Rice bohaterem! Luton 3:4 Arsenal

Rice bohaterem! Luton 3:4 Arsenal 06.12.2023, 00:13, Mateusz Rosłoń 798 komentarzy

Zbyt blisko niespodzianki - takimi słowami można podsumować dzisiejsze wyjazdowe starcie Arsenalu z Luton w ramach 15. kolejki Premier League. O ile trudno narzekać na formację ofensywną Kanonierów, która spisała się wręcz wyśmienicie (tak należy chyba rozpatrywać strzelenie czterech bramek), o tyle formacja defensywna z Davidem Rayą na czele z pewnością ma sobie wiele do zarzucenia.

Oto składy obu drużyn wraz z przeprowadzonymi przez nie zmianami:

Arsenal: Raya; White, Saliba, Gabriel, Kiwior (64' Zinczenko); Odegaard, Rice, Havertz; Saka, Martinelli (64' Trossard), Jesus

Luton: Kaminski; Mengi, Osho, Bell; Kabore, Mpanzu (88' Clark), Barkley, Doughty (88' Giles), Townsend (61' Ogbene); Adebayo (61' Morris), Brown (61' Chong)

Arsenal przeważał praktycznie przez cały mecz - gra toczyła się głównie pod bramką Luton i trudno było się spodziewać, że gospodarze nawiążą jakąkolwiek rywalizację z liderem Premier League. Bramka zdobyta w 20. minucie zdawała się tylko potwierdzać łatwy dla Kanonierów scenariusz: Jesus wykonał szybki wyrzut z autu do Saki, ten zaś dośrodkował w okolice jedenastki, gdzie do piłki dopadł Martinelli i strzałem na długi słupek umieścił ją w siatce.

25. minuta przyniosła jednak pierwszą niespodziankę. Po dośrodkowaniu Doughty'ego z rzutu rożnego Osho wpakował piłkę głową do bramki Davida Rayi i mieliśmy remis.

Tuż przed przerwą Arsenal ponownie wyszedł na prowadzenie. Ben White przeprowadził błyskotliwą akcję prawym skrzydłem, po czym posłał wysoką piłkę w pole karne. Do dośrodkowania wyskoczył Gabriel Jesus i pewnym uderzeniem głową umieścił futbolówkę w bramce - Luton 1:2 Arsenal.

Początek drugiej połowy to mocne uderzenie gospodarzy i festiwal kiksów Davida Rayi. Najpierw w 49. minucie Hiszpan wykonał niezdarny wyskok do piłki po raz kolejny wrzucanej w pole karne po rzucie rożnym przez Doughty'ego. Zdecydowanie lepiej od bramkarza Arsenalu odnalazł się w jego polu bramkowym Adebayo - kolejny gol z główki i remis 2:2.

Osiem minut później byliśmy świadkami małej sensacji, kiedy to Luton wyszło na prowadzenie. Akcję lewym skrzydłem przeprowadził Ross Barkley. Anglik oddał piłkę innemu byłemu reprezentantowi Synów Albionu, Androsowi Townsendowi, po czym dostał ją z powrotem w polu karnym i wykonał strzał, zdawałoby się, w zasięgu rąk Rayi, ale ten przepuścił piłkę pod pachą. Stadion gospodarzy ogarnęła euforia.

Na odpowiedź Arsenalu na szczęście nie trzeba było czekać długo. W 60. minucie miękką wrzutkę Jesusa w pole karne wykorzystał Kai Havertz. Niemiec potwierdził swoją dobrą formę z ostatnich spotkań i lekkim strzałem obok bramkarza doprowadził do remisu.

Przez końcowe pół godziny Arsenal konsekwentnie próbował wyjść na prowadzenie, ale próby te pełzły na niczym. W 97. minucie, gdy już wydawało się, że na własne życzenie wywieziemy z Luton tylko jeden punkt, a komentatorzy zapowiadali ostatnią akcję meczu, do piłki wrzuconej w pole karne przez Ødegaarda najwyżej wyskoczył Declan Rice. Anglik strzałem głową (a jakże) pokonał Kaminskiego i tym razem to kibiców Arsenalu ogarnęła euforia. Luton 3:4 Arsenal!

Po dramatycznym widowisku Arsenal zdołał zdobyć trzy punkty w meczu z beniaminkiem i w dalszym ciągu mocno trzyma się fotela lidera Premier League. Kolejny mecz Kanonierzy rozegrają już w sobotę z Aston Villą. Warto zaznaczyć, że za swoją celebrację zwycięskiej bramki Arsenalu trzecią żółtą kartę w sezonie obejrzał Mikel Arteta - oznacza to, że spotkanie na Villa Park będzie musiał oglądać z trybun.

Skrót spotkania:

Luton TownPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Paul77 komentarzy: 1018507.12.2023, 19:50

@KapitanJack10: być może Raya jest lepszym bramkarzem niż Ramsdale, ale... Szmaty puszcza regularnie, a co gorsze zaczyna to robić regularnie w Arsenalu...
To też nie jest bramkarz z górnej półki, co więcej. Jest tylko troszkę lepszy od Anglika.

SunTzu komentarzy: 38907.12.2023, 19:49

@KapitanJack10: Miało by to sens

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 19:41

@SunTzu: A tam 5. 12 w sumie wpuścił. Nie wybielajmy go już tak. Wszystkie są jego winą. I analiza pokazuje że nogami gra tragicznie. Skacze jak klaun. Podaje tylko do przeciwnika. Ja oglądam mecze to widzę, nie potrzeba mi statystyk.

Jedyne co Raya umie, to robić intymne zdjęcia z ukrycia i zrobił takie Frankowi kiedyś, a teraz Artecie i dlatego gra. Kloppowi robił, ale ten akurat się odwracał i zdjęcie wystarczyło tylko na publiczne nazwanie Rayi bramkarzem, który mógłby zagrać na 10. Edu też padł jego ofiarą do tego stopnia, że postanowili zapłacić te 30mln.
Tylko bastion k.com wie jaka jest prawda i ocenia go obiektywnie na podstawie gry. Reszta jest zastraszona.

Garfield_pl komentarzy: 3226607.12.2023, 19:41

@kaziu874 napisał: "Havertz powoli zamyka niektórym buzie, Raya za jakiś czas zrobi to samo.
A ja cierpliwie czekam rozkoszując się widokiem Arsenalu na pozycji lidera Premier League."

Popieram;)

SunTzu komentarzy: 38907.12.2023, 19:32

@KapitanJack10: No patrz pan. Taki świetny brakarz z tego Raya że zrobił błąd na 1 gola w zeszłym sezonie a w tym przez niego straciliśmy już 5 w tym 2 w ostatnim meczu bądź było blisko. Idź pan w CH** z takim bramkarzem. Z jego analizy na YT to nogami gra tragicznie także badam tss

Damper komentarzy: 317107.12.2023, 19:20

@KapitanJack10 napisał: "@Rafson95: W tej samej analizie było, że gra w powietrzu to jego atut ;)"

Widziałem statystykę, z której wynikało, że Raya był w poprzednim sezonie chyba na 2 miejscu w lidze jeśli chodzi o cross claim, czyli wyłapywanie dośrodkowań, a w tym sezonie jest pierwszy albo drugi w tym aspekcie w przeliczeniu na minuty gry. Co by nie mówić, to Raya gra aktywnie na przedpolu i często wyłapuje te piłki, które mogłyby stanowić potencjalne zagrożenie, gdyby biernie zostawał na linii.

WSP komentarzy: 185307.12.2023, 19:07

@kaziu874: mam nadzieję, choć w przypadku Havertza on ma warunki fo tego, żeby grać dobrze. Obawiam się że jednak Rai brakuje wzrostu do tego, żeby być world class

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 19:02

@Rafson95: W tej samej analizie było, że gra w powietrzu to jego atut ;)

Marzag komentarzy: 42472 newsów: 107.12.2023, 18:49

@Garfield_pl napisał: "Mikel Arteta has his personal hearing with the FA this afternoon following his comments after that controversial goal against Newcastle. He’s already suspended for this weekend after his "excessive celebration" at Luton that led to a 3rd yellow card. [@Iandennisbbc]"
Zabiją go, nie widzę innej mozliwosci za taką zniewagę w stosunku do mafii.

Rafson95 komentarzy: 1060907.12.2023, 18:47

@domino178:
@domino178 napisał: "Dziś licząc się kluby, a w PŁ bodaj wszystkie grają od tyłu i bramkarz jest częścią gry i nie stoi jak kolek"bo on ma bronic"."

A w analizie którą opisywał KapitanJack10 budowanie akcji od tyłu ocenione zostało jako słabość Rayi.

@KapitanJack10 napisał: "kontra słabości w grze 1v1 i błędy w budowaniu akcji od tyłu."

kaziu874 komentarzy: 685707.12.2023, 18:46

Havertz powoli zamyka niektórym buzie, Raya za jakiś czas zrobi to samo.
A ja cierpliwie czekam rozkoszując się widokiem Arsenalu na pozycji lidera Premier League.

Piotrek95 komentarzy: 976207.12.2023, 18:40

@Rynkos7: +1

Taki Dziadyga może pisać swoje ale statystyki i to co sami widzieliśmy, czyli minięcia się z dośrodkowaniem, bramki bezpośrednio z rożnego itd pokazują że Ramsdale to średni bramkarz

Transfer nowego GK miał sens, wybór Rai też miał sens bo w tamtym sezonie pokazywał się świetnie zarówno w grze nogami jak i na linii.

Natomiast u nas jest lekkim flopem i o ile jestem pewien że gra nogami w końcu przyniesie efekt to ten wzrost może być problemem.

Chlopek komentarzy: 3771 newsów: 107.12.2023, 18:32

Oglądałem wczoraj mecz AV - City
AV posyłało wiele piłek za linię obrony, ale ciekawe były wybory personalne Unaia. Z nich wciągam wniosek, a raczej teorię, że w meczu z nami Emery postawi na Casha + Diabiego i będą grać szeroko + kontra. Chcąc wykorzystać wysoko grającego Zinę (słabo broni).
Jeśli to prawda, to zagrałbym Jorg + Rice w środku, Dec bliżej lewej strony.

enrique komentarzy: 2017607.12.2023, 18:30

Problemem nie jest to, że Ramsdale usiadł na ławce.

Problemem jest to, że ten który go zastąpił, nie jest od niego lepszy, a momentami jest nawet gorszy.

Furgunn komentarzy: 1031607.12.2023, 18:29

Pep Guardiola:

„Jeśli w tym sezonie zdobędziemy potrójną koronę, to przejdę na emeryturę”.

Jeszcze się z nim trzeba będzie pomęczyć :]

Rynkos7 komentarzy: 757007.12.2023, 18:23

Ja jestem mocno podzielony jeżeli chodzi o tą dyskusję na temat Ray'i. Z jednej strony zgadzam się, że wybitnym bramkarzem to on nie jest (póki co), oraz że zasadność tego transferu rzeczywiście może być wątpliwa bo mamy Ramsdale'a, który prezentuje dokładnie ten sam poziom. No, ale właśnie, z niektórych komentarzy można odnieść wrażenie jakby Arteta posadził na ławce Neuera. Ja tymczasem pamiętam mnóstwo takich samych bramek jakie ostatnio wpuścił Raya, które wpuścił również Aaron w poprzednim sezonie. Aaronowi zdążało się zaliczać babole, ale wpuszczał też mnóstwo łatwych strzałów, niepewne wyjścia do piłki i przeciętne wykopy. Może trochę mnie już pamięć zawodzi, ale ja pamiętam, że na takie 3 występy Aarona przypadał 1 dobry, 1 przeciętny i 1 słaby. Odnoszę wrażenie, że większość z nas za bardzo zakochała się w samym Aaronie, jego historii tj. chłopca, który marzył aby u nas grać, zakochaliśmy się w jego charakterze i przebojowości i tym samym zaślepia nam to cały obraz jego umiejętności. Dla mnie Raya = Ramsdale, z tym że Raya ma kilka cech, które są dla Artety ważniejsze jak właśnie te wybicia czy spokój w swojej grze.

Gofer999 komentarzy: 1493707.12.2023, 18:22

Jak Ramsdale z zeszłego sezonu bronił to nie ruszały mnie nawet akcje sam na sam z bramkarzem. Jak Raya broni to każde dośrodkowanie to strach. :D:D:D

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 18:20

@alexis1908 napisał: "No i była bramka z tych długich pasów ? Ale ja Ci zadam inne pytanie on nam uratował jakąś interwencją punkty w tym sezonie ? Czy tylko straciliśmy ? Ja rozumiem że można cenić jak bramkarz gra dobrze nogami sam lubię tego typu bramkarzy ale jak umieją przy tym bronić ten tego nie potrafi ."
Czyli jednak daje dobre passy, tylko teraz, żeby były dobre to już musi z nich paść bramka? Jakby je walił w aut, to bez różnicy..
Ma 15 udanych interwencji, więc jak możesz mówić, że nie uratował nam żadnego punktu? Jak bramkarz popełni błąd, to traci nam punkty, a jak interweniuje to się nie liczy?

@Marcel90: I to są pierwsze argumenty za Ramsem jakie ktoś tu przytoczył. I słusznie poniekąd. Ma "tylko" dwa takie błędy Raya, ale to wciąż dużo. Jednak moja szala wciąż jest na korzyść Hiszpana. A porównuje statystyki do poprzedniego sezonu Ramsa, bo w tym ma 5 meczów w PL, to trochę słaby materiał, szczególnie jak nie mogę jego błędów przytaczać, bo inna obrona/stracił pewność siebie. I też przytaczam je, bo Rams z poprzedniego sezonu to jest tu wzór, bo rozbijamy się o to, co Raya może poprawić względem Ramsa z tamtego sezonu. I porównuję go do Rayi z tego sezonu, żeby nie było.

Dziadyga komentarzy: 896807.12.2023, 18:20

@KapitanJack10 napisał: "To nawet nie jest dyskusja. Równie dobrze można kogoś namówić do zmiany poglądów politycznych"

Ja tylko w gwoli sprostowania jak w Sejmie xD Ja wielkim fanem Ramadela też nie jestem,pisałem nieraz,że ktoś lepszy tu potrzebny,ale w tej obecnej rywalizacji jestem za Angolem,bo przynajmniej potrafi coś trudnego obronić a to jest najważniejsze.

Garfield_pl komentarzy: 3226607.12.2023, 18:19

Mikel Arteta has his personal hearing with the FA this afternoon following his comments after that controversial goal against Newcastle. He’s already suspended for this weekend after his "excessive celebration" at Luton that led to a 3rd yellow card. [@Iandennisbbc]

Garfield_pl komentarzy: 3226607.12.2023, 18:09

@alexis1908 napisał: "on nam uratował jakąś interwencją punkty w tym sezonie ?"
Z Totkami;)

Marcel90 komentarzy: 862707.12.2023, 18:02

@KapitanJack10: FAKTY sa takie, ze Raya jest na pierwszym miejscu w tym sezonie w EPL w statystyce bledow ktore doprowadzily do utraty bramki. Dla niewtajemniczonych, nie sa tutaj wliczane jego pseudo obrony tylko stricte bledy w ktorych "oddal" pilke rywala. Czy jest to jakis argument za Ramsdalem czy dalej nie ?

Do tego kazdy wie jak zachowal sie w meczach na Chelsea, Newcastle czy Luton gdzie powpuszczal strzaly oraz dosrodkowanie ktore nie mialy prawa wpasc. Bledy sie zdarzaja ale ilosc tragicznych bledow po stronie hiszpana jest bardzo widoczna.

Pisze tylko o sytuacjach w ktorych jego parodie bo paradami tego nazwac nie mozna, doprowadzily stricte do straty gola. Do tego mozna jeszcze dodac kilka jego podan do rywali ktorzy mieli bardzo dogodne pozycje do zdobycia bramki ale na cale szczescie nawet oni nie byli gotowi na takie farfocle przez co pudlowali.

Twoim glownym argumentem za to jest porownywanie statystyk Davida do Aarona z zeszlego sezonu co nie ma zupelnie sensu. Ode 2 sezony temu byl mocno sredni, sezon temu world class. Sezon do sezonu nie jest rowny, tym bardziej, ze Raya zmienil otoczenie. Presja w Arsenalu jest znacznie wieksza i na chwile obecna zdaje sie, ze sobie z nia nie radzi. Mogl tez miec sezon konia rok temu jak niegdys Michu w Swansea

alexis1908 komentarzy: 384307.12.2023, 17:57

@KapitanJack10: No i była bramka z tych długich pasów ? Ale ja Ci zadam inne pytanie on nam uratował jakąś interwencją punkty w tym sezonie ? Czy tylko straciliśmy ? Ja rozumiem że można cenić jak bramkarz gra dobrze nogami sam lubię tego typu bramkarzy ale jak umieją przy tym bronić ten tego nie potrafi .

domino178 komentarzy: 253607.12.2023, 17:55

@alexis1908: @Rafson95: weźcie pod uwage to, że Real grał wtedy trochę inaczej. Dziś licząc się kluby, a w PŁ bodaj wszystkie grają od tyłu i bramkarz jest częścią gry i nie stoi jak kolek"bo on ma bronic". Dla mnie Raya jest za krótki ale pewniejszy przy wyjściach niż Ramsdale. Z jakiegoś powodu Arteta go ściągnął i gra nim a nie Ramsem.

Garfield_pl komentarzy: 3226607.12.2023, 17:53

@Dziadyga napisał: "Ale o czym ta dyskusja.Bramkarz ma bronić a Raya to dramat w tym wzgledzie,co mnie obchodzi,że gra szkitami trochę lepiej od Ramsdale np,przecież też nikt na aut nie wykopuje co 2 sekundy."
Czyli za niedługo będzie wymiatał xD a pomijając to, to fascynujące jest, jak potrafisz wyzywać zawodników,którzy Ci nie pasują, i to w zasadzie jest argumentacja Twoja jak tak patrzę na dyskusję z użytkownikami. Wiadomo, że w rozmowie o bramkarzach, dopiero jak błędy robią, to eksperci wychodzą i prawią mądrości, bo jak są czyste konta, to wtedy tematu nie poruszają, taki urok pozycji bramkarza, ale tutaj kilka osób w zasadzie ocenia z perspektywy subiektywnej, bo Ramsdale usiadł;)

Furgunn komentarzy: 1031607.12.2023, 17:48

@KapitanJack10 napisał: "Wiecie dlaczego dyskusja Raya vs Ramsdale jest tutaj bezcelowa?"

Bo jeden i drugi to średniak?

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 17:43

@alexis1908 napisał: "Doskonale dlugie podanie to ma Allison u Ray czegos takiego nie widzialem . To jest 2 almunia i tyle"
https://www.youtube.com/watch?v=U6c9kokClRA&ab_channel=GunnerTV Masz tu 8min Rayi z tego sezonu, z czego połowa to są perfekcyjne długie passy.
Dobrze, że dowodem Twoich poglądów nie są statystyki tylko "ja oglądam mecze". Może oglądasz Arsenal Tuła?

alexis1908 komentarzy: 384307.12.2023, 17:36

@KapitanJack10: No dzięki Bogu że Saliba i Gabriel nie pozwalają rywala za dużo strzelać ostatnio pozwolili 3 razy i 3 razy była bramka fakty nie opinia XD

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 17:30

Wiecie dlaczego dyskusja Raya vs Ramsdale jest tutaj bezcelowa?
Bo jak człowiek jest za Rayą, to stara się to udowodnić jakimiś wymiernymi parametrami i przedstawia FAKTY, że Ramsdale wygląda gorzej praktycznie w każdej statystyce, a jeśli w jakiejś przewyższa Hiszpana to minimalnie. Przedstawia FAKTY, że rywale tworzą przeciwko nam mniej, a cała drużyna bardzo dobrze punktuje na dwóch frontach. FAKTY na temat tego, że Ramsdale był pierwszym wyborem i został zmieniony przez Artetę nie na podstawie samego faktu nazywania się David Raya. FAKTY na temat tego, że nasz trener, którego decyzje wyprowadziły nas z bagna do łapania Boga za nogi twierdzi, że jest zachwycony Rayą i cieszy się z jego występów.

Argumenty zwolenników Ramsdale'a: @Dziadyga napisał: "no łapie i wyskakuje do tych piłek jak klaun taki cyrkowy" @Dziadyga napisał: "Bramkarz ma bronić a Raya to dramat w tym wzgledzie,co mnie obchodzi,że gra szkitami trochę lepiej od Ramsdale np,przecież też nikt na aut nie wykopuje co 2 sekundy." @Be4Again napisał: "Ramsdale też nie ma jakiś koślawych nóg jak De Gea, że co druga długa piłka leci w aut. Nie rób z niego też jakiegoś paralityka, którym nie jest. Jego gra nogami jest ponadprzeciętnie dobra." @3rdpitch napisał: "Czy Arsenal strzelil jakas bramke po akcji rozpoczetej przez Raye? Bo stracil przez niego jakies 5 bramek. Bilans -5 i minus kilka punktow" @Dziadyga napisał: "Klaun bronil to tylko 1 interwencja z Tott się kojarzy i koniec,tyle to i Ziru by faktycznie obronił xD" @Fozzie napisał: "Najwiekszy błąd sezonu Artety miala byc rywalizacja w bramce, a mamy goscia który broni tragicznie i gościa który bronil bardzo dobrze, a teraz jest
niepewnym kłebkiem nerwów."


To nawet nie jest dyskusja. Równie dobrze można kogoś namówić do zmiany poglądów politycznych.

Rafson95 komentarzy: 1060907.12.2023, 17:22

@domino178 napisał: "Natomiast w światowym footballu bramkarz ma być ostatnim obrońcą i pierwszym rozgrywającym, dlatego Artecie tak na tym zależy. Tak gra dzisiejszy świat jak mawia klasyk."
W teorii to chyba już każdy zawodnik powinien umieć robić wszystko ale jednak tak się nie dzieje.
Navas wcale nie słynął z tego, że dobrze podaje a nie tak dawno Real 3x z rzędu wygrał z nim LM. A Raya TEORETYCZNIE ma lepszy profil jako piłkarz ale praktyka nijak tego nie oddaje.

alexis1908 komentarzy: 384307.12.2023, 17:20

@domino178: takie gadanie jak to bramkarz ma rozgrywać taki Courtois wybitnie nogami nie gra a jest jednym z najlepszych to samo Oblak

alexis1908 komentarzy: 384307.12.2023, 17:17

@KapitanJack10: Ale ja nie muszę oglądać analizy wystarczy że mecze oglądam i widzę niepewnego bramkarza słabego przy dośrodkowaniach . Porównanie do Almunii nie było przez jego podania tylko całokształt jego gry Leno był mniej elektryczny mając przed soba czesto słabszych obrońców .

domino178 komentarzy: 253607.12.2023, 17:13

@Dziadyga napisał: "Ale o czym ta dyskusja.Bramkarz ma bronić a Raya to dramat w tym wzgledzie,co mnie obchodzi,że gra szkitami trochę lepiej od Ramsdale np,przecież też nikt na aut nie wykopuje co 2 sekundy."

Teoretycznie masz rację. Jeśli rozmowa toczyłaby się o grze bramkarza z Ekstraklasy. Natomiast w światowym footballu bramkarz ma być ostatnim obrońcą i pierwszym rozgrywającym, dlatego Artecie tak na tym zależy. Tak gra dzisiejszy świat jak mawia klasyk.

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 17:06

@alexis1908: Gość podrzucił filmik z analizą Rayi jako podpórka pod jego krytykę. To napisałem, że spoko analiza i co w niej jest.
A Ty ani nie obejrzałeś analizy, ani nie pomyślałeś, o kontekście mojego komentarza tylko wpierdzielasz się na koniec dyskusji i piszesz, że to jest drugi Almunia, bo nie widziałeś jego dobrych podań..

Dziadyga komentarzy: 896807.12.2023, 16:55

@kaziu874 napisał: "Nazywanie naszego bramkarza klaunem, bo popełnił jakiś błąd w meczu pokazuje tylko, że chyba inna osoba powinna być nim w tym momencie nazwana i nie jest to David."

Narazie to tylko wyporzyczony jest,więc go nie kwalifikuje jako 100% naszego gracza a po drugie no łapie i wyskakuje do tych piłek jak klaun taki cyrkowy,więc pasuje powiedzenie.

Dziadyga komentarzy: 896807.12.2023, 16:53

Ale o czym ta dyskusja.Bramkarz ma bronić a Raya to dramat w tym wzgledzie,co mnie obchodzi,że gra szkitami trochę lepiej od Ramsdale np,przecież też nikt na aut nie wykopuje co 2 sekundy.

alexis1908 komentarzy: 384307.12.2023, 16:47

@KapitanJack10: Tak tak dobra gra w powietrzu i super odważny że jak zrobi błąd to wygląda jakby miał zaraz pod ziemię się zapaść . 2 rzecz co ma do rzeczy jak on bronił w tamtym sezonie w Brentford w którym jest dużo mniejsza presja fakty są takie że nie zagral w Arsenalu nawet jednego super meczu nawet te na 0 to było jakieś podanie do przeciwnika itp i zawalił przynajmniej 5 goli . A takie gadanie bo w tamtym sezonie dobrze bronił to i Onana bronił wybitnie lepiej od niego a w United kaleczy . Doskonale dlugie podanie to ma Allison u Ray czegos takiego nie widzialem . To jest 2 almunia i tyle

Rafson95 komentarzy: 1060907.12.2023, 16:47

@KapitanJack10 napisał: "No jak dla mnie to jest świetny bramkarz jak na nasze standardy. W budowaniu akcji ma Salibę i Gabriela zamiast Mee i Pinnocka, a ilość okazji jakie stwarzają rywale ogranicza jego wady w pojedynkach 1v1. Czyli Arsenal maskuje jego wady, a Raya dodaje nową jakość dzięki swoim największym zaletom. Związek doskonały."
Przepraszam czy to trolling czy na serio to piszesz?

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 16:28

@sickstick: Obejrzałem ten filmik w całości. Jest tam wyróżnionych 10 cech bramkarskich, a Ty każesz mi sobie obejrzeć "build up" i zobaczyć babole na prawo i lewo, więc chciałem trochę większy kontekst nakreślić.
Bo jak ma rozegranych 60 meczów w klubie, to można wyciągnąć zawsze takie babole i wrzucić w filmik.

Poza tym bardzo fajna analiza. Każdy powinien obejrzeć. Niezła skuteczność interwencji, świetne wprowadzanie piłki, doskonałe długie podania, odwaga, dobra gra w powietrzu jak na swoje warunki, kontra słabości w grze 1v1 i błędy w budowaniu akcji od tyłu.
No jak dla mnie to jest świetny bramkarz jak na nasze standardy. W budowaniu akcji ma Salibę i Gabriela zamiast Mee i Pinnocka, a ilość okazji jakie stwarzają rywale ogranicza jego wady w pojedynkach 1v1. Czyli Arsenal maskuje jego wady, a Raya dodaje nową jakość dzięki swoim największym zaletom. Związek doskonały.

technik93 komentarzy: 15807.12.2023, 16:25

Raya - Boromir
Rams - Faramir

:D

ozzy95 komentarzy: 2197 newsów: 107.12.2023, 16:17

No tak po wyborach już dawno, wyniki Arsenalu dobre, ale chociaż o bramkarzy można się trochę pokłócić xD

kaziu874 komentarzy: 685707.12.2023, 16:03

@KapitanJack10 napisał: "Szukajcie dalej problemów tam gdzie ich nie ma, a Arsenal z Rayą, będzie dalej metodycznie wygrywał mecze. I albo wygramy tę ligę i każdy się będzie cieszył zapominając o amatorze Artecie z tej części sezonu, albo nie wygramy i kozioł ofiarny już będzie wybrany ku uciesze wielu "ekspertów", co przewidzieli to od początku. Win-win situation."
Kwintesencja tej strony.

sickstick komentarzy: 303807.12.2023, 16:02

@KapitanJack10 napisał: "David Raya 2022/23: Saves per game - 4.1 (77%); Goals conceded - 46; Error led to goal - 1
Aaron Ramsdale 2022/23: Saves per game - 2.5 (69%); Goals conceded - 43; Error led to goal - 2"

Ale ja nic nie pisałem o statystykach z zeszłego sezonu, tylko o tym że Raya babola lubi walnać i to u tego bramkarza normalna rzecz. Obczaj choćby sekcję Build Up w filmiku który poniżej wrzuciłem (gdzieś od 5. minuty).

kaziu874 komentarzy: 685707.12.2023, 16:00

@Dziadyga napisał: "Klaun bronil to tylko 1 interwencja z Tott się kojarzy i koniec,tyle to i Ziru by faktycznie obronił xD"
Nazywanie naszego bramkarza klaunem, bo popełnił jakiś błąd w meczu pokazuje tylko, że chyba inna osoba powinna być nim w tym momencie nazwana i nie jest to David.

@Fozzie napisał: "Musiał akurat przed tak waznym meczem odwalic taką błazenade, chyba kazdy sie domysla jakabedzie narracja w szatni Villi, bedzie: panowie walimy z kazdej pozycji, im wiecej strzałow w swiatlo bramki, tym wiecej Raya bedzie mial okazji do pomylki. A strzaly Watkinsa , McGina, Luiza czy Baileya, to nie farfocle od 30 letniego Barkleya"
Myślę, że taka narracja i domysły są tylko u Ciebie, a nie w szatni Villi.

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 15:49

@sickstick napisał: "Raya babole walił w czasach Brentford na prawo i lewo, wystarczy podejrzeć pierwszy lepszy filmik z analizą jego gry na ytb, np tu: https://www.youtube.com/watch?v=bHW3-B0Ubjg"

David Raya 2022/23: Saves per game - 4.1 (77%); Goals conceded - 46; Error led to goal - 1
Aaron Ramsdale 2022/23: Saves per game - 2.5 (69%); Goals conceded - 43; Error led to goal - 2

No rzeczywiście miazga. Poza tym pragnę przypomnieć, że na początku sezonu jak bronił Aaron, to Raya był na ławce. Nie został sprowadzony jako pupilek Artety, tylko jako świetna okazja do rywalizacji i dopiero później pojawiły się głosy, że Raya imponuje Artecie na treningach i jak dostał szanse z Evertonem, to już miejsca w bramce nie stracił. To tak w kontekście argumentów, że Mikel ma swoje widzimisie w tej sprawie i nie kieruje się logiką.

sickstick komentarzy: 303807.12.2023, 15:31

Raya babole walił w czasach Brentford na prawo i lewo, wystarczy podejrzeć pierwszy lepszy filmik z analizą jego gry na ytb, np tu: https://www.youtube.com/watch?v=bHW3-B0Ubjg

KapitanJack10 komentarzy: 5642 newsów: 407.12.2023, 15:29

Strasznie wybiórczo się tu patrzy na kwestie bramkarzy. I subiektywnie. Za bardzo polubiliśmy Ramsdale'a, żeby go teraz krytykować. A, że Raya zmienił ulubieńca, to obrywa za wszystko. Dokładnie to samo było z Leno.

Aaron bronił na początku i rywale tworzyli więcej? Obrona była inna. Po stracie miejsca w bramce bronił z WHU i Brentfordem w pucharze i znowu rywale mieli więcej okazji? To tylko puchary. Zagrał w lidze z Brentfordem i po jego koszmarnych błędach o mało nie straciliśmy bramek? Bo go Arteta posadził i teraz nie ma pewności siebie.

A Raya to zawalił z Luton, nic nie broni (60% udanych interwencji, Aaron 69% w tamtym sezonie), jest elektryczny i kwintesencja podejścia do Rayi: jeśli zależy nam tylko na grze nogami, to postawmy tam Giroud i wyjdzie na to samo..

Szukajcie dalej problemów tam gdzie ich nie ma, a Arsenal z Rayą, będzie dalej metodycznie wygrywał mecze. I albo wygramy tę ligę i każdy się będzie cieszył zapominając o amatorze Artecie z tej części sezonu, albo nie wygramy i kozioł ofiarny już będzie wybrany ku uciesze wielu "ekspertów", co przewidzieli to od początku. Win-win situation.

Be4Again komentarzy: 396007.12.2023, 15:25

@WindKai: Dlatego pytanie jest jedno, czy ta jego lepsza gra nogami rekompensuje nam braki w innych obszarach (np zasięg przy wrzutkach)? Dla przykładu GJ nie strzela tyle goli ile kibice AFC mogliby sobie życzyć od swojej podstawowej 9tki, ale rekompensuje swoją nieskuteczność rozgrywaniem, absorbowaniem obrony rywala, pressingiem itd. Zespół mimo wszystko odnosi korzyść jak GJ jest na boisku. Czy tak samo jest w przypadku Hiszpana? Nie jestem tego pewien. Większość rywali gra niskim pressingiem na nas i bramkarz nie musi być wybitnym technikiem żeby dograć do najbliższego obrońcy. Rywale raczej niechętnie pressuja na naszej połowie większą liczbą graczy.

Ramsdale też nie ma jakiś koślawych nóg jak De Gea, że co druga długa piłka leci w aut. Nie rób z niego też jakiegoś paralityka, którym nie jest. Jego gra nogami jest ponadprzeciętnie dobra.

Ciawaro komentarzy: 43707.12.2023, 15:05

W tej całej dyskusji na temat Raya vs Ramsdale , zapominacie o jednym bardzo ważnym aspekcie. Raya w tamtym sezonie miał najwyższy % obronionych strzałów w lidze. To nie jest słaby bramkarz. Widoczny jest natomiast jego brak pewności siebie. Największym problemem zarówno Ramsdal'a jak i Rayi jest ciągnięcie tego tematu od pół roku przez wszystkie media związane z ligą angielską. Niestety ale mamy przez to dwóch elektrycznych bramkarzy , którzy nie chcą się odważyć na jakiekolwiek ryzyko. Grają zachowawczo i przez to wydaje się ,że nie dają nic na plus.

WindKai komentarzy: 89607.12.2023, 14:50

Nie no, z tym Rayą to generalnie jest tak, że faktycznie lepiej gra nogami od Ramsdale'a. Nie ma co się oszukiwać, jest lepiej ustawiony, wychodzi wyżej, rozgrywamy z nim od tyłu piłkę jednak bardziej umiejętnie. Natomiast to co wyprawia na linii to jest dramat i nie jest to jednorazowa sytuacja, bo gdyby to był po prostu jeden słabszy mecz, czy jeden błąd, to trudno, zdarza się, ale w pewnych aspektach notorycznie robi błędy.

Hiszpan meczu z Newcastle minął się z piłką (pomijam wszelkie kontrowersje, ale gdyby zachował się lepiej, to nawet nie trzeba byłoby o nich dyskutować), w meczu z Luton, po rzucie rożnym, nie doszedł do piłki, do tego wpuszczony pod pachą bardzo prosty do obrony strzał. Jakieś podania pod nogi rywali czy niecelne długie piłki po których traciliśmy bramkę (Lens) pomijam.

Natomiast w całej tej sytuacji, gdzie mamy dwóch rywalizujących bramkarzy, Ramsdale stracił całą pewność siebie i aktualnie nie wygląda w żadnym stopniu lepiej od Hiszpana, ba, wygląda wręcz jak bramkarski mentalny wrak.

Mieliśmy jednego dobrego bramkarza, a w tej chwili mamy dwóch, lekko mówiąc, średnich. Ramsdale bez ikry to cień piłkarza, a Raya ma okropne problemy z wysokimi piłkami, czy sytuacjami, gdy musi wygrać walkę o pozycję z rywalem przy rzucie rożnym, albo obronić coś instynktownie.

Nie ma tak naprawdę dobrego rozwiązania w tej sytuacji, można albo wrzucić ponownie do pierwszego składu Aarona, uprościć rozgrywanie od tyłu co odbije się w jakimś stopniu na taktyce i poświęcić pewnie kilka spotkań aż Anglik ponownie nabierze pewności siebie, albo trzymać się Rayi i pracować z nim nad jego mankamentami, licząc, że się poprawi, jednocześnie pokazując Ramsdale'owi, że słowa o rywalizacji to było tylko czcze gadanie, co pewnie poskutkuje rozstaniem się z Anglikiem w lecie.

Szczerze mówiąc, patrząc na to jak wygląda ta sytuacja, w lecie z bólem serca pożegnałbym się z Aaronem (bo Raye wykupimy), Hiszpana przesunąłbym do roli zmiennika, a na samą bramkę poszukałbym nowego numeru jeden i od samego początku zachował pewną hierarchię na bramce.

No, chyba, że Anglik nagle zaliczy ogromny progres i zacznie grać nogami na wysokim poziomie, wtedy powinien wrócić na stałe do bramki.

A co do meczu z AV, wybierając w tej chwili mniejsze zło, mimo wszystko, chyba jednak zdecydowałbym się na Davida w bramce, chociaż jak cholera obawiam się jego interwencji. Ramsdale, bez jakiejkolwiek pewności siebie, co pokazał w meczu z Brendtford czy WHU, nie jest lepszym rozwiązaniem, a niestety nie mamy czasu, żeby budować jego pewność siebie w tak ważnym i trudnym spotkaniu.

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
? : ?
Chelsea - Arsenal 10.11.2024 - godzina 17:30
1 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady