Moxey: Arbitrzy ulegają elicie

Moxey: Arbitrzy ulegają elicie 12.04.2010, 13:45, Łukasz Klimkiewicz 33 komentarzy

Kontrowersyjna sprawa czerwonej kartki, którą w niedawnym meczu Arsenalu z Wolverhampton ujrzał Karl Henry znów wraca na nagłówki gazet.

Tym razem głos w sprawie zabrał jeden z dyrektorów klubu z Molineux - Jaz Moxey - który w rozmowie z Sky Sports powiedział, że drużyny z ligowej czołówki mają zbyt duży wpływ na decyzje arbitrów.

Przypomnijmy, że w meczu Kanonierów z The Wolves zakończonym zwycięstwem gości z Londynu 0:1 czerwoną kartkę otrzymał kapitan drużyny Wolverhampton - Karl Henry - za ostre wejście od tyłu w nogi Tomasa Rosickiego. W związku z tą karą, kapitan zespołu prowadzonego przez Micka McCarthy'ego nie mógł zagrać w niedzielnym spotkaniu ze Stoke City.

Moxey uważa, że jego klub został skrzywdzony przez arbitrów prowadzących pojedynek z Arsenalem, ponieważ sędziowie boją się podejmować decyzje mające negatywny wpływ na zespoły z ligowej czołówki - Arsenal, Chelsea, Manchester United i Liverpool - a piłkarze Kanonierów dodatkowo namawiali sędziego do podjęcia takiej, a nie innej decyzji.

- Karl jest piłkarzem, który lubi ostrą grę, ale trzeba zwrócić uwagę na fakt, że jest to jego pierwsza czerwona kartka w całej profesjonalnej karierze. Oznacza to, że chociaż gra ostro, to zgodnie z przepisami. Trenerzy drużyn z ligowej elity od wielu lat próbują wymusić na sędziach korzystne dla swoich zespołów decyzje - powiedział Moxey.

- W momencie gdy Henry, który jest zawodnikiem beniaminka Premier League - Wolverhampton - stara się odebrać piłkę takiemu graczowi jak Tomas Rosicky z takiej drużyny jak Arsenal i przy tym go fauluje, nie było dla mnie zaskoczeniem, że Arsene Wenger i jego piłkarze jednogłośnie domagali się dla Karla czerwonej karki.

Karl HenryWolverhampton Wanderers autor: Łukasz Klimkiewicz źrodło: Sky Sports
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
lukasz19031989 komentarzy: 136213.04.2010, 15:16

Presja na sędzim jest wysoka.Widzi faul,a ktoś krzyczy daj mu kartonik! to co ma zrobić?Daje i już.

luq007 komentarzy: 289913.04.2010, 12:48

Niech zrobia powtorki, albo cokolwiek zeby nie bylo takich jaj i prezentow tak jak smerfy dostaly z mulami.

szalen komentarzy: 198212.04.2010, 22:18

Teraz to są wszyscy znawcy zasad footbalu. Proszę bardzo. Jeżeli to była zła decyzja sędziego, to trzeba było się odwoływać do komisji ligi, aby nie nakładano kary zawieszenia na następny mecz, a nie lecieć do gazet i się żalić. To nie jest fair.

zonkill komentarzy: 38712.04.2010, 21:25

Co za bełkot!!! Pewnie zawodnicy z Wolverhampton w takich sytuacjach trzymają gębę na kłódkę i wieją na drugą stronę boiska żeby się nie odzywać. Takie zachowanie jest codziennością w dzisiejszym futbolu, a my na pewno nie wiedziemy w tym prymu.

Co do wątpliwości boiskowych to od dawna jestem zwolennikiem wprowadzenia powtórek wideo. Sędzia jest tylko człowiekiem i NIE JEST W STANIE widzieć wszystkiego. Takie rozwiązanie nie wyeliminuje wszystkich kontrowersyjnych sytuacji ale na pewno zredukuje ich liczbę o 95%.

Barteqqqq komentarzy: 104312.04.2010, 21:03

Nie było ostre wejście ale nogę mu rozwalił

henry1996 komentarzy: 138812.04.2010, 20:51

nie zgadzam sie nogi zawodnikow trzeba chronic jak ktos lubi ostra gre tro zapraszam go do MMA to jest football anie mordowania bardzo dobrze brawo dla sedziego a to ze teraz nie skonczyło sie kpontuzja to nie znaczy ze przy nastepnym takim wejsciu tak sie nie stanie a pan moxey chyba nie widział nóg rosickiego po tym straciu ja widziałem i to nie był przyjemny widok...

crisadus komentarzy: 850712.04.2010, 20:35

Co do tej sytuacji to mam trochę mieszane uczucia, może aż czerwona nie, jednak było to bardzo ostre starcie i mogło zrobić wiele krzywdy. Dlatego czasem warto wyrzucić zawodnika.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1512.04.2010, 19:22

cescfabregas1991--> akurat tu nie masz racji. Webb był strasznie daleko a to liniowy pokazał spalonego. on poprostu akceptował decyzje Liniowego i o to będę coverował Howardzia. ale masz racje Jego "PARADY" w LM jak i ME to szok :)

Adamo1006 komentarzy: 49112.04.2010, 19:00

Czerwona kartka była jak najbardziej zasłużona i dodam jeszcze, że takie samo zdanie miałbym wtedy, gdyby to nasz zawodnik sfaulował w taki sposób przeciwnika.

A "Wilki" najwyraźniej nie potrafią pogodzić się z porażką.

cescfabregas1991 komentarzy: 136612.04.2010, 17:15

tak, tak... szczególnie Howard Webb...
może jest on dobrym arbitrem, kiedy gra np. Blackburn-Stoke....

ale gdy gra jakaś lepsza marka to nie wiem co on na tym boisku szuka...

podczas meczu Chel-manu dodał czesli 2 pkt przez swój błąd....

zobaczycie ile może nas to na koniec kosztować...

o jego sędziowaniu na ME juz nie będe wspominał....

Szef komentarzy: 1303512.04.2010, 17:00

ja nie moge przeciez on mu mogl noge zlamac tym atakiem wiec czerwien zasluzona w 100 % !

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1512.04.2010, 16:47

VErm dostał czerwoną za ręke na barze i co i dupa czerwona więc nie wiem o co placz

luq007 komentarzy: 289912.04.2010, 16:40

To niech sie kretyn zastanowi zanim cos zrobi pozniej przez takich wlasnie baranow mamy kontuzjowane pol skladu.

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1512.04.2010, 16:34

Wślizg od tyłu, do tego brutalny i nogi Henrego nie szły po ziemi, tylko nad nią, ja nie widzę za takie wejście innej decyzji niż czerwona kartka.

aRamsey komentarzy: 948612.04.2010, 16:10

było to bardzo ostre wejście w nogi! od tyłu, poza tym Rosa później miał ślad podeszwy na łydce. Czerwona w pełni zasłużona

Kondzior12 komentarzy: 490012.04.2010, 16:08

A co sędzia miał powiedzieć , że dobrze bo Rosicky dostał ostrą kose.

Theo10 komentarzy: 854912.04.2010, 15:52

Trzeba było czekać aż przy następnym wejściu połamie komuś nogi. Paranoja.

Dominika93 komentarzy: 293712.04.2010, 15:46

haa, jasne bo przecież wszyscy sędziowie kochają Arsenal ;)
ile razy to My byliśmy celem pomyłek na korzyść przeciwnika, nawet za dużo żeby wymieniać...
a faul był i sędzia podjął taką decyzje a nie inną, chociaż moim zdaniem jest słuszna,
wejścia niektórych zawodników są zbyt ostre i powinni być karani za takie zachowania, niech trochę zaczną myśleć o tym co robią a nie...

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11512.04.2010, 15:34

Takie oskarżenia mijają się z celem, bo nawiązują do wszystkich klubów PL, którym sędziowie pomogli tylko i wyłącznie przez pomyłki. Czerwone kartki za faule podobne do tych, którego dopuścił się Henry są jak najbardziej na miejscu. Wejście Anglika było bezsensowne i celowe, bo wydarzyło się w środku boiska, kiedy nie było żadnych szans na udany atak. Nasz Arsenal stracił już wielu zawodników przez takie zagranie, więc teraz, kiedy rywalizuje o mistrzostwo powinien być w pewien sposób chroniony, ponieważ drużyny z dolnej części tabeli, takie jak Wolves grają na tyle fizyczną piłkę , że spotkanie z nimi oznacza kontuzje lub czerwoną kartkę dla jakiegoś gracza...

laskowski19051995 komentarzy: 494512.04.2010, 15:25

Widocznie skoro dostał czerwień to musiał popełnić jakieś brutalne przewinienie przecież sędzia nie dał mu jej bez powodu :]

n0thing komentarzy: 5103 newsów: 36212.04.2010, 15:15

To niech gra dalej ostro, a niedługo zobaczymy niezłą kontuzję.

Strzelba komentarzy: 2369 newsów: 26412.04.2010, 15:15

Ciekawe co by powiedział gdyby po tym ataku na nogę Rosy stało się to samo co z Aaronem... Na pewno nie wspomniał by ani trochę o faworyzowaniu Arsenalu. Moim zdaniem kartka słuszna.

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9812.04.2010, 14:58

Hahahah on chyba myśli, że przed meczem sędziowie studiują historię zawodników i patrzą czy grają czysto czy nie. Kartka była zasłużona, faul brzydki i żadne wymuszenie nie zmieniło decyzji arbitra. A co do naszych zawodników to każdy inny zespół z PL by tak zareagował widząc jak jeden z kolegów z zespołu zostaje skoszony tak jak Tomas.

Kondzior12 komentarzy: 490012.04.2010, 14:54

A co sędzia miał pochwalić go ,że wszedł ostro w nogi i puścic gre dalej.

NeXeT komentarzy: 14512.04.2010, 14:52

no chyba tego Moxeya po****ło, czy trzeba poważnej kontuzji żeby mieć czerwoną kartkę?! przez takich ludzi Kanonierzy doznają tylu kontuzji.

pajdi komentarzy: 378012.04.2010, 14:26

Tylko nie ma co porównywać faulu Vermy w meczu z WHU na tym. Z młotami o ile był faul , to był taktyczny , zatrzymując piłkarza wychodzącego na pozycje sam na sam , w takiej sytuacji nie trzeba łamać nóg czy walić z łokcia , lekkie trzymanie za koszulkę , zawodnik się wywraca i czerwona z miejsca, lecz wtedy nie było żadnego kontaktu od tego trzeba zacząć.
Zgadzam się z dt12345 , że faul z wilkami był na pograniczu żółtej i czerwonej kartki , sędzia dał czerwoną , za co nie można go obwiniać.

trzask90 komentarzy: 17812.04.2010, 14:24

rana na nodze Rosy świadczyła o czymś innym. zasłużona czerwona kartka. tak samo w półfinale FA Cup skandalem było to, że Terry nie obejrzał czerwonej kartki za skrajnie brutalne wejście.
A tak w ogóle to po prostu wynika z przewagi technicznej naszych piłkarzy i ich kultury gry. przeciwnik, który jest zamknięty na swoim 11 metrze i obserwuje Arsenal kontrolujący grę , frustruje się i dochodzi do takich często bandyckich wejść. Nie oszukujmy się w drugiej połówce tabeli PL są drużyny, których zawodnicy to zwykli drwale, których marzeniem jest wycięcie kogoś równo z trawą.
Warto też sobie przypomnieć ile fauli my popełniliśmy w rewanżu z Barceloną, to był momentami jedyny sposób żeby ich powstrzymać.

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 812.04.2010, 14:22

Niech spojrzy na mecz Arsenalu z WHU i ten niby faul Vermaelena na zawodniku młotów to odnośnie Arsenalu zmieni zdanie.Chyba zapomniał jak Kanonierzy wielokrotnie byli okradani pomyłkami sędziowskimi.

dt12345 komentarzy: 45612.04.2010, 14:16

Od kiedy walka o sprawiedliwość jest złem?? Czerwona kartka jak najbardziej uzasadniona. Powiedzmy, że był to faul na pograniczu żółtej i czerwonej, a arbiter musiał podjąć decyzję (moim zdaniem słuszną).

ivexo123 komentarzy: 176612.04.2010, 14:14

a i jeszcze chciałbym poruszyc dwie sprawy, po pierwsze zawodnikom Wolves nikt nie broni byc tez tą elitą, po drugie ile z ostatnich zlaman w lidze było na zawodnikach Arsenalu? Zespoly z dolnej czesci tabeli raczej sie nie łamią wzajemnie, tylko sie łamie zespoly z "elity" wiec problemu jako takiego nie widze, moze w koncu sedziowie zaczną nas chronic.

ivexo123 komentarzy: 176612.04.2010, 14:08

nie rozumiem tego głupiego podejscia ze czerwo po ostrym faulu dostajesz zazwyczaj jak połamiesz komuś noge. ostry faul to ostry faul i bez wzgledu na to czy połamałes noge czy nie wylatujesz z boiska i nie ma dyskusji ;/ jak by go polamał to pewnie rzeznik by sie poplakal i wiecej osób by załowało jego niż rosy, a i pewnie nawet by nie dostał 10 meczów zawieszenia ;| obraz nedzy i rozpaczy.

pajdi komentarzy: 378012.04.2010, 14:04

Według mnie tam czerwona kartka to była za surowa kara, wejście było ostre , z tyłu , jednak celem była piłka , myślę , że żółta kartka była by odpowiednia. Lecz wszyscy wiemy, co się czuje w środku widząc leżącego piłkarza Arsenalu, za często byliśmy brutalnie faulowani. Tak więc według mnie faul był na żółty kartonik, ale czerwona kartka to nie był aż taki duży błąd.
A po drugie przecież mogli się odwołać od kartonika.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
1 : 5
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool16123139
2. Chelsea17105235
3. Arsenal1796233
4. Nottingham Forest1794431
5. Bournemouth1784528
6. Aston Villa1784528
7. Manchester City1783627
8. Newcastle1775526
9. Fulham1767425
10. Brighton1767425
11. Tottenham1772823
12. Brentford1772823
13. Manchester United1764722
14. West Ham1755720
15. Everton1637616
16. Crystal Palace1737716
17. Leicester1735914
18. Wolves17331112
19. Ipswich1726912
20. Southampton1713136
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady