Bez zbędnych ceregieli: Wenger out!

Bez zbędnych ceregieli: Wenger out! 06.05.2009, 18:16, Marcin Wierciński 374 komentarzy

Dziś jeden ze znajomych, zauważając to, zadał mi pytanie: „czy zarząd Arsenalu powinien po wczorajszym meczu zwolnić Wengera?”. „Nie” – odpowiedziałem – „Wenger powinien sam odejść”.

Nigdy nie byłem zwolennikiem francuskiego managera. Irytowały mnie jego dość pokrętne wyjaśnienia po kolejnych blamażach, nie podobały mi się decyzje personalne, często krytykowałem taktykę, jaką dobierał na ważne spotkania, nie byłem też zachwycony z jego kłótni z innymi managerami. Jednak sytuacja diametralnie się zmieniła – jeszcze pół roku temu należałem do kibiców, którzy chcieliby zmiany bossa w Arsenalu, ale też przesadnie nie narzekali. Dziś uważam zwolnienie Wengera za absolutną konieczność, jeśli klub ma podążać w dobrym kierunku. Dlaczego?

1. Filozofia

To, co stało się w siódmej minucie spotkania na Emirates Stadium nie jest, jak mogłoby się wydawać, upadkiem jakiegoś mitu o talencie Kierana Gibbsa. Jest to upadek znacznie boleśniejszy – wraz z młodym Anglikiem na murawie położona na łopatki została cała filozofia futbolu, jaką prezentuje Arsene Wenger.

Ale od początku. Piłka nożna jest sportem drużynowym, w którym chodzi o to, by zespół stanowił zaporę w defensywie, a następnie gładko potrafił rzucić się na rywala i wypunktować go wykorzystując jego braki w piłkarskim fachu. By cały ten banał funkcjonował poprawnie, konieczne jest doświadczenie zawodników. To jasne: 36-letni Ryan Giggs znacznie lepiej wie, jak zachować się przeciwko obrońcy X, kiedy widzi, że ten posiada jakieś braki. W tak długiej karierze jest niemal pewne, iż spotkał się już wielokrotnie z takim typem obrońcy, stąd też pomysły na pokonanie przeciwnika przychodzą mu znacznie szybciej i są skuteczniejsze.

To jednak nie jedyna korzyść z posiadania w drużynie doświadczonego zawodnika. Aby młody piłkarz odpowiednio się kształtował, koniecznych jest wiele czynników, w tym także obecność starszego kolegi, który dobrą radą podpowie młokosowi, co też ma uczynić w danej sytuacji. Doskonale było to widoczne w okresie, gdy z zawodnikami Arsenalu na treningi uczęszczał David Beckham – zaledwie kilka dni później Robin van Persie przyznawał w wywiadach, że Becks udzielił mu kilku wskazówek odnośnie egzekwowania rzutów wolnych.

W kadrze Kanonierów takich nauczycieli nie ma poza 2-3 przypadkami – uczyć kolegów mógłby Kolo Toure, William Gallas, Manuel Almunia. Reszta zawodników sama potrzebuje jeszcze doszlifować wiele niedociągnięć w swej grze. Nie trzeba być geniuszem – od razu widać, że zarówno cała trójka potencjalnych mentorów to zawodnicy defensywni. A co z pomocą? A co z atakiem? Jakim cudem Nicklas Bendtner ma trafiać regularnie do siatki, skoro nikt mu nie powie, co robi nie tak, nikt nie doradzi, jak uderzyć piłkę, gdy jest tuż przy bramce, a jak gdy na skraju pola karnego?

Skutki takiej polityki są opłakane. Młodzi piłkarze owszem, próbują, starają się i dają z siebie wszystko, zostawiając wiele zdrowia na boisku. Ale znaczna część tych prób jest nieudana, co łatwo wybaczyć, gdy rywalem w lidze jest Middlesbrough, a Arsenal ma kilkanaście sytuacji na pokonanie bramkarza rywali. Problem pojawia się właśnie w meczach takich jak ten wczorajszy czy półfinałowe spotkanie z Chelsea – tzw. „setki” zdarzają się wtedy nawet raz na mecz. To, czy zostaną wykorzystane, może zaważyć o losach drużyny w rywalizacji o dane trofeum. I zaważają, niestety – na niekorzyść.

2. Honor

Drugi argument za natychmiastowym odcięciem Wengera od władzy w klubie jest honor. Jest to najprostszy i najlogiczniejszy punkt w całym tym artykule – Francuz obiecał nam, że Kanonierzy skupią się na walce w Lidze Mistrzów. Po pierwszym, bardzo słabym meczu z ManU, snuł wizje o wielkim, silnym Arsenalu, który pokaże swój charakter w meczu rewanżowym, przy wsparciu własnych kibiców i tak dalej, i tak dalej.

Nie wiem, na ile słowa Wengera były psychologiczną gierką przed ważnym meczem, a na ile szczerą deklaracją. Faktem jest jednak, że boss nam coś obiecał. Jak więc wskazuje logika i zasady dobrego wychowania, po niedotrzymanej obietnicy należałoby ponieść jej konsekwencje. Miał być Arsenal wielki, był Arsenal fatalny, słaby, nieporadny. Spośród obietnic francuskiego managera nie spełniła się żadna. Jedynego, honorowego gola uzyskaliśmy w najprostszy sposób na świecie – dzięki głupocie Darrena Fletchera. Szkot zrobił coś, czego w półfinale Ligi Mistrzów przy stanie 3:0 na wyjeździe robić nie można, natomiast van Persiemu pozostało uczynić to, co musi. A przecież mieliśmy atakować, zmusić Manchester do rozpaczliwej obrony swojej bramki!

Że po 10 minutach wszystko było rozstrzygnięte? A co to zmienia? Na stadionie zasiadło 60 tys. ludzi, którzy oczekiwali, że drużyna dowodzona przez Francuza będzie wielka tak, jak im to obiecano. Czy gdyby Arsenal zremisował to spotkanie po walce do ostatniej minuty, ktoś dziś miałby pretensje? Nie sądzę. W futbolu tak już jest, że nie zawsze się udaje. Ale by się udało, trzeba podjąć próby. Tymczasem Arsenal po stracie dwóch goli sprawiał wrażenie zbieraniny jedenastu chłopów, którzy w sumie nie wiedzą, dlaczego ganiają na okrągłym przedmiotem. Jak ponton ze spuszczonym powietrzem. Czy to jest ta drużyna z charakterem, która miała udowodnić, że czasy piłkarskiego przedszkola się skończyły i nadeszła chwila tryumfu? Chyba nie muszę odpowiadać na to pytanie.

3. Trofea

Jasne. Przecież mamy taką ładną serię! 21 spotkań bez porażki w lidze, do wczoraj 24 spotkania bez porażki na Emirates Stadium w Lidze Mistrzów. Tyle, że te „serie” są tak naprawdę potrzebne tylko ludziom, którzy robią jakieś durne tabelki typu „Rekordy Premiership”. Cóż nam bowiem po tych nieprzegranych meczach? Gdybyśmy naszą ‘serię’ z Premiership obejrzeli dokładniej, zauważylibyśmy, że sporą jej część stanowi 5 remisów z rzędu. 5 remisów to 5 punktów. Gdybyśmy tej serii nie posiadali, a trzy spotkania przegrali, ledwie dwa wygrywając mielibyśmy oczek sześć, czyli jedno więcej. A warto dodać, że rywale z owych spotkań to takie zespoły, przy których sporo by się trzeba napocić, aby spotkanie przegrać.

Arsene Wenger ma jednak jeszcze jedną serię, tym razem niezmiernie ważną. To pięć lat bez ani jednego trofeum (no, chyba że liczymy Emirates Cup itd. do grona pucharów…). Manchester United, który obecnie ma zaledwie 5 spotkań ligowych bez straty punktów, zdobył już w tym sezonie Puchar Ligi, Klubowe Mistrzostwo Świata i Tarczę Wspólnoty, natomiast prymat w Premiership ma praktycznie zapewniony. Do tego dochodzi finał Ligi Mistrzów, co daje nam łącznie 3 trofea + 1 prawie pewne, no i szansa na czwarte/piąte pod koniec maja. Jedynymi rozgrywkami, z którymi ManU pożegnało się przedwcześnie, był Puchar Anglii – odpadł z niego dopiero w półfinale i to po karnych, w dodatku grając bardzo rezerwowym składem. Kanonierzy w walce o mistrzostwo w tym sezonie nie liczyli się w żadnym jego momencie, z Pucharu Ligi zostaliśmy wyeliminowani przez Burnley, półfinał FA Cup także zakończył się niepowodzeniem. Z Ligi Mistrzów bez żadnych problemów (zauważył ktoś jakiś?) wyeliminował nas właśnie Manchester.

