Wilki poskromione, Arsenal 2:0 Wolves

Wilki poskromione, Arsenal 2:0 Wolves 19.08.2024, 11:07, Mateusz Rosłoń 927 komentarzy

Zadanie wykonane - w pierwszej kolejce Premier League Arsenal pokonał na własnym stadionie Wolves 2:0.

Składy obu drużyn:

Arsenal: Raya; White, Saliba, Gabriel, Zinczenko (69' Timber); Partey, Ødegaard, Rice (85' Jesus); Saka (80' Trossard), Havertz, Martinelli

Wolves Sá; Doherty, Mosquera, Toti Gomes, Aït-Nouri (84' Dawson); Joao Gomes (84' Chiquinho), Lemina, Hwang, Bellegarde (57' Cunha), Rodrigo Gomes (75' Podence); Strand Larsen (84' Sarabia)

Można powiedzieć, że Arsenal grał po prostu swoją piłkę. W pierwszej połowie Kanonierzy przeprowadzali dynamiczne ataki, aż w końcu w 25. minucie zamienili jeden z nich na gola. Saka z narożnika pola karnego dośrodkował w okolice pola bramkowego, a tam najwyżej wyskoczył Havertz i głową wpakował piłkę do siatki. Wolves mieli w pierwszej połowie jedną groźną sytuację - po dośrodkowaniu z głębi pola głową strzelał Strand Larsen, jednak Raya popisał się świetną interwencją. Również w drugiej połowie piłkarze z Molineux Stadium mogli doprowadzić do wyrównania, kiedy przy wychodzeniu spod pressingu William Saliba posłał piłkę pod nogi przeciwnika, ale Matheus Cunha strzelił prosto w Rayę. Na drugiego gola czekaliśmy do 74. minuty. Po szybko wykonanym rzucie wolnym w okolicach środka boiska Havertz pobiegł w stronę bramki, po czym oddał piłkę Sace. Ten wykonał swój klasyczny manewr - zmylił obrońcę, zszedł do środka na lewą nogę i huknął na bramkę.

Praktycznie przez cały mecz dużą aktywnością wykazywał się Gabriel Martinelli, którego rajdy lewym skrzydłem stwarzały spore zagrożenie, ale niestety nie przyniosły wymiernych korzyści. Innym powracającym jak refren elementem tego spotkania były niestety kiksy Thomasa Parteya, który kilka razy nie trafiał w piłkę lub tracił ją w niebezpiecznych miejscach. Po wejściu na boisko bardzo aktywny, szczególnie w ofensywie, był Jurrien Timber. Najbardziej kontrowersyjną sytuacją był moment, w którym po walce ciałem upadający Havertz pociągnął za sobą Mosquerę, a ten najwyraźniej celowo oparł się wyprostowaną ręką na gardle Niemca, co sędzia zupełnie zignorował.

Statystyki spotkania:
Strzały: 18-9
Strzały celne: 6-3
Podania: 420-375
Celne podania: 357 (85%) - 307 (82%)
Faule: 17-14
Rzuty rożne: 8-2
Spalone: 0-1
Żółte kartki: 2-0
Przechwyty: 8-7
Interwencje bramkarzy: 3-4
Udane dryblingi: 9 (47%) - 8 (50%)
Wygrane pojedynki główkowe: 17 (57%) - 13 (43%)

Skrót meczu:

Premier LeagueRaport pomeczowyWolverhampton Wanderers autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 15:21

Te kierunki w Championship były źle wybrane. Raz Blackpool z kadrą spadkowa a drugi rok ze Swansea z 5 trenerami. Może w Deportivo będzie miał przełom jak na na niego postawią

Joker_224 komentarzy: 539921.08.2024, 15:19

@Garfield_pl: no nie tak miała wyglądać kariera "przyszłej gwiazdy" Arsenalu :/

Garfield_pl komentarzy: 3233321.08.2024, 15:13

Deportivo La Coruna have agreed a deal worth in the region of £1m to sign Charlie Patino on a permanent transfer from Arsenal. The deal also includes a sell-on clause. [@RyanTaylorSport] #afc

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 14:57

@alexis1908 napisał: "Saka i Ode dowiozą bardziej się boję o lewe skrzydło bo Martinelli już wygląda 2 rok że jest pod formą Trossard umie strzelić ważną bramkę ale też często znika jak wychodzi w podstawowym składzie ."

1. Trossard i Martnelli w poprzednim sezonie w lidze zdobyli łącznie 18g + 5a, co prawda 3 gole Trossard zdobył grając bardziej na napadzie, ale to i tak wychodzi 15g+5a. Nie są to na pewno słabe liczby, więc cięzko powiedzieć, że lewa nie funkcjonuje. Dla porównania można odjąć karne Saki i wyjdzie, że z gry na prawej stronie zdobyliśmy 10g+9a, czyli w kanadyjce wychodzi podobnie.

2. Martinelli miał na razie 1 słabszy rok, więc pisanie o 2 latach jest mocno naciągane, bo dwa sezony temu sam załadował 15 goli w lidze bez karnych. A ten jego ostatni sezon też nie był aż tak tragiczny, choć na pewno poniżej jego potencjału.

alexis1908 komentarzy: 384421.08.2024, 14:46

@Mastec30: Saka i Ode dowiozą bardziej się boję o lewe skrzydło bo Martinelli już wygląda 2 rok że jest pod formą Trossard umie strzelić ważną bramkę ale też często znika jak wychodzi w podstawowym składzie .

inwilshereitrust komentarzy: 59521.08.2024, 14:42

Kai ma wiele ograniczeń ale doskonale czyta gre i praktycznie w każdej akcji odegra, wyjdzie do podania (zabierze obrońcę za sobą) co nie zmieniw faktu że wykończenie nie jest jego najmocniejszą stroną.

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 14:41

@artur759 napisał: "Też lepiej nie przesadzać, 20 goli z gry w lidze bez strzelanych karnych to bardzo dużo,"

W poprzednim miał bez karnych 12. A większość sezonu i większość bramek wpakował po styczniu jak go przesuneli na 9tke. Także grając cały sezon na jednej pozycji te 8 więcej goli to imo do zrobienia ale ważne żeby całą ofensywa strzelała a nie sam jeden Havertz

alexis1908 komentarzy: 384421.08.2024, 14:37

@artur759: Moim zdaniem grając cały sezon na 9 w normalnym klubie jak Arsenal stać go na to . A Ci to tak mu wypinają nie strzelone setki który napastnik strzela wszystko co ma nawet Haaland potrafi się pomylić .

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 14:33

@alexis1908 napisał: "Havertz w tym sezonie robi spokojnie 20 goli w samej lidze ."
Też lepiej nie przesadzać, 20 goli z gry w lidze bez strzelanych karnych to bardzo dużo, w zasadzie liczby na poziomie Haalanda.

Havertz to jednak trochę inny typ napastnika, jak zrobi 15 bramek i dołoży dobrą grę w innych elementach to będzie już naprawdę super.

Życzę mu oczywiście tych 20 (i nawet uważam, że jest w stanie to zrobić), ale myślę, że nie ma co pompować balonika za bardzo.

alexis1908 komentarzy: 384421.08.2024, 14:27

@Rynkos7: Równie dobrze te same bramki strzelił by ktoś inny . No patrz tylko do przyjścia Kaia nikt tych bramek nie strzelał . Nawet bramka w sobotę z Wolves widzisz tam żeby np Jesus strzelił tą główkę ? Bo ja nie obrońca by go przepchnął i tyle . Havertz w tym sezonie robi spokojnie 20 goli w samej lidze .

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 14:25

@Rynkos7 napisał: "Tu chodzi o fakt, że to dalej nie jest Top zawodnik na swojej pozycji."
Nie ma co tak zero-jedynowko dzielić graczy na topowych i nie-topowych, bo jeszcze ktoś zwróci uwagę na to że z Saki żaden top bo przecież jego staty przy choćby Salahu wyglądają dość ubogo.

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 14:18

@Rynkos7 napisał: "Tu nie chodzi o to żeby umniejszać Harvetzowi bo dalej tego nie rozumiesz i próbujesz mi przedstawiać jakieś dane i statystyki ZA Niemcem. Tu chodzi o fakt, że to dalej nie jest Top zawodnik na swojej pozycji."

No to jak nie chodzi o umniejszanie to dlaczego z uporem maniaka po przedstawieniu dowodów dalej się upierasz że to nie jest top ? Jak dla mnie zdanie "równie dobrze te same bramki strzeliłby ktoś inny grający na jego pozycji" to po prostu umniejszanie. Tylko tak powtarzasz bo nie chcesz wyjść na takiego ale to robisz

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 14:15

@Be4Again napisał: "Teoria baaardzzzoo mocno naciągana."

To może spróbuj się zagłębić w tych zawodników którzy zostali. Laporte ma francuskie korzenie, nie jest baskiem z kriw i kości. W ostatnich latach zostali Chociażby Susaeta, De Marcos, Munain, Inaki Wiliams i najbardziej przykład z brzegu Zubimendi który odmówił połowie europy. To nie jest teoria tylko fakt który wielokrotnie był potwierdzany. A wyjątek zawsze sobie znajdziesz bo nigdzie nie napisałem że każdy Bask w 100% zawsze zostaje w klubie domowym tylko że u nich jest to częste i mogą postawić pozostanie w danym klubie ponad pieniądze co wielokrotnie wielu Basków udowadniało

@Be4Again napisał: "(Mikel nie jest Baskiem tak btw :D urodził się w Pampelunie, a pierwsze kroki stawiał w klubie CD Amigo klubie z Nawarry.)"

Pampeluna jest stolicą prowincji Nawarra w Hiszpanii, a także historycznie dawnego Królestwa Nawarry. Pampeluna jest także drugim co do wielkości miastem w większym regionie Basków

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 14:14

@mruw: Tak, ale mi się wydaje, że to akurat będzie miało marginalny wpływ na transfery do ofensywy.

Podejrzewam, że większym problem niż sam hajs, jest dla nas to, że bez sprzednia Nketiaha I Nelsona, kupienie dodatkowego zawodnika będzie wiązało się z tym, że w formacji ofensywnej byłoby 8 zawodników z pensją co najmniej 100k, czyli jednak dość duży przesyt.

Trzeba najpierw posprzątać, zanim się kupi, bo inaczej będzie u nas kolejna Chelsea i trzeba będzie poszerzać szatnie XD

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 14:13

@mruw napisał: "jeszcze jest Kiwior do sprzedania, jakoś nie wydaje mi się żeby była dla niego przyszłość w tej drużynie po sprowadzeniu Kalafiora, a wydaje mi się że można za niego ładna kaskę przytulić"
Palace które o niego pytało dzisiaj sprzedało Andersena do Fulham, więc z dużym prawdopodobieństwem na dniach ruszą po Kiwiora.

mruw komentarzy: 420321.08.2024, 14:10

@artur759: jeszcze jest Kiwior do sprzedania, jakoś nie wydaje mi się żeby była dla niego przyszłość w tej drużynie po sprowadzeniu Kalafiora, a wydaje mi się że można za niego ładna kaskę przytulić

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 14:02

@artur759: *nawet za 30

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 14:02

No to jak Nketiah pójdzie rzeczywiście za tyle i już teraz, to może być ciekawie. Pewnie będzie szukanie kupca na Nelsona i obstawiam, że bliżej końca co najmniej jakaś oferta wypożyczenia z obowiązkiem wykupu może wpaść.

Jeżeli Broja poszedł na wypożyczenie z potencjalnym obowiązkiem wykopu z 20 baniek, to mysle, że i na Nelsona jakiś chętny się znajdzie.

A jak odejdą obaj to kogoś pewnie pozyskamy.

mruw komentarzy: 420321.08.2024, 13:52

Oczywiście chodzi mi o Nketiaha

mruw komentarzy: 420321.08.2024, 13:52

Teraz gość który jest ponoc tier 1 dla Nottingham pisze, że Arsenal i NF sa już prawie dogadani na 30mln funtów

Joker_224 komentarzy: 539921.08.2024, 13:50

Dzisiaj pewnie będzie 'here we go' dla Merino albo zerwanie negocjacji na wieki wieków ramen. Dużo źródeł pisze o spotkaniu prezydenta RS z władzami Arsenalu, po tym już musi coś się okazać, chyba

Zabrian komentarzy: 8321.08.2024, 13:49

@miki007: O nie, zażarta dyskusja na temat składu Arsenalu, na stronie sympatyków Arsenalu

miki007 komentarzy: 50621.08.2024, 13:44

Po co wy się tu wykłócacie o to kto jest lepszy i kto gdzie będzie grał jak wasz głos nie ma najmniejszego znaczenia tak jak to kogo maja kupić i sprzedać tak jakby ktoś was miał z zarządu czytać

artur759 komentarzy: 75721.08.2024, 13:35

Porównując statystyki Havertza z innymi napastnikami warto cały czas brać poprawkę na to, że nie strzela karnych u nas.

Toney w sezonie w którym miał 20 goli w lidze, miał 6 z karnych, czyli z gry tylko 2 więcej od naszego Niemca. Jak będziemy liczyć gole Saki bez karnych to też okaże się, że strzelił mniej niż Havertz w poprzednim sezonie. Nawet Haaland miał aż 7 karnych, choć tutaj oczywiście 20 goli z gry jest i tak imponującym wynikiem.

Statystyki na poziomie np. 15g+10a u Havertza z gry, dokładając do tego, że jest naprawdę dobry w każdym innym elemencie wymaganym od napastnika (agresja, pressing, pomoc w rozegraniu, walka o górne piłki) będą według mnie świadczyć, że Niemiec jest napastnikiem klasy światowej.

A są to staty jak najbardziej realne, bo umówmy się, że już w poprzednim sezonie nie dużo brakowało, a większość sezonu nie grał na napadzie i pierwszą połowę odbudowywał się psychicznie po Chelsea.

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 13:32

Tak swoją drogą pamiętam Merino jako młodego chłopaka grającego dla Newcastle i był wówczas przesłaby, nawet pamiętam jak kiedyś po jednym z meczów Arsenal-Newcastle cisnąłem z niego bekę w internecie, skąd Sroki wzięły takiego placka. No ale to było kiedyś, wierzę że dojrzał i da nam nową super jakość.

Er4s komentarzy: 372021.08.2024, 13:32

@Elastico07:
Jeśli przychodzi Merino i zostaje Partey to Havertz ewidentnie zostaje przesunięty na stałe na pozycję 9 czego nam życzę :)
Również nie lubię wydania drużyny z Niemcem w środku boiska.

Be4Again komentarzy: 396021.08.2024, 13:27

@Mastec30 napisał: "Wszystko fajnie ale Merino jest Baskiem grającym w jednym z dwóch największych klubów w Kraju Basków. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że kasa nie będzie dla niego priorytetem."

Bez przesady :D Nie wiem skąd się bierze jakieś gloryfikowanie baskijskich zawodników. Ja wiem, że oni mają poczucie silnej przynależności etnicznej, ale co ma z tym wspólnego chęcią zarabiania i zapewnienia swojej rodzinie jak najlepszego życia? Laporte też jest Baskiem, a skusił sie na szejkową ligę. Herrera swego czasu wybrał PSG, a nie powrót do Bilbao. Asensio też miał oferty z Sociedad i Bilbao, a poszedł do PSG. Teoria baaardzzzoo mocno naciągana. To tylko przykłady z ostatnich lat.

Jakby Merino był takim wielkim lokalnym patriotą (Mikel nie jest Baskiem tak btw :D urodził się w Pampelunie, a pierwsze kroki stawiał w klubie CD Amigo klubie z Nawarry.) to by przedłużył kontrakt i zamknął temat, a sam prezes Realu powiedział, że Merino postawił sprawę jasno już w grudniu 2023.

pablofan komentarzy: 324721.08.2024, 13:24

@Rynkos7: ale siejesz ferment i herezje. Napisz jeszcze tak o Artecie, a wtedy nie będę musiał się zastanawiać czy brać to na poważnie.

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 13:18

@Rynkos7 napisał: "Równie dobrze te same bramki strzeliłby ktoś inny grający na jego pozycji zwłaszcza, że mnóstwo jego bramek to dosłownie kopnięcie piłki przed siebie."
Odpal sobie kompilkę goli Haalanda albo Oshimena, oni też nie walą goli przewrotką z 30 metrów, tylko głównie kopią piłkę z bliska przed siebie. Zresztą - o czym jeden z kolegów pisał poniżej - Havertz ma lepszy od Haalanda stosunek goli do xG.

Rynkos7 komentarzy: 757021.08.2024, 13:12

@Mastec30 napisał: "A ile punktów zdobyliśmy między innymi dzięki Havertzowi

Asysta z MC przy golu na 1:0
Gol na 1:0 z Brentford i w rewanżowym na 2:1
Z Brighton na wyjeździe gol i asysta
Z Tottenhamem na wyjeździe gol i asysta wynik 3:2
Asysta z United w przedostatnim meczu sezonu wynik 1:0
gol w ostatnim meczu z Evertonem kiedy jeszcze mogliśmy zdobyć mistrzostwo i było mega ciśnienie.

Piszesz jakby Havertz zmarnowanymi sytuacjami tylko nam punkty tracił a nie widzisz ile nam tych punktów nabił"


To jest w ogóle niemierzalne, że coś jest dzięki niemu. Harvetz w życiu nie strzelił żadnej bramki "z d*py", że się tak wyrażę. Równie dobrze te same bramki strzeliłby ktoś inny grający na jego pozycji zwłaszcza, że mnóstwo jego bramek to dosłownie kopnięcie piłki przed siebie. Tu nie chodzi o to żeby umniejszać Harvetzowi bo dalej tego nie rozumiesz i próbujesz mi przedstawiać jakieś dane i statystyki ZA Niemcem. Tu chodzi o fakt, że to dalej nie jest Top zawodnik na swojej pozycji. Swoją robotę ostatnio wykonuje bardzo dobrze, ale dalej brakuje mu wykończenia i techniki zwłaszcza przy strzałach.

Elastico07 komentarzy: 1314021.08.2024, 13:07

Havertz na 9 daje rady,typowy zadaniowiec który sie wywiązuje i daje dobre liczby.Ostatnie widzialem ze w ostatnich 16 meczach mial udział przy 17 bramkach więc czego chcieć więcej jednak w pomocy z nim cierpi cała druzyna i nie ma to zadnego sensu z jego słabą motoryką i przeciętną techniką.

Ups147 komentarzy: 368621.08.2024, 13:02

Havertz na początku mnie nie przekonywał, ale jak ustawiliśmy go w ataku, to nie można o nim złego słowa powiedzieć. Pójdę dalej, sądzę że jak ominą go kontuzje, to w przyszłym sezonie zapomnimy w ogóle o kupnie nowego napastnika za gruby hajs do podstawy. Strzelam że koło 20 bramek wykręci na bide w tym sezonie jak zdrowie pozwoli.

Garfield_pl komentarzy: 3233321.08.2024, 12:59

Understand that Mikel Merino has not trained with the Real Sociedad squad today as he edges closer to a transfer to #AFC. Story

mruw komentarzy: 420321.08.2024, 12:57

[David Ornstein] EXCL: Nottingham Forest close to agreeing fee with Arsenal for Eddie Nketiah. #NFFC also progressing talks over 25yo’s personal terms - top striker candidate. Negotiations continue after £25m offer rejected; #AFC want more towards £30/35m.

Dzulian komentarzy: 289221.08.2024, 12:57

Jeśli RSS planowałoby zatrzymać Merino za wszelką cenę, to na pewno nie odsunięciem od treningów i drużyny.

Jak dla mnie to jest już tylko kwestia tego, żeby wychapać te 2-3-4 mln więcej. Bo liczą że machniemy ręką w końcu im bliżej końca okna.

Adamarsenal1 komentarzy: 345421.08.2024, 12:51

Fabrizio Romano: Mikel Merino nie bierze już udziału w treningach Realu Sociedad. Transfer Hiszpana do Arsenalu to tylko kwestia czasu.

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 12:48

@Rynkos7 napisał: "o tu nie chodzi o to aby mieć 30 bramek więcej w sezonie tylko o gościa, który wykorzysta jedną sytuację w meczu"

Nie ma takich napastników obecnie. To jest mit. Każdy marnuje swoje sytuacje. Przytaczany Haaland miał prawie 5 ujemnego xG w poprzednim sezonie.

@Rynkos7 napisał: "mieliśmy takich wymęczonych punktów zwłaszcza na jesieni albo straconych punktów?"

A ile punktów zdobyliśmy między innymi dzięki Havertzowi

Asysta z MC przy golu na 1:0
Gol na 1:0 z Brentford i w rewanżowym na 2:1
Z Brighton na wyjeździe gol i asysta
Z Tottenhamem na wyjeździe gol i asysta wynik 3:2
Asysta z United w przedostatnim meczu sezonu wynik 1:0
gol w ostatnim meczu z Evertonem kiedy jeszcze mogliśmy zdobyć mistrzostwo i było mega ciśnienie.

Piszesz jakby Havertz zmarnowanymi sytuacjami tylko nam punkty tracił a nie widzisz ile nam tych punktów nabił

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 12:46

@Rynkos7 napisał: "Nie bez powodu to jest 4:3:3 a nie 4:5:1. Ronaldo w Realu w końcu robił ogromne liczby grając po lewej stronie obok Benzemy. To nie są dokładnie te same pozycje co w systemie 4:4:2, Saka nie gra tak samo jak Ljungberg czy Pires. Nawet bym powiedział, że najbliżej mu do Henry'ego bo Francuz bardzo często swoja grę opierał na skrzydłach, atakował zawsze "z flanki", często wracał do rozegrania lub czekał na prostopadłe piłki gdzieś w głębi."
Podstawowa różnica jest w tym że za Wengera boczni obrońcy (Cole, Lauren, Sagna, Clichy, Eboue itd) byli graczami ustawiającymi się w ataku pozycyjnym przy liniach bocznych, a wówczas skrzydłowi (Pires, Lju, Hleb, Rosa itd) schodzili do środka. Natomiast u Artety to skrzydłowi (Saka, Martinelli) są tymi którzy w ataku pozycyjnym grają przy liniach bocznych.

sickstick komentarzy: 304021.08.2024, 12:43

Havertz swoją postawą na środku ataku nam totalnie rozwalił plany transferowe na tą pozycję.

Havertz grając w ataku robi średnią około 1g/a na mecz, robiąc przy okazji całą masę dodatkowej, nieocenionej roboty na boisku.

I teraz jak my mamy wydać 100mln+ na napastników w stylu Osimhen/Gyokeres, którzy grając w słabszych ligach robią podobną średnią g/a na mecz, ale praktycznie cała ich gra opiera się na szukaniu bramek i w przeciwieństwie do Niemca nie oferują oni zbytnio czegoś ponadto?

Z pewnością Edu i Arteta mają tutaj duży orzech do zgryzienia.

Rynkos7 komentarzy: 757021.08.2024, 12:41

@dtdtdod napisał: "Ale za to w obecnej piłce jest dużo więcej skrzydłowych, którzy strzelają gole, czego wcześniej nie było. Po prostu piłka się zmienia, trenerzy wymagają czego innego od "9", szkoli się ich inaczej i pewnie przez to jest mniej typowych snajperów."

Nie bez powodu to jest 4:3:3 a nie 4:5:1. Ronaldo w Realu w końcu robił ogromne liczby grając po lewej stronie obok Benzemy. To nie są dokładnie te same pozycje co w systemie 4:4:2, Saka nie gra tak samo jak Ljungberg czy Pires. Nawet bym powiedział, że najbliżej mu do Henry'ego bo Francuz bardzo często swoja grę opierał na skrzydłach, atakował zawsze "z flanki", często wracał do rozegrania lub czekał na prostopadłe piłki gdzieś w głębi.

Rynkos7 komentarzy: 757021.08.2024, 12:37

@Mastec30 napisał: "Twoje rozumowanie nie do końca jest właściwe. To nie jest że jak strrzelamy 90 goli w sezonie bez napastnika to z napastnikiem strzelimy 120."

Twoje rozumowanie tym bardziej nie jest właściwe. Bo tu nie chodzi o to aby mieć 30 bramek więcej w sezonie tylko o gościa, który wykorzysta jedną sytuację w meczu. Gdy gramy z Bayernem to on zasadzi jakaś bramkę zza pola karnego lub może nawet z rzutu wolnego. To, że "zamknie" mecz już w 1 połowie wykorzystując swoje setki i nie będzie trzeba rozpaczliwie atakować i liczyć na jakiś "God mode" Saki. Są mecze że walimy 5 bramek jakimś ogórom a są mecze, że nasze ataki nic nie dają, skrzydła funkcjonują beznadziejnie i wtedy brakuje nam snajpera z topu. Ile mieliśmy takich wymęczonych punktów zwłaszcza na jesieni albo straconych punktów? No i ta porażka z słabym Bayernem.
Żeby było jasne bo widzę nie do końca wypowiedź została zrozumiana. Harvetz i Jesus to nie są źli piłkarze czy napastnicy, ale nie są topowi na swojej pozycji. Żaden z nich nie jest tym kim jest Saliba na ŚO czy Saka na PS, albo Odegaard na 10. To jest kwestia czasu aż przyjdzie tu ktoś nowy i lepszy. Jeżeli nie w tym okienku to za rok.

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 12:35

@Be4Again: Wszystko fajnie ale Merino jest Baskiem grającym w jednym z dwóch największych klubów w Kraju Basków. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że kasa nie będzie dla niego priorytetem. W każdym razie mam nadzieje, ze ostatecznie się dogadają to mam wrażenie że tu się naprawdę o grosze rozchodzi albo nawet nie tyle kwote co te terminy platności czy warunki bonusów i takie tam kruczki.

Be4Again komentarzy: 396021.08.2024, 12:30

@Mastec30 napisał: "To że jest chętny na Arsenal i nie podpisał kontraktu z Sociedad nie znaczy że nie podpisze we wrześniu jakby się okazało, że do dealu ostatecznie nie doszło. Z Douglasem tak było, a taż każdy sobie myślał że spoko, w styczniu przyjdzie za połowe ceny. A Merino wielokrotnie podkreślał że zależy mu na Sociedad. Teraz może nie przedłużać kontraktu bo wie że jest szansa na transfer ale gdyby ten transfer się wysypał to mógłby zmienić zdanie co do nowej umowy. To nie jest wykluczone"

Wiadomo, nic nie jest wykluczone, ale Duglas jest 3 lata młodszy od Merino. Podpisując przedłużenie z AV nie skazywał się pobyt w tym klubie do końca kariery, w przypadku Merino to by to oznaczało, ponieważ nikt nie kupi 29-30letniego zawodnika za 50mln. Po drugie Real też nie będzie pewnie w stanie zaproponować mu takich warunków płacowych jak Arsenal, a kontrakt który teraz podpisze będzie pewnie jego ostatnim najwyższym w karierze więc z finansowego punktu widzenia dla samego Merino byłoby lepiej poczekać. Jest on po prostu na "musiku", a Duglas wiedział że ma jeszcze rok-dwa kiedy może poczekać na ofertę z topki. Merino tego czasu nie ma.

Rynkos7 komentarzy: 757021.08.2024, 12:29

@coooyg11 napisał: "no to słucham, podaj opcję dostępną na rynku która z MIEJSCA będzie lepsza niż tragiczny Havertz i jeszcze gorszy Jesus?"

a więc:

@Rynkos7 napisał: "Rozumiem, że na rynku nie ma wielu opcji, ale nie prowadźmy narracji jakbyśmy tę pozycję mieli dobrze obsadzoną."

Ogólnie te posiłkowanie się samymi statystykami jakby ten Osinmeh poprzedni sezon zagrał w Interze czy Realu Madryt, nawet nie będę pisał jakie to jest bezsensowne. Jakie Harvetz robił liczby przed transferem do Arsenalu?

Be4Again komentarzy: 396021.08.2024, 12:25

@coooyg11 napisał: "Ogólnie tak odbiegając od tematu, wszyscy tak się śmialiśmy z tego RIVALDO, a facet miał 100% racji!

Ostatnio przy piwku z kumplem potwierdziliśmy jego twierdzenie, mamy kryzys napastników i to bardzo duży...

Jak zaczynałem zajawkę z piłką, na 9 był: Henry, Nazario, van Nisterlooy, Zlatan, Adriano, Raul, Crespo, Eto'o, Drogba, Del Piero, Trezeguet, Shevchenko.

Teraz? Śmiech na sali..."


A kto dzisiaj gra systemem 4-4-2, gdzie w czasach większości wymienionych wyżej zawodników to było podstawowe ustawienie (w różnych wariantach) większości topowych ekip. Z samego założenia taktycznego dwa razy więcej napastników biegało wtedy w podstawowych składach. Niestety/stety taktyka i wymagania obecnej piłki się zmieniły, teraz napastnik ma pełnić rolę również rozgrywającego i wspomagać defensywę, ponieważ intensywność spotkań pod względem fizycznym wzrosła. Dzisiaj taki Raul czy Inzaghi by sobie nie pograli, tzw. "sępy pola karnego" nie ma racji bytu w współczesnej piłce. Słusznie ktoś zauważył, że dzięki temu mamy skrzydłowych którzy wykręcają dwucyfrówki, ponieważ zyskują na współpracy z napastnikiem-rozgrywającym, który albo im dogrywa albo robi im przestrzeń, a ich zadanie nie kończy się na dograniu piłki w pole karne.

Podobnie dzieje się w obronie, rosły "drwal" w stylu Terrego lub Campbella przestaje być pierwowzorem idealnego ŚO. Teraz obrońca ma mieć technikę, nie bać się wyprowadzać piłkę po ziemi, ma mieć przegląd pola i ogólnie pod względem umiejętności nie odbiegać od pomocników. Tacy zawodnicy są teraz w cenie. Klasyczny podział ról na boisku się powoli zaciera, teraz zawodnik musi ogarniać lub być w stanie ogarnąć 2-3 pozycje. Dlatego coraz częściej używa się sformułowania prawy napastnik, a nie prawy skrzydłowy/boczny pomocnik. W środku pola już coraz ciężej dostrzec różnice między pozycja 6 i 8, w klasycznym rozumieniu tych stref.

Mastec30 komentarzy: 736121.08.2024, 12:23

@Be4Again: Może patrze zbyt pesymistycznie nastawiony ale brakuje mi kilku zmiennych w tym rozumowaniu:

@Be4Again napisał: "Nikt poza nami o niego nie walczy więc nie musimy się też z nikim ścigać."

Bliżej DD kluby robią więcej transakcji i zawsze ktoś może wejść do gry w ostatniej chwili

@Be4Again napisał: "- Merino odmówił przedłużenia kontraktu już w grudniu zeszłego roku
- Merino jasno zadeklarował chęć przejścia do AFC
- Merino uzgodnił z nami warunki kontraktu
- Merino ma 12 mcy ważny kontrakt, a za 6 będzie mógł podpisać kontrakt z kimkolwiek chce i w najgorszym wypadku przejść w czerwcu 2025 za free."


To że jest chętny na Arsenal i nie podpisał kontraktu z Sociedad nie znaczy że nie podpisze we wrześniu jakby się okazało, że do dealu ostatecznie nie doszło. Z Douglasem tak było, a taż każdy sobie myślał że spoko, w styczniu przyjdzie za połowe ceny. A Merino wielokrotnie podkreślał że zależy mu na Sociedad. Teraz może nie przedłużać kontraktu bo wie że jest szansa na transfer ale gdyby ten transfer się wysypał to mógłby zmienić zdanie co do nowej umowy. To nie jest wykluczone

Merino się nie buntuje, nie naciska jakoś specjalnie na transfer. Po prostu jest na niego chętny jeżeli kluby się dogadają. To nie jest takie zero jedynkowe że tylko my jesteśmy w dobrym położeniu. Zawsze jest 5 % szansy że dumni Baskowie się uniosą i nie sprzedadzą go jak nie podniesiemy trochę stawki a Merino po zamknięciu okna jednak zdecyduje się przedłużyć. Tutaj czas niekoniecznie będzie cały czas działał na naszą korzyść

Dzulian komentarzy: 289221.08.2024, 12:23

Ale nad Chelsea też wiszą jakieś papiery chyba.

Bo są bardzo niskie kursy u buków na spadek, jak na takie kluby.

Na spadek City 15.00.
Na Chelsea 25.00

Na spadek Arsenalu/Liverpoolu 2.000. Czyli coś niemożliwego.
A w tamtych przypadkach, coś niuchają chyba.

12thierry14 komentarzy: 21821.08.2024, 12:22

@Be4Again: Zgadzam się. Za Merino który wchodzi do nas jako opcja zapasowa nie będziemy przepłacać. Niech już nawet do zimy poczekają i za 5 mln wtedy zgarną.

coooyg11 komentarzy: 355521.08.2024, 12:18

@Garfield_pl: ale nie mówimy o Chelsea tylko o City i chyba rzeczywiście zaczęło przeszkadzać skoro mamy 21.08, a ich jedyny transfer w tym okienku to Savinho za 25 baniek od klubu patronackiego

Garfield_pl komentarzy: 3233321.08.2024, 12:15

@Womanizer napisał: "Jak Nketiah pójdzie za te 30 mln do Forest. To 2 piwka obowiązkowo na wieczór, trzeba opić taki złoty interes."
No jestem ciekawe jaka to będzie kwota ;)

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
? : ?
Chelsea - Arsenal 10.11.2024 - godzina 17:30
1 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady