Wenger: Przeanalizuję dlaczego finisz wypadł tak blado

Wenger: Przeanalizuję dlaczego finisz wypadł tak blado 13.05.2011, 20:22, 28 komentarzy

Arsene Wenger spędzi w lecie wiele czasu nad znalezieniem przyczyny, która uniemożliwiła Kanonierom dokończenie w przekonujący sposób tego co zaczęli na początku sezonu i kontynuowali aż do wiosny.

Francuz doskonale widział jak The Gunners kroczyli zwycięską drogą na czterech frontach, aż do feralnego finału Carling Cup, po którym już się nie podnieśli odpadając kolejno z Ligi Mistrzów i Pucharu Anglii, a także tracąc definitywnie szansę na mistrzostwo na początku maja.

Wenger wyciągnie pozytywy z mijającej kampanii, ale także pochyli się nad błędami jakie zostały popełnione i nie pozwoliły na wywalczenie żadnego trofeum. Boss przyznał także, iż bardzo chciał wystąpić w finale FA Cup, który odbędzie się na Wembley jutrzejszego dnia o godzinie 16:00.

- Niezbyt dobrze się z tym czuję. Chcieliśmy oczywiście wziąć udział w finale Pucharu Anglii - powiedział Arsene Wenger. - Ta sytuacja jest bardzo frustrująca, ponieważ byliśmy bardzo blisko tryumfu we wszystkich rozgrywkach.

- Nie czujemy by plan na ten sezon został wykonany, ponieważ graliśmy w finale Carling Cup, ćwierćfinale Pucharu Anglii z Manchesterem United z którym przegraliśmy zaledwie trzy dni po niezwykle wyczerpującym spotkaniu w Barcelonie.

- Nasza gra miała jakość i na koniec dnia mogę powiedzieć, że posiada ją także nasza drużyna. Jesteśmy najlepiej grającą drużyną na wyjeździe, a także straciliśmy najmniej bramek "z gry". Byliśmy naprawdę blisko mistrzostwa.

- Czuliśmy, że nie potrafimy przekroczyć pewnej granicy. Musimy to teraz gruntownie zbadać i znaleźć odpowiedź dlaczego tak się stało. Niemniej w tym sezonie byliśmy naprawdę dobrzy. W "mini lidze" złożonej z czterech pierwszych zespołów bylibyśmy najlepsi dlatego mamy powody do wielkiej frustracji.

Arsene WengerCapital One Cup autor: źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
fabregas1987 komentarzy: 2637414.05.2011, 18:03

a kogo to ku*wa czy tracimy bramke z roznego czy z gry ?!
tak samo jakby powiedzial, ze trafilismy najwiecej razy w slupki i poprzeczki (co jest prawda) ... moze oni nie wiedza, ze trzeba celowac w srodek tych 3 slupkow ? ;p

MartiniKS komentarzy: 45514.05.2011, 15:23

Już nie pierwszy raz tak było, że gramy na wszystkich frontach i nagle w bardzo krótkim czasie odpadamy po kolei.

karlo komentarzy: 906914.05.2011, 15:15

Dochodzimy do pewnej granicy, walimy głową w mur, tracimy siły, a mur stoi dalej. To może nie rozbijać tego muru, tylko go obejść. Może też czas lekko zmienić taktykę zespołu i prowadzenia klubu.?

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11514.05.2011, 15:11

Nawet fani widza, ze cos jest z nami nie tak wymieniajac najczesciej brak charakteru, mentalnosci zwyciezcow, jakosci, wystarczajaco dobrej lawki rezerwowych, konsekwencji, skutecznosci, koncentracji czy wreszcie pomyslu na gre, co najlepiej widac, kiedy chcemy wejsc z pilka do bramki wymieniajac milion podan, z ktorych najczesciej nic nie ma, co prowadzi do nieskutecznosci, ta do braku konsekwencji, brak konsekwencji przeklada sie na nasze frajerstwo blisko zwiazane z brakiem konsekwencji, a tu nie pomoga ani malo jakosciowi zmiennicy, ani malo charakterni i slabo mentalni zawodnicy. Skoro jest to dobre polaczenie jak na zwyklego kibica to niby czemu Wenger nie moglby wyciagnac z tego wnioskow?

cavlary komentarzy: 262014.05.2011, 15:07

Może roczny plan treningowy był jednak trochę zbyt hard... Cały zespół opadł z sił troszkę za szybko.

Leehu komentarzy: 1050314.05.2011, 13:27

Dobrze mówi Wenger. Rzeczywiście coś się popsuło, ale ja uważam że byliśmy najlepszą drużyną z Londynu grającą w CL, a przecież w tych rozgrywkach startowała także Chelsea i Tottenham, które doszły dalej, ale w końcu nie każdy potrafi pokonać Barcelonę. Nawet Real nie sprostał temu zadaniu, a zbytnio nie zmieniliśmy swojej taktyki.

TOmm1 komentarzy: 121514.05.2011, 11:57

Konsekwencja, Skuteczność, Presja, Doświadczenie, Mentalność. Te czynniki zdecydowały, że nie ugramy nic w tym sezonie.

Szef komentarzy: 1303514.05.2011, 11:57

FanaticAFC>>> masz racje zgadzam sie z Toba, tylko wiesz frustracja kibicow jest wielka bo juz jestesmy wysoko ale ciagle do szczytu czegos brakuje, wierze w misje Wengera, wierze w to ze sobie poradzi i wygra lige dla nas, a zastapic wg mnie moglby go tylko Guardiola albo O'Neill

FanaticAFC komentarzy: 13814.05.2011, 11:16

Ale z co po niektórych są idi***, chcecie odsyłać Wengera na emeryture, gdyby nie on to dalej śpiewano by nam podczas meczów "Boring, Boring Arsenal" i nie liczylibyśmy sie tak jak teraz w Europie. Zrozumcie że Wengerowi zawdzięczamy bardzo wiele i nawet gdyby go zwolnili to kto za niego !?!
In Arsene We Trust...

Czeczenia komentarzy: 1273014.05.2011, 07:50

Moim zdaniem brakło konsekwencji w meczach u siebie, a porażki głównie spowodowany były głównie błędami indywidualnymi, które spowodowane były z kolei brakiem koncentracji, czy zimnej krwi. Kluczową rolę odegrały również jak zwykle kontuzje. Wiadomo, kontuzje zawsze będą, ale brakło w tych momentach dwóch może trzech wartościowych zmienników.

AlexVanPersie komentarzy: 806414.05.2011, 00:23

tfu, miało być Wright nie Adams

Oski03 komentarzy: 11113.05.2011, 23:46

No tak bo Adams to przeciez wychowanek Barcelony...

AlexVanPersie komentarzy: 806413.05.2011, 23:10

Tu nie ma tak naprawdę co analizować.

Zasada jest jedna: wzmacniać skład jak się da, odrzucać średniaków. Nie bawić się w jakieś 4-letnie wspieranie zawodnika. Żadnych sentymentów dla wychowanków. Czy Adams, Bergamp, Henry, Vieira itd to byli nasi wychowankowie? Nie, szukać najlepszych choćby pod ziemią.

Jak nie sprzedamy Denila i paru innych oraz nie wzmocnimy się to koniec taryfy ulgowej dla Arsene'a. Ktoś kto nie umie przyznać się i naprawić swoich błędów powinien iść na emeryturę.

kyryl15 komentarzy: 87513.05.2011, 22:51

Według mnie była zbyt mała motywacja od trenera + brak wielu rotacji. ;s

IGWC komentarzy: 1052 newsów: 113.05.2011, 22:25

Jakoś dziwnie ufam, że tegoroczna analiza będzie właściwa. Ten sezon spośród ostatnich najdobitniej pokazał nasze błędy i jeśli widzi je przeciętny kibic piszący na tej stronie, to czemu ma nie widzieć ich Papa?

IAWT!!!

adaminho77 komentarzy: 334613.05.2011, 22:17

Ta porażka w finale Pucharu Ligii nas totalnie rozbiła i to jest główna przyczyna. Później się wszystko posypało. Nam jak już nie idzie to na całego. Musimy po jednym nie powodzeniu o wiele bardziej się motywować, zostawiać tamto za sobą i myśleć o walce o kolejne trofeum. Jakim było w tym przypadku Mistrzostwo Anglii. W tym roku było już naprawdę bardzo, bardzo blisko. Miejmy nadzieję, że wzmocnieni paroma zawodnikami wyciągniemy wnioski na przyszły sezon i w końcu zdobędziemy mistrzostwo pierwsze od paru ładnych lat. ;)

AlexVanPersie komentarzy: 806413.05.2011, 22:08

Lepiej Wenger zastanów się, dlaczego twoje analizy nie przynoszą skutków od sześciu lat!!

Bo może są to nietrafne analizy?? Może źle diagnozujesz problem?

Jak zła jest diagnoza to i leczenie nic nie da...

Gunner48 komentarzy: 792913.05.2011, 22:05

Wenger wiecznie wyciąga wnioski. >:

ala_05 komentarzy: 254313.05.2011, 21:34

Boże Wenger co ty chcesz analizować 7 rok z rzędu ???!!!! Dupki są i tyle - zero mentalności zwycięzcy , jakieś przeblyski czasami tylko , szybko się zalamują co widać na boisku , nie rozumiem ich wahań gry/nastrojów , raz grają dobrze z Utd , potem przegrywają .. Mogliśmy być na pierwszym msc i nic z tego nie wyszło , wystarczy popatrzeć na ****sow - wszyscy ich skreslili w tym sezonie , a tu proszę 2 msc i walczyli z Utd o 1 . Nie wiem w czym tkwi konkretnie nasz problem , ale trzeba go wyeliminować jak najszybciej . Słabą mamy mentalność i tyle , potrzeba nam jakiegoś wzoru , kogoś kto krzyknie porządnie , poleci po tygodniowkach za taką grę . Wiem , że mnie zjedziecie za ten komentarz , ale uważam , że takim kimś jest Mourinho .I nie jestem absolutnie za zwolnieniem Wengera , myśle tylko , żeby czasami odpuścił sobie tą jego politykę i twarde , zelazne zasady , bo prowadzą niektóre do nikąd .A mówiąc zwyczajnie 'brakuje nam jaj' :)

Cisow komentarzy: 138413.05.2011, 21:24

To nie przypadek, ze łapie nas kryzys na wiosnę, w poprzednim sezonie co prawda mogliśmy tłumaczyć się kontuzjami i fenomenalnym Silvestrem w ostatnich meczach. Ale w tym? Przegrana w CC jest kiepską wymówką, przegrało się, trudno. Trzeba sie podnieśc i iść dalej. Oczywiście odpadnięcie z trzech frontów w tak krotkim czasie moze być przybijające, ale nie na tyle aby remisować i przegrywać w tak kiepskim stylu mecze. Arsene musi dotrzeć do głów zawodników i wpoić im chęć zwycięstw. Co więcej na boisku powinna być wzajemna motywacja, przybijanie piątek po udanej akcji czy opieprzanie zawodników za lenistwo.

clash123 komentarzy: 198013.05.2011, 21:23

zawsze naszym problemem bylo to ze nie umielismy grac z wielkimi klubami, nie sposob nie przyznac ze w tym sezonie wygladalo to naprawde dobrze, dosc powiedziec ze jako jedyni pokonalismy "niepokonana" barcelone w tej edycji ligi mistrzow, zabraklo jednak systematycznosci i konsekwencji, moze zbyt lekcewazylismy slabszych rywali, nie moze byc tak ze caly zespol w przeciagu zaledwie kilku dni traci forme a przeciez po swietnym w naszym wykonaniu meczu z united i pokonaniu8 ich 1-0 , zaledwie kilka dni potem jedziemy do bardzo przecietnego stoke i po fatalnej grze dostajemy baty 3-1 .....

aresek4d komentarzy: 57613.05.2011, 21:10

analizuj i wyciągnijmy w końcu wnioski, a mianowicie zmieniajmy taktyke przed meczem a nie cały sezon to samo gramy

pajdi komentarzy: 378013.05.2011, 21:06

Niech sięgnie po analizy z poprzednich 6 lat.

HellSpawn komentarzy: 618513.05.2011, 20:52

Strzały z dystansu, koncentracja, i nie tracenie pkt z średniakami i beniaminkami... No i kupno 2 klasowych piłkarzy(Benzema, Lassana Diarra)

KondzioElite komentarzy: 618713.05.2011, 20:42

Co tu jest do analizowania? Brak jaj w meczu z BC w CC...

chica10 komentarzy: 1745 newsów: 213.05.2011, 20:30

Nie tracić punktów ze słabszymi - koncentracja i zaangażowanie w walkę do końca! Oto cała tajemnica;P Wydawałoby się niby, że to takie proste, niestety wcale nie.

Ciasteck2 komentarzy: 446713.05.2011, 20:29

Bo za szybko się męczymy, co wiąże się z tym, że nie gramy do końca.

damian199656 komentarzy: 762613.05.2011, 20:25

To dlaczego nie analizował w zeszłym sezonie tego słabego finiszu.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady