Wenger: Mogę pogodzić na boisku wszystkie moje '10-ki'

Wenger: Mogę pogodzić na boisku wszystkie moje '10-ki' 20.09.2014, 10:47, Michał Kowalczyk 59 komentarzy

Arsène Wenger jest głęboko przekonany, że Mesut Özil może błyszczeć w Arsenalu, nawet jeśli nie jest wystawiany na swojej preferowanej pozycji - tzw. klasycznej '10-ki', czyli piłkarza, który kreuje grę całego zespołu.

Od momentu dołączenia do Arsenalu pomocnikowi nie ubywa krytyków, jednak nie można zapomnieć, że reprezentant Niemiec wciąż odbudowuje formę po niezwykle wyczerpującym mundialu w Brazylii.

W składzie Arsenalu aż roi się od playmakerów, jest Santi Cazorla, Tomas Rosicky, Jack Wilshere, czy Aaron Ramsey. Wenger jest zdania, że jest w stanie ich wszystkich poustawiać na boisku w odpowiedniej konfiguracji.

- Oczywiście, że jest to możliwe - zapewniał dziennikarzy Boss.

- Najważniejszym zawodnikiem jest ten, który ma piłkę przy nodze. Inni muszą mu dawać sposobność jej rozegrania. Każda drużyna buduje swoją potęgę na silnych filarach. Podświadomie drużyny grają w oparciu o swoje silne strony.

- Özil jest pewny siebie. Jak wygrał mundial z reprezentacją Niemiec grając na skrzydle, to nikt nie pisnął ani słowa. Był krytykowany, mimo że grał w każdym meczu i grał dobrze. Po co w ogóle ta cała dyskusja?

- Zidane przeszedł do Realu za 82 mln funtów i grał na lewej stronie. A nie był to piłkarz szybszy od ciebie, czy mnie! Nie było żadnej dyskusji czy to jego pozycja, po prostu tam był wystawiany. Wtedy w środku mieli Ronaldo i Raula, więc robił im miejsce grając na lewej flance. Kiedy masz piłkę przy nodze możesz grać, gdzie tylko chcesz.

- To debata stara, jak świat. Odkąd tylko ludzkość gra w piłkę. Spójrzcie na Brazylię z lat 70. Mieli Tostao, Rivelino, Pele, Jairzinho, Gerson, Clodoaldo. W swoich klubach wszyscy grali na pozycji '10'. Nie wiedzieli, co robić na boisku, ale trenerzy poukładali ich razem i wygrali w przekonujący sposób mundial.

- Czy '10' jest naturalną pozycją Wilshere'a? Grał tam całą swoją karierę. Ktoś musi grać na skrzydle, czy będzie to Wilshere, Özil, czy Ramsey, żaden nie jest urodzonym skrzydłowym. Ale starasz się ustawić swoich dobrych piłkarzy, tak by współpracowali razem.

- To ambitne, ale bez tego nie osiągniesz progresu. Chcemy grać razem i wierzę, że jesteśmy w stanie to osiągnąć. Możemy mieć fantastyczny zespół - dodał Francuz.

Arsene WengerMesut Özil autor: Michał Kowalczyk źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
tyson880 komentarzy: 1049621.09.2014, 12:08

Nie zgadzam się do końca z Wengerem. Kiedy dobiera on wszystkie 10 do jednego składu, to czy przy okazji zmienia ustawienie? Nie... A moim zdaniem powinien. Ozil na skrzydle, to nie ten sam styl, co Sanchez np. Niemiec musi grać na środku i każdy to wie.

michalm1 komentarzy: 702020.09.2014, 20:31

Co innego grac na skrzydle szeroko a co innego grac jako ten skrzydlowy srodkowy, a prawdziwymi skrzydlowymi sa obroncy. Taka taktyka wyglada mniej wiecej tak 4-2-3-1 gdzie w tej 3 jest Ozil, Sanchez i Wilshere np. Ozil gra po prostu za szerkoko...

misieq442 komentarzy: 35120.09.2014, 19:59

Oezil nie powinien grać na skrzydle, ale nie tylko dla tego że nie jest to jego nominalna pozycja. Również dlatego że grając na skrzydle trzeba sporo się nabiegać a Oezil raczej nie jest do tego przyzwyczajony. A poza tym wtedy nie pokazuje pełni swoich możliwości.
Natomiast dziś gdy zagrał na środku poradził sobie zdecydowanie lepiej, udało mu się strzelić bramkę i zaliczyć asystę.

Paniu76 komentarzy: 1246420.09.2014, 19:40

Ceran

daj sobie spokój z takimi komentarzami.

dudekns komentarzy: 605020.09.2014, 17:57

Po dzisiejszym meczu Ozil przynajmniej na chwilę uciszy trochę falę krytyki.

Corthal komentarzy: 110920.09.2014, 15:47

Ashburton- znaczy to że mam poczucie humoru, a Ty najwyraźniej masz masę ciała w kilogramach wyższą niż IQ jeżeli wziąłeś to na poważnie.

Miałeś za to czas nazwać mnie debilem nie wnosząc za to nic do dyskusji, i myślę że 3-4 lata temu na tej stronie dostałbyś za to bana, ale poziom jaki aktualnie tutaj jest każdy widzi, skoro indolencję Ozila przypisuje się jego pozycji na boisku (a ktoś poniżej słusznie zauważył że w Realu lubił sobie pociągnąć w bocznym sektorze boiska z piłką), albo tym że jest zmęczony Mundialem (mimo że u nas cieniował już od początku grudnia).

Mimo wszystko Cię pozdrawiam mój prostacki przyjacielu.

michio komentarzy: 38820.09.2014, 15:29

Nie moge sluchac tego jego *******enia, za przeproszeniem.

sebasz komentarzy: 4984 newsów: 52020.09.2014, 15:14

Myślę, że Wy wszyscy chcecie być mądrzejsi od Wengera. Całe szczęście tak nie jest i nawet jakby złączyć wszystkie wasze mądrości to on i tak lepiej wie co robić. Dziękuję.

WojO komentarzy: 225220.09.2014, 14:45

Tak grał na skrzydle na mundialu, ale jak można było zaobserwować, to nie pokazał tam nawet 30procent swoich umiejętności. Od dłuższego czasu jego talent jest marnowany, a sam zawodnik ma już tego dosyć i jestem przekonany, że za rok się pożegnamy, podobnie jak z Podolskim. Wenger coraz częściej mnie przeraża.

Ceran komentarzy: 215420.09.2014, 14:37

Ozil jest cienki i to, że gra na skrzydle nie ma tu nic do rzeczy.

Ashburton komentarzy: 450120.09.2014, 14:31

Corthal

A co masz na myśli pisząc ,,nie obrażaj mnie porównując mój zmysł taktyczny do umiejętności Wengera''?

Bo jeśli to jest to co ja myślę to jestem zmuszony nazwać cię debilem.

Ashburton komentarzy: 450120.09.2014, 14:31

Corthal

A co masz na myśli pisząc ,,nie obrażaj mnie porównując mój zmysł taktyczny do umiejętności Wengera''?

Bo jeśli to jest to co ja myślę to jestem zmuszony nazwać cię debilem.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1520.09.2014, 14:28

A, i zapomniałbym dodać. Ten news to przesłanie typu "Ramsey, Wilshere i Özil będą zawsze mieć miejsce w mojej wyjściowym składzie, nie ważne, że grają źle, bo w końcu coś im wyjdzie"

zejaz komentarzy: 175620.09.2014, 14:25

Wenger nie kompromituj się, bo śmieje się z nas pół europy.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1520.09.2014, 14:24

Mdliło mnie jak czytałem te tłumaczenia Wenger'a. Ten człowiek naprawdę powinien dać sobie spokój z tego rodzaju polemiką.

Zapowiada się kolejne kopanie po czole w wykonaniu graczy z północnego Londynu.

arsenalbarca komentarzy: 115620.09.2014, 14:05

Albo Ozil musi grać na innej pozycji, albo jest bez formy. Ostatnie mecze pokazały, że nie ma innej możliwości. Albo inna pozycja, albo ma fatalną formę.

I jedno, i drugie oznacza, że musi siąść na ławkę.

Turek44 komentarzy: 231720.09.2014, 13:48

aha, czyli Ozil dalej na skrzydle

The_Wizard_of_Oz komentarzy: 82820.09.2014, 13:47

dno panie wenger, dno.
to już lepiej wilshera na skrzydło, bo chociaż waleczny i będzie wracał, ozil nie będzie.

mitmichael komentarzy: 4924320.09.2014, 13:45

To, ze na Mistrzostwach dobrze spisywał sie na skrzydle to nie jest powiedziane, ze w takiej lidze jaka jest Premier League tez mu sie bedzie powodziło a mu sie nie powodzi. Ta wypowiedz daje jednoznaczna odpowiedz - dzisiaj Ozil ponownie na skrzydle

Slaw441 komentarzy: 57720.09.2014, 13:25

wlasnie moze czasem na skrzydlo dac chambo od poczatku, zameczylby nie jednego obronce sprintami, ale nie bo po co ;d

Zaloguj komentarzy: 216620.09.2014, 13:21

" Ktoś musi grać na skrzydle, czy będzie to Wilshere, Özil, czy Ramsey". Hmmm, a może niech na skrzydle gra skrzydłowy?

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 320.09.2014, 13:03

1. Ozil zmieni klub w przyszlym okienku na inny gdzie bedzie gral jako 10.

2. Ozil jest wkuwiony faktem, ze ktos wywalil go z klubu gdzie mial swoich kumpli i grajkow z ktorymi wykrecal rekordy na boisku. Z klubu jakby nie patrzec gwiazd futbolu.

3. Wenger im starszy tym glupszy.

4. Rotacja skladem jest potrzebna.
5. Ozil nie bedzie gral dobrze poki nie zagra jednego dobrego
Meczu na 10tce. i jesli po tym, meczu tam nie pozostanie.

zuczek1987 komentarzy: 640320.09.2014, 12:56

no w sumie troche racji ma...

shark31 komentarzy: 601320.09.2014, 12:34

Gra Mesuta to nie jest wina pozycji tylko samego niemca.
Rivaldo wrzucil fajny filmik pokazujacy gre Ozila z poprzednich lat:

vimeo.com/45544082

Bardzo fajnie widac ze wiekszosc akcji Ozil przeprowadzal bokiem. Nawet heat mapy z gry w AFC pokazywaly ze nawet jak gral na srodku to wiekszosc czasu spedzal na bokach.

On poprostu albo nie pasuje do AFC, albo do BPL, albo rzeczywiscie jest pod forma z powodu mundialu.

Corthal komentarzy: 110920.09.2014, 12:32

Jaco23- nie obrażaj mnie porównując mój zmysł taktyczny do umiejętności Wengera. :)

Zgadzam się że Primera Division jest mniej wymagająca od Premier League, tylko co z tego?

Oni grali w ten sposób również w Europie, między innymi z Nami- mimo wszystko uważam Arsenal za wciąż konkurencyjny zespół w CL, nawet jeżeli powyżej pułapu mniej więcej 1/4 po prostu się nie łapiemy ze względu na słabe umiejętności taktyczne Wengera jak i (do tej pory) słabą ławkę rezerwowych która do spółki z ciężką ligą rodzimą wyrzucała nas przez kontuzje z Ligii Mistrzów na zbity pysk do tej powiedzmy 1/4 turnieju.

A konkluzja jest taka że skoro oni (Barcelona) mogą grywać takim ustawieniem w CL która ma TROCHĘ wyższy poziom niż Premiership i wciąż straszyć, to równie dobrze my możemy tak grać... pod warunkiem że Ozil będzie w formie, a motyla noga, nie jest, więc wszystko jedno gdzie będzie grał- wszędzie zagra słabo lub bardziej słabo.

Koroniarz komentarzy: 1010620.09.2014, 12:20

Niech sie Mesu wezmie w garsc, bo taki Sanchez moglby grac nawet w obronie takiego powera ma gość

Jaco23 komentarzy: 4320.09.2014, 12:08

Corthal - Ja jednak sadze ze smieszna liga hiszpanska jest mniej wymagajaca od angielskiej wiec moim zdaniem Twoje stwierdzenie jest rownie niedorzeczne co wypowiedz Wengera :)

ViruS komentarzy: 35920.09.2014, 12:02

To że Wenger wystawia Ozila na skrzydle to jedna kwestia ale najgorsze jest to że Ozil ma totalnie wy*****e i mu się biegać nie chce a mimo to nadal ma pierwszy skład.

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 120.09.2014, 12:01

Litości...

Ciekawe co Ozil i skrzydłowi na to. Chyba tylko Walcott może nas uratować, bo widzę Wengerowi się coś w głowie zaczyna mieszać na starość.

Corthal komentarzy: 110920.09.2014, 11:54

Konfucjusz- zwyczajnie, wystarczy popatrzeć na przykład Barcelony- Xavi, Fabregas, Iniesta (który gra wyjściowo na lewym skrzydle tak naprawdę tylko dlatego że urodził się w tym samym pokoleniu co Xavi), wszyscy oni dawali się czasem upchnąć za jednym zamachem na boisku- warunek jest jeden: wszyscy muszą być w FORMIE, bo bez tego jedyne na co się zawodnik nadaje to ławka.

Tak samo jest z Ozilem- gdyby Ramsey prezentował formę z zeszłego sezonu, gdyby Wilshere prezentował formę sprzed 2 lat, ale co najważniejsze, gdyby Ozil grał tak jak przyzwyczaił do tego w Realu, to wszyscy Panowie pomieściliby się na boisku z korzyścią dla drużyny.

O ile Ramsey i Wilshere tej powyższej formy nie prezentują, to wciąż grają na miarę 1-szego składu.

Ozil natomiast od grudnia gra skandalicznie, i to że jest wystawiany na skrzydle, na bramce czy na środku pomocy zaraz za napastnikiem nie ma żadnego znaczenia- on jest po prostu pod formą, więc gdzie by nie grał to i tak będzie kicha.

Argument w stylu "nawet jak Ozil grał na 10-tce to nie miał komu podawać i tylko dlatego gra tak słabo" jest niezawodnym poprawiaczem humoru, mam cichą nadzieję że ktoś tu z tym jeszcze wystrzeli, bo u mnie za oknem mocno przygnębiająca ulewa, przydałby się dobry żart.

ViruS komentarzy: 35920.09.2014, 11:50

porównywanie piłki z lat 70-siątych do dzisiejszej jest delikatnie mówiąc nie na miejscu

polishbrigadesx (zawieszony) komentarzy: 1020420.09.2014, 11:47

Ozil jeżeli gra na skrzydle marnuje swój potencjał a nominalni skrzydlowi kisza się na ławce.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125120.09.2014, 11:44

No ciekawy jestem jak dziś to ustawi Wenger.. Ale nie zdziwiłbym się też jakby Ozil usiadł na ławce.

Doktor komentarzy: 770620.09.2014, 11:36

---------------Szczęsny------------
Ramsey-Zelalem-Wilshere-Diaby
----------Flamini--Arteta-----------
---Rosicky-----Cazorla--------Ozil
---------------Crowley-------------

Rywal będzie zaklepany

Doktor komentarzy: 770620.09.2014, 11:34

Tak, tylko Zidane'a cechowała zaciętość, Ozil to jednak trochę inny typ piłkarza i na dodatek jest trochę leniwy. Wystarczy jakiś drwal i Niemiec na skrzydle nie istnieje.

pytri komentarzy: 38920.09.2014, 11:34

nie czaje go już powoli, czemu z Oxa robi środkowego pomocnika, skoro jest ich dużo, zamiast korzystać z jego szybkości, po co zatrzymywał Joela, skoro nie daje mu szansy, czemu nie kupił prawdziwego DMa, tylko gra panienką bez jaj, która na dodatek jest kapitanem itd. ehh, cytując klasyka: "kiedyś to byli czasy" gdzie Patrice dzielił i rządził, a drużyna była świetnie zbalansowana

Jaco23 komentarzy: 4320.09.2014, 11:31

Porównania składu Realu czy kadry Brazylii są bardzo trafne. Chyba mu na starość siada na łeb...

Zelalem komentarzy: 103320.09.2014, 11:30

Czuję, że dzisiaj Ozil zagra za Welbeckiem

Konfucjusz komentarzy: 10020.09.2014, 11:29

Jak można pogodzić wszystkie '10' skoro może grać tylko 1 podczas meczu? :D

FunRDZ komentarzy: 37820.09.2014, 11:23

eh no to lepiej niech to szybko nastapi bo narazie szalu nie robi to godzenie niestety

mateusz19191010 komentarzy: 130420.09.2014, 11:19

E no nie problem
------------Ozil-----------------
-Cazorla----------------Rosicki-
--Wilshere--------Ramsey----

Gofer999 komentarzy: 1462420.09.2014, 11:17

@maciek987; Z tego co pamiętam różne osobistośći związan z niemiecką piłką go krytykowały. Ale mogę coś źle pamiętać oczywiście.

gunners007 komentarzy: 954320.09.2014, 11:16

W takim razie tylko czekamy kiedy to będzie chciał zmieścić w składzie Cazorle, Rosicky'ego, Ramseya, Wishere'a i Oezila czyli wszystkie jego 10-ki.

mateusz19191010 komentarzy: 130420.09.2014, 11:14

Tak dalej będzie robił to Ozil sobie poszuka innego klubu oferującego gre jako "10". Przecież może zagrać inaczej, ale nie on jest uparty. Potem się dziwić jak taki Mesut nie gra dobrze i go nie widać na skrzydle.

maciek987 komentarzy: 296620.09.2014, 11:13

Gefer999
Powiedz mi kto go krytykował tak mocno? Nie liczą się komentarze internautów, bo dla internautów to i Ronaldo jest słaby, Neuer to bramkarz beznadziejny a Lewandowski to słabe drewno.

theo100 komentarzy: 2675 newsów: 220.09.2014, 11:07

oby tak dalej, tylko zeby sie potem wenger nie obudzil z 5 miejscem na koniec sezonu

Verminator97 komentarzy: 1490020.09.2014, 11:05

To jest komedia. Typowe upychanie na siłę swoich ulubieńców. Nie chcę mówić, że to się nie sprawdzi, ale jak na razie źle to wygląda. Każdy z tej trójki będzie się marnował na skrzydle, a przez to na ławce zgniją Joel czy Ox. :/ Jeśli Wenger naprawdę z uporem maniaka będzie stawiał na trójkę Jack, Aaron i Mesut na skrzydle to może się to dla nas źle skończyć. :/ Ciekawe co zrobi gdy wróci Theo??? Tylko nie mówcie mi, że posadzi kogoś z dwójki Sanchez/Theo bo to będzie istny KRYMINAŁ. Wenger niech potrząśnie tymi naszymi gwiazdami bo ostatnio to tylko Jack i Alexis dają z siebie maxa przez cały mecz. Dzisiaj chcę widzieć porządną grę i walkę do samego końca. Trzeba to wygrać! Jaki skład będzie to już jest rolą Wengera, aby był taki, który zapewni nam zwycięstwo, ale chciałbym zobaczyć w końcu Ozila na pozycji 10.

Lukas1134 komentarzy: 48120.09.2014, 11:03

W końcu ktoś się go zapytał czemu Mesut gra na skrzydle.

Theooo14 komentarzy: 45720.09.2014, 11:01

Jak na ten moment to Ozil może grać na 10 kosztem Ramsey'a, który ostatnio wypadł z formy.

LoveTheGunners komentarzy: 914020.09.2014, 11:01

Wszystko fajnie, ale Oezil w ogóle nie ma predyspozycji by grać na skrzydle. Skrzydłowy musi częstwo wrócić do obrony , zagrać pressingiem ,być agresywnym, a Mesut żadnej z tych cech nie ma. On sie po prostu tam męczy.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton32981527
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com