Szczęsny: De Gea może być jednym z najlepszych
08.12.2011, 09:46, papryk 54 komentarzy
Bramkarz stołecznych Kanonierów - Wojciech Szczęsny - stanął w obronie kolegi po fachu występującego w Manchesterze United. Wczorajsza pomyłka De Gei dała jedną z dwóch arcyważnych bramek FC Basel, które w ostateczności wyrzuciło drużynę Fergusona za burtę Ligi Mistrzów.
To nie pierwszy błąd hiszpańskiego bramkarza w tym sezonie jednak jeszcze żaden nie miał tak poważnych konsekwencji.
Po tym spotkaniu, Szczęsny za pomocą Twittera stanął w obronie bramkarza Czerwonych Diabłów dodając również, że może on być jednym z najlepszych bramkarzy na świecie.
Oto co napisał Wojtek:
- Nie zgadzam się z krytyką De Gei. Ma potencjał aby być bramkarzem światowej klasy. Jednak trzeba dać mu trochę czasu aby nabrał całkowitej pewności siebie w Manchesterze United.
- Kiedy reprezentujesz barwy wielkiego klubu, zawsze dajesz z siebie jak najwięcej. A kiedy De Gea gra na maksymalnych obrotach jest po prostu niesamowity! Jednak nadal potrzebuje czasu aby nabrać pewności w swojej grze - zakończył reprezentant Polski.
De Gea trafił do Manchesteru tego lata za kwotę w okolicach 19 milionów funtów i zaliczył dotąd 16 występów w podstawowym składzie mistrzów Anglii.
źrodło: Goal.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Madjer
a kogo innego miał kupić ?
Może ma rację, ale jakoś Wojtkowi takie błędy się nie zdarzają..
Nie będę w żadnym razie bronił Wojtka,ale pewnych głupot słuchać nie mogę.Ktoś pisał,że Wojtek nie jest najlepszym bramkarzem na świecie bo wpuścił 8 goli.Żałosne.Faktycznie nie jest,ale nie dlatego,że wpuścił 8 goli.Wstaw do bramki kogo chcesz np.wspominanego wyżej ŁKS-u i niech grają z np.Realem M. Ósemka minimum.Ten wynik to jest w ogóle jeden z mitów dla laików.Robi wrażenie na nieznających się na piłce,z zwłaszcza angielskiej.Analizując skład Arsenalu z tamtego meczu mozna w 100% powiedzieć,że był to najbardziej eksperymentalny i najsłabszy zespół od wielu lat;może w całej erze Wengera skład który grał ze sobą w takim ustawieniu pierwszy i ostatni raz,dodatkowo wszystko manu wychodziło.Z drugiej strony wolę dostać 2:8 na wyjeździe w w/w okolicznościach niż mając niemal full skład u siebie w derbach z rywalem zza miedzy 1:6.A Wojtek ma poprostu tę piękną ''bezczelność'',pewność siebie którą kiedyś posiadał wielki Peter Schmeichel.WSz jeszcze trochę brakuje do poziomu Dana,ale jest coraz bliżej.DeGea musi ,niczym Fabian ciągle pracować nad ''głową'' i tu rodzi się kłopot.Chociaż faktycznie zwłaszcza W Atletico miewał świetne mecze.Najważniejsze dla niego jest to,żeby grał.Jeśli Ferg go nie odsunie zbyt szybko będzie mógł się odbudować i pójść do przodu.Zaufanie trenera i regularnośc gry to dla bramkarza podstawa.Najlepszym przykładem jest Valdez ze srarcelony.Jeszcze parę lat temu walił takie babole jak mało kto na świecie;a teraz cisza;owszem czasami coś tam mu do końca nie wyjdzie ,ale ogólnie ociera się nawet o reprez.Myślę,że przed Wojtkiem i Hiszpanem jeszcze cała kariera;w perspektywie trochę jednak wyżej oceniam Polaka gdyż ma idealny charakter dla bramkarza,a DeGei i Fabianowi trochę tej ikry bożej brakuje.Na Fabiana zresztą już nie liczę już od dawna;facet pewnego poziomu nie przeskoczy i tyle.Bardziej liczę na Tytonia.
Nie to ty Wojtek będziesz najlepszy! :) De Gea jest dobry ale bez rewelacji a poza tym (przypomina mi grincha :D)
... ale to Wojtek będzie tym najlepszym...
Nie wiem czym się kierował Ferguson kupując De Gea`e ...
...Leehu- trochę przesadziłeś z tym Górnikiem .Górnik ma bilans bramkowy 18-19 a na przykłąd Jagiellonia 19-27 ... Myślę że do twojej wypowiedzi najbardziej pasowałby ŁKS Łódź :) A Górnika proszę zostawić w spokoju ...
De Gea jest w tej chwili dużo gorszy od Szczęsnego. Manchester sporo stracił po tym jak VdS zakończył karierę. Widać też brak rozgrywającego. Ferguson teraz pewnie pluje sobie w brodę że nie dołożył tych 3-5mln funtów do Snejdera.
PS United rozsypało się po tym jak City ich zmiażdżyło na OT 1-6. Od tamtej pory jak wygrywają to po beznadziejnej grze 1-0, odpadają z banalnej grupy LM, z banalnym przeciwnikiem w CC a w lidze też szczęście się skończy i zaczną gubić pkt.
Szczęsny i De Gea, jezeli pozostana w Premier League to beda najlepszymi bramkarzami na dlugie lata :PP
Szczęsny i Neuer będą w przyszłości lepsi niż były takie grające legendy jak Casillas i Buffon.
Witasgooner96 > ja mam cos do Gornika :> jestem z Gliwic i go nie lubie :D
a tak na powaznie, badzmy obiektywni, Leehu sto procent racji. Kwestia koncentracji jednak, zeby nie puszczac baboli, jak swego czasu Fabianski czy Almunia- regularnie... De Gea bedzie wielki, juz jest, mial juz wiele niesamowitych interwencji a jest bardzo mlody. Zobaczycie, wspomicie moje slowa, za rok, dwa, maks trzy bedzie w scislej czolowce najlepszych bramkarzy swiata. Podobnie jak, mam nadzieje, Wojtek :)
De Gea to może być jeden z największych niewypałów w historii United.
Zbyt dużo kurtuazji w słowach Wojtka w stosunku do kolegi po fachu.Może tak mówić i stać go na to bo jest lepszy od Iberyjczyka.De Gea jest dobrym bramkarzem i obawiam się,że takim pozostanie.Na szczęście Szczęsny jest b. dobrym graczem i mam nadzieję,że będzie tylko lepszym.Na pocieszenie dla fanów manu powiem,że ich pierwszy bramkarz jest lepszy od naszego drugiego.
Dla mnie De Gea to sredniak juz bardziej zastanawialbym sie czy Valdes jest lepszy od niego. United mogli sobie kupic Neuer'a i by mieli spokoj na kilka dlugich lat spokoju z bramkarzem.
Wiecie, jak to jest - kiedy napastnik ma 10 sytuacji a wykorzysta jedną, jest bohaterem. Kiedy bramkarz obroni 10 sytuacji a puści 1 bramkę, jest od razy pod lawiną krytyki. Ładnie ze strony Wojtka, że się wstawił za De Geą - bądź co bądź on wie, co to znaczy mieć gorszy dzień i wpuścić 8 bramek ;p
@Leehu
Mam nadzieję, że nie masz nic do Górnika ..
Diablica ---> Na devilpage jest za to bardzo wysoki poziom. Po jednym przegranym meczu wszyscy zwalniają Fergusona i piszą że " jego czas już minął ". Proszę spakuj się i wyjdź.
Widziałem, że problemy United zaczną się od odejścia van der Sara. Myślę, że teraz na kryzys City, United lub/i Tottenhamu. Natomiast my i Chelsea powinniśmy iść w górę :)
Drugiego VdS to oni już nie będą mieli, może to i dobrze ;P
@fabregas13: To da się sprawdzić weźmy skład Górnika Zabrze z Casiliasem (nie wątpliwie jeden z najlepszych bramkarzy świata) na Barcelonę. Bramkarz to tylko jednostka a pojedynczy gracze nie wygrywają meczów. Nawet Van Persie nie byłby w stanie wygrać meczu gdyby grał sam, ba Messi i CR7 też by nie wygrali nawet gdyby grali z 11 dzieciaków po prostu się nie da. Aby wygrać mecz nawet z takim Olimpiakosem trzeba mieć 11 zawodników zrzeszonych jednym celem a gdy Ci wychodzi takich 4 nieskoncentrowanych obrońców którzy asystują przy bramkach dla przeciwników to bramkarz nie ma nic do powiedzenia owszem może obronić 4-5 sytuacji w meczu ale jeśli za tym nie pójdą właściwe wnioski dla obrońców to drużyna nie wygra.
A De Gea to musi być dobry bramkarz w końcu Manchester nie ściągałby go za 19 mln oni musieli stwierdzić że się nadaje. Manchester to mimo wszystko wielki klub więc czemu miałby ściągać cieniasów za kasę którą Wenger na jednego zawodnika wykłada raz na 4-5 lat. ;P
fabregas13-->Raz mu się zdarzyło i kto wie czy to nie był nawet jakiś przełom w jego karierze. W wielu meczach broni świetnie i już można zapomnieć o tych 8 bramkach wpuszczonych z United. Zważywszy na to ile razy nas ratował w innych meczach, które gdyby nie jego świetnie interwencje mogłyby się zakończyć nieco inaczej.
Wojtek graj dla nas do końca i wybij sobie z głowy te Barcelony, a będziesz wielki. :)
Mówisz to bo jesteś kibicem (tak myślę) Arsenalu, ale trzeba być obiektywnym. Wojtek jest świetnym bramkarzem ale nie najlepszym. Najlepsi nawet mimo słabej postawy drużyny nie wpuszczają 8 bramek w jednym meczu.
co ty gadasz Wojtuś i tak jesteś dużooo leepszy :D
Wszyscy jadą bo De Gei, ale on wcale nie jest złym bramkarzem. Po prostu musi się zaaklimatyzować w Anglii. VdS gdy przychodził do MU był już ograny w Fulham. Moim zdaniem umiejętności bramkarskie Wojtka i Davida są porównywalne ;)
Szczęsny i tak jest najlepszyy!A De Gea boi się piłki!
youtube.com/watch?v=0FpZ_A2j6QI roznica miedzy Szczesnym a Fiabianskim czy De Gea, ani fabian, ani de gea by sie nie odwazyli na taka interwencje jak ta druga.
kuba1337.
Zgadzam się. Zgadzam się również, że poprzeczka jest postawiona za wysoko...ale z drugiej strony jest bramkarzem podstawowym i jest tylko kwestią czasu jak zacznie nabierać pewności siebie nie patrząc kto stał na bramce ManU w poprzednich latach. Tak niestety nie będzie z Fabianem...mało gra i będzie mało grał. Nie ma u nas szans. W dodatku wystarczy spojrzeć w jego oczy po fatalnych interwencjach kuli ogon i ma oczy zbitego dziecka w odróżnieniu od Szczęsnego który puści parę kur...ew i mobilizuję się do następnych strzałów. Tego Fabianowi i De Gei narazie brakuje...ale jak nabardziej zgadzam się z wami wszystkimi teraz i w godzinę...:-)
holyart32
Wydaje mi się, że tutaj nie chodzi o umiejętności. U De Gei "siedzi" psychika, to samo co u naszego Łukasza, a z tym już nie jest tak łatwo.
Fani United powinni zdawać sobie sprawę że nie jest łatwo zastąpić kogoś takiego jak Van Der Sar. Poprzeczka jest zawieszona baardzo wysoko a De Gea jest jeszcze młody, z resztą niezależnie od wieku bramkarzom błędy się zdarzają.
De Gea ma jeszcze czas, ciezko od razu z Atletico wskoczyc w takim wieku do bramki United i to jako nastepca Van der Sara
Moim zdaniem De Gea od następnego sezonu zacznie ścigać czołówkę bramkarzy PL. Nie zapomnijmy, że tacy zawodowcy jak Hart, Given, Szczęsny i inni grają tu już od lat na różnych szczeblach rozgrywek.De Gea pozna Angielskuie boiska i wtedy będzie go ciężko pokonać, Odbiegając od tematu...cieszy mnie odpadnięcie ęcie Lille. Wprawdzie pzpcio nie zapowiada transferów ale po tym co wczoraj wyrabiał na boisku HAZARD w skrócie go określę jako "TAŃCZĄCY Z PIŁKAMI" powiem, że opinie o tym czy jest przereklamowany są bezpodstawne...trzeba go ściągnąć i Goetze również
@Diabliica
Ludzie, czyli inni kibice United? Akurat nie rozumiem czemu Ci się robi słabo. De Gea to bramkarz mający bardzo duży potencjał, ale prawda jest taka, że na ten moment nie można go nazwać godnym następcą Van Der Saara.
co De Gea jest tam pupilkiem Fergusona a taka prawda, że Kuszczak jest od niego o wiele lepszy, spryt ruchy, i nie puszcza takich kartofli
De Gea jest dobry, ale to wszystko.
Diabliica - pół miliarda długów, brak awansu do LM, a Financial Fair Play jest blisko. Chciałbym aby Manchester się z tego wygrzebał, ale tak to jest gdy się wydaje więcej niż się zarabia. Po kilku latach trofeów i pięknej gry przyjdą chude lata w CCC :D.
Wojtek trochę psztyknął fanów De Gei w nos tymi tweetami, Jak fani Manchesteru mowili ze De Gea jest 1000 lat swietlnych przed wojtkiem. Tak teraz Wojtek pociesza tego ich wielkiego bramkarza, pozując na lepszego, bardziej doświadczonego który nie chce żeby tego ślamazarnego bramkarza zjedli jego fani, czy hejterzy ;p Swoją drogą, myślę że De Gea się nie nadaje na bramkarza w PL, bo tu gra jest bardzo kontaktowa a De Gea do odważnych nie należy, i raczej się to nie zmieni, chyba że go do wojska wyślą :-)
Jak czytam te komentarze na dole to mi się robi słabo. Lepiej żebym tu więcej nie wchodziła, bo jednak ludzie mają rację, że poziom jest denny.
no niestety De Gea to nie VDS który wygrywał Mułom kilka spotkań ...
Niesamowite że już ich niema w LM :D ani City ani United a takie łatwe grupy mieli teoretycznie ...
A taki słaby Arsenal co co roku wypada z top 4 sobie gra dalej :D
Co do De Gei to United zdecydowanie za dużo punktów tracą przez niego ale może to i dobrze :D Nie wiem dlaczego szansy nie dostał Kuszczak na pewno gorzej by nie grał ...
Skończyły się dobre czasy dla Manchesteru kiedy to mieli robota w bramce. Bardzo dobrze !!!
de gea wyglada troche jak fabianski taki przestraszony bramkarz. brakuje mu harakteru kozaka jaki szczesny puki co ma . Zobaczymy co bedzie jak kiedys nie kiwnie zawodnika przeciwnego i z jego bledu strzela nam bramke
Pierwszy sezon De gea ma słabiutki.Widać że nie czuje się on komfortowo gdy zaczyna robić się tłoczno w polu karnym z czego angielska liga słynie zwłaszcza przy stałych fragmentach gry.
Moim zdaniem to największa porażka transferowa Manchesteru w ostatnich latach. Wojtkowi do pięt nie dorasta.
Taka pizdeczka ;o
Nie lubię go (De Gea'i) i tak zostanie. Babol to babol, świadczy to o bramkarzu. Oczywiście raz się zdarzy to trudno, ale mu to się zdarza bardzo często. Nie ważne, gdzie grasz, masz grać pewnie.
Bronisz słabo, jesteś krytykowany. Bronisz dobrze, jesteś noszony na rękach. Nazwisko, potencjał, pieniądze - widzów na stadionie i przed telewizorami to niewiele interesuje. Babol to babol. Jeżeli głupie bramki puszcza dobry bramkarz, to świetnie to o nim świadczy, wręcz genialnie.
Krytyka to część futbolu i nie ma w niej nic złego. De Gea póki co broni co najmniej "bardzo średnio", i żadne piękne słówka Wojtusia tego nie zmienią.
ot wygadany psycholog, bo co On tam sie bedzie porownywal VdS, lepiej do nieogarnietego De Gea...
de Gea jest co najwyżej redniakiem, gra strasznie niepewnie i do tego kiepsko gra nogami, założe się, że na dzień dzisiejszy to Lindegaard radziłby sobie o wiele lepiej:)
Wojtek jest lepszy od de Gea-y i to widac tylko, ze On gral juz w Anglii a hiszpana to dopiero 1 sezon. Jak widac rola bramkarza w Manchesterze to trudna sprawa
Szczęsny i tak jesteś "unikatowy" i "niepowtarzalny" i nie oddałbym Cię nawet za 2 De Gea'ów (Chyba tak) :D
Wojtek też został rzucony na głęboką wodę, debiutował w PL przeciwko United przecież. Więc to nie jest żadne usprawiedliwienie ;p
Moim zdanie za szybko stanął w bramce United. I teraz ponosi konsekwencje. Cóż błąd Fergusona, że aż tak mu zaufał.
A do tego de gea jest teraz 10 w PL wiec dla mnie on nie bedzie jednym z najlepszych