Pomeczowa wypowiedź Wengera

Pomeczowa wypowiedź Wengera 18.02.2010, 09:07, Krzysztof Mierkiewicz 50 komentarzy

”Trudno pogodzić się z porażką jak ta”

Szkoleniowiec londyńczyków na konferencji prasowej po wczorajszym spotkaniu z mistrzem Portugalii postanowił podzielić się z fanami swoją refleksją na temat wyniku oraz wydarzeń, które zaważyły na wyniku. Rzecz jasna, nie mogło zabraknąć stanowiska Bossa wobec wczorajszej gry polskiego golkipera. Zapraszamy do lektury.

O wyniku…

Obie ekipy pokazały ducha walki. Trudno zaakceptować tę porażkę. Ulegliśmy dość nieszczęśliwie, ale nadal pozostajemy w grze. Mamy sporą szansę na odwrócenie losów tego dwumeczu w rewanżu. Bramki, które straciliśmy trudno sobie wyobrazić na poziomie meczu Ligi Mistrzów.

O drugiej bramce dla Smoków

Co możemy poradzić? Podanie było zupełnie przypadkowe. Gdzie można zobaczyć obrońcę podającego piłkę do tyłu czubkiem buta? To był tylko i wyłącznie przypadek – piłka uderzyła Sola, nie było w tej sytuacji intencji podania do bramkarza, a rzut wolny należy się jedynie w wypadku jej zaistnienia.

Nie jest łatwo zrozumieć taką interpretację tej sytuacji. Chyba, że arbiter nie widział całego zajścia dokładnie. Pomijając już samą decyzję – jak można pozwolić drużynie szybko, bez gwizdka wykonać rzut wolny pośredni tak blisko bramki? Przecież to pozbawia przeciwników możliwości obrony. To sytuacja lepsza niż rzut karny. To niewiarygodne, że sędzia pozwolił Porto wznowić grę niemal od razu.

Nigdy nie widziałem czegoś podobnego, a zajmuję się futbolem już długi czas. Pan Martin Hansson zachował się nieodpowiednio pozwalając na to. Dyktując rzut wolny sędzia powinien pozwolić nam podjąć się obrony, w przeciwnym wypadku lepiej od razu uznać gola.

W sytuacji, gdzie nie było ani szansy na bramkę, ani rzutu wolnego arbiter podarował rywalom gola. To przechodzi moje pojęcie, może nie jestem wystarczająco inteligentny.

O grze Fabiańskiego…

Nie mam zamiaru osądzać dzisiejszej gry Łukasza publicznie. Wierzę, że musisz akceptować fakt, iż przegrywamy jako zespół i wygrywamy jako zespół [bold – K. Mierkiewicz]. Indywidualnych postaw zawodników nie można oceniać publicznie.

O rzekomym rzucie karnym po faulu na Rosickym…

Myślę, że nasze apele o podyktowanie jedenastki były mocno uzasadnione. Niestety, zostały odrzucone. Ponadto, uważam, że ciągłe przewinienia w środku pola nie były należycie karane [sędzia odgwizdał 9 fauli na Fabregasie – przyp. red.]. Tym niemniej, Porto grało dobrze, a my nadal mamy szansę wyjść zwycięsko z dwumeczu. Oto, czego chcemy i jestem przekonany, że to osiągniemy.

O grze Campbella…

To był przyzwoity mecz. Sol jest rozczarowany sytuacją, jaka zaszła przy drugiej bramce, ale zagrał poprawnie. Grając na tym poziomie po prostu nie chcesz tracić takich goli. Strzelił ważną bramkę, która może się okazać kluczowa dla kwestii awansu.

Damy z siebie wszystko w drugim spotkaniu [we wtorek, 9 marca br. – przyp. red.]. To wszystko co możemy zrobić. Jestem zawiedziony, ponieważ przegraliśmy, ale mamy dobrą okazję, by awans wywalczyć u siebie.

Arsene WengerLiga MistrzówPorto FC autor: Krzysztof Mierkiewicz źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
matek9009 komentarzy: 135518.02.2010, 20:54

Szef tak jak mówisz mi brakło szczegulnie Arshavina on zawsze dużo biega walczy rozgrywa piłkę z Cesciem powrót tych 4 to może być zbawienie plus własne boisko będzie dobrze;)

Szef komentarzy: 1303518.02.2010, 20:33

jezeli odpadniemy to beda jaja, Porto jest do ogrania bez problemow, wyjsc mocniejszym skladem tylko bo nie bylo Arshavina, Songa, Gallasa, Eduardo a oni moga byc na rewanz gotowi bo RVP wiadomo ze nie da rady

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1518.02.2010, 20:08

tak. po ostatnim sezonie lm jestem dobrej myśli:)

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1518.02.2010, 19:37

Pozostaje liczyć na dobry wynik w rewanżu.

szalen komentarzy: 198218.02.2010, 19:20

Po takim meczu moje serce jest pokrojone z rozpaczy. Niestety.... Teraz czekam na rewanż i kibicuje w dalszym ciągu drużynie, bo ma duże szanse na awans.

galon komentarzy: 72718.02.2010, 18:50

komuś się tutaj mylą główni winowajcy...to nie sędzia ale Fabiański przegrał ten mecz.koniec kropka.

Michal95 komentarzy: 111318.02.2010, 18:18

Moim zdaniem najbardziej sprawiedliwym wynikiem byłby wynik remisowy. Dokładnie 1-1. Nie powiem, że Arsenal powinien wygrać jak pewnie wiele osób twierdzi bo Porto również miało swoje szanse i bylo nieźle poukładane. Porażka to jednak zbyt wiele dal Kanonierów, którzy walczyli i mieli sporo dobrych sytuacji. Mam nadzieję, że w rewanżu osiągniemy dużo lepszy rezultat i uda nam się awansować.

Pierwsza bramka to niestety błąd indywidualny, który każdemu może się czasem zdarzyć. To tylko i wyłącznie wina naszego zespołu a przynajmniej jednego z jego członków i do nikogo nie można mieć pretansji. Druga bramka natomiast to absurd. Sama decyzja sędziego o tak szybkim rozpoczęciu gry jest bardzo kontrowersyjna ale miał do tego prawo bo nie jest to wbrew przepisom. Arbiter ma tu dużą dowolność i każdą, nawet najbardziej absurdalną decyzję trzeba zaakceptować. Nie rozumiem tylko czemu sędzia przyznał rzut wolny pośredni po złapaniu piłki przez Fabiańskiego. Moim zdaniem sytuacja powinna być podobnie rozpatrzona jak często zagranie piłki ręką. Jeżeli takie uderzenie nie zmienia lotu piłkia ani nie zmienia prędkości jej lotu prawie wcale, to gra nie jest przerywana. Wydaje mi się, że ta sytuacja powinna być podobnie rozpatrzona.

Mike712 komentarzy: 2118.02.2010, 18:06

Mam nadzieję, że Almunia się wykuruje

soprano komentarzy: 44718.02.2010, 17:17

Mam nadzieję że Manonne stanie w bramce na mecz z Sunderlandem (o ile Almunia się nie wykuruje)

kina86 komentarzy: 5118.02.2010, 17:07

Fabiański po prostu nie dorósł do gry na tak wysokim poziomie i o taka stawkę. Arsenal powinien poważnie rozważyć kupno dobrego, wykwalifikowanego bramkarza. Jeden Almunia nie wystarczy...

Nashein komentarzy: 13618.02.2010, 16:52

ale fala krytyki pada na Fabiańskiego. Zobaczymy jak się zaprezentuje z Sunderlandem. Ciężko mu będzie odkupić się u kibiców. Mimo co ja w niego wierzę, bo cieszy mnie fakt, że mam jakiegoś rodaka w Arsenalu ;)
do wszystkich -> pokażcie mi jakiegoś bramkarza, który nie popełnił katastrofalnego błędu?

soprano komentarzy: 44718.02.2010, 16:37

Fabiański WON...

kubss komentarzy: 46118.02.2010, 16:16

Jak grał Fabiański widzieliśmy wszyscy ;/ No ale ten rzut wolny to gruba przesada. Na ES potrzebne będzie tylko 1:0 a pamiętajmy, że do tego czasu wróci kilku kluczowych zawodników ;)

fabregas1987 komentarzy: 2581518.02.2010, 16:14

placze :[

rol18 komentarzy: 192918.02.2010, 15:51

ja tez sie z ta porazka nie moge pogodzic no ale trudno

marcel134 komentarzy: 1082 newsów: 418.02.2010, 15:30

myśle, że Wenger ma rację trochę, że przy drugiej bramce być może to nie była ani wina Sola ani Łukasza, tylko dziwnego rozegrania wolnego przez sędziego. w takim zamieszaniu ciężko się odnaleźć, tym bardziej że mu położył piłkę do nóg i wykonali wolny... pierwsza bramka ewidentny błąd fabiańskiego, przy drugiej mniejszy, raczej większa wina sędziego.

niski93 komentarzy: 581618.02.2010, 15:20

Przez kalectwo Fabiańskiego mamy utrudnione zadanie. Awansuje tylko jedna drużyna, którą bez wątpienia będziemy my.

Fabian odejdź z Arsenalu... Za dużo dostajesz tych "kredytów zaufania" od Bossa, które poprostu marnujesz.

C'mon Arsenal. Wierzę, że przyjdą lepsze dni dla tego zespołu...

klinka12 komentarzy: 4912 newsów: 118.02.2010, 15:01

matjanos -> zgadzam się całkowicie.

FanArsenal95 komentarzy: 1618.02.2010, 14:50

Mi też trudno się pogodzić z porażką, ale co wyrabiał Ten sędzie jest nieodpowiednie. Taki sędzie nie może sędziować Ligi Mistrzów. Jeżeli chodzi o wynik to nie jest dla Nas najlepszy. Wszyscy liczyliśmy na więcej. Druga bramka dla FC Porto była bardzo kontrowersyjna. Sędzie nie powinien uznać tej bramki. Powinien dać Arsenalowi czas na dokładne ustawienie obrony. Łukasz Fabiański zagrał przeciętnie. Nie można Go oskarżać, że to przez Niego przegraliśmy mecz. Łukasz bronił w miarę swoich możliwości. Miał przerwę spowodowaną kontuzją. Pod koniec meczu Polak bronił już bardzo dobrze. Obronił ładny strzał Hulka. Moim zdaniem Sol zagrał bardzo dobre zawody. Na początku nie grał rewelacyjnie, lecz z minuty na minutę grał coraz lepiej. Strzelił dla Nasz bardzo ważną bramkę na 2-0. Jednak szkoda, że nie było Williama.

matjanos komentarzy: 5418.02.2010, 14:27

wypowiedź o Fabańskim świadczy doskonale jak Boss jest zawiedziony jego grą, chociaż nie mówi tego publicznie i wprost.

laskowski19051995 komentarzy: 494518.02.2010, 14:18

Campbell grał bardzo dobrze to Fabiański przez niego to wszystko wypuścił piłkę z rąk a potem od swojego kolegi złapał ją w ręce :[

Kozak0700 komentarzy: 92018.02.2010, 14:16

racja co do tego rzutu posredniego, nigdy sie nie spotkalem z taka sytuacja ze odrazu gra wznowiona i gol

Strzelba komentarzy: 2369 newsów: 26418.02.2010, 14:15

Na Emirates im się ładnie zrewanżujemy ;)

Damian4 komentarzy: 25018.02.2010, 13:26

Wystarczy 1:0 i jest awans

Gunner_995 komentarzy: 655018.02.2010, 12:36

Dokładnie taki rzut wolny jest bardziej korzystny niż rzut karny.Możemy podziękować panu sędziemu.
The Gunners pokażemy na THE EMIRATES!!!

RadoS komentarzy: 21318.02.2010, 11:42

bledem bylo nie kupienie boruca gdy byl w tej swietnej formie.... moim zdaniem teraz tez gralby na bardzo wysokim poziomie ale w celticu nie umieli nim dobrze pokierowac, sprawdzilby sie u nas. ale co bylo to sie nie odstanie... boss moglby sprowadzic wreszcie jakiego dobrego bramkarza np- mandanda, iloris.akinfeev, czy sergio asenjo

szwarcekruper komentarzy: 89318.02.2010, 11:41

Mimo tej wczorajszej porażki, jestem jakiś dziwnie spokojny o awans :)

rozi13com komentarzy: 352 newsów: 118.02.2010, 11:35

Nie ma co płakać, Wenger musi zacząć szukać bramkarza a kibice powinni doceniać Almunię puki Boss nie znajdzie golkipera światowej klasy. Ja skłaniał bym się do ruska z Moskwy bo Llorisa będzie problem pozyskać.

lysy_msciciel komentarzy: 24518.02.2010, 11:33

Spoko, wróci Andrzej, Song i Gallas i Almuniaklepniemy tą frajerską druzyne w rewanzu na Emirates.

Zmiany w składzie sa niezbędne...

Garbal komentarzy: 4718.02.2010, 11:29

Nie wiem czy pamiętacie ale była już podobna sytuacja na meczu w tym sezonie lig mistrzów, Arsenal grał z Standartem albo z AZ nie pamiętam ale był sytuacja gdzie bramkarz chwycił piłkę do rąk po tym jak Van Persie go naciskał i był rzut wolny niestety nie było gola no ale patrząc na tą sytuacje dlaczego nie było rzutu wolnego w tym meczu z Porto? Dziwne...

bardeq komentarzy: 10818.02.2010, 11:14

Idiotyczny przepis numer 1. Moga zagrac bez gwizdka, ale jezeli Cambel zatrzymalby pilke to wtedy zagrywaliby jeszcze raz a Cambel dostalby zolta kartke. czyli jak sie bronic przed tym ? CHORE!!!
Idiotyczny przepis (czytaj. pozostawiajacy niesmak) to ten o spalonym. Niech mi ktos wytlumaczy na kiego wala zastawiac pulapke ofsajdowa:) jesli gosciu w ktorego strone jest skierowana pilka podniesie rece ze niby nie bierze udzialu w akcji. Z za plecow obrony wybiega inny gostek, ktory leci na bramke i juz z miejsca ma pare metrow przewagi bo wybiegajaca obrona, musi wykonac zwrot a on juz jest na pelnym gazie. I tu pojawia sie moj najwiekszy bol. Otoz gosciu ktory nie bral udzialu w akcji (bo byl ladnie zlapany na spalonym) nagle juz jest pod bramka przeciwnika i dostaje podanie o kumpla, obrona oczywiscie nie zdaza bo zostawila go pare metrow za plecami. CHORE.
Ale te i inne przepisy w stylu "nie wprowadzimy powtorek video bo zepsuloby to piekno pilki" ograniczylyby mozliwosc krecenia kasiorki przez panow prezesow i calej masci ...

strumien90pieknosci komentarzy: 10718.02.2010, 11:04

Druga bramka to nieporozumienie. Na takim poziomie gry arbiter powinien znać chociaż podstawowe zasady dyscypliny w której sędziuje. Wykonanie rzutu wolnego pośredniego bez gwizdka oznaczać powinno powtórzenie rzutu a w skrajnych wypadkach żółtą kartkę dla wykonującego. Ile razy tak właśnie było kiedy rzut wykonywany był zza pola karnego. Śmieszna sytuacja ale, nie tylko sędzia jest w niej winnym. Fabiańskiemu współczuję raz że jest rodakiem a dwa że tak naprawdę nie bronił wcale źle. Dwa błędy go przekreśliły chociaż ratował kilka razy zespół. Powinno dać to do myślenia Wengerowi. Bo 25 letni bramkarz może zrobić takie błędy jedynie z dwóch powodów. Albo jest patałachem ( a Fabiański nim nie jest) albo brak mu ogrania.
Bądź co bądź nie jest źle. wcześniej pisałem żeby przynajmniej strzelili bramkę bo to stawia ich w zupełnie innej sytuacji. Gdybyśmy przegrali 2:0 niestety ale szanse byłyby nikłe, a tak 1:0 w Londynie daje nam awans. Osobiście wolałbym 2:0 bo 1:0 to nerwówka ;p

rzyman komentarzy: 218.02.2010, 11:04

zgadzam się z przedmówcą. Jestem kibicem Arsenalu, ale błedu tam nie bylo po stronie sedziego. Według Wengera kazdy fauul powinien byc na gwizdek i wykonany po 2 minutach od faulu...sam Fabregas gadal ze on tez by sie staral wykonac ten faul jak najszybciej

bardeq komentarzy: 10818.02.2010, 11:03

szkoda kurcze. no nie ma bramkarza nie ma. wczorja bylem niesamowicie wkurzony, ale mowi sie trudno ,a u nas ich rozjedziemy. Fakt sedzia robil babola za babolem, chyba zadnego roznego tudziez wrzutu z autu nie podyktowal w dobra strone, czy to w nasza czy w ich. Pozwalal na chamska gre. Kartki rozdawal przypadkowo, raz dal nastepnym razem odposcil za bardziej brutalny tudziez techniczny (Vermalen co najmniej zolta kartka z porto 2-3 wiecej) Fabian tragedia, no ale bramkarzy nie mamy. Co do drugiej bramki , to jest to dla mnie profanacja pilki noznej. niektorzy to nazwa cwaniactwem, ja nazywam pieprzonym oszustwem. Bo oszustwem jest taka gra, trzymanie za koszulke, podsuwanie pilki pare metrow dalej przy wolnych, nurkowanie, wslizgi niby"na pilke" itp itd. Jest to dla mnie jeden z dwoch najglupszych przepisow w pilce noznej. Ale damy rade Go go gunners

sleeper komentarzy: 1918.02.2010, 11:01

nie ma co się oszukiwać, fabiański wczoraj przegrał mecz Arsenalowi i moim zdaniem jest to jego koniec w Arsenalu. Zobaczcie sobie powtórki - jak bramkarz w takiej sytuacji może się odwracać tyłem do piłki? Wierzę że Polak będzie nr 1 w bramce kanonierów - ale na pewno nie będzie to Fabiański.

majki komentarzy: 1218.02.2010, 11:00

przekroczenie przepisów jest pozbawieniem rywali możliwości ATAKU i to jest najważniejsze, bo afc przekroczyło przepisy (przypadkowo ale przekroczyło) w celu pozbawienia fc porto możliwości ataku wiec nie można mieć zadnych pretensji do tego że gra była wznowiona szybko i afc nie mialo szansy sie ustawic. Trzaba patrzeć który zespół jako pierwszy w tej całej sytuacji był pokrzywdzony i rzeczą oczywistą jest że tym zespołem było porto bo to afc ZŁAMAŁO PRZEPISY

majki komentarzy: 1218.02.2010, 10:56

niestety sędzia nie popełnił błędu przy 2 bramce. sędzia przerwał gre bo Sol trącił piłkę w kierunku Fabiana mimo, że nie wyglądało to dość dziwnie to piłka leciała tak wolno, że musiał to zagranie uznać jako podanie do bramkarza i tutaj jest all ok. skoro wiec fabianski złamał przepisy to zespół fc Porto jako zespół pokrzywdzony ma prawo do szybkiego wykonania rzutu wolnego jeśli dzięki temu odniesie korzyść. nie może być tak że ktoś łamie przepisy a potem ma pretensje do tego, że mimo iż ON SAM PRZEKROCZYŁ sędzie nie pozwolił się mu prawidłowo w obronie ustawić. rzut wolny (gdy ktoś nie jest poważnie kontuzjowany) zawsze można wykonać w sposób natychmiastowy i od zawodników zalezy czy wykonają go szybko czy nie. W tym wypadku szybkie wznowienie gry dawało wielka przewagę porto więc czemu niby oni mieli czekać? czemu sędzia miał nie pozwolić im grac to byłaby jakby podwójna kara dla nich. raz bo afc przekroczyło przepisy gry a dwa, że nie mogą wznowic tej gry szybko bo są lepiej ustawieni od zespołu afc.

Piotrex komentarzy: 112918.02.2010, 10:50

Podzielam zdanie Wengera ,że sędzi pozbawił nas możliwości obrony ale tacy są już sędziowie.
Sol zagrał dość przyzwoite zawody mimo ,ze popełnił kilka błędów ma początku spotkania.

Tomo_2 komentarzy: 92818.02.2010, 10:35

Dokładnie zgadzam się z wypowiedzią Wengera jeśli chodzi o 2gą bramkę. To coś takiego jakby kazano komuś strzelać z 6m do pustej bramki... Nawet ślepy trafiłby. W tym momencie warto się zastanowić czy jest to jeszcze piłka nożna czy coś zupełnie innego. Cóż Fabian nie popisał się w 2óch ostatnich meczach i myślę, że najlepszym wyjściem dla niego będzie gra. No ale niestety nie w Arsenalu, gdyż po jego występach Almunia wychodzi na bramkarza pokroju Casillasa... Myślę, że wypożyczenie do Ligue 1 byłoby dobrym wyjściem.

Maikelosik komentarzy: 4654 newsów: 218.02.2010, 10:10

Wygramy z partaczami z porto. Zadnej sytuacji nie stworzyli tylko indywidualnie nasi zaowdnicy im stworzyli

Maikelosik komentarzy: 4654 newsów: 218.02.2010, 10:10

Nie było powtórki ale jeszcze raz obejrzałem i dla mnie tam był karny na rosie. a po tym poszła kontra na bramkę

Theo_Fan komentarzy: 180718.02.2010, 10:01

Daje stówe że ten Manone by lepiej zagrał :(

Kikut123 komentarzy: 124918.02.2010, 09:50

Fabiański musi isc na wypożyczenie albo gdzies bo inaczej nic z niego nie bedzie, brakuje mu ogrania w tym wieku powinien grać a on jakby sie w rozwoju piłkarskim zatrzymał. Przy drugim golu nie wiedział co zrobić.

maniek56 komentarzy: 300718.02.2010, 09:45

Nawet sobie nie wyobrażam że mogłoby nas zabraknąć w następnej rundzie;)

PvL komentarzy: 185018.02.2010, 09:35

Strzelimy u siebie szybko gola to awansujemy : )

hassassyn komentarzy: 69418.02.2010, 09:30

Wenger dobrze mówi, arbiter nie może z niegroźnej sytuacji stworzyć okazji do strzelenia bramki, poza tym zabrał piłkę Fabiańskiemu z rąk i położył graczowi Porto pod nogi.....to Skandal!

Kredens komentarzy: 369818.02.2010, 09:27

Sam nie wiem co mysleć o tym drugim golu dla Porto. Trudno stało się. Co do Campbela to mi się wydaje że grał dobrze. Chciałbym tylko zobaczyć gdzieś powtórkę tego faulu na Rosickim, czy był karny, widział to ktoś może gdzieś? Po tym jak realizatorzy z Portugali nie chcieli tego powtórzyć jestem przekonany że ten karny był. Nie ma się co martwić pojedziemy ich w drugim meczu, chociaż pewnie łatwo nie będzie.

bart88 komentarzy: 4718.02.2010, 09:27

Sol grał bardzo dobrze!pewnie i skutecznie!Spokojnie..Na Emirates powieziemy ich3-0

BoroArsenal komentarzy: 17218.02.2010, 09:26

Co racja to racja jak arbiter mogl pozwolic zagrac porto rzut wolny posredni bez gwizdka , ja tez nie spotkalem sie z takim czyms nigdy. Byl stronniczy i tyle baran jeden coraz czesciej sedziowie wypatrzaja mecze co robi sie nie smaczne juz.

KamiLLimaK komentarzy: 1218.02.2010, 09:24

No właśnie jak ten zasrany arbiter mugł się tak zachować??!! To było chamskie. Chyba z Weebem chodzili do tego samego przedszkola.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com