Arsenal vs Kairat Almaty - zakończyć fazę grupową jak należy
27.01.2026, 19:02, Mateusz Kolebuk
1405 komentarzy
Arsenal ma szansę zakończyć fazę grupową Ligi Mistrzów z kompletem zwycięstw, gdy w środowy wieczór podejmie na Emirates Stadium ostatni w tabeli Kairat Ałmaty. Kanonierzy już wcześniej zapewnili sobie awans do 1/8 finału, a teraz chcą przypieczętować pierwsze miejsce w grupie. Wystarczy, że unikną porażki, by zakończyć tę fazę z przytupem.
Z nadchodzącymi kluczowymi spotkaniami na horyzoncie, Mikel Arteta planuje dokonać wielu zmian w składzie na ten mecz bez większej stawki przeciwko drużynie z Kazachstanu.
Wieści z obozu Arsenalu
Piero Hincapié wrócił do gry po kontuzji w przegranym meczu z Manchesterem United, ale Riccardo Calafiori i Kai Havertz nie znaleźli się w kadrze. Obaj mogą wystąpić przeciwko Kairatowi, choć ich czas na boisku będzie raczej ograniczony. Jedynym pewnym nieobecnym jest młody Max Dowman, natomiast Cristhian Mosquera, Myles Lewis-Skelly, Christian Nørgaard i Eberechi Eze powinni dostać szansę gry.
Przewidywany skład Arsenalu na mecz z Kairatem
W bramce zobaczymy Kepę Arrizabalagę, który zastąpi Davida Rayę. Hiszpan powinien mieć spokojny wieczór, biorąc pod uwagę ograniczone możliwości ofensywne Kairatu.
Na prawej obronie wystąpi Ben White. Powrót Hincapié na lewą stronę oznacza, że White ponownie będzie musiał zaakceptować rolę zmiennika Jurriëna Timbera, ale przeciwko Kairatowi dostanie swoją szansę.
W środku obrony zagra Cristhian Mosquera, który wrócił do gry przeciwko Interowi po długiej przerwie spowodowanej kontuzją. Obok niego wystąpi Piero Hincapié, który został zdjęty z boiska przed godziną gry przeciwko United, co mogło być przygotowaniem do tego meczu.
Lewą obronę zajmie Myles Lewis-Skelly. Choć powrót Calafioriego może ograniczyć jego minuty w przyszłości, to Anglik jest idealnym wyborem na takie spotkania.
W środku pola zobaczymy Christiana Nørgaarda. Martin Ødegaard, Declan Rice i Martín Zubimendi zostaną oszczędzeni, co daje Nørgaardowi szansę na siódmy występ w barwach Arsenalu.
Obok niego zagra Mikel Merino, który ponownie zostanie wykorzystany w roli pomocnika zamiast napastnika. Przejmie on rolę box-to-box od Rice'a.
Na prawym skrzydle wystąpi Noni Madueke, który wszystkie swoje gole dla Arsenalu zdobył w Lidze Mistrzów. Będzie chciał poprawić swoje statystyki przeciwko najsłabszej drużynie w grupie.
Na pozycji ofensywnego pomocnika zobaczymy Eberechi Eze. Choć rzadko pojawia się na boisku w tym sezonie, będzie chciał pokazać się Artetcie z jak najlepszej strony.
Na lewym skrzydle zagra Gabriel Martinelli. Ponad połowa jego dziewięciu goli w tym sezonie padła w europejskich rozgrywkach, a Brazylijczyk będzie chciał zaprezentować się na tyle dobrze, by wskoczyć do podstawowego składu na Premier League.
Na szpicy wystąpi Viktor Gyökeres. Wciąż nie wiadomo, kto będzie pierwszym wyborem na pozycji numer 9 w najbliższych tygodniach i miesiącach, zwłaszcza że Gabriel Jesus wrócił do gry, a Kai Havertz jest bliski powrotu. Jesus zaczął mecz z United, więc Gyökeres dostanie swoją szansę przeciwko Kairatowi.
źrodło:
11 godzin temu 6 komentarzy
11 godzin temu 1 komentarzy
16.02.2026, 20:31 12 komentarzy
16.02.2026, 07:07 7 komentarzy
15.02.2026, 20:07 12 komentarzy
15.02.2026, 20:01 726 komentarzy
15.02.2026, 07:44 9 komentarzy
14.02.2026, 13:20 680 komentarzy
14.02.2026, 08:25 14 komentarzy
13.02.2026, 06:38 8 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Odegaard obecnie to powinien grać w Willem II Tiburg. I na pewno nie byłby kapitanem
@Numer10: wrócić do czego??
Do poziomu z 1 meczu z mulami? Lub z Wilkami czy Evertonem??? Albo z liverpoolem? Do czego mamy wrócić? Bo przypomnę, że mamy za sobą 23 kolejki, a dobrych spotkań zagraliśmy może dwa.
Masz racje! Dziś jesteśmy na topie w lidze, ale jak zagramy tak samo z leeds, to w kolejnym tygodniu karty mogą się odwrócić, a póki co wyglądamy jakbyśmy upadali, a nie sie podnosili.
Gyo nie ma żadnych atutów, aby grać w tym zespole. Widziałeś jak zagrał dzisiaj Kai. Uruchomiał praktycznie każdego gracza wokół siebie. Mając Gyo i takiego Martinelliego, którzy sami z siebie nic nie wykreują, a gdy przychodzi co do czego, to nawet nie potrafią skończyć akcji kolegów czy przyjąć podań…
Dokładnej. To był tylko kairat i jak pisałem dziś wiele razy, ten mecz mógł tylko utwierdzić nas w przekonaniu, ze ta drużyna jest w kryzysie i to w cale nie takim chwilowym.
@Numer10: Gyokeres to technicznie drewno - ale czasem napastnik nie musi być wirtuozem
No dobra ale widziałeś jest uderzenia kostka? Dziś i ostatnio z Utd? Gość szuka siebie ale nie wiem czy znajdzie . Jego pierwsze przyjęcie piłki jest dramatyczne podania też nie za bardzo bo często za mocne. Nie wiem czy to jest możliwe żeby wszyscy się tak na niego nabrali. Dziś może wyglądał dobrze ale jeżeli ktoś liczy że w lidze będzie miał tyle miejsca i przeniesie to choćby na mecz z Leeds to musi być mega oportunistą.
Havertz koniecznie do jedenastki za Odegaarda.
Odegaardowi premier League odpłynęła. To jest straszne że to nasz kapitan a w normalnych okolicznościach bez ojcowskiej Artety to już by się szykował na loan do jakiegoś eredivisie.
@Marzag: na Jesusa mało kiedy źle mówiłem lubię go bardzo. A Kaiowi ciągle pamiętam nie trafiona sytuacje z United podobnie jak Szwedowi jak se kopnął w trybuny zamiast wyrównać. Ale ogólnie no masz rację powinien przynajmniej 2 z tych 3 skończyć chociaż będę się upierał że to uderzenie po podaniu Havertza by weszło nawet jakby Gabiego tam nie było
@ksowa90 oczywiście ,że Rice na 6, jak go kupowaliśmy to była jego nominalna pozycja
@ksowa90: Rice normalnie na 8 i Zubi na 6, Kai na SS i Gyo 9, Eze na lewym :-)
Najwięksi wygrani fazy ligowej: Sporting, Club Brugge, Qarabag
Najwięksi przegrani: PSV, Napoli, Villarreal
Szczególnie zaskakuje mnie odpadnięcie PSV, bo Napoli z biegiem lat przyzwyczaiło do rozczarowań.
@alexis1908 napisał: "Ale jest tak jak mówiłem najlepsze mecze gramy bez Ode w składzie 1 połowa fajny atak pozycyjny masa okazji po wejściu el capitano cofanie gry spowalnianie i 0 bramek jakby grał od początku mieli byśmy problem napocząć ten Kairat"
Myślę że też byśmy go przełamali i coś postrzelali, ale generalnie pierwszy raz się zgadzam tak jak pisałem- Ode przy obecności Havertza musi sobie zasłużyć na grę. Coś takiego jak dziś nie wystarczy bo my musimy mieć kogoś kto potrafi przełamywać te low blocki w drugiej linii
@Garfield_pl: Arsenal’s potential Champions League round-of-16 opponents. ✅
Atalanta
Bayer Leverkusen
Borussia Dortmund
Olympiacos
Byle nie Atalanta
Kai zawssze w swojej karierze najlepiej wygladał na SS i teraz jest szans ze tam bedzie grał, Gyo moze na tym tyloo skorzystsc
@jumanji napisał: "Wygrywamy ale w słabym stylu. Te stracone dwie bramki dają pewną rysę na szkle. To taka trochę ujma i nie ma co mówić trochę się sfrajerowaliśmy tracąc u siebie dwie bramki z outsaiderem Ligi Mistrzów."
Można by tak powiedzieć - ale ten mecz był z gatunku ogrywania rekonwalescentów i nie zmęczenia się za bardzo. Wygraliśmy jako pierwsi wszystkie mecze fazy ligowej LM, myślę że to w zupełności wystarczy aby nikt nie miał prawa nam czegokolwiek przez ten akurat mecz powiedzieć ;)
@Barney napisał: "Jest juz ustalone jak niektorzy napisali z kim gramy dalej mi sie wydaje ,ze to bedzie losowanie i trafimy do dolnej lub gornej drabinki. My ,albo Bayern chyba ,ze ja cos myle"
Wydaje mi się że te drużyny rozegrają pomiędzy sobą baraże i któraś z nich trafi do naszej części drabinki, ale nie wiem do końca jak to wygląda, za jakiś czas wszystko będzie jasne .
Jak chcecie wrzucić do składu Havertza i Gyo jednocześnie to nie zapominajcie, ze mamy jeszcze Rice, który dzis to nie wiem gdzie by zagrał. Chyba na 6
@pablofan: równie dobrze może grać Jesus albo nawet Saka czy Martinelli na 9 jak będą dobrze współpracować . Kai grając na 10 potrafił włączyć skrzydłowych i napastnika do gry pokładam nadzieje w tym że wyglądał tam zdecydowanie lepiej niż Odegaard teraz Ci lepiej ?
@pablofan napisał: "na beznadziejna skuteczność z takim rywalem można przymknąć oczy, ale jak Gyo bedzie(a będzie!) odwalał takie cyrki w PL, to my możemy zapomnieć on mistrzostwie. Jesteśmy w beznadziejnej formie, a zawodnicy o umiejętność Gyo nas tym bardziej pogrążają.
Nie wiem czy jest szansa wygrać w tym sezonie ligę… na to co oni grają daje małe szanse, ale bardo mocno liczę na Kaia, który może być po raz kolejny Game changerem. Dodatkowo liczę na czestrze występy Noorgarda bo gra zubim na 6tce wygląda jak gra Ode na 10tce.
Mamy poważne problemy z formą zawodników, stylem gry i z koncentracją na boisku także ciężko wierzyć, że ten sezon będzie tym zwycięskim"
Jesteśmy w kryzysie, ale trochę przesadzasz. Jesteśmy dalej na miejscu w którym jesteśmy, City co jak co ostatnio wyglądało jeszcze gorzej. Wszystko jest w naszych nogach i wystarczy wrócić nawet do tego co było wcześniej w tym sezonie aby dociągnąć, a sam zauważasz że z Havertzem nasza gra w ofensywie może się odmienić.
Gyokeres to technicznie drewno - ale czasem napastnik nie musi być wirtuozem- jak to by siedziało tak jak w pierwszej połowie gdzie się z Kaiem uzupełniali to naprawdę mogłoby to nam zrobić przewagę w lidze. Wiadomo, najprędzej to Havertz zostanie naszą 9 bo jest po prostu lepszy, a Eze i Ode są lepsi od Gyo jako piłkarze, ale zobaczymy - to też jest przewaga Kaia że on może grać na kilku pozycjach i mamy różne możliwości taktyczne.
Nordgard dzisiaj wyglądał super, ale no to był tylko Kairat- w lidze on już pokazywał się z niepewnej strony a i nawet dziś miał głupie niecelne podania - dziś przeszły bez echa bo po sekundzie już mieliśmy piłkę, ale z taką Chelsea to jest piekielnie groźne - to samo co Zubi tylko jeszcze mniej mobilny i też gorzej rozgrywa, a w defensywie w sumie też jest gorszy. No nie przekonuje mnie żeby on grał w lidze jako starter.
Ode dziś pokazał że rzeczywiście może być też problematyczny dla zespołu- niby lepiej rozgrywa niż Kai ale też zupełnie inaczej się ustawia - nie ma tego bezpośredniego zagrożenia. Zawsze go broniłem, ale albo się podciągnie do swojego dobrego poziomu (może obecność Kaia mu w tym pomoże)- albo powinien zostać tylko opcją. Nie stać nas na odbudowywanie go w lidze gdy będziemy mieli zawodnika który po prostu może dawać więcej
@alexis1908 napisał: "strzelił ? No właśnile, Ode co zrobił po wejściu ? I chwale to dzisiaj Havertza najwięcej ale ślepym trzeba być żeby nie widzieć że ładnie z Kaiem współpracowali i wybitnie Szweda nie lubić"
Współpraca dobra ale na 3 setki nie strzelił żadnej. Jakby Havertz taki mecz zagrał albo Jesus to byś ich wyzywał.
Wygrywamy ale w słabym stylu. Te stracone dwie bramki dają pewną rysę na szkle. To taka trochę ujma i nie ma co mówić trochę się sfrajerowaliśmy tracąc u siebie dwie bramki z outsaiderem Ligi Mistrzów.
@Barney: A 1/4 to nie będzie Real albo City?
@alexis1908: narzekamy, że Jesus nie ma skuteczności, Kai tak samo, a wszystkie nadzieje opierasz na gościu co pod tym względem w cale ej wygląda lepiej, a wręcz jako całokształt jest tragiczny.
@Marzag: według mnie musi. Tutaj już nie chodzi o odpoczynek. Facet mocno sie pogubił ostatnio na boisku i warto, aby faktycznie odpoczal, ale od 1 składu. Myślę, że jak nie Rice to Noorgard powienien go zastąpić na tej pozycji. Potrzebujemy innych rozwiązań niż dotychczas jak tlenu!
Oby Calafior jak i Kai mogli zagrać w ten weekend bo z nimi gra wygląda lekko.
Ale ten real słaby, Benfica tam powinna conajmniej 6 bramek strzelic
@Garfield_pl:
Jest juz ustalone jak niektorzy napisali z kim gramy dalej mi sie wydaje ,ze to bedzie losowanie i trafimy do dolnej lub gornej drabinki. My ,albo Bayern chyba ,ze ja cos myle
@pablofan: strzelił ? No właśnile, Ode co zrobił po wejściu ? I chwale to dzisiaj Havertza najwięcej ale ślepym trzeba być żeby nie widzieć że ładnie z Kaiem współpracowali i wybitnie Szweda nie lubić
Arsenal’s potential Champions League round-of-16 opponents. ✅
Atalanta
Bayer Leverkusen
Borussia Dortmund
Olympiacos
@ozzy95: No ale naprawde. Madueke zachowuje się jak największa gwiazda w drużynie, jakby miał niepodważalne miejsce w wyjściowym składzie itd. On nawet pod naszą bramką potrafi sobie w dryblingi wchodzić. Coś niebywalego. Arteta musi go jakoś ogarnąć.
Ciekawe czy Zubi dostanie jeszcze mecz przerwy żeby trochę dłużej odpocząć i unikać takich błędów jak z United.
@wajktor1998: na wiosnę mógłby przecież. Semenyo nie zagra w fazie pucharowej tez? Czy chodzi o to, ze gral juz u nas?
To oby teraz Real znowu z Benficą i poprosimy o ten sam scenariusz w 1/16!
https://pbs.twimg.com/media/G_yIqq0bsAAOG5g?format=jpg&name=small
Tak jest :)
@alexis1908: za co ty chwalisz dziś Gyo?? Za to, że chłop nie potrafił w kilku 100% sytuacjach w piłkę trafić? Za to, że się piłka od jego nóg odbijała? Za to, że znów miewał problemy z odnalezieniem się na boisku? Czy za te „cudowne” podania?
Strzelił bramkę i nic poza tym. Z takim naparstkiem to my świata nie zawojujemy.
Na chwilę obecną mogę go do Matety porównać, ale gracz CP ma mino wszystko większą ogładę z piłką jak i bez xd
@Numer10: Ale jest tak jak mówiłem najlepsze mecze gramy bez Ode w składzie 1 połowa fajny atak pozycyjny masa okazji po wejściu el capitano cofanie gry spowalnianie i 0 bramek jakby grał od początku mieli byśmy problem napocząć ten Kairat
@Marzag napisał: "Najgorsze że nie pierwszy raz a jeszcze gorsze że to zawsze wygląda tak samo, w końcówce kryje na pół gwizdka, pozwala swojemu zawodnikowi uciec"
Niechlujnie wygląda w defensywie, ale większe pretensje mam do niego o to jak gra w piłkę. No naprawdę na tym LO już wolałbym poświęcić Rice/Timbera/Zubimendiego żeby ktoś tam do cholery umiał prowadzić i podawać piłkę
@Melek napisał: "Wygraliśmy wszystkie mecze w LM ale jakoś tak tu nie czuć że Arsenal jest faworytem do zgarnięcia trofeum. Faza pucharowa da odpowiedź, jak to wygląda w rzeczywiście"
To tylko kac po United trzyma, jesteśmy wyraźnie najlepsi w Europie.
Na naszą korzyść działa to że tu drużyny się wstydzą murować więc każda duża marka będzie grała otwarta piłkę i kilka goli na mecz od Arsenalu dostanie
@Marzag: wyglądał jak w każdym meczu ligowym ostatnio źle podania do tyłu i do boku fakt widać różnicę że Kai jest lepszy od Gyo ale od Odegaarda również. Norweg to jest hamulcowy nawet na tle Kairatu nie pokazał nic
Wygraliśmy wszystkie mecze w LM ale jakoś tak tu nie czuć że Arsenal jest faworytem do zgarnięcia trofeum. Faza pucharowa da odpowiedź, jak to wygląda w rzeczywiście
@alexis1908 napisał: "Duet GH to będzie ten duet który da nam mistrzostwo :D Może Havertz zrobi wiecej ale po dzisiejszym meczu jestem pełen nadziei co do współpracy tych panów."
Ja dalej jestem zdania że Kai wygryzie po prostu Szweda w lidze, bo ten się po prostu nie nadaje na Anglię.
Nie mniej jednak- dopuszczam możliwość że Gyok się chociaż trochę dzięki Kaiowi odblokuje i będą grać razem. To znowu daje 2 opcje - Havertz jako ta ofensywna 8 za Odegaarda i Eze, no i ciekawsza - Havertz z Ode/Eze ustawieni razem w pomocy. Odegaard może sobie rozgrywać i ma miejsce i z kim, bo Kai z Gyokeresem robią ruch.
Naprawdę uważam że Kai Havertz to może być nasz najważniejszy piłkarz ofensywny (a sam jeszcze sezon temu bym popukał się w głowę jakby mi ktoś coś takiego powiedział)
@tyson880 napisał: "Arteta musi mu zaebać jakąś pałą w łeb."
Trza dzwonić do Vieiry i zaprosić go do szatni.
@Numer10 napisał: "Dodatkowo spartolił bramkę"
Najgorsze że nie pierwszy raz a jeszcze gorsze że to zawsze wygląda tak samo, w końcówce kryje na pół gwizdka, pozwala swojemu zawodnikowi uciec
Madueke jest za pewny siebie i nonszalancki i to coraz bardziej. Arteta musi mu zaebać jakąś pałą w łeb.
@Xanthi:
ma znaczenie jak musza gra pierwsza 11 w tygodniu ,a ty odpoczywasz.
@Numer10: na beznadziejna skuteczność z takim rywalem można przymknąć oczy, ale jak Gyo bedzie(a będzie!) odwalał takie cyrki w PL, to my możemy zapomnieć on mistrzostwie. Jesteśmy w beznadziejnej formie, a zawodnicy o umiejętność Gyo nas tym bardziej pogrążają.
Nie wiem czy jest szansa wygrać w tym sezonie ligę… na to co oni grają daje małe szanse, ale bardo mocno liczę na Kaia, który może być po raz kolejny Game changerem. Dodatkowo liczę na czestrze występy Noorgarda bo gra zubim na 6tce wygląda jak gra Ode na 10tce.
Mamy poważne problemy z formą zawodników, stylem gry i z koncentracją na boisku także ciężko wierzyć, że ten sezon będzie tym zwycięskim
Macie jakąś strone ze skrótami meczów?
@alexis1908 napisał: "pytam się o dobrą grę Odegaarda dziś"
No nie zagrał rewelacyjnie ale to wyglądało jakby już celem drużyny było nie złapać kontuzji w tym momencie. Zero ruchu na boisku.
Jak myślicie Ode wyjdzie w pierwszym na Leeds?
@Er4s napisał: "@damianARSENAL:
Nikt mu nie każe być piłkarzem. Ty zarabiasz 300k tygodniowo?
W jakimkolwiek zawodzie usprawiedliwiają słabszą dyspozycję tym że jesteś ojcem? Co ta są przedszkolaki?"
Może i przedszkolaki,jak kluby robią im opłaty itd,więc nie wiedzą co to życie,takie duże dzieci a Odegard na pewno,wieczny talent jakby miał te 27 lat jak o nim mówili co to z niego nie będzie i tak siedzi w tej bańce,więc jak ma być mentalnie przygotowany na bycie ojcem? xD
@Czeczeniec:
Dziwi mnie trochę ich podejście, bo wynik Marsylii nie zmieniał się od dłuższego czasu, a oni grali na czas jakby mieli awans i na koniec się ogarnęli, że jednak trzeba jeszcze jedną bramkę strzelić
24. Benfica bramki 10-12
25. Marsylia bramki 11-14
A no i dodatkowo - Hincapie jest najgorszą naszą opcją na ŚO, a na LO ratuje go to, że MLS zapomniał w lidze jak się broni bramki i jest za wolny. Przecież to aż boli jak on prowadzi piłkę. Możecie się śmiać, ale u nas każdy obrońca musi umieć wyprowadzać piłkę i Calafiori wcześniej to robił dzięki czemu też graliśmy lepiej w ofensywie. Dodatkowo spartolił bramkę
@Numer10: Duet GH to będzie ten duet który da nam mistrzostwo :D Może Havertz zrobi wiecej ale po dzisiejszym meczu jestem pełen nadziei co do współpracy tych panów.