Kongres FIFA poparł propozycję "6+5"

Kongres FIFA poparł propozycję "6+5" 30.05.2008, 19:19, Mateusz Kolebuk 68 komentarzy

Podczas corocznego kongresu Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) w Sydney przyjęto propozycję prezydenta Seppa Blattera, by wprowadzić limity dla zawodników z zagranicy.

Według zasady "6+5" na boisku w każdej drużynie będzie mogło przebywać jednocześnie najwyżej pięciu zagranicznych piłkarzy. Nowe zasady mają w pełni obowiązywać od 2012 roku. Propozycję poparło 155 delegatów, pięciu było przeciw.

Kongres wezwał jednocześnie Blattera oraz szefa Europejskiej Unii Piłkarskiej (UEFA) Michela Platiniego do szukania rozwiązań, które pozwoliłyby przyjąć nowe przepisy w Europie. Właśnie na Starym Kontynencie limity mogą się okazać niemożliwe do wprowadzenie. Komisja Europejska stoi na stanowisku, że jakiekolwiek ograniczenia nie mogą dotyczyć obywateli Unii Europejskiej, bo jest to sprzeczne z fundamentalną dla Wspólnoty zasadą swobodnego przepływu pracowników.

Blatter zapewnił, że nie dąży do konfrontacji z Unią Europejską i chce rozwiązać problem na drodze kompromisu. W pełni poparł go Platini, który zapewnił, że zgadza się z filozofią szefa FIFA.

- To trudna sprawa. Europa nie jest w komfortowej sytuacji, ale zrobimy wszystko, by znaleźć dobre rozwiązanie. W naszej piłkarskiej rodzinie też nie ma zgodności. Część lig protestuje, część jest za, kluby generalnie są przeciw" - powiedział Platini.

Według Blattera nowe przepisy mają wyrównać poziom futbolu na świecie. Prezydent FIFA uważa, że obowiązek wystawiana w drużynie graczy krajowych z jednej strony spowoduje rozwój szkolenia, a z drugiej powstrzyma bogate kluby przed wykupywaniem młodych talentów z biedniejszych państw.

Z ideą tą zgadza się m.in. szef Komitetu Piłkarskiego FIFA Franz Beckenbauer. - Obecnie w Niemczech zdarza się, że na boisku w zespole ligowym nie ma żadnego niemieckiego piłkarza. To nie jest w interesie futbolu. Beckenbauer przywołał przykład Anglii. Trzy kluby z tego kraju grały w półfinałach Ligi Mistrzów, a reprezentacja nie zdołała zakwalifikować się do mistrzostw Europy.

Według Blattera nowe zasady mogą być wprowadzane stopniowo. W 2010 roku byłby obowiązek przebywania czterech zawodników krajowych na boisku, rok później pięciu, a w 2012 roku - sześciu.

FIFASepp Blatter autor: Mateusz Kolebuk źrodło: PAP
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Frytek komentarzy: 319701.06.2008, 22:28

To już wiemy..

dennis komentarzy: 33401.06.2008, 21:01

do afcforever- rzeczywiście, mój błąd.A to jeszcze bardziej pokazuje,że Anglia ma spory kłopot.

dennis komentarzy: 33401.06.2008, 21:00

do afcforever- rzeczywiście, mój błąd.A to jeszcze bardziej pokazuje,że Anglia ma spory kłopot.

Fabregas19 komentarzy: 5084 newsów: 801.06.2008, 18:23

No to od roku 2012 będziemy oglądać nudny mozolny futbol...

martin93 komentarzy: 106301.06.2008, 15:57

to zły pomysł lepiej by było np.zakazać dzieciom w UK MCDonalda :-)
a tak na serio to myśle ze problemy reprezentacji anglii nie powinny zmuszac calego pilkarskiego swiata do zmian! po za tym sam nie moge wyjsc z podziwu jak anglia mogla nie awansowac do ME !

kasku2 komentarzy: 46801.06.2008, 12:20

Wamat90, dennis : Witamy:D
miło że jest nas tutaj coraz więcej.
:)
a co do artykułu to nie podoba mi się ten pomysł. ;/

Pozdrawiam :)

kibicarsenalu komentarzy: 14901.06.2008, 10:21

''powstrzyma bogate kluby przed wykupywaniem młodych talentów z biedniejszych państw.'' a jeśli chodzi o to to ci utalentowani będą się tylko marnowwać w gorszych zespołach.

A jeśli anglia grać nie potrafi to dlaczego mają na ty cierpieć kluby

kibicarsenalu komentarzy: 14901.06.2008, 10:18

Jak tak chcą wyrównywać poziom lig to niech rozwijają te gorsze a nie pogarszają najleprzych

dennis komentarzy: 33431.05.2008, 21:49

Cześc(jestem nowy).Co do pomysłu to ja też go nie podzielam.W końcu kluby to własność prywatna i każdy może sprowadząc taki zawodników jak chce.Rozumiem ,że działacze fify chcą aby w danym kraju grał jego obywatel.Jednak myślę ,że nie tędy droga.Ostatnio graczów angielskich,zwłaszcza tych młody jest jak na lekarstwo, więc powinni może zastanowić się nad zmianą szkolenia.Angielska reprezentacja ma tylko utalentowaną 11, o reszcie zawodników praktycznie nie słychać,teraz tylko o ramseyu.

Wamat90 komentarzy: 23531.05.2008, 21:44

To nie zbyt dobra wiadomość dla Arsene'a Wengera :/ Ale w ciągu tych 2-3 lat powinniśmy wyszkolić kilku dobrych Anglików. A tak poza tym to witam wszystkich bo jestem tu nowy :) Pozdrawiam

Mar713 komentarzy: 8531.05.2008, 21:06

Kocham te ich "genialne" pomysły! Ja też tego nie popieram. Obawiam się, że poziom niektórych lig może spaść, a tego chyba nikt nie chce... Pozdro

ROBIN0102 komentarzy: 7131.05.2008, 20:25

Ja jestem stanowczo przeciwko temu...To tak jakby w jednym mieście mogło żyć 300 obcokrajowców...według mnie to jest zły pomysł...jest wbrew prawom UE

Lee komentarzy: 1471 newsów: 8331.05.2008, 19:00

Mogą sobie popierać na kongresach co chcą, ale prawa UE nie zmienią...

gaizka19 komentarzy: 19031.05.2008, 17:42

ten pomysł jest i dobry i zły.... dobry , bo promuje graczy krajowym , piłka przestaje być rządzona tylko przez kasę , w końcu niektóre kluby może wezmą się za kształcenie wychowanków , tyle ,że co to za pociecha ,jeden wychowa ,drugi mu kupi... Arsenal jest obecnie drużyną multinarodowościową , ale jakoś się to sprawdza u nas , dbając tylko o rodzimych graczy , mozna wielu zwłaszcza tym z Afryki zamknąć drogę do dalszej kariery , pokazania się na boisku , co może spowodować nie tylko ogólny spadek poziomu i kultury gry ,ale i do tego ,że ci najlepsi krajowi dalej będą grali tylko w tych wielkich klubach ,a jak ktoś nowy się pojawi ,od razu się takie kluby na niego rzucą i pewnie posadzą na ławce, jest to niewątpliwie mankament takiego pomysłu...

domino komentarzy: 104431.05.2008, 16:20

tez bylem przeciw ale widze teraz coraz wiecej plusow- bedzie potrzeb Anglikow w Arsenalu to kto ich sprowadzi do AFC? Wenger... a kto sciaga wielkie talenty z Francji itp? Wenger... kto sprowadzil Walcotta jeden z najwiekszych talentow angielskiej mlodej pilki? to tez zrobil Wenger... a jak myslicie kto moze sprowadzic najbardziej utalentowanych anglikow do swojej druzyny? napewno Arsenal ma ogromne szanse... i to najpredziej pomoze Arsenalowi bo inne kluby kupuje gwiazdy a my? dobrych i utalentowanych pilkarzy ktorych wkrotce kupia najbogatsi... to ma wejsc za 4 lata wiec za ten czas Wenger ma szanse zrobic to co lubi czyli sprowadzic mlodych pilkarzy ale juz nie z Francji czy Afryki tylko z Anglii poki jest czas

Frytek komentarzy: 319731.05.2008, 15:46

Mi nie podoba się ten pomysł, ale z tymi obywatelstwami to chyba dobry pomysł.. Gilberto Silva jest już formalnie anglikiem, reszta teżbędzie mogła się o to starać..

Pozdrawiam

Bymber komentarzy: 2731.05.2008, 14:59

jeżeli wszedłby ten przepis "6+5" to albo trzeba by było nakupić anglików albo załatwiać obywatelstwa dla piłkarzy spoza Anglii...

Syjon komentarzy: 66931.05.2008, 14:56

BYMBER WIĘKSZEGO IDIOTYZMU NIE SŁYSZAŁEM :/

Bymber komentarzy: 2731.05.2008, 14:33

Do 2012 roku większość piłkarzy Arsenalu będzie miało podwójne obywatelstwo... Toure, Cesc, Clichy i wielu wielu innych gra w Anglii kilka lat. Na dodatek nasze gwiazdki z rezerw też dostaną Angielskie obywatelstwo i do 2012 roku nabiorą doświadczenia aby grać w pierwszym składzie. Nawet jak wejdzie ten przepis "6+5" to spokojna głowa mamy odpowiednich ludzi na odpowiednich miejscach. Poza tym ten przepis nie wejdzie w życie ponieważ działa wbrew prawom UE. Pozdro

titi_henry komentarzy: 357031.05.2008, 12:43

ArseN01- skad wiesz, ze bedzie??

ArseN01 komentarzy: 22331.05.2008, 12:37

leżymy.. ale to dopiero 2012roku bedzie

Skorupa193 komentarzy: 47631.05.2008, 11:57

Jest dobrze, jak jest , lepiej by było nic nie zmieniać, taka piłka nożna mi się podoba.

page komentarzy: 1684 newsów: 431.05.2008, 11:24

To jest jak rynek: on musi się dostosować do panujących warunków. Jeśli Anglia ma teraz chude lata reprezentacyjne, a ludziom typu Carrick czy Huddlestone nikt życia nie powierzy, to najlepsza liga BĘDZIE MUSIAŁA w większym stopniu postawić na akademie! Myślę, że większość lig na tym jednak zyska (myślę sobie o holenderskiej, portugalskiej). Prawda jest zresztą taka, że nawet w Primera Division ten wymóg może zostać spełniony i w bliższej perspektywie. Tylko Premier League jest pod tym względem "zwyrodniała" i robi drużyny nie mające żadnego kośćca. A rdzeniem przecież są ci, co klub kochają! I myślę, że chłopak z Północnego Londynu, który na 12 urodziny został zabrany na mecz ligowy BARDZIEJ będzie się starał w obronie swoich barw niż np. Togijczyk (chociaż w Adebayora akurat pokładam wiele zaufania).
Spadnie do ligi azjatyckiej, matt21? Czy widziałeś kiedyś, by drużyna azjatycka zwojowała cokolwiek na mundialu? Którymkolwiek, poza Korea/Japonia?!?!
Carr: to brzmi szczytnie, "grać takimi, jakich mamy do dyspozycji". Tylko, że do dyspozycji jest mnóstwo młodych angilków, tułających się po akademiach, i gdyby wprowadzono ich do składu w okolicach roku 2002, dziś nie byłoby problemu. Za czasów podobnych restrykcji najlepszą ligą na świecie była Serie A. Od tamtej pory niewiele się u nich zmieniło - w dalszym ciągu ekipy mają te 75% zawodników z Włoch. Nie są jednak już tak silni. O czym to świadczy? O tym, że futbol jest mobilny i szybko zmienia się w nim układ sił; myślę, że można pozwolić na niewielkie zmiany, by doprowadzić na powrót do normalności.
Ah, i jeszcze, jedno, Carr: piszesz o kolorze skóry, narodowości, że nie powinno się o to dbać w futbolu. Tylko dlaczego w takim razie bystrzaki z Pogoni Szczecin zatrudnili kelnerów, spawaczy, operatorów tylnych ramp śmieciarek i tym podobne indywidua TYLKO DLATEGO, że są Brazylijczykami?! To są dopiero anomalie.

Goldi komentarzy: 147 newsów: 4231.05.2008, 11:22

Nie bójcie się... niedługo powstanie zapewne jakiś związek kibiców przeciwko temu przepisowi jak już nie powstał i do 2012 zbiorą masę poparcia i zapewne da rade powstrzymać ten szalony pomysł... ;)

'Say no to racism'

adaminho77 komentarzy: 332531.05.2008, 11:03

pioafc-->Dokładnie...

Oldgunner3 komentarzy: 973431.05.2008, 10:36

Faktycznie nie sposób nie przyłączyć się do opinii większości komentujących: to kolejny absurdalny pomysł sternika światowego futbolu.To trochę jak zawracanie kijem Wisły - beznadziejna sprawa i mimo,że popiera tę ideę Platini to ten numer nie ma prawa przejść;gdyż krótko mówiąc godziłoby to w podstawowe prawa obywateli UE.Ci dwaj panowie jak zwykle widzą problemy tam gdzie ich nie ma;a nie dostrzegają zagadnień dużo ważniejszych czyli usprawnienia sędziowania[ vide 2 mecze w LM Arsenal-Liverpool].Ten duet nie potrafi zrozumieć,że pewne rzeczy minęły i już nie wrócą;a ten ich pewien romantyzm ni jak się ma do realiów dzisiejszego świata i piłki.

pioafc komentarzy: 4390 newsów: 231.05.2008, 09:29

Ta panowie dali czadu... 6+5... zalozmy, ze masz 8 zawodnikow z kraju (takich sredniakow, ze moga grac) i np. 3 z nich ma kontuzje, to kim masz grac mlodziezowka? Bo przeciez nie mozesz wystawic nikogo spoza kraju w obrebie tego przepisu...
Say no to Blatter!!

Czajnik17 komentarzy: 4688 newsów: 7231.05.2008, 09:15

Zgadzam się z piteros_. Teraz najmocniejsza będzie liga włoska...

waldek_89 komentarzy: 573531.05.2008, 08:48

myślę że jest za stary i mu woda sodowa do łba uderzyła, co za kretyn!! ja bym go zwolnił razem z tym Platinim, głupszego pomysłu nie macie panowie??! no bardzo przepraszam, taka liga angielska będąca teraz na wysokim poziomie stanie się średniakiem, bo Pan Blatter i Platini chcą wprowadzić system 6+5, bardzo przepraszam a co z rasizmem, niby to popierają kampanię przeciwko rasizmowi, czyż nie?!!?

kluch_lbn komentarzy: 176531.05.2008, 00:20

co za kretyn.... na tego Blattera to już sily nie mam... sam siebie wyklucza, no bo jeśli chce wyrównania poziomu na calym świecie to nie tędy droga. Co z tego że w klubie będzie gralo 6 zawodników krajowych jeśli oni nie są w stanie konkurować z zagranicznymi pilkarzami. To przyniesie tylko spadek poziomu ligi i nic więcej. Cale szczęście że w Europie to nie przejdzie póki co. Mam nadzieję że im kadencji nie starczy na wprowadzanie w życie tych glupot.

piteros_ komentarzy: 55230.05.2008, 23:03

Mam jeszcze jedno pytanie:

Czy ten pomysł został już oficjalnie potwierdzony? Czy istniej jeszcze jakaś szansa, że to "nie przejdzie"?

Po roku 2012 angielska liga z najlepszej na świecie stanie się średniakiem...

BRAWO FIFA!!!

piteros_ komentarzy: 55230.05.2008, 22:47

To jest po prostu jakieś nie porozumienie dla mnie! Teraz wiele dobrych "juniorów" z gorszych lig będzie się marnować! Jestem mocno zbulwersowany tym, że FIFA chce "TO" zaprowadzić! Do czego zmierza ten sport?! Nie wyobrażam sobie takiej Piłki Nożnej za 10 lat... nie rozumiem!

kappa komentarzy: 66630.05.2008, 22:41

popierdzieliło ich? Popierają akcje "say no to racism" a ****e sami są rasitami. Popierdzielony jest ten system. Lepiej niech dupki pomyslą a potem cos ustanawiają.

Silver komentarzy: 260 newsów: 3530.05.2008, 22:30

huh, co to za glupoty?? wlasnie takie przepisy najbardziej by ugodzily w biedniejsze kraje. dlaczego? bo w tych biedniejszych krajach i tak juz dawno te warunki sa spelnione, a nijak ma sie to do wzrostu poziomu ligi, a poziom szkolenia rosnie swoim, najczesciej zolwim, tempem.

wlasnie na tym, ze bogatsze kluby z zachodziej europy wykupuja mlode talenty ze wschodu i reszty swiata, a nastepnie je szkola na klasowych graczy, najwiecej zyskuja reprezentacje ze wschodniej europy i afryki.

jezeli chodzi zas o same kluby, a nie reprezentacje - wezmy przyklad polski. u nas w lidze przeciez ok. 80% zawodnikow, to 'krajowi'. czy dzieki temu mamy swietna kadre, z rewelacyjnie wyszkolonymi zawodnikami? czy dzieki temu wzrasta poziom naszej ligi? wprowadzenie tego przepisu by u nas nic nie zmienilo.

dodatkowo dochodzi problem podwojnych obywatelstw - przeciez taki neutralizowany zawodnik moglby spokojnie grac jako 'krajowy'. doprowadzi to do paradoksalnej sytuacji, w ktorej 50% zawodnikow z np ligi angielskiej bedzie mialo podwojne obywatelstwo.

matt91 komentarzy: 8230.05.2008, 22:09

Klub to nie reprezentacja

Arlo komentarzy: 49130.05.2008, 21:17

Blatter ma chyba demencje starczą plecie bzdury jak Listkiewicz normalnie. Dobro reprezentacji - a dobro futbolu. Pytam sie ile przeciętnie zawodnik gra w kadrze spotkań przez cała karierę 40-50????. Turniej raz na dwa lata max. 7 spotkań i te warunki mają dyktować futbol klubowy.(eliminacji nie liczę bo mecze z Łotwą, San marino czy towarzyskie o pietruszkę to inna bajka) Przez cała karierę piłkarz w klubach zagra z dobre 400 spotkań. I to sprawia, że właśnie futbol klubowy nakręca reprezentacje. Jesteś dobry w klubie grasz dla kraju, a nie odwrotnie. I czy tak trudno naprawdę znaleźć tych 20 zawodników do kadry. Jak jesteś zmuszony rywalizować z najlepszymi ziomkami z zagranicy to musisz podnieść swoje umiejętności bo inaczej wypadasz z obiegu. A jak grasz w klubie z przepisu to poco się starać?

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9830.05.2008, 21:10

Jak im się to uda wprowadzić to sie ogole na łyso. Myśle że protesty największych klubów bedą ciężkie do przełamania. Ale ten pomysł niewiele zmieni, teraz najbogatsze kluby będą wykupywać młode talenty tylko że z kraju :/
Bez sensu.

George komentarzy: 14130.05.2008, 21:00

To jest przecież chore !!!!! Arsenal to musiałby przemeblowac cały skład Platini i Blatter to mają głupie pomysły Kiedyś chcieli zmniejszyć lliczbe graczy na boiski i powiększyć bramki ale to jakiś absurd jest

Szef komentarzy: 1303530.05.2008, 20:59

tak to jest jak nie odpowiedni ludzie są na nieodpowiednich stanowskiach mysle o Blatterze i Platinim

Elvis77 komentarzy: 711 newsów: 29430.05.2008, 20:57

RahU>>>Bardzo mądry komentarz!

Elvis77 komentarzy: 711 newsów: 29430.05.2008, 20:52

Ten pomysł jest głupi! Trzeba być chorym, aby ustanawiać takie prawa! Wiele młodzików, będzie grać w jakieś 5 czy 4 lidze i psuć swój talent! Tak to by wyjechał do Anglii lub Hiszpanii! Głupi pomysł!

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214330.05.2008, 20:52

Niejednokrotnie wypowiadałem się w tej kwestii, ale wypowiem się jeszcze raz. Pomijając dyskryminacje i rasistowski wydźwięk jaki ten przepis za sobą niesie, sprawa jest kuriozalna.

Wszyscy odnoszą wrażenie, że plan Blattera skierowany jest w Anglików i tak też najprawdopodobniej jest. Gdyby angielscy piłkarze byli rzeczywiście znakomici, to kluby bez sztucznych przepisów zabijałyby się o ich usługi. Pytanie, czyli kibice chcą oglądać w swoim ulubionym klubie piłkarzy, grających na najwyższym, światowym poziomie, czy swoich rodaków. Zapewne jedno i drugie, ale skoro rodacy nie są na tyle dobrzy, żeby występować w klubach w odpowiedniej ilości, czemu regulować tę kwestię głupim przepisem?

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy przepis ten wchodzi w życie, a drużyna X, która 'zaopatrzyła' się w obowiązkową liczbę piłkarzy danej narodowości natrafia na problem. Mianowicie piłkarze Ci są kontuzjowani, a co za tym idzie zasada tylko pięciu obcokrajowców na boisku nie może być spełniona z przyczyn niezależnych od klubu. FIFA jest genialna i uwzględni to w swojej ustawie, ale przecież takie prawo można nagiąć w różnoraki sposób. Najciekawszym sposobem, jaki przyszedł mi do głowy, to stworzenie nowej kategorii piłkarza. Jest napastnik, jest pomocnik, a niedługo będzie 'kontuzjownik'. Klub kupuje odpowiednią liczbę Anglików, którym płaci się za to, że po prostu są kontuzjowani. Oczywiście FIFA zabezpieczy się przed takim oszustwem i powoła specjalne komisje stwierdzające, czy rzeczywiście dany piłkarz jest kontuzjowany, czy nie. Klub kupi więc piłkarzy z połamanymi nogami, przepis będzie teoretycznie spełniony, i tak jak wspomniałem, zasada "6+5" nie będzie mogła być spełniona w praktyce z przyczyn od klubu niezależnych. Jeżeli owa zasada nie będzie obejmowała żadnych wyjątków tego typu, to co stanie się w sytuacji, gdy na boisku zabraknie Anglika. Klub zostanie obciążony karą finansową za złamanie przepisu? Można tak gdybać i rozwijać tę myśl w nieskończoność. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, jak 'spełnić zasadę 6+5 nie spełniając jej'?

Narzeka się teraz na wysokie ceny angielskich piłkarzy, które nie są adekwatne do ich umiejętności. Tak oczywiście jest. Wyobraźmy sobie teraz, co dzieje się, gdy przepis wchodzi w życie. Każdy klub angielski musi posiadać określoną ilość wyspiarzy, przez co rośnie na nich popyt na każdym szczeblu rozgrywek, a tym samym rośnie także ich cena. Kluby niechętnie będą sprzedawać angielskich zawodników, bo przecież po sprzedaży pojawi się luka, którą trzeba zapełnić kimś równie wartościowym, a jeżeli zechcą już sprzedać takiego gracza, to za horrendalną sumę, kompletnie nieadekwatną do jego umiejętności (o ile ktoś zdecyduje się na kupno takiego gracza). Czy nie wygodniej będzie klubom płacić kary za niespełnienie zasady 6+5, niż kupować zawodników przepłacając kilkukrotnie?

Zapraszam do polemiki.

Necro komentarzy: 243430.05.2008, 20:44

Ja tego Blattera i Platiniego to bym razem na stosie spalil. Nie moga spokojnie na dupie usiedziec i ciagle cos wymyslaja - nie wazne co, wazne by cos wymyslec.

lecho komentarzy: 96930.05.2008, 20:44

To jest beznadziejne. Wielu młodych utalentowanych piłkarzy ma zmarnować karierę, bo jest za dużo osób z zagranicy w danym klubie. Nie wiem co to ma pokazać, że piłka ma być równa na wszystkich kontynentach. Niech grają najlepsi w najlepszych klubach.

matt21 komentarzy: 541430.05.2008, 20:29

Jeżeli to zacznie obowiązywać to europejska piłka spadnie do poziomu azjatyckiej. Co oni chcą zrobić z tym futbolem.Nie rozumiem takich ludzi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11530.05.2008, 20:21

Toż to istny nonsens. Jak można się kierować w piłce kolorem skóry zawodnika czy jego narodowoście. Nie ważne skąd, ważne jak gra. Jest jeszcze czas, ale żaden Anglik nie podniesie poziomu gry Arsenalu, jak inny obcokrajowiec. Nie dajmy się zwieść, Anglia pod względem piłkarzy jest przeciętna. Przynajmniej z tego punktu widzenia, że zawodnicy są drodzy oraz braku większości talentów itp. itd.
To co ostatnio pan Blatter wyczynia z Platinim przechodzi ludzkie pojęcie. Co raz to głupsze pomysły i brak konsekwencji w sprawie kontuzji Eduardo i problemach w repreznetacjach ( wypłacanie przez federacja należytych pieniędzy za rehabilitacje i okres trwania kontuzji danego zawodnika). Jak tak dalej pójdzie FIFA wyprzedzi pod względem "inteligencji" nasze PZPN. Ja się pytam. Czemu nikt nie wpadł na tak głupi pomysł kilka lat wcześniej, gdy w Arsenalu grał Dixon, Adams, Winterburn czy Wright? Teraz udało im się zrealizować ten jakże beznadziejny plan. Żal im dup* ściska, że Arsenal udowadnia, iż Anglia jest słaba, i że my potrafimy grać pięknie takimi zawodnikami jakich mamy do dyspozycji. Gratulacje!

Romanooo komentarzy: 10930.05.2008, 20:15

Rzal prze "rz" to jest fatalny pomysl...
jest to chyba najfatalniejszy pomysl jaki kiedykolwiek slyszalem :/

Rogaty13 komentarzy: 230.05.2008, 20:15

Chriss popiera to z młodymi z biednych państw. Przecież jak w pore nie ulotnią się do jakiegoś dobrego klubu to z talentu zostanie zwykły plejer i czy to ma wyrównywać poziom piłki? Wyjdzie wręcz przeciwnie bo ci z np. Afryki nie mają takiego zaplecza jak eurpejska elita i u nich zawodnik określany mianem talenta w europie będzie porównywalny z jakimś średniakiem. To tak moim zdaniem

Maxi komentarzy: 4530.05.2008, 20:14

Z jednej storony to dobry pomysł a z drugiej fatalny... Dobra storna tego jest ze np. anglicy grali w w swoich "narodowych" klubach i rozwijali sie i reprezentacja miala by w czym wybierac a z drugiej to fatalny bo nie pozwala sie komus z zagranicy rozwinac jego talentu w klubie zagranicznym to tak jak wiezienie zawodnika z potencjałem nie pozolanie mu na rozwiniecie. Fabregasa nie chcieli w Barcy Arsene zauwazyl go i ? jest kluczowa postacia Arsenalu!! i czy było by nie sprawiedliwe nie umozliwienie mu wystepowanie w klubie ktory pomobl mu sie wybic na range swiatowa? jednym zdaniem ten pomysł to bzdura!!!! Anglicy sie nie dostali pech nie zawsze najlepsze zespoly biora udzial w jakis turniejach.

Chriss komentarzy: 31030.05.2008, 20:09

Dajcie spokój. Powinni przekopać całą FIFę włącznie z Platinim i Blatterem. To jest skandal! Fakt, że teraz świat jest ujednolicony, bo większość klubów ma mieszanych zawodników, chociaż w lidze polskiej mamy większość Polaków. Ale teraz tak: jest sobie jakiś biedny chłopak, dobrze kopie i to jest zapewne jego jedyna szansa - gra w piłkę. I nagle bierze go Chelsea - robi z niego gwiazdę, on dostaje krocie pieniędzy, ratuje od razu rodzinę i pół wsi, na której mieszkał. A tu dupa! Bo ktoś powiedział, że nie może grać tylu i tylu z zagranicy i chłopak się nie mieści w kadrze. Ja to widzę jako kolejny chory pomysł. Platini powinien się zdymisjonować. Tak samo jak z powtórkami dla sędziów. Byłyby, ale co? Ale Platini się nie zgodził! A taki kontakt (jeden sędzia ogląda powtórkę i zdaje relację głównemu) trwa to sekundę, a decyzja zawsze jest poprawna i nie ma niszczenia futbolu poprzez niesłusze karne itp. (lub niedyktowane). Wg. mnie jest dobrze jak jest, a przepisy powinny się zaostrzyć tylko w dziale korupcji. A nie pierniczenie o graczach z zagranicy - śmiech, śmiech, śmiech...

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com