Groves i Wright o kapitanie Kanonierów
21.05.2010, 12:20, Łukasz Klimkiewicz 46 komentarzy
Perry Groves i Ian Wright uważają, że w trakcie letniego okna transferowego na Emirates Stadium dojdzie do sensacyjnego transferu, a właściwie do sensacyjnego odejścia z Arsenalu. Otóż legendy Kanonierów twierdzą, że w związku z brakiem trofeów w północnym Londynie klub opuści Cesc Fabregas.
Ostatnie trofeum w Arsenalu pojawiło się w 2005 roku i był to Puchar Anglii. Od tego czasu Kanonierzy mogą się pochwalić zwycięstwami jedynie w organizowanym przez siebie Emirates Cup i sukcesami drużyn młodzieżowych. Perry Groves twierdzi, że obecny kapitan drużyny prowadzonej przez Arsene Wengera ma zbyt duże ambicje, aby spędzić kolejny sezon w klubie, który znów może obserwować sukcesy innych.
- Fabregas znajduje się w szczytowym momencie swojej kariery, jest jednym z najlepszych zawodników w Europie, ale od pięciu lat nie może wpisać do CV żadnego trofeum. W przypadku Fabregasa nie można myśleć o tym, że może być zachłanny oraz że mogą go przyciągać pieniądze Barcelony. Tutaj chodzi o ambicje i żądzę zwycięstw - powiedział Groves.
W 2005 roku, kiedy Kanonierzy zwyciężyli rywalizację o Puchar Anglii, Fabregas miał zaledwie osiemnaście lat. Od tego momentu rozwinął się bardzo szybko i bardzo dobrze. Dlatego też w 2008 roku został mianowany kapitanem drużyny. Mimo tego, że Fabregas pod okiem Arsene Wengera wyrósł na zawodnika światowej klasy może się wydawać, że cała drużyna Arsenalu zamiast robić postępy, z sezonu na sezon robi coraz więcej kroków w tył i nie jest w stanie rywalizować jak równy z równym z Manchesterem United i londyńską Chelsea.
- Fabregas nie jest głupi i widzi, że Arsenal ma problemy z rywalizacją z Manchesterem United i Chelsea, a żeby to zmienić, Arsene Wenger musi tego lata zakupić przynajmniej czterech nowych zawodników. Myślę, że jeśli Arsenal będzie na tyle silną drużyną, że będzie mógł spokojnie walczyć o wszystkie trofea, to Fabregas nawet nie spojrzy w kierunku Camp Nou - zakończył Groves.
Zdanie Perry'ego Grovesa podziela również Ian Wright. Wright uważa, że Fabregasowi nie zależy na wysokich zarobkach, jakie bez wątpienia zapewniłaby mu Barcelona, ale tylko i wyłącznie na trofeach. Wright wspomniał również o Thierrym Henry, który opuścił północny Londyn na rzecz hiszpańskiego giganta, ponieważ uznał, że po pierwsze Arsenal nie robi postępów, a po drugie że Arsene Wenger nie potrafi zatrzymać w zespole najlepszych zawodników.
- Fabregas myśli o Barcelonie tylko ze względu na możliwość osiągnięcia sporych sukcesów. Tutaj nie chodzi o pieniądze. Tu chodzi tylko o trofea i możliwość gry w najlepszej drużynie na świecie.
- Wygląda to również tak, że piłkarze odchodzą z Arsenalu, ponieważ oczekują czegoś więcej, mają wysokie ambicje, które kiedyś chcą spełnić. Dlatego też może się wydawać, iż Arsenal się cofa. Z pewnych względów Arsene Wenger nie może sprowadzać do drużyny najlepszych zawodników. Nie można więc obwiniać i zacząć nienawidzić Fabregasa za to, że chce osiągać sukcesy - powiedział Wright.
źrodło: Goal.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Jaskola
Barcelona w minionym sezonie wygrala Lige Hiszpańska, Superpuchar Hiszpanii, Superpuchar Europy, Klubowe Mistrzostwa Świata
więc nie mów ze nic :)
No ciekawe jakie bedzie final calej sprawy z tym transferem.
minik999
moim zdaniem to wszytsko to jedna wielka bzdura i nie wiem po co tutaj tych 50 newsów o odejsciu fabregasa on odejdzie dopiero jak zdobedzie cokolwiek dla arsenalu bo on dobrze wie że jest to winny kibicom, jakby odszedl w tym oknie transferowym do barcelony oczywiscie że by go wszyscy znienawidzili bo co to za piłkarz który w marcu caluje godlo klubu a w maju odchodzi pozatym co takiego barcelona wygrala w tym sezonie wygral slabiutką lige hiszpańska gdzie jedynym jej przeciwnikiem jest niesamowity real madryt który 7 rok z rzędu nie wychodzi z 1/8 LM
odejdzie bo dla niego Kibice nic nie znaczą :\!
albo niech on odejdzie rzeczywiście, albo niech temat przejścia do Barcy zostanie uznany za plotkę..
I bdb.Juve chce się wzmocnić i szukają gdzie mogą ale mają podobny problem do Nas,że nikt nie chce przejść ;(
Tak racja trofea są najważniejsze a my ich ostatnio nie mamy.
Szogun--> Nie martw się o Walcotta bo przecież nie przejdzie do takiego słabego klubu jakim obecnie jest Juventus
Drugi Adebayor, nie zaprzeczy nie potwierdzi, prędzej czy później kibice go znienawidzą. Stracił w moich oczach
Spekulacje, spekulacje, spekulacje... Oczywiście, że jeśli dojdzie do transferu Cesc'a do Barcy, będzie to dla nas duża strata. Oby tylko nie zmarnował on się na Camp Nou tak jak Henry i Ibrahimovic oraz Benzema i Lass Diarra w Realu, bo te kluby specjalizują się w "wykańczaniu" talentów.
Faktem jest jednak, że Wenger musi zespół wzmocnić, aby skutecznie walczyć o sukcesy w przyszłym sezonie. Wtedy Fabregas może zostać. Jestem przekonany, że gdyby nie kontuzje, mistrzostwo moglibyśmy już świętować w minionym sezonie.
Dla odmiany coś o Wallcocie.Cholera wszystkich najlepszych chcą Nam wykupic.To może być jednak szansa dla Wengera żeby zaprowadzić odpowiednie zmiany.
Theo Walcott znalazł się na liście życzeń nowego szkoleniowca Starej Damy. Na celowniku Juventusu, oprócz angielskiego skrzydłowego, znalazł się napastnik Sampdorii Giampaolo Pazzini, który jest głownym transferowym celem Del Neriego, a także skrzydłowy CSKA Moskwa Milos Krasic i David Silva z Valencii.
Nowy szkoleniowiec Juve chce zbudować zespół, który walczył będzie o najwyższe cele i w przyszłym sezonie zdobędzie koronę Serie A. Luigi Del Neri pragnie odświeżyć nieco skład Starej Damy, który pomimo wielu zdolnych zawodników kompletnie zawodzi. Włoch szczególnie chce wmocnić pozycje skrzydłowego i napastnika, które według
Źródło: goal.com
Racja , trzeba coś zacząć wygrywać bo zawodnicy nie mają po co tu siedzieć
Kolejne newsy o Fabregasie...Ja już się z jego odejściem pogodziłem...Dajcie coś innego...:]
ja bym sprzedal Almunie, Silvestre'a, Gallas'a, Senderos'a, Fabregasa(ostatecznie), Arshavin'a i Eduardo ...
, a kupil:
Hart'a, Cahill'a, Gourcuffa, Matuidi'ego i Ballotelie'ego ...
Ja nie wiem po co oni niepotrzebnie podgrzewają atmosfere .
Gdyby do zespołu dołączyli tacy piłkarze jak Buffon Richards Ribery Silva Gourcuff Aguerro czy Torres to jestem pewien że i Fabregas inaczej by podszedł do sprawy.Wiele razy mówił o tym że chciałby poprowadzić the gunners do trofeów wtedy czuł by sie spełniony.Niestety to już 7 bsezonów i żadnych ważnych osiągnięć i faktycznie może poprzestawiać sie w głowie kiedy najlepsza drużyna na świecie go chce i tacy piłkarze jak Messi czy Xavi nawołują go do transferu gdzie cała rodzina i przyjaciele a on sam sie tam wychował
Sporo w tym racji, niestety. Trzeba szybko zacząć działać na rynku transferowym, szczególnie jeśli chodzi o środek obrony i bramkarza.
Skoro tak, to niech Wenger zacznie szaleć na rynku transferowym, by Fabregas zobaczył, że w sezonie 2010/2011 będzie w Londynie taka ekipa, że wszyscy się przed nami ugną.
60 mln Euro i baj baj :)
Za taka kase mozna by bylo naprawde pake zrobic w Londynie
Tez bym tak zrobil jak Cesk, Ale niech zaplaca 80mln i gut:)
SZOGUN--> popieram. Roszczą sobie prawo do niego choćbyśmy porwali go bez pytania
Nie rozumiem argumentacji Laporty i co,że jest wychowankiem i co,że nie zdobył pucharu przez ostatnie lata.Cesc jest najlepszym rozgrywającym na wyspach i jednym z najlepszych w Europie.Wiele klubów chciało by mieć jego w składzie.Natomiast arogancka i zadufana Barcelona mysli,że da klubowi 30 mln za jednego z najlepszych piłkarzy świata i powinniśmy być im wdzięczni,że aż tyle.Wkurza mnie ich ignorancja.
Ja bym powiedział tak Laporcie- Mieliście kiedyś Cesca u siebie i go wypuściliście. Trzeba było myśleć wcześniej i go trzymać bo miał potencjał a nie czarować cały sezon o jakimś unikalnym DNA barcelony i na koniec wyparować ze śmieszną kasą.
Może im kasy brakło bo fortune wydali na niewypał typu Ibra albo niby to przyszłego lidera z Szahtara, Nie wiem nawet jak się zwie ten "wirtuoz" ale 25 mln za rezerwowego robi wrażenie:)
Owszem, wiemy.
Laporta - jeżeli uważa, że Cesc to taki piłkarz jak Xabi, to czemu sobie tego swojego Xabiego nie kupił do tej Barcelony? Fabregas to obecnie drugi środkowy pomocnik na świecie, zaraz po ich Xavim, który na całe szczęście nie staje się młodszy, więc albo niech płacą dużą kasę, albo niech spadają. 50 mln to i tak sporo za mało.
szogun----> 30 baniek za Cesca??? to jakieś kpiny. Oni za Ibre dali kupe kasy + Etoo. Chyba że dorzucą Inieste to jestem za:)))
A wiecie w ogóle że Wright-Phillips to adoptowany syn naszego Iana????
Według Laporty mistrzostwo eurpy widać to nie jest znaczące trofeum ;P
Następne o Cescu:
oan Laporta, prezydent FC Barcelony, po pozyskaniu Davida Villi chce do stolicy Katalonii ściągnąć kolejnego reprezentanta kraju - Cesca Fabregasa. Kanonierzy chcą jednak za Hiszpana aż 50 milionów euro! Barca proponuje 30 milionów...
- Nie zapłacimy więcej, niż uważamy za logiczne i normalne. Trzeba wziąć pod uwagę, co w trakcie swojej kariery Cesc wygrał i jakie są potrzeby obu klubów. Są różne sposoby dojścia do kompromisu w sprawie ceny. Szczególnie w przypadku piłkarza, który wychowywał się w Barcelonie - powiedział Laporta.
Laporta próbuje zbić cenę i argumentuje: - Wychowanek Blaugrany nie ma w swoim dorobku żadnych znaczących trofeów. Przez wszystkie lata spędzone w Arsenalu, Fabregas nie wygrał nic poza FA Cup. Cena za takiego zawodnika nie powinna przekraczać kwoty 30 milionów euro. Tak samo było w przypadku Xabiego Alonso (latem przeszedł z Liverpoolu do Realu - przyp. red.).
Jak zakończy się sprawa przejścia Fabregasa do FC Barcelony? Tego nie wie chyba nikt. Obie strony chcą ją zakończyć jeszcze przed mundialem. Takie rozbieżności finansowe wydają się być jednak nie do przeskoczenia...
Arsenal w tym sezonie strzelil 116 bramek we wszystkich rozgrywkach. Mial przewage w posiadaniu pilki w wiekszosci meczow ( oprocz tej lekcji udzielonej przez Barce). jedyny nasz problem to obrona. Pamietajmy ze w koncowce sezonu grali emeryci (czytaj Sylvestr i Sol) oraz swietnie bronil nasz rodak. Jesli Wenger wzmocni nasza defensywe bo atak juz wzmocnil chamakhiem to Wright moze polkac te swoje wypociny
Wenger na siłe go nie zatrzyma. Chłopak ma ambicje i wielkie umiejętności. Arsenal jest wielkim klubem ale ostatnio ma wielkie kłopoty z nawiązaniem równorzędnej walki z najlepszymi choć i tak zważając na polityke transferową w ostatnim czasie trzymamy się nieżle. Dla Cesca to i tak mało i ja mu się nie dziwię. Wenger musi go jakoś przekonać do pozostania na jeszcze jeden sezon i wydać min 50mln na światowej klasy grajków żeby zbudować potężny Arsenal. To jedynie może go skłonić do pozostania na dłużej
ian Wright ma jakas niesamowita awersje do Arsenalu. Niby nasza wielka legenda a zawsze negatywnie o nas pisze. To on nas skreslal przed sezonem. Ale prawda jest taka ze tylko Henry odniosl sukcesy jak odszedl z Arsenalu. Patrzcie na Hleba, Flaminiego czy Adebayora. Po za tym Wenger pozbywal sie zawodnikow ktorzy juz byli po swojej najlepszej formie. Po za tym w tym zesonie nie bylismy wcale daleko od Chelski czy ManU. Wrecz przeciwnie w marcu bylismy faworytami. Chlopaki zje...li kwiecien ale na to nalozylo sie mase kontuzji. Wcale nie uwazam zebysmy tez sezon cofneli sie.
No tak bylo w przypadku odejscia Titiego, jakies osoby mowily ze jak Wenger kupi jakiegos klasowego zawodnika to Henry zostanie, ale tak sie nie stalo. Teraz zeby Cesc zostal pozostaje zarzadowi sprowadzic 2-3 nowych( swiatowej klasy) zawodnikow, bo w przeciwnym wypadku Fabregas odejdzie. Szczerze mowiac ja na miejscu cesca postawilbym taki warunek, jesli by go nie spelnili to bym odszedl(Ale nie do Barcy).
To jest też niestety symptomatyczne dla Arsenalu, zawodnik wokół którego niby budowana jest drużyna co chwila łączony jest z odejściem z zespołu, przecież tak nie da się zbudować silnej mentalnie i piłkarsko ekipy, skoro jej filar wciąż flirtuje z innym klubem. Jak to wpływa na morale reszty drużyny? Wg. mnie Wenger popełnił jednak duży błąd budując całą drużynę wokół Cesca. To świetny piłkarza, ale kiepski kapitan i mało charyzmatyczna postać, która nie potrafi wstrząsnąć drużyną kiedy ona tego potrzebuje.
Cesc czuje , że w Arsenalu nie ma co szukać bo w kluczowych momentach brakuje nam doświadczenia i szczęścia.
Nawet jeżeli boss go zatrzyma to i tak Cesc nie będzie tak dobrze grał.Nie będzie miał motywacji i myśleć będzie o FCB.
Lepiej kupić kilku doświadczonych piłkarzy,którzy będą ciągli grę Arsenalu i w końcu zacząć wygrywać niż kilku młodych,którzy są jeszcze za słabi,ale się rozwijają.a jak dojdzie do szczytu formy to chce odchodzić i wszystko zaczyna się od początku.
Jak odejdzie to ładnie podziękuje Bossowi że zrobił z niego wspaniałego piłkarza.Wróci do klubu,w którym był nikim.Ma tupet Cesc.
Jak nic nie wygrywa to chce odejść,a jak Arsenal by zaczął wygrywać to powiedziałby że zrobił swoje i chce odejść.
Tak źle i tak niedobrze.
Ambicje?! Kapitan druzyny mial by spier...,, zamiast pomoc swietnen druzynie w osiagnieciu sukcesu 1 rok jest kapitanem 1 rok byl wyrozniajaca sie postacia ,, i juz chce uciekac do klubu gdzie sie go pozbyli ,,!! Nie wydaje mi sie ale jesli to prawda to nie jest godzien noszenia koszulki arsenalu !!po co calowal herb !!! jako kapitan powinien skomentowac to doniesienie i powiedziec co zamierza !! bo takie podchody to poprostu zenada!!!
Mają racje... smutna prawda , ale prawda...
Arsenal się nam cofa...
Nadal jest szkółką ;/ a nie klubem, mam nadzieje, że przez te wakacje się to zmieni i będzie tak jak dawniej.
Jeśli klub nie walczy godnie o puchary dla swojego klubu,gdy trener zamiast wzmacniać zespół osłabia go z każdym okienkiem transferowym to co na to maja powiedzieć największe gwiazdy w zespole? To normalne że są taka sytuacja zawiedzeni.Zgadzam się z Grovesem że potrzebujemy kilku znaczących transferów.Najbardziej w defensywnie.Jeśli zawodnik zauważy,że trener robi wszystko żeby zespół osiągał świetne rezultaty i walczył na równi z innymi o puchary,ściągał do zespołu dobrych perspektywicznych zawodników to rzeczą normalną jest że chciałby uczestniczyć w tym projekcie.Co innego gdy trener osłabia zespół każdego lata.
zuczek1987--->Dokładnie . Też tak uważam... Wielki bohater głodny sukcesów się znalazł... Jak chce to niech sobie idzie... I żebyśmy tak za rok dublecik zgarnęli a Barca nic to zobaczyć jego minę byłoby napewno bezcenne...
on ma dopiero 23 lata ludzie a juz chce mieć dorobek nie wiadomo jaki ;/ ma jeszcze 10 lat grania na najwyższym poziomie jak nie 12 ;/
Niestesty mają rację... Cała wina za zaistniałą sytuację spada na Wengera... Brak ofensywy ze strony Arsenalu na rynku transferowym w ostatnich latach zrobiło swoje...
Może jak Wenger kupi kilku graczy to Cesc zobaczy że warto zostać ?
Chamakh jest to jeszcze 3transfery i zostaje.