Święci bez cudu na The Emirates, Arsenal 3-1 Southampton

Święci bez cudu na The Emirates, Arsenal 3-1 Southampton 05.10.2024, 17:13, Łukasz Wandzel 1264 komentarzy

Chyba nikt nie spodziewał się, że Arsenal będzie miał jeszcze podobne kłopoty z pokonaniem beniaminka, co w niedawnym meczu z Leicesterem City. Tymczasem Southampton, które zdobyło jak dotąd tylko jeden ligowy punkt, potrafiło napsuć krwi wicemistrzowi Anglii na jego własnym stadionie. Chociaż Kanonierzy wygrali 3-1, a rezultat nie był ratowany w końcówce, to wciąż warto odnotować, że podopieczni Mikela Artety trudzili się bardziej, niż wskazuje na to sam wynik.

Być może ze względu na spotkanie z rywalem z dołu stawki Mikel Arteta dał zacząć Raheemowi Sterlingowi od pierwszej minuty. Niestety Anglik wraz ze starym kolegą Manchesteru City – Gabrielem Jesusem – zaliczyli nieudane występy. Na tle zastępujących ich w drugiej połowie Martinellego i Trossarda nie wyglądali na gotowych do gry w wyjściowej jedenastce. Na szczególne uznanie w tym meczu zasługuje jednak Saka, który skończył mecz z dwoma asystami i golem.

Składy obu drużyn

Arsenal: Raya – Partey (84' Tomiyasu), Saliba, Gabriel, Calafiori (90' Kiwior) – Jorginho (61' Merino), Rice – Saka, Havertz, Sterling (60' Martinelli) – Jesus (60' Trossard)

Southampton: Ramsdale – Harwood-Bellis, Bednarek, Manning (74' Onuachu) – Sugawara (90' Taylor), Downes, Aribo, Walker-Peters – Dibling, Fernandes (74' Armstrong) – Stewart (27' Archer)

Wydawało się, że szybkie tempo narzucone przez Arsenal to zapowiedź równie prędko otworzonego worka z bramkami. W trakcie kilku pierwszych minut londyńczycy często i gęsto gościli w polu karnym Ramsdale'a, czym powodowali spore zamieszanie. W tym czasie Sterling zdążył nawet dwa razy przewrócić się w szesnastce rywali. Można mieć wątpliwości, czy w jednej z tych sytuacji Bednarek nie przekroczył przepisów, napierając na skrzydłowego wypożyczonego z Chelsea. Notabene stoper Świętych kilka razy ratował się faulem, za co jeszcze przed przerwą obejrzał żółtą kartkę.

Jednak po upłynięciu kwadransa goście zorganizowali się w defensywie. Lepiej się ustawiali i w pierwszej połowie niemal zawsze stali na drodze uderzanej przez Arsenal piłki. Przed przerwą Kanonierzy walili głową w mur, szukając swojej szansy z rzutów rożnych, strzałów z dystansu czy w ataku pozycyjnym. Drugą połowę próbowali zacząć z przytupem tak samo jak pierwszą.

Pewność siebie Świętych rosła i sprawili niespodziankę. W 55. minucie przejęli futbolówkę na własnej połowie i przeprowadzili kontratak, który Archer zakończył golem. Radość przyjezdnych nie trwała długo, bo po chwili to Saka odebrał piłkę, podał do Havertza, a Niemiec po zwodzie uderzył tuż przy słupku i było już 1-1.

Mikel Arteta także zareagował po bramce na remis, zdejmując z murawy m.in. Sterlinga i Jesusa, którzy częściowo byli odpowiedzialni brak skuteczności Arsenalu przez niemal godzinę gry. Wchodzący z ławki Martinelli i Trossard szybko odnaleźli się na boisku. Szczególnie ten pierwszy, ponieważ Brazylijczyk świetnie zamknął akcję po dośrodkowaniu Saki, dając londyńczykom prowadzenie.

Przy wyniku 2-1 Southampton wciąż walczyło o punkt. Po stronie Świętych odznaczał się 18-letni Dibling. Kanonierzy nie mogli być jeszcze pewni swego. Choćby w 78. minucie piłka szczęśliwie odbiła się od dwóch rywali i uderzyła w poprzeczkę po osobliwej interwencji Rayi. Dopiero w 88. minucie Saka ustalił wynik spotkania, uderzając z pierwszej piłki straconej sekundę wcześniej przez Trossarda.

Premier LeagueRaport pomeczowySouthampton autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Mastec30 komentarzy: 717414.10.2024, 09:50

@Topek napisał: "Na reprezentacji pewnie się takimi rzeczami nie przejmują. Złożony problem na pewno."

Myślę że też na to patrzą. Ile razy było gadane przed turniejami chociażby że każdy ma na początku indywidualne podejście bo każdy inaczej sezon skończył i na innym poziomie przygotowania jest. Na Reprezentacji też są narzędzia do pracy. Zresztą ile oni tych treningów przejdą 2 przed meczem max. I raczej nikt tam kondycji nie będzie trenował tylko zgranie i taktyke

Topek komentarzy: 14072 newsów: 12614.10.2024, 09:47

W klubach też mają dostosowane treningi do obciążenia, Arteta kiedyś mówił że przy ciężkim terminarzu połowa zawodników ma indywidualne programy. Na reprezentacji pewnie się takimi rzeczami nie przejmują. Złożony problem na pewno.

Mastec30 komentarzy: 717414.10.2024, 09:37

@enrique napisał: "A jednak w klubach jakoś dają radę tak trwać z meczu na mecz, ale jak tylko przyjdzie repra od razu jest większy problem."

Jak dają radę ? To w klubach nie ma kontuzji ? Timber j White chociażby też się leczą. Nie złapali tego na żadnej reprezentacji. Saka co mecz utyka, nie tylko na reprezentacji. To w klubach są zdecydowanie większe obciążenia bo wielu zawodników gra ciągle z jakimiś małymi urazami a potem wszyscy na reprezentacje zwalają.

19TOMEK91 komentarzy: 157414.10.2024, 09:32

A to nie jest troche tak, że jeszcze nie dawno byl wysyp "kontuzji" przed reprezentacją (ze nawet repry typu Brazylia przestały w to wierzyc, i kazały zawodnikom lecieć żeby ich ocenić) a teraz zawodnicy jadą, coś potrenują, pokopią pół meczu i lekki dyskomfort i "kontuzja" żeby nie ryzykować zdrowia?
Nikt nie moze sie przyczepic że ktoś udawał kontuzję aby na zgrupowanie nie jechac, a wiadomo że lekkie sltuczenia zawsze moga wyjsc, wiec troche luzu i tak łapią

MarkOvermars komentarzy: 934714.10.2024, 09:14

Widzę Gabi z urazem. Dobrze że nie zagra dzisiaj w reprezentacji , niech wraca do klubu

enrique komentarzy: 2011414.10.2024, 08:58

@Mastec30 napisał: "To nie reprezentacje są winne urazom bo zawodnik na te reprezentacje już przyjeżdża przeciążony"
A jednak w klubach jakoś dają radę tak trwać z meczu na mecz, ale jak tylko przyjdzie repra od razu jest większy problem.

Mastec30 komentarzy: 717414.10.2024, 08:54

@enrique napisał: "jakie te repry w****... ciągle jakieś urazy albo kontuzje."

To jest wszystko wyolbrzymione bo kibice klubowi są przewrażliwieni na punkcie reprezentacji. Tak naprawdę większość tych niby urazów ( poza Ode bo to faktycznie poważna) mamy po każdym meczu. Drobne obicia, czy mięśniówki się zdarzają cały czas. Bo to tak naprawdę jest kilka spotkań w roku rozgrywane zresztą z mniejszą intensywnością co Premier League. To nie reprezentacje są winne urazom bo zawodnik na te reprezentacje już przyjeżdża przeciążony

enrique komentarzy: 2011414.10.2024, 08:41

jakie te repry w****... ciągle jakieś urazy albo kontuzje.

Garfield_pl komentarzy: 3140014.10.2024, 07:49

Gabriel Martinelli arrived with Brazil with the team doctor according to @TNTSportsBR. He felt discomfort in his tendon and went to undergo tests on Sunday.

It’s thought to not be serious but he is expected to miss the Peru match on Tuesday.

He has tape on his right leg.

pablofan komentarzy: 287514.10.2024, 07:26

@Rynkos7: dlatego Austria to nie jest w cale zły przykład.
Powiem tak, w Europie nie ma chyba państwa, w którym kwoty za inwestycje realizowane przez rząd są tak horrendalnie wysokie (przykłady to np. Stadiony na ME) i generalnie koszty życia też niskie nie są, więc nie wiem czy my taki biedny kraj. Jeśli co chwila pieniądze gdzieś uciekają, są utrapienie w lewych projektach, a mimo to wciąż sporo się wydaje.
Także do kogo mamy sie porównywać jak nie do Państwa, z którego pochodzą kluby, które 20 lat temu były naszymi głównymi rywalami w drodze do LM?
Poza tym, że pieniądze w naszej lidze są większe niż były jak i sama jej oglądalność wzrosła, tak poziom sportowy niestety bez zmian. Bo miara siły ligi jak i jej poziomu jest to jak prezentują się na arenie międzynarodowej. Gdyby nie LKE to nawet by nas nie było w LE, a tak to pudruje się trupa.

Rynkos7 komentarzy: 739514.10.2024, 00:22

@pablofan:

Austria nie ma topowej reprezentacji, ale to kraj z ligą i zapleczem znacznie lepszym od naszego, do tego znacznie bogatszy również. Jako małolat byłem tam na obozie piłkarskim i to był zupełnie inny świat. Austrii bliżej do Belgii niż do Polski tak naprawdę.

pablofan komentarzy: 287514.10.2024, 00:00

@Rynkos7: rozumiem twój punkt widzenia i poniekąd się zgadzam, ale nie uważam, że powinniśmy się porównywać do Hiszpanów czy Francuzów… dekady różnicy w szkółkach jak mówiłeś i generalnie poziomem ligii. Natomiast do takiej Austrii jak najbardziej.
No ok, ale jakich my mieliśmy piłkarzy kiedyś a jakich mamy obecnie? Nie ma porównania.
Sam poziom podejścia do kariery się zmienił, dużo teraz młodych chłopaków zwraca uwagę na ciężką pracę i profesjonalizm, co jest dużą zasługą Lewego. Natomiast kiedyś taki hajto, peszko czy inni im podobni byli normą i mimo to grali w reprze…
Nawet tych kilkunastu dobrych już wystarczy by prezentować Solidny poziom :)
Liga turecka to i tak dobry poziom. Może nie najlepszy, ale na pewno lepszy niż grzanie ławy gdziekolwiek czy gra w rodzimej lidze.

Rynkos7 komentarzy: 739513.10.2024, 23:34

@Spejsik napisał: "Nie popadajmy tez w skrajność. Taki Frankowski to z powodzeniem gra w Lens. To nie jest jakiś niski poziom europejski."

Zgadzam się, ale tutaj mówimy o próbie nawiązania rywalizacji z Portugalią i innymi tuzami Europejskiego futbolu i wyjścia z tego przeciętniactwa. Takich Frankowskich biega na pęczki w Serbii, Szkocji, Danii, Rumunii, Grecji, Szwajcarii, Norwegii i tak dalej i tak dalej. Frankowski po prostu idealnie reprezentuje obecny poziom naszej kadry.

Rynkos7 komentarzy: 739513.10.2024, 23:31

@pablofan napisał: "Zaś jesli chodzi o poziom piłkarzy, to widzę poprawę. Mamy co raz to więcej chłopaków lepiej wyszkolonych technicznie, grających w porządnych ligach i wg. Mnie jest nadzieja. O ile wyjadą w odpowidenim wieku za granicę xD
Generlanie nie ma się czego wstydzić jeśli chodzi o naszych zawodników lecz trenerów to my nawet przeciętnych nie mamy."


Niby tak, ale też nie do końca. Kopaczy grających gdzieś na zapleczach lig Europejskich zawsze mieliśmy, mamy też teraz i pewnie zawsze jakąś garstkę mieć będziemy. Mimo to nadal nie jest to ten sam rząd wielkości co w przypadku Francuzów, Hiszpanów itd. Oni produkują tysiące talentów, młodych chłopaków i ze względu na samą matematykę na taką liczbę piłkarzy trafi się przynajmniej kilku, którzy osiągną topowy level. U nas jest to może kilkadziesiąt chłopaków, a tych godnych wyróżnienia policzysz na palcach obu rąk. No bo kogo można wyróżnić? Urbańskiego i Zalewskiego? Do tego temu drugiemu obecnie bliżej do Turcji niż do La Liga. Z taką podążą talentów następnego Lewego doczekamy się może za 20 lat.

pablofan komentarzy: 287513.10.2024, 23:13

@Rynkos7: „Nawałka jakimś wybitnym fachowcem nie był. Dostał 11 kadrowiczów w swoim peaku w tym takich kocurów jak Lewy, Błaszczykowski, Piszczek itd. i jakoś to zagrało, a też nie jest tak że to była jakaś piękna piłka”
Zgadzam się z tym, że potencjał tamtej kadry nie został w pełni wykorzystany. Śmiem twierdzić, ze nawet nie w 50%.
„ Może nie wybitnych, ale dużo lepszych od naszych”
Austria jakiś czas temu nie była jakimś mocną repra. Przynajmniej taka, z którą można by się było liczyć. Grając z nimi w eliminacjach to jakoś radziliśmy sobie. Natomiast co do poziomu piłkarzy to bym polemizował. Obecnie mamy dobrych technicznie zawodników w polu, a kłopot polega na tym, że oni nie mają kompletnie pomysłu na grę i nie wiedzą co na boisku realizować.
Spójrz np. Na Japonię. Czy tam jest ktoś lepszy od naszych? Nie wydaje mi się. Powiedziałbym, że poziom wyrównany. Natomiast jak grają to widać koncepcje na grę, taktykę i przede wszystkim pomysł na przeciwnika. Samo z siebie to nie przyjdzie.

„ Piłka nożna to gra drużynowa i nawet PSG z Messim, Neymarem i Mbappe w składzie nie zdominowali Europy.”
I bardzo dobrze powiedziane. Ani PSG z tymi gwiazdami nie było drużyną, ani nasza reprezentacja też nią nie jest.
Przykłady takich drużyn jak Japonia czy obecna Austria pokazują jak powinna wyglądać drużyna.
Także Arteta zbudował nam drużynę w Arsenalu i od razu mamy tego efekty, i takie PSG też to zrozumiało stawiając na Enrique i młode „gwiazdy”.
A nasz PZPN i generlanie całe środowisko tego nie potrafi, nie rozumie bądź po prostu nie chce rozwijać się w tym kierunku bo im wystarczy to co mają.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nasz rodzimy „produkt” jest co raz to gorszej jakości, a pieniędzy wokół niego jest paradoksalnie więcej… jest to bardzo niezdrowe połączenie, szczególnie przy naszych wizjonerach co żyją przeszłością i wspominają (kto wie czy tylko) dobre czasy fryzjera.
Zaś jesli chodzi o poziom piłkarzy, to widzę poprawę. Mamy co raz to więcej chłopaków lepiej wyszkolonych technicznie, grających w porządnych ligach i wg. Mnie jest nadzieja. O ile wyjadą w odpowidenim wieku za granicę xD
Generlanie nie ma się czego wstydzić jeśli chodzi o naszych zawodników lecz trenerów to my nawet przeciętnych nie mamy.

Spejsik komentarzy: 364013.10.2024, 22:56

@Rynkos7: Nie popadajmy tez w skrajność. Taki Frankowski to z powodzeniem gra w Lens. To nie jest jakiś niski poziom europejski.

Dziadyga komentarzy: 876613.10.2024, 22:39

Kolesiostwo w tym kraju jest na każdym kroku i tak samo w tej reprze.Patrze piątek rano a tam 40 godzin przed meczem już składy podane xD taki Sousa czy ktokolwiek inny zagraniczny nie jest takim debilem by podawać skład na prawie 2 doby(!) przed meczem to i lizusy presstytuki robia zły PR każdemu z zagranicy. A tak kolega Probierz czy inny grubas poda skład znajomym a Ci zarabiają na klikalności,bo ich njus!

Rynkos7 komentarzy: 739513.10.2024, 22:38

@pablofan napisał: "Czy Austria ma wybitnych piłkarzy? Nie."

Może nie wybitnych, ale dużo lepszych od naszych. Też czasami mam, że zadaję sobie takie pytania, ale potem oglądam mecz kadry i jak widzę jak jednemu i drugiemu piłka po przyjęciu odskakuję na 3 metry, takiego Krychowiaka co musiał 3 razy piłkę poprawić zanim głowę podniósł albo Frankowskiego w meczu z Portugalią to uzmysławiam sobie, że jednak tak dobrze nie jest. Co z tego, że jest Zielu czy Lewandowski. Piłka nożna to gra drużynowa i nawet PSG z Messim, Neymarem i Mbappe w składzie nie zdominowali Europy. Takie pytanie może sobie zadać też kibic Rumunii, Bułgarii, Szkocji, Serbii i całej masy innych przeciętnych reprezentacji. Czasami każdej takiej przeciętnej reprezentacji trafi się pokolenie, które osiągnie więcej jak Polsce w 2016 roku a w końcu Nawałka jakimś wybitnym fachowcem nie był. Dostał 11 kadrowiczów w swoim peaku w tym takich kocurów jak Lewy, Błaszczykowski, Piszczek itd. i jakoś to zagrało, a też nie jest tak że to była jakaś piękna piłka.

pablofan komentarzy: 287513.10.2024, 22:13

Czy Austria ma wybitnych piłkarzy? Nie. Ma za to bardzo cenionego fachowca w świecie piłki nożnej w roli selekcjonera. Właśnie spuszczają manto Norwegii, a ostatniego turnieju też nie muszą się wstydzić. Jeden człowiek potrafi wiele. U nas się tego nie rozumie bo po prostu nikt nie patrzy na to co istotne. Układy, układy i raz jeszcze układy, a na koniec interes, który z piłką nie ma nic wspólnego.

Theo44 komentarzy: 437913.10.2024, 22:06

@ArsenalChampion: szczesny wielokrotnie chwalil Souse za treningi… rzecz w tym, ze w tej kwestii nie oszukasz kibica i caly ten syf expercki wlacznie ze Stanem, kt. Wiedzial kto moze zastapic Souse.. caly ten syf gral swoj polityke.. w duzej mierze zeby uderzyc w Bonka… trzeba byc ostatnim frajerem, zeby miec nazwisko zbudowane w prawdziwej pilce i wchodzic do tego PZPNowskiego syfu chyba, ze sie jest takim niechlujem jak Santos.

fabregas1987 komentarzy: 2605713.10.2024, 21:43

Jesus na początku dał powiew świeżości i wraz z Ziną skok jakościowy i sygnał rywalom, że zaczynamy się wzmacniać. Nawet się wszyscy śmiali, ze Pep sobie strzelił w kolano, że ich puścił. Obecnie wiemy, źe jak zwykle wiedział co robi. Po okresie przejściowym i wymówkach w postaci kontuzji każdy widzi, że ta dwójka już nie dojeżdża do poziomu zespołu i są do odpalenia w kolejnym okienku

Spejsik komentarzy: 364013.10.2024, 21:24

Gdyby Probierz nie był kumplem Kuleszy, to by już dawno była zmiana trenera.
A teraz jest gadanie, że „Probierz potrzebuje czasu.”
Koleś od roku trenuje tą kadrę i wyglada to masakrycznie.
Dodatkowo przekłada swoje osobiste niechęci do piłkarzy na reprezentacje. Grabara? Cash?
Ale niestety. Do stołków w PZPN dobrali się ludzie, dla których najważniejsze to jest dobrze popić i podśpiewać disco-polo.

MarkOvermars komentarzy: 934713.10.2024, 20:17

Od momentu dołączenia do Arsenalu:

Gabriel Jesus 77 meczy 19 bramek
Kai Havertz 61 meczy 20 bramek

vergil99111 komentarzy: 130813.10.2024, 19:54

Although interim England manager Lee Carsley decided against risking him for the match against Finland, the subsequent medical examinations have shown no serious damage

"Bukayo would have been close but it would have been unfair to take a risk with him," Carsley remarked before the Finland clash, adding, "He's a positive person and I expect him to be fine."

Znając Artete, Saka dostanie 90 minut w następnym meczu.

kylo100 komentarzy: 378213.10.2024, 19:44

Rice brameczka

Nicsienieda komentarzy: 923 newsów: 113.10.2024, 19:42

@ArsenalChampion napisał: "Zobaczcie ze zawsze jak jakiś zagraniczny trener zostanie trenerem Repki to nagle zaczyna się na niego najazd że strony wielu dziennikarzy"
Z kolei jak mamy swojego swojskiego Probierza to akceptują odpowiedzi w stylu 'To decyzja trenera', jak Cash nie jest powoływany. Żenada, już straciłem nadzieję, że coś z tej repry będzie do czasu aż wszystkie leśne dziadki powymierają.

pablofan komentarzy: 287513.10.2024, 19:38

@ArsenalChampion: większość tych bramek padało bo mega prostych błędach w obronie… gość niestety nie miał czasu by znaleźć odpowiednich ludzi do jego gierki. Niestety. Czasy fornalikow i smud są ponownie w zasiegu. Taki mamy klimat.

Spejsik komentarzy: 364013.10.2024, 19:33

Sousa z Bordeaux również odchodził w cieniu skandalu. Myśle, że to nie jest przypadek.

Marzag komentarzy: 41975 newsów: 113.10.2024, 19:10

@ArsenalChampion napisał: "Sousa to był dobry trener, za jego kadencji mecze repry się ciekawie oglądało, była ofensywna gra, czyli większość kibiców tego Oczekuję. Z tym że skutkiem ubocznym tego była strata wielu bramek. Do tego Sousa miał bardzo zły pijar wśród wielu ekspertów i dziennikarzy, jak każdy trener zza granicy. Zobaczcie ze zawsze jak jakiś zagraniczny trener zostanie trenerem Repki to nagle zaczyna się na niego najazd że strony wielu dziennikarzy i umniejszanie mu czesto wyciągając jakieś argumenty z dupy."
To prawda, to dlatego że Ci z kraju to są ich koledzy :P

ArsenalChampion komentarzy: 841213.10.2024, 18:27

Sousa to był dobry trener, za jego kadencji mecze repry się ciekawie oglądało, była ofensywna gra, czyli większość kibiców tego Oczekuję. Z tym że skutkiem ubocznym tego była strata wielu bramek. Do tego Sousa miał bardzo zły pijar wśród wielu ekspertów i dziennikarzy, jak każdy trener zza granicy. Zobaczcie ze zawsze jak jakiś zagraniczny trener zostanie trenerem Repki to nagle zaczyna się na niego najazd że strony wielu dziennikarzy i umniejszanie mu czesto wyciągając jakieś argumenty z dupy.

Kondek87nh komentarzy: 2113.10.2024, 18:04

@pawel_1986: dzięki wielkie

krzykus1990 komentarzy: 549413.10.2024, 18:01

Najpierw żółw a teraz kolejny piłkarz .

‼️NADCHODZI STRAJK PIŁKARZY!

Były piłkarz Manchesteru City, a obecnie reprezentujący barwy saudyjskiego Al-Nassr, Aymeric Laporte narzeka na zbyt dużą ilość meczów:

"STRAJK PIŁKARZY TO JEDYNE ROZWIĄZANIE. Jest za dużo meczów to jasne. Musimy to powstrzymać. Tempo jest za wysokie, tego jest za wiele."

l'Equipe

krzykus1990 komentarzy: 549413.10.2024, 17:58

@maciek121298: dlaczego miałby być nie gotowy ? To cyborg ile razy już go pokopalii i zawsze grał dalej jakby nic się nie stało. Całkiem inaczej to wyglądało z Walcottem.

pablofan komentarzy: 287513.10.2024, 17:36

@Marzag: „ Według mnie Sousa czuł, że nie ma ciepłych relacji z nową władzą w PZPN. Czuł to w każdym geście, w każdym słowie. I po prostu stwierdził w pewnym momencie, że ma inny pomysł i drużynę, która go chce. Powiedział: "Rozwiążmy ten problem, bo się ze sobą męczymy". Gdyby prezes Kulesza chciał go zatrzymać, to by nie poszedł do Flamengo - kontynuował.

Na koniec zaznaczył, że gdyby faktycznie władze PZPN chciały kontynuować współpracę z Portugalczykiem, to nadal byłby on selekcjonerem naszej kadry. - Powtórzę: Sousa mógł pójść do Flamengo tylko pod warunkiem, że miał już rozwiązaną umowę z PZPN. Jakby usłyszał: "Paulo, sorry, ale my cię lubimy i chcemy, żebyś z nami zagrał baraże", to tak by się stało. Związek najwyraźniej chciał jednak innego selekcjonera. Tak to trzeba było przedstawić, a nie robić z Sousy zdrajcę - wyjaśnił.” sport.pl -> https://www.sport.pl/pilka/7,64946,30556783,boniek-zaczal-mowic-o-sousie-tego-sie-nikt-nie-spodziewal.amp
Jeszcze cos chyba na x swego czasu wrzucał na ten temat

maciek121298 komentarzy: 7113.10.2024, 17:32

Wiadomo czy saka będzie gotowy na weekend?

Marzag komentarzy: 41975 newsów: 113.10.2024, 17:19

@pablofan napisał: "haniebnie uciekł? A skąd takie info? To, że przydupasy dziadów wypuszczali takie a nie info, nie oznacza, że była to prawda. Jakiś czas temu sam Boniek zdradził rąbka tajemnicy o kulisach jego odejścia i w cale nie było tak jak wielu pisało. Odszedł bo na każdym kroku dawno mu do zrozumienia, że jest piątym kołem u wozu i nikt go tutaj nie chce. Nie reprezentował interesów żadnej ze stron, to robiono wszystko by go zniechęcić. W takiej sytuacji nie dziwię się, że nie chciał tkwić w tak zepsutej atmosferze i zawinął rogala. Ty byś pracował w takim miejscu, w którym każdego dnia dawno ci do zrozumienia, że twoja obecność jest nikomu tu niepotrzebna? Mimo, że robotę robisz ponad stan?
Kolejna sprawa to umowy jakie przy odejściach podpisał on czy później Santos o tym, aby nie móc wypowiadać się nt. pracy dla PZPN. Pierwsze co uderzyło Santosa to były ostre libacje na zgrupowaniu na, które się nie godził… pewien Holender z dawnych lat miał takie samo zdanie na ten temat i historia w sumie się powtórzyła ;)"

Nie widziałem tego, możesz podlinkować?

Jedyną wypowiedź jaką widzę to:

@ZbigniewBoniek napisał: Boniek został zapytany o to, czy nie pomylił się zatrudniając Sousę. - Może rzeczywiście popełniłem błąd, ale błędów nie popełnia tylko ten, co nic nie robi - powiedział. Dopytywany przez Bogdana Rymanowskiego czy nie czuje się odpowiedzialny za postawę Portugalczyka, odparł: - Zakopmy ten dół z nazwiskiem Sousa. Jeżeli chcecie to mogę powiedzieć - dobra niepotrzebnie go wziąłem, mogłem wziąć kogoś innego zza granicy, ale też nie wiem jakby się to skończyło. Podczas mojej prezesury nie miałem z nim żadnych problemów. Sousa się skompromitował i zawiódł wielu z nas - stwierdził Boniek.

Matelko komentarzy: 337413.10.2024, 17:17

@adek504: gra odważnie i zbiera becki , Michniewicz miał fajne schematy ale wszyscy go krytykowali a Czeslaw wszedł z marszu i zrobił wyniki.
Liczą się punkty a nie posiadanie piłki.

pablofan komentarzy: 287513.10.2024, 16:34

@Marzag: haniebnie uciekł? A skąd takie info? To, że przydupasy dziadów wypuszczali takie a nie info, nie oznacza, że była to prawda. Jakiś czas temu sam Boniek zdradził rąbka tajemnicy o kulisach jego odejścia i w cale nie było tak jak wielu pisało. Odszedł bo na każdym kroku dawno mu do zrozumienia, że jest piątym kołem u wozu i nikt go tutaj nie chce. Nie reprezentował interesów żadnej ze stron, to robiono wszystko by go zniechęcić. W takiej sytuacji nie dziwię się, że nie chciał tkwić w tak zepsutej atmosferze i zawinął rogala. Ty byś pracował w takim miejscu, w którym każdego dnia dawno ci do zrozumienia, że twoja obecność jest nikomu tu niepotrzebna? Mimo, że robotę robisz ponad stan?
Kolejna sprawa to umowy jakie przy odejściach podpisał on czy później Santos o tym, aby nie móc wypowiadać się nt. pracy dla PZPN. Pierwsze co uderzyło Santosa to były ostre libacje na zgrupowaniu na, które się nie godził… pewien Holender z dawnych lat miał takie samo zdanie na ten temat i historia w sumie się powtórzyła ;)

Kondek87nh komentarzy: 2113.10.2024, 16:22

@Jogurt: dzięki wielkie

Marzag komentarzy: 41975 newsów: 113.10.2024, 16:13

Najlepszy trener repry polski w ostatnich latach to był Paulo Sousa, on zmienił mentalność naszych piłkarzy jak Arteta w Arsenalu. Wyniki były sprawą drugorzędną. Po tym jak haniebnie uciekł to wróciliśmy do mentalności nieudaczników.

adek504 komentarzy: 1213.10.2024, 15:54

@Matelko: "Polska zawsze grała z kontry" najbardziej bezsensowne sformułowanie powielane przez wszystkich
Polska zawsze tak grała, bo jest tak najłatwiej, nie musisz umieć żadnych automatyzmow, wystarczy jakaś laga i może ktoś to przejmie i strzeli gola
Trzeba wreszcie z tym skończyć, promować piłkarzy którzy chcą grać podaniami i styl gry który chce się oglądać
Probierz ma ten plus że chce grać odważnie, ale możliwe że brakuje mu warsztatu żeby przełożyć to na boisko, bo jednak jego drużyny zawsze grały z kontry
Chwała mu za chęci i to go ratuje, ale zamiast próby wracania do lagi na Robercika to albo mu się uda wdrożyć fajna grę albo zmiana trenera na takiego z większym warsztatem

Matelko komentarzy: 337413.10.2024, 15:41

Nasi podstawowi obrońcy w reprezentacji to
Komedianci są , niczym Mustafi i Squillaci.
Nie oszukujmy się kadrę trzeba budować od obrony.
Polska zawsze grała z kontry i trzeba się zastanowić czy Casha nie przywrócić i od początku grać Kiwiorem…

Jogurt komentarzy: 180513.10.2024, 15:35

@tomaszszef napisał: "Od biedy obejrzalem mecz polski. Prawde mowiac tragedia. Jak sam mecz wiedzialem, ze bedzie oklep to cos innego mnie irytuje ... kiedy wkoncu zmienią komentatorow w tvp?"
Zmienią jak w polskiej piłce zacznie się dziać lepiej.
Poki co to ten sam nepotyzm co w pzpn

pawel_1986 komentarzy: 21013.10.2024, 14:39

@Kondek87nh: English Football Club na Mikołajskiej 5

krzykus1990 komentarzy: 549413.10.2024, 13:50

@Garfield_pl: Saka nogi to ma z tytanu . Tyle razy był kopany i zawsze z tego wychodzi. Inaczej to miało się z Walcottem.

Olczyck komentarzy: 115013.10.2024, 13:47

@tomaszszef napisał: "kiedy wkoncu zmienią komentatorow w tvp ?"

Jak dla mnie w Polsce jest za dużo cwaniactwa i zero profesjonalizmu co drugi idzie na emeryturę żeby po chwili wrócić tak mnie to irytuje i tylko dla zasięgów bo jak to wytłumaczyć inaczej? Jak takich ludzi traktować poważnie?

Mastin komentarzy: 33713.10.2024, 10:48

Co do tego ostatniego zdania, to dla Wlochow w kontekscie mundialu to sa same sparingi ;)

Rynkos7 komentarzy: 739513.10.2024, 10:14

@Ups147 napisał: "Granie z San Marino to nadal reprezentowanie swojego kraju i powinieneś grać skoro jesteś dostepny. Takie moje zdanie. A czy zostało rozwodnione coś jak to mówisz to sam nie wiem, mi się wydaje, że za dużo się nie zmieniło, prócz tego że teraz mecze towarzyskie się nazywają Liga Narodów i jakoś wcześniej sobie nie przypominam zawodników, którzy by chcieli grać tylko w ważnych meczach."

No nie. Mecze towarzyskie czy Liga Narodów to nie Mundial czy Igrzyska Olimpijskie. Nie ma tutaj żadnej dumy. W meczach towarzyskich daję się też szansę innym zawodnikom, testuję innych kadrowiczów, testuję różne rozwiązania taktyczne itd. Teraz te mecze towarzyskie "przebrano" w Ligę Narodów i nadano dla tych meczów jakąś powagę żeby właśnie podbić ich atrakcyjność i sprawić, że będzie się korzystać z najlepszych. Piłka nożna to też zawód dla tych ludzi. Muszą kalkulować swoję możliwości na zamiary, brać pod uwagę że jeszcze cały sezon do rozegrania a tam mecze w Lidze Mistrzów, która jest ważniejsza dla każdego.
To my w Polsce przez fakt, że mamy tak słabą reprezentację ubzduraliśmy sobie to że piłkarz powinien być dostępny na każdy mecz bo to duma itd. Futbol na najwyższym poziomie mamy tak rzadko w zasięgu ręki, że jak jest możliwość oglądania Lewego na Narodowym w Warszawie to od razu się wchodzi na banie i oczekuję gry od niego w meczach z Gibraltarem czy Lichtensteinem bo przecież Janusz nie po to płacił 500 zł za bilet dla Halinki i dzieci aby teraz oglądać Piątka.
Szczerze mi koło nosa latają te jesienne i wiosenne mecze reprezentacji. Uwielbiam futbol reprezentacyjny, ale nastawiam się na niego tylko w czerwcu i lipcu, kiedy są mecze rangi mistrzowskiej i wtedy czuję dumę jak słyszę Mazurek Dąbrowskiego a nie podczas meczu z fryzjerami z San Marino. A tym bardziej tak jest dla takiego Francuza czy Hiszpana, dla których każdy mecz nawet w eliminacjach to sparing i formalność.

Garfield_pl komentarzy: 3140013.10.2024, 10:14

Lee Carsley (England interim manager) on Bukayo Saka’s injury.

“Bukayo would have been close [to playing vs. Finland], but it would have been unfair to take a risk with him. He’s a positive person & I expect him to be fine.”

Kondek87nh komentarzy: 2113.10.2024, 09:59

Mam pytanko gdzie w Krakowie można oglądać mecze AFC z góry wielkie dzięki? Bo chcę się wybrać z kolegą na mecz z wiśniami

Następny mecz
Ostatni mecz
Bournemouth - Arsenal 19.10.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Southampton 5.10.2024 - godzina 16:00
3 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool760118
2. Manchester City752017
3. Arsenal752017
4. Chelsea742114
5. Aston Villa742114
6. Brighton733112
7. Newcastle733112
8. Fulham732211
9. Tottenham731310
10. Nottingham Forest724110
11. Brentford731310
12. West Ham72238
13. Bournemouth72238
14. Manchester United72238
15. Leicester71336
16. Everton71245
17. Ipswich70434
18. Crystal Palace70343
19. Southampton70161
20. Wolves70161
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland100
C. Palmer64
L. Díaz51
B. Mbeumo50
Mohamed Salah44
N. Jackson43
O. Watkins42
J. Durán40
D. McNeil32
D. Welbeck31
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady