Wenger: Bielik transferem do pierwszej drużyny

Wenger: Bielik transferem do pierwszej drużyny 17.01.2015, 01:07, Bartłomiej Rusek 79 komentarzy

Arsene Wenger ujawnił, że transfer Krystiana Bielika ma na celu wzmocnienie pierwszej drużyny Arsenalu.

17-latek, który niebawem zostanie oficjalnie Kanonierem, został zakupiony przez Arsenal za około 2 miliony funtów. W udzielonym ostatnio wywiadzie Arsene Wenger potwierdził, że młody Polak zostanie od razu zawodnikiem pierwszej drużyny, a nie - jak uważało wiele osób - drużyny rezerw.

- Bielik jest defensywnym pomocnikiem, ma 189 centymetrów wzrostu, dużo energii i świetną technikę. W pewnym sensie będzie to ryzykowny ruch (włączenie Bielika do pierwszej drużyny - przyp. red.), ale na podstawie tego, co już widzieliśmy, warto podjąć to ryzyko.

Menedżer Arsenalu wypowiedział się również na temat kwoty, która była wyjątkowo wysoka jak na zawodnika, o tak małym doświadczeniu.

- To bardzo duża kwota jak na zawodnika, który może się nie sprawdzić w drużynie. Jeżeli jednak się sprawdzi, kwota ta wydaje się być mała.

W obliczu kontuzji Mikela Artety, jedynymi nominalnymi defensywnymi pomocnikami w drużynie Arsenalu są Francis Coquelin i Mathieu Flamini i to któryś z nich wyjdzie na boisko w najbliższym meczu z Manchesterem City.

W obliczu kontuzji Mathieu Debuchy'ego priorytetem Wengera w tym okienku transferowym stało się wzmocnienie linii obrony - jak donosi The Telegraph na celowniku Kanonierów znajduje się czterech zawodników i to najprawdopodobniej któryś z nich dołączy do Arsenalu: Winston Reid z West Hamu, Virgil van Dijk z Celticu, Tyrone Mings z Ipswich Town lub kapitan Saint-Etienne - Loic Perrin.

Arsene WengerKrystian Bielik autor: Bartłomiej Rusek źrodło: telegraph.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Ramzi92 komentarzy: 21318.01.2015, 12:00

Zresztą obiło mi się gdzieś o uszy że Boss podobno składa ekipę która w ciągu 2-3 sezonów ma sięgnąć po mistrzostwo. Tym transferem tylko utwierdzam się w tej tezie.

Ramzi92 komentarzy: 21318.01.2015, 11:54

Mnie Coquelin osobiście zachwyca. Zdecydowanie lepiej wygląda niż Arteta i Flamini. Francuz na DM z Polakiem na zamiennika jestem za. W tym roku max i tak 4poz. tak więc emerytów bym odstawil a młodych gniewnych szykował na następny sezon a skupił się typowo na wzmocnieniu środka obrony.

Leehu komentarzy: 1049617.01.2015, 21:23

Lol... Ale wiadomo Legia to najlepsza drużyna Europy, w której nawet najlepsi siedzą na ławce... Nie wiem jak wy ale mnie tą wypowiedzią Wenger nie przekonał i czekam na nowego DM dalej. :)
Może to być oczywiście próba zbicia z cen dla Arsenalu za DMa, albo po prostu zmotywowanie chłopaka do ciężkiej pracy... Ewentualnie Wenger zawsze może powiedzieć że mówił to zdanie w kontekście 2-3 najbliższych lat. :)

Holloway komentarzy: 60517.01.2015, 19:11

@GarosS

Skoro wytykasz innym, że nie widzieli Bielika w akcji to założyłem, że ty jednak dysponujesz jakąś tajemną wiedzą i jednak widziałeś go w akcji. Dajesz przecież takie rewelacyjne rady.

GarosS komentarzy: 74717.01.2015, 18:44

@gothegunners1886
Każdy klub popełnia błędy transferowe, więc nie wiem po co wyróżniać tutaj Arsenal. Poza tym mówimy o zakontraktowaniu 17-latka. Wenger powinien się wstydzić, że pozwoli trenować Krystianowi z pierwszym zespołem? O czym Ty w ogóle pieprzysz?

@Holloway
Radzę poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem. Ja nigdzie Krystiana w akcji nie widziałem tak jak i cała reszta, w tym Ty. Dlatego nie chcę oceniać czy decyzja o umieszczeniu go w pierwszym składzie jest dobra. To wie Wenger i skauci Arsenalu, a nie my. Poczekajmy cierpliwie na efekty i wtedy będziemy oceniać. "Tak więc nie mądruj się i nie pouczaj innych".

Uważam zresztą, że w ogóle wszystkim użytkownikom tego serwisu przydałoby się trochę spokoju, cierpliwości, trzeźwego spojrzenia na sprawę i nieoceniania wszystkiego przez pryzmat chwili. Krystian ma dopiero 17 lat, zdąży dojrzeć, nabrać doświadczenia, rozwinąć swój talent. Trzeba tylko spokoju i cierpliwości.

FadeIn komentarzy: 354717.01.2015, 16:38

Verminator97

Jaja sobie robię;-) Wyszło na twoje.

Masz rację z Bielikiem. Czekamy teraz na obrońcę. A może to Bielik na ŚO ? Warunki to on ma tyle, że potrzebny jest kot ograny na środek żeby jaj nie było

Holloway komentarzy: 60517.01.2015, 15:30

@Necro

Ja też nie powiedziałem, że Bielik nie może zagrać 30 minut w Pucharze Anglii, czy przeciwko Leicester. Ja twierdzę, że regularna gra w rezerwach da mu więcej niż ogony w PL. Na razie nie ma opcji na regularne występy w pierwszym składzie, a grać przecież musi.

Necro komentarzy: 243417.01.2015, 15:17

Holloway - z przodu liczy się polot, z tyłu wiek i doświadczenie. Szczególnie na DP. Ja jedynie mówię, że nie jest niemożliwe aby 17-latek zagrał z kilku łatwiejszych meczach jeszcze w tym sezonie. Nie widzę przeszkód aby 17-latek nie mógł zagrać 30-40 minut przeciwko Burnley w PL, o ile okaże się, że ma wystarczający talent. Flamini co prawda miał 20 lat, ale przyszedł do nas z rezerw Marsylii, a i tak w kilku meczach stworzył parę pomocników z Fabregasem i to chyba nawet raz w meczu z United o ile dobrze pamiętam.

DexteR_000 komentarzy: 762117.01.2015, 15:08

Nie tu./

DexteR_000 komentarzy: 762117.01.2015, 15:06

sport.pl/pilka/1,65082,17265273,Puchar_Krola__Tajemnica_Fernando_Torresa.html

Jest w tym jakaś niesamowita tajemnica. "Skończony" w słabszych ligach Fernando Torres z marszu stał się wzmocnieniem dla Atletico - pisze na swoim blogu "W polu karnym" dziennikarz "Wyborczej" i Sport.pl Dariusz Wołowski.

Wtf? Skonczony w slabszych ligach?

Verminator97 komentarzy: 1490017.01.2015, 14:46

FadeIn > No nie byłem przekonany, ale tak myślałem. Nie od dzisiaj znamy Wengera i wiemy jak potrafi zaskakiwać. Po ostatniej wypowiedzi, w której powiedział, że szukamy tylko środkowego obrońcy byłem już pewien, że będzie traktował Bielika jako wzmocnienie pierwszego składu i trzeba się z tym pogodzić. To nie jest mój transfer marzeń, ale po przemyśleniu sytuacji uważam, że nie najgorzej się stało. Teraz mamy Koklę i Flama, a więc nawet Bielik może otrzymać szansę, w którymś z meczów i nabierze pewności siebie. Chłopak ma talent i na pewno jest graczem przyszłościowym. Ściągając kolejnego średniaka na DP latem na pewno nie szukalibyśmy wzmocnień na tej pozycji, a tak można liczyć na to, że sprowadzimy kogoś z topu latem bo jak wiemy zimą o to niezmiernie ciężko. Co do tej wypowiedzi tomash_x to zdenerwował mnie ton jego komentarza. Było wyczuwalne jak chciał mnie wyśmiać, a okazało się, że miałem rację. Skoro uważasz, że coś jest ze mną nie tak to spoko, ale nie wiem o co Ci chodzi. :)

Holloway komentarzy: 60517.01.2015, 14:43

Oczywiście, że wiek ma tu dużo do rzeczy. Chłopak ma ledwie 17 lat. Jego psychika nie jest jeszcze w pełni uformowana, a to właśnie ona determinują w największym stopniu postawę i rozwój każdego człowieka. Na pewno ma talent, ale ten talent to ledwie 30-40% sukcesu. Reszta to ciężka praca i doświadczenie. Ofensywnemu zawodnikowi jest łatwiej, bo ma większe pole manewru. Jest w stanie kreować grę przy pomocy bardziej doświadczonych kolegów. W defensywie wszystko wygląda inaczej. Tam gracz często zdany jest wyłącznie na siebie. Bez dużej odporności, odpowiednik nawyków i doświadczenia takiemu Bielikowi można zrobić dużą krzywdę. Wenger na pewno o tym wie. Był przecież czas, że Szczęsny został oddelegowany na krótko do seniorów. Potem czekały go wypożyczenia. Bielik musiałby być wybitnym geniuszem aby z miejsca zagościć w pierwszym składzie. Moim zdaniem Wenger skieruje go na krótko do seniorów aby gość zobaczył jaki jest klimat. No i cała tajemnica.

Necro komentarzy: 243417.01.2015, 14:39

Holloway - a Ronaldinho to gdzie się niby grać w piłkę uczył? Tacy piłkarze jak on, Sanchez czy Suarez zdają się temu wszystkiemu przeczyć. Jeśli się ma talent to nie są potrzebne siłownie, baseny, super sprzęt czy jakieś batony energetyczne.

FadeIn komentarzy: 354717.01.2015, 14:36

Verminator97

Przeczytałem też i twoją wypowiedź do której ustosunkowal się kolega tomash

I ty i on coś ćpiecie czy cóś ? :-)

Przecież sam napisałeś, że cieszysz się z transferu ale jak to ma być transfer do pierwszego to dziekujesz. Czyli sam nie byłeś co do tego przekonany a maltretujesz chłopaka.

Natomiast tomash czy jak mu tam wysnuwa wnioski z kosmosu bo twoja wypowiedź nie była wypowiedzią "Bielik to transfer do pierwszego skladu" tyko wiało w niej zmieszaniem i niepewnością co z tym chłopem.

Obaj się nadajecie ;-)

Necro komentarzy: 243417.01.2015, 14:34

Wiek tutaj nie ma nic do rzeczy. Czasami warto takiego dzieciaka od razu dołączyć do pierwszego składu aby nie miał czasu zorientować się co się dzieje. Tak było z Chambersem (i z Fabsem). Z miejsca zaczął grać i dzięki temu ma dużo pewności siebie. Na ławce czy w rezerwach taki zawodnik zaczyna mieć wątpliwości, a w pierwszej drużynie Per, Arteta czy Szczęsny od razu się nim zajmą.

Co do wieku - wiek nie jest żadnym argumentem. Talent jest bardzo ważnym czynnikiem, ale niestety większość zawodników odpada po akademii bo nie urośli, a nie dlatego, że przestali się rozwijać. Tak jest właśnie z Olssonami czy Eisfeldami. Oni mają wszystko, ale brakuje im szybkości/siły/wzrostu. Bielik wygląda jakby ten problem go nie dotyczył dlatego jestem zdania, że jeszcze w tym sezonie pogra w jakiś mniej ważnych meczach. Myślę, że gdyby przyszedł w te wakacje to nawet z Galatą by zagrał parę minut w LM.

Holloway komentarzy: 60517.01.2015, 14:30

@GarosS

Powiedz mi gdzie ty niby widziałeś go w akcji? Na filmikach youtube? Mnie śmieszą porównania do Fabregasa i Wilshera. Po pierwsze Polska to nie ten poziom szkolenia. Po drugie Bielik to gracz defensywny. Każdy wie jak wygląda gra w PL. Najlepsi grają bardzo szybką, techniczną piłkę na jeden kontakt, a średniacy i słabsi grają fizycznie, na kontry, stałe fragmenty. Bielik zwyczajnie nie ma doświadczenia nawet na poziomie polskiej ekstraklasy. Jedynym sensownym powodem wysłania Bielika do pierwszego składu jest potrzeba aklimatyzacji. Wenger musiałbym upaść na głowę aby do końca sezonu trzymać go w seniorach. On przede wszystkim musi grać. Sam trening nawet z najlepszymi guzik mu da. Jego celem na początek powinno być wyrobienie sobie pozycji w drużynie rezerw. Tak więc nie mądruj się i nie pouczaj innych.

piter1908 komentarzy: 509817.01.2015, 14:26

No cóż City kupuje zawodnika ograne w PL za 30mln jako uzupełnienie składu ( mając Aguero Dzeko Jovetica ) a my kupujemy młodego zawodnika który jest wielką nie wiadomą bo przecież nawet w Legii nie grał zbyt dużo.
To pokazuje nasze aspiracje. Niestety ;/

gothegunners1886 komentarzy: 309817.01.2015, 14:25

GarosS

Nie od dziś wiemy że Arsenal stać na błędy i głupie transfery nie na ten moment powinien się wstydzić za to Wenger ale niech sobie dalej żyje w swoim świecie..

Topek komentarzy: 13937 newsów: 12617.01.2015, 14:00

Ciekawy ruch. 17 lat to taki wiek graniczny między rezerwami, a pierwszym zespołem, więc możliwe, że już niedługo go zobaczymy w koszulce Arsenalu (puchary, Emirates Cup itp.). Na temat umiejętności nie będę się wypowiadał, bo go nie obserwowałem. Równoległe wzmacnianie bazy młodzieżowej i siły pierwszej drużyny mi nie przeszkadza, ale "równoległe" to słowo klucz.

Kowal96 komentarzy: 1758917.01.2015, 13:42

Zobaczymy za kilka lat co z niego będzie :p

Gryzek komentarzy: 379717.01.2015, 13:31

No Wenger dobre żarty robisz :D Chcieliście defensywnego pomocnika no i proszę bardzo, Wenger ściągnął nowego Yaya Toure.

AaronJamesRamsey komentarzy: 457317.01.2015, 13:25

GarosS,zuczek1987
Dokładnie. eksperci na k.com są świetni. Ja tam się ciesze z takich decyzji Wengera

zuczek1987 komentarzy: 640317.01.2015, 13:23

az żal czytac niektore komentarze ja tam bardzo sie ciesze Wenger wie jak mało kto co zrobić z młodymi talentami

GarosS komentarzy: 74717.01.2015, 13:05

Na k.com jak zwykle sami eksperci. Śmiać mi się chce, jak słyszę opinie ludzi, którzy nigdy w życiu nie widzieli Bielika w akcji. Zakup takiego zawodnika to nie jest na zasadzie FIFY - "fajnie wygląda, bierem go". Chłopak był obserwowany od wielu miesięcy i najwidoczniej na potencjał, skoro został kupiony przez Arsenal z polskiej ligi za naprawdę ogromne pieniądze. Pamiętajcie, że decyzję tę podejmuje człowiek, który niejednego zawodnika już wychował, zna się na swoim fachu i wie co robi. Więc serdeczne zamknijcie dupy i życzcie powodzenia Krystianowi. Oby mu się udało.

BigPower komentarzy: 2672 newsów: 217.01.2015, 13:04

Wilshere czy Fabregas to w jakim wieku zadebiutowali hem?

Skoro Wenger tak uważa to jest tego jakiś powód - powód wielkiego talentu, którego szkoda byłoby zmarnować i imo gorszy od takiego flama nie będzie.

Verminator97 komentarzy: 1490017.01.2015, 13:01

"@Verminator97
w żadnym wypadku nie chcę Cie obrazić, ale ja pierrr.... jakim cudem przyszło Ci do głowy, że kupili go do pierwszego składu?"

To był komentarz skierowany do mnie od usera tomash_x :) Pewnie mu teraz głupio, ale dobra. :D Pewnie nawet się nie odezwie. :D

Co do Bielika to Wenger musi w nim widzieć naprawdę wielkiego zawodnika skoro już w wieku 17 lat będzie członkiem pierwszej drużyny. Na pewno na ten moment będzie trzeci w hierarchii DP za Koklę i Flamem, ale wydaję mi się, że debiut już w tym sezonie jest całkiem możliwy. Tak myślałem, że Wenger sprowadzając Bielika już nie będzie zimą ściągał żadnego średniaka na tę pozycję. Mam nadzieję, że za to latem powalczy o kogoś z topu, a pozbędziemy się Flama. Teraz możemy tylko liczyć właśnie na transfer ŚO, a z tej trójki chyba najlepszym rozwiązaniem byłby jednak Reid, który do końca mnie nie przekonuje, ale jest przynajmniej ograny w PL. No i też ważna rzecz, bo niektórzy myślą, że Bielik będzie grał regularnie w pierwszym składzie. Tak właściwie to będzie podobnie jak z Joelem, a więc trenuje z pierwszym składem, ale szansę na grę będzie otrzymywał tylko w mniej istotnych (o ile takie będą) meczach. Ja życzę Krystianowi powodzenia i chciałbym żeby już w tym sezonie zaliczył już jakiś epizod w naszej drużynie. :)

Marzag komentarzy: 41183 newsów: 117.01.2015, 13:00


Gofer999, Bielik to zdolny młodzian, i tak pewnie będzie grywał głównie z młodzieżą, tak jak Akpom. I będzie ostatni w hierarchi defensywnych pomocników, niestety nawet za Flaminim.

zwierz komentarzy: 154917.01.2015, 11:41

Niektórzy chyba myślą, że włączenie go do pierwszej drużyny jest równoznacze z wystawianiem w podstawowym składzie... Spokojnie, na razie chodzi o to, żeby potrenował z najlepszymi i oswajał się z tym poziomem.

atemisan komentarzy: 131017.01.2015, 11:28

hmmm. Z jednej strony nic o nim nie wiemy w sensie gry na wysokim poziomie pod presją. Z drugiej patrząc na determinację Arsene i zdolność do odkrywania talentów żeby go pozyskać to może będzie to transfer na lata. Mamy Coqa który gra świetnie i ma tendencję zwyżkową. Inna sprawa,że pamiętam rok w którym Arsene wydał grube miliony na transfery kilku młodzianów( Eisfeld i kilku jeszcze) z których nikt u nas nie zrobił kariery u nas i wogóle.... także pożyjemy zobaczymy.

Gofer999 komentarzy: 1462417.01.2015, 11:20

Super, gościu który nawet w Polskiej lidze nie grał jakoś dużo (chyba z 5 spotkań ma 180 min na boisku), ma u nas zostać włączony do pierwszego składu?

enVoy komentarzy: 15417.01.2015, 11:09

Czyli Kupi jeszcze jakiegos dziada na obrone i po transferach ;d

Holloway komentarzy: 60517.01.2015, 10:57

Oby Wenger również nie kierował się filmikami na youtube hehe. Po jakiego grzyba bierze się młodzika bez ogrania do pierwszego składu? Niech zagra sezon do końca w rezerwach i można rozmawiać.

Paniu76 komentarzy: 1246417.01.2015, 10:56

Nie wiedziałem, że Bielik jest tak wysoki, jeśli przypakuje, może być z niego pożytek.

mateuszek123310 komentarzy: 36717.01.2015, 10:51

to może debiut z Brighton za tydzień...to by mnie zaskoczył :)

vP7 komentarzy: 232017.01.2015, 10:43

fajnie by było mieć rodaka w polu, tylko czy nie jest za wczesnie zeby nazywać go zawodnikiem 1 druzyny?

byczek777 komentarzy: 7217.01.2015, 10:30

Pierwsza druzyna ??? Soreczka, ale prima aprilis jest na starcie kwietnia.. Nie róbmy jaj ;P

camsbruken komentarzy: 125817.01.2015, 10:21

serio takie chucherko jest z Busquetsa xD ??sanchez waży 70 kg przy 169cm dobrze zbudowany DP przy tym wzroście powinien ważyć ok.90kg (Giroud tyle waży przy podobnym wzroście) także przed bielikiem do nabrania jeszcze trochę muskulatury co nie znaczy że już teraz nie będzie w stanie dobrze się spisywać ;)

Necro komentarzy: 243417.01.2015, 10:00

Bedajaja - 190cm i 78 kg wagi. Dla porównania Busquets ma 189cm i 73 kg.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125117.01.2015, 09:50

Co po niektórzy przesadzają. Wiadomo, że od razu nie wskoczy do pierwszej jedenastki, poza tym myślicie, że Wenger jest tak głupi, że da szansę gry byle komu? Akurat Wenger jak mało kto zna się na młodzieży, tego nie można mu odebrać. Gdyby to był jakiś Hiszpan sprowadzony ze szkółki Barcelony/Realu albo Niemiec ze szkółki Bayernu to mam wrażenie, że co po niektórzy inaczej by gadali. Ot taka polska mentalność.

Zaryzykować można, zresztą lubię jak trener postawi na młodego, mimo wielkiego ryzyka. A jak Bielik wypali to będzie ogień :)

qwertyu123 komentarzy: 77517.01.2015, 09:48

może wypali Jak Fabs. a co więcej prawdopodobnie nie poczuje w sobie DNA byłego klubu i nie będzie dopłacał do transferu tam!

bedajaja komentarzy: 7917.01.2015, 09:45

kto wie co z niego będzie, jest wysoki, przegląd pola tez ma niezły, umie się ustawić tylko wydaje mi się ze trochę jeszcze za słabo zbudowany na Premier Lauge, ale wszystko jest to nadrobienia, jestem dobrej myśli

Dominik11 komentarzy: 2013417.01.2015, 09:35

kto wie może odpali jak Fabs

mitmichael komentarzy: 4924317.01.2015, 09:30

Wenger i tak mowił, ze szuka wyłacznie obroncy przez co zdementował zainteresowanie Gundoganem tak wiec i tak zaden Krychowiak i inny podobny by nie przyszedł. Jest Bielik raczej jako przyszłosciowy (jak cos pokaze to dostanie szanse) i teraz zobaczymy czy nie rzuci Boss słow na wiatr i sciagnie obronce

losnumeros komentarzy: 1318917.01.2015, 09:23

Ten transfer miał być na przyszłość do 1 drużyny a nie na teraz

BakiAFC komentarzy: 1317.01.2015, 09:16

krysian bielik krysian

Turek44 komentarzy: 231717.01.2015, 09:15

Nie jestem zaskoczony

The_Wizard_of_Oz komentarzy: 82817.01.2015, 09:15

dawac Bielika na City.
YOLO

Marcinafc93 komentarzy: 32834 newsów: 117.01.2015, 09:13

to nie znaczy, że będzie grał od razu, zrzucie na luz co niektórzy

Necro komentarzy: 243417.01.2015, 09:02

Wiem, że filmiki na yt nie są wymierne, ale nawet w filmikach nie widziałem jeszcze 17-letniego DMa z taką techniką i bezczelnością jak Bielik. Do tego świetne warunki fizyczne. Jak patrzę na grę Flaminiego to myślę: "czy Bielik nie jest w stanie zagrać lepiej?" - myślę, że tak. Z jego wzrostem o wygranie paru główek nie będzie trudno, a podanie do najbliższego kolegi też nie powinno być problemem. Pozna się z drużyną i myślę, że jak się szybko zgra to zagra jeszcze w tym sezonie jakieś końcówki, a może nawet cały mecz czy dwa.

sector komentarzy: 129017.01.2015, 08:58

Cyrk.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton32981527
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com