Udanie zakończyć rok: Fulham vs Arsenal

Udanie zakończyć rok: Fulham vs Arsenal 31.12.2023, 14:06, Mateusz Rosłoń 2081 komentarzy

Rok 2023 kibice Arsenalu rozpoczęli z ogromną nadzieją w sercach - pierwszy od 19 lat tytuł mistrzowski wydawał się na wyciągnięcie ręki. Potem nastąpiło bolesne rozczarowanie, ale pozostały wspomnienia pięknej walki. Lato upłynęło pod znakiem przygotowań do tego, by zacząć wszystko od nowa, z nowymi twarzami w składzie i z nową energią. Początek obecnego sezonu to próby wdrożenia świeżych rozwiązań taktycznych i pomysłów na grę - tych lepszych i tych gorszych. Było trochę frustracji, w tym z powodu nierównej formy części nowych nabytków, oraz rozgoryczenia przez coroczną falę kontuzji. I choć Kanonierzy nie weszli w kampanię 2023-2024 z taką werwą, jak w poprzedni sezon, to podczas świąt Bożego Narodzenia znajdowali się na samym szczycie tabeli i tak samo jak rok temu są wymieniani w gronie pretendentów do mistrzostwa Anglii. Dziś muszą udowodnić, że czwartkowa porażka z West Hamem była tylko wypadkiem przy pracy i nie zostać w tyle za rywalami, którzy wykorzystali ich potknięcie. Czas na ostatni mecz w tym roku: kolejne derby Londynu, Fulham vs Arsenal.

Arsenal znajduje się obecnie na czwartej pozycji w tabeli i traci 2 punkty do pierwszego Liverpoolu i do drugiej Aston Villi - drużyna z Birmingham rozegrała już jednak swój mecz 20. kolejki. Tyle samo punktów co Kanonierzy ma jeszcze trzeci w tabeli Manchester City. Fulham znajduje się natomiast na czternastej pozycji z 21 oczkami na koncie. Każdy rezultat inny niż porażka pozwoli im wyprzedzić Crystal Palace, które ma tyle samo punktów, ale o jeden rozegrany mecz więcej. Jeśli chodzi o formę w ostatnich spotkaniach ligowych, to mimo nie do końca zadowalających wyników Arsenal i tak prezentuje się lepiej niż jego dzisiejsi rywale: jedno zwycięstwo, dwa remisy i dwie porażki to korzystniejszy rezultat niż jedno zwycięstwo, jeden remis i trzy porażki w wykonaniu Fulham.

Obie drużyny mierzyły się już ze sobą na początku tego sezonu. Padł wtedy remis 2:2, a gole zdobywali kolejno Pereira, Saka (z rzutu karnego), Nketiah i Palhinha. W poprzednim sezonie z obu starć zwycięsko wychodził Arsenal: w sierpniu na Emirates padł wynik 2:1, a w marcu na wyjeździe Kanonierzy pokonali rywali zza miedzy 0:3.

Sytuacja kadrowa Arsenalu prezentuje się następująco: kontuzje w dalszym ciągu leczą Jurrien Timber, Thomas Partey, i Fabio Vieira. Możliwy jest występ Takehiro Tomiyasu. Do składu powraca natomiast Kai Havertz, który poprzednio pauzował za żółte kartki. W Fulham niepewny jest występ Adamy Traoré i Tima Reama.

Miejmy nadzieję, że piłkarze Arsenalu przetrawili już świąteczne potrawy, które najwyraźniej zalegały im w brzuchach w meczu z West Hamem. Liczymy na dużo lepszy występ w obronie i chociaż minimalną skuteczność w ataku. Niech ten rok pełen cudownych wzlotów i bolesnych upadków zakończy się miłym akcentem, który da nam rozpęd na drugą część sezonu.

Miejsce: Craven Cottage, Londyn

Data: 31.12.2023

Godzina: 15:00 czasu polskiego

Arbiter: Peter Bankes

Transmisja: Viaplay

FulhamPremier LeagueZapowiedź autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Reamoner komentarzy: 467404.01.2024, 15:24

@songoku95: Jesus nie ma fizyczności żeby grać na środku napadu, nasz napastnik jest najczęściej leżącym zawodnikiem w każdym meczu, przegrywa większość pojedynków z silnymi obrońcami PL, tak naprawdę lepiej wygląda na skrzydle. Zina jest dobrym zawodnikiem ale na kolegę do ŚP z Rice, w obronie jest notorycznie ogrywany i nie ma tu przypadku że w City grał ogony.

Furgunn komentarzy: 925404.01.2024, 15:19

@Embix: i tak to nic nie da.

songoku95 komentarzy: 2348604.01.2024, 15:17

Ps. Wystarczy spojrzeć na terminarz i przypomnieć sobie mecze m.in. z
United, City, Brentford, Chelsea czy Luton.

