Nowy Rok, stara skuteczność: Arsenal 0:2 Liverpool

Nowy Rok, stara skuteczność: Arsenal 0:2 Liverpool 07.01.2024, 20:19, Mateusz Rosłoń 1901 komentarzy

Zła passa Arsenalu trwa w najlepsze. Kanonierzy na własnym stadionie ulegli drużynie Liverpoolu 0:2 i żegnają się z rozgrywkami FA Cup. Schemat ten sam, co we wszystkich ostatnich meczach: mocny start, przygniatająca przewaga w pierwszej połowie, ale z fatalną skutecznością, w drugiej połowie przygaśnięcie, kilka udanych akcji przeciwnika i Arsenal przegrywa. Nie pomogły z pewnością późne i nie najlepsze zmiany przeprowadzone przez Mikela Artetę - po godzinie gry boisko opuścił aktywny Reiss Nelson, podczas gdy po drugiej stronie boiska do samego końca biegał przemęczony Saka, a kolejni zmiennicy pojawili się dopiero w końcówce, już po straconym golu.

Oto składy, w jakich wystąpiły obie drużyny, wraz z przeprowadzonymi przez nie zmianami:

Arsenal: Ramsdale - White, Saliba, Gabriel, Kiwior (88' Smith Rowe) - Jorginho (80' Nketiah), Ødegaard, Rice - Saka, Havertz (88' Trossard), Nelson (62' Martinelli)

Liverpool: Alisson - Alexander-Arnold, Konate, Quansah, Gomez - Mac Allister (59' Gravenberch), Jones (75' Bradley), Gakpo (59' Jota) - Elliott (75' Clark), Nunez, Diaz

Już w pierwszych minutach meczu świetną daleką piłkę posłał Aaron Ramsdale. Sam na sam z bramkarzem znalazł się Reiss Nelson, który jednak nieco zagubił się w polu karnym i nie oddał groźnego strzału. W swoim stylu mnóstwo akcji kreował Martin Ødegaard, piłka wyraźnie szukała również Kaia Havertza. Niestety grający dziś na szpicy Niemiec albo spowalniał akcje przez swoje niezdecydowanie, albo oddawał bardzo niemrawe strzały, które nie mogły zaskoczyć Allisona. W 11. minucie Ødegaard oddał mocny strzał w poprzeczkę. Próbowali jeszcze Saka, Rice i całkiem groźnie z dystansu White, ale wszystkie ich uderzenia były albo niecelne, albo zbyt słabe, by zaskoczyć brazylijskiego golkipera Liverpoolu. The Reds rzadko znajdowali się pod polem karnym Ramsdale'a, jednak w 45. minucie po podaniu Cody'ego Gakpo z szesnastego metra w stronę bramki huknął Trent Alexander-Arnold. Piłka odbiła się od poprzeczki, pierwsza połowa zakończyła się więc remisem.

W drugiej połowie Liverpool nieco się przebudził, za to Arsenal lekko spuścił z tonu. Zaczęło się od ciekawego podania White'a do Saki, który ścigał się z Gomezem, ale przy próbie przełożenia piłki na lewą nogę w polu karnym stracił ją na rzecz Alissona. Potem oglądaliśmy raczej wymianę ciosów niż wyraźną przewagę jednej z drużyn. W 61. minucie kolejny niemrawy strzał Havertza odbił się od nogi interweniującego obrońcy i wyszło z tego coś, bo mogło zaskoczyć Alissona, ale piłka nie wylądowała w siatce, dobitki nie wykorzystał zaś Saka. W 77. minucie miała miejsce groźna akcja Liverpoolu: po dograniu Diogo Joty w polu karnym z obrońcami poradził sobie Luiz Diaz, po czym oddał mocny strzał na krótki słupek, świetnie interweniował jednak Aaron Ramsdale. Po tej akcji Liverpool wykonywał rzut rożny, który zakończył się strzałem Joty w poprzeczkę.

Dwie minuty później sędzia podyktował rzut wolny dla the Reds po lewej stronie pola karnego Arsenalu. Kąśliwy centro-strzał Alexandra-Arnolda wylądował na głowie Jakuba Kiwiora, ale piłka poleciała niestety nie w tą stronę, co trzeba i zatrzepotała w siatce - mamy 0:1 dla Liverpoolu po golu samobójczym Polaka.

W tym momencie ze snu zimowego obudził się Mikel Arteta i zaczął wprowadzać ofensywnie usposobionych rezerwowych. Arsenal do ostatnich chwil starał się wyrównać, ale nie był w stanie poważnie zagrozić bramce Liverpoolu. W 95. minucie Ramsdale próbował uruchomić ostatni atak swojej drużyny długim podaniem, pilkę przejął jednak Darwin Nunez i Liverpool ruszył z kontrą. Podanie Diogo Joty minęło fatalnie interweniującego Martinellego, Luiz Diaz oddał mocny strzał w prawy górny słupek - Ramsdale bez szans, 0:2 i koniec rywalizacji.

Tak więc znowu byliśmy świadkami ciekawego spotkania, w którym Kanonierzy od początku przeważali, ale przez cały mecz nie znaleźli drogi do siatki rywali i ostatecznie polegli. Mimo dwóch straconych goli na pewno należy pochwalić Aarona Ramsdale'a, który zagrał chyba swój najlepszy mecz w obecnym sezonie. Trochę przykro myśli się o tym, że w najbliższym meczu Premier League z dużą dozą prawdopodobieństwa i tak zastąpi go ulubieniec Mikela Artety, David Raya. Kibicom the Gunners pozostaje tylko czekać na przebudzenie swoich ulubieńców i liczyć na ruchy transferowe w obecnym okienku, bo wzmocnienia z pewnością by się przydały. Kiedy Arsenal w końcu zacznie grać na miarę oczekiwań i swoich możliwości? Oby już po przerwie reprezentacyjnej.

FA CupLiverpoolRaport pomeczowy autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Stonehaven komentarzy: 3216.01.2024, 10:13

OMG.
Transfery, transfery, a wygląda na to, że za ostatni grosz nabywamy kolejnego przeciętnego kopacza, tym razem na bramkę ( jakby tam był największy problem ). Ze względu na FFP płatność w mini ratkach.

Piotrek95 komentarzy: 976216.01.2024, 10:12

@ozzy95 napisał: "Wybitnie się z tym nie zgadzam, tak to się czyta jakbyśmy sobie mogli pozwolić na wtopy po 35 mln euro czy 25 mln euro co okienko. Tymczasem nie możemy w tej chwili kupić np. napastnika przez takie nietrafione transfery które nie podniosły naszego poziomu i przy okazji brak sprzedaży zawodników za sensowne pieniądze. To są kwoty za które poza klubami top 6 reszta ligi kupuje gotowych graczy do 1 składu. Ciekawe ile my odzyskamy z takiego Kiwiora czy Vieiry. Kiwiora może przytuli jakiś klub z serie A który złoży ofertę na 5 mln płatne w 10 ratach i zapas passaty pomidorowej.

Transfery na udo to się robi w serie A albo Portugalii, gdzie kluby często skupują kilka młodych talentów z Europy środkowej, Ameryki południowej czy Bałkanów po 1-2 mln euro, jak im taki jeden wypali, którego sprzedadzą za 20-30 to już ma sens."


Kolega się zatrzymał w 2014 roku chyba

Mastec30 komentarzy: 749416.01.2024, 09:59

Tyle było śmiechu z Richarlisona a wychodzi na to, że obecnie ma lepsze liczby od Jesusa.

Garfield_pl komentarzy: 3326816.01.2024, 09:55

BREAKING: Jose Mourinho has been sacked by Roma

The Giallorossi sit ninth in the Serie A table and were knocked out of the Coppa Italia last weekend

mirror.co.uk/sport/football…

Gunner915 komentarzy: 286216.01.2024, 09:40

@metjuAFC

Cedric jest u nas tylko i wyłącznie, bo nikt nie chciał zapłacić za niego złamanego grosza.

Garfield_pl komentarzy: 3326816.01.2024, 09:36

@FabrizioRomano: “The Raya deal was going to be permanent at the beginning, but they had to change the structure of the deal because of FFP. Brentford decided to help Arsenal with that. The deal will be made permanent. It will be soon. From what I’ve heard, it’s already agreed, so I don’t know when they will make it official.” [@caughtoffside] #afc

Loka komentarzy: 33816.01.2024, 09:29

@coooyg11: Chdzi o potencjalną wojnę domową w poslce wiadomo z jakiej przyczyny. PIS prawdopodobnie będzie dążyło do unieważnienia wyborów itp itd. Więc jakieś ryzyko jest na taki scenariusz. A juz napewno o wiele wyższe niż to że nas ruscy zaatakują

coooyg11 komentarzy: 369016.01.2024, 09:15

@Loka: rozwiń proszę

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 116.01.2024, 08:57

@Loka: nie wiem czy to powód do uśmiechu.

jedi133 komentarzy: 154116.01.2024, 08:48

@DavidSilva21: Bardzo silny boczny obrońca, który z konieczności może zagrać na środku. Dobry w grze 1na1, nieźle antycypuje gdzie piłka spadnie, ma przyzwoite wprowadzenie i podania. W ataku daje póki co stosunkowo niewiele, trudno powiedzieć czy przez założenia trenera, czy przez swoją charakterystykę.

Loka komentarzy: 33816.01.2024, 08:40

Wojna już coraz bliżej dla nas :)

domino178 komentarzy: 254816.01.2024, 06:44

@metjuAFC napisał: ": Arteta jest fenomenem pod tym względem bo gra bez nominalnego PO i bez napastnika ;-)"

Bez nominalnego LO również. Natomiast u Artety pozycje są de facto tylko na grafice meczowe, bo na boisku są mocno płynne. Jakby tak spojrzeć na żelazna 11-stke to tylko Saliba i Magalhaes są bardziej jednowymiarowi. Cała reszta to gracze uniwersalni mogacy grać na kilku pozycjach.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 116.01.2024, 00:41

@chicken1990 napisał: "Te słowa mi uświadomiły, że my w sumie nie mamy poza Cedrickiem żadnego nominalnego bocznego obrońcy."
To, że kilka lat temu ktoś grał na innej pozycji niż bok obrony a teraz gra na boku obrony nie znaczy że nie jest bocznym obrońcom. White i Tomiyasu to najlepsi prawi obroncy jakich Arsenal mial w ostatnich 10 latach.

technik93 komentarzy: 15815.01.2024, 23:49

@metjuAFC: a od kilku spotkań to nawet bez managera :D

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 115.01.2024, 23:33

@chicken1990: Arteta jest fenomenem pod tym względem bo gra bez nominalnego PO i bez napastnika ;-)

chicken1990 komentarzy: 122215.01.2024, 23:19

@metjuAFC napisał: "Grywa od biedy na LO"
Te słowa mi uświadomiły, że my w sumie nie mamy poza Cedrickiem żadnego nominalnego bocznego obrońcy. Każdy White, Tomiyasu i Kiwior to środkowi obrońcy, Zina to środkowy pomocnik. Timber też grał w środku.

KapitanJack10 komentarzy: 5792 newsów: 415.01.2024, 23:17

@ozzy95 napisał: "Wybitnie się z tym nie zgadzam, tak to się czyta jakbyśmy sobie mogli pozwolić na wtopy po 35 mln euro czy 25 mln euro co okienko. Tymczasem nie możemy w tej chwili kupić np. napastnika przez takie nietrafione transfery które nie podniosły naszego poziomu i przy okazji brak sprzedaży zawodników za sensowne pieniądze. To są kwoty za które poza klubami top 6 reszta ligi kupuje gotowych graczy do 1 składu. Ciekawe ile my odzyskamy z takiego Kiwiora czy Vieiry. Kiwiora może przytuli jakiś klub z serie A który złoży ofertę na 5 mln płatne w 10 ratach i zapas passaty pomidorowej.

Transfery na udo to się robi w serie A albo Portugalii, gdzie kluby często skupują kilka młodych talentów z Europy środkowej, Ameryki południowej czy Bałkanów po 1-2 mln euro, jak im taki jeden wypali, którego sprzedadzą za 20-30 to już ma sens. Nasze transfery za 20-30 mln gościa, który nie wypali zazwyczaj oznaczało bieda wypożyczanie co roku i sprzedaż za kilka milionów w najlepszym wypadku a w ostateczności rozwiązanie kontraktu. My nie potrafimy sprzedawać, więc nie kompensujemy sobie tych wtop."

Ostatnie 3 lata i transfery powyżej 20mln:
WHU - Kudus, Paqueta, Alvarez, Zouma, Aguerd, Ward-Prowse, Vlasic, Scamacca, Cornet, Mavro
AV - Diaby, Buendia, Torres, Bailey, Carlos, Digne, Ings, Coutinho
Wolves - Cunha, Nunes, Guedes, Collins
To tak dla przykładu spoza top7, bo Newcastle też już przestał liczyć pieniądze.
Dlaczego o tym piszę? Bo wymieniłem tylko kluby, dla których to są topowe transfery. Rekordy klubowe, wielkie inwestycje. I nie wszyscy się sprawdzali, a można by pomyśleć, że przecież taka inwestycja dla klubu musi być mocno przemyślana.
W takim Newcastle aktualnie żałują pewnie Tonaliego, Barnesa, Wooda, Willocka. City ma Kovacica, Phillipsa, Nunesa. Też nie wszystko im wyszło. Chelsea i MU to szkoda wymieniać. Live też brała Oxa, Keitę, Gravenbercha, Thiago za niemałą kasę.

Jak oczekujesz, że zapewnisz sobie jakość za ~30mln to jesteś w błędzie. Tylko garstka piłkarzy może ci ją dać, a wycenianych na te 30mln są setki. Każdy, kto pokazał cokolwiek. Wystarczy być czarnym, silnym śpd w jakimkolwiek klubie top10 w Ligue1 i już płacą za ciebie 30mln. I nie masz luksusu, że sobie powybierasz z tej dużej grupy, bo zdolnych zapłacić takie sumy jest nie 6 klubów w Europie, ale 20. Trzeba być szybkim i przekonującym. Szukać trochę niestandardowo i nieraz przepłacić. Wyłowienie w takich warunkach kogoś sensownego to sztuka.

A jak dodamy, że facet, który nie gra od maja, a 4 lata temu grał w 3 lidze jest wart 100mln, to naprawdę nietrudno uwierzyć, że kluby wolą wziąć kogoś z niższej półki za 30 i liczyć, że odpali.

sWinny komentarzy: 815915.01.2024, 23:14

https://x.com/viparsenal/status/1747004325618983318?s=46&t=9iFadiZl5BtlkJIUfQzgpQ

Pewne rzeczy się nie starzeją

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 115.01.2024, 23:08

@DavidSilva21: niezły nominalny prawy obrońca dobrze podłączający się do akcji i solidny w defensywie. Fajnie pokazał się w meczach chociażby z United w LM. Niestety często łapie kartki. Grywa od biedy na LO także może stąd zainteresowanie. Zastanawia mnie tylko dlaczego Arteta z ekipą nie poszukają nominalnego lewego obrońcy.

DavidSilva21 komentarzy: 347015.01.2024, 23:00

Dziś czytałem gdzieś plotki ze kontaktowaliśmy się z Galata w sprawie Sachy Boeya.

Oglądał ktoś typa w akcji?

Rynkos7 komentarzy: 765715.01.2024, 22:59

@Mastec30 napisał: "ESR bym chyba jeszcze przeżył w AV ale jak zobaczę Ramsdale w jakiejś Chelsea albo innym Newcastle to prawdopodobnie skończy się moja sympatia do Artety."

Coraz częściej można przeczytać informację, że latem Ramsdale będzie sprzedany i pojawiają się nowe nazwiska kto w jego miejsce. Dzisiaj czytałem o Patterson'ie z Sunderlandu.

marimoshi komentarzy: 487115.01.2024, 22:58

@technik93:

To już swoją drogą. Szkoda obserwować jak chłopak gnije na ławie. Obie strony powinny się rozstać - Arsenal zarobi porządny pieniądz, a Emilek odbuduje się i zacznie znowu zachwycać swoją grą.

technik93 komentarzy: 15815.01.2024, 22:55

@marimoshi: zapomniał już jak mu ESR i Saka ratowali posadę :p

marimoshi komentarzy: 487115.01.2024, 22:52

@Embix:

Nie przypominam sobie kiedy ESR był w gazie po kontuzji.
Widocznie dlatego, że nic nie grał u Mikela.
Natomiast dziwi mnie, że potrafił podjąć ryzyko i odbudować Havertza, a Emilka zlał ciepłym moczem.

Mastec30 komentarzy: 749415.01.2024, 22:51

ESR bym chyba jeszcze przeżył w AV ale jak zobaczę Ramsdale w jakiejś Chelsea albo innym Newcastle to prawdopodobnie skończy się moja sympatia do Artety.

technik93 komentarzy: 15815.01.2024, 22:49

Saki/Gabiego xddd słownik...

technik93 komentarzy: 15815.01.2024, 22:48

@metjuAFC: Havertz musiał grać na siłę, bo kosztował ile kosztował, a Arteta na siłę chcial pokazać, że ten transfer nie był błędem i wyszło jak wyszło. Daj Boże żeby ESR odszedł teraz do AV i na 100% będzie robił tam robotę, bo taktyka Emerego jest skrojona pod jego dryg na bramkę. U nas niestety nie można szybko przeć na bramkę, tylko po drodze obowiązkowo trzeba zrobić jedno/dwa kółeczka i wycofać do środkowych obrońców, a już w najlepszym wypadku do Sali/Hrabiego :p

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 115.01.2024, 22:41

@Mastec30: to prawda. Sporo decyzji Mikela było bardzo niezrozumiałych. Do tego co wymieniłeś warto jeszcze dodać Parteya wrzuconego na PO żeby tylko umkeścić w składzie będącego wówczas totalnie pod formą Havertza.

Mastec30 komentarzy: 749415.01.2024, 22:39

@metjuAFC napisał: "Nketiaha czy Nelsona to śmiało można było ich sprzedać dużo wcześniej. Choć Eddie trzeba przyznać wzbudza spore zainteresowanie i mógłby teraz kosztować niezłą sumkę"

Też uważam, że powinni zostać sprzedani. Zwłaszcza Nketiah bo on w przeciwieństwie do Nelsona akurat dostaje minuty i to sporo a forma pozostawia sporo do życzenia. Właściwie to od podpisania przez niego nowego kontraktu to tylko przez chwilę w styczniu 2023 grał na miarę oczekiwań. Reszta to żal.pl jak to kiedyś mówiła młodzież. Natomiast Nelson z nowym kontraktem w lecie dostający 100 minut w lidze po pół roku to już chyba działanie na szkodę firmy. Jeżeli Arteta nie potrzebował go to po co po nowy kontrakt?

Arteta w tym sezonie położył każdego rezerwowego. Ramsdale posadzony z dupy, ESR, Nelson schowani do szafy, Trossard 1 dobry mecz na 3 średnie, Kiwior spalony bo ustawiany na nie swojej pozycji. Tak naprawdę przy kontuzjach Parteya i Tomiego faktycznie nie ma komu wejść z ławki. A jak są mecze o nic i można wypróbować kogoś z akademii to Arteta pcha Rice na SO. No wpadło parę kamyczków do ogródka Mikela w tym sezonie

Embix komentarzy: 212515.01.2024, 22:30

@marimoshi napisał: "Co do Trossarda to przypomniał mi się zeszły sezon. Gość z Fulham, CP oraz Leeds zagrał w pierwszym składzie i zanotował 5 asyst. Co zrobił Arteta w nagrodę? Posadził go na ławie na kolejne 3 mecze w których zebrał zawrotne 60minut.
Jeżeli ktoś nie jest ulubieńcem Artety to potrafi go z miejsca wywalić z składu albo zdjąć po 45 minutach.

Miałem nadzieję, że w tym sezonie to się zmieni. Początek sezonu pod tym względem był obiecujący bo pojawiły się jakieś rotację. Niestety teraz wrócił stary uparty Arteta i trwa w najlepsze lanie na rezerwowych i rotację."

Patrz ESR jak wszyscy pupilkowie pozdrowieli. A był w gazie.
Odbija się trzymanie pupilków i nie dawanie minut

ozzy95 komentarzy: 2261 newsów: 115.01.2024, 22:18

@KapitanJack10 napisał: "Kiwior 25mln, Vieira 35, Raya 30 (3+27).
Havertz rozumiem, że wtopa, choć jeszcze nie totalna, ale reszta to po prostu mniej udane transfery. Jestem raczej obrońcą Rayi ale zgodzę się, że nie podniósł znacząco poziomu.
W każdym razie transfery za ~30mln w naszych czasach to transfery na udo. Albo się udo albo się nie udo. Każdy bob co zrobi 10 g+a w słabszej lidze albo zagra pełny sezon w średniaku top ligi jest automatycznie wart 30mln. U nas Rams, Gabriel, Zina, Tomi to takie transfery co się względnie udały. Vieira i Kiwior to nieduży odsetek 'wtop' jak na klub naszego pokroju. My jednak opieramy się na ludziach zakupionych za >50mln"


Wybitnie się z tym nie zgadzam, tak to się czyta jakbyśmy sobie mogli pozwolić na wtopy po 35 mln euro czy 25 mln euro co okienko. Tymczasem nie możemy w tej chwili kupić np. napastnika przez takie nietrafione transfery które nie podniosły naszego poziomu i przy okazji brak sprzedaży zawodników za sensowne pieniądze. To są kwoty za które poza klubami top 6 reszta ligi kupuje gotowych graczy do 1 składu. Ciekawe ile my odzyskamy z takiego Kiwiora czy Vieiry. Kiwiora może przytuli jakiś klub z serie A który złoży ofertę na 5 mln płatne w 10 ratach i zapas passaty pomidorowej.

Transfery na udo to się robi w serie A albo Portugalii, gdzie kluby często skupują kilka młodych talentów z Europy środkowej, Ameryki południowej czy Bałkanów po 1-2 mln euro, jak im taki jeden wypali, którego sprzedadzą za 20-30 to już ma sens. Nasze transfery za 20-30 mln gościa, który nie wypali zazwyczaj oznaczało bieda wypożyczanie co roku i sprzedaż za kilka milionów w najlepszym wypadku a w ostateczności rozwiązanie kontraktu. My nie potrafimy sprzedawać, więc nie kompensujemy sobie tych wtop.

Na razie klub daje wolne rękę Artecie ale jak dla mnie Hiszpan ma całkiem spora listę niewypałów. Trochę nas klub (zarząd) rozpieszcza, że kibice uważają, że nas na to stać. Jak będą to sukcesy to tak, ale jakby nam nie daj Boże spadły wpływy, wiadomo z jakich powodów to może być kilka słabszych okienek.

A przy okazji mam w pamięci nagonkę na późnego Wengera (słuszną zresztą) i jego transfery pokroju Mustafiego, Chambersa, Debuchyego. Bujalismy się trochę z tym szrotem i do dzisiaj jest to wypominane Papciowi. A za Artety to na razie wszystko spoko, dobrze jest, dobrze robią robią chłopaki i pozytywny przekaz leci ;)

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 115.01.2024, 22:08

@Mastec30: w przypadku Elnenego, Nketiaha czy Nelsona to śmiało można było ich sprzedać dużo wcześniej. Choć Eddie trzeba przyznać wzbudza spore zainteresowanie i mógłby teraz kosztować niezłą sumkę. Arteta jednak woli go zatrzymać i przespać okazję tak jak to było w przypadku Maitlanda-Nilesa. Nie można żyć sentymentami i wierzyć, że zawodnik nagle odpali gdzie nawet jego mowa ciała na boisku sprawia, że nie chce się go oglądać.

marimoshi komentarzy: 487115.01.2024, 21:48

@Mastec30:

Co do Trossarda to przypomniał mi się zeszły sezon. Gość z Fulham, CP oraz Leeds zagrał w pierwszym składzie i zanotował 5 asyst. Co zrobił Arteta w nagrodę? Posadził go na ławie na kolejne 3 mecze w których zebrał zawrotne 60minut.
Jeżeli ktoś nie jest ulubieńcem Artety to potrafi go z miejsca wywalić z składu albo zdjąć po 45 minutach.

Miałem nadzieję, że w tym sezonie to się zmieni. Początek sezonu pod tym względem był obiecujący bo pojawiły się jakieś rotację. Niestety teraz wrócił stary uparty Arteta i trwa w najlepsze lanie na rezerwowych i rotację.

Barney komentarzy: 2219515.01.2024, 21:33

Ramsdale z zeszłego sezonu bije Raye na głowę.
Raya niestety wypuścił tyle kasztanów w tym sezonie ,że szkoda gadać.

KapitanJack10 komentarzy: 5792 newsów: 415.01.2024, 21:26

@Rafson95 napisał: "Wręcz obniżył poziom względem Ramsadalea w formie i to dość znacznie ;p"
To już jest Twoja opinia, z którą absolutnie się nie zgodzam.

Jasiek5821 komentarzy: 38515.01.2024, 20:56

Siemano, miał ktoś sytuację z niewypłacalnością wynagrodzenia? Umowa zlecenie. Jak sobie poradziliście?

Rafson95 komentarzy: 1061415.01.2024, 20:32

@KapitanJack10 napisał: "zgodzę się, że nie podniósł znacząco poziomu."
Wręcz obniżył poziom względem Ramsadalea w formie i to dość znacznie ;p

Spejsik komentarzy: 364915.01.2024, 20:23

Ja się już pogodziłem z faktem, że Raya zostanie wykupiony i będzie u nas podstawowym bramkarzem :/

AR14 komentarzy: 137815.01.2024, 20:22

@Mastec30 napisał: "Elneny dostał kontrakt tylko przez kontuzje, po to żeby nie został na lodzie. Taki gest w jego stronę. Zresztą posiadanie go w składzie to nasz najmniejszy problem. Daleko jest od grania. Cedric ma wysoki kontrakt co utrudnia pozbycie się go. A też pewnie sam zawodnik chce go wypełnić żeby zebrał hajs którego już nie gdzie nie dostanie. Tak czy siak za pół roku go nie będzie. A Nketiah i Nelson dostali nowe kontrakty bo tak chciał sztab. Czepiać można się Artety nie o to kogo ma na ławce ale jak z nich korzysta albo nie korzysta. Arteta w tym sezonie nie zbudował żadnego rezerwowego. Nawet Trossard gra w kratkę, daleko od tego co pokazywał po transferze. Nelson czy ESR mają po 100 minut w lidze. Jak mają być w formie i cokolwiek dać zespołowi jak dostają w pół roku 1,5 meczu ? Przecież to jest jakieś chore. Arteta ma taką kadrę jaką sobie zbudował a korzysta może z 12/13 zawodników. Przez co jak pół podstawowej jedenastki jest bez formy to żaden rezerwowy nie może poratować bo oni też da bez formy. Za tak duży dołek już odpowiada trener"

Fajnie wypunktowany Mikel. W pełni się zgadzam z użytecznościa naszych rezerwowych - wielki problem, który leży po stronie trenera.

Oby w drugiej części sezonu jakoś to ruszyło i więcej pograli rezerwowi. Bez rytmu i tak nic nie pokażą, potrzebują kilku meczy ;f

FlameDood komentarzy: 187715.01.2024, 20:18

Co tu dużo mówić, Ramsdale można powiedzieć stał się ofiarą własnego i zespołowego sukcesu z poprzedniego sezonu. Po poprzednim sezonie Arteta postawił na mozolne rozgrywanie piłki od bramkarza i stawianie na tą mityczną grę nogami Rayi. Ogólnie nie byłoby z tym problemu, gdyby faktycznie to podniosło nasz poziom gry. A prawda jest taka, że na ten moment tego nie widać. Do tego dochodzi nienajlepsza gra na linii i problemy związane z warunkami fizycznymi. Oczywiście żeby nie było, Ramsdale też ma swoje mankamenty i słabe strony jak każdy zawodnik ale jednak jak już decydujesz się na zmianę bramkarza to dobrze żeby szła za tym jakość.

Mastec30 komentarzy: 749415.01.2024, 20:17

@metjuAFC napisał: "W dodatku w zeapole nadal są tacy zawodnicy jak Elneny, Cedric, Nketiah czy Nelson"

Elneny dostał kontrakt tylko przez kontuzje, po to żeby nie został na lodzie. Taki gest w jego stronę. Zresztą posiadanie go w składzie to nasz najmniejszy problem. Daleko jest od grania. Cedric ma wysoki kontrakt co utrudnia pozbycie się go. A też pewnie sam zawodnik chce go wypełnić żeby zebrał hajs którego już nie gdzie nie dostanie. Tak czy siak za pół roku go nie będzie. A Nketiah i Nelson dostali nowe kontrakty bo tak chciał sztab. Czepiać można się Artety nie o to kogo ma na ławce ale jak z nich korzysta albo nie korzysta. Arteta w tym sezonie nie zbudował żadnego rezerwowego. Nawet Trossard gra w kratkę, daleko od tego co pokazywał po transferze. Nelson czy ESR mają po 100 minut w lidze. Jak mają być w formie i cokolwiek dać zespołowi jak dostają w pół roku 1,5 meczu ? Przecież to jest jakieś chore. Arteta ma taką kadrę jaką sobie zbudował a korzysta może z 12/13 zawodników. Przez co jak pół podstawowej jedenastki jest bez formy to żaden rezerwowy nie może poratować bo oni też da bez formy. Za tak duży dołek już odpowiada trener

enrique komentarzy: 2019015.01.2024, 20:09

https://www.meczyki.pl/newsy/co-ze-115-zarzutami-dla-manchesteru-city-angielski-gigant-jeszcze-poczeka-na-jakakolwiek-kare/230594-n

Kto wie, może do 2030r. coś ustalą...

metjuAFC komentarzy: 5912 newsów: 115.01.2024, 20:00

Raya zostanie wykupiony i informował o tym już Fabrizio Romano. Nie wiem w czym Hiszpan jest lepszy od Ramsdale'a ale teudno taką decyzję podjął Mikel i nikt z nas nic na to nie poradzi. Bardziej martwi mnie jednak to, że wydane zostało mnóstwo kasy a poziom nie został podniesiony. W dodatku w zeapole nadal są tacy zawodnicy jak Elneny, Cedric, Nketiah czy Nelson czyli gracze, którzy mam wrażenie są u nas przez sentymentalne podejście Artety.

FlameDood komentarzy: 187715.01.2024, 19:42

@sidtsw napisał: "podobno jeszcze Rayi nie kupilismy mamy tylko taką opcje, nie jest to obligation buy jak mowiono wczesniej"
Nawet jeśli to prawda, to Arteta i tak będzie chciał go wykupić.

sidtsw komentarzy: 341515.01.2024, 19:33

podobno jeszcze Rayi nie kupilismy mamy tylko taką opcje, nie jest to obligation buy jak mowiono wczesniej
( zrodlo gooner talk tv, ma jakies dojscia)

Rynkos7 komentarzy: 765715.01.2024, 19:21

@KapitanJack10:

Zgoda. Jeżeli chodzi o cenę chociażby Vieiry/Kiwiora vs Rayi to jednak młody zawodnik z pola zawsze będzie droższy od bramkarza, więc nie można tego zestawić 1:1. Wiadomo nie jest to kosmiczna kwota, ale tak jak napisałeś poziomu względem Ramsdale'a nie bardzo podniósł a jednak budżet trochę uszczuplił.

KapitanJack10 komentarzy: 5792 newsów: 415.01.2024, 19:13

@Rynkos7 napisał: "Kiwior i Vieira to mimo wszystko zawodnicy od samego początku sprowadzeni jako rezerwowi, aspirujących do pierwszego składu i do tego za mniejsze pieniądze więc nie wrzucał ich bym do tego samego koszyka co Raye i Harvetza, którzy z góry byli sprowadzani jako piłkarze do pierwszego składu."
Kiwior 25mln, Vieira 35, Raya 30 (3+27).
Havertz rozumiem, że wtopa, choć jeszcze nie totalna, ale reszta to po prostu mniej udane transfery. Jestem raczej obrońcą Rayi ale zgodzę się, że nie podniósł znacząco poziomu.
W każdym razie transfery za ~30mln w naszych czasach to transfery na udo. Albo się udo albo się nie udo. Każdy bob co zrobi 10 g+a w słabszej lidze albo zagra pełny sezon w średniaku top ligi jest automatycznie wart 30mln. U nas Rams, Gabriel, Zina, Tomi to takie transfery co się względnie udały. Vieira i Kiwior to nieduży odsetek 'wtop' jak na klub naszego pokroju. My jednak opieramy się na ludziach zakupionych za >50mln

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 815.01.2024, 19:07

Onana nie zdążył na mecz Kamerunu :-D

enrique komentarzy: 2019015.01.2024, 19:01

Póki co najbardziej trafiony transfer to Rice. Jesus i Zina robili różnicę w poprzednim sezonie, ale w tym już nie bardzo. Inni sprowadzeni zawodnicy zawodzą mniej lub bardziej.

silvano95 komentarzy: 1005715.01.2024, 18:56

Prawda jest taka że wydaliśmy mnóstwo kasy , lecz gramy słabiej niż w tamtym sezonie , nie zrobiliśmy to tego kroku w przód

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady