Wenger o priorytecie goli wyjazdowych

Wenger o priorytecie goli wyjazdowych 27.03.2013, 21:54, Damian Burchardt 40 komentarzy

Arsene Wenger wierzy, że wewnątrz UEFA można odnaleźć głosy popierające rezygnację z zasady o priorytecie goli wyjazdowych w wypadku remisu w dwumeczu, która wyeliminowała Arsenal z tegorocznej edycji Ligi Mistrzów.

Pomimo tego, że i Kanonierzy, i Bawarczycy strzelili w dwumeczu po trzy bramki, to londyńczycy odpadli z rozgrywek gdyż zdobyli na Allianz Arena dwa gole podczas gdy Bayern trzykrotnie trafiał do siatki na Emirates Stadum. Po ostatnich dyskusjach na temat tej reguły, którą wdrożono w życie w latach sześćdziesiątych XX wieku, Arsene Wenger twierdzi, że należy ponownie przemyśleć jej zasadność.

- Ta reguła jest z pewnością dyskusyjna i nie twierdzę tak ze względu na to, że przez nią odpadliśmy w tym roku w konfrontacji z Bayernem. Wielokrotnie poruszałem tę kwestię na spotkaniach UEFA - powiedział Francuz w wywiadzie dla Arsenal Magazine.

- W nowoczesnym futbolu znaczenie goli wyjazdowych jest zdecydowanie za duże. Spójrzcie na nasz dwumecz z monachijczykami: wynik zakończył się dwubramkowym zwycięstwem zarówno w pierwszym jak i drugim spotkaniu ale to my zostaliśmy wyeliminowani.

- Musimy znaleźć kompromis, na przykład bramki zdobyte na wyjeździe mogłyby mieć znaczenie dopiero w wypadku remisu po rozegraniu dogrywki. W drugim meczu z Bayernem, gdyby nasi rywale nie mieli zaliczki w postaci goli wyjazdowych, być może graliby bardziej ofensywnie, tak jak my, a ostatnie 20 minut spotkania budziłyby większe emocje. Zatem ta reguła czasem premiuje grę defensywną, zniechęcając do odważnych ataków.

Podczas gdy UEFA prężnie działa w mało ważnych kwestiach jak walka z wiadomościami napisanymi na koszulkach, w tej sprawie nie jest chętna do jakiejkolwiek reakcji. Wenger wierzy jednak, że już niedługo podjęta zostanie jakaś decyzja w związku z problematyczną regułą.

- Na ten temat toczą się otwarte dyskusje, wiele ludzi myśli podobnie do mnie. Jeżeli ostatecznie ta zasada zostanie podtrzymana, jestem za tym, aby była uwzględniana dopiero po dogrywce. Będąc jednak szczerym powinno się zrezygnować z tego wszystkiego i od razu rozgrywać konkurs jedenastek - zakończył Boss.

UEFA autor: Damian Burchardt źrodło: arseblog.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
pawel94 komentarzy: 122029.03.2013, 19:21

Również jestem za zniesieniem tej zasady. Gol to gol i nieważne czy gra się u siebie czy na wyjeździe , nie powinno się podwajać goli w przypadku remisu.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125129.03.2013, 12:24

Niby to taka klasyka w futbolu, ale bez tego byłoby jeszcze ciekawiej :P

Lukiner komentarzy: 194928.03.2013, 17:26

Wenger, nie wymyślaj. Dobrze jest, inaczej byłoby za łatwo dla tych "u siebie".

jimmykanonier1886 komentarzy: 1078428.03.2013, 12:38

Nie zgodzę się z Wengerem w tym wypadku. To znacznie ułatwiłoby sprawę drużynom własnego podwórka

afc14afc komentarzy: 126328.03.2013, 10:55

ja również zrezygnował bym z tego

schnor25 komentarzy: 1854628.03.2013, 10:51

Niech póki co zostanie jak jest. Trzeba pokazywać jaja i grać swoje, a nie podkładać się takim Bayernom, co to nic wielkiego nie grają, za to my jak na zawołanie się kompromitujemy.

gruszon18 komentarzy: 62628.03.2013, 10:18

Nie ma co się czepiać zasady bramek wyjazdowych bo te zasady są takie same dla wszystkich. Daliśmy dupy u siebie i nie bylismy w stanie strzelić 3 bramek na wyjeździe. Dobra rada na przyszłość. U siebie grać tak żeby mieć wynik najkorzystniejszy dla siebie, by potem móc być spokojnym na wyjeździe.

pazdzioh komentarzy: 29928.03.2013, 10:06

jak nie wygrywasz u siebie to nie przechodzisz dalej taka jest zasada w LM.

cwalin komentarzy: 236428.03.2013, 10:02

Tak jest od poczatku pucharow czyli ponad 50 lat.zostawmy to jak jest.

cavlary komentarzy: 262028.03.2013, 09:12

Jeżeli już idziemy tokiem rozumowania by piłkarze nie byli zmęczeni i mecz był widowiskowy to może po remisie w dwumeczu liczyć, która drużyna strzelała więcej razy na bramkę??:D. Będzie ofensywnie i bez żadnych dogrywek. W końcu strzał to szansa na bramkę nie?:D... A statystykami zajmowałby się sędzia techniczny xD... hahaha xD

Vermaelen5 komentarzy: 265928.03.2013, 09:11

Mi sie zasada bramek na wyjezdzie podoba. To jest jakby nagroda dla druzyny, ktora potrafila na stadionie rywala go pokonac.

Marcel90 komentarzy: 812128.03.2013, 02:30

to nie jest wcale takie sprawiedliwe jak napisales Radzio, bo druzyna ktora bedzie grala u siebie drugi mecz w ten sposob zyskuje +30 minut gry na wlasnym boisku przed wlasna publicznoscia co jest naprawde duzym plusem

piotrek_witkowski komentarzy: 4628.03.2013, 02:07

Taki system (bez liczenia goli wyjazdowych) jest w Copa Libertadores i z tego co wiem kibice w AmPld bardzo narzekają, 90% ludzi chcialoby "europejskiego" premiowania. Wbrew pozorom wlasnie bramki wyjazdowe daja niebagatalmnego smaczku dwumeczom. Po roku czy dwoch na "zwyklych zasadach" Wenger pierwszy bedzie wnosil o powrot do wersji wyjazdej.

radzio_TRN komentarzy: 2714 newsów: 1328.03.2013, 00:03

Chrzanić jakiś anarchiczny system bramek na wyjeździe. Dwumecz to dwumecz. Kto wygra to wygra. Jeśli będzie remis to dogrywka i karne. Bez żadnych dodatkowych warunków. Prostota będzie najsprawiedliwsza.

Domingo1994 komentarzy: 12927.03.2013, 23:51

@Leehu
chyba źle zrozumiałeś Wengera ;)
chodziło mu o to, że konkurs rzutów karnych po dogrywce, a nie, że po dogrywce by się liczyły bramki wyjazdowe.

Leehu komentarzy: 1049627.03.2013, 23:29

Argumenty pana Wengera są trafne mnie przekonał. Ale zaraz po meczu wyskakiwać z konkursem 11, to trochę dziwne bo może być tak że drużyna cały czas przeważała w meczu, a mimo to nie udało się zdobyć przewagi i wtedy strzelamy karne, a to zawsze jest loteria, ale na pewno ma to swoje plusy tj. mniejsze zmęczenie zawodników.

KanonierTH1411 komentarzy: 482827.03.2013, 23:26

Popieram jednak pitera1908 jeśli chodzi o dogrywki. Jeśli jest dogrywka to powinno wszytko się liczyć od zera. W trakcie dogrywki zasada bramek na wyjeździe nie ma sensu bo tych dodatkowych 30min w pierwszym meczu nie było i jest to trochę nie fair wobec drużyny gospodarzy drugiego meczu.

KanonierTH1411 komentarzy: 482827.03.2013, 23:23

Mi ten nowatorski pomysł Wengera się nie podoba, albo bramki na wyjeździe mają większe znaczenie albo w ogóle nie mają większego znaczenia i dogrywka też w takim wypadku nie powinna się liczyć. Co do całkowitego braku dogrywek to już byłoby przegięcie...

krawiec256 komentarzy: 54227.03.2013, 23:22

PITER

piter1908 komentarzy: 510327.03.2013, 23:16

o Ile do tego się już przyzwyczajono to najbardziej krzywdzące jest Liczenie podwójne bramek strzelonych na wyjeździe w Dogrywce ! Wg mnie jeżeli już jest dogrywka to powinno być liczone od zera a nie że w dogrywce jest 1-1 i goście wchodzą ;/

patryksz komentarzy: 364827.03.2013, 23:05

Hmm... Z drugiej strony patrząc to jestem za Wengeram. Jak by nie było to my zagraliśmy na 0 z tyłu :)

Knolek komentarzy: 266427.03.2013, 23:02

Verminator97

To, że jesteś przyzwyczajony wcale nie znaczy, że jest dobrze..

Verminator97 komentarzy: 1490027.03.2013, 22:55

Według mnie jest dobrze tak jak jest , może to przez to , że już jestem do tego systemu przyzwyczajony.

syneusz komentarzy: 1119 newsów: 327.03.2013, 22:47

Ja bym się nie obraził gdy przy takiej samej ilości zdobytych bramek przez oba zespoły zobaczyłbym dogrywkę.

Gofer999 komentarzy: 1466227.03.2013, 22:40

Papa w końcu coś mądrego powiedział. Zgadzam się z nim. Ta zasada jest, że tak powiem, głupia.

Yakub97 komentarzy: 574627.03.2013, 22:38

Wenger kilka fajnym pomyslow widac ma :D
PEwnie i tak nic z tego nie bedzie

Knolek komentarzy: 266427.03.2013, 22:33

Oczywiście, że gole na wyjeździe to bzdura. Są drużyny które lepiej grają poza domem i w takim wypadku mają przewagę. Pozatym, patrząc na nasz dwumecz z bayernem, ok strzelili u nas 3, ale co z tego skoro u siebie nie potrafili wbić ani jednej? a my strzeliliśmy i u siebie i na ich terenie. Także kto jest bardziej elastyczny?

Debilna zasada, gol to gol, każdy powinien być liczony jako jeden.

Cesc1994 komentarzy: 446927.03.2013, 22:20

Bramki na wyjeździe powinny nadal być liczone tak jak są ale tylko w regulaminowym czasie gry. W dogrywce powinno być "czyste konto".

dennis93 komentarzy: 107227.03.2013, 22:18

"Będąc jednak szczerym powinno się zrezygnować z tego wszystkiego i od razu rozgrywać konkurs jedenastek - zakończył Boss."

No właśnie. Ale jeżeli nie karne, to nic bym nie zmieniał. Lepsze wrogiem dobrego..

grochal14 komentarzy: 193327.03.2013, 22:16

imo powinni zrezygnowac z zasady goli na wyjezdzie podczas rozgrywnia dogrywki

WoolwichArsenal komentarzy: 72127.03.2013, 22:09

przecież dobrze jest jak jest..

Simpllemann komentarzy: 52841 newsów: 52427.03.2013, 22:08

A jak coś nie pójdzie w nowym systemie będzie się chciało do powrotu starego.

Marcin2296 komentarzy: 23227.03.2013, 22:08

Bardzo dobrze mówi. Może kiedyś UEFA zrobi coś z tą niedorzecznością.

barkry komentarzy: 527.03.2013, 22:08

Moim zdaniem zasada goli wyjazdowych powinna zostać zmieniona tylko pod 1 względem ,a mianowicie nie powinna ona obowiązywać w dogrywce.

adaminho77 komentarzy: 332527.03.2013, 22:08

No nie. Bez jaj. Bramki na wyjeździe są ważniejsze i to jest super. Wenger w odwrotnym przypadku, gdyby to Bayern przegrał w dwumeczu 3:3 słowem by nie pisnął. Przesadza...

juby931 komentarzy: 21027.03.2013, 22:05

No tak powraca nasz stary reformator xD

anty_pzpn_ komentarzy: 337027.03.2013, 22:00

Co ten wymysla hahah,nie wierze :D

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com