Kiwior z golem! Arsenal 4-1 Newcastle
24.02.2024, 23:10, Łukasz Wandzel
1305 komentarzy
Podchodząc do rywalizacji z Newcastle United, Arsenal nie tylko udowodnił, że mecz z FC Porto zostawił w portugalskiej szatni, ale także zagrał z taką intensywnością, jakby w środę nie występował w Lidze Mistrzów. Kanonierzy zaliczyli mocny początek i strzelili 2 gole, dzięki czemu szybko ustawili sobie spotkanie z ekipą Eddiego Howe'a.
W pierwszej połowie goście wyglądali bardzo słabo na tle londyńczyków, jednak gdy w drugiej poprawili swoją grę, było już za późno. Następnie podopieczni Mikela Artety zdobyli kolejne 2 bramki, a hiszpański szkoleniowiec dał odpocząć kluczowym piłkarzom i wprowadził rezerwowych.
Składy obu drużyn
Arsenal: Raya – White, Saliba, Gabriel, Kiwior – Odegaard (76' Smith Rowe), Rice, Jorginho (89' Elneny) – Saka (76' Nelson), Havertz (76' Nketiah), Martinelli (64' Trossard)
Newcastle: Karius – Trippier, Shar, Botman (73' Lascelles), Livramento (73' Burn) – Longstaff, Guimaraes (73' Willock), Miley – Almiron (64' Murphy), Isak (64' Barnes), Gordon
Spotkanie z Newcastle Kanonierzy zaczęli bardzo ofensywnie. Jakub Kiwior i Ben White grali jako wahadłowi, będąc przez długi czas ustawieni wysoko na skrzydłach. Z kolei w środku pola Declanowi Rice'owi partnerował Jorginho, który w pierwszej połowie nieustannie rozsyłał podania do kolegów z zespołu.
Z kolei Sroki nie wykorzystały pojedynczych sytuacji, które pozwoliłyby jak równy z równym powalczyć z Arsenalem. Zawodnicy Newcastle ulegali pressingowi, popełniali dużo indywidualnych błędów, grając z w bramce z tak naprawdę trzecim bramkarzem – Lorisem Kariusem.
Niemiecki golkiper po raz pierwszy skapitulował już w 18. minucie po rzucie rożnym. Gabriel uderzył piłkę głową, a futbolówka jak w Pinballu odbijała się między Kariusem, Tino Livramento i Svenem Botmanem, aż przekroczyła linię bramkową. Temu ostatniemu przypisano autorstwo trafienia samobójczego.
Kilka minut później Jorginho fantastycznie wypatrzył wybiegającego Martinellego, który opanował piłkę w polu karnym i spod linii końcowej wycofał na 5. metr, skąd gola na 2-0 zdobył Kai Havertz.
Przyjezdni zaliczyli lepszy fragment gry dopiero w drugiej połowie, jednak w 65. minucie Bukayo Saka pozbawił gości złudzeń. Skrzydłowy Arsenalu przedryblował na prawej stronie Livramento i wpisał się na listę strzelców, uderzając na długi słupek. Parę minut później było już 4-0: w 69. minucie gola głową po rzucie rożnym zdobył Jakub Kiwior.
W końcówce podopiecznym Eddiego Howe'a udało się zdobyć gola honorowego za sprawą rezerwowych. Wchodzący z ławki Dan Burn dośrodkował piłkę, którą głową do siatki wpakował były piłkarz Arsenalu – Joe Willock. Bliski trafienia w doliczonym czasie gry był też jego kolega z akademii, Emile Smith Rowe.
źrodło: własne![](https://kanonierzy.com/coats/Leicester.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Arsenal.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Arsenal.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Manchester City.png)
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 22 | 16 | 5 | 1 | 53 |
2. Arsenal | 23 | 13 | 8 | 2 | 47 |
3. Nottingham Forest | 23 | 13 | 5 | 5 | 44 |
4. Manchester City | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
5. Newcastle | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
6. Chelsea | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
7. Bournemouth | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
8. Aston Villa | 23 | 10 | 7 | 6 | 37 |
9. Brighton | 23 | 8 | 10 | 5 | 34 |
10. Fulham | 23 | 8 | 9 | 6 | 33 |
11. Brentford | 23 | 9 | 4 | 10 | 31 |
12. Manchester United | 23 | 8 | 5 | 10 | 29 |
13. Crystal Palace | 23 | 6 | 9 | 8 | 27 |
14. West Ham | 23 | 7 | 6 | 10 | 27 |
15. Tottenham | 23 | 7 | 3 | 13 | 24 |
16. Everton | 22 | 5 | 8 | 9 | 23 |
17. Leicester | 23 | 4 | 5 | 14 | 17 |
18. Wolves | 23 | 4 | 4 | 15 | 16 |
19. Ipswich | 23 | 3 | 7 | 13 | 16 |
20. Southampton | 23 | 1 | 3 | 19 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 18 | 13 |
E. Haaland | 17 | 1 |
A. Isak | 15 | 5 |
C. Palmer | 14 | 6 |
C. Wood | 14 | 2 |
B. Mbeumo | 13 | 3 |
Y. Wissa | 11 | 2 |
Matheus Cunha | 10 | 4 |
O. Watkins | 10 | 4 |
J. Kluivert | 10 | 3 |
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Tak pamiętam na początku sezonu,że było święte oburzenie bo trzeba było Nam brać albo Mounta albo Madissona. Pierwszy 0 bramek 0 asyst ciągle w szpitalu drugi siedzi na ławce a ma 3 gole i 6 asyst. Podobno to My kupiliśmy największego floopa.
Po 200 dniach od zerwania więzadła krzyżowego, Jurriën Timber powrócił do treningów z Arsenalem.
@Garfield_pl: Podobno jest git ;)
Partey, Timber, Zinny, Tomi, Jesus all back in full first-team training.
@kamo99111: żartowałem z tym topem, średni pilkarz za dużą kasę, ubogi taktycznie przede wszystkim
Ciekawa jak będzie wyglądało u nas okienko pod względem obrońców. Mamy 7 jakościowych i stosunkowo młodych obrońców, którzy są na tyle uniwersalni, że na każdej pozycji mamy w teorii 3/4 opcje.
PO: White/Timber/ Tomiyasu
LO: Timber/Zicz/Tomiy/Kiwior
ŚO: Saliba, Gabriel, White, Kiwior, Timber, Tomiyasu
Jest kilku pewniaków, ale toczy się też spora rywalizacja o miejsce w składzie, tym bardziej, że Areta nie lubi rotować w obronie, gdy nie musi. Ciężko mi sobie wyobrazić, że przyjdzie powiedzmy jeszcze jeden młody kozak na ŚO i np. Kiwior mając perspektywę bycia głębokim rezerwowym zgodzi się zostać w klubie. Z drugiej strony 7 zawodników na 4 pozycje, dokładając do tego zdrowie niektórych z nich, to proszenie się o problemy. Moim zdaniem najlepiej byłby spróbować ściągnąć kogoś doświadczonego, który nie robiłby kwasów o brak gry, ale w razie plagi kontuzji dał radę ratować zespół. Ktoś taki jak Jorginho w pomocy. A gruby hajs przeznaczyć na jakiś kozaków do pomocy i ataku.
@sickstick napisał: "Uważam że w erze Unaia największym problemem była nie sama filozofia, ale struktura że transfery robił mu Raul. Emery chciał Zahe, dostał Pepe, zupełnie innego gracza. Jestem zdania że w taktyce Emerego, polegające na wciąganiu rywala na własną połowę i szybkich atakach, Zaha chodziłby jak potwór."
To był w sumie w jakimś sensie punkt zwrotny Emeryego. Dostał zupełnie inny profil skrzydłowego w czasach w których nie było jeszcze niosącego wszystko na swoich plecach Saki. Auba i Laca zaczynali się cofać w rozwoju, Pepe nie ogarnął i nie było komu straszyć w ofensywie. Ostatecznie nie wyszło źle bo nie wiem czy z Emerym osiągnelibyśmy w kolejnych latach to co z Artetą teraz ale trzeba było zapłacić za do dużą cenę a tą ceną był właśnie Pepe
Edu and Arteta were utterly convinced of Mykhailo Mudryk’s talent. When the deal did not materialise, Arsenal’s understanding was that the player was devastated.
Mudryk still has admirers at Arsenal, who believe his talent can still be unlocked. [The Athletic]
| Jurrien Timber has RETURNED to full training.
[via @AFCAMDEN].
@Zloty: Ocenia się na koniec ale pamiętam jak było obstawianie jakie staty będzie miał Havertz na koniec i większość pisało że nawet 5 bramek nie będzie miał no cóż ma 7 jak skończy z 10 i dorzuci jeszcze z 5 asyst to jak dla mnie Jesus będzie większym flopem niż Niemiec
Uważam że w erze Unaia największym problemem była nie sama filozofia, ale struktura że transfery robił mu Raul. Emery chciał Zahe, dostał Pepe, zupełnie innego gracza. Jestem zdania że w taktyce Emerego, polegające na wciąganiu rywala na własną połowę i szybkich atakach, Zaha chodziłby jak potwór.
Tak patrząc wstecz, pewnie większość pamięta kiedy przychodził Pepe, był już Auba i Lacazette. To było pompowanie na topowe trio w Europie, prawie na miarę Suarez-Messi-Neymar. Sam trochę w to uwierzyłem, ale oczywiście z dystansem :)
@kamo99111 napisał: "Normalnie jakby zamienić nazwiska i cofnąć się wstecz parę lat to bym pomyślał że to o Arsenalu :-D"
Ciężko się nie zgodzić, ale zobacz jak odmienne było podejście Arsenalu, a jak odmienne jest/było ManU. Po odejściu Wengera nawet najmniej rozgarnięty kibic zdawał sobie sprawę, że mamy komin płacowy w klubie i na dodatek skład z olbrzymimi lukami (np. po odejściu Ramseya nie mieliśmy żadnego ŚP). Emery był pomyłką, jego filozofia i podejście nie pasowało do DNA Arsenalu. Też popełnialiśmy błędy transferowe Pepe, Luiz, Wilian itp. Jednak wizja odbudowy dla wszystkich była w miarę czytelna. Pozbyć się Ozila, później Auby, którzy zarabiali najwięcej, a ich wkład w drużynę w końcowej fazie był marginalny lub nawet szkodliwy. Potem zawodników za słabych na Arsenal lub tych, którzy tu nie chcą być. Jednych i drugich próbowano zastąpić młodymi, perspektywicznymi zawodnikami, którzy niekoniecznie są na pierwszych stronach gazet. Zawodnicy, którzy będą rozwijać się z projektem MA. Nasze zainteresowanie wzbudzali Ceballos i Ode, ich Varane i Casemiro. Ceballos finalnie nie wypalił, wiadomo, ale chodzi o to w jaki sposób my staraliśmy się odbudować, a w jaki oni. Oni chcieli pójść drogą na skróty, my cofnęliśmy się do podstaw. Każdy wiedział, że Ceballos czy Ode to nie był poziom Varana czy Casemiro, to oczywiste. Jednak Arsenal stawiał na potencjał, na rozwój, a nie na jakość tu i teraz. Saka, GM, Saliba, Ode to zawodnicy, którzy jeszcze parę lat temu nie byli nawet blisko topowego poziomu. Jednak zaufaniem, cierpliwością zostali zbudowani równolegle z rozwojem zespołu.
W ManU tego nie ma. Zapomnieli, że najsilniejsi byli w momencie kiedy trzon zespołu stanowili wychowankowie lub zawodnicy kupieni w młodym wieku, a nie najemnicy pokroju Casemiro czy Antonego. Kto tam dzisiaj jest liderem? Bruno? Z swoim nonszalanckim podejściem do pressingu i defensywy ma być przykładem? Rash? Zawodnik zmanierowany przez wielkie pieniądze i sławę, który łapie formę raz na 3 sezony? Casemiro, Varane?
Wiadomo, nie nasz cyrk i możemy się tylko z boku pośmiać, ale mnie po prostu bawi jak kibice ManU jako receptę na sukces dalej upatrują w kupowaniu najdroższych zawodników :D
@ozzy95 napisał: "Wiem, że White gra już długo jako PO, ale w przeszłości był nominalnym ŚO. To rzadkość by mieć aż tylu ŚO, którzy spokojnie mogą pokryć pozycje bocznych obrońców, a my mamy White'a, Kiwiora, Timbera."
Tomiyasu też był ŚO w poprzednim klubie
Fun fact: w ostatnich spotkaniach nasz cały blok defensywny tworzą nominalni środkowi obrońcy: White, Saliba, Gabriel, Kiwior.
Wiem, że White gra już długo jako PO, ale w przeszłości był nominalnym ŚO. To rzadkość by mieć aż tylu ŚO, którzy spokojnie mogą pokryć pozycje bocznych obrońców, a my mamy White'a, Kiwiora, Timbera. To plus mieć tylu elastycznych taktycznie i uzdolnionych technicznie obrońców w składzie.
@Zloty: tak, aż się wierzyć nie chce :]
@Furgunn: Ostanimi czasy te "odpady" z Chelsea grają tak jak przystało na obecny Arsenal ,nasz karabin MK czyni cuda zarówna z Havertza jak i z jorginho coś pięknego
@Be4Again: Chyba nie jest tam aż tak źle jak wygląda. W zasadzie 3 nazwiska są do absolutnego pozbycia się, czyli Varane, Casemiro i Sancho. Wietrzenie szatni i budżetu płacowego będzie bardziej niż odczuwalne. Martial odchodzi i tak. Eriksen, Wan-Bissaka i Lindelof za rok. W zasadzie każda oferta sprzedaży, która wpłynie z zewnątrz poza Bruno, Mainoo, Garnacho i ew Hojlundem powinna być rozpatrzona pozytywnie.
2 lata i masz wyczyszczone większość syfu.
Tylko się to nie stanie w tym cyrku zwanym klubem. Bo oni od 10 lat są średniakiem, ale nie potrafią się z tym pogodzić i cały czas brną w nagłą, szybką poprawę. Wyrzucają jednego śmiecia i zadowoleni z lepszego widoku przynoszą dwa nowe. Co 2 lata wymieniają trenera i pozwalają mu na przyprowadzenie kolejnych brudów. I tak w kółko.
W Arsenalu hierarchia była jasna Josh->Edu->Mikel, ale każdy z nich szedł w tym samym kierunku i opierali się na zaufaniu. MU opiera się na wynikach i zyskach. Każdy robi co chce i na koniec mają być wyniki.
Jeśli po przyjściu Radcliffa pójdzie info o "świeżym starcie", zwolnią Erika i zatrudnią nowego trenera, któremu oficjalnie bardzo zaufają i dadzą mu duże środki, to znaczy że nic się tam nie zmieniło. Tylko Glazerowie przestaną być obrzucani syfem, a ich miejsce zajmie ineos.
@Furgunn: niech gra z ricem bo dobrze to wyglada
Jorginho wystąpił w tym roku w podstawowym składzie Arsenalu w dwóch meczach Premier League, przy czym w obu spotkaniach zdobył nagrodę dla najlepszego zawodnika!
@kamo99111 napisał: "nie zgodzę się. Inaczej traktujesz zawodnika, który jest sprowadzany za paczkę gruszek, a co innego jak sprowadzasz zawodnika mającego wiesc prym. Jeżeli liczysz zawodnika jako "do rotacji" To wybaczasz pewne rzeczy, bo nie jest to zawodnik grający pierwsze skrzypce. A niska kwota transferu i tygodniowka sprawiają, że nie ma ciśnienia aby pozywać się gracza gdy do wzmocnienia jest kilka innych pozycji."
No moim zdaniem dalej wygląda to tak, że łatwiej/szybciej przyznać się do błędu/flopa z zawodnikiem za 20-30 mln i go szybciej odpalić/sprzedać po 1,5 lub dwóch nieudanych sezonach niż z gościem za 80-100 mln, bo próbujesz go za wszelką cenę uwiarygodnić i budować. Zresztą jest kilka takich przykładów Havertz w Chelsea, Felix w Atletico, Dembele w Barcelonie. Nigdy nie spełnili oczekiwań w 100% a jednak spędzili sporo czasu w swoich klubach i dostawali kolejne szanse. Chyba że mówisz o transferach pokroju Momo to mogę się zgodzić, na zasadzie zapchajdziura za kilka milionów z wyraźnymi brakami ale w poprzednim komentarzu pisałeś o kwocie 30 mln euro, a za tyle należy jednak czegoś wymagać i weryfikować po jakimś czasie.
@kamo99111 napisał: "Eboue? To bardziej boczny obrońca. Lord? Ehh tego to chyba nikt nie przebije :-D co do Gervinho to bardzo podobny poziom do Pepe. Tyle, że Iworyjczyk funkcjonował w innej taktyce, innej pozycji i w ogóle innych czasach."
Tak, ale od momentu gdy do klubu przyszedł Sagna, Eboue rozegrał sporo meczy na prawym skrzydle w Arsenalu.
dobrze , że Arczi u nas to posprzątał :-)
@Be4Again napisał: "Ostatnio widziałem wrzutkę na X, że na OT nawet kible są niesprawne i szambo wybija na stadionie w trakcie meczy :D Ta drużyna nie ma lidera, nie ma tożsamości. Zbieranina przepłacanych najemników, którzy są tam tylko dla $. Rash, który ma formę raz na 3 lata dostaje tam ponad 300k tygodniowo, Casemiro, który nie wiem czy jest w top 10 na swojej pozycji w lidze zgarnia 350k, a wiecznie kontuzjowany lub bez formy Varane 340k. Jak tam ma być dobrze? 3 najwyżej opłacanych zawodników to jednocześnie 3 zawodników, którzy ciągną ten zespół w dół. Do tego wisienka na torcie Martial, który zarabia więcej od Bruno :D Przecież tam wewnętrzna hierarchia w szatni jest wywrócona do góry nogami. To trwa nie od dziś"
Normalnie jakby zamienić nazwiska i cofnąć się wstecz parę lat to bym pomyślał że to o Arsenalu :-D
@Mastec30 napisał: "Myślę że w tym sesonie Erika nie zwolnią. Zwłaszcza teraz jak Hojlund był zdrowy to miał 4 wygrane z rzędu plus awanse do FA Cup. Nie ma źle. Myślę że to 6 miejsce to jest spokojne w ich wykonaniu. A może się nawet o 5 pokuszą co może dać LM."
Kogo lepszego oni mogą zatrudnić? w ciągu 10 lat przewinęło się przez ten klub 5 trenerów - Moyes, LvG, Mou, OGS i ETH. Każdy o innym profilu i zaletach, ale łączy ich jedno; odbili się od "betonu" ManU. Tam nawet Pep by nie zaradził. Są w takim momencie, że nikt lepszy od ETH za Chiny Ludowe nie przyjdzie tam pracować. Ostatnio widziałem wrzutkę na X, że na OT nawet kible są niesprawne i szambo wybija na stadionie w trakcie meczy :D Ta drużyna nie ma lidera, nie ma tożsamości. Zbieranina przepłacanych najemników, którzy są tam tylko dla $. Rash, który ma formę raz na 3 lata dostaje tam ponad 300k tygodniowo, Casemiro, który nie wiem czy jest w top 10 na swojej pozycji w lidze zgarnia 350k, a wiecznie kontuzjowany lub bez formy Varane 340k. Jak tam ma być dobrze? 3 najwyżej opłacanych zawodników to jednocześnie 3 zawodników, którzy ciągną ten zespół w dół. Do tego wisienka na torcie Martial, który zarabia więcej od Bruno :D Przecież tam wewnętrzna hierarchia w szatni jest wywrócona do góry nogami. To trwa nie od dziś. Weź teraz sprzedaj któregoś z nich :D W Realu do dzisiaj się śmieją, że sprzedali im Casemiro i Varana łącznie za ponad 110mln :D
Posprzątanie tego bałaganu i odbudowanie prestiżu tego klubu to naprawdę karkołomne zadanie. Znając życie pewnie załapią się na CL przez to, że zwiększą nam ilość miejsc o jedno i na tym skorzystają. Jednak co dalej? Kolejne 300mln na transfery "najemników"?
@ozzy95: nie zgodzę się. Inaczej traktujesz zawodnika, który jest sprowadzany za paczkę gruszek, a co innego jak sprowadzasz zawodnika mającego wiesc prym. Jeżeli liczysz zawodnika jako "do rotacji" To wybaczasz pewne rzeczy, bo nie jest to zawodnik grający pierwsze skrzypce. A niska kwota transferu i tygodniowka sprawiają, że nie ma ciśnienia aby pozywać się gracza gdy do wzmocnienia jest kilka innych pozycji.
@Rynkos7: Eboue? To bardziej boczny obrońca. Lord? Ehh tego to chyba nikt nie przebije :-D co do Gervinho to bardzo podobny poziom do Pepe. Tyle, że Iworyjczyk funkcjonował w innej taktyce, innej pozycji i w ogóle innych czasach.
@Garfield_pl napisał: "They will never be Man United"
Odbieram to jako komplement.
@1886gunner1886 napisał: "najbardziej irytujące w tych eskpertach czy kibicach MU jest to że oni ciągle żyją przeszłością nie patrząc na to w jakim miejscu sa aktualnie"
Mają 1 argument o tej całej ogólnej wielkości i że Arsenal nigdy tam nie będzie ale popatrzmy na MC. Oni za Guardioli zdobyli 16 pucharów. Są już tylko 5 pucharów za trzecim Arsenalem. Także ta świadomość moze sie bardzo szybko zmienić. I chyba żaden kibic United nie ogarnia, że na ostatnie 10 pełnych sezonów nawet Arsenal w gigantycznym kryzysie 7 razy był nad nimi w tabeli. Obecny sezon zapewne będzie 8 takim także ten spadek United już trwa nie rok/dwa ale dekade i nie zanosi się żeby szybko minęło
@Garfield_pl: Akurat Xhaka to wymiatał w poprzednim sezonie i miał dużo większy wpływ na rozgrywanie akcji i ich tworzenie niż Havertz. A co do Havertza tak jak mówisz, chłop jest od wszystkiego. Bardzo często wykonuje tak zwaną "brudną robotę" gdzie ludzie nie zawsze to dostrzegają. Potrafi tworzyć przestrzeń dla kolegów, wygrać pojedynek i co najważniejsze jak na razie jest okazem zdrowia. Oby dalej się rozwijał pod Artetą bo ja wierzę, że będziemy mieli w przyszłości z niego dużo pożytku.
@Garfield_pl: najbardziej irytujące w tych eskpertach czy kibicach MU jest to że oni ciągle żyją przeszłością nie patrząc na to w jakim miejscu sa aktualnie
@Garfield_pl napisał: "Już nie jeden raz czytałem o zaufaniu ,ale no niech trzymają chłopa xD"
Myślę że w tym sesonie Erika nie zwolnią. Zwłaszcza teraz jak Hojlund był zdrowy to miał 4 wygrane z rzędu plus awanse do FA Cup. Nie ma źle. Myślę że to 6 miejsce to jest spokojne w ich wykonaniu. A może się nawet o 5 pokuszą co może dać LM.
Darren Bent: "There is no way on this planet, as we sit right now, that Arteta is leaving, with what he has built at Arsenal. We are now challenging again.”
Andy Goldstein: "What has he built? Failure? Didn’t you challenge last season?"
DB: "There is no way he is leaving for Manchester United. If we are going backwards what are you guys doing then?"
AG: "I don’t think you understand the juggernaut Manchester United are as a club."
DB: "You will never ever get an argument from me about how big Manchester United are. But sometimes people get confused with the Manchester United of old and where Manchester United currently sits now. So, you want Arteta, who is pushing for the league which they still are and in the Champions League, to leave for a club that went bottom of your Champions League group?"
AG: "You are missing my point. He’s not going to that club that’s bottom of the group. You are going to the biggest club in the world, or one of, Arsenal will never be that. They will never be Man United." [@talkSPORT via @HITCfootball]
Haha jaka odklejka ;)
@FlameDood napisał: "Co do Xhaki, to ja go nie porównuje 1 do 1 do Havertza bo mimo, że Kai zajął jego miejsce na boisku to jednak jego rola w zespole jest inna."
No 1do1 nie da się, ale Havertz jest bardziej uniwersalny właśnie, bo zagra i w pomocy i na 9 ,czego Xhaka nie mógł zrobić:) ale dużo było tutaj gadki o tym że Xhaka tak wymiatał, a w zasadzie statystyki Havertza złe nie są w porównaniu z Granitem
Ten Hag: “I'm under contract here at Man United for three seasons. So I don't care about rumours”.
“I'm in this process and only focusing on the process. I have a strong belief and I feel after multiple talks that INEOS believe me”.
Już nie jeden raz czytałem o zaufaniu ,ale no niech trzymają chłopa xD
@Garfield_pl napisał: "A wiecie że Havertz ma już ( jeśli się nie mylę) tyle samo goli co Xhaka w zeszłym sezonie;)"
Myślę, że do końca sezonu na spokojnie zrobi +/- 10 bramek + 5 asyst w lidze i wydaje mi się, że będzie to bardzo dobry wynik.
Co do Xhaki, to ja go nie porównuje 1 do 1 do Havertza bo mimo, że Kai zajął jego miejsce na boisku to jednak jego rola w zespole jest inna.
Mi sie wydaje , ze w lato nasze szeregi opuści ESR.
Już są robione przymiarki na #10 dla Odegarda.
@Joker_224: Saka
@Garfield_pl napisał: "A wiecie że Havertz ma już ( jeśli się nie mylę) tyle samo goli co Xhaka w zeszłym sezonie;)"
Ma też w kanadyjce tyle samo co Rice
@Be4Again:
Antony zgoda, dla mnie totalnie beznadziejny piłkarz, Mounta również nigdy nie trawiłem i nigdy nie potrafiłem zrozumieć dlaczego w reprezentacji gra on kosztem Fodena. W przypadku Caicedo i Mudryka jeszcze zbyt wcześnie by tak mówić, aczkolwiek w przypadku Ukraińca rzeczywiście na ten moment nie zanosi się aby coś miało się zmienić. Dla mnie wszyscy do jednego wora, i dywagacje który lepszy który gorszy jest bez sensu.
A wiecie że Havertz ma już ( jeśli się nie mylę) tyle samo goli co Xhaka w zeszłym sezonie;)
Swoją drogą, myślicie że ktoś z 1 składu zostanie latem sprzedany? Bo mnie nie zdziwi to, i niekoniecznie będzie to tylko Partey:)
@Rynkos7 napisał: "Tego zawodnika nie chciał nawet Emery, to nie był pomysł Hiszpana tylko zarządu. Pepe to flop i tutaj powinna być postawiona kropka."
Jak patrzę na takiego Antonego, Mounta, Caicedo czy Mudryka to nasz "flop" wypada przy nich jak wirtuoz piłki nożnej.
112 meczy / 27 goli / 21 asyst - we wszystkich rozgrywkach.
Dla porównania taki Antony, który kosztował znacznie więcej ma:
70 meczy / 9 goli / 4 asysty - we wszystkich rozgrywkach.
Flop flopowi nierówny :D Sprowadzając Pepe zapłaciliśmy za zawodnika, który powinien być topem, a okazało się że mamy po prostu przeciętnego skrzydłowego. Nie spełnił oczekiwań, ale porównując go z takim Antonym czy Mudrykiem to wypada po prostu znacznie lepiej.
@kamo99111 napisał: "Może top nie. Ale tak jak to było mówione wcześniej - gdyby Pepe przychodził za 30mln to ocena transferu byłaby inna. Myślę, że na ławce śmigałby do dziś. Jednak kwota zrobiła swoje przez co można powiedzieć że transfer był nie do końca udany. Ale żeby to był jakiś totalny flop? Myślę, że nie.
Też kwestia tego, że ten zawodnik był kupiknu pod inny styl. Emery preferuje jednak inna taktykę niż Arczi. Mikel wymaga też od każdego zawodnika na boisku pracy w obronie. Pepe niestety tego nie potrafił ogarnąć no i się skończyło jak się skończyło."
Tego zawodnika nie chciał nawet Emery, to nie był pomysł Hiszpana tylko zarządu. Pepe to flop i tutaj powinna być postawiona kropka. Bardzo przeciętny piłkarz, ogromna kwota transferu i ogromna tygodniówka. Zawsze mnie bawią te rozważania w jego przypadku, wyciąganie tych wszystkich statystyk, bramek i asyst które strzelał w nic nie znaczących meczach itd. Szczerze mówiąc już Gervinho przyniosł mi więcej radości niż Pepe. Dla mnie najsłabszy skrzydłowy/schodzący napastnik jakiego za swojego życia widziałem w tym klubie. Nawet Bendtner czy Eboue na tej pozycji prezentował się lepiej.
@kamo99111 napisał: "Może top nie. Ale tak jak to było mówione wcześniej - gdyby Pepe przychodził za 30mln to ocena transferu byłaby inna. Myślę, że na ławce śmigałby do dziś. Jednak kwota zrobiła swoje przez co można powiedzieć że transfer był nie do końca udany. Ale żeby to był jakiś totalny flop? Myślę, że nie.
Też kwestia tego, że ten zawodnik był kupiknu pod inny styl. Emery preferuje jednak inna taktykę niż Arczi. Mikel wymaga też od każdego zawodnika na boisku pracy w obronie. Pepe niestety tego nie potrafił ogarnąć no i się skończyło jak się skończyło."
Ale to co napisałeś jest bezsensu. Piszesz że kwota transferu, gdyby była niższa to miałaby przełożenie na to, że Pepe śmigałby do dziś, po czym sam piszesz, że to nie zawodnik pod granie Artety. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, obaliłeś swoją tezę. Poza tym to jakaś odwrócona logika, że piłkarz mógłby grać więcej i dłużej w klubie, bo kwota transferu jest niska, ja bym raczej skłaniał się ku twierdzeniu, że jeśli piłkarz kosztował więcej to może być czasem na siłę pchany do składu i dostawać kolejne szanse nieco na wyrost, bo musi się zwrócić, a trener/menedżer musi udowodnić jego przydatność dla drużyny.
To też pokazuje jak duże zaufanie dostał Arteta, że mógł sobie pozwolić na odpalenie Pepe.
@inwilshereitrust napisał: "Dlaczego ich wybralem? Ano bo Pepe ma wiecej bramek i asyst po swoich 2 pierwszych sezonach niż oni obaj razem wzięci.
Czyli Pepe top xd"
Może top nie. Ale tak jak to było mówione wcześniej - gdyby Pepe przychodził za 30mln to ocena transferu byłaby inna. Myślę, że na ławce śmigałby do dziś. Jednak kwota zrobiła swoje przez co można powiedzieć że transfer był nie do końca udany. Ale żeby to był jakiś totalny flop? Myślę, że nie.
Też kwestia tego, że ten zawodnik był kupiknu pod inny styl. Emery preferuje jednak inna taktykę niż Arczi. Mikel wymaga też od każdego zawodnika na boisku pracy w obronie. Pepe niestety tego nie potrafił ogarnąć no i się skończyło jak się skończyło.
@Furgunn: dlatego mamy Utd i transfery Antonego (86 mln) i Sancho (73 mln) z tygodiowkami lacznie na poziomo 600 tys tygodniowo (250 + 350). Bez opłar dla agentów przy 5 latach wyjdzie 314 mln funtow.
Dlaczego ich wybralem? Ano bo Pepe ma wiecej bramek i asyst po swoich 2 pierwszych sezonach niż oni obaj razem wzięci.
Czyli Pepe top xd
@Furgunn napisał: "Arsenal zakończył spłatę transferu Nicolasa Pépé, a wszystkie związane z tym transakcją opłaty sięgnęły 130 milionów funtów."
Nie chcę o tym rozmawiać XD
Ciekawostka: Arsenal zakończył spłatę transferu Nicolasa Pépé, a wszystkie związane z tym transakcją opłaty sięgnęły 130 milionów funtów.
@Joker_224: Partey też ominął tylko kilka meczów
@Freo98 napisał: "a kto tam z przodu united miałby im zagrozić?"
Już potrafili się spiąć na City, czy to Rashford, może Hojlund się wyleczy ;) konterki jakieś i może remis ugrają, skoro Luton potrafi ich przechodzić luźno, to i muły mogą;)
United nawet jak strzeli 3 bramki City to dostaną z 6 jak nie więcej.
Się ten Haaland rozstrzelał