Faktycznie tak gra drużyna bez charakterów, która wcale nie walczy do końca.

songoku95 komentarzy: 2348604.01.2024, 15:14

@Reamoner napisał: "Strasznie się to ogląda"
Strasznie się to czyta. Owszem mamy problem z formą na przestrzeni ostatnich 5 meczy, ale pisać, że Mikel usunął mocne charaktery kupując w tym sezonie Rice czy rok temu Zinę czy Jesusa mija się troche z prawdą.

Co do napastnika to nie można Jesusowi zarzucić braku zaangażowania, jedynie można zarzucić to że jest nieskuteczny i trzeba wymienić Eddiego najszybciej na wysokiej klasy strikera.

ozzy95 komentarzy: 1968 newsów: 104.01.2024, 15:05

@Be4Again: podpisuje się pod tym co napisałeś, aczkolwiek mam wrażenie, że ten sezon jest na tyle "wyjątkowy", że za kolejkę lub dwie znowu będziemy w innych nastrojach, bo nadrobimy stratę do reszty czołówki. To jest absolutnie możliwe, pozostałe czołowe zespoły ligi też mają swoje problemy i niedociągnięcia, na razie niektórym sprzyja więcej szczęścia mam wrażenie, ale PNA i AC mogą sporo zmienić i namieszać w czubie tabeli. My tak wiele nie stracimy w porównaniu do Liverpoolu czy Tottenhamu w związku z tymi turniejami. Oczywiście brak Momo na pewno wpłynie na atmosferę w korytarzach i gabinetach klubu, ale to chyba tyle ;)

A co do stylu, taktyki... Temat rzeka. Mam wrażenie, że MA celowo postawił na bardziej "pragmatyczny" futbol w tym sezonie, licząc po prostu, że to w końcu da nam upragnione tytuły. Kontrola, posiadanie, mniej dynamiczne przejście z fazy bronienia do ataku. W gruncie rzeczy w zeszłym sezonie City grało często mam wrażenie na zaciągniętym hamulcu, potrafiło się cofnąć i spróbować kontry, a że miało kim straszyć z przodu to zawsze coś wpadało. Na Emirates z nami wyglądało to podobnie w zeszłym sezonie. Z tym że Mikel postawił na inny styl pragmatyzmu, który jak się okazuje i o czym napisałeś trochę podcina gałąź na której Arsenal siedział. Wydaje się, że trochę się na tej kontroli zafiksowaliśmy i nie bardzo mamy w ciągu spotkania plan B, gdy po prostu nam nie idzie. Albo brakuje nam zadaniowców, np. innego typu napastnika (wysoki, silny), czy skrzydłowego który potrafiłby grać bardziej bezpośredni futbol (dzida i do przodu, dośrodkowanie). Trzon zespołu z zeszłego sezonu jest tez ostatnio w gorszej formie, więc na pewno przydałyby się jakieś zmiany, roszady kadrowe w najbliższym czasie, zobaczymy.

Reamoner komentarzy: 467404.01.2024, 15:05

Co by nie mówić to Mikel usunął z klubu mocne charaktery, granit tierney ramsdale czy esr, partey bez szans na 1 skład albo grany na PO. Na boisku zostały tylko grzeczne misie i Rice. Nic nie potrafimy zbudować bo nikt nie gra bez piłki podanie podanie 2 do tyłu jedno do przodu. Nie sądzę że Laca był słabszym napastnikiem od Jesusa czy Eddiego, ale dawał serducho na boisku szarpał walczył robił coś nawet jeśli cała drużyna grała piach. My tak naprawdę nie bijemy się o zwycięstwo, wychodzimy na kolejny mecz z przekonaniem że 3 pkt nam się należą i klepiemy piłkę w ok 30m od bramki przeciwnika. Strasznie się to ogląda

Gofer999 komentarzy: 1470904.01.2024, 15:04

@Be4Again: Kontrola piłki była by fajna gdyby był pomysł i ruch z przodu. Niestety tego nie ma, jest tylko granie po obwodzie do boku i liczenie że Ode i Saka coś wymyślą, no i te rozpaczliwe wrzutki. heh. Nie ma u nas przez to szybkiej gry i cała lewa strona jest bezużyteczna. Sami pozbawiliśmy się atutów, co widać po ilości goli z gry. Statystyki odnośnie posiadania, liczby wykreowanych sytuacji nie oddaje niestety ich jakości i tego jak walimy głową w mur.

Gonzo92 komentarzy: 19604.01.2024, 14:47

@Be4Again: Dobrze to się czyta co napisałeś. Idealnie ujoleś naszą sytuację. Odczucia mam bardzo podobne. Oby przyszłość przyniosła lepsze chwilę dla nas.

Be4Again komentarzy: 341104.01.2024, 14:05

Ciężkie było to wejście w Nowy Rok dla kibiców Arsenalu... Ostatnie dwa nasze mecze zepsuły mi humor na kilka dni. Po porażkach z Newcastle czy AV wydawało się, że są to po prostu wpadki. Ogólnie nie było, źle i nie zagrały szczegóły. Z Newcastle sędzia dołożył cegiełkę i był to w sumie wyrównany mecz, z AV byliśmy obiektywnie lepsi, ale zabrakło skuteczności. Nikt tak dobrze nie zagrał na terenie AV w 2023 jak Arsenal. Jednak po meczach z WHU i Fulham jestem lekko podłamany. MA po remisie z LFC w żaden sposób nie zareagował w meczach kolejnych. Bolączki z Anfield uwydatniły się jeszcze bardziej w kolejnych dwóch meczach...

Cała ta "koncepcja" kontroli MA stała się naszą kulą u nogi i źródłem autodestrukcji. Mówiłem o tym już w jesieni, że to nie jest NASZ Arsenal, że to nie do pomyślenia żebyśmy mieli ilość wykreowanych sytuacji i ilość goli z gry na poziomie zespołów z środka tabeli. Miało nam to gwarantować punkty w myśl zasady grać nudno, grać mało atrakcyjnie, ale wygrywać. Niestety Arsenal stracił swój polot i to nie przełożyło się na większą ilość pkt.

Trochę to wygląda tak jak to często wygląda w związku. Czym bardziej chcemy kontrolować drugą połówkę tym bardziej sami jesteśmy nieszczęśliwi w takim związku. Po prostu kontrola nie może być celem samym w sobie, a tak to wygląda u nas. Mamy kontrolę, mamy posiadanie, a to nie nie przekłada się na okazje bramkowe jak i same gole. Staliśmy przewidywalni tak jak zazdrosna dziewczyna w związku, która przetrzepuje nasz telefon jak tylko idziemy pod prysznic. Wiemy kiedy to zrobi i co będzie sprawdzać więc możemy się przygotować. Ona ma złudną świadomość kontroli, a tak naprawdę nic jej to nie daje. Przykład humorystyczny, abstrakcyjny, ale jak patrzę na grę Arsenalu to takie właśnie odnoszę wrażenie. Arsenal kontroluje mecz, gra "fajerwerki" taktyczne, przyjeżdza WHU Moysa, które gra topornie prostą piłkę z kontry i ogrywa nas bez masła i na tym się kończy teoria "kontroli", która nie przynosi korzyści.

Jak jesteśmy skazani na "porażkę" zarówno w tym sezonie jak i byliśmy w zeszłym to wolę oglądać Arsenal z zeszłego sezonu. Może nie było "kontroli", ale był polot i przyjemność z oglądania swojego zespołu. Teraz Arsenal gra po prostu przewidywalnie, nudno, bez polotu i na dodatek nieskutecznie.

Jestem ciekaw jak MA zareaguję na to co się wydarzyło.

Gunner915 komentarzy: 282104.01.2024, 13:57

Co do Fabio można było mieć większe oczekiwania niż od Kiwiora. Vieira rozegrał bardzo dobry sezon w FC Porto, w samej lidze 6 bramek i 14 asyst, także szczerze mówiąc myślałem że przychodzi do nas młody, perspektywiczny zawodnik, ale na którego nie trzeba czekać. Rzeczywistość okazała się brutalna :D

mlody323323 komentarzy: 212304.01.2024, 13:40

@Elastico07: wiesz mi się wydaje , ze On był zwykła zapchaj dziurą , Arteta kiedyś wypalił na konfie ,ze potrzebuję większej rywalizacji wśród obrońców i takie tam bzdety . by tylko mieć pretekst do tego by kupić kogokolwiek młodego z nadzieja na rozwój , bo w tej spezi czy gdzie on tam grał Fajerwerków nie było gdy grał to czemu nagle w najlepszej lidze świata miały by być ? Pitolenie transfer od samego poczatku się nie bronił tak samo jak mogę zaryzykować z tym Vieira co jak co chciał bym dla niego jak najlepiej , ale im dłużej go oglądam tym widzę ze najlepiej by było jak by szukał rozwoju gdzie indziej :/ kasa w błoto

takzetego komentarzy: 5404.01.2024, 13:37

@mlody323323: Zina mógłby zostać sprawdzony w roli Granita z poprzedniego sezonu. Czyli SP przy lewej stronie który wbiega wysoko ale też zostaje i asekuruję lewą stronę gdy LO pójdzie do przodu albo zejdzie do środka. Może wtedy jego braki w defensywie nie byłby tak widoczne

Elastico07 komentarzy: 1255604.01.2024, 13:36

@mlody323323 napisał: "xDD , nie no ale tak na serio to lepiej by odszedł nawet za te 20 mln nie sprawdził się . U Artety Kariery nie zrobi to było widac od początku , ze chlopak wygladał tak jak by się sam zastanawiał co tutaj robi :)"
Bez sensowny transfer wg nie podnoszący poziomu ławki.Od początku taki się wydawał i się potwierdzil

mlody323323 komentarzy: 212304.01.2024, 13:31

@ozzy95 napisał: "Vieira? Moim zdaniem z tej mąki chleba nie będzie, byłem wyrozumiały w zeszłym sezonie dla Portugalczyka, ale to materiał co najwyżej na rezerwowego, a daliśmy za chłopa 35 mln eur (!). Brak mu siły, centymetrów i nie widzę w nim wystarczająco dużo ambicji i chęci np. do pressowania, co wydaje się być takim minimum dla piłkarza wchodzącego z ławki."
Podpisze się pod tymi słowami o Vieirze dodam ze niestety ale dla takich graczy jak Kiwior Vieira Nketiah oraz Soraes nie powinno być juz miejsca w Arsenalu , spytacie co z Zinczenka ? ja bym, mu dał szansę gry na SP , obrońca z niego żaden , moim zdaniem on nie ma prawa Grac na LO bo to co prezentuje to istna tragedia początki miał jako takie , ale na boku obrony radzi sobie kiepsko w tej Układance Artety czesto jak wraca robi to w tak chaotyczny sposób , ze ja sie zastanawiam jak jeszcze sie mu udało nie potknąć o własne nogi , Liczę ze gdy wróci Timber to Ukrainiec zacznie grac na SP bo z tego co mniej wiecej wiadomo Timber moze jak tomiyasu grać na bokach obrony jak również na SO co jest bardzo komfortowe

ozzy95 komentarzy: 1968 newsów: 104.01.2024, 12:51

@coooyg11: daje plusika, a nawet kilka

Polemizowałbym tylko z Ziną - w ogólnym rozrachunku moim zdaniem plus. Na pewno za tamten sezon.

Vieira? Moim zdaniem z tej mąki chleba nie będzie, byłem wyrozumiały w zeszłym sezonie dla Portugalczyka, ale to materiał co najwyżej na rezerwowego, a daliśmy za chłopa 35 mln eur (!). Brak mu siły, centymetrów i nie widzę w nim wystarczająco dużo ambicji i chęci np. do pressowania, co wydaje się być takim minimum dla piłkarza wchodzącego z ławki.

Elastico07 komentarzy: 1255604.01.2024, 12:47

Wg mnie nie będzie wzmocnień w tym okienku.

Arsenal2004 komentarzy: 375004.01.2024, 12:47

@FlameDood napisał: "Przy obecnych cenach na rynku przy ewentualnej sprzedaży możemy żądać 40/50mln. No chyba, że odwalimy typowy "frajerski" Arsenal sprzedażowy i go za taką cenę puścimy."
No ja się boję że właśnie Arsenal się sfrajerzy w sprzedaży jak zawsze.

arsenallord komentarzy: 29735 newsów: 11704.01.2024, 12:46

@coooyg11: Według mnie Zina na + jednak, a reszta raczej się zgadzam.

Arsenal2004 komentarzy: 375004.01.2024, 12:46

@M4rcin: No ta Brendford za napastnika, który 9 miesięcy nie grał przez obstawianie meczy, może żądać 100 mln, a my za bramkarza który po dwóch naprawdę bardo dobrych sezonach usiadł na ławce nie możemy chociaż tych 40 mln zawołać. Znając Arsenal na pewno go sprzedamy za te 20 mln.

FlameDood komentarzy: 144204.01.2024, 12:45

@M4rcin napisał: "Tego nie byłbym taki pewny, nikt nie da więcej niz 20mln za bramkarza, który siedzi na ławce(juz poł sezonu, a pewnie bedzie cały sezon bo teraz go nie sprzedamy)"
A ja mam nadzieję, że nikomu w klubie nie przyjdzie na myśl, by za tyle go sprzedawać nie zwracając uwagi na to, że nie gra. Ramsdale pokazał na co go stać i jakim jest bramkarzem. Samo to, że wyciągaliśmy go za +/- 30mln z typowego średniaka. Przy obecnych cenach na rynku przy ewentualnej sprzedaży możemy żądać 40/50mln. No chyba, że odwalimy typowy "frajerski" Arsenal sprzedażowy i go za taką cenę puścimy.

Mastec30 komentarzy: 622504.01.2024, 12:45

@coooyg11: Można jednak trochę rozgrzeszyć Artete bo nieudane transfery to były albo młode talenty za stosunkowo niewielkie pieniądze albo zawodnicy sprowadzani na początku jego kadencji czyli w okresie Covidowym kiedy nie było jeszcze wielkich funduszy. Sprowadzenie takich piłkarzy jak Mari, Wilian, Cedric to był po prostu łatanie dziur na szybko. Ciężko było mieć nadzieje, że taka koncepcja się sprawdzi

M4rcin komentarzy: 156404.01.2024, 12:39

@coooyg11 napisał: "- Aaron Ramsdale - plus: wyciągnięty ze spadkowicza, przez dwa sezonu spisywał się bardzo dobrze, zostanie sprzedany z profitem,"
Tego nie byłbym taki pewny, nikt nie da więcej niz 20mln za bramkarza, który siedzi na ławce(juz poł sezonu, a pewnie bedzie cały sezon bo teraz go nie sprzedamy)

Mastec30 komentarzy: 622504.01.2024, 12:36

@Garfield_pl napisał: "#AFC men's team will wear their no more red kit for the third time in the FA Cup third round clash with Liverpool. The women's team meanwhile will wear it for the first time in their fourth round clash with Watford."

Obstawiamy w której minucie Zieliński z Eleven powie podczas komentowania że te stroje są niezgodne z regulaminem bo numeru nazwiska piłkarzy nie są widoczne ?

Garfield_pl komentarzy: 2821104.01.2024, 12:35

Arsenal are plotting a move for Ajax teenager Jorrel Hato. The 17-year-old can operate at centre-back and left-back, and has played every minute of every game for Ajax this season. A summer move is understood to be more likely than January. #AFC

coooyg11 komentarzy: 319704.01.2024, 12:11

Transfery za kadencji M. Artety:

- Mathew Ryan - neutralny: coś tam pokopał,
- Cédric Soares - minus: chwile coś tam pograł, od dłuższego czasu kryminał,
- Willian - minus: dobre wejście, z meczu na mecz coraz gorzej, totalna klapa,
- Auston Trusty - neutralny, przemielony i zarobione jakieś grosze,
- Martin Ødegaard - plus: KAPITAN, ŚWIATOWY TOP,
- Rúnar Alex Rúnarsson - minus: osoba odpowiedzialna za ten transfer powinna od razu stracić pracę za działanie na szkodę klubu, tutaj będzie odpowiedni mem "jak ja się tutaj znalazłem",
- David Raya - neutralny, jak na razie takie 6/10
- Marquinhos - minus: kolejny z cyklu Jak ja się tutaj znalazłem, zawodnik za słaby na Championship,
- Matt Turner - neutralny, średni bramkarz, chociaż coś zarobiliśmy,
- Pablo Marí - minus: zawodnik na Luton, a nie Arsenal,
- Nuno Tavares - minus: głowa nie dojechała, ściągnięty za grosze, odejdzie pewnie też za grosze,
- Jorginho - neutralny: nie schodzi poniżej pewnego poziomu, rzadko kiedy daje fajerwerki,
- Albert Sambi Lokonga - minus: zapowiadał się fajnie, z miesiąca na miesiąc wygląda coraz gorzej, zostanie sprzedany za paczkę gruszek,
- Takehiro Tomiyasu - plus: mimo szklanego zdrowia, kiedy jest w formie jest bardzo ważnym elementem układanki,
- Leandro Trossard - plus: jeden z najlepszych transferów ostatnich lat w stosunku jakość=cena,
- Jakub Kiwior - minus: z całą sympatią do Kubusia, odbił się strasznie, zostanie sprzedany bilansem ujemnym,
- Gabriel Magalhães - plus: SZEF totalny,
- Aaron Ramsdale - plus: wyciągnięty ze spadkowicza, przez dwa sezonu spisywał się bardzo dobrze, zostanie sprzedany z profitem,
- Oleksandr Zinchenko - neutralny: ciężki orzech do zgryzienia, jednak mimo wszystkiego przez okres grania z armatką na piersi dał więcej dobrego niż złego, szklane zdrowie,
- Fábio Vieira - neutralny: kiedy wydawało się, że coś przeskoczyło, złapał ciężką kontuzje, mimo wszystko można mu dać jeszcze szanse,
- Jurrien Timber - plus: przyszłość naszej obrony, kapitalny zawodnik z wielkim pechem na starcie,
- Thomas Partey - plus: w formie jeden z najlepszych na świecie na swojej pozycji, kapitalny zawodnik, niestety szklanka,
- Gabriel Jesus - plus: w tamtym sezonie do kontuzji nasz najlepszy zawodnik, po kontuzji już nie wrócił do takiego grania, w tym sezonie skuteczny tylko w LM,
- Ben White - plus: w tamtym sezonie kozak, w tym PO w ogóle mu nie służy, jednak większość zawodników jest bez formy,
- Kai Havertz - neutralny: na początku przestraszony jak junior z u17, w listopadzie nasz najlepszy zawodnik, żeby w grudniu znowu być nijakim, transfer zagadka,
- Declan Rice - plus: RICE RICE BABY, promyk na lepsze jutro, wszedł do składu z futryną,

Z mojej subiektywnej opinii wynika, że za kadencji Artety mieliśmy:

- 8 beznadziejnych transferów,
- 8 nijakich transferów,
- 10 które podniosły rzeczywiście poziom drużyny,

42% naprawdę dobrych transferów,

Szczerze przed ruszeniem tego tematu myślałem, że mimo wszystko trochę więcej tych plusów będzie, jak na razie jest dość mocno średnio.

Dla porównania wziąłem sobie Kloppa z czasów Liverpoolu:

- 6 beznadziejnych transferów,
- 6 neutralnych transferów,
- 15 które podniosły poziom drużyny,

56% naprawdę dobrych decyzji

Jak widać Arteta ma dość spore pole do popisu, bo nawet połowa naszych transferów nie może być traktowana jako znaczące wzmocnienie składu.

Piotrek95 komentarzy: 964504.01.2024, 11:55

@Olczyck napisał: "Ogólnie zauważyłem że kiedyś się mówiło o pilkarzach poniżej 24 roku że tak młodzi piłkarze mogą mieć wachania formy i dopiero po 24 rokiem życia im się formą normuje a w wieku 26\27 jest szczyt formy a teraz to w wieku 18 lat grasz super to jesteś super a jak rok czy dwa później masz gorsze liczby to juz jesteś slabiak i jesteś przereklamowany i tyle później klub go sprzedaje a nagle zawodnik za kolejne dwa lata jest jednym z najlepszych np taki Salah czy Kevin"

Czasy się zmieniły, piłka i całe jej opakowanie jest teraz tak rozległe, widzimy xG, wykreowane szanse, jednocześnie taktycznie poszło to wsyxskto tak bardzo do przodu że wymagania są bardzo dużo

Garfield_pl komentarzy: 2821104.01.2024, 11:54

#AFC men's team will wear their no more red kit for the third time in the FA Cup third round clash with Liverpool. The women's team meanwhile will wear it for the first time in their fourth round clash with Watford.

Embix komentarzy: 199304.01.2024, 11:48

@Furgunn napisał: "Arsenal złożył skargę do PGMOL dotyczącą brutalnego traktowania Bukayo Saki przez zawodników rywali. Kanonierzy domagają się większej uwagi sędziów wobec tego incydentu, zwłaszcza że ich gwiazda była trzecim najczęściej faulowanym zawodnikiem w Premier League w 2023 roku.

Daily Mail"

Z jednej strony się śmiejecie z Artety z tą skargą, a z drugiej strony ma ciągle 2 zawodników i specjalnie jest miękko faulowany i często tego faulu nie ma

Olczyck komentarzy: 106104.01.2024, 11:32

Ogólnie zauważyłem że kiedyś się mówiło o pilkarzach poniżej 24 roku że tak młodzi piłkarze mogą mieć wachania formy i dopiero po 24 rokiem życia im się formą normuje a w wieku 26\27 jest szczyt formy a teraz to w wieku 18 lat grasz super to jesteś super a jak rok czy dwa później masz gorsze liczby to juz jesteś slabiak i jesteś przereklamowany i tyle później klub go sprzedaje a nagle zawodnik za kolejne dwa lata jest jednym z najlepszych np taki Salah czy Kevin

IPiotrek komentarzy: 214004.01.2024, 11:01

@nielegalny: Dokładnie.

IPiotrek komentarzy: 214004.01.2024, 10:58

@Mastec30 napisał: "Powinna byc ogólna skarga wszystkich klubów na jakość sędziowania. Takie pojedyncze zgłoszenia wyglądają śmiesznie"

Nie sądzę, żebyśmy byli jedyną ekipą zgłaszającą takie uwagi.
Dobrze byłoby poznać treść tego pisma, bo pewnie są tam konkretne argumenty.

nielegalny komentarzy: 46004.01.2024, 10:34

@Mastec30: pomijając to, że źródłem jest Daily Mail i bardzo prawdopodobne, że dysktujemy o czymś co nie miało miejsca to myślę, że takie pismo było napisane bardziej ogólnie niż, proszę państwa dużo faulują sakę - proszę coś z tym zrobić. Prędzej było to zwrócenie uwagi na ochronę zdrowia zawodników na przykładzie Saki,a może i innych.
IMO takie prośby mają na celu po prostu zaostrzenie przepisów, aby bardziej chronić nogi grajków.

coooyg11 komentarzy: 319704.01.2024, 10:34

@Mastec30: dokładnie!

Pójdę krok dalej, takie pisemka mają odwrotny skutek, bo sędzia-człowiek błędy popełniać będzie, a tak tylko Arsenal potęguje pogorszenie relacji.

Zawsze jest tak, że jak zawodnik jest wybitny, to będzie na niego polowanie, aby w jakikolwiek sposób go zneutralizować.

Messi/Neymar/CR7/Nazario/Henry i wielu wielu innych, na każdego z nich czyhał jakiś rzeźnik i nikt z tego nie robił jakiś szopek, piłka nożna to nie tylko kopanie, ale też walka fizyczna która czasem jest okraszona brutalnością.

Dla mnie zarząd zbłaźnił się takim oświadczeniem i od jakiegoś czasu PR jest na bardzo złym poziomie...

Mastec30 komentarzy: 622504.01.2024, 10:32

@Adi17 napisał: "IMO powinno być coś jak w koszykówce - za ilość faul na przykład żółta kartka i po następnej ilości druga żółta. Oczywiście chodzi o takie faule które nie powinny skutkować bezpośrednio kartką.
Ile razy są takie sytuacje, że gość fauluje 6-7 razy i dalej nei ma kartki? To są jaja, albo gramy w piłkę nożną albo nie."


I to jest jakiś pomysł. Coś takiego można by wprowadzić. I to by faktycznie coś dało

Adi17 komentarzy: 300604.01.2024, 10:29

IMO powinno być coś jak w koszykówce - za ilość faul na przykład żółta kartka i po następnej ilości druga żółta. Oczywiście chodzi o takie faule które nie powinny skutkować bezpośrednio kartką.
Ile razy są takie sytuacje, że gość fauluje 6-7 razy i dalej nei ma kartki? To są jaja, albo gramy w piłkę nożną albo nie.

Mastec30 komentarzy: 622504.01.2024, 10:28

@nielegalny napisał: "Dawać żółte kartki jeśli jest to 6-7my faul na Sace? Nie wiem tak se pomyślałem, pewnie szalony jestem."

Takie praktyki mają krótkie nogi. Bedziemy za sędziów decydować kiedy dawać żółte kartki, za chwilę kiedy dawać karny a jeszcze później inne drużyny zaczną o takich rzeczach decydować przeciwko nam. To jest wpływanie na niezależny organ. To że ten organ sędziuje do kitu to inna sprawa i powinno się ogólnie wpłynąć na reformy w sędziowaniu a nie bawić się w pojedyncze skargi, które brzmią jak poskarżenie sie nauczycielce w szkole że Cie kolega szczypie

nielegalny komentarzy: 46004.01.2024, 10:19

@Mastec30 napisał: "No i co ma zrobić PGMOL ? Dać zakaz klubom PL faulowania Saki ?"
Dawać żółte kartki jeśli jest to 6-7my faul na Sace? Nie wiem tak se pomyślałem, pewnie szalony jestem.

Mastec30 komentarzy: 622504.01.2024, 09:56

@IPiotrek napisał: "I bardzo dobrze, trzeba tą presję wywierać."

No i co ma zrobić PGMOL ? Dać zakaz klubom PL faulowania Saki ? Taki sam problem jak my z faulami na Sace na pewno ma większośc klubów PL ze swoimi zawodnikami a nikt inny się nie skarży. Powinna byc ogólna skarga wszystkich klubów na jakość sędziowania. Takie pojedyncze zgłoszenia wyglądają śmiesznie

mlody323323 komentarzy: 212304.01.2024, 09:52

Od pewnego czasu w mediach pojawia się coraz więcej informacji mówiących o tym, że Jakub Kiwior wkrótce odejdzie z Arsenalu FC. Polski obrońca nie gra zbyt dużo w angielskim klubie i w jego kontekście dość często mówi się o zmianie barw.
Dotychczas jednak w większości przypadków była mowa o możliwym wypożyczeniu reprezentanta Polski. Teraz z informacji podanych przez specjalizujący się w transferach portal tuttomercato.web wynika, że bardziej możliwy jest definitywny transfer.
Jest to związane z tym, że Arsenal ma preferować definitywną sprzedaż defensora. Kanonierzy mają za niego oczekiwać 20 milionów euro, czyli kwoty nieco niższej niż ta, którą na początku 2023 roku za niego zapłacili.
Wtedy zespół z północnego Londynu wydał 25 milionów euro. Teraz Kiwiorem interesują się potentaci z Włoch. Mówi się o takich klubach jak SSC Napoli, AS Roma, czy AC Milan. Szczególnie ostatni z wymienionych klubów już od dawna pojawia się w kontekście transferu Polaka.

Transfer Kiwiora byłby też dobrą informacją dla polskiej kadry. Defensor po zmianie otoczenia na pewno mógłby liczyć na większą liczbę minut niż w Arsenalu. Transfer polecają mu też niektórzy byli reprezentanci Polski

xDD , nie no ale tak na serio to lepiej by odszedł nawet za te 20 mln nie sprawdził się . U Artety Kariery nie zrobi to było widac od początku , ze chlopak wygladał tak jak by się sam zastanawiał co tutaj robi :)

AR14 komentarzy: 131104.01.2024, 09:45

@Furgunn napisał: "Arsenal złożył skargę do PGMOL dotyczącą brutalnego traktowania Bukayo Saki przez zawodników rywali. Kanonierzy domagają się większej uwagi sędziów wobec tego incydentu, zwłaszcza że ich gwiazda była trzecim najczęściej faulowanym zawodnikiem w Premier League w 2023 roku.

Daily Mail"


Super, że Mikel broni zawodników. Nie chodzi tylko o Sake. My jesteśmy bardzo szybko kartkowani i musimy uważać, a tako Fulham na jednego zawodnika ma 3-4 faule i dopiero żółta.

Inaczej by grał taki Robinson np, jakby wykosił Sake, zebrał żółtą. A tak to ciągle czuje się bezpieczny.

Dobra decyzja Artety.

Barney komentarzy: 2098404.01.2024, 08:44

Widać gołym okiem ,że sędziowie nas dymają zobacz jak nasi skrzydłowi grają w LM

IPiotrek komentarzy: 214004.01.2024, 08:33

@Mastec30 napisał: "To tylko wywieranie presji, żeby traktowali w uprzywilejowany sposób Sake."

I bardzo dobrze, trzeba tą presję wywierać.
Saka jest bardzo silny i świetnie trzyma się na nogach, więc trudno go zatrzymać bez faulu. To jego niebywały atut. Tymczasem ostatnio było ewidentnie widać, że obrońcy zwłaszcza ci mniej zwrotni grają agresywniej, a kartki za faule pokazywane są za późno.

sidtsw komentarzy: 309704.01.2024, 08:31

@kubex: co roku jest jakas druzynka co odpala a potem wraca do swojego normalengo poziomu,

takzetego komentarzy: 5404.01.2024, 08:27

@coooyg11: Decyzja dziwna i wystawia naszego trenera na kpiny z różnych stron ale tak jak kiedyś Arteta mówił że jego głównym zadaniem jest chronić swoich zawodników i myślę że to jest właśnie taka sytuacja gdzie nie ważne co inni powiedzą on będzie bronić swoich co ja szanuję

coooyg11 komentarzy: 319704.01.2024, 08:02

Co będzie następne, pismo do zarządu ligi, że trawa w meczach wyjazdowych jest za wysoka?

Oj Panie Arteta, nie idźmy w tym kierunku...

GreKa komentarzy: 339304.01.2024, 06:20

@SoulStorm napisał: "https://www.football.london/arsenal-fc/transfer-news/eddie-nketiah-arsenal-transfer-plans-25753992"
No to pojechałeś z newsem.... Myślę , że zamknąłeś @enrique :⁠-⁠)

kubex komentarzy: 575303.01.2024, 23:24

Girona robi cuda

Mastec30 komentarzy: 622503.01.2024, 23:04

@sebastix11 napisał: "częściej dawać kartki za faule na nim, bardzo rzadko dają karki naszym rywalom, a za faule na Sace to chyba dadzą tylko jak mu nogi połamią... bardzo dobry ruch"

Każda drużyna PL może sobie wymienić swojego zawodnika który jest często faulowany i sędziowie nie dają za to kartki. I tak się koło kręci. To tylko wywieranie presji, żeby traktowali w uprzywilejowany sposób Sake. Tu trzeba zwracać uwagę na ogólny problem jakim jest słabe sędziowanie a nie się skarżyć, że mi zawodnika faulują.

Gofer999 komentarzy: 1470903.01.2024, 22:41

@enrique: A pisałem po ostatnim sezonie że zaprzepaściliśmy olbrzymią szansę, byliśmy w formie, zdrowi i że w kolejnym sezonie to się może nie powtórzyć. Ale co tam. Jest jak jest. :D:D:D:D

sebastix11 komentarzy: 599503.01.2024, 22:39

@Mastec30: częściej dawać kartki za faule na nim, bardzo rzadko dają karki naszym rywalom, a za faule na Sace to chyba dadzą tylko jak mu nogi połamią... bardzo dobry ruch

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com