Święci bez cudu na The Emirates, Arsenal 3-1 Southampton

Święci bez cudu na The Emirates, Arsenal 3-1 Southampton 05.10.2024, 17:13, Łukasz Wandzel 1269 komentarzy

Chyba nikt nie spodziewał się, że Arsenal będzie miał jeszcze podobne kłopoty z pokonaniem beniaminka, co w niedawnym meczu z Leicesterem City. Tymczasem Southampton, które zdobyło jak dotąd tylko jeden ligowy punkt, potrafiło napsuć krwi wicemistrzowi Anglii na jego własnym stadionie. Chociaż Kanonierzy wygrali 3-1, a rezultat nie był ratowany w końcówce, to wciąż warto odnotować, że podopieczni Mikela Artety trudzili się bardziej, niż wskazuje na to sam wynik.

Być może ze względu na spotkanie z rywalem z dołu stawki Mikel Arteta dał zacząć Raheemowi Sterlingowi od pierwszej minuty. Niestety Anglik wraz ze starym kolegą Manchesteru City – Gabrielem Jesusem – zaliczyli nieudane występy. Na tle zastępujących ich w drugiej połowie Martinellego i Trossarda nie wyglądali na gotowych do gry w wyjściowej jedenastce. Na szczególne uznanie w tym meczu zasługuje jednak Saka, który skończył mecz z dwoma asystami i golem.

Składy obu drużyn

Arsenal: Raya – Partey (84' Tomiyasu), Saliba, Gabriel, Calafiori (90' Kiwior) – Jorginho (61' Merino), Rice – Saka, Havertz, Sterling (60' Martinelli) – Jesus (60' Trossard)

Southampton: Ramsdale – Harwood-Bellis, Bednarek, Manning (74' Onuachu) – Sugawara (90' Taylor), Downes, Aribo, Walker-Peters – Dibling, Fernandes (74' Armstrong) – Stewart (27' Archer)

Wydawało się, że szybkie tempo narzucone przez Arsenal to zapowiedź równie prędko otworzonego worka z bramkami. W trakcie kilku pierwszych minut londyńczycy często i gęsto gościli w polu karnym Ramsdale'a, czym powodowali spore zamieszanie. W tym czasie Sterling zdążył nawet dwa razy przewrócić się w szesnastce rywali. Można mieć wątpliwości, czy w jednej z tych sytuacji Bednarek nie przekroczył przepisów, napierając na skrzydłowego wypożyczonego z Chelsea. Notabene stoper Świętych kilka razy ratował się faulem, za co jeszcze przed przerwą obejrzał żółtą kartkę.

Jednak po upłynięciu kwadransa goście zorganizowali się w defensywie. Lepiej się ustawiali i w pierwszej połowie niemal zawsze stali na drodze uderzanej przez Arsenal piłki. Przed przerwą Kanonierzy walili głową w mur, szukając swojej szansy z rzutów rożnych, strzałów z dystansu czy w ataku pozycyjnym. Drugą połowę próbowali zacząć z przytupem tak samo jak pierwszą.

Pewność siebie Świętych rosła i sprawili niespodziankę. W 55. minucie przejęli futbolówkę na własnej połowie i przeprowadzili kontratak, który Archer zakończył golem. Radość przyjezdnych nie trwała długo, bo po chwili to Saka odebrał piłkę, podał do Havertza, a Niemiec po zwodzie uderzył tuż przy słupku i było już 1-1.

Mikel Arteta także zareagował po bramce na remis, zdejmując z murawy m.in. Sterlinga i Jesusa, którzy częściowo byli odpowiedzialni brak skuteczności Arsenalu przez niemal godzinę gry. Wchodzący z ławki Martinelli i Trossard szybko odnaleźli się na boisku. Szczególnie ten pierwszy, ponieważ Brazylijczyk świetnie zamknął akcję po dośrodkowaniu Saki, dając londyńczykom prowadzenie.

Przy wyniku 2-1 Southampton wciąż walczyło o punkt. Po stronie Świętych odznaczał się 18-letni Dibling. Kanonierzy nie mogli być jeszcze pewni swego. Choćby w 78. minucie piłka szczęśliwie odbiła się od dwóch rywali i uderzyła w poprzeczkę po osobliwej interwencji Rayi. Dopiero w 88. minucie Saka ustalił wynik spotkania, uderzając z pierwszej piłki straconej sekundę wcześniej przez Trossarda.

Premier LeagueRaport pomeczowySouthampton autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Dzulian komentarzy: 289109.10.2024, 17:28

Futbol nie znosi próżni. Saliba nigdzie sie nie wybiera w najbliszym czasie. Ale w ciągu roku/dwóch mogą sie pojawić kolejne talenty na tej pozycji.

Lukeba, Diomande, 18 letni Hato z Ajaxu którego mamy na radarze.

ArsenalChampion komentarzy: 841209.10.2024, 17:24

@Furgunn napisał: "Erik ten Hag zlecił wzniesienie ogromnego, białego muru, aby utrzymać prywatność sesji treningowych oraz chronić drużynę przed warunkami pogodowymi."
Ta, to już pozostałe drużyny wysyłają swoje drony żeby podejrzeć drużynę która graj najbardziej wertykalny i atrakcyjny futbol w Anglii.

Mastec30 komentarzy: 717409.10.2024, 17:21

@sickstick napisał: "No to konkretnie - kogo byś sprowadził za Salibe?"

Van Dijka za darmo : D ale by się Liverpool zesrał

Furgunn komentarzy: 983109.10.2024, 17:12

Manchester United zbudował mur za 200 tysięcy funtów!

Erik ten Hag zlecił wzniesienie ogromnego, białego muru, aby utrzymać prywatność sesji treningowych oraz chronić drużynę przed warunkami pogodowymi.

Koszt konstrukcji wywołał zdziwienie wśród pracowników klubu, którzy na co dzień mierzą się z cięciami budżetowymi.

Daily Mail

sickstick komentarzy: 297809.10.2024, 16:48

@KapitanJack10 napisał: "Ja się z tym nie zgadzam absolutnie. Trochę przez różowe okulary patrzymy na naszych zawodników, ale umówmy się - gdzie indziej też nie grają amatorzy."
No to konkretnie - kogo byś sprowadził za Salibe?

kamo99111 komentarzy: 733109.10.2024, 16:45

Porównując nasza sytuacje i United to jeszcze chwile przed pandemia oni mieli deczko lepsza. Jednak to my wykorzystaliśmy moment w którym federacje piłkarskie przymykały oko na ffp. Pozbyliśmy się w tym czasie szrotu i zakupiliśmy kilku kluczowych zawodników. Ważnym aspektem była też odwaga Artety i podejmowanie niepopularnych decyzji jak np. Odsuniecie Auby od składu. Dzięki tym okolicznościom my poszliśmy do przodu A United zostało na tym samym poziomie. A trzymanie jednego poziomu to defacto uwstecznianie się. Toteż United jest teraz w takiej sytuacji w jakiej jest.

Czy oni mogą coś zrobić żeby wrócić na szczyt? Pewnie tak ale nie bedzie to takie proste. Tym bardziej, że z różnych stron można usłyszeć tudzież przeczytać, że sytuacja finansowa Mulow nie jest jakaś perfekcyjna. W dodatku chyba mają trochę taki problem jak my jakiś czas temu - zawodnicy słabo grający na wysokich i długich kontraktach. To nigdy nie pomaga. Ale to nie nasze zmartwienie i cieszę się, że Arsenal zainwestował w różne kwestie w odpowiednim czasie :-)

Mastec30 komentarzy: 717409.10.2024, 16:44

A ja uważam, że na boisku dałoby się zastąpić Salibe bo tak naprawdę dasz tam Timbera albo White i wykonają te same zadania. U nas to bronienie jest tak wielopoziomowe, że nawet nie tyle liczą się indywidualność coś sam system. Bardziej by mnie martwiły konsekwencje pozaboiskowe bo Saliba to potencjał na ikonę. Takiego gościa co inni się boją już w tunelu i automatycznie grają słabiej. W dodatku byłby sygnał w Europie, że jednak nasi zawodnicy są dostępni a reszta drużyny może też zaczęła by wątpić w projekt. Byłaby taka rysa na szkle która ciężko zakleić

KapitanJack10 komentarzy: 5585 newsów: 409.10.2024, 16:34

@jumanji napisał: "Przecież Saliba to zawodnik wręcz nie do zastąpienia obecnie. Kim mielibyśmy go ewentualnie zastąpić jeśli odejdzie? VvD? To nadal Top stoper, ale przecież ma już 33 lata. Dla mnie Saliba to jeden z najlepszych obrońców świata, więc nie da się go zastąpić nie odczuwając spadku jakości w naszym składzie. Jest więc nie na sprzedaż za żadną cenę."
Ja się z tym nie zgadzam absolutnie. Trochę przez różowe okulary patrzymy na naszych zawodników, ale umówmy się - gdzie indziej też nie grają amatorzy.
Mimo wszystko dopiero pukamy do czołówki europejskiej. Rok temu zagraliśmy w LM pierwszy raz po 6 czy 7 latach i odpadliśmy w 1/4. Są kluby, które regularnie od wielu lat docierają dalej, wygrywają więcej i mają większy prestiż. City, Real, Liverpool, Inter, Bayern czy nawet PSG osiągały znacznie więcej przez ostatnie lata niż my z własnymi obrońcami, których niejednokrotnie nawet byśmy nie brali pod uwagę jako wzmocnieniem naszego składu. W finale LM zagrali Nacho i Hummels, w półfinale Dier i De Ligt tworzyli parę stoperów, która wcześniej wyeliminowała nas z turnieju. Gdyby ktoś zasugerował, żeby wymienić Salibę na kogoś z tej 4, to by został wyśmiany, a jednak to reszta stanowiła element drużyn osiągających więcej niż my.

Dlatego uważam, że nie ma czegoś takiego jak "zawodnik nie do zastąpienia". Każdego można zastąpić. Oczywiście nie chciałbym sprzedawać Saliby, ale jak sam Francuz wyrazi chęć odejścia, a Real rzuci 100mln, to nie widzę sensu go trzymać.

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 16:16

@praptak napisał: "Niezła ta analiza. Wniosek? AFC i MU to kluby które różnią się pomysłem.
- Arsenal go ma ^"


:D

sWinny komentarzy: 804809.10.2024, 16:16

Real Madrid have made William Saliba their ‘top priority’ signing next summer. The player’s entourage has already been contacted, with Real Madrid willing to pay ‘whatever price’ to convince Arsenal to sell. [@AlexisBernard10]

Liczę, że go nie puścimy nigdzie.

praptak komentarzy: 900409.10.2024, 16:13

@Be4Again:

Niezła ta analiza. Wniosek? AFC i MU to kluby które różnią się pomysłem.
- Arsenal go ma ^

Cartman_KG komentarzy: 371209.10.2024, 16:05

@Nicsienieda: widać że podwędziłeś saszetkę z ziółkami papcia Wengera. On lubił takie dziwadła...

sickstick komentarzy: 297809.10.2024, 15:54

@Be4Again napisał: "Dla mnie fundamenty, w odniesienie do pracy MA, to przede wszystkim:"
Ale ja pytałem o Man United, a nie o Artete.

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 15:46

@jumanji napisał: "Jest więc nie na sprzedaż za żadną cenę."

Każdy kibic AFC się pod tym przybije, ale co my mamy do gadania? Jeżeli sam Saliba będzie naciskał na transfer to czy jest sens z nim walczyć i trzymać go na siłę? To nie w stylu Mikela. Saliba to na ten moment prawdopodobnie najlepszy obrońca na świecie i pozostaje nam liczyć, że uda się z nim przedłużyć kontrakt w przyszłym roku i Francuz nie będzie spoglądał na inne oferty. Jednak trzeba być też realistą i zdawać sobie sprawę, że nie istnieje coś takiego jak "piłkarz nie na sprzedaż". Wszystko to kwestia $. Osimhen też był przecież nie na sprzedaż i jak się skończyła ta wojennka De Laurentisa? Swego czasu za wszelką cenę też próbowaliśmy zatrzymać Ozila w zespole i jak na tym wyszliśmy?

Furgunn komentarzy: 983109.10.2024, 15:22

Erling Haaland o rzuceniu piłką w Gabriela pod koniec meczu z Arsenalem:

„Czy żałuję, że rzuciłem piłką w Gabriela? Niewielu rzeczy w życiu żałuję…”

Gofer999 komentarzy: 1485009.10.2024, 15:15

@Nicsienieda: To wymyśliłeś. :D:D:D

Nicsienieda komentarzy: 923 newsów: 109.10.2024, 15:14

Niepopularna opinia: Rice zastąpiłby Salibę na bardzo dobry poziomie, a do tego mielibyśmy wtedy miejsce na bardziej kreatywnego DP. Nie spalcie mnie pls.

jumanji komentarzy: 113609.10.2024, 15:11

Przecież Saliba to zawodnik wręcz nie do zastąpienia obecnie. Kim mielibyśmy go ewentualnie zastąpić jeśli odejdzie? VvD? To nadal Top stoper, ale przecież ma już 33 lata. Dla mnie Saliba to jeden z najlepszych obrońców świata, więc nie da się go zastąpić nie odczuwając spadku jakości w naszym składzie. Jest więc nie na sprzedaż za żadną cenę.

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 14:56

Trzeba się skupić na wygrywaniu. Jak Arsenal wygra EPL/CL to o wiele łatwiej będzie zatrzymać Salibe. Jak kolejny sezon będziemy musieli obejść się smakiem to niestety pozycja negocjacyjna klubu będzie słabsza... Nie ma możliwości żebyśmy zatrzymali wszystkich topowych zawodników w klubie bez wygrywania najważniejszych trofeów. Jest to wręcz niemożliwe. Dlatego ten sezon jest tak istotny pod kątem zachowania stabilizacji w składzie.

Mastec30 komentarzy: 717409.10.2024, 14:46

Myślę, że Saliba nie ma nawet ustalonej ceny w klubie. Zresztą tu nie ma co porównywać, że Gvardiol poszedł za tyle, inny poszedł za tyle bo nie było w poprzednich latach transferu takiego obrońcy na takim poziomie. Tutaj naprawdę by cena była z kosmosu. Myślę, że do 2026 mimo wszystko nic tutaj się nie wydarzy. A może w międzyczasie uda się kontrakt przedłużyć

Dzulian komentarzy: 289109.10.2024, 14:32

No jak Gvardiol z Bundesligi i po udanym turnieju kosztował 90 mln. To Saliba z Premier League i również indywidualnie udanym Euro. Zostałby najdroższym obrońcą w historii bez cieniawątpliwości.

Czy Real za obrońcę zaoferuje 120-130 mln euro? Stawiam 99% że nie.

Rynkos7 komentarzy: 739509.10.2024, 14:18

@damianARSENAL napisał: "Priorytetem Realu Madryt na letnie okienko transferowe jest William Saliba, "Królewscy" są w stanie rozważyć każdą cenę za stopera Arsenalu. Pierwsze kroki zostały już poczynione, Mistrzowie Hiszpanii skontaktowali się z otoczeniem zawodnika.

[@AlexisBernard10]

Ciekawe ciekawe. Jeśli William chciałby odejść to niech dają 200mln i wtedy szukamy kolejnej perełki na środek obrony.
Timber, White, Gabriel, Calafiori też by chodziło."


Tu musiałaby się zakręcić jakaś kwota blisko rekordu transferowego aby ktoś w ogóle zgodził się na jego odejście. Swoim subiektywnym zdaniem wyceniam Salibe jako najbardziej wartościowego zawodnika w drużynie odstawiając te wszystkie pozostałe aspekty wpływające na wycenę typu paszport, długość kontraktu czy fakt, że zawodnicy ofensywni/napastnicy z reguły są wyceniani wyżej. Dla mnie Saliba to gracz, który oferuję najwyższy stosunek zwrotu do jakości prezentowanej na boisku na każdego zapłaconego funta.

determinat00r komentarzy: 381 newsów: 5009.10.2024, 14:04

Alisson nie zagra w meczu z nami na Emirates. Kontuzja uda.

ArsenalChampion komentarzy: 841209.10.2024, 13:58

@damianARSENAL napisał: "Priorytetem Realu Madryt na letnie okienko transferowe jest William Saliba, "Królewscy" są w stanie rozważyć każdą cenę za stopera Arsenalu. Pierwsze kroki zostały już poczynione, Mistrzowie Hiszpanii skontaktowali się z otoczeniem zawodnika."
Jak każdą cenę, to za 1 miliard funtów można to przemyśleć

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 13:55

@sickstick napisał: "A czy jesteś w stanie (lub ktokolwiek inny) wymienić dokładnie czym są te 'fundamenty z dykty, elewacja i dach" ?"

Dla mnie fundamenty, w odniesienie do pracy MA, to przede wszystkim:

- Praca spójna z wartościami klubu (MA przywrócił wszystkie odniesienie do sukcesów w przeszłości, które Emery kazał usunąć)
- Kręgosłup zespołu oparty na zawodnikach z akademii lub takich którzy urośli razem z projektem lub zostali odbudowani przez trenera. Ode przychodząc do nas miał status niespełnionego talentu, wiadomym było że to zawodnik w którego trzeba zainwestować czas i pracę trenera. W podobnym momencie oni ściągali Varana i Casemiro. Oni się śmiali, że mają mistrza świata w kwocie za jaką my kupowaliśmy "średniaka" z Brighton (Ben White). Jak te "inwestycje" wyglądają dzisiaj? Przecież kibice ManU z podniecenia przyłazlili tutaj i dokonywali publicznej onanizacji z zadowolenia po transferach Varana czy Casemiro. Piali z zachwytu, że kupują topowych zawodników, którzy rozniosą ligę. Jak się skończyło?

Tak naprawdę poza Ricem każdy sprowadzony zawodnik nie był "gotowym" projektem. Saliba i Gabriel w momencie zakupu też nie byli żadnym topem. Kręgosłup zespołu (Saliba, Gabriel, Ode, Saka) to zawodnicy, którzy rozwijali się z projektem. Swoją wartość podnosił też Gabi czy White. To jest dla mnie praca od podstaw. Ta są silne fundamenty - zawodnicy którzy rozwijali się z klubem, którzy własnym wysiłkiem wznieśli go na najwyższy poziom i są gotowi "umierać" na boisku za każde 3pkt. Zdają sobie sprawę ile wysiłku ich to kosztowało żeby być z klubem w miejscu, w którym są obecnie. Są ojcami sukcesu, nikt nie przyszedł tu dla $ lub na gotowy sukces.
- "Elewacja i dach" to dla mnie metafora takich transferów jak Rice`a czy Havertza. Czyli bardzo drogich zawodników, którzy mają (większy lub mniejszy) status gwiazdy. Czyli przysłowiowa wisienka na torcie. W ManU odnoszę wrażenie że było na odwrót, nie ważny był "kręgosłup zespołu", ważne były głośne nazwiska i to najlepiej za pokaźne sumy. Kto płaci 100mln za skrzydłowego z Holandii w momencie kiedy na obronie gra Baily, Magłaja czy Jones? A w pomocy drepcze podstarzały Matic czy Mata? Do tego będący bez formy od 3 lat Martial, flop Sancho i mocno przeciętny Fred. To jest właśnie budowanie "domu" od dachu, a nie od piwnicy. U nas zaczęliśmy "szaleć" i wydawać kwoty 70 czy 100 mln w momencie kiedy kadra zespołu prezentowała stabilny poziom, klub wrócił do CL, rzuciliśmy realne wyzwanie City, a do topowego poziomu brakowało nam "detali". W ManU chcą iść na skróty, za kasę kupić sobie topowy poziom. To nie działa.

Wiadomo to wszystko w telegraficznym skrócie, ponieważ MA wykonał tytaniczną pracę w klubie, którą nie sposób streścić w kilku zdaniach.

Adi17 komentarzy: 321109.10.2024, 13:54

@damianARSENAL napisał: "Priorytetem Realu Madryt na letnie okienko transferowe jest William Saliba, "Królewscy" są w stanie rozważyć każdą cenę za stopera Arsenalu. Pierwsze kroki zostały już poczynione, Mistrzowie Hiszpanii skontaktowali się z otoczeniem zawodnika.

[@AlexisBernard10]"


Dla mnie Saliba, obok Saki i Odegaarda to najważniejszy gracz drużyny więc liczę, że zostanie nal ata. Z resztą to pewnie plotki na razie, do okienka przyszłego sezonu daleko.
Saka, Odegaard, Saliba, Rice, Gabriel to TOP5 zawodników Arsenalu IMO.

damianARSENAL komentarzy: 872809.10.2024, 13:36

Priorytetem Realu Madryt na letnie okienko transferowe jest William Saliba, "Królewscy" są w stanie rozważyć każdą cenę za stopera Arsenalu. Pierwsze kroki zostały już poczynione, Mistrzowie Hiszpanii skontaktowali się z otoczeniem zawodnika.

[@AlexisBernard10]

Ciekawe ciekawe. Jeśli William chciałby odejść to niech dają 200mln i wtedy szukamy kolejnej perełki na środek obrony.
Timber, White, Gabriel, Calafiori też by chodziło.

nt2b komentarzy: 316 newsów: 409.10.2024, 13:14

@sickstick: no na przykład Arteta wywalił z klubu wszystkich z mentalnością przegrywów, w tym sprzątaczki, wymienił nawierzchnię na boiskach treningowych i pełno tego typu rzeczy.

Wydaje mi się natomiast, że CR7 coś wspominał, że w ManU wszystko jest przestarzałe i nie ma warunków do pracy. Mogę się mylić czy to akurat on mówił.

sickstick komentarzy: 297809.10.2024, 13:09

@Be4Again napisał: "Święta racja, zadanie kluczowe "Arteta układał wszystko od poziomu piwnicy", a w ManU jest odwrotna filozofia. Fundament z dykty, ale elewacja i dach z najwyższej półki, tak że sąsiedzi aż się oglądają jaki piękny "dom" :D"
A czy jesteś w stanie (lub ktokolwiek inny) wymienić dokładnie czym są te 'fundamenty z dykty, elewacja i dach" ? Skoro ten Hag ma swój sztab szkoleniowy, swoich graczy sprowadzanych bez patrzenia na ceny, swoje zasady, to czego jeszcze brakuje w Man United żeby był warunki do pracy? Co tam mają, krzywe boiska treningowe, piłki lekarskie zamiast futbolówek, brudne kible, prezesi się na nich wyzywają psychicznie?
Od lat czytam jakieś metafory nt United o fundamentach, zgniliźnie itp a prawda jest managerowie pracujący tam mają jedna z najlepszych możliwych warunków do pracy - praktycznie zero ograniczeń.

Moczyknur komentarzy: 192609.10.2024, 12:13

@aza47: spróbuj podać ten:
01264 333202
Moja stara nieistniejąca już firma.

kaljot komentarzy: 85409.10.2024, 11:41

@Garfield_pl: ojejjjjj xd , ale z nami nie zagra wiec dla nas to dobrze :P

aza47 komentarzy: 5009.10.2024, 11:40

@aza47: Dobra udało sie to obejsc poprzez polczenie z mailem po sprawie

aza47 komentarzy: 5009.10.2024, 11:33

@Moczyknur: Czyli jak nie posiadam takiego numeru nie moge kupic biletu?
Pierwszy raz spotykam sie z czyms takim

Dzulian komentarzy: 289109.10.2024, 11:25

Martinelli to typ piłkarza który zawsze będzie generował chaos. Bo nogi szybsze od głowy. Ale jak wróci do strzelania goli to nikomu to nie będzie przeszkadzało. Co drugi, co trzeci mecz z golem i będzie przydatny.
Wiadomo że wajcha jest przesunięta na drugie skrzydło i Sake. Ale od Gabiego te 12-13 goli w lidze, zawsze musimy wymagać.

Moczyknur komentarzy: 192609.10.2024, 11:24

@aza47: jeśli landline to domowy angielski trzeba podać.

aza47 komentarzy: 5009.10.2024, 11:15

Czesc mam pytanie czy moze ktos z Was wie o co może chodzic.
Chce kupic bilet na mecz west hamu a nasza druzyna i przy rejestracji konta na stronie klubowej west hamu podczas podawania numer wyswietla sie komunikat ,,landline is not a valid phone number'' i nie mam pojecia o co chodzi.
Probowalem wpisywac numer zarówno bez kierunkowego jak i z nim, nadal taki sam komunikat

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 11:11

@stanyal napisał: "Cos czuje ze Sterling poza byciem opcja awaryjna indrugoplanowa to ma sluzyc za bodziec dla Martinelliego."

Kimś takim jest prędzej Leo. Wiadomo, że absencja Ode wymusza granie ich obu, ale w normalnych okolicznościach to oni rywalizują między sobą. Sterling miał być gwarantem odpoczynku dla Saki...

Swoją drogą ostatnio Gabi się "odrodził", oby utrzymał tendencję zwyżkową. Potrzebujemy go w formie, bo ostatni mecz pokazał, że pchając akcje ciągle jedną stroną daleko nie zajedziemy...

stanyal komentarzy: 145709.10.2024, 11:06

@Be4Again napisał: "Źle łamane przez słabo..."

Cos czuje ze Sterling poza byciem opcja awaryjna indrugoplanowa to ma sluzyc za bodziec dla Martinelliego.

Furgunn komentarzy: 983109.10.2024, 10:52

@bobslej22 napisał: "Nie wiem czy zwróciliscie uwagę jakie miny ostatnio miał zarząd. Po tym sukcesie czyli zremisowanym meczu z Villa. Wyglądali jak w żałobie. Nie zdziwię się jak poleci. Kwestia kto się zgodził wejść w to gówno. Podejrzewam że to tak było że negocjowali z kimś ale nie byli pewni stąd rzekome wsparcie eth."

Podobno trener Legii będzie wolny :)

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 10:33

@Womanizer napisał: "Arteta układał wszystko od poziomu piwnicy. Ale jasno trzeba powiedzieć, że Mikel po 3 letnich okienkach transferowych i 3 okresach przygotowawczych. Już bił sie o mistrzostwo do samego końca w sezonie 22/23.
Ten Hag po 3 letnich okienkach, na pewno nie będzie sie bił o mistrzostwo. A co najwyżej o miejsca 5-7 na to wygląda."


Święta racja, zadanie kluczowe "Arteta układał wszystko od poziomu piwnicy", a w ManU jest odwrotna filozofia. Fundament z dykty, ale elewacja i dach z najwyższej półki, tak że sąsiedzi aż się oglądają jaki piękny "dom" :D Przychodzi lekka burza i prawda zaczyna wychodzić na jaw... Nie wiem jaka tam jest u nich hierarchia i kto odpowiada w 100% transfery, jeżeli to faktycznie ETH to ciężko go bronić za te wybory... flop za flopem.

Garfield_pl komentarzy: 3140009.10.2024, 10:29

Liverpool GK Alisson set to miss around six weeks after new tests results confirmed a hamstring injury, as expected.

Alisson will not return until after the next international break in mid-November, big blow for the Reds.

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 10:29

@Fabri4 napisał: "A jak wygląda gra Sterlinga u nas? Ja niestety ostatnio nie mam jak oglądać meczów, a jestem ciekawy"

Źle łamane przez słabo... Prezentuje całkowite przeciwieństwo tego co w tym momencie jest największą wartością tego zespołu. Jest słaby fizycznie, nie kontroluje przestrzeni, przegrywa pojedynki, nie stwarza sytuacji pod bramką rywala, pcha się w bezsensowne pojedynki. Poza meczem z drugoligowym Boltonem wyglądał po prostu słabo... Nie widać jakiegoś wielkiego skoku jakościowego względem tego co pokazywał Nelson. Może się to zmieni, ale oceniając tu i teraz to ten ruch póki co się nie broni.

Womanizer komentarzy: 1016509.10.2024, 10:28

@Be4Again: Ten Hag na pewno nie jest jedynym problemem. Ale jest jednym z nich. Dostał ponad 600 mln na transfery. Sprowadził kilkunastu piłkarzy. I w zasadzie co sie zmieniło po 3 letnich okresach przygotowawczych? Z całą pewnością można powiedzieć że g*wno sie zmieniło.

Arteta układał wszystko od poziomu piwnicy. Ale jasno trzeba powiedzieć, że Mikel po 3 letnich okienkach transferowych i 3 okresach przygotowawczych. Już bił sie o mistrzostwo do samego końca w sezonie 22/23.
Ten Hag po 3 letnich okienkach, na pewno nie będzie sie bił o mistrzostwo. A co najwyżej o miejsca 5-7 na to wygląda.

Be4Again komentarzy: 388609.10.2024, 10:12

Nie uważacie, że to całe zwalanie winy na ETH jest trochę... naiwne? Na samym końcu to przecież zawodnicy wybiegają na murawę i ciężko w 100% winić trenera np. za to że Bruno od początku sezonu kopie się po głowie, a Rash po przedłużeniu kontraktu truchta po boisku przez 90minut. Przecież jeszcze nie tak dawno temu Ci sami zawodnicy, pod tym samym trenerem byli topowymi zawodnikami w lidze. Był tu, na stronie, taki pewien heretyk, który nazywał Rasha najlepszym piłkarzem młodego pokolenia, lepszym od Saki czy Mbappe... Jednak ostatnio, mimo dużej aktywności, gdzieś nam zniknął :D To była odklejona opinia, ale w pierwszym etapie pracy ETH Bruno i Rash prezentowali zupełnie inną jakość na boisku.

W ostatnich latach od ManU odbiło się całkiem sporo trenerów Moyes, LVG, Mou, OGS, Ragnick i teraz ETH... i wszyscy byli źli?

Problem jest, moim zdaniem, gdzie indziej. ManU do niedawna był klubem, który "płacił" najwięcej w lidze. Absolutnie niewspółmiernie względem sukcesów osiąganych przez klub. To trwało (lub trwa) od ponad dekady... Za $ chcieli kupić sobie sukces ściągając zawodników, którym oferowano najwyższe kontrakty w lidze (Casemiro, Varane, CR7, Lukaku, Alexis itd.). Efekt był taki, że zamiast stać się potęgą na miarę inwestowanych środków stali się klubem "kokosa" dla sowicie opłacanych "najemników", którzy przychodzili tam tylko dla $, a nie dla osiągania sukcesów sportowych. Przecież taki Casemiro czy Varane doskonale wiedzieli, że pod względem sportowym notują olbrzymi regres i idą do ManU tylko dlatego, że zostali "skuszeni" olbrzymimi zarobkami.

ManU to specyficzne miejsce. Ten klub spadł z naprawdę wysokiego konia... Wszyscy tam uważają się za największy klub w UK, SAF wyrył im w mentalności charakter mistrzów, a od ponad dekady są co najwyżej klubem z top6. Nawet w momencie kiedy zajmowali 2 miejsce w tabeli nikt tak naprawdę nie uważał, że walczą o mistrzostwo... (19pkt i 12pkt straty do 1 City).

Czy zmiana trenera coś pomoże? Może przyjdzie Tuchel, zadziała efekt nowej miotły, może wygrają LE i na tym koniec... Tuchel to nie jest typ trenera, który potrafi "zbudować" zespół. To świetny trener, ale on przychodzi, wyciska maxa, a potem "tracie" szatnię i skonfliktowany odchodzi z klubu... Tak było w BVB, PSG i Chelsea. W Bayernie po sezonie też mu podziękowali.

Oni muszą zrobić dwa kroki wstecz żeby się podnieść. Postawić na akademię i młodych zawodników, którzy będą rośli wraz z rozwojem klubu. Ściągając kolejne "gwiazdy" będą popełniać ten sam błąd. Najpierw trzeba podnieść poziom sportowy klubu, a potem ściągać zawodników z najwyższej półki. W innym wypadku zawodnicy będą przychodzić tylko dla $. Kiedy ManU było najsilniejsze? Wtedy kiedy trzon zespołu stanowili tacy zawodnicy jak Giggs, Scholes, bracia Nevile, Rooney, Becks, Keane, Fletcher i do niech "dopasowywani" byli CR7, Berbatov, RVP, Ruud czy Nani. Nigdy na odwrót. Kręgosłup stanowili zawodnicy, którzy mieli wyryte najważniejsze wartości klubu, a teraz... ? Zawodnicy bez ambicji, którzy są opłacani jak mistrzowie świata.

Bez trenera, który nie dostanie 3-4lat na kompletną przebudowę zespołu będzie ciężko im się podnieść z "sezonu na sezon". Tam trzeba wykonać pracę od podstaw... Tyle, że oni chcą mistrzostwa tu i teraz. Tylko to się liczy, kolejne 200-300mln na transfery i krąg się zamyka.

Fabri4 komentarzy: 10016 newsów: 5009.10.2024, 10:03

A jak wygląda gra Sterlinga u nas? Ja niestety ostatnio nie mam jak oglądać meczów, a jestem ciekawy

bizooon komentarzy: 739209.10.2024, 08:24

@GreKa napisał: "ETH zostanie na swoim stanowisku , nic się nie zmieni"
Dwa zwycięskie remisy to nie ma co się dziwić XD. on tam da radę z szatnią ale ktoś mądrzejszy musi odpowiadać za transfery. Mistrza im nie da ale o top4 z odpowiednim skłasem powalczy XD. Antony, Casemiro to przecież było wiadomo że będą flopami. Z obrońcami pech. Karzeł daje rade ale zdrowia nie ma, yoro to melodia przyszłości takich graczy wszyscy chcą.

praptak komentarzy: 900409.10.2024, 00:20

@Nicsienieda napisał: "Dla mnie z kolei widać, że gostek jest naćpany, wiadomo, że niedawno pobił 'dla zabawy' maskotkę i skończyła w szpitalu, i że Saka czuje się niekomfortowo. Ale kwestia interpretacji :D"
A skąd wiesz że maskotka mu nie zawiniła? E tam Conor zbyt mądry nie jest ale jak widać w swojej głupocie jeszcze odróżnia maskotkę od gwiazdy futbolu :D Że debila wypadałoby odseparować od społeczeństwa to jedno ale nic się nie stało, pośmiali się i tyle a tu grecka tragedia. Narracja urasta na miarę traumy Saki a chłop ma po Irlandczyku jedynie pamiątkę, nie kontuzję więc spokojnie :D tutaj stresować powinien się tylko Gunnersaurus ^

tomaszszef komentarzy: 169408.10.2024, 22:58

@Nicsienieda napisał: "Dla mnie z kolei widać, że gostek jest naćpany, wiadomo, że niedawno pobił 'dla zabawy' maskotkę i skończyła w szpitalu, i że Saka czuje się niekomfortowo. Ale kwestia interpretacji :D"
Gosc jest dziwny . Ogolnie nikt nie wie co dla niego znaczy zabawa. Niech pajacuje z pilkarzami city czy innej patoli a od afc niech trzyma sie na kilometr. Arteta ma racje i bardzo dobrze , ze chce chronic swoich zawodnikow od jakichś dziwnych sytuacji.

Nicsienieda komentarzy: 923 newsów: 108.10.2024, 22:28

@praptak napisał: "nagranie pokazuje wygłupy gwiazd, a opis jest taki jakby Saka ledwo uszedł z życiem :D"
Dla mnie z kolei widać, że gostek jest naćpany, wiadomo, że niedawno pobił 'dla zabawy' maskotkę i skończyła w szpitalu, i że Saka czuje się niekomfortowo. Ale kwestia interpretacji :D

MarkOvermars komentarzy: 934708.10.2024, 22:13

@GreKa: cudowna wiadomość

Następny mecz
Ostatni mecz
Bournemouth - Arsenal 19.10.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Southampton 5.10.2024 - godzina 16:00
3 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool760118
2. Manchester City752017
3. Arsenal752017
4. Chelsea742114
5. Aston Villa742114
6. Brighton733112
7. Newcastle733112
8. Fulham732211
9. Tottenham731310
10. Nottingham Forest724110
11. Brentford731310
12. West Ham72238
13. Bournemouth72238
14. Manchester United72238
15. Leicester71336
16. Everton71245
17. Ipswich70434
18. Crystal Palace70343
19. Southampton70161
20. Wolves70161
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland100
C. Palmer64
L. Díaz51
B. Mbeumo50
Mohamed Salah44
N. Jackson43
O. Watkins42
J. Durán40
D. McNeil32
D. Welbeck31
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady