Murphy: Coraz brutalniejsze faule winą menedżerów

Murphy: Coraz brutalniejsze faule winą menedżerów 08.10.2010, 18:38, Eryk Delinger 32 komentarzy

W ostatnich dniach znów rozgorzała na Wyspach dyskusja na temat coraz brutalniejszej gry niektórych zespołów. Warto przypomnieć, że chociaż sezon Premier League rozpoczął się nieco ponad miesiąc temu, już dwaj zawodnicy - Hatem Ben Arfa i Bobby Zamora - musieli tegoroczne rozgrywki uznać za zakończone.

Pomocnik Fulham Danny Murphy odpowiedzialnością za bezmyślne wejścia obarczył menedżerów Wolverhamptonu, Blackburn i Stoke City, którzy jego zdaniem nakłaniają swoich piłkarzy do zbyt ostrej gry.

Wspomniany Zamora jest drużynowym kolegą Murphy'ego, więc kapitan The Cottagers na własne oczy widział skutki bezpardonowego ataku Karla Henry'ego na angielskiego napastnika. Ten sam Henry w ostatniej kolejce brutalnym wejściem zaatakował Jordiego Gomeza z Wigan. Hiszpan szczęśliwie nie odniósł żadnych poważnych obrażeń, ale sędzia bez zastanowienia odesłał piłkarza Wolves do szatni, a sam klub ukarał brutala finansowo.

- To menedżer wskazuje piłkarzom jak mają grać i zachowywać się na boisku - powiedział Murphy na konferencji Leaders In Football - Niektórzy szkoleniowcy każą swoim zawodnikom wyłącznie powstrzymywać rywali od gry w piłkę. Tak jest coraz częściej, choćby w przypadku Stoke, Wolves czy Blackburn.

- Mogą powiedzieć, że jest to skuteczne i przynosi im zwycięstwa, ale fakt jest faktem - wysyłają na boisko piłkarzy tak "nakręconych", że kolejne przykre wypadki są po prostu nieuniknione.

- Każdy statek ma swojego kapitana, a w klubie jest nim właśnie menedżer.

Murphy domaga się także bardziej dotkliwych kar za brutalne faule, zwłaszcza wobec piłkarzy, którzy dopuszczają się takowych regularnie:

- Prędkość z jaką niektórzy wykonują wślizgi jest nieprawdopodobna. Piłkarze dopuszczający się takich zagrań nie mają za grosz rozumu.

- Nie wierzę, że ktokolwiek łamie nogi przeciwników z premedytacją, ale takie sytuacje wymagają logicznego myślenia! Jeżeli decydujesz się na wejście z taką prędkością i nie trafisz w piłkę, niemal na pewno zadasz ból rywalowi.

- Piłkarze powinni być za to karani. Nie wiem jakiego rodzaju kara mogłaby to być, ale zawodnicy muszą wykazać się odrobiną inteligencji i ponieść odpowiedzialność za swoje czyny. Zwłaszcza ci, którzy dopuszczają się brutalnych zagrań regularnie.

Były pomocnik Liverpoolu uważa, że idealnym przykładem dla innych powinien być szkoleniowiec The Reds i były boss Fulham, Roy Hodgson. Nieprzypadkowo za "rządów" Hodgsona drużyna z Craven Cottage stała na czele rankingu Fair Play.

- Z menedżerem takim jak Roy Hodgson u steru drużyna nie stwarza żadnych problemów dyscyplinarnych. Trener, który potrafi zapanować nad swoim zespołem, nie pozwala na takie rzeczy.

- Nie mówię, że wślizgi są czymś złym, ale przecież wszyscy chcemy oglądać na murawie jak najlepszych piłkarzy.

- Za czasów Hodgsona przewodziliśmy w klasyfikacji Fair Play. On nigdy nie pozwoliłby nam na głupie wejścia i bezsensowne dyskusje z arbitrami.

Z kolei kapitan Evertonu Phil Neville zasugerował, że futbol nie jest już tak ostry jak w czasach kiedy rozpoczynał swoją karierę.

- Kiedy 15 lat temu stawałem naprzeciw szybkiego skrzydłowego pierwszym, co miałem zrobić, było agresywne wejście. Kiedyś ataki były znacznie bardziej brutalne. Wślizgi są częścią gry. Musimy tylko wyeliminować wejścia obunóż, które stały się zmorą dzisiejszej piłki.

Danny MurphyPhil NevillePremier League autor: Eryk Delinger źrodło: Goal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
laskowski19051995 komentarzy: 494510.10.2010, 16:27

Trenerzy klubów Premier League powinni pouczyć swoich zawodników aby nie faulowali tak brutalnie, może to coś pomorze :))

Ciasteck2 komentarzy: 446710.10.2010, 09:45

Co racja to racja...

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3009.10.2010, 14:31

@Michal95
No dokładnie o to chodzi. Wiadomo, że część drużyn by na tym korzystała (mówię o tym przeciąganiu kontuzji), ale spójrz na Naszą sytuację. Zobacz ile pauzowaliby zawodnicy po faulach na Naszych zawodnikach :D ale myślę, że to by im dało do myślenia i by się ograniczali. Chociaż na takie pustogłowie jakie prezentuje Shawcross czy Morświn nie wiem czy cokolwiek podziała ;P

Michal95 komentarzy: 111309.10.2010, 14:10

@Charlie
Może i tak ale takie kombinacje to nie jest do końca sportowa postawa i jeżeli nie uciekamy od sportu faulując, to uciekamy oszukując. Chociaż z drugiej strony przez oszustwo nie są łamane nogi więc może nie byłoby to aż takei złe rozwiązanie...

Theo_Fan komentarzy: 180709.10.2010, 13:34

Mam nadzieje ze bedzie coraz mniej takich fauli .

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3009.10.2010, 13:05

@Michal95
I co z tego? Tym lepiej! Ograniczaliby się w faulach i tyle.

Michal95 komentarzy: 111309.10.2010, 12:59

ToMo_18 --> To by było ok do momentu, kiedy zaczęlyby się kombinacje, a trudno byłoby ich uniknąć. Np: jeżeli zawodnicy (fulowany i faulujący) pochodziliby z drużyn walczących ze sobą o jakieś cele np mistrzosto, utrzymani itd., a faulujący byłby bardziej istotny dal swojego zespołu niż faulowany dla swojego, drużyna zawodnika faulowanego przedłużałaby powrót na boisko pokrzywdzonego, aby przeciwnicy zostali na jak najdłuższy czas bez swojego filaru.

arsenalfan98 komentarzy: 91609.10.2010, 12:34

Moim zadaniem powinno byc tak, że jeżeli otrzymujesz czerwoną kartkę to pauzujesz połowę tego co zawodnik.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1509.10.2010, 11:57

Tak wreszcie ktoś co powiedział mądrze ! DAWAĆ tą zasadę Pauzujesz tyle ile gracz którego skosiłeś jak trawę.

R4d3k99 komentarzy: 169009.10.2010, 11:02

Zgadzam się w 100% z Dannym.

Michal95 komentarzy: 111309.10.2010, 09:59

Murphy ma wiele racji. Oczywiście nie możemy powiedzieć, że menadżeowie nakłaniają zawodnikow do ostrej gry ale z pewnością nie robią nic aby zapobiec brutalności. Mam nadzieję, że wreszcie coś się ruszy bo problem istnieje nie od dziś a nie robi się nic aby go rozwiązać. Moim zdaniem powinno się zaostrzyć kary. Powinna byc powołana specjalna komisja mająca analizująca takie sytuacje po meczu. Miałaby za zadanie m. in. ocenę czy faul był wykonany z premedytacją (aby uniknąć kar dla zawodników, którzy zrobili krzywdę niechcący jak choćby w przypadku złamanej ngi Valencii z MU). Wydaje mi się, że za faul typu tego de Jonga z ostatnichtygodni zawodnk powinien bć wykluczony z gry na jakieś 4 miesiące. Gdyby kary bły tak ostre piłkarze nie ryzykowaliby takich zagrań. Jeżeli taki brutal zostanie zawieszony na 4 spotkania to po odbyciu kary będzie gral tak samo, a to co za kilka lat będziemy obserwować na boiskach raczej piłką nożną nie nazwiemy.

evelred komentarzy: 369109.10.2010, 00:48

no to śmiesznie go ukarali, ale wcześniej belgijska federacja ostrego bana mu chciała dowalić

a z tego co pamiętam to witsel przed tym faulem wypowiadał się, że jest kibicem Arsenalu
ciekawe kto będzie następny. shawcross henry i cała reszta popaprańców

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3009.10.2010, 00:34

@evelred
Tak, do 250 euro kary i 3 meczy. Tylko dlatego, że ten gówniarz jest "nadzieją" belgijskiej piłki. Komedia.

evelred komentarzy: 369109.10.2010, 00:26

witsel na początku też miał nie grać przez długi okres, ale potem jakoś mu to skrócili

hubertus64 komentarzy: 16008.10.2010, 23:04

zawieszenia na 10 meczy

karlo komentarzy: 906908.10.2010, 22:27

Popieram w 100% powyższą wypowiedź. A opcja, że pauzujesz tyle ile gracz, którego sfaulowałeś byłaby ciekawa i może wreszcie mielibyśmy co sezon pełen skład? No opcja ciekawa ale mało prawdopodobna.

adam3462 komentarzy: 273208.10.2010, 20:27

Zgadzam się z powyższą wypowiedzią.

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11508.10.2010, 20:05

Nie obchodzi mnie jak grają inne drużyny, bo każdy ma swój styl gry i to jego problem. Mogą sobie zaparkować autobus klubowy lub grać siłowo i tylko górnymi piłkami, ale *****, niech przestaną nas tak faulować. Widocznie nie są na tyle wystarczająco dobrzy, żeby nas pokonać.

Po tych wszystkich wejściach, które zobaczyliśmy w tym sezonie jestem za tym, żeby zawodnik faulujący innego piłkarza pauzował tyle czasu na ile wykluczył kogoś z gry. Byłaby jakaś sprawiedliwość. Tymczasem podczas, gdy Ramsey jest poza grą od jakiegoś czasu taki Shawcross dalej biega sobie po angielskich boiskach i tylko czekać aż znów kogoś zaatakuje w podobny sposób.

patryk878 --> Allardyce'a wyśmialiśmy, a Wenger go ignorował. McCarthy'ego nie trzeba było, bo przez oddanie meczu MU ledwo co się utrzymali, co pokazuje jakim jest trenerem, a Pulisa ze Stoke to my już uciszyliśmy :D

youtube.com/watch?v=LZovQocCC0c

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 808.10.2010, 19:55

Powinno się zaostrzyć zawieszenia,bo 3 mecze kary dla zawodnika,który o mały włos nie urwał nogi rywalowi to śmiech na sali.Poza tym obarczyć zawodnika,który zawinił kosztami leczenia.

evelred komentarzy: 369108.10.2010, 19:51

z tą zasadą: pauzujesz tyle, ile gracz którego popsułeś byłoby całkiem ciekawie. Rvp byłby nietykalny, bo każdy by się bał, że po jednym dotknięciu wyleci na pół roku

Gunner48 komentarzy: 792908.10.2010, 19:44

@zjadas
bardzo dobry pomysł! :)
popieram

PatrolFr komentarzy: 54108.10.2010, 19:42

I tak ta banda oszołomów nic nie zrobi.

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.10.2010, 19:37

@Charlie
Ha, dobre. :P

@evelred
Ja też, ale nie jest to dla mnie zbyt miłe wspomnienie. Mało kiedy tak się denerwowałem, byłem tak zły, kiedy oglądałem nasz mecz... nic dziwnego zresztą.

Kary za faule powodujące urazy (i mam gdzieś to, czy były mniej czy bardziej "przypadkowe") powinny być o wiele większe. Zawieszenie da takiemu drwalowi do myślenia, tylko tu pojawia się problem - FA...

jarts komentarzy: 231908.10.2010, 19:16

farebgas - co sie stalo ze napisales 1 koment a nie 3?

co do newsa.Danny ma racje. K.Henry powinien byc zawieszony na 2 miechy

fabregas1987 komentarzy: 2611708.10.2010, 19:12

Koscielny ladnie dosc wchodzi ...
ale jestem zazenowany, ze De Jong nawet nie dostal zoltej, co wiecej nie bylo tam nawet faulu ...

zjadas komentarzy: 30008.10.2010, 19:08

za super brutalne wejscia mogliby zrobic zawieszenie do czasu powrotu na boisko zawodnika poszkodowanego ;P albo tylko powrotu do zdrowia, lekrz orzekłby ze zawodnik poszkodowany moze wrocic do treningów to dopiero wtedy ten, ktory popelnil na nim faul moze wrocic na boisko :)

evelred komentarzy: 369108.10.2010, 19:05

przypomniała mi się sytuacja jak Fabregas uciszał pulisa, który się pluł po faulu na jakimś drwalu ze stoke w meczu z nami, a parę minut wcześniej jakaś menda złamała Ramseyowi nogę

takich "trenerów" trzeba, jak mawiał klasyk, "dyscyplinarnie wypier..."

concrete13 komentarzy: 869808.10.2010, 18:57

najgorszy był ostatnio De Jong i pokrzywdzony Hatem Ben Arfa

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3008.10.2010, 18:47

Porponuję, żeby sędzia miał ze sobą pistolet na meczu i imbecyli pokroju Shawcross'a czy Henry'ego odstrzeliwał na miejscu. Najlepsze wyjście...

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9808.10.2010, 18:47

Dokładnie! Takich mongołów jak Pulis, Allardyce i McCarthy powinno się karać za wybryki ich zawodników, tak samo kluby, a najdotkliwsze kary oczywiście dla samych zawodników. Mam nadzieję, że coraz głośniejsze odzewy zawodników/trenerów z PL zaowocują jakimiś konsekwencjami dla Dejongów czy innych Szałkrosów.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady