Stary dobry Arsenal: Finanse i brak sukcesów

Stary dobry Arsenal: Finanse i brak sukcesów 18.01.2012, 22:39, Kamil Ciborowski 120 komentarzy

Piszę ten tekst po drugiej z rzędu porażce na wyjeździe, po której zrównaliśmy się punktami z tak potężnym rywalem jak Newcastle. 2:3 ze Swansea to nie niespodzianka, lecz efekt sześciu lat braku inwestycji w drużynę i złej polityki zarządu. Długo można było bronić tych decyzji, argumentować, że warto by klub utrzymywał stabilną sytuację finansową, lecz wystarczy spojrzenie na dane finansowe, by dostrzec wady takiego postępowania. Tegoroczne rezultaty skłaniają wszystkich do zadawania pytań na temat ambicji zespołu i planów kierownictwa klubu.

Z danych ze strony transferleague.co.uk wynika ponura prawda na temat budowania drużyny od 2006. roku. Na podstawie obliczeń ekspertów ułożono tabelę uwzględniającą przychody i wydatki na transfery w trakcie ostatnich pięciu lat. O ile niespodzianką nie są czołowe lokaty drużyn z Manchesteru to szokująca musi być ostatnia lokata Arsenalu Londyn. Uwzględniając, że w tym okresie klub zarobił na transferach 116.5 miliona funtów, a wydał tylko 85 milionów funtów, brak trofeów nie budzi już zdziwienia.

Można pomyśleć, że trzeba było ograniczyć wydatki na nowych zawodników w związku z finansowaniem nowego stadionu. Jednakże, przez 2 lata do maja 2011, klub zainkasował przychód w wysokości 187 milionów funtów z tytułu sprzedaży własności, a zarząd podał, że w zeszłym roku zainkasował kolejne 79 milionów ze sprzedaży mieszkań budowanych wokół stadionu.

Ta ostrożność jest przerażająca. Rezerwy finansowe klubu to w tej chwili 52 miliony funtów. Ponadto, pensje wynoszą tylko 55% obrotów klubu, w związku z czym zarząd nie musi przejmować się zasadami Fifa Fair Play. Kapitał klubu to około 265 milionów funtów, a suma przychodów to 211 milionów. Oczywiście można zrozumieć fakt, że zarząd chce balansować budżet, jednak jaki jest sens gromadzenia przychodów na koncie?

Faktem jest, że Arsenal to tylko biznes pod przykrywką klubu piłkarskiego. Priorytety szefostwa leżą poza futbolem, a co gorsze, może wydawać się, że ta polityka skazuje klub na brak występów w Lidze Mistrzów. Ciągła niechęć wobec transferów oddala drużynę od miejsca w Top Four na koniec sezonu. Krótkowzroczność zarządu może sporo kosztować klub w najbliższej przyszłości, bowiem nie zdają sobie sprawy, że brak sukcesów oznacza brak klienta nr 1 - kibica.

Szefostwu klubu nie udało się też dokonać tego, co może odcisnąć nie tylko na zespole, ale i na zyskach, na których im oczywiście zależy. Z końcem sezonu 2013/14 umowa sponsorska dobiega końca, a jeśli drużyna nie zacznie zdobywać trofeów, ciężko będzie jej zdobyć dużego sponsora. Już teraz, z powodu posuchy, jeśli chodzi o zwycięstwa, Arsenal zarabia mniej (6.25 miliona funtów rocznie) niż najwięksi rywale - Chelsea (15 milionów), Liverpool czy Manchester United (oba kluby po 22.75 milionów).

Ten sezon pokazuje jak bardzo brakuje drużynie transferów. Zarząd to klub starszych panów, w którym brakuje kogoś z prawdziwą miłością i pasją do futbolu. Kogoś o futbolowych korzeniach. Ivan Gazidis, szef wykonawczy od 2009, ma wykształcenie prawnicze i ekonomiczne. Co jednak najgorsze, to fakt, że kibicuje on Manchesterowi City! Dopóki zarząd nie odpowie na poniższe pytania i nie zacznie nad tymi zagadnieniami radzić, kibice nie doczekają się trofeów:

- Kto właściwie odpowiada w klubie za transfery?

- W lecie sprzedaliśmy Fabregasa i Nasriego, 2 piłkarzy światowej klasy. Dlaczego za te pieniądze nie sprowadzono graczy na tym samym poziomie?

- Jaka jest właściwie strategia Arsenalu i plany na przyszłość?

Kibice mają prawo być zmęczeni i zdenerwowani zarządem, który robiąc wciąż dobrą minę do złej gry, wciąż pokazuje, że to co dla nich ważne, to tylko pieniądze.

źródło: welcometothegunnerstown.com

Ivan Gazidis autor: Kamil Ciborowski źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Ramsi komentarzy: 312919.01.2012, 06:23

trochę więcej pytań które kolega nie przetłumaczył :(:
Who is responsible for our transfer dealings in the board room? Who does the deals within our club? When David Dein was at Arsenal he dealt with the finance on all transfers that were wanted by Arsene Wenger. There is still a clear lack of such a person within our existing Board.
Why has Mr Usmanov been constantly denied a position on the Board? His company Red and White Holdings own almost 30% of our shareholding and he has a net worth of almost double that of Abramovich. Surely such a man can only be an asset to our club?
In 2010 Mr Usmanov requested Arsenal to make a right issue to raise £100m specifically for player transfers. Why did we turn this down? What was the real reason rather than that given to the press? I suspect the answer is linked to my question raised above.
We have cash, financial stability and a very reasonable wage structure. So why are we not competing at the highest level for the best players? The current transfer league suggests that we are a selling club but will the Board ever admit to this fact?
In the summer we sold 2 world class players, Cesc Fabregas (18 assists and 9 goals) and Samir Nasri (15 goals and 5 assists). Why did we not invest in world class replacement during the summer? Why did we keep the majority of the transfer funds in the bank?
How do we intend to compete and challenge for honours if we continue to follow a policy of hoarding cash and making profits from player sales?
What is the genuine strategy of Arsenal? To make profits, cash and to simply qualify for the Champions League through the miracle dealings of Arsene or do we want to be the biggest club in Europe?
po angielsku sory

Ramsi komentarzy: 312919.01.2012, 06:18

to jak od nas więcej kasy wydaje Bolton - to możemy się schować :(

lolomanoloo komentarzy: 419.01.2012, 05:30

@piootrek2
Calkowicie sie zgadzam. Dla ciekawostki powiem, ze jak Roberto Carlos przechodzil do Galatasarayu z Realu to klub w kilka miesięcy zarobil wiecej na sprzedazy jego koszulek nich wynosila kwota transferu.

piootrek2 komentarzy: 101819.01.2012, 03:49

blacharz, a masz pojecie jaka kapucha wpływa na konto klubu dzięki takim "kibicom sukcesu"? Wystarczy spojrzeć na sprzedaż koszulek CR7 po przejściu do Realu. Dziękuje. Dobranoc.

Blacharz komentarzy: 52019.01.2012, 02:45

"brak sukcesów oznacza brak klienta nr 1 - kibica"
ależ ktoś tutaj bzdury wypisuje... do tej listy pytań które zadałeś na koniec tekstu dopisz sobie jeszcze jedno:
"czy jestem prawdziwym fanem czy tylko dzieckiem, którego zdenerwowanie wynika z tego iż koledzy w szkole mówią, że Barca jest lepsza bo wygrywa"

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 519.01.2012, 02:34

Jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na naszą linię obronną, a konkretnie na jej boki. Nie mamy bocznych obrońców. Pozycja PO u nas nie istnieje odkąd Sagna złamał nogę i raczej nie wróci. LO mógłby być, ale dał o sobie znać nos Wengera. Po co on wystawił Andre Santosa w meczu o nic? No niech mi ktoś to wytłumaczy? Tylko można załamać ręce. Gibbs jest utalentowany, ale z nim jak z Hargreavesem - ciągle w szpitalu, to po co nam taki piłkarz?

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 519.01.2012, 02:28

piter1908, tak samo pisałem 3 sezony temu, po tym jak odeszli Hleb i Flamini. I co? I wielkie G***. Poodchodzili kolejni zawodnicy, skład się posypał. Właściwie Arsenal leci na łeb na szyję po kontuzji Eduardo i kilku spotkaniach (bodajże 4 kolejnych), w których sędziowie dawali ciała i przez to przegraliśmy walkę o tytuł. Graliśmy wtedy pięknie, przez ponad 20 kolejek byliśmy na 1. miejscu, ale gwizdki nam to zabrały. Kto wie jakby się potoczyła nasza historia jakbyśmy wygrali ten sezon ligowy. Jestem też prawie przekonany, że wygralibyśmy wtedy LM, bo nie było na nas mocnych - Liverpoolowi sędzia pomógł, aż można było sobie włosy z głowy rwać. Ale gdybać to sobie można... Wenger obiecuje, mami nas, a prawda jest taka, że Arsenal to żyła złota - stabilny finansowo, z oddanymi kibicami, nic tylko zarabiać. Za kilka sezonów PSG, Malaga czy City, a może i jakieś nowe 'szejkowe' zabawki będą rządzić w futbolu, dla Arsenalu miejsca nie będzie, bo z taką polityką transferową to sobie możemy pomarzyć. Niech mi ktoś powie dlaczego Wenger kupił tylu zawodników, zamiast jednego konkretnego, który mógłby przekonać chociaż Nasriego do pozostania? Dopiero pod presją kibiców po blamażu na OT, Wenger przyparty do muru zaczął kupować, jakbyśmy przegrali 2-1 to pewnie nikogo by nie kupił, bo 'mamy jakość'. Jeszcze mam jeden żal do Wengera. Po jaką cholerę dawał opaskę kapitana Cescowi? Żeby go zatrzymać? Bez sensu. Cesc był żałosnym kapitanem. Ktoś słusznie zauważył, że przed meczem na CN Fabregas podczas rozgrzewki polazł do kolegów z reprezentacji zamiast zagrzewać do walki naszych zawodników. Tak postępuje kapitan? Wyobrażacie sobie Vieirę, który suszy zęby do np. do Zidane'a przed meczem (hipotetycznym) z Realem, bo to ziomki z reprezentacji? Ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić.

hei007 komentarzy: 352819.01.2012, 02:27

Bomba : D

piootrek2 komentarzy: 101819.01.2012, 01:55

A ja bym prosił o przetłumaczenie całego tekstu bo wydaje mi się, że to nie wszystko.

henry1996 komentarzy: 131719.01.2012, 01:08

wszystko fajnie ale jakie to ma znaczenie, ze ten tekst poznają polscy kibice kanonierów? gdyby ten tekst mógł poznać zarząd klubu, ale tak to nic to nie da poza uświadomieniem sobie rzeczy oczywistej...

berni33 komentarzy: 138919.01.2012, 01:05

slyszalem ze ten amerykanin chce zeby arsenal byl na koszulkach jego zespolu w usa jako glowny inwestor ;D

DBS komentarzy: 619.01.2012, 00:55

Ciekawy mnie jeszcze jedno - tłumaczenie zarządu, że podwyżki cen biletów były koniecznością by utrzymać płynność finansową ... po czym szefowie przedstawiają raport finansowy o potężnych dochodach klubu. Jest to czyste wyłudzanie pieniędzy od kibiców.

Niepokojące jest również to, że wszystkie kluby sportowe należące do konsorcjum Kroenke są ligowymi średniakami w swoich dyscyplinach.

DBS komentarzy: 619.01.2012, 00:48

W 100% zgadzam się artykułem, brakuje u nas osoby z pasją do futbolu. Taki Dein na przykład, który wyleciał parę lat temu...

Dekarz123 komentarzy: 118619.01.2012, 00:39

Chciałbym sie mylić koledzy ale z takimi degeneratami w zarządzie po stracie Robina (tfu tfu) czeka nas środek tabeli ;(

wojt komentarzy: 7719.01.2012, 00:25

"Z końcem sezonu 2013/14 umowa sponsorska dobiega końca, a jeśli drużyna nie zacznie zdobywać trofeów, ciężko będzie jej zdobyć dużego sponsora. Już teraz, z powodu posuchy, jeśli chodzi o zwycięstwa, Arsenal zarabia mniej (6.25 miliona funtów rocznie) niż najwięksi rywale - Chelsea (15 milionów), Liverpool czy Manchester United (oba kluby po 22.75 milionów)"... Ta wiadomosc pokazuje tylko wasza niekompetencje. Po pierwsze, umowa nie zostala podpisana przez Gazidis`a, tylko duuuzo wczesniej! Po drugie, negcjacje byly nietypowe poniewaz sponsor (Emirates) byl rorwniez zwiazany z budowa stadionu, stad nizsza umowa. Wreszcie po trzecie, caly klub czeka az umowa się skoncz, poniewaz na pewno podpiszemy lepsza. Wasz przykladowy Liverpool jest nizej od nas w tabelii a ma najwyzsza umowe sponsorska! Co najgorsze jest ze wplywacie na innych czytelnikow swoim tekstem. Zenada! Nie bede sledzil odpowiedzi do tego komentarza bo mi sie nawet nie chce. Jak cos prywatna wiadomosc.

Maikelosik komentarzy: 4654 newsów: 219.01.2012, 00:21

zgadzam się ze wszystkim !!

piter1908 komentarzy: 510319.01.2012, 00:21

co do umów sponsorskich to fakt zarabiamy bardzo mało w porównaniu do innych ale pamiętajmy że Emirates miało wkład w budowę stadionu i dlatego taka niska kwota w kontrakcie sponsorskim ( te 6mln )
Co do tego że sprzedaliśmy dwóch klasowych piłkarzy nie sprowadzając w ich miejsce zawodników o podobnej Jakości - proste za pieniądze uzyskane z nich dwóch moglibyśmy kupić jednego świetnego grajka bo obecnie tylko my sprzedajemy po promocyjnych cenach :(
mamy już solidne Fundamenty więc nie musimy budować klubu od zera jak Chelsea czy City jest Szczęsny jest Kosa , Vermalen , Song , Wilshere , doświadczeni RVP i Arteta , młodzi "wahacze" Walcott Ramsey Gibbs więc powinny nam wystarczyć 2-3 naprawdę dobre transfery aby ta maszynka zaczęła solidnie działać :) a pozniej co roku kupić jednego świetnego piłkarza aby zapewnić rywalizację - myśle że stać nas na to :)

Hortex komentarzy: 102419.01.2012, 00:18

Gazidis to taki typowy pasożyt, który został wpuszczony do organizmu i teraz czerpie korzyści osłabiając swojego żywiciela.

DB10 komentarzy: 149619.01.2012, 00:16

Bardzo dobry tekst. Caly zarzad pluje nam w twarz od kilku sezonow. My tu mozemy sie w****iac i sadzic zjeby, ale koledzy z Londynu AST powinni wziasc doslownie sprawy w swoje rece.

Dekarz123 komentarzy: 118619.01.2012, 00:14

Świetnie napisany tekst. Oby ktoś z zarządu to przeczytał i wziął się wreszcie do roboty. Marzy mi sie wyje*anie tych leśnych dziadków z zarządu. Obym się tego doczekał. Myśle że kibice w Londynie zrobią coś takiego jak manchester rok temu z Glazerami.

adaminho77 komentarzy: 332519.01.2012, 00:14

David92-->Mam podobne zdanie. Pierwsze co pomyślałem to: "Gazidis Ty skur...". :/

adaminho77 komentarzy: 332519.01.2012, 00:13

Artykułów o właśnie takich tematach powinno być więcej, aby uświadamiać ludzi co naprawdę dzieje się w Arsenalu. Dlaczego nie ma transferów itd. Brawo dla autora. Pozdrawiam.

David92 komentarzy: 640019.01.2012, 00:10

Jak osoba na takim stanowisku moze kibicowac City !? Nie moge sie patrzec na tego smiecia... pytanie kto i kiedy przerwie dzialania tych bandytow ? Bo w pewnym momencie bedzie za pozno...

PtaQ komentarzy: 38119.01.2012, 00:06

będę złośliwy (pewnie przez to, że Barcelona znowu pokonała Real), ale gdzie źródło? :)

turbo0 komentarzy: 57318.01.2012, 23:58

Smiejemy sie z City ale prawda ze teraz chodzi juz tylko o pieniadze. Dopoki nie zaczniemy sypac gotowka, na pilkarzy jak i na transfery to zapomnij o czym kolwiek. Ostatnio bylismy w tej czworce bo nei bylo rywali, ale teraz kazdy sei wzmacnia, najlepszy przyklad to jaki progres zrobili Spursi w 3 sezony. Zreszta nie jestesmy nic w stanie zrobic a bedzie jeszcze gorzje, Robin odejdzie bo ani wiekszej tygodniowki nie dostanie, ani nic nie wygra u nas, tak samo niedlugo bedzie z TV, Jackiem czy Songiem. Chyba ze Kroenke i Gazidis i inne lamusy zrozumieja wkoncu ze trzeba wydac 100 + mln funtow na pilkarzy zeby cos ugrac

ArsenWengiel komentarzy: 35218.01.2012, 23:57

Szczerze mam nadzieję że nie będziemy się staczać w ligowego średniaka, tak jak Liverpool.

ArsenWengiel komentarzy: 35218.01.2012, 23:55

Gazidis kibicuje City...to już wiadomo skąd transfery Toure, Adebayora, Nasriego, Clichy'ego.Pięknie.

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 118.01.2012, 23:55

A już mam, na angielskiej wiki było o.O
Nie mam pytań w takim razie. Gazidis OUT. Dein WRÓĆ!

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 118.01.2012, 23:50

Gazidis kibicuje City? To już mnie doszczętnie rozj*b*ło. To by wyjaśniało falę transferów z Arsenalu do City, ale skąd to info?

nawros_91 komentarzy: 518.01.2012, 23:36

a według mnie tu chodzi o spłate stadionu, dopóki nie bedzie spłacony dług za stadion, transferow nie bedzie :P a polityka bedzie prowadzona tak zeby rozwijac młodzików, sprzedawac za grube miliony i kupowac takich zawodnikow zeby utrzymac sie w lidze i powalczyc o miejsce w pierwszej czwórce. Wcale sie nie ździwie jak latem odejdzie Robin albo ktoś kto bedzie świecił na wiosne...

ArjenRobben komentarzy: 159818.01.2012, 23:34

Prawda boli ale miejmy nadzieje ze wenger zacznie dzialac

m91aciek komentarzy: 44818.01.2012, 23:31

Kocham Arsenal od wielu lat, nie kibicuje dla zarządu, ale dlatego ze to mój klub, mimo wielu upokorzeń trwam przy nim wiernie.

Hortex komentarzy: 102418.01.2012, 23:29

Ehh, cała prawda, załamuje mnie to powoli. Nie chcę wyjść na sezonowca, ale jak to będzie tak dalej wyglądać, to jaki jest sens kibicowania Arsenalowi? Zasada jest prosta- jeśli ktoś ma ciebie w dupie, to ty masz i jego, a na razie tak wyglądają relacje Arsenal (zarząd) kontra jego kibice.

Topek komentarzy: 13939 newsów: 12618.01.2012, 23:27

ste100, ta, tylko wątpię, żeby to było podyktowane zamiłowaniem do innego klubu. Just business.

m91aciek komentarzy: 44818.01.2012, 23:24

Ale nie zwalajmy wszystkiego na Wengera, bo jeśli on nie dostanie kasy od zarządu to co ma zrobić?

ste100 komentarzy: 331818.01.2012, 23:24

@Topek
Po prostu nie będzie żadnych działań - to w tym wypadku najlepszy sabotaż.

Agher komentarzy: 278418.01.2012, 23:22

Ależ chciałbym, żeby ten piłkarz z Omanu do nas dołączył. Okazał się fenomenalnym zawodnikiem, a potem City by go wykupiło za milijony monet. Jeżeli taka kosmiczna akcja nie otworzyła by Wengerowi oczu, to ja nie wiem juz co na tego gościa miało by zadziałać :D

Theo10 komentarzy: 826018.01.2012, 23:22

m91aciek : Też bym tego chciał, obawiam się jednak że przed zmianą polityki transferowej będzie trzeba zmienić zarząd... a po tym jak Kreonke przejął klub to będzie to bardzo trudne zadanie.

m91aciek komentarzy: 44818.01.2012, 23:20

Theo10 mam nadzieję, że zarząd w końcu pójdzie po rozum do głowy i zmieni swoją politykę transferową.

Dziadyga komentarzy: 826318.01.2012, 23:19

@grand92

Już widze,jak nagle wyciągają i sypią na transfery,żeby kibiców odzyskać.

Tu szybciej można byłoby się znów spodziewać tekstu naszego prezesa PHW,że "kibice którzy nas nie popierają to GŁUPCY" Były takie słowa w sierpniu bodaj przed dostaniem 8-2 od Man utd..

Theo10 komentarzy: 826018.01.2012, 23:18

m91aciek : Ale jakie to ma wgl znaczenie skoro szczyt naszych możliwości to podobno jakiś piłkarz z Omanu?

Theo10 komentarzy: 826018.01.2012, 23:17

Przydałby się jakiś strajk generalny kibiców, coś w stylu akcji przeciwko PZPN, bo w zarządzie Arsenalu siedzą podobne leśne dziady.

m91aciek komentarzy: 44818.01.2012, 23:17

3-4 transfery z prawdziwego zdarzenia i walka o tytuł będzie realna. Niektórzy mogą się ze mną nie zgodzić i zapewne będą mieli rację, ale uważam, że gdyby sprowadzono Hazarda, Goetze, dobrego bocznego obrońce i dobrego zmiennika dla RvP to spokojnie możemy myśleć o mistrzostwie. Ze względu, że Hazard i Goetze to młodzi piłkarze byłaby to inwestycja na lata. Utrzymać obecny skład, poza pewnymi wyjątkami i dokupić właśnie 3-4 znakomitych zawodników i mistrzostwo byłoby w zasięgu naszej ręki. Później ewentualnie w kolejnych sezonach jakieś mniejsze wzmocnienia, co na pewno nie wpłynęłoby źle na sytuacje klubu. No, ale pomarzyć zawsze można

Maciek_AFC komentarzy: 248618.01.2012, 23:14

Prawda jest taka, ze czlonkowie zarzasu to egoisci. Patrza tylko do swojej kieszeni, tylko kasa sie liczy. Przeciez my, Arsenal, mamy chyba jedne z najdrozszych wejsciowek na mecze. Oni trzepia kase na czym tylko moga. Shame, shame, shame...

Czternasty komentarzy: 515 newsów: 218.01.2012, 23:13

Najgorsze będzie to, że latem zaoferujemy RvP śmieszny kontrakt jak na zawodnika klasy światowej i każdy liczący się klub będzie mógł mu zaoferować umowę o wiele wyższą od nas. Zawodnik ma swoje lata, może chcieć coś w końcu wygrać oraz zarobić na emeryturę. Jest to czarny scenariusz ale moim zdaniem prawdopodobny. Obym się mylił.

grand92 komentarzy: 793718.01.2012, 23:11

no cóż my jako kibice , powinniśmy zrobić jakiś strajk (głównie mi chodzi o kibiców mieszkających w Londynie) zaprzestanie chodzenia na mecze , nie kupowanie żadnych klubowych gadżetów i zarząd raz dwa sypnie kasą aby odzyskać kibiców

Topek komentarzy: 13939 newsów: 12618.01.2012, 23:10

Nawet jeśli Gazidis jest kibicem City, to nie będzie przecież sabotował działań Arsenalu, nie ma nawet takich możliwości. Bądźmy poważni.

grand92 komentarzy: 793718.01.2012, 23:06

jak nasz szef wykonawczy może być kibicem $hitów ?! To chyba wyjaśnia przyśpiewkę kibiców petrodolarów że Arsenal jest ich filią

afc1192 komentarzy: 17218.01.2012, 23:05

Dzoy

jak oni tylko patrza zeby jak najwiecej kasy dla siebie miec ;d

piootrek2 komentarzy: 101818.01.2012, 23:05

True story bro!

Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool33228374
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Brighton3211111044
11. Wolves331271443
12. Fulham341261642
13. Bournemouth331191342
14. Crystal Palace33991536
15. Brentford34981735
16. Everton331081530
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd33372316
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com