Czy to jest bilans, z którego możemy być dumni? Nie. Jasne, zaraz znajdą się obrońcy francuskiego menagera, którzy zaczną zwalać winę na pecha, młodych zawodników, zły stan murawy. Warto jednak, zanim ktoś taki się wypowie, zadać sobie dwa pytania: kto ściąga młodych i niedoświadczonych zawodników do Arsenalu? I – znacznie ważniejsze, jeśli dyskusja nad pozycją Wengera ma mieć jakikolwiek sens – czy ta obrona francuskiego szkoleniowca nie brzmi jak teksty Apoloniusza Tajnera, który próbował usprawiedliwić beznadziejne skoki Adama Małysza złym wiatrem?

4. Polityka personalna

Ten punkt postaram się napisać krótko i zwięźle, w formie pytań. Niechaj każdy sobie na nie odpowie.

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na mianowanie kapitanem zawodnika, który w swej poprzedniej drużynie strzelił samobója, gdyż pokłócił się z trenerem?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na odejście za darmo filaru linii pomocy, wiedząc, że w kadrze zespołu nie ma żadnego piłkarza, który byłby typowym defensywnym pomocnikiem?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na to, by na początku rozgrywek ligowych przeciętnego prawego obrońcę przesunąć do środkowej (sic!) pomocy i dać mu zadania defensywne, gdy jego główną umiejętnością jest drybling?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na trzymanie w jednej drużynie dwóch piłkarzy, którzy w trakcie meczu derbowego zaliczyli sprzeczkę zakończoną „bykiem” jednego z nich na klatce piersiowej drugiego?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na to, by w co drugim meczu na boisko wychodził napastnik marnujący kilkanaście sytuacji podbramkowych w jednym meczu?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby managerowi na to, by trzon kadry stanowili rodacy managera, bez względu na ich poziom sportowy?

Czy jakikolwiek silny europejski klub pozwoliłby sobie na to, by na pozycji lewego obrońcy posiadać jednego zawodnika, a jego zmiennikiem uczynić człowieka, który nie zagrał jeszcze meczu w dorosłej lidze?

Czy jakikolwiek silny europejski klub zakupiłby obrońcę, którego nikt nie chciał w innym silnym europejskim klubie, gdzie stanowił piąte koło u wozu, popełniając błędy, biorąc wysoką tygodniówkę i co chwilę zaliczając kolejne urazy?

(Podpowiedź: odpowiedzi twierdzącej na żadne z tych pytań nie znalazłem w innym życiu niż to wirtualne – Football Manager 2009 zna takie przypadki)

5. Podsumowanie

5 lat bez trofeum, beznadziejna polityka personalna, niesprawdzająca się filozofia futbolu i niezrealizowane obietnice przedmeczowe. Do tego można dodać wiele innych przykładów błędów i irytujących zachowań, którymi mamił nas Arsene Wenger. Faktem jest jednak, że młodzież Wengera dzisiaj jest klubem, o którym się marzy przed losowaniem Ligi Mistrzów. Że co roku Arsenal jest budowany od nowa, na coraz mniej trwałych fundamentach. Że powoli Emirates staje się stadionem przerażającym bardziej rozmiarami niż tym, co się na nim spotka.

Czy czas powiedzieć dość i zwolnić francuskiego szkoleniowca? Opinie są podzielone, natomiast fakty mówią tak: żadna potęga klubowej piłki nie pozwoliłaby na to, by trener nie miał wyników. A Francuz wyników nie ma. Dziś jeden ze znajomych, zauważając to, zadał mi pytanie: „czy zarząd Arsenalu powinien po wczorajszym meczu zwolnić Wengera?”. „Nie” – odpowiedziałem – „Wenger powinien sam odejść”. Znajomy klasnął w dłonie i rzekł: „Ha, stary! Na to nie licz: takiego łagodnego traktowania, takiego spokoju, takiego zaufania on nie dostanie nigdzie indziej! Musiałby być idiotą, by samemu odejść.”

Lepszego argumentu za zwolnieniem szkoleniowca nie słyszałem nigdy.

(Artykuł wyraża opinię opinię własną autora, nie należy utożsamiać jej z całą redakcją Kanonierów.com)

Arsene Wenger autor: Marcin Wierciński źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Caroline komentarzy: 48506.05.2009, 22:38

sędzia był beznadziejny. Masa błednych decyzji, niepodyktowane karne. Na początku też kibicowałam Barcelonie, bo myślałam że tylko ona jest w stanie teraz pokonać Manchester, ale również na mnie zrobiła wrażenie gra Chelsea. Głupio że Barcelona wygrała po jedynym celnym strzale w meczu, w 93 minucie i to po słabej grze. Gdyby nie sedzia to by przegrywali kilkoma bramkami.
Marex --> powtórki by się przydały, ja wciąż nie mogę uwierzyć że tak ważny mecz prowadził tak słaby sędzia...

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 506.05.2009, 22:37

Theo10 >> a nie pamiętasz jak sędziowie zawalili Arsenalowi sezon w poprzednim sezonie? Nikt nie płacze nad Chelsa, tylko nad pracą sędziów. Większość tu wie jaki to ból być oszukanym przez sędziego i przegrać mecz, w którym zasługiwało się na zwycięstwo.

PS ****owy z ciebie kolega, skoro naśmiewałeś się ze swojego kumpla...

Fierce_girl komentarzy: 219406.05.2009, 22:36

Ale frajerzy z Chelsea! Ja ****, do lamusa z nimi...'przegrać' wygrany mecz..co za łajzy..

The Blues ośmieszali dziś Barcę jak chcieli. A i tak przegrali...nie do wiary!

Theo10 komentarzy: 825106.05.2009, 22:32

Nad Chelsea rozpaczacie? Ja dzisiaj byłem u kumpla na meczu (kibic chelsea) i śmiałem się z niego dobre 10 min po tym jak barca wyrównała .... a widok jego twarzy.. bezcenne. Chelsea to nasz największy rywal zaraz po Tottenhamie, wiec nie wiem nad czym wy rozpaczacie .... całe szczęście że nie jest finał MUły-Czelsi ....

Scudlo komentarzy: 9006.05.2009, 22:32

olo_18 zgadzam się z tobą że chelsea faktycznie taktycznie dała popis ale co na to poradzić że nawet jakby strzelali same gole z przewrotek i grali nie wiadomo jak pięknie ja już ich z nazwy nie cierpie ... druga sprawa o czym mowisz to wlasnie nie jest mi szkoda Chelsea bo niech inni tez w koncu poczuja co to byc oszukanym w lidze mistrzów i to jeszcze w decydujacych momentach... Trzecia sprawa po strąceniu Pique karny ewidentny ale żadnego faulu Toure na Drogbie według mnei nei było... pozdrawiam

snajder1993 komentarzy: 12106.05.2009, 22:31

Smutno się robi gdy o wyniku decyduje sędzia a nie piłkarze ;/

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 506.05.2009, 22:31

Piootrus >> ja na przykład nie płaczę nad Chelsea, tylko nad brakiem sprawiedliwości. Wisi mi kto wygra LM, skoro Arsenalu nie ma w tych rozgrywkach, straciły one dla mnie znaczenie ; ) w finale liczę na dobre widowisko i grad goli ( co się pewnie nie sprawdzi), ale nie obchodzi mnie kto wygra.

Draco1992 komentarzy: 206.05.2009, 22:30

W tym meczu było mi obojętne kto przejdzie, ale gra Chelsea bardzo mi się podobała. Barca praktycznie nic nie zrobiła, próbowali,ale nic im nie wychodziło.

W finale będę kibicował Barcy, niech skopią Diabłą tyłek xD

snajder1993 komentarzy: 12106.05.2009, 22:28

To juz sie stało ;/ Barcelona, to klub, którego nie darzę sympatią, wprost w******* się gdy wygrywa. Jeszcze mój ukochany Arsenal odpadł. Czemu nigdy nie może być tak jak być powinno ;/ Teraz przez tydzień będę chodził struty ;/

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 506.05.2009, 22:27

Po obejrzeniu meczu Chelsea - Barca nasunęła mi się myśl. Przecież Chelsea też odpadła z Ligi Mistrzów, mimo, że ma bardziej doświadczony skład. Oczywiście pomijam fakt, że Niebiescy są w finale FA Cup, ale dlaczego ich kibice mogą być z nich dumni mimo, iż odpadli? Bo grali ładnie, ambitnie, szybko, ponadto każdy wiedział co ma robić. Wielu piłkarzy Chelsea jest w wieku ok 26-28 lat, czyli w najlepszym dla piłkarza. My jesteśmy zawiedzeni, ponieważ bo latach gry Vieiry, Ljungberga, Piresa, Bergkampa czy najlepszego piłkarza Arsenalu wszech czasów, Thierry'ego Henry. Teraz mamy młode gwiazdki jak Song, Fabregas, Walcott, Nasri, które dopiero wchodzą w światowy futbol. Musimy poczekać aż zaczną grać pięknie i skutecznie, a ponadto dojrzale. Recepta jest prosta: dalsza praca z Wengerem oraz utrzymanie dotychczasowego składu, niepozwolenie na odejście żadnemu zawodnikowi, to klucz do sukcesu. Ponadto nasze rozczarowanie może być większe, bo apetyty wzrosły po ostatnim sezonie, kiedy to graliśmy pięknie, jednak nic nie wygraliśmy. Wierzę, że następny sezon będzie dla nas łaskawszy ; )

Camnow komentarzy: 26806.05.2009, 22:26

kurde, żenujący sędzia!!!! Chelsea powinna być w finale i tyle..!!!! porażka czemu akurat wzieli norwega...

MADEinPOLAND1987 komentarzy: 14506.05.2009, 22:25

ale barca ma farta ten sedzia wolny jak żółw nie nadążał za piłkarzami,chelsi o klase lepsza no i te 2 nipodyktowane karne,i

a13a komentarzy: 1906.05.2009, 22:23

Sędzia dał ciała! Mogło być 3;1 i by było dobrze...
PS.; Wole rywala zza miedzy, niż lalusiów z barcelony...

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1506.05.2009, 22:23

scudlo--------> 100% racji, drugi po Tottenhami rywal a ci płaczą nad Chelsea.

kasiacesc komentarzy: 187806.05.2009, 22:23

Barca awansowała ;]
no to teraz dokopie ManU za nas ;]
mieli troche farta ale wkoncu szczescie sprzyja lepszymXDXDXD
dobrze tak gupim ****som!!!!

kasiacesc komentarzy: 187806.05.2009, 22:23

Barca awansowała ;]
no to teraz dokopie ManU za nas ;]
mieli troche farta ale wkoncu szczescie sprzyja lepszymXDXDXD
dobrez tak gupim ****som!!!!

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1506.05.2009, 22:22

soad21------------> Pewnie coś w stylu "I fucking kill you" xD

snajder1993 komentarzy: 12106.05.2009, 22:22

soad21 ---> Nie wiem co powiedział Drogba :D zażartowałem "że zabije sędziego" Myślałem ze na boisku juz go dorwie.

sirtimon komentarzy: 21006.05.2009, 22:22

W końcówce nie było ręki...Pique zagrał ręką...ale czy to sie nadawało na karnego?

Strzeluch komentarzy: 153006.05.2009, 22:22

sam odejdz, Wenger ma zostac !

ntn_17 komentarzy: 72006.05.2009, 22:21

przecież UEFA powinna wykastrować sędziego za ten mecz to był dramat w jego wykonaniu ale dobrze że Barca przeszła bo mi kupon wszedł ;D

Scudlo komentarzy: 9006.05.2009, 22:21

powinien podyktować czy nei powinien... pomyslcie sobie ze jakby zawsze sedzia dyktowal to co powinien i zawsze dawal takie kartki jak trzeba to praktycznie pilka nozna stala by sie bardzo nudnym sportem mimo wszystko... ja przyznaje sie ze bylem za barcelona bo nie rozumiem jak kibic Arsenalu mógłby byc w dzisiejszym meczu za Chelsea ale to nei zmienia mojego stanowiska ze po pierwsze czerwieni byc nei powinno a drugiego karnego takze byc nei powinno...

a13a komentarzy: 1906.05.2009, 22:21

Powiedział "It's a fuckin dismissed"

Przetłumaczcie sowie sami.

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1506.05.2009, 22:21

Co wy tak za tą Chelsea? toż to wróg, rywal zza miedzy ;p

soad21 komentarzy: 5606.05.2009, 22:20

A po angielsku jak to brzmiało

snajder1993 komentarzy: 12106.05.2009, 22:19

że zabije sędziego

soad21 komentarzy: 5606.05.2009, 22:18

co powiedzial drogba pod koniec do kamery !?

snajder1993 komentarzy: 12106.05.2009, 22:17

sędzia strasznie zawinił ze to barca jest w finale. Nie wiem kur** czy oni ten mecz ustawili czy co . Moim zdaniem chelsea powinno byc w fina;e/ A czerwona kartka słuszna sądze, gdyż wyprowadził go z równowagi, co prawda przy wywrotce kontaktu nie było ... Ale sędzia powinien podyktować 2 karne dla CFC

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1506.05.2009, 22:15

wowowow co za mecz, Barca w finale, niech Herny zdobędzie co miał zdobyć i wraca do nas, tego mu życze xD

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9806.05.2009, 22:13

sędzia ojechał CFC, a nawet red kard dla Abidala niesłuszna, zepsół zawody o tyle :/

A teraz to mi wisi kto wygra byle nie MU... czyli Barca :)

ArseFan komentarzy: 53506.05.2009, 22:13

farbi04 --> nie sądzę, że Gibbs się przeraził, po prostu poślizgnął się a to zdarza się każdemu nawet najlepszym. A, że incydent miał miejsce na początku meczu to skutkowało na jego grze w dalszej części spotkania. Tak mi się wydaję, że gdyby nie ten poślizg to mecz potoczyłby się trochę inaczej, nie wiem czy byśmy wygrali ale napewno nie było by tak rażącej różnicy poziomów gry obu drużyn.
To, że Arsenal nie jest w stanie nic wywalczyć od 5lat nie jest dla ciebie problemem? no to gratuluję postawy. To chyba celem gry w Piłkę Nożną jest zdobywanie trofeów. Trochę mnie śmieszy taka opinia.

Ale Barca dowaliła :P

fabri04 komentarzy: 338506.05.2009, 22:09

jeeeee Barca!!!!

Malina komentarzy: 122406.05.2009, 22:05

...ale mam koncepcję, może któryś z polskich trenerów Go zastąpi ?

Malina komentarzy: 122406.05.2009, 21:58

BANAN - no i masz rację. Mi też się nie chce czytać tych wszystkich pierdołów. Co najmniej dwa potężne kluby w Europie czekają na potknięcie Wengera. Czekają aby go ściągnąć do siebie (Bayern, Real). A kto go zastąpi ? Ci wszyscy ludzie nie zdają sobie sprawy co piszą.

fabri04 komentarzy: 338506.05.2009, 21:54

no i co z tego,ze arsenal nie ma trofea od 5 lat??? może to smutne ale wenger chce zbudować drużynę w tym roku doszli do 1/2 LM i to był sukces moze liczyliśmy na zwycięstwo ale trudno, to ze nie mamy trofeów nie jest winą wengera tylko kontuzji i brak doświadczenia młody Gibbs się przeraził i tyle popełnił błąd a potem MU grało najlepiej jak tylko może w końcu to oni są najlepsi na świecie co nie>>>>>.....???? bez sensu jest taki artykuł bo gdyby wenger odszedł to byśmy stracili 1/2 swoich piłkarzy i co by było???? jestem przekonany, ze arsenal będzie chciał sie pokazać w tych 2 ostatnich meczach z Chelsea i MU i je wygrać, zeby pokazać, ze nie bez powodu znaleźli się w półfinale LM. Liczę na następny sezon i ze będzie lepszy i sam wenger mówił, że nikt nie odchodzi bez względu na wszystko więc będzie dobrze...
IN ARSENE WE TRUST!!!!!!!! KOCHAMY ARSENAL I WENGERA!!!!!!!!!!

gawa17 komentarzy: 7806.05.2009, 21:52

niestey ale banan142 ma racje, nie wiem panowie od jakiego czasu kibicujecie arsenalowi ale zklubem jest sie na dobre i zle, mowiac klub mam namysli TRENERA, jak i rowniez pilkarzy

gawa17 komentarzy: 7806.05.2009, 21:50

nawet nie chce mi sie czytac tego artykulu do konca szanuje kazde zdanie ale to wenger zbudowal te druzyne dzieki niemu graja tak piekny futbol, on ja buduje sukcsy przyjda, a ze wenger umie wygrywac juz to udowodnil, wiecej cierpliwosci i zaufania, kto niby mialby go zastapic to tak jakby z manu odszedl ferguson, argumenty ktore przedstawiles maja w pewnym sensie swoja słusznosc, ale mysle ze gdyba arsenal przeszedl manu tego artykulu wogoleby nie bylo, ja nie wyobrazam sobie arsenalu bez wengera i na odwrot, tyle w tym temacie

Banan142 komentarzy: 12006.05.2009, 21:45

Zaraz mnie coś trafi jak was słucham.... Przeczytajcie mój poprzedni komentarz w tym artykule.. tam jest cała prawda... A wy potraficie sie nazywać kibicami? Wielbicie i jego i wszystkich piłkarzy po każdym jego wygranym/dobrze zagranym meczu a coś sie popsuło to do zwolnienia. Coś niesamowitego. Nie jesteście kibicami....Jesteście...żałośni ...myślałem że na tej stronie postać Wengera jest szanowana a nawet artykuł powstaje o zwolnieniu?

DUMNI PO ZWYCIĘSTWIE WIERNI PO PORAŻCE!

Go Go Go The Gunners! Sprężać się na Chealsea a nie wywalacie Wengera...Historię Arsenalu. Człowieka któremu zawdzięczamy utrzymanie się wśród najlepszych zespołów świata przez tyle lat z niczego!
WENGER MUSI ZOSTAĆ!!!!!!

Koniec bredni waszych o zwolnieniu!

lamberciak komentarzy: 52706.05.2009, 21:43

Pierwsza czwórka Premiere League, pierwsza czwórka LM. Jak na tę średnią wieku i politykę transferową Arsenalu, to jest fantastyczny wynik. Jasne, brakuje trofeów, ale wolę politykę transferową Wengera i jego - może nie do końca satysfakcjonujące - osiągnięcia, niż gwiazdki za 30 mln za sztukę, które nie potrafią się później odnaleźć w Premiership.

Wczorajsza klęska boli, wiadomo, ale mimo wszystko In Arsene We Trust. Wszystko przyjdzie z czasem, a ja mogę jeszcze spokojnie poczekać nawet parę lat jeśli będzie trzeba na ostateczny tryumf.

Olo komentarzy: 7706.05.2009, 21:42

Theo14--->>>W tym co napisałeś jest dużo racji, Arsene wyciągnął Arsenal z dołu, stworzył Arsenalowi własny styl gry, "stworzył" świetnych zawodników. Ale to już kolejny rok bez żadnego pucharu, ja jestem za tym żeby Weneger został, ale jeżeli po 2 latach dalej żaden puchar nie zasili naszego konta, no to powiem Wengerowi NIE.

No i zobaczymy czy w końcu w letnim okienku transferowym sprowadzi kogoś doświadczonego.

kamil_malin komentarzy: 933206.05.2009, 21:35

Szczerze mówiąc to już sam nie wiem co mam myśleć o tej sytuacji. Z jednej strony niektóre decyzje, transfery, wypowiedzi itp Wengera mnie denerwują, a z drugiej szanuję go za to co zrobił z Arsenalem.
Tylko najważniejsze pytanie, kto za Francuza? Zgadzam się z tym co mówi P4teX. Czy to aby na pewno wyszłoby nam na dobre?

kanonier1991 komentarzy: 8206.05.2009, 21:31

bravo Theo14 ! ARSENAL FOREVER!

kanonier1991 komentarzy: 8206.05.2009, 21:30

Jak zmienimy jednego trenera to jeśli dalej nie będzie wyników to staniemy się np. jak ****sea i będziemy ich zmieniać co pół roku... A tego chyba przecież nie chcecie?! A myślicie że tak od razu przyjdzie nowy trener i kupi góra dwie gwiazdy za spore pieniądze i będą wyniki? Tak nie będzie na pewno... aaa tak po za marginesem, wiem że od kilku sezonów nie zdobyliśmy żadnego trofea aleee to dojście do półfinału LM takim składem to też w jakimś sensie można uznać za sukces bo przecież Ci nasi chłopcy są nadal bardzo młodzi, przecież w pierwszym meczu z MU średnia wieku wynosiła 23 lata... Wiem wiem że to może nikogo nie obchodzi bo każdy chciałby cały czas wygrywać ale tak to już bywa... I ja jestem dumny z tego że jestem kibicem Arsenalu, bo kocham ich za to jak grają i za to co Wenger robi w tym klubie. Arsenal bez Wengera to nie będzie już ten sam Arsenal!

Theo14 komentarzy: 18706.05.2009, 21:30

Rozumiem ze wszyscy wypisujecie dlaczego Wenger mialby odejsc. Ja wypisze troche zalet Wengera i to dlaczego powinien zostac. Po pierwsze to dzieki niemu Arsenal wyszedl na prosta finansowo (Wenger jest po ekonomii) Powstal kompleks treningowy , stadion , cala infranstruktura. Dzieki niemu mamy tylu dobrze zapowiadajacych sie pilkarzy, takze tych ktorzy juz odeszli z klubu. On kreuje zawodnikow i robi z nich gwaizdy. Moim skromnym zdaniem to teraz w Arsenalu jest okres przejscia ze starych wyjadaczy na nowych. On zmienil cala koncepcje gry Arsenalu , moze przypomina ona gre druzyn hiszpanskich ale to i tak co innego. Charyzmatyczny przywodca , zimny umysl Arsene= Arsenal , Arsenal=Arsene.... Ja wiem ze teraz nie wychodzi. Ale kazdy klub ma okres bez trofeow. Manchester wiekszosc pucharow zdobyl za czasow Fergusona. Arsenal ma tertaz naprawde wielkiego pecha z kontuzjami, gdyby nie one to niewiadomo jakby potoczyla sie dorga Arsenalu w tym sezonie. Ale powiedzmy sobie szczerze , czy naprawde chcemy aby Arsene odchodzil? Dla mnie on ma za duzo zaslug zeby go wyrzucili. Ferguson pewnego razu byl ostatni w fazie grupowej ligi mistrzow. Ja wiem , on szybciej wyszedl z dolka , ale ciagle daja mu szanse. Mysle ze Wenger naprawde potrzebuje czasu, on ciagle buduje zespol , ma dobrych doradcow. A trofea w koncu przyjda , bo taka postac jak Boss nie pozwoli sobie na tak dlugi okres bez wygranej. A co do ambicji to zachowanie Wengera podczas meczu pokazuje czy mu zalezy czy nie. TO jest czlowiek zwyciestwa i ja w nim klade nadzieje na przyszle lata.

P.S. co do waszych komentarzy to smieszy mnie ze kierujecie sie nazwiskami trenerow a nie umiejetnsciami.

Nie kazdy moze sie ze mna zgodzic ale ja jestem prawdziwym fanem kanonierow i pozostane z nim nawet jesli Wenger odejdzie , choc tego nie chce. pzdr dla prawdziwych fanow ... ARSENAL FOREVER

TEPR komentarzy: 5406.05.2009, 21:28

Arsenal i Wenger razem na zawsze. To typowo polskie podejscie, ze jak cos nie idzie to musi byc koziol ofiarny.

xqvz komentarzy: 2030 newsów: 506.05.2009, 21:28

pkArs--->>> A popatrz na to też z tej strony, że gdyby nie pomyślne losowania to moglibyśmy odpaść już w 1/8 patrząc na naszą tamtejszą formę.

luisjaros komentarzy: 1906.05.2009, 21:25

Ja sie z tym nie zgadzam, gdyby nie Arsene Wenger ktory nadał tej druzynie to cos, ten piekny efektowny futbol to nie kochal bym tej druzyny tak bardzo jak teraz. Nawet sobie nie wyobrazam takiej sytuacji ze przyjdzie nowy trener i zrobi z Arsenalu na przyklad takich ****i co rzucaja kase na prawo i lewo. Zastanowcie sie nad tym, naprawde bo ja kocham Arsenal za piekny futbol

aRamsey komentarzy: 948606.05.2009, 21:24

ja tam wolę żeby Wenger dokończył swój kontrakt.... a jeżeli miałby odejść to może Pat Rice lub Frank Rijkaard mogliby spróbować swoich sił...

pkArs komentarzy: 46006.05.2009, 21:24

Tak oglądałem pierwszą połowę meczu i nasunął mi się wniosek, o którym nie wspomniałem wcześniej...otóż Arsenal mimo tak młodego składu zagrał w półfinałach dwóch tak prestiżowych rozgrywek i znalazł się tam u boku drużyn z gwiazdami sprowadzonymi za średnio kikanaście mln żeby nie przesadzić i to nie pojedyncze gwiazdy a całe jedenastki takich zawodników. Myślę że wiekszość kibiców, a prawie na pewno każdy kto wierzy jeszcze w Bossa jest zdania że potrzebujemy tylko kilku małych wzmocnień i wiary. Jestem też zdania, że jeżeli rzeczywiście polityka Arsena nie zmieni się na lepsze a w najbliższym czasie nie będzie pucharów trzeba będzie powiedzieć Good Bye Arsene...

tskwar komentarzy: 25806.05.2009, 21:23

Ja bym widzial Guusa Hiddinka :D no ale coz... marzenia nie do spelnienia :/

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Chelsea 23.04.2024 - godzina 21:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal33235574
2. Liverpool33228374
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham341391248
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves331271443
12. Fulham341261642
13. Bournemouth331191342
14. Crystal Palace33991536
15. Brentford34981735
16. Everton331081530
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd33372316
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com