Zwycięstwo na Selhurst Park! Crystal Palace 0-1 Arsenal

Zwycięstwo na Selhurst Park! Crystal Palace 0-1 Arsenal 22.08.2023, 01:23, Trempa 891 komentarzy

Selhurst Park zdobyte! Zespół Mikela Artety nie lubi wyjazdowych meczów rozgrywanych w poniedziałkowe wieczory, ale każda passa musi zostać w końcu przerwana. Gospodarze przystąpili do spotkania w niezmienionym składzie w porównaniu z poprzednią kolejką, natomiast u gości kontuzjowanego Timbera w wyjściowym zestawieniu zastąpił Tomiyasu.

W pierwszej połowie wyraźnie lepszą drużyną był Arsenal, który stworzył kilka ciekawych akcji. Już w 2 minucie w dobrej sytuacji, po podaniu Havertza, znalazł się Martinelli. Jednak zwlekał zbyt długo z decyzją, przez co pozwolił obrońcy zamknąć drogę do bramki. W 29 minucie piłka odbiła się od słupka po strzale Nketiaha, który otrzymał podanie od Saki po uprzednim wyłuskaniu piłki przez Kanonierów. 7 minut później Eddie znalazł się ponownie w dogodnej sytuacji po dograniu Rice’a, ale uderzył ponad bramką i tylko on wie, dlaczego z 4 metrów próbował strzelić gola podbijając piłkę ponad bramkarzem. Pod koniec pierwszej połowy Odegaard był autorem pierwszego celnego strzału gości, ale uderzenie zza pola karnego nie okazało się zbyt wymagające dla bramkarza, który przeniósł piłkę ponad poprzeczkę.

Crystal Palace zostało skutecznie zneutralizowane w pierwszej połowie. Ich najbardziej kreatywny zawodnik – Eze – zanotował najmniej kontaktów z piłką wśród gospodarzy. Wystarczy powiedzieć, że do najciekawszych akcji ofensywnych należał strzał Eze z dystansu po pierwszym kwadransie (spokojnie wybroniony przez Ramsdale’a) oraz sprint Saliby, który po własnym błędzie musiał gonić za napastnikiem gospodarzy, aby ostatecznie popisać się skutecznym wślizgiem w polu karnym.

Po pierwszej połowie należy wyróżnić Rice’a, który zresztą przez całe spotkanie był wyróżniającą się postacią na boisku. Eddie Nketiah dobrze zabierał się z piłką, potrafił się odnaleźć w polu karnym, ale koniec końców zmarnował dwie bardzo dobre sytuacje. Kai Havertz wydawał się być poza grą. Choć często pokazywał się na dobrych pozycjach, nie otrzymywał zbyt często podań od kolegów z drużyny.

Początek drugiej połowy to kontynuacja tego, co widzieliśmy w pierwszej. W 51 minucie szybko rozegraliśmy rzut wolny. Nketiah urwał się obrońcy, dobiegł do piłki i został sfaulowany przez wychodzącego z bramki Johnstone’a. Rzut karny! Sytuacja była jeszcze analizowana przez VAR pod kątem faulu Partey’a w ofensywie, ale sędzia nie zmienił swojej decyzji. Każdy spodziewał się, że piłkę na 11 metrze ustawi Saka, jednak to kapitan Kanonierów był tym razem wykonawcą rzutu karnego. Pewny strzał, 1-0!

Po stracie bramki Orły ruszyły do odrabiania strat. Groźnie było w 57 minucie, kiedy to przed polem karnym faulu dopuścił się Saliba. Na szczęście strzał Eze poszybował wysoko nad bramką.

W 60 minucie widzieliśmy dość frustrujący obrazek zwalniania gry przy prowadzeniu 1-0 (nie za wcześnie?). Zawodnicy Arsenalu niespiesznie wykonywali wyrzut z autu podając sobie nawzajem piłkę. Indywidualną karę za przeciąganie tego momentu poniósł Tomiyasu, któremu sędzia pokazał żółtą kartkę. Już siedem minut później Japończyk musiał opuścić boisko, gdyż został ukarany drugą – mocno dyskusyjną - żółtą kartką. Sędzia pokazywał pociąganie za koszulkę, a w rzeczywistości Tomiyasu ledwo oparł swoją rękę na biodrze Ayew. Niestety przepisy nie pozwalają systemowi VAR interweniować w sytuacji, gdy przyczyną pokazania czerwonej kartki jest zebranie dwóch żółtych kartoników. Raził trochę brak konsekwencji w pracy sędziego – wspomniany Ayew grał z żółtą kartką i dopuścił się kilku fauli, które „bardziej” od powyższej sytuacji zasługiwały na kolejne napomnienie.

Od momentu osłabienia zespołu gospodarze całkowicie zdominowali posiadanie piłki i co chwilę napierali w okolice pola karnego. Brakowało im jednak konkretów i nie stworzyli sobie już żadnej klarownej sytuacji. Poruszyć można jeszcze kwestię upadku Eze w polu karnym z 72 minuty, gdzie wydawało się, że był tam kontakt z nogą Partey’a, lecz VAR nie zdecydował się na przeanalizowanie sytuacji. Arteta sukcesywnie wprowadzał defensywnych zawodników na boisko, którzy wywiązali się ze swojej roli i zespół skutecznie obronił się przed atakami gospodarzy.

Ostatecznie cel został zrealizowany! Po końcowym gwizdku piłkarze gości eksplodowali z radości, a Mikel Arteta skwitował ten pojedynek słowami: “I love to win like this”.

Crystal Palace 0-1 Arsenal Odegaard 54’ (k)

Crystal Palace: Johnstone, Ward (83’ Rak-Sakyi), Andersen, Guehi, Mitchell, Lerma, Doucoure, Ayew, Eze, Schlupp (74’ Ahamada), Edouard

Arsenal: Ramsdale, Partey, White, Saliba, Tomiyasu, Odegaard (90’ Zinchenko), Rice, Havertz, Saka (89’ Kiwior), Nketiah (79’ Jorginho) , Martinelli (70' Gabriel)

Skrót meczu: Crystal Palace – Arsenal

Crystal PalacePremier League autor: Trempa źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
papiez4 komentarzy: 36223.08.2023, 13:22

Mamy rozegrane dwa mecze i dwa zwycięstwa. Gra może nie porywa, ale nowe elementy układanki się ze sobą zgrywają a mimo to są wyniki. I to jest ważne. W tamtym sezonie pod koniec już każdy trener czytał nas bez problemu, było zmęczenie + brak elementu zaskoczenia. Jak widzę ile mamy teraz opcji do grania, jak silna jest ławka rezerwowych to jestem o to spokojny, że będzie tylko lepiej.

Damper komentarzy: 318123.08.2023, 13:18

@Elastico07 napisał: "arteta na siłę pcha Niemca do 1 składu i przez to połowa składu gra nie na swojej pozycji"

Połowa składu czyli kto konkretnie?

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 13:06

Ludzie tak się przyzwyczaili do grania tymi samymi nazwiskami w zeszłym sezonie, że się w głowie im nie mieści, że można grać inaczej i się buntują. To że Gabriel nie gra w podstawie nie znaczy że do końca sezonu będzie na ławce siedział.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 13:05

@Elastico07 napisał: "reasumując to nie wina Havertza że go arteta wystawia a na razie nie zasługuje na 1 skład.I kibicuje mu bardzo bo go lubię ale liczy się dobra drużyny a on powinnien sobie zapracować na 1 skład a nie z góry go dostać kosztem naszego Gabriela który jest filarem obrony."
Najlepsze dla dobra drużyny będzie to, że zawodnicy się zgrają w nowym ustawieniu.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 13:04

@miki9971 napisał: "chodzi mi o to, że powinno być tak jak to hulało w zeszłym sezonie. Ben na prawej, Rice miał być dodatkiem do dobrze funkcjonjacego środka..."
Też tak pewnie będziemy grać, trzeba trochę otworzyć się na inne sposoby grania, nie betonować się na jedynym słusznym ustawieniu. Mikel wie co robi.

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 13:04

@Damper: reasumując to nie wina Havertza że go arteta wystawia a na razie nie zasługuje na 1 skład.I kibicuje mu bardzo bo go lubię ale liczy się dobra drużyny a on powinnien sobie zapracować na 1 skład a nie z góry go dostać kosztem naszego Gabriela który jest filarem obrony.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 13:03

@Elastico07 napisał: "Jakiś konkretny argument?"
Mecze z City, gdy go pressowali to mieli piłkę za darmo. To był nasz słaby punkt w tych meczach, wyróżniał się na minus co City bardzo umiejętnie wykorzystywali.

miki9971 komentarzy: 7074 newsów: 223.08.2023, 13:03

@Marzag: chodzi mi o to, że powinno być tak jak to hulało w zeszłym sezonie. Ben na prawej, Rice miał być dodatkiem do dobrze funkcjonjacego środka...

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 13:02

@Marzag: tzn przykład

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 13:02

@Marzag napisał: "Xhaka pod presją niestety gasł"
Jakiś konkretny argument?

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 13:01

@miki9971 napisał: "Mamy dwóch najlepszych DMów w lidze... a jeden z nich gra na prawej stronie obrony. Mikel, coś Ty jarał...."
To nieprawda, większość meczu Partey grał w środku.

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 13:01

@Damper napisał: "Przecież Arteta już pod koniec poprzedniego sezonu kombinował z ustawieniem i np.wystawianiem Parteya na RB. To, że wtedy dostaliśmy wpierdziel z Forest to też była wina Havertza"
Wtedy to była wina kontuzji i tego że arteta musiał kombinować.Teraz mamy wyniki poki co ale jakość gry jest średnia że wzgledu na to że arteta na siłę pcha Niemca do 1 składu i przez to połowa składu gra nie na swojej pozycji a Gabriel grzeje ławke.Uwazam ze nie powinno się zmieniać diamentralnie coś co funkcjonowało a delikatnie to udoskonalać.

miki9971 komentarzy: 7074 newsów: 223.08.2023, 13:01

Mamy dwóch najlepszych DMów w lidze... a jeden z nich gra na prawej stronie obrony. Mikel, coś Ty jarał....

krzykus1990 komentarzy: 553223.08.2023, 13:00

Już wiadomo dlaczego Kai jest bezproduktywny. Za dużo bezcelowo biega po boisku i nie potrzebnie traci energię by odpowiednio odnajdować się w kluczowych momentach
.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:59

@Elastico07 napisał: "Charakter.Uwagi dla swoich i jak były boiskowe zadymki to Xhaka zawsze bronił naszych i w nich uczestniczył co pokazywało przeciwnikom że nie damy sobie w kasze dmuchać i nie damy się zastraszyć.Powiem ci szczerze że w tym momencie pytając o to po prostu nie szanujesz Granita i umniejszasz jego role.Nie podoba mi się że komuś trzeba takie podstawy tłumaczyć"
Ale moim zdaniem żaden z naszych zawodników nie daje sobie w kaszę dmuchać, i wszyscy to wiedzą. Jakby to powiedział Walter White to my jestśmy tymi którzy pukają. Uważam że każdy z naszych zawodników w podstawie ma świetny charakter, dlatego to wszystko tak funkcjonowało w zeszłym sezonie, Xhaka pod presją niestety gasł, inni musieli go wyciągać.

Nie umniejszam Xhace, po prostu mu nie dodaję.

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:58

@Marzag napisał: "A moim zdaniem Partey będzie grał w prawie każdym meczu jeśli będzie zdrowy i w formie. Bardzo przydatny zawodnik, prędzej Zinczenko sobie nie pogra bo ma duże braki które na tym poziomie czasem kosztują stracone bramki."
Wg mnie mnie zdrowy zina będzie grał w każdym meczu,pomijając to że pasuje do naszej taktyki i jest świetnie wyszkolony technicznie[zgadzam się z brakami w defensywie) to jest naszym jedynym nominalnym LO po za tierneyem który się nie łapie do kadry

RIVALDO700 (zawieszony) komentarzy: 3747423.08.2023, 12:58

Romano- Verrati bardzo blisko grana w lidze.....katarskiej.

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:56

@Marzag napisał: "A na czym polegało to dawanie jaj?"
Charakter.Uwagi dla swoich i jak były boiskowe zadymki to Xhaka zawsze bronił naszych i w nich uczestniczył co pokazywało przeciwnikom że nie damy sobie w kasze dmuchać i nie damy się zastraszyć.Powiem ci szczerze że w tym momencie pytając o to po prostu nie szanujesz Granita i umniejszasz jego role.Nie podoba mi się że komuś trzeba takie podstawy tłumaczyć

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:54

@Elastico07 napisał: "Oczywiście że tak to powinno wyglądać,zgadzam się w 110% ale nie zdsiwie się a raczej jestem prawie pewien ze havertz posadzi parteya"
A moim zdaniem Partey będzie grał w prawie każdym meczu jeśli będzie zdrowy i w formie. Bardzo przydatny zawodnik, prędzej Zinczenko sobie nie pogra bo ma duże braki które na tym poziomie czasem kosztują stracone bramki.

Damper komentarzy: 318123.08.2023, 12:54

Przecież Arteta już pod koniec poprzedniego sezonu kombinował z ustawieniem i np.wystawianiem Parteya na RB. To, że wtedy dostaliśmy wpierdziel z Forest to też była wina Havertza?

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:54

Havertz to jest gość bo nawet Gabriela potrafił posadzić.Nasz filar obrony obok Saliby

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:53

@krzysiu357 napisał: "to wtedy na lewej kiwior moze zagrac. I szczerze nie widze w tym problemu. Chlopak jest w szerokim skladzie wiec czemu nie dac mu szansy w wyjsciowym skladzie"
Pewnie dostanie więcej minut w tym sezonie niż w zeszłym, grałby może nawet w podstawie gdyby nie to, że jego walka 1v1 jest na średnim poziomie.

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:53

@damianARSENAL napisał: "White Saliba Gabriel Zinchenko
Partey Rice

Jak widać nie ma miejsca dla Havertza."

Oczywiście że tak to powinno wyglądać,zgadzam się w 110% ale nie zdsiwie się a raczej jestem prawie pewien ze havertz posadzi parteya

krzysiu357 komentarzy: 62923.08.2023, 12:52

@Marzag: to wtedy na lewej kiwior moze zagrac. I szczerze nie widze w tym problemu. Chlopak jest w szerokim skladzie wiec czemu nie dac mu szansy w wyjsciowym skladzie

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:45

@damianARSENAL napisał: "White Saliba Gabriel Zinchenko
Partey Rice

Jak widać nie ma miejsca dla Havertza."

Jeśli Partey tak dobrze będzie wyglądał na PO jak w ostatnim meczu to może nie być miejsca w podstawie dla nieumiejącego bronić Zinchenki.

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:42

@damianARSENAL napisał: "Jak widać nie ma miejsca dla Havertza."

w ataku jeszcze może zagrać :D

damianARSENAL komentarzy: 907723.08.2023, 12:42

White Saliba Gabriel Zinchenko
Partey Rice

Jak widać nie ma miejsca dla Havertza.

Damper komentarzy: 318123.08.2023, 12:37

@Marzag napisał: "Jak człowiek się skupi podczas oglądania i patrzy na to co robi Havertz to też to dostrzeże, np w sytuacji w której Nhetiah próbował lobować bramkarza, Havertz był niekryty i gotowy do strzału na pustą, ale po prostu nie dostał podania."

Albo pierwsza akcja Nketiaha- ta kiedy trafił w słupek. Wszystko zaczęło się od odbioru Havertza. Niby nic takiego, ale on robi dużo takich pożytecznych rzeczy, których na pierwszy rzut oka można nie zauważyć.

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:33

@artur759 napisał: "Do głowy przychodzi mi opcja Zinczenko za Tomiyasu i Gabriel za White: Zinchenko, Gabriel, Saliba, Partey. Wtedy lewa strona wygląda podobnie jak w poprzednim sezonie. Bardzo ofensywne ustawienie, ale z ubezpieczającym Ricem i przeciętną ofensywą Fulham mogłoby się udać."

Nie może być dwóch odwróconych bocznych obronców bo to będzie autostrada do ataku. Musi być trzeci obrońca ubezpieczający

Be4Again komentarzy: 397623.08.2023, 12:31

Zobaczymy, może MA odważył się po prostu zaryzykować z teoretycznie słabszymi rywalami?

Abstrahując już od prezentowanej jakości (lub jej braku) przez Havertza na boisku należy przyznać, że jego obecność w wyjściowym składzie wymusza zmiany taktyczne w zespole, które najdelikatniej rzecz ujmując nie wyglądają najlepiej. Najbardziej cierpią na tym skrzydłowi... Prawonożny LO nie będzie najlepszym wsparciem dla GM, Thomas na PO wymusza niższe granie przez Sakę. W meczu z Forst Saka praktycznie wyręczał Thomasa na PO. Możemy mamy większy potencjał w środkowej strefie, może łatwiej nam dominować posiadaniem, ale gramy wolniej i bardziej przewidywalnie. Jak rywal gra niską obroną to ciężko ich przełamać atakiem pozycyjnym.

artur759 komentarzy: 75723.08.2023, 12:28

@Mastec30 napisał: "Bo kogo wystawisz na ich miejsce ?"
Do głowy przychodzi mi opcja Zinczenko za Tomiyasu i Gabriel za White: Zinchenko, Gabriel, Saliba, Partey. Wtedy lewa strona wygląda podobnie jak w poprzednim sezonie. Bardzo ofensywne ustawienie, ale z ubezpieczającym Ricem i przeciętną ofensywą Fulham mogłoby się udać.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:26

@Elastico07 napisał: "Nie zgodzę się ale masz prawo mieć własne zdanie.Xhaka dawał liczby i jaja na boisku"
A na czym polegało to dawanie jaj?

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:24

@Marzag napisał: "Havertz już teraz wykonuje lepszą robotę od Xhaki."
Nie zgodzę się ale masz prawo mieć własne zdanie.Xhaka dawał liczby i jaja na boisku

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:22

@Be4Again napisał: "Na początku zeszłego sezonu Arsenal wszedł w ligę z taką energią i mocą, że kibice przecierali oczy z niedowierzania."
Po za 1 meczem z pałace który był kiepski.Potem było dokladnie tak jak napisałeś

Be4Again komentarzy: 397623.08.2023, 12:22

@Rynkos7 napisał: "Trochę mi się wydaję to naciągane. Nie sądzę aby Arteta miał problem posadzić Parteya na ławce gdyby chciał. Raczej są to względy taktyczne, więc osobiście nie wierze, że te wszystkie zmiany są spowodowane chęcią "upchnięcia" Harvetza w pierwszym składzie."

No jak nie, włącz sobie powtórkę meczu z presezonu z ManU. Wyszliśmy bez Thomasa, z Ricem-Ode-Havertzem w środku. Bruno i Sancho w środku mieli tyle swobody w środku, że sami w to nie wierzyli. Chcąc grać 3 atakującymi plus 2 ofensywnymi pomocnikami musisz w jakiś sposób zbalansować środek pola. Dlatego Thomas gra na i zbiega na pozycję ŚPD w trakcie spotkania. W ustawienie 4-3-3 z Havertzem i Ode w środku ManU bez problemu nas dominowało w środkowej strefie.

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:21

@Marzag napisał: "Z tym że to świetnie zadziałało z Palace, Partey świetnie w obronie i świetnie w pomocy, a Fulham to też fizyczna drużyna więc być może Arteta nie będzie chciał zmieniać składu"

Może być zmuszony przez kontuzje Timbera i zawieszenie Tomiyasu. Bo kogo wystawisz na ich miejsce ? Zina nie jest obrońcą więc odpada. Zresztą wystawienie go oznacza już z automatu, że po drugiej stronie musi być normalny PO czyt White bo nie bedzie balansu. A Gabriela z jakiś powodów nie chce tam wystawiać stąd ławka z Forrest i Palace. Dlatego myślę, ze skoro wrócił Zina to wrócimy juz do starego ustawienia z poprzedniego sezonu

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:20

@Be4Again napisał: "Nie da rady tego odseparować. Czym większa kwota transferu to tym większe oczekiwania. Ta cena z czegoś wynika? Przecież to nie jest tak, że wyceny się dokonuje w jakiś losowy sposób. Są czynniki która podbijają lub zmniejszają tą cenę jak np pozycja klubu sprzedającego-kupującego, kontrakt zawodnika, chęć lub niechęć zawodnika do transferu itd, ale nie zmienia to faktu, że większa część kwoty transferu to po prostu wycena umiejętności lub potencjału zawodnika. Inne oczekiwania mamy względem luksusowego auta za 400k, a inne względem budżetowego Fiata czy Skody."
Oczywiście co nie zmienia faktu że ja bardziej oceniam zawodnika nie przez pryzmat ceny tzn nie oceniam ale mam oczekiwania nie związane z cena ale z tym co powinnien nam dawać a czego nie daje

Elastico07 komentarzy: 1326123.08.2023, 12:18

@Marzag napisał: "Myślę że wyjdziemy tym samym składem co z Palace. Nie uważam żeby granie zawodnikiem po dobrych meczach było niesprawiedliwe."
Jak możemy wyjść tym samym bez tomiyasu ? Za tomiego będzie grał zina a jak będzie grał zina to bd grał odwróconego więc wtedy Partey nie będzie pełnij tej roli na PO.Wg mnie zagramy standardowym ustawieniem obrony,Rice na 6 a Partey będzie ofiarą havertza bo raczej nie widzę go na pozycji 8 w przeciwieństwie do Rice ale Rice jest zbyt dobry na 6 żeby go marnować na pozycji 8

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:18

@Be4Again napisał: "Tylko nie jestem pewien czy to przez samego Havertza czy po prostu zmianę ustawienia. W trakcie meczu przechodzimy płynnie na 3 z tyłu, Thomas wchodzi do środka na ŚPD. Saka nie ma wsparcia, GM jest praktycznie nie obsługiwany na lewej, wszystko idzie przez środek boiska. Wszedł Zina na LO, Ben na PO i nagle gra przy linii zaczęła się kleić."
Tym wsparciem docelowo mógłby być Havertz ale koledzy z drużyny muszą nauczyć się z nim grać.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:16

@Mastec30 napisał: "Havertz gra w pomocy jak gramy z Parteyem jako odwrócony PO. Jeżeli wejdzie Zina i wrócimy do starego stylu to dla Havertza nie bedzie miejsca w pomocy"
Z tym że to świetnie zadziałało z Palace, Partey świetnie w obronie i świetnie w pomocy, a Fulham to też fizyczna drużyna więc być może Arteta nie będzie chciał zmieniać składu, ale cokolwiek by nie było to będzie dobrze, chciałbym żeby zawsze Arsenal miał takie problemy że nie wiadomo czy będzie grał jeden bardzo dobry zawodnik czy może drugi bardzo dobry ;p

Be4Again komentarzy: 397623.08.2023, 12:15

@Elastico07 napisał: "Pomijając cenę bo to nie havertz ja ustala ale czy takiej dyspozycji oczekujemy od zawodnika reprezentującego Arsenal."

Nie da rady tego odseparować. Czym większa kwota transferu to tym większe oczekiwania. Ta cena z czegoś wynika? Przecież to nie jest tak, że wyceny się dokonuje w jakiś losowy sposób. Są czynniki która podbijają lub zmniejszają tą cenę jak np pozycja klubu sprzedającego-kupującego, kontrakt zawodnika, chęć lub niechęć zawodnika do transferu itd, ale nie zmienia to faktu, że większa część kwoty transferu to po prostu wycena umiejętności lub potencjału zawodnika. Inne oczekiwania mamy względem luksusowego auta za 400k, a inne względem budżetowego Fiata czy Skody. @Elastico07 napisał: "Oczekiwania po poprzednim sezonie mamy wielkie a patrząc na to że havertz gra za Xhake to skład mamy słabszy"
Tylko nie jestem pewien czy to przez samego Havertza czy po prostu zmianę ustawienia. W trakcie meczu przechodzimy płynnie na 3 z tyłu, Thomas wchodzi do środka na ŚPD. Saka nie ma wsparcia, GM jest praktycznie nie obsługiwany na lewej, wszystko idzie przez środek boiska. Wszedł Zina na LO, Ben na PO i nagle gra przy linii zaczęła się kleić.

Granie 2xŚPO ma swoje konsekwencje. Uważam, że Arsenal od zawsze wyglądał najlepiej w ustawieniu 4-2-3-1 lub 4-3-3. W klasycznym rozumieniu tych taktyk ciężko jest upchnąć 4 środkowym pomocników (2xŚPD + 2xŚPO).

Koncepcja Artety na papierze ma sens. Havertz ma być lustrzanym odbiciem Ode po drugiej stronie boiska. Więcej opcji w ataku, lepszy pressing na połowie rywala, dodatkowo Havertz gra dobrze tyłem do bramki i wygrywa główki. Jednak w praktyce nie widać tej przewagi. Uważam, że zespół w tych dwóch meczach się męczył, a nie czerpał radość z gry. Na początku zeszłego sezonu Arsenal wszedł w ligę z taką energią i mocą, że kibice przecierali oczy z niedowierzania. Nawet po pierwszej porażce z ManU na OT wszyscy zgodnie przyznawali, że mimo przegranej sprawialiśmy lepsze wrażenie i nikt za bardzo się nie przejął tą wpadką. Nie wylała się krytyka na zespół, wręcz przeciwnie. Nawet kibice rywali przyznali, że Arsenal dominował, ale został po prostu wypunktowany + pomoc sędziego.

Mam nadzieję, że Arteta wyciągnie wnioski.

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:14

@Marzag napisał: "Wydaje mi się że to by znaczyło rezygnację z Parteya. Zakładam że Zinczenko będzie wchodził póki co z ławki tak jak to miało miejsce ostatnio. Chyba że będą się w stanie z Parteyem dogadać w tym kto kiedy do pomocy wchodzi."

Mi się wydaje, że wyjdziemy jak na Monaco. Z Parteyem na 6 i Ricem wchodzącym bardziej jako 8 a Havertz ławka albo 9. Już w presezonie to ćwiczyliśmy. Havertz gra w pomocy jak gramy z Parteyem jako odwrócony PO. Jeżeli wejdzie Zina i wrócimy do starego stylu to dla Havertza nie bedzie miejsca w pomocy

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:13

@artur759 napisał: "Chyba Borek (ręki sobie nie dam uciąć) w jakimś programie po transferze Havertza wypowiadał się, że oglądanie Havertza w telewizji a na żywo to dwie zupełnie inne rzeczy, bo Niemiec wykonuje dużo niewidzialnej w przekazie telewizyjnym pracy: ciągle szuka wolnych przestrzeni, zapewnia możliwość podania do niego i dużo pracuje bez piłki."
Jak człowiek się skupi podczas oglądania i patrzy na to co robi Havertz to też to dostrzeże, np w sytuacji w której Nhetiah próbował lobować bramkarza, Havertz był niekryty i gotowy do strzału na pustą, ale po prostu nie dostał podania.

artur759 komentarzy: 75723.08.2023, 12:12

@Marzag: Chyba Borek (ręki sobie nie dam uciąć) w jakimś programie po transferze Havertza wypowiadał się, że oglądanie Havertza w telewizji a na żywo to dwie zupełnie inne rzeczy, bo Niemiec wykonuje dużo niewidzialnej w przekazie telewizyjnym pracy: ciągle szuka wolnych przestrzeni, zapewnia możliwość podania do niego i dużo pracuje bez piłki.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:11

@Mastec30 napisał: "Zresztą myslę, że teraz wrócimy do opcji z Zinchenko skoro Timber jest kontuzjowany a Tomi pauzuje więc pewnie zagramy najbliższy mecz w taktyce z poprzedniego sezonu"
Wydaje mi się że to by znaczyło rezygnację z Parteya. Zakładam że Zinczenko będzie wchodził póki co z ławki tak jak to miało miejsce ostatnio. Chyba że będą się w stanie z Parteyem dogadać w tym kto kiedy do pomocy wchodzi.

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:10

@Marzag napisał: "Havertz jest w ciągłym ruchu, ciągle szuka gry, można się było spodziewać że będzie bardzo wysoko pod tym względem w statystykach."

No dlatego ja go aż tak nie krytykuje. Właściwie wcale nie krytykuje. Jest ok, chociaż bez szału. Już tak w presezonie mi się wydawało, ze to będzie taki zawodnik momentów a nie że cały mecz będzie widoczny. Strzelam, ze już z Fulham będzie miał ten moment i coś wpakuje

Mastec30 komentarzy: 749423.08.2023, 12:09

@Elastico07 napisał: "Ale taktyka nie jest apokojniejsza gra ofensywna tylko jesteśmy w słabszej dyspozycji.Myslisz że Arteta celowa karze naszym mniej atakować? Co to za idiotyczny wniosek,sorry kolego.."

Tak dokładnie miałem na myśli to że Arteta stoi nad nimi i karze ich jak za dużo atakują. Biega za nimi z rózgą Dokładnie o to mi chodzi.

A na poważnie to musimy się zgrać i ogarnąć tą nową taktykę to bedzie to śmigało. Niektórzy jeszcze muszą się jej nauczyć. Pewne schematy jeszcze nie działają tak jak powinny działać i stąd to w ofensywie tak wygląda. Zresztą myslę, że teraz wrócimy do opcji z Zinchenko skoro Timber jest kontuzjowany a Tomi pauzuje więc pewnie zagramy najbliższy mecz w taktyce z poprzedniego sezonu

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:05

@nielegalny napisał: "@Mastec30: Warto dodać, że spośród zawodników Arsenalu w dwóch meczach EPL przebiegł najwięcej km:
1. Kai - 23.2km
2. Declan - 22.8km
3. Thomas - 22.1km
4. Martin 22.1km
[PFF FC]"

Havertz jest w ciągłym ruchu, ciągle szuka gry, można się było spodziewać że będzie bardzo wysoko pod tym względem w statystykach.

Rynkos7 komentarzy: 765623.08.2023, 12:05

@Rafson95 napisał: "A co innego miał powiedzieć ;d"

No dokładnie. Przecież Arteta to świetny dyplomata. Jeżeli ktoś ocenia występ jakiegoś piłkarza, a już zwłaszcza po wygranym meczu na podstawie słów Hiszpana z konferencji prasowej to powinien poważnie się zastanowić. Nawet najgorszy występ, ale po zwycięstwie oceni jaki dobry, że piłkarz walczył o piłkę i bardzo się starał.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 123.08.2023, 12:04

@Elastico07 napisał: "Oczekiwania po poprzednim sezonie mamy wielkie a patrząc na to że havertz gra za Xhake to skład mamy słabszy"
Gdyby Xhaka grał takie mecze jak Havertz to byśmy się tu jarali, że tyle odbiorów, że super nauczył wymienności pozycji, klepania i byśmy tu narzekali na Martinellego że Xhace taką ładną asystę zaprzepaścił.

Havertz już teraz wykonuje lepszą robotę od Xhaki.

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady