Komentarze użytkownika artur759

Znaleziono 788 komentarzy użytkownika artur759.
Pokazuję stronę 1 z 20 (komentarze od 1 do 40):

poprzednia123456następna
Komentowany temat: Zasłużony awans Srok. Newcastle 2 (4)-(0) 0 Arsenal 11.02.2025, 12:36

@bizooon: Ok dzięki, za poprawkę :) W sumie ma to więcej sensu, ale nigdy nie zwracałem na to uwagi XD

Komentowany temat: Zasłużony awans Srok. Newcastle 2 (4)-(0) 0 Arsenal 11.02.2025, 12:31

Dla mnie idealne okienko to:

IN: Zubi, Williams, Sesko/Gyokeres, Nowy GK i może ten młody Nypan
OUT: Trossard, Zina, Jorginho

Z tym, że wymiana Trossarda na Williamsa to już taka zachcianka, która nie jest konieczna.

Tomiyasu sprzedać jesli będzie jakaś oferta i pomysł na zastępstwo, Kiwiora zostawić i ewentualnie jakiegoś talencik poszukać jako poszerzenie składu.

Jakoś strasznie nierealne się nie wydaje, bo Zubi podobno blisko, a napastnika na pewno chcemy kupić. Jak uda się sprzedać Trossarda, to można myśleć jeszcze o Williamsie.

Komentowany temat: Zasłużony awans Srok. Newcastle 2 (4)-(0) 0 Arsenal 11.02.2025, 12:26

@Er4s napisał: "kiedy tyle innych dachów się pali byłby z głowy."

Ile tych dachów się pali?

GK: podstawa ok, drugiego trzeba sciągnać, ale to raczej prosta i nizbyt droga sprawa

LO: MLS i Calafiori + Timber w obwodzie
PO: White i Timber
ŚO: Gabriel, Saliba, White, Timber

Jak odejdą Kiwior, Zina i Tomiyasu to trzeba kogoś ściągnąć, ale tu mówimy raczej i tak o graczach 7&8 w hierarchii. Na każdą pozycję w obronie mamy zarówno świetną opcje numer 1 i bardzo solidną alternatywę. Raczej proste transfery.

Pomoc - zakładam przyjście Zubiego i wtedy wystarczy przedłużyć Parteya
ŚPD: Zubi + Partey - top obsadzona pozycja
ŚP: Rice + Merino - podobnie jak wyżej. choć dysproporcja między Merino i Rice jest oczywiście większa
ŚPO: Ode + Havertz/Nwanieri - jak przyjdzie napastnik to Niemiec będzie grał więcej w pomocy i myślę, że opcja Zubi na 6 Rice na 8 + Havertz jak "fałszywa 8" grająca jako drugi napastnik będzie grana często

Atak
PS: Saka + Nwanieri i ewentualnie Gabi
N: Nowy napsatnik + Havertz
LS: Gabi, Trossard
I jeszcze Jesus wróci pewnie w listopadzie.

Tak naprawdę to niezbędne są dwa spore transfery, zakładając przedłużenie Parteya. Zubi do pomocy i nowy napastnik.

Jednak o sytuacji w pomocy nie moża mówić, że jest paląca, bo na razie mamy Paretya i Jorginho, a Zubi już jest szykowany jako zastępca Włocha i raczej upgrade. Nawet jak nie przedłużą Parteya, to i tak ciężko tu mówić o jakimś wielkim pożarze.

W obronie tym bardziej nie ma pożaru, bo być może licząc z bramkarze potrzebne będą z 3/4 transfery jak wszyscy odejdą, ale ewentualnie pozbywamy się tylko głębokich rezerwowych, więc jakoś specjalnie znalezienie zastępstwa nie powinno być jakoś trudne i można się nawet pomylić, a nie wpłynie to jakoś drastycznie na jakość zespołu, bo czy Kiwior, Tomiyasu czy Zina są jakoś bardzo istotni? Raczej są tylko zabezpieczeniem na wypadek kontuzji, żadnym z nich nie jest nawet pierwszym rezerwowym.

Tak naprawdę jedynym pożarem jak dla mnie jest kwestia nowego napastnika. Ale też mam wrażenie, że sytuacja na rynku jest trochę lepsza niż kilka lat temu. Sesko i Gyokeres to bardzo ciekawe wybory. Isak to połka premium, ale dla mnie przesadą jest płacić za niego tyle co chce Newcastle.

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 05.02.2025, 18:46

@Bartek_ napisał: "Ale też można byłby puścić na lewą Martinelliego, aby wybiegał swoje minuty męcząc obronę, a potem wrzucić Trossarda z ławki."

Ja zrobiłbym na odwrót :)

Trossard na początek, bo myślę, że z jego stylem gry prędzej przełamie gęste zasieki Newcastle, a GM niech wejdzie później, bo podmęczeni rywale mogą popełniać więcej błędów.

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 05.02.2025, 18:42

@Champishere napisał: "Panowie kogo dzisiaj chcielibyście na skrzydłach ?"
Nwanieri + Trossard

Bardziej lubię Martinelliego od Trossarda, ale Newcastle pewnie będzie się okopywać, a to nie są warunki dla Brazylijczyka.

Trossard potrafi czasem zrobić akcję z niczego, a Nwanieri potrafi walnąć z dystansu lub zrobić sytuacje swoim dryblingiem. To nie jest mecz dla Brazylijczyka wedlug mnie.

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 05.02.2025, 12:46

@Reamoner napisał: "wygrać rywalizację o DM a o najlepszego napastnika w lidze to drobna różnica"

Akurat w ostatnie okienka to pozycja DM była równie pożądana jak pozycja napastnika. Tak naprawdę to dobrą 6 miało jedynie City, a Arsenal, Live, Chelsea i United usilnie kogoś na tę pozycję poszukiwali. Zresztą biorąc pod uwagę, ze Rice ma predyspozycje do gry na 8, spokojnie mogliby grać razem z Rodrim w składzie, który też przecież nie jest typową 6

Ale tak już po za tym, to kogo chciałbyś niby kupić w zime?
1. Sesko próbowali i nie udało się
2. Isak w zimę był poza zasięgiem
3. Gyokeres raczej też nie był chętny do zimowego transferu

Jedynie można było próbować z Watkinsem, ale zgadzam się z opinią zarządu, że płacenie 60 baniek za 30 letniego zmiennika dla Havertza to gruba przesada.

Jakościowo Anglik nie jest raczej lepszy od Niemca: ma mniej goli z gry w lidze nie mówiąc już o LM, ma gorszy stosunek xG do goli, więc cięzko z góry zakładać, że były skuteczniejszy. A pod względem innych aspektów gry, takich jak rozgrywanie, praca w defensywie, ustawianie sie, czy walka w powietrzu Niemiec też ma przewagę.

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 04.02.2025, 20:51

@Mastec30 napisał: "Dawaliśmy 40, Villa chciała 60. Ornstein to pisał"

Dobra ok. Przyznaje się do błędu, ale Romano pisał, że zaoferowaliśmy 60 baniek i stąd pomyłka. Jednak Ornstein to półka wyżej, więc tutaj przyznaję Ci rację.

Z drugiej strony nie zmienna to mojego ogólnego poglądu, bo dalej nie widzę, żeby Watkins był gamechangerm, a dawanie za niego 60 baniek to taki średni deal, choć pewnie cieszyłbym się jakby przyszedł, bo jednak nie mój hajs.

Co do reszty podtrzymuje zdanie - zdarzyć się może wszystko. Więzadła mogą pójść Haalandowi, Salahowi, Palmerowi czy Havetzowi. Nwanieriego uważam za solidnego zmiennika, a w kwietni pewnie wróci Saka (a do tego czasu meczy wiele nie ma)

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 04.02.2025, 20:21

@Mastec30 napisał: "Watkins owszem jest lepszy od Havertza na 9tce"

Szczerze to nie oglądałem wielu meczów Aston Villia, ale pod względem goli z gry wypada gorzej od Havertza w tym sezonie, a wątpię, że jest lepszy pod względem gry w defensywie czy walki o górne piłki albo nawet grze kombinacyjnej od Niemca.

@Mastec30 napisał: "Zresztą on w ogóle nie widniał jako prawdopodobny cel"

Jakieś plotki chyba jednak były z poważniejszych źródeł, ale może coś pokręciłem.

@Mastec30 napisał: "i nie za 70 tylko za 60 mln"

No dawaliśmy 60 i odrzucili, więc raczej logiczne, że jeśli chcielbyśmy o niego powalczyć to trzeba byłoby podbić i dać co najmniej 70, a i tak nw czy AV zgodziłaby się

@Mastec30 napisał: "A pomyśl przez chwilę że Havertz grający wszystko od dechy do dechy w kwietniu łapie jakiś poważny uraz i wypada na wiele miesięcy."

To już takie gdybanie. Jesus grał mało co, a i tak nabawił się kontuzji. Z kolei Lewandowski, Salah czy nawet Bruno grali przez wiele lat praktycznie od dechy do dechy i nic im się nie stało. W tym roku też terminarz nie jest jakiś zabójczy. Luty idealny dla nas pod odpoczynek, a z zdrowym Saką to nawet gdyby Havertz rzeczywiście czuł się zbytnio zajechany można wystawić Trossarda na ataku.

Komentowany temat: Kto zamelduje się w finale EFL Cup? Newcastle vs Arsenal 04.02.2025, 19:47

Ludzie co piszą, że sezon oddany walkowerem to już dla mnie przesada XD

Czy gdybyśmy kupili np. Cuhne albo Watkinsa za 70 mln funtów to byłaby to gwarancja wygrania czegokolwiek? Przecież to nie są topowi piłkarze, którzy z miejsca wznieśliby nas o dwa poziomy wyżej, już dyskusyjne jest to czy są oni lepsi od Havertza, Martinelliego czy Trossarda tak naprawdę.

Mamy teraz dość wąską kadrę, ale też bez przesady, oprócz dwóch pierwszych tygodni marca mamy względnie spokojny terminarz, a potem powinien wrócić już Saka i spokój na skrzydłach.

Havertz będzie zajechany, ale z drugiej strony nawet gdy Jesus był zdrowy i wchodził na końcówki to zazwyczaj nie bezpośrednio za Niemca tylko Havertz był cofany do pomocy i grał i tak przez 90 min. Podjęliśmy ryzyko, ale w żadnym wypadku nie nazwałbym tego oddaniem walkowerem.

Zresztą mistrzostwo jest skrajnie mało prawdopodobne i tak. Jesli złapiemy mega formę, która rzeczywiście pozwoli nam dogonić Live (a oni dołek), to musi nam dopisać szczęście po prostu, a transfer jakiegoś solidnego ligowca za niebotyczną kwotę byłby jedynie niewielką cegiełką.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 14:42

@Be4Again napisał: "Też się jaram Ethanem, ale nie możemy z nim zbytnio przeszarżować."

Do końca marca zostało 8 meczy, w tym dwie przerwy po 10 dni oraz przerwa na reprezentacje na którą Nwanieri nie pojedzie. W kwietniu będzie już Saka, więc Nwanieri wróci do roli bardziej rezerwowej, a i teraz myślę, że parą skrzydłowych numer 1 w hierarchii Artety jest Gabi + Trossard.

Na razie na spokojnie, tutaj na ten moment chyba nie grozi przesadzenie z liczbą minut.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 14:02

@Mastec30: Na pewno lewa strona wygląda najsłabiej, tylko dalej uważam, że nawet nie patrząc na budżet ciężko o gracza znacznie lepszego od GM. Może Leao, chociaż to, że ktoś strzela we Włoszech to jeszcze nie jest gwarant, a reprezentacji już wygląda znacznie słabiej... Do tego starszy i obecnie raczej nie zachwyca.

Brazylijczyk jest czasami mega denerwujący, ale liczby ma takie wcale nie najgorsze, jest raczej lubiany w zespole i mocno pracuje w defensywie. Potrafił strzelać gole Live czy City. Gordon jest bardzo dobrym piłkarzem, ale raz nie wiem czy ma większy potencjał od GM i raczej z racji tego gdzie gra bez 100 baniek nie ma co podchodzić. A wzrost jakości pewnie nie byłby dramatycznie wysoki.

Zgodzę się jednak, że gdyby udało się sprzedać starzejącego się Trossarda do Arabów za przyzwoitą cenę i kupić kogoś ciekawego na jego miejsce to byłaby bajka. Doceniam Belga, ale ma już ponad 30 lat i można powoli nad tym myśleć, ale raczej tylko jeśli znajdzie się odpowiednia okazja.

Idealnie dla mnie byłoby sprzedać Trossarda do Arabów za powiedzmy 30 baniek i kupić tego Nico za 60. Nie wiem czy byłby to natychmiastowy upgrade jakość sądząc po obecnych liczbach Nico, ale po tym co zaprezentował na euro potencjał ma ogromy

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 13:17

Jeszcze co do poszukiwań zmiennika Ode, to uważam, że lepiej to olać XD

Piłkarza grającego jak Norweg to raczej ze świecą trzeba szukać, a jak już to nie wierzę, że pogodziłby się z rolą rezerwowego. Choć poniekąd trochę nam się to udało, bo mamy Nwanieriego, który niby bardziej stylowo pasuje do Saki, ale jednak mógłby trochę wcielić się w rolę Norwega.

Problem kontuzji/czy dawania przerw Ode, lepiej według mnie rozwiązać zmianą systemu pod jego nieobecność. Na pozycji Ode wystawić Rice, a na lewej 8 Havertza, tylko oczywiście do tego niezbędny nam będzie drugi napastnik.

Wiadomo, że super byłby mieć równorzędnego zmiennika dla Ode, ale wedlug mnie o ile nie znajdziemy jakiejś perełki to nie trzeba tego szukać na siłę.

Nwanieri za Ode 1:1 albo granie w ustawieniu Partey (Zubi) - Rice Havertz przy dobrym nowym napastnik to również bardzo fajne opcje.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 12:58

@Mastec30: Tylko pytanie czy potrzebujemy nowego skrzydłowego? Powiedzmy, że uda kupić się np. Isaka. Wtedy mamy atak.

PS: Saka, Nwanieri
N: Isak, Havertz
LS: GM, Trossard

I jeszcze pewnie od listopada Jesus. Dla mnie ciężko tutaj o miejsce dla jeszcze jednego jakościowego zawodnika ofensywnego, bo będzie po prostu przesyt.

A nie widzę na rynku za bardzo dostępnego LS podnoszącego poziom znacząco względem Martinelliego. Nico Williams w tym sezonie póki co to może jedynie pomarzyć o liczbach Brazylijczyka. W lidzę chyba też nikt nie wyróżnia się jakoś specjalnie, bo czy Mitoma lub Gordon prezentują coś więcej? LS, który byłby upgradem względem naszego Trossard czy Martinelliego to raz ogromny koszt, a dwa wielka niewiadoma czy w ogóle będzie jakiś upgrade.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 10:46

W lato jest szansa dopełnić kadrę.

Obrona: kosmetyczne zmiany, trzon mamy w postaci Timbera-Saliby-GM-MLS, a uniwersalność White(PŚO/PO) i Calafioriego(LŚO/LO) sprawia, że również na każdej pozycji mamy mega jakościowego rezerwowego. Zina, Tierney out. Roszad w zależności decyzji Kiwiora i Tomiyasu, ale tu i tak raczej mowa o kimś na pozycje 7/8, więc bez większych emocji.

Pomoc: przedłużyć Parteya, kupić Zubiego i mamy kozak obsadzoną pomoc. Co do zastępstwa za Ode to niby fajnie kogoś kupić, z drugiej strony jest tam też Nwanieri i Havertz, więc w sumie musu nie ma.

Atak: Sprzedać Jesusa co będzie ciężki, pożegnać Sterlinga i albo władować hajs na Isak albo spróbować zagrać bezpieczniej i pójść po Sesko i Williamsa

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 04.02.2025, 10:37

Sytuacja nie jest taka zła, tak szczerze.

Luty będzie bardzo spokojnym miesiącem pod względem intensywności z
dwiema prawie dziesięciodniowymi przerwami, teraz i po meczu z Nottingham. Dodatkowo raczej same proste mecze, może nie licząc Nottingham. Po meczu z Chelsea 15.03 już do końca marca nie gramy klubowo, a w kwietniu nawet w czarnym scenariuszu Saka powinien być już dostępny.

Niesamowicie intensywna będzie pierwsza połowa marca, bo zagramy z Unted Chelsea i 2xLM, jednakże to tylko dwa tygodnie, a jak już pisałem luty będzie dość spokojny i pewnie trochę uda się zawodnikom odpocząć, więc nie powinno być to niesamowite obciążenie dla ich organizmu.

Jeśli chodzi o skrzydła to dzięki formie Nwanieriego nie ma tragedii. Mamy obecnie trzech wartościowych skrzydłowych GM, Trossard i Nwanieri, więc jest możliwość rotacji, a również Sterling mimo, że raczej nie da nic na plus, to spokojnie może wejść na końcówkę, jeśli będziemy już mieli bezpieczny wynik.

Atak jest ogromnym problemem, ale no trzeba liczyć na zdrowie Havertza, które na szczęście jest raczej stalowe. Choć w sumie nawet jak była dłuższa ławka to i tak Niemiec grał po 90 min co mecz, więc nie ma tu aż tak dużej różnicy. Gdy wróci Saka to tutaj też się trochę uspokoi, bo Trossard też może zagrać na 9 i spodziewam się, że wyglądałoby to i tak lepiej niż jakiś Tel czy inny losowy panic buy.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 18:49

Dla mnie na lato:
IN: Isak + Zubi/ Sesko + Nico + Zubi (zdecydowanie wolę opcję numer 1)
OUT: Jorgingo, Zina, Tierney, Sterling, Jesus, Neto

Przedłużamy Parteya i albo zostawiamy Tomiyasu albo zamieniamy na zdrowszego rezerwowego i mamy skład kompletny.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 18:42

Mi się wydaje, że lepiej nikogo nie kupić niż robić to na ślepo.

Trossard, GM, Havertz może nie są absolutnym TOPem na swoich pozycjach, ale ciągle trudno na rynku o kogoś lepszego.

Gyorkeres wydawał się ciekawą opcją, ale jak widać chyba Aretata nie jest co do niego przekonany, Isak w zimę był nie do wyjęcia a Sesko próbowaliśmy, ale niestety nie można kogoś zmusić do sprzedaży.

Oshimen, o którym marzono tutaj rok temu ma do tej pory 7 goli z gry w lidze tureckiej w 15 meczach, Watkins też liczbowo wygląda słabiej od Havertza.

Lewa strona podobnie. Jak porównany statystyki Trossarda i GM do Kvar, Nico, Leao, Diaza, Gordona czy Mitomy czyli chyba wszystkich topowych LS
oprócz Vinicusa i Raphini (obaj nie do wyjęcia) to nikt nie wyróżnia się wyraźnie od naszych zawodników.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 18:30

@metjuAFC napisał: "Przy takiej intensywności to do powrotu Saki wypadnie ktoś jeszcze."
Juz tak nie ma co przesadzać z tą intensywnością.

Teraz zagramy w środę i mamy 10 dni przerwy.
Potem 15.02 z Lester, 22.02 z West Hamem 26.02 z Nottingam 4/5.03 -lm, 09.03 - United, 11/12.03 0 lm, 15.03 - Chelsea i potem przerwa do kwietnia

Wychodzi, że przez cały luty (nie licząc już City) i marzec zagramy 7 meczów i w tym czasie będą 3 dość długie przerwy (10 dni po tej środzie, tydzień po Lester i ponad tydzień po Nottingham). Pierwsze dwa tygodnie marca będą intensywne, ale przez cały luty będziemy mieć sporo czasu na odpoczynek. A w kwietniu Saka powinien być już dostępny.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 11:39

@artur759: liga + lm

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 11:38

Tak sobie teraz jeszcze sprawdziłem statystyki z gry (bez karnych):

Havertz w lidze LM: 12g + 5a na 2400 min

Watkins: 9g + 8a na 2200 min

Płacenie kupy hajsu na 30 latka, który nawet w tym momencie raczej nie jest raczej lepszy od Haverza to głupota, a w tym wieku perspektywa raczej może być tylko na minus.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 11:34

@Jogurt napisał: "Jest tak tylko dlatego ze Nwaneri wrócił"

No tak, ale wystarczy spojrzeć na terminarz i takiej tragedii nie ma. Obstawiam, że Saka wróci po marcowej przerwie i będzie przynajmniej częściowo dostępny na mecz z United 09.03.2025.

Do tego czasu mamy tylko 3 mecze PL, z Lester, West Hamem u siebi i Nottingham na wyjeździe. Mimo formy Nottingam nie ma takiej tragedii, raczej spokojnie w każdym z tych meczów będziemy faworytem.

Problemem jest napastnik, bo jest tylko Havertz, ale mimo wszystko on walnął do tej pory 13 bramek w LM i lidze, więc to nie jest też tak, że lepsi napastnicy rosną na drzewach, gdziekolwiek spojrzysz. Nawet taki Sesko w cale póki co nie gwarantuje liczb lepszych od Niemca, a Watkins ma nawet mniej goli z gry w obecnym sezonie od Niemca. Kupno kogoś lepszego to nie jest łatwa sprawa.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 11:24

@kaziu874 napisał: "Czy ktoś tak jak ja uważa, że od kilku dobrych miesięcy Gabriel jest pewniejszym obrońcą od Saliby i to Brazylijczyk stał się liderem obrony?"

Z pewnością obaj są klasą światową, ale dla mnie to mimo wszystko zupełnie inny typ obrońcy. Saliba miał chyba wiecej wpadek od Gabriela i na pewno dał mniej w ofensywie. Aczkolwiek wątpię czy jakbyśmy skopiowali Gabriela to czy dwóch Gabrielów byłoby lepszych od duetu Gabriel-Saliba.

Brazylijczyka wybiera raczej mniej finezyjne rozwiązania, opiera swoją grę na sile i prostych metodach i opanował te elementy praktycznie do perfekcji. Saliba jednak znacznie lepiej wyprowadza piłkę i gra znacznie odważniej i mniej standardowo jak na ŚO.

Cieszymy się, że mamy ich obu, a kto jest lepszy to ciężko stwierdzić. Dla mnie obaj są liderami naszej defensywy.

Komentowany temat: Obywatelska bezradność! Arsenal 5-1 Manchester City 03.02.2025, 11:13

Dla mnie, jeśli chodzi o dzisiaj to na pewno mam nadzieję, że nie ściągniemy kogoś jako panic buy.

Sytuacja w ataku jest średnia, ale nie tragiczna. Taki Tel jako transfer definitywny to dla mnie słaby ruch, wypożyczenie bez przymusu byłoby oczywiście super.

Tak naprawdę to jedyny ruch, który móglby być niezły i nie popsuć nam planów na lata to wpłacenie klauzuli za Gyokeresa, którego uważam za napastnika lepszego od Sesko (oczywiście zupełnie inny wiek), a nie aż tak tragicznie droższego - pewnie 100 vs 70 mln.

W lato jedynie Zubi i poszukać ewentualnie wzmocnienia na skrzydle np. Williams.

Dla tego na dzisiaj jak dla mnie to tylko Gyokeres albo nikt, ale szansa na taki ruch to pewnie mniej niż 5%.... XD Dlatego trzymam kciuki za zdrowie GM, Trossarda, Havertza i Nwanieriego

Komentowany temat: Hit kolejki: Arsenal vs Manchester City 02.02.2025, 19:55

@artur759: *linii pomocy

Komentowany temat: Hit kolejki: Arsenal vs Manchester City 02.02.2025, 19:54

ŚPD: Zubi + Partey
ŚP: Rice + Merino
ŚPO: Ode + Nwanierii

Z pewnością jedna z najlepszych linii pomocy na świecie i bardzo duże bezpieczeństwo w przypadku jakiś kontuzji, a także możlwiość ułożenia linii defensywy na masę sposobów

W starciach z topem typu Real, Barca czy Bayern tak naprawdę porównywanie pozycją do pozycji, który skład jest silniejszy mija się w mojej opinii z celem.

Mamy na tyle silną kadrę, że o tym kto w danym momencie będzie silniejszy zdecyduje forma w danym okresie i doświadczenie (którego niestety nam brakuje).

Ode w formie jest lepszy od Musiali bez formy i na odwrót. Są oczywiście pewne scenariusze bardziej prawdopodobne, tak jak to, że Kane będzie lepszy od Havetza a że Gabriel Saliba bedzie lepszym duetem niż duet przeciwników.

Nie kupuję, też tej narracji, że Bayern ma nad nami ogromną przewagę na skrzydłach. Saka i Olise są najlepszymi skrzydłowymi tych zespołów, ale chyba Saka mimo wszystko to poziom wyżej, a co do drugiego skrzydła to Martinelli i Trossard może nie prezentują jakości jak wyżej wymieniona dwójka, ale czy odmiegają formą od obecnego Gnabrego, Sane czy Comana? Tutaj poddałbym to sporemu znakowi zapytania, ale dalej utrzymuje, że w przypadku takich gracz większość rozbije się o dyspozycję danego dnia.

Arsenal w formie i w dobry dzień jest w stanie spokojnie pokonać każdego, ale podobnie jest w przypadku LFC, Realu, Barcy czy Bayernu a nawet Interu.

Prawie 80 baniek za rezerwowego AV, czyli co by nie mówić średniaka (silnego, ale średniaka) PL - CHORE, ale Araby coś wracają chyba na rynek mocniej

Dla mnie wzmacnianie prawego skrzydła jest już bez sensu. Mamy Sakę, który jest naszą największą gwiazdą i zazwyczaj ma świetne zdrowie oraz Nwanieriego, który jest naszym największym ofensywnym talentem i pokazuje, że nawet pod nieobecność Saki jest w stanie go zastępować. Jak numer trzy mamy Martinelliego, który nie wygląda źle grając na prawym skrzydle. Trzy młode, solidne opcje.

Absolutnie nie wierzę, że ktokolwiek na poziomi zgodzi się przyjść rywalizować z Saką i Nwanierim.

Lewe skrzydło to problem, ale cięzki do rozwiązania. Ludzie narzekają na Martinelliego, ale fakty są takie, że mało który LS nawet topowy jest gwarancją czegoś wiecej. Leao, Williams, Mitoma, Gordon mają podobne statystyki, a Raphinia czy Vini są nie do wyciągnięcia...

Trochę potencału do rozwoju jest jedynie na pozycji numer 9, ale chyba lepiej poczekać do lata...

Komentowany temat: Dopełnić formalności: Girona vs Arsenal 29.01.2025, 19:23

Główne pytanie z Watkinsem to czy jego transfer nie pokrzyżuje planów na letnie okienko, bo jednak wydatek konkretny.

Piłkarz dobry, solidny ligowiec coś jak Trossard. Belga kupiliśmy tanio, ale pewnie gdyby daliśmy za niego 50 baniek to też nie byłoby narzekania, bo jednak jakość daje.

Watkins to solidna opcja w ataku, ale żaden gamechanger. Jak mamy ogromny budżet to spoko, ale jeśli ma nas to zablokować w lato to jestem na nie.

Komentowany temat: Wejść z przytupem w nowy rok: Brentford vs Arsenal 04.01.2025, 11:01

@alexis1908: No lewe skrzydło jest problem, ale też nie ma aż tak wielu opcji, które mogłyby je z miejsca wzmocnić. Nawet rozważając topowe nazwiska

Vinicusa, Raphine i Diaza można od razu wykluczyć z rozważań, bo na ten moment raczej nie rozważają zmiany klubu. Z pozostałych topowych opcji mamy Leao, Kvare, Nico i z PL jeszcze może Gordona i Mitome. Tylko koniec końców, gdy spojrzymy na staty ligowe to mają oni podobne albo nawet gorsze od GM.

Martinelli może jest irytujący i do pewnego stopnia ograniczony, ale koniec końców jego efektywność nie jest zła. Do tego cały czas warto podkreślać, ze Brazylijczyk potrafi walczyć w defensywie, a to często u skrzydłowych jest problemem. Nie mówię, że nie potrzebny jest upgrade tej pozycji, tylko znalezienie drugiego Saki na LS to nie jest prosta sprawa, nawet przy nieograniczonym budżecie. To nie jest sytuacja, że na obronie mamy Mustafiego i na rynku jest dostępnych co najmniej kilkanaście opcji z marszu o klasę lepszych od niego.

Martinelli to bardzo dobry LS, będący wychowankiem (może nie formalnie, ale praktycznie) z statusem HG i mającym dopiero 23 lata. To, że ma sporo elementów do poprawy z pewnego punktu widzenia też jest zaletą, bo ma dużą przestrzeń do rozwoju - tutaj ciągle jest potencjał na topowego skrzydłowego. Pierwszy lepszy zawodnik nie wystarczy, żeby dać nam tu upgrade.

A co do kontr, to oczywiście zazwyczaj mamy mało sytuacji do ich przeprowadzenia, ale dobrze mimo wszystko mieć taką broń, szczególnie gdy gramy z silnymi zespołami. Nie bez powodu Martinelli w poprzednim sezonie strzelił zarówno City jak i LFC. Gdy gramy z silniejszymi zespołami i mecz jest bardziej otwarty to jest też więcej miejsca dla niego.

Najłatwiejszą przestrzeniom do wzmocnienia naszej ofensywy jest upgrade 9, bo tu są obecnie opcje na realne wzmocnienie (Isak/Gyokeres), a Havertz może grać spokojnie jako wolny elektron w drugiej linii.

Komentowany temat: Wejść z przytupem w nowy rok: Brentford vs Arsenal 03.01.2025, 22:45

Jak dla mnie to niech rozbiją bank na Gyokeresa.

Nawet zastanowiłbym się czy mając do wyboru Isaka vs Gyokeresa, to czy opcja z Sportingu nie będzie lepsza, a na pewno łatwiejsza i prawdopodobnie tańsza do realizacji. Tylko rok starszy, w reprezentacji do strzelenia 15 goli potrzebował połowę meczy, które potrzebował Isak. No i przede wszystkim ma pewniejsze zdrowie. Gościu strzela w LM, reprezentacji Szwecji, jest wysoki, szybki i już grał na Wyspach.

Wzmocnienie skrzydeł olałbym teraz i zostawił na lato. Martinelli może jest irytujący, ale liczby w miarę robi i jest naszą najlepszą opcją na szybkie kontry. No i pracuje w defensywie. Tu jest jeszcze spory potencjał do rozwoju, ale nawet na obecną chwilę nie ma raczej dostępnych graczy o klasę lepszych, bo też nie ma takich aż tak wielu. Trossard zresztą to też kawał grajka. Jeśli chcemy realnie wzmocnić LS, to tutaj potrzebny jest nie ktoś dobry, bo takich mamy tylko ktoś topowy (i jeszcze nie leniwy pod względem defensywy).

Tak naprawdę to nawet Kvaratshkelia i Leao robią podobne liczby we Włoszech do naszego Brazylijczyka, a taki Nico znacznie gorsze. Może docelowo wyglądaliby u nas lepiej, ale wątpię, że byłby to skokowy wzrost jakości od razu. Tym bardziej, że pod względem pracy w obronie Martinelli jest raczej od nich aktywniejszy.

Co do PS, to zgadzam się z Artetą, że Nwanieri jest naszą najlepszą opcją na ten moment. Nikt klasowy nie przyjdzie, bo ma perspektywę, że za kilka tygodni wróci Saka, a w obwodzie jest nasz największy obecny talent. Opieranie się na 17-latku jest ryzykiem, ale trudno. Kupno doświadczonego gracza też nie gwarantuje sukcesu co pokazuje przykład Sterlinga. Do tego Jesus ma obecnie wysoką formę, więc gdyby przyszedł Gyokeres mógłby zagrać nawet na prawej stronie.

PS: (Saka) Nwanieri + Jesus, Martinelli
LS: Martinelli, Trossard + Jesus
N: Gyokeres/Havertz/Jesus

Komentowany temat: Hit 9. kolejki Premier League: Arsenal vs Liverpool 27.10.2024, 16:09

Arsenal team: Raya, Partey, White, Gabriel, Timber, Rice, Merino, Trossard, Saka, Havertz, Martinelli.

[
@Teamnewsandtix
]

Komentowany temat: Święci bez cudu na The Emirates, Arsenal 3-1 Southampton 07.10.2024, 00:33

Mnie bardzo cieszy, że ostatni mecz pokazał, że Havertz nie musi być wystawiony jako 9, żeby się odnaleźć. W meczu z Soton na napastniku wyszedł Jesus i o ile on wyglądał średnio to mała zmiana pozycji nie wpłynęła negatywnie na Havertza, co może świadczyć (to tylko jeden mecz z słaby rywalem), że jest miejsce zarówno dla Havertza jak i nowego zawodnika ofensywnego.

W sumie chyba nawet od klasycznej 9 wolałbym kogoś bardzo uniwersalnego jak na przykład Kudus, który mógłby wymieniać się pozycjami z Havertzem i nie tylko. Ghańczyk miał sezony na PS, ŚPO jak i na napadzie. Wymienność pozycji pomiędzy Kudusem, Havertzem, Saką i Ode byłaby naprawdę ciekawa.

Komentowany temat: Bez sentymentów: Arsenal vs Southampton 04.10.2024, 21:12

Pomijając fakt, że w obecnym Arsenalu w przypadku wielu zawodników konkretna pozycja jest tylko umowna, to uważam, że długoterminowo wystawianie Rice na 8 jest marnowaniem jego potencjału, szczególnie w meczach w których chcemy prowadzić grę.

Rice gra dobrze na 8, ale w ofensywie nie jest gamechangerm i tak wiem, że mówię tu o gościu, który zrobił 7g+9a w poprzednim sezonie. Po prostu dużą część tych liczb zrobił asystujący z stałych elementów, strzelając z dystansu jak z West Hamem czy w końcówkach meczu, gdy oblegaliśmy rywal, czyli z elementów, które nie wiązały się typowo z grą na 8.

Anglik na pozycji 8 ma potencjał na bycie bardzo dobrym, ale na pozycji 6 ma potencjał na bycie topowym. Jego największą zaletą jest to, że w formie potrafi pokrywać przestrzeń w obronie praktycznie za dwóch i z tego powinniśmy korzystać, bo to pozwoli nam na wprowadzenie dodatkowego kreatywnego gracza.

Granie jednocześnie na Rice + Parteya/Merino jest super rozwiązaniem na topowe mecze, w których stawiamy w pierwszej kolejności na obronę. Jednak w większości meczów w których będziemy chcieli prowadzić grę lepiej według mnie sprawdziłoby się (już tak przyszłościowo) kupienie kogoś ofensywnego do pomocy pokroju Eze (ewentualnie rozwój Nwanieriego).

Rzeczą, którą bardzo chciałbym zobaczyć w Arsenalu jest formacja z dwoma pomocnikami (Ricem i Ode) wspieranymi w rozegraniu przez schodzących bocznych (Timber/Calafiori) i przez Havertza grającego na granicy ataku i pomocy w zależności od sytuacji. No i dzięki temu zrobienie z przodu miejsca dla nowej 9 typu Gyokeres. Ustawienie może nie na najtrudniejsze mecze, ale na słabszych rywali zyskalibyśmy ogromną siłę rażenia, nie tracąc specjalnie jakości w obronie. No tylko do czegoś takiego potrzebny jest Rice asekurujący spore przestrzenie boiska jako bardziej typowa 6.

Komentowany temat: Zwycięstwo nad paryżanami! Arsenal 2-0 PSG 04.10.2024, 13:45

Ja uważam, że jest miejsce w składzie dla Havertza i klasycznej 9 jednocześnie i nie oznaczałoby to, że Niemiec musiałby grać jako normalna 8.

W obecnym Arsenalu pozycje znaczą już naprawdę mało, wielu zawodników gra naprawdę uniwersalnie. Nasi boczni obrońcy, a w szczególności Calafiori i Timber dają nam ogromną elastyczność. Rice i Havertz też potrafią wcielać się w różne role na boisku. Spokojnie jestem w stanie wyobrazić sobie, że gramy na przykład w pewnym fragmencie meczu na 2 napastników, a do pomocy w środku schodzi Timber lub Calafiorii, w innym fragmencie Kai gra jako pomocnik itd.

Timber Saliba Gabriel Calfiori - Rice Havertz Ode - Saka Nowa 9 Martinelli

Boczni schodzący do środka pola, a Havertz grający jako wolny elektron. Raz bardziej w pomocy, raz bardziej w ataku. Kto jak kto, ale on ma na tyle duże umiejętności taktyczne, że raczej dałby radę nie pogubić się w tym. W fazie ataku zyskiwalibyśmy praktycznie dodatkowego zawodnika, a w obronie może nawet nie odczuwalibyśmy tego, jeśli byłoby to dobrze zgrane taktycznie.

Komentowany temat: Zwycięstwo nad paryżanami! Arsenal 2-0 PSG 02.10.2024, 13:40

Gabriel to jeden z najlepszych ŚO świata, a jeśli chodzi o lewonożnych to prawdopodobnie nawet najlepszy, bo tu nawet konkurencja nie jest zbyt wielka.

Komentowany temat: Zwycięstwo nad paryżanami! Arsenal 2-0 PSG 02.10.2024, 08:05

No następne okienka będą raczej intensywne:
- transfer drugiego GK
- obstawiam, że odejdzie Zina i ktoś z pary Tomi/Kiwior, więc tutaj pewnie z dwa transfery do obrony, bo ilościowo wcale nie ma u nas szału
- zastępstwa za Jorginho i Parteya, czyli dwa obowiązkowe transfery do pomocy, bo zostaje nam Ode, Merino, Rice i Nwanieri (zakładając, że rozwinie się przez ten sezon do poziomu pełnoprawnego zmiennika Ode)
- zastępstwo za Sterlinga i być może Jesusa

Wychodzi tak naprawdę 7 potrzebnych transferów IN, czyli naprawdę dużo jak na jedno okienko. Co prawda w większości mówimy tu raczej o zawodnikach szerokiej rotacji a nie gwiazdach do pierwszego składu, ale
i tak byle kogo nie kupimy, bo to mija się z sensem.

Także obstawiam, że już w zimie będziemy próbować trochę przebudować skład, tak żeby odciążyć się trochę w lato.

ma ktoś inny link niż strims?

Komentowany temat: Wyrównane derby dla Arsenalu! Wygrana ze Spurs 1-0 15.09.2024, 23:00

Z tak grającym w defensywie Timberem, to nasza obrona jest naprawdę praktycznie perfekcyjna.

Nie chodzi mi o to, że nie będziemy popełniać żadnych błędów czy całkowicie nie będziemy dopuszczać do groźnych sytuacji, bo tak się nie da, ale o to, że naprawdę ciężko wyobrazić sobie już transfer, który znacząco podniósłby poziom tej formacji.

Do tego na 6 jest Rice, który pod względem czystej destrukcji jest być może najlepszym defensywnym na świecie (choć Rodri jest ogólnie lepszy). Merino, który również może sporo dodać w obronie. No i wisienka na torcie, czyli genialny Raya w bramce.

Do tego nawet nasza formacja ofensywna chyba też pod względem pracy w defensywie jest jedną z najlepszych na świecie. Saka i Martinelli (mimo jego formy ofensywnej) jak na skrzydłowych dużo pomagają w obronie, Ode to pressingowy potwór, a Havertz to nawet zaryzykowałbym, że być może jest najlepszym napastnikiem a już na pewno jednym z lepszych pod względem wspomagania szeroko pojętej gry obronnej zespołu.

Już w tamtym sezonie w defensywie byliśmy najlepsi w Anglii, a być może na świecie. Teraz nasza największa bolączka, czyli LO jest świetnie zabezpieczana przez Timbera. Raya wszedł na znacznie wyższy poziom. A kadra jest jeszcze poszerzona o Calafioriego i Merino.

W destrukcji mamy potwora stworzonego przez Artetę i jeśli damy radę być skuteczni to będzie naprawdę pięknie.

Kluczowe dla mnie jest odbudowanie Martinelliego, bo przy takiej grze będziemy mieć naprawdę dużo kontr a Brazylijczyk ze swoim przyspieszeniem jest do nich stworzony. Musi odbudować głowę i będzie znowu gwiazdą.

Komentowany temat: Czas na derby: Tottenham vs Arsenal 13.09.2024, 20:43

Ja obstawiam coś takiego. Havertz i Trossard jako LSP i N z płynną wymianą pozycji. Jorginho jako zastąpienie Ode w roli rozgrywającego i Partey dopełniający pomoc. Na lewym Martinelli/Sterling w zależności od tego jak się prezentują.

Ciekawią trochę te plotki o Nwanierim. Niby dobre źródła to podają, ale i tak trochę abstrakcyjne się to wydaje, choć chętnie zobaczyłbym to.

Osobiście chciałbym zobaczyć Timbera w pomocy i Calafioriego na LO, ale to też dość mało prawdopodobny scenariusz.

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - West Ham 22.02.2025 - godzina 16:00
? : ?
Leicester - Arsenal 15.02.2025 - godzina 13:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool22165153
2. Arsenal23138247
3. Nottingham Forest23135544
4. Manchester City23125641
5. Newcastle23125641
6. Chelsea23117540
7. Bournemouth23117540
8. Aston Villa23107637
9. Brighton23810534
10. Fulham2389633
11. Brentford23941031
12. Manchester United23851029
13. Crystal Palace2369827
14. West Ham23761027
15. Tottenham23731324
16. Everton2258923
17. Leicester23451417
18. Wolves23441516
19. Ipswich23371316
20. Southampton2313196
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah1813
E. Haaland171
A. Isak155
C. Palmer146
C. Wood142
B. Mbeumo133
Y. Wissa112
Matheus Cunha104
O. Watkins104
J. Kluivert103
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady