Piłkarz Dinama złapany na dopingu

Piłkarz Dinama złapany na dopingu 08.10.2015, 10:49, Kamil Dziwisz 44 komentarzy

Grupowy rywal Arsenalu, Dinamo Zagrzeb poinformował na swojej stronie internetowej, że przeprowadzona po meczu z Kanonierami kontrola antydopingowa przyniosła u jednego z graczy wynik pozytywny. Arian Ademi jest podejrzewany o zażywanie niedozwolonych środków, a UEFA wszczęła w tej sprawie postępowanie.

Zgodnie z przepisami, drużyna z Zagrzebia nie może komentować poczynań UEFA aż do zakończenia postępowania dyscyplinarnego, ani przed zakończeniem dalszych badań.

- Nasi piłkarze od wielu lat grają w europejskich pucharach i jak dotąd nie mieliśmy do czynienia z podobną sytuacją. Arian Ademi w ciągu ostatnich 12 miesięcy został zbadany pod kątem dopingu aż 6-krotnie i za każdym razem wynik był negatywny - czytamy na stronie klubu.

Obecnie klub oczekuje na dalsze informacje. Dla Arsenalu postępowanie UEFA może oznaczać walkower na rzecz Kanonierów, co pozwoli przesunąć się drużynie na 2. miejsce w tabeli grupy F. Cała sprawa może również skończyć się tylko na indywidualnej karze dla zawodnika.

Dinamo Zagrzeb autor: Kamil Dziwisz źrodło: gnkdinamo.hr
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
danai komentarzy: 19310.10.2015, 15:11

Takze zgadzam sie ze zwolennikami walkowera. Trzy punkty bylyby dla nas bezcenne.. nikt dzis pamieta sposobu, w jaki Dania dostala sie na Euro 92. Dostali szanse i ja wykorzystamy. Jezeli My dostaniemy taka szanse, to jeszcze nie jest sukces, ale szansa naprawienia bledow i osiagniecia go.

MartiniKS komentarzy: 45510.10.2015, 02:52

@Verminator97
W pełni się zgadzam

Verminator97 komentarzy: 1490009.10.2015, 00:05

Śmieszy mnie to, że wstydem będzie jak dostaniemy walkowera. A to może nasza wina, że mieli gościa na dopingu!? Bez przesady. Wam pewnie chodzi o to, że Dianmo takie biedne i pokrzywdzone, a jakby to ktoś z Bayernu to na pewno od razu, że walkower itd. W piłce nie ma sentymentów, co pokazała sytuacja Legii, jeszcze bardziej absurdalna bo tam jednak grał zawodnik "czysty", ale nie mógł grać w tym meczu przez kartki, co więcej wszedł na 5 minut, a ten koleś z Dinama grał cały mecz. Nie wiem jak zadecyduje UEFA, ale jak będzie walkower to lepiej dla nas i tyle.

Rafson95 komentarzy: 1054608.10.2015, 20:16

imprecis
Giroud nie trafił w piłke i w konsekwencji kopnął rywala w okolice brzucha. To jest niebezpieczne zagranie i żółta kartka

Ashburton komentarzy: 450208.10.2015, 18:36

Przesada to była jak Legia odpadła przez taką bzdurę. Trzeba brać to co dają, sentymentów nie ma.

Leehu komentarzy: 1049608.10.2015, 17:38

Nawet gdyby grali w 11 na dopałce a my w w 10 bez i tak powinniśmy ten mecz wygrać różnicą potencjałów, ale przegraliśmy bo graliśmy słabo, oby udało się wywalczyć awans jeszcze na boisku, Arsenal jest w stanie wywalczyć nawet z 2 ptk z Bayernem, co byłoby sporym osiągnięciem. :D

Kubalsky15 komentarzy: 67008.10.2015, 17:04

@stanyal. Przez głupotę trenera i przez to ze nie umie liczyć do 3 ;)

fabs93 komentarzy: 10908.10.2015, 16:34

W związku z tym UEFA wszczęła postępowanie w tej sprawie. O ile próbka B potwierdzi zażywanie środków dopingujących, reprezentantowi Macedonii grozić będą dwa lub cztery lata zawieszenia. Przepisy europejskiej federacji nie przewidują kar drużynowych w przypadku zaledwie jednego zawodnika dopingującego się, więc wynik meczu nie zostanie zweryfikowany.

Z transfery.info

MarkOvermars komentarzy: 913608.10.2015, 16:13

walkower? no co Wy...

Rosomak komentarzy: 253808.10.2015, 15:53

Walkower? Rozumiem jakby złapano kilku piłkarzy ale tylko jednego bez przesady.

Errryk komentarzy: 1408.10.2015, 14:31

Jak Arsenal nie może to UEFA pomoże

mitmichael komentarzy: 4924308.10.2015, 14:22

Zadnego walkowera nie bedzie, pilkarze tez na pewno takiej decyzji nie przyjeliby bez powiedzenia co o tym mysla a sami wiedza, ze dali ciała i 3 punkty sie Nam nie nalezały

stanyal komentarzy: 138008.10.2015, 13:44

z drugiej strony w jaki sposób Legia odpadła z Celtic?

Luke komentarzy: 21008.10.2015, 13:43

Musi być przynajmniej dwóch piłkarzy złapanych, to wtedy ich zdyskwalifikują. A tak, to ten Ademi dostanie bana na 2 lata i tyle.

tyson880 komentarzy: 1049608.10.2015, 13:41

Poczekamy, zobaczymy.

kanonier21afc komentarzy: 225708.10.2015, 13:41

i co z tego że nie zasłużyliśmy? Za błędy się płaci i oby na naszą korzyść!

rayuuuu komentarzy: 313208.10.2015, 13:34

@WilSHARE: plotka? Przecież napisała o tym oficjalna strona klubu. Wejdź i zobacz.

WilSHARE (zawieszony) komentarzy: 17921 newsów: 808.10.2015, 13:30

Mam nadzieję, że to tylko plotka. Arsenal jak ma wyjść to wyjdzie z tej grupy, bez szlachetnych adiutantów.

rayuuuu komentarzy: 313208.10.2015, 13:18

To powinien być walkower i mówię to, mam nadzieję, że całkiem obiektywnie. Takie zachowania powinny być tępione, a wiadomość wysyłana w świat, że to nie jest akceptowane. Sankcje dla klubu także. Muszą być kary, które spowodują, że następnym razem nie tylko dany zawodnik, ale też cała drużyna i wszystkie drużyny na świecie, przemyślą to dwa, trzy, dwadzieścia razy, zanim się tego typu czynu dopuszczą. Sam walkower nie powinien być jakimś zadośćuczynieniem dla rywala (nie mówiąc o tym, że to akurat nasz klub, a my sami graliśmy fatalnie i niekoniecznie na 1 czy 3 punkty zasługiwaliśmy), bo nie o to w tym chodzi. Ma być fer, 11 na 11 równych sobie zawodnikom. Także czekam na rozwój wydarzeń, na walkowera nie liczę, ale oby Dinamo i sam Ademi dotkliwie odczuli skutki tego typu wybryku.

Czeczenia komentarzy: 1248408.10.2015, 13:17

Nie, regulamin nie przewidywał innej kary. Jestem tego pewien.

I konkrety, a nie gdzieś tam, ktoś tam z Łotwy zrobił coś. Konkretny przykład, żeby można było zweryfikować.

FadeIn komentarzy: 354708.10.2015, 13:03

Walkower i tyle. Mówicie tu, że jeden zawodnik niczego nie przesadził i rozumiem, że w przypadku Legii inaczej to regulamin przewiduje ale tym bardziej skoro wejście Bereszynskiego nic tak naprawdę nie wnioslo a klub został ukarany jako całość to tu powinna być również odpowiedzialnosc zbiorowa. Legia rowniez jak Dinamo wygrała zasłużenie i co ?Drużynę stanowi 11 zawodników i kazdy jest odpowiedzialny za wynik meczu a nie tylko 1 wiec przestancie chrzanic, że w takich przypadkach nie należy się walkower bo gosciu nic nie wniósł. To tak jakby powiedzieć, że zespół U2 może grać bez basisty bo jest mało ważny albo niech gra za niego jakis cienias. Każdy jest ważny. Jeżeli był to ewidentny doping to druzyna powinna oddać walkowera a sam zawodnik powinuen być zdyskwalifikowany na 6 miesiecy. I nie powinno być zadnych kar finansowych dla klubu bo klub nie może odpowiadać za wybryki swoich podopiecznych w takich przypadkach i to po fakcie zwlasza, że klub przecież nie daje przyzwolenia na doping. Natomiast indywidualnie klub powinien ukarać zawodnika albo zawieszeniem albo zwolnieniem i tyle. Sorry bardzo. Takie kary to mogą dawać plywakom. I nie chodzi tu jak gralismy.

IAlwaysTrust komentarzy: 139508.10.2015, 13:01

@ziomek1245

Dzięki za odpowiedź. Dinamo wygrało z Nami uczciwie, albo inaczej, nie wygrało z Nami nieuczciwie, choć próbowało za sprawą tego typka (z wiedzą bądź bez). Ukaranie jednego zawodnika może się odbyć, jeżeli gramy w sporty indywidualne (tenis czy inny) bądź w sporty drużynowe, w której wygrywają indywidualni (jak np. w kolarstwie), ale w piłce gra drużyna przeciw drużynie i wygrywa drużyna - jeżeli jeden z jej elementów oszukiwał, to to samo jakby oszukiwała cała. Piłka to kolektyw.

@Czeczenia
Regulamin przewidywał inną karę dla Legii, ale prawdą jest, że co do Naszych klubów faktycznie UEFA się nie patyczkuję i od razu uderza z najwyższym wymiarem. Takie sytuacje miały już miejsce i kończyło się zazwyczaj na karze finansowej dla klubu. Taka sytuacja zdarzyła się kilka lat wcześniej zespołowi z Łotwy bodajże, dostali 10k € kary. Legia dostała 10 000 000€ kary, bo dzięki takiej decyzji nie otrzymała gratyfikacji za awans do LM. Gdzie tu słuszność w działaniu? Legii nie lubią, bo kibice są niesforni i szanują sobie możliwość niedozowanej wolności słowa. To jest problem klubu, dlatego UEFA zmotywowała takim krokiem, do tego by zacząć coś z tym robić... Efekt? Problem czasowo znikną i zobaczymy czy tak się utrzyma!?

Gofer999 komentarzy: 1466908.10.2015, 12:44

Nie zasłużyliśmy na to aby otrzymać punkty po tak kiepskim spotkaniu.

qwertyu123 komentarzy: 77508.10.2015, 12:29

Z jednej strony nie zasluzylismy na punkty, ale z drugiej skoro Legia zostala ukarana za 3 minuty Bereszynskiego, to tu walkower tez powinien byc uznany. Ale wiadomo jaki tam jest burde.

Czeczenia komentarzy: 1248408.10.2015, 12:26

Legię ukarali tak a nie inaczej, bo innego rozwiązania nie przewidywał regulamin. To skąd jest Legia nie ma znaczenia. Argument totalnie od czapy, bo kto jak kto, ale bałkańskie drużyny od zawsze są kopane po dupskach za każde przewinienie.

W tym przypadku regulamin przewiduje więcej sposób ukarania winnych, a o ile walkower byłby możliwy w takiej sytuacji, to nie sądzę, że UEFA podjęłaby najbardziej radykalną decyzję.

Kerandeb komentarzy: 19508.10.2015, 12:12

O ile się dobrze orientuje to walkower mógłby być przyznany w przypdaku gdy co najmniej dwóch zawodników Dinama, grało na dopingu. Pewnie skończy się na każe finansowej i dłużym zakazie gry.

RamboKing komentarzy: 4008.10.2015, 12:08

Wolałbym żeby nie przyznawali nam tego walkoweru , przegraliśmy bo byliśmy słabsi - tyle w temacie.

Control komentarzy: 146508.10.2015, 12:04

Przydałby się walkower nawet w ten sposób. Sytuacja w grupie bardzo ciężka. Nie ma co się koksować przed meczami ;D

helzing komentarzy: 327308.10.2015, 12:04

Nom legie ukarali bo zagral nieuprawniony gracz. To tu też tak powinno być

mar12301 komentarzy: 2311708.10.2015, 11:45

Legia to polski klub, a UEFA nie lubi polskich drużyn, nie od dziś o tym wiadomo. Zauważcie, że zawsze polskie drużyny dostają jakieś surowe kary, nawet za coś za co nie musiałyby dostać :)

ziomek1245 komentarzy: 106708.10.2015, 11:42

IAlwaysTrust
Ale czy w tym meczu jeden zawodnik przesądził o wyniku? Osobiście byłem bardzo zszokowany tym, że Legia została ukarana walkowerem za sprawę z Bereszyńskim, bo przecież nie zaważyło to na wyniku. Gdybym teraz chciał żeby Dinamo zostało ukarane stratą punktów to byłaby hipokryzja. Nawet jeśli im by punkty odebrano, a Arsenalowi nic nie przyznano to i tak ułatwiłoby to sprawę Kanonierom. Moim zdaniem lepsze od odpowiedzialności zbiorowej jest przykładne ukaranie winnego. Dinamo wywalczyło 3 punkty i należą im się.

IlPadrino komentarzy: 40508.10.2015, 11:34

Skoro Legie ukarali walkowerem za zawodnika, ktory miał praktycznoe zerowy wplyw nakoncowy wynik, to UEFA bedac konsekwentna powinna Dinamo walkowerem. On w przeciwienstwie do Bereszynskiego mial duzy wplyw.na rezultat, wiec walkower powinien byc naturalnie przyznany nam.

BudziK komentarzy: 103008.10.2015, 11:30

Też uważam, że walkower powinien być przyznany nawet przy jednym piłkarzu na dopingu, dodatkowo kara finansowa i zawieszenie. Doping zabija sport i nie chodzi tutaj o to, że słabo zagraliśmy bo to każdy wie, sens w tym, iż przeciwnicy grali na kodach.

IAlwaysTrust komentarzy: 139508.10.2015, 11:30

@ziomek1245

Nie zgadzam się i uważam, że w takiej sytuacji trzeba stosować bardzo mało sprawiedliwą, ale uczciwą metodę odpowiedzialności zbiorowej:
a) powoduje to, że koledzy w szatni baczniej się sobie przyglądają pod tym kątem
b) jeden zawodnik może przesądzić o wyniku, w końcu skąd się wzieło określenie - One Man Show!
c) Najfajniej by było, gdyby Dinamo straciło punkty, a my ich byśmy nie dostali

stanyal komentarzy: 138008.10.2015, 11:28

Mamy wygrywać na boisku a nie w ten sposób. Ciekaw jestem jakby zareagował jego wielkomość magnificencja mourinho gdyby np ktoś z Porto został złapany w taki sposób.

mar12301 komentarzy: 2311708.10.2015, 11:16

Obyśmy nie dostali walkowera. Nie chcę, żeby Arsenal "wygrywał" w ten sposób. Gramy na razie słabo w LM i nie zasługujemy nawet na 1 pkt, co widać w tabeli.

Came4Fame komentarzy: 1422 newsów: 30908.10.2015, 11:06

Przynajmniej dwóch graczy musi oblać te testy, by przeciwnej drużynie przyznano punkty. Po prostu zawodnik zostanie zawieszony na jakiś czas, choć uważam, że walkower powinien być dawany nawet w przypadku wykrycia nielegalnych środków we krwi nawet jednego piłkarza.

ziomek1245 komentarzy: 106708.10.2015, 11:02

Tylko żeby nie było walkowera. Arsenal przegrał przez słabą grę i musi ponieść konsekwencje. Gdyby cała drużyna była na dopingu to wtedy można by mówić o wypaczonym wyniku, ale raczej miało to niewielki wpływ.

Demostenes komentarzy: 233908.10.2015, 10:53

Do walkowera podobno musza zlapac na dopingu wiecej niz jednego gracza.

Piron komentarzy: 2908.10.2015, 10:52

ale by była zwała gdybyśmy tym sposobem dostali walkower :P ktoś słyszał o takim przypadku?

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com