Robson: Wenger zignorował moją radę

Robson: Wenger zignorował moją radę 01.03.2009, 21:21, Łukasz Klimkiewicz 33 komentarzy

Legendarny piłkarz Fulham i West Bromwich Albion oraz menadżer między innymi FC Barcelony - Sir Bobby Robson skrytykował Arsene Wengera za jego 'hazardowe' zachowanie, w związku z grą niezwykle młodymi piłkarzami.

Jednym z powodów sławy francuskiego szkoleniowca Kanonierów jest totalne zaufanie młodym, wschodzącym gwiazdom i od wielu lat stara się kreować młodych gwiazdorów, niż kupować.

Najprostszymi przykładami są Thierry Henry, Patrick Vieira, Kolo Toure, Gael Clichy oraz Cesc Fabregas. Zanim trafili pod skrzydła, a raczej do zbrojowni Wengera byli kompletnie nieznanymi w wielkim świecie futbolu piłkarzami.

Robson uważa, że trzymanie się swojej idei przez tyle lat, jest błędem Wengera.

- Świetnie byłoby oglądać taki zespół w Pucharze Ligi, nie w Premier League. Dwa lata temu, wydawałoby się, że Wenger wystawi przeciwko Chelsea [finał Pucharu Ligi - przyp. red.] swój najmocniejszy skład, ale postanowił wystawić dzieci - powiedział Robson dla Northampton Chronicle.

- Arsenal potrzebował wtedy trofeum, a Wenger zignorował moją radę. Teraz, sam sprowadza na siebie presję, ponieważ klub nie zdobył żadnego pucharu od kilku lat.

Arsene WengerSir Bobby Robson autor: Łukasz Klimkiewicz źrodło: Goal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
Olimpijczyk komentarzy: 109002.03.2009, 18:02

Moim zdaniem Wenger to wielki trener i dobrze wie co robi.

KuBaJo komentarzy: 217402.03.2009, 17:19

Nie wystarczy kreować młodzież trzeba ją jeszcze zatrzymywać na emirates

Fierce_girl komentarzy: 219402.03.2009, 17:01

Niewątpliwie Wenger obarczony jest dużą presją...

waldek_89 komentarzy: 573502.03.2009, 15:53

obaj mają trochę racji;p

kolek komentarzy: 2330 newsów: 102.03.2009, 14:43

stefcio---> mamy w "staruchów" - Toure i Almunia ( no Rosy nie licze bo nie gra...)

Yeti komentarzy: 460 newsów: 7102.03.2009, 14:29

Heh. Pozostaje Arsenalowi walczyć o FA Cup i Ligę Mistrzów. Ten pierwszy puchar ostatnio jest olewany, więc szanse są. W drugim zaś trzeba mieć mnóstwo szczęścia.

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223702.03.2009, 14:01

Nasza strategia jest dobra , ale nie mozemy grac w 11 mlodzikami , wenger czasem zabardzo chce pokazac ze zostanie przy tym i udowodnic innym ze sie myla , a taka walka nie jest potrzebna , bo najwazniejsze jest dobro druzyny i trofea

Kubi komentarzy: 55702.03.2009, 11:09

Theo - no 100% racji, jeśli miałbym napisać to dokładnie to, Wenger powinien przypomnieć sobie w jaki sposób i z jakimi piłkarzami (Pires, Henry, Vieira) zdobywał ostatnie trofea. Nie wszyscy muszą grać w Arsenalu do końca kariery, ale należy im się szacunek w postaci nowego kontraktu za dobra grę (Flamini, którego chętnie bym zobaczył na Ashburton ponownie.), a nie pozwolenie na odejście. Nie dziwne, że potem widzą Arsenal w takim, a nie innym pryzmacie.

Theo10 komentarzy: 881002.03.2009, 09:18

Bardzo mi się podoba to że my gwiazdy tworzymy a nie kupujemy i w pełni popieram taką strategie.... nie popieram natomiast jednej rzeczy którą Wenger robi , a która kompletnie psuje tą strategie tworzenia drużyny. Jak dla mnie to jest błędne koło , bo do czasu kiedy w końcu Ramsey czy Denilson staną się gwiazdami światowego formatu to Fabregas czy RvP już odejdą, bo wątpię żeby chcieli grać do końca swojej kariery w klubie który już od kilku sezonów nie jest w stanie niczego osiągnąć. Prościej mówiąc, nie można stworzyć drużyny na miarę mistrza, co sezon sprzedając swoich najlepszych zawodników , a luki uzupełniając 17-latkami... którzy kiedy się rozwiną to też odejdą. Drużyna która będzie zarazem szkółką piłkarską i supermarketem europy nigdy niczego nie osiągnie.

Więc mam nadzieję że Wenger zmądrzeje i zacznie brać przykład z Fergusona , który mimo tego jak bardzo CR7 chciał przejść do Realu on mu na to nie pozwolił, a w tym czasie Wenger zdążył się już pozbyć dwóch defensywnych pomocników nie kupując nikogo nowego na tą pozycję oraz Hleba i Lehmana. A kogo kupił? Jedyne wzmocnienie to był Nasri , bo Bishoff jak narazie jeszcze nie zadebiutował w pierwszej drużynie , a Ramsey mimo wielkiego talentu nie jest na tyle dobry by grać w wyjściowej jedenastce.

Kondzior12 komentarzy: 490002.03.2009, 08:05

Ten koles ma racje.

baska_17skc komentarzy: 3161 newsów: 202.03.2009, 06:42

Obaj mają po części racje. Dobre jest wychowywanie sobie świetnych zawodników. Za kilka lat będziemy mieli świetny zespół o ile nie którzy nie poodchodzą. Jednak przydało by nam się kilku doswiadczonych graczy aby młodzi mogli brać z nich przykład.

halidonita komentarzy: 4002.03.2009, 05:15

tu zgadzam sie z krzykusem kreowac nowe gwiazdy owszem ale jak zaczna juz grac na m iare premier league to ich nie sprzedawac jak np flamini czy senderos

bazi komentarzy: 4102.03.2009, 02:47

Stwierdzenie, że Henry, zanim przyszedł do Arsenalu, był kompletnie nieznany w wielkim futbolu, jest całkowitą nieprawdą. Nie wiem, jak można tak określić najskuteczniejszego napastnika mistrzów świata, największą i już się wówczas spełniającą nadzieję francuskiego futbolu, kupioną przez Juventus za bardzo duże pieniądze. Wprawdzie Serie A okazala się jego porażką, ale była to po prostu porażka bardzo już znanego młodego piłkarza. Wenger nie odkrył Henry'ego, on go tylko odrodził i pomógl w pełnym rozkwicie. To w pewnym sensie podobna sytuacja, jak z Bergkampem (oczywiście z tą różnicą, że na Highbury nie ściągał go jeszcze Wenger).

Określanie Henry'ego jako piłkarza w 1999 roku nieznanego, to (no ok, z drobną przesadą) trochę tak, jakby powiedzieć dziś, że Karim Benzema jest szerzej nieznany.

mariusz14 komentarzy: 16502.03.2009, 00:06

Wenger wierzy w młodzież i to jest piękne.Ale potrzeba też troche doświadczenia zeby młodzi mieli od kogo sie uczyć i żeby w trudnych chwilach ktoś im pomagał.1 skład mamy świetny ale potrzeba ze 2 zawodników z doświadczeniem na ławkę którzy w przypadku kontuzji godnie zastąpią tych z 1 skladu

kochamArsenal komentarzy: 4201.03.2009, 23:05

sorki za spam ale Lee>>>> twoj tekst to dno .. " może jak średnia wieku spadnie do 15 lat to zarząd się opamięta..." jezeli maja grac w juniorach to zarzad nic nie bedzie mial do powiedzenia a jesli w seniorach to nie moga bo wiekowo sa za mlodzi ..szkoda ze nie gracie w druzynie to byscie wiedzieli jak to jest.. ja gram w seniorach i zeb y tam grac to trzeba miec 18 lat mozesz miec 17 ale musisz miec umiejetnosci wieksze niz ktos z 1 skladu ;))

kochamArsenal komentarzy: 4201.03.2009, 23:02

krzykus1990>>>> jestes młody i głu..pi i widac ze sie nie znasz na piłce noznej a jak sie nie znasz to sie nie udzielaj. Wenger stawia na młodych bo oni wiedza ze musza grac a kupujac gwiazdy zrobiłby bład.. gwiazdy nie graja na 100 % swoich umiejetnosci a mlodzi tak .. masz prosty przyklad .. gwiazdy nie beigaja duzo na boisku a mlodzi tak i maja lepsza kondycje .. jestem w pelni za Wengerem i zrobil bym tak samo jak on .. wolałbym miec mlody sklad "dzieci" niz dziadki ktorzy ledwo sie utrzymuja na nogach i maja co chwile kontuzje wiec pozdro noo..bku i pocwicz :)

Szef komentarzy: 1303501.03.2009, 22:44

krzykus1990>>>>grosze ??? sory ale taki np Anelka przyszedl za pareset tysiecy a odszedl za ponad 20 mln. Z tego co pamietam to chyba tylko flamini odszedl za darmo a inni jak juz odchodzili to z duzym przebiciem kwoty za ktora zostali do nas kupieni

krzykus1990 komentarzy: 557301.03.2009, 22:40

Wenger rozwija piłkarzy na gwiazdy światowej piłki nożnej a potem sprzedaje ich za grosze

krzykus1990 komentarzy: 557301.03.2009, 22:39

Robson ma rację Wenger przesadza z tym młodym składem

kolek komentarzy: 2330 newsów: 101.03.2009, 22:08

a mogliśmy mieć jeden puchar....szkoda....

Lee komentarzy: 1471 newsów: 8301.03.2009, 22:08

może jak średnia wieku spadnie do 15 lat to zarząd się opamięta...

Malina komentarzy: 125101.03.2009, 22:00

Tak Wiola,też masz rację,w 100%.P.S. idę spać,rano do pracy! Dobranoc.

Malina komentarzy: 125101.03.2009, 21:55

Na moje oko,to za chwilę Arshavin(jakby nie było,doświadczony)wniesie do gry nowego ducha. Po tych dwóch meczach widać,że poradzi sobie w Premier League.

Wiola04 komentarzy: 3702 newsów: 301.03.2009, 21:54

Malina- racja. Czasami przypominają stado przedszkolaków, którzy zgubili opiekunkę i nie mogą się odnaleźć :P
Potrzeba kogoś, kto by pociągał za te wszystkie sznurki i potrafił postawić ich do pionu;)

Malina komentarzy: 125101.03.2009, 21:47

Viola-żeby chociaż takich miał...Mają za mało haryzmy.

Malina komentarzy: 125101.03.2009, 21:43

Pisałem o tym nie raz.Brak doświadczenia,zwłaszcza w drugiej i trzeciej linii.Grają ładną,techniczną piłkę do pola karnego przeciwnika.Potem...każdy z nich chciałby strzelić gola.Taka jest prawda.Po prostu nie ma kto na nich ryknąć na boisku.

Wiola04 komentarzy: 3702 newsów: 301.03.2009, 21:37

Wenger w ważnych meczach nie powinien wystawiać żółtodziobów, tylko doświadczonych graczy, którzy grali już w meczach o wysoką stawkę;)

matik21 komentarzy: 12901.03.2009, 21:27

Bobby ma w dużej mierze racje.klub powinien wprowadzać młode gwiazdy ale wszystko ma swoje granice.młodzi gracze ktorzy sa juz gwiazdami powinni wspierac doswiadczonych graczy

kingArsenal komentarzy: 18901.03.2009, 21:27

Dobrze ze wenger stara sie tworzyc nowe gwiazdy ale co stego. Pograja pare lat i pojada se do Barcelony zeby se zarobic:(

cacapa komentarzy: 76901.03.2009, 21:26

no i to jest przykra prawda Panie Robson....

Christian komentarzy: 342701.03.2009, 21:24

Zgadzam się z nim w 100%
Dla Wengera najważniejsze są dzieci

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady