Dein: Arsenal tkwi w minionej epoce

Dein: Arsenal tkwi w minionej epoce 06.08.2009, 12:12, Krzysztof Mierkiewicz 45 komentarzy

Były wiceprezes Arsenalu, który sprawował tę funkcję przez ponad 14 lat, nim został wiceprzewodniczącym Angielskiej Federacji Piłkarskiej, w bardzo niepochlebnych słowach wypowiedział się o polityce klubu z północnego Londynu.

Na kartach [nie wydanej jeszcze w Polsce – przyp. red.] książki Alexa Fynna i Kevina Whitchera „Arsenal – The Making of a Modern Super Club’ [ang. “Arsenal – Tak tworzono współczesny Super Klub – tłum. red.], Dein mówi, że w porównaniu do swoich głównych rywali, Arsenal pozostaje w ‘epoce kamienia’.

Poniżej zamieszczamy fragmenty publikacji:

Okoliczności zmieniają się bardzo szybko. Manchester City, Aston Villa, Everton i Tottenham nie będą wiecznie stali w miejscu. Nie wspominając już nawet o United, czy Chelsea. Kanonierzy nie mogą pozwolić sobie na luksus nie inwestowania w rozwój zespołu. Jeśli wziąć Arsenal i Manchester United, to The Gunners są daleko w tyle pod tym względem.

Czy włodarze z Ashburton Grove kiedykolwiek powiedzieli: ‘Arsene, nie musisz przejmować się o cenę danego piłkarza. Koniec z oszczędzaniem. Od teraz będziemy odważni i aktywni na rynku transferowym. Powiedz nam tylko, ile potrzebujesz pieniędzy, by wygrać Ligę Mistrzów’?

David DeinManchester UnitedTransfery autor: Krzysztof Mierkiewicz źrodło: Sport.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
waldek_89 komentarzy: 573507.08.2009, 19:02

w sumie to jest prawda, lecz nie do końca bo przecież nasza drużyna cały czas się rozwija.

Kanonierka15 komentarzy: 2185 newsów: 507.08.2009, 13:34

Wypada to tak, żeby wiceprzewodniczący Angielskiej Federacji Piłkarskiej wypowiadał się w takim tonie o jednej z drużyn Premier League ?

Arsenalius komentarzy: 151707.08.2009, 07:26

Wenger musi zaszaleć i zafundować wielką gwiazdę na Emirates Stedium. To jest potrzebne Arsenalowi.

grubepe komentarzy: 1106.08.2009, 21:50

ja osobiście obstawiam, że Wenger doprowadzi do transferu Chamakha, przeciąga to po prostu bo w zasadzie może być pewny, że Marokańczyk nie pójdzie nigdzie indziej niż do Arsenalu...żałuję, że nie wyszło z Huntelaarem ale skoro wybrał ten mierny Milan to okej, jego sprawa...Christian nie płacz, jeśli Eduardo wróci do pełni sił i będzie grał jak przed kontuzją to atak mamy w porządalu, natomiast wg mnie przydałyby się wzmocnienia w obronie...

Christian komentarzy: 342706.08.2009, 20:48

Ja nie widzę ratunku dla tego zespołu. Potrzebne są zmiany począwszy od Wengera. Ten człowiek nie reprezentuje żadnych ambicji po za gadaniem.
My jesteśmy w epoce kamienia, trafne stwierdzenie.

radzio_TRN komentarzy: 2695 newsów: 1306.08.2009, 20:17

Baksio chyba od niedawna kibicujesz Arsenalowi, gdyby było inaczej to byś wiedział, że Wenger tak co roku gada!!!!

witkowskil komentarzy: 99006.08.2009, 16:43

Yeti-ma pytanie a czy newsy muszą być z zagranicznych stron czy mogą być z polski typu sport wp itd.

Zephi komentarzy: 28206.08.2009, 15:57

Jesli chodzi o transfery, kupilismy Vermaelena, a w zimie przyszedl Arshavin. Nie powiecie mi chyba, ze to sa slabe transfery, ze Arsenal nikogo nie kupuje. Zobaczcie jak niezla mozemy miec rotacje w ataku/pomocy. Mamy Arshavina (jego talent jest niesamowity, to chyba najlepszy transfer Arsenalu w ostatnich latach) i Walcotta, ktorzy moga grac zarowno w pomocy, na skrzydle, jak i w ataku, gdzie mamy jeszcze Van Persiego, Eduardo, Bendtnera, Vele i prawdopodobnie nastepce Adebayora, ktory niedlugo powinien u nas zawitac. Wenger wie, ze w ataku nie moze wystawic RvP i Bendtnera, bo to nie jest dobry duet, obydwoje zmarnowali multum stuprocentowych okazji w zeszlym sezonie. W pomocy mamy Wilshere'a, Diabiego, Songa, Denilsona, Nasriego, Fabregasa, Ramseya i jak narazie Eboue. Brakuje co prawda DP z prawdziwego zdarzenia, ale okno sie jeszcze nie skonczylo, poza tym mysle, ze Song w tym sezonie w koncu pokaze na co go stac. Obrona po odejsciu Toure kuleje, w wypadku kontuzji jednego z srodkowych obroncow (Gallas, Vermaelen) jestesmy w przyslowiowej dupie. No bo kto, Silvestre? Djourou? Nie kwestionujac umiejetnosci obu pilkarzy sadze, ze obrona to niestety najslabiej obsadzona pozycja naszego zespolu, a to niedopuszczalne w klubie, ktory zamierza walczyc o trofea. Jesli obrona jest slaba to pada wiele bramek po bledach np. przy wybiciu, a takie bramki ciezko sie oglada, kazdy to przyzna. Tak wiec przynajmniej jednego wzmocnienia moim zdaniem wymaga obrona. Do tego ewentualnie jakis DP (Vieira!), Chamakh i mamy naprawde silny zespol.

Baksio komentarzy: 26006.08.2009, 15:24

@jarek1
I vieira (na DP, jezeli nikogo innego nieznajdzie na ta pozycje)

Yeti komentarzy: 460 newsów: 7106.08.2009, 15:18

Nic nowego nie powiedział. To widzą wszyscy, poza zarządem.

jarek1 komentarzy: 59606.08.2009, 15:09

Baksio - no to bedzie Chamakh

sochagol komentarzy: 135406.08.2009, 14:48

Arsene, ile potrzebujesz pieniędzy, by wygrać Ligę Mistrzów’?

Jakieś 25 mln.

Tak brzmiała by odpowiedź. Więcej niż 25 mln nie potrzebujemy.

Baksio komentarzy: 26006.08.2009, 14:42

Kur***a czy wy niezrozumieliscie ze boss zapowiexdzial 2 transfery? niemzoecie wytrzymac bez narzekania jeszcze 2-3 tygodnie i wtedy oceniac sklad?

Powtorze:

MACIE OBIECANY CO NAJMNIEJ JEDEN TRANSFER!!!!!

jarek1 komentarzy: 59606.08.2009, 14:27

Ale sami zobaczcie na Juve nie dawno byli gdzie druga liga a teraz kupili Melo i Diego i tam sie robi niezla ekipa Arsenal tak by nie mogl ?

leon31 komentarzy: 125806.08.2009, 14:23

Trochę racji jest. Ale nie koniecznie to może być kluczem do sukcesu.

Niech to da trochę do myślenia AV. ;)

No chyba że nie zrobimy żadnych transferów a wygramy Ligę Mistrzów ;P No wtedy gitt;]

maniek56 komentarzy: 300706.08.2009, 14:21

Wkocin

Sprzedaż adebayora i toure to nie była decyzja Wengera tylko ich samych to oni chcieli odejść a wenger w prost przeciwnie namawiał ich do pozostania ale co miał zrobić kiedy oni polecieli na kase

Wkocin komentarzy: 79906.08.2009, 14:16

zgadzam się z deinem. w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym sie futbolu nie można budować zespołu na własnych młodzikach. a nawet jeśli wenger chciałby tego dokonać to sprzedaż gilberto, flaminiego, toure i ade zakrawa na szaleństwo.
Wenger się wypalił i drużyna pod jego wodzą nie jest w stanie rywalizować z resztą big four oraz w LM. Mówienie cały czas o mocnym składzie arsenalu to glupota. tak samo w przypadku rzucania do jakiego to półfinału to nie doszliśmy

Szef komentarzy: 1303506.08.2009, 14:15

oby Arsenal w tym sezonie pokazal ze nie wielkie transfery sa kluczem do sukcesu

jarek1 komentarzy: 59606.08.2009, 14:08

Zgadzam sie to co mowi Dein to prawda niestety Arsenal bazuje na mlodych zawodnikach tak bylo i tak bedzie i dlatego nie kupia nikogo za 20 mln czy wiecej wola dac 7 mln za utalentowanego zawodnika i za 2, 3 sezony sprzedac po cenie 15 albo wiecej i to jest biznes jaki ma Arsenal taka Filozofia jest i moze to tez jest wazny element tego ze Arsenal nie wydaje tak duzo ale jak sie paczy na takiego Wilshira czy Gibbsa to jestem pewny ze z czasem Arsenal bedzie Wielki i wygra LM co do kupna kogos doswiadczonego pewnie by sie sprzydal ktos i Wenger kupi kogos tylko niestety to bedzie tylko jeden zawodnik tak mysle i chyba ten chamakh nim bedzie czy to wystarczy ciezko powiedziec jesli chodzi o walke o trofea ale uwazam ze jednka obroniy sie AFC i top 4 bedzie na koniec sezonu .

radzio_TRN komentarzy: 2695 newsów: 1306.08.2009, 14:02

bua -> chce Ci tylko przypomniec, ze kiedy bylismy w finale, mielismy w swoich szeregach piłkarzy z "invincibles".
o tym półfinale lepiej nie wspominać bo to był blamaż, a gdyby nie Almunia byłoby jeszcze gorzej.

bua komentarzy: 14006.08.2009, 13:50

Tak tylko Dein ma krotka pamiec i zapomnial ze bylismy w finale i polfinale ligi mistrzow.
Hm chyba niezle jak na klub bez wielkich nazwisk.
Po za tym co za bzdura ze nie wydajemy kasy.
Wydajemy i to duzo tylko na mlodych przyszlosciowych zawodnikow.
Teo czy Ramsey kosztowali fortune,
po prostu Wenger robi to po swojemu.
Jeszcze bedzie wypluwal te slowa. Oby!!!

Arsenal1994 komentarzy: 749706.08.2009, 13:47

Sporo ma racji.
Ja nie wiem jak można co sezon sprzedawać najważniejszych piłkarzy i nikogo za nich nie kupować - tak żaden klub nie robi!!! To jest dla mnie ewenement na skale światową!
Deinowi nie chodzi o to żeby kupować jak Real, żeby wydwać na jednego zawodnika prawie 100 mln, tylko żeby normalnie jak inne drużyny co sezon sie wzmacniać.

Baksio komentarzy: 26006.08.2009, 13:31

Chelsea powinna przegrac juz na camp nou, szczescie sprzyja lepszym. Ale nie oto mi chodzilo, chcialem powiedziec ze nie stan konta jest najwazniejszy a gracze wychowani w klubie. dlatego bardzo podobal mi sie emirates cup ktory ogladalem po 3 razy kazdy mecz. Wilshere i Merida dla mnie to jest przyszlosc chociaz nie sprzeciwilbym sie wydaniu nawet 20 milionow na dobrego defensywnego pomocnika.

Podsumowanie:
Transfery- tak, ale nie w takim wydaniu jak real czy manC, a bardziej jak barcelona(1-2 transfery na sezon)

crisadus komentarzy: 850706.08.2009, 13:27

radzio_TRN --> Otóż to! Właśnie taka osoba jest nam potrzebna.

janiu14 komentarzy: 119506.08.2009, 13:21

zgadzam sie z patryk878. barcelona nie zaslugiwala swoja gra na wygrana z Chelsea. mimo ze to klub zza miedzy to po odpadnieciu Arsenalu kibicowalem wlasnie Chelsea. ja nie jestem fanatycznym kibolem i jak widze ze ktos gra pozadny footbal to az mi sie morda cieszy:) a gol Essiena nr 1 w tamtej LM

radzio_TRN komentarzy: 2695 newsów: 1306.08.2009, 13:13

dodam jeszcze pare słów na temat Deina.
Kiedy był w zarządzie, Arsenal miał zupełnie odmienną mentalność niż dzisiejsza. Wtedy sukcesy, a nie stan konta się liczyły. Prezes z mentalnością zwycięzcy - to jest to, czego potrzebuje Arsenal, by się odrodzić.

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9806.08.2009, 13:08

Barcelona opiera swoją siłę na takich zawodnikach jak Xavi, Iniesta czy Messi. Jeżeli robi transfery to raz a porządnie (Alves, Ibrahimovic), a o Chelsea można powiedzieć, że mieli po prostu pecha. Gol Iniesty w ostatnim półfinale czy to jak Terry się poślizgnął. Więc pieniądze Romana wprowadziły ten klub na salony i śmiem twierdzić, że tylko pech nie pozwolił Chelsea wygrać LM.

Turasek44 komentarzy: 35506.08.2009, 13:08

Ma troche racji coprawda wygralismy z chelsea 1-2 i Manu tez 2-1 ale potem przegraliśmy z chelsea 1-4 i ManU w dwumeczu ligi mistrzów też 4-1

arsen1 komentarzy: 107806.08.2009, 13:06

David Dein to byl prawdziwy prezes .
Po jego odejscu jest coraz gorzej .

radzio_TRN komentarzy: 2695 newsów: 1306.08.2009, 13:01

Baksio->

A Barca to co? nie wydała pieniedzy?
Wydali bardzo dużo siana na zawodników takich jak Alves, w połączeniu z wychowankami i piłkarzami grającymi w klubie już wcześniej dało im to zabójczą mieszankę, która zdominowała Europę.

potrzebny nam napastnik (powiedzmy Chamakh), środkowy obrońca i defensywny pomocnik.
Dopiero wtedy będziemy mogli powiedzieć, że jesteśmy gotowi na nadchodzący sezon.

Baksio komentarzy: 26006.08.2009, 12:53

@page
"Powiedz nam tylko, ile potrzebujesz pieniędzy, by wygrać Ligę Mistrzów"

Pieniedzmi nie wygrassz ligi mistrzow(patrz:chelsea) Musisz miec druzyne stworzona od podstaw, na wychowankach (patrz: barce).

Wiadomo ze w arsenalu przydalby sie 1-2 transfery ktore zapowiedzial nawet boss wiec niewiem o co ten caly krzyk.

Kanonierka87 komentarzy: 454 newsów: 5906.08.2009, 12:52

Jeżeli według niego Arsenal tkwi w epoce kamienia to musi być to pojęcie względne... Zobaczymy na koniec sezonu do jakiej epoki trzeba będzie zaliczyć Manchester City, Tottenham i Aston Villę.

ChrisAFC komentarzy: 19306.08.2009, 12:43

No ja nie wiem wygralismy z manu 2-1 u siebie i na wyjezdzie z czelsi tez 2-1 ... Troche zbyt duze porownanie! Ale w tym sezonie Dein sie zdziwi...

Tom komentarzy: 25306.08.2009, 12:36

Wenger nie jest prezesem tego klubu. Nie on decyduje ile ma na transfery i czy w ogóle ma na transfery. Wybudowaliśmy stadion, który trzeba spłacić szkoda że zarząd tak właśnie chce spłacać nowy obiekt, wieloma wyrzeczeniami i latami posuchy na trofea. Ludzie czy wy naprawdę myślicie że gdyby Wenger miał 50 mln funtów to by ich nie wydał? Wenger robi użytek z tego co ma, bo na pomoc od 'tych z góry' nie ma co liczyć więc tworzy drużynę. Stworzył ją od zera, w parę lat stracił wszystkich piłkarzy 'Invicibles'.

To chyba logiczne, że gdyby dawali pieniądze Wengerowi to on nie mógł by ich nie przyjąć. Jak Pan Dein wspomniał nikt nigdy się Wengera nie zapytał ile pieniędzy potrzebuje by wygrać CL. Arsenal utrzymuje zdrową politykę pieniężną, przynosi zyski i sam się spłaca. Jest taką maszynka do robienia pieniędzy, które wkłada się w długi. Gdyby zarządowi było źle bez trofeów już dawno Wenger szukałby nowego pracodawcy, ale o to w tym wszystkim chodzi, najpierw spłacanie długów przy okazji zdobywanie jakichś trofeów i to boli w klubie który ma bogatą historię, bo brakuje ambicji! Real stracił swoją świetność i żeby ją odzyskać wydał grube miliony. Dlaczego? Bo Real Madryt, to Real Madryt, zwycięstwa to priorytet, pieniądze są mniej ważne, w Arsenalu jest odwrotnie.

radzio_TRN komentarzy: 2695 newsów: 1306.08.2009, 12:36

nie ma co sie obrażać na pana Deina, on powiedział przeciez prawdę.
To logiczne, ze wymienione zespoły nie będą stały w miejscu. Kazdy się wzmacnia, w szczególności City.
Prawdą też jest, że boimy się odważnie zadziałać na rynku transferowym.
Nie dajcie się zwieść zwycięstwu w Emirates Cup. To byli tylko Rangersi i Atletico, z którym w dodatku mieliśmy problemy.
Potrzebujemy uzupełnień składu, potrzebujemy też szerokiej ławki rezerwowych!
Wielu z was mówi, że jeśli ominą nas kontuzje, będzie dobrze. Nie wiem, czy zauważyliście, ale zanim zaczął się jeszcze sezon, my już nie mamy na dość długi okres Nasriego i Rosickiego.
Odpowiedź jest prosta - NIE ominą nas kontuzje, to normalny element tego sportu i trzeba być przygotowanym na wszystko.

page komentarzy: 1684 newsów: 406.08.2009, 12:30

Baksio: zaprzeczasz potrzebie wzmocnień jako takich? Gdyby takie słowa padły odnośnie ManC czy innych drużyn wydających ogromne pieniądze, też bym uznał kolesia za pomylonego transfermaniaka, ale tu mowa o Arsenalu, nieruchawym molochu na rynku. Myślę, że Dein ma rację - nikt mi nie powie, że zwiększenie pensji Toure, danie mu opaski kapitana czy nowy kontrakt dla Flaminiego opóźniłyby spłatę stadionu, to jakieś żarty.

page komentarzy: 1684 newsów: 406.08.2009, 12:28

Baksio: zaprzeczasz potrzebie wzmocnień jako takich? Gdyby takie słowa padły odnośnie ManC czy innych drużyn wydających ogromne pieniądze, też bym uznał kolesia za pomylonego transfermaniaka, ale tu mowa o Arsenalu, nieruchawym molochu na rynku. Myślę, że Dein ma rację - nikt mi nie powie, że zwiększenie pensji Toure, danie mu opaski kapitana czy nowy kontrakt dla Flaminiego opóźniłyby spłatę stadionu, to jakieś żarty.

Turasek44 komentarzy: 35506.08.2009, 12:24

Ja wierze że ten sezon na ktury czekamy od bardzo dawna :)

pietruch1234 komentarzy: 142506.08.2009, 12:22

Jeżeli ta ksiązka zostanie wydana to z chęcią ja kupię.

zax454 komentarzy: 40 newsów: 106.08.2009, 12:21

A ja wierzę, że w Arsenal w tym sezonie pokaże, nawet bez wzmocnień!!

aRamsey komentarzy: 948606.08.2009, 12:16

może zarząd coś takiego powiedział, tylko Wenger wciąż wierzy w swoją drużynę i ekonomię...

Baksio komentarzy: 26006.08.2009, 12:16

Kolejny co mysli ze na boisku graja tylko pieniadze, az zal ze taki czlowiek byl zwiazany z arsenalem.

Java289 komentarzy: 115306.08.2009, 12:15

Troche w tym prawdy jest

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester City - Arsenal 31.03.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Brentford 9.03.2024 - godzina 18:30
2 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal28204464
2. Liverpool28197264
3. Manchester City28196363
4. Aston Villa29175756
5. Tottenham28165753
6. Manchester United281521147
7. West Ham29128944
8. Brighton28119842
9. Wolves281251141
10. Newcastle281241240
11. Chelsea271161039
12. Fulham291151338
13. Bournemouth28981135
14. Crystal Palace28781329
15. Brentford29751726
16. Everton28871325
17. Luton29571722
18. Nottingham Forest29671621
19. Burnley29452017
20. Sheffield Utd28352014
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland185
O. Watkins1610
Mohamed Salah159
D. Solanke153
Son Heung-Min148
J. Bowen143
B. Saka137
A. Isak120
C. Palmer118
P. Foden117
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
0
Gracz lutego wybór redaktorów
6
Gracz lutego wybór użytkowników Aaron Ramsdale
Aaron Ramsdale
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com 1 2 3 4 5 6