Wenger: Piłka nożna cierpi przez te kluby

Wenger: Piłka nożna cierpi przez te kluby 01.08.2012, 14:24, Adam Cygański 57 komentarzy

Trener Arsenalu – Arsene Wenger – przyznał, że postawa takich klubów jak Manchester City, Chelsea czy Paris Saint-Germain jest frustrująca i nie ma ona nic wspólnego z prawdziwym zarządzaniem klubem.

Arsenal jako nieliczny klub osiągnął w minionym sezonie zyski, jednak od 2005 roku nie potrafi zapełnić gabloty klubowej żadnym trofeum.

PSG jest najnowszym przykładem zespołu korzystającego z mega finansowych zasobów właścicieli klubu. Paryżanie w tym okienku transferowym wydali już około 95 milionów euro, sprowadzając na Parc de Princes takich piłkarzy jak Zlatan Ibrahimovic, Thiago Silva, Ezequiel Lavezzi czy Marco Veratti.

- Uważam, że jesteśmy w uprzywilejowanej sytuacji, ponieważ mamy ogromne dochody. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy bardzo bogaci, ponieważ nie mamy nieograniczonych zasobów – powiedział Wenger.

- Takie kluby jak PSG, Manchester City czy Chelsea mogą kupić każdego piłkarza, jednak tylko i wyłącznie cierpi na tym piłka nożna. Spójrzmy na postawę PSG w tym okienku transferowym.

- Cała Europa jest w tym momencie jak finansowy Titanic, jednak nie ma to w ogóle przełożenia na futbol. Płace zawodników są bardzo wysokie, przez co zadłużenia klubów nieustannie rosną. Oczywiście nie tyczy się to nas.

Wenger został również zapytany o to, czy zwycięstwo Chelsea w Lidze Mistrzów może coś zmienić:

- Nie widzę nic, co mogłoby to zmienić. Może tylko ponownie rozpalić apetyt Abramowicza. Zawsze jestem dumny, gdy zespół z Premier League zwycięża w Champions League. To tylko obrazuje jak silna jest to liga, gdyż The Blues ukończyli sezon na 6. miejscu – zakończył.

Arsene Wenger autor: Adam Cygański źrodło: goal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
KedzioRRz komentarzy: 382702.08.2012, 19:12

Bez finansowego fair- play wszystko po jakimś czasie stanie się bezsensowne. Pieniądz będzie rządził, ba, już tak jest.

tidzejjj komentarzy: 138502.08.2012, 14:29

Bo w tych czasach futbol buduje się na pieniądzach i to jest bardzo smutny obrazek.

overmars77 komentarzy: 110002.08.2012, 12:31

No i co da takie gadanie? Wszyscy będą kładli się przed Arsenalem na boisku, bo Wenger tak ładnie prowadzi klub=) inni owszem przepłacają cholernie za piłkarzy a i pensje to jakieś nieporozumienie, ale żaląc się że taka jest dziś piłka Wenger ociera się o śmieszność. Pucharów się nie kupi ale walcząc o nie z drużynami przeładowanymi geniuszami na swoich pozycjach, szanse są niewielkie wystawiając zawodników dobrych ale nie wybitnych.

piresfan komentarzy: 104102.08.2012, 11:06

Wymienione kluby dołączyły do grupy Real, Barcelona, MU, a kiedyś - AC Milan, Juve, Inter.
Nic nowego pod słońcem, tylko kwoty za grajków rosną.
Nie wierzę w prawdziwe zmiany, bo związki
piłkarskie żyją z klubów bogatych, które przyciągają stacje telewizyjne i sponsorów.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125102.08.2012, 10:22

Jasne że to głupie zachowania, ale jak wiadomo - kto ma kasę ten ma władzę.. Może za niedługo się to zmieni gdy FIFA wprowadzi te finansowe Fair Play ;p

michal192837465 komentarzy: 765401.08.2012, 21:43


tunnel Wierzysz w to, to Arsenal jest najlepszy, a te wszystkie kluby są głupie.

aaron komentarzy: 336601.08.2012, 21:18

ja mam o tym takie samo zdanie jak boss ;) ale życzę im wszystkim żeby skończyli jak Malaga :D

polishbrigadesx komentarzy: 1020701.08.2012, 21:01

Wszystko się kiedyś kończy narazie maja swoja chwile chwały.

tyson880 komentarzy: 1049601.08.2012, 20:38

Zgadzam się z Wengerem. Nie chciałbym, żeby jakiś szejk kupił kiedyś Arsenal.

tunnel

Co do twojego komentarza, to zastanawiam się czy ty jesteś kibicem Arsenalu... bo nie wyglądasz na takiego. Chyba powinieneś zmienić klub i zacząć kibicować City, albo PSG.

piter1908 komentarzy: 510401.08.2012, 20:07

no cóż patrząc na kwoty jakie wydają na piłkarzy nie mówiąc o zarobkach to już stawia każdy inny klub w gorszej sytuacji.
Jeśli Arsenal daje za zawodnika 10 mln a tym graczem interesuje się City czy PSG to negocjator z miejsca podbija kwotę do 30 baniek bo wie że oni lubią przepłacać. Już niema chyba rynkowej wartości zawodników ;/ teraz liczy się to ile ktoś jest w stanie zapłacic.
Najgorsze jest to że średnie światowe kluby jak Totki LFC Santos Atletico potrafią postawić cenę zaporową a My sprzedajemy kluczowych piłkarzy za grosze :(

MichalM komentarzy: 63101.08.2012, 19:43

tunnel

Zostawie Twoj komentarz bez komentarza.

TheKomar komentarzy: 69601.08.2012, 19:34

tunnel
jeśli szejki i Romek na dno nie pójdą.

tunnel komentarzy: 12401.08.2012, 19:30

Za kilkanaście/dziesiąt lat to Chelsea i Manchester City będą mieć bogatą historię a po Arsenalu zostaną tylko zgliszcza.

TheKomar komentarzy: 69601.08.2012, 19:27

Ta bo Chelsea ma historię i tradycję^^^
a z innej beczki : to w szkole siedzę z kibicem Chelsea, Mułów i Barcelony. Siedzimy po czterech.

tunnel komentarzy: 12401.08.2012, 19:27

Sam nie ma to komuś nie da. Wenger który to kolejny raz się ośmiesza. Postaw się chodź raz ciotko to może zarząd wyłoży na transfery a nie znowu wylewasz swoje chore żale do mediów. Wenger jest żałosny. Skończyły się czasy w angielskiej Premier League, że za byle co miało się miejsce w pierwszej czwórce i bardzo dobrze. Dobrze że są takie kluby jak Chelsea i Manchester City i nie ma z urzędu gry w LM. Albo sknerusie inwestujesz albo d...pa.

patryk1111 komentarzy: 4601.08.2012, 19:09

chelsea jak chelsea ale ci dwaj zero historii zero tradycji tylko kasa.
myślą że wszystkich kasą przekupią

fabregas1987 komentarzy: 2581501.08.2012, 19:05

kiedyś takie klubu pójdą na dno, ale teraz niestety mają swoje "dni chwały"

schnor25 komentarzy: 1854601.08.2012, 18:32

Kiedyś Wenger chyba coś wspominał, żeby zlikwidować zimowe okienko transferowe, nie?? Jak dla mnie pomysł godny rozważenia...

malyglod komentarzy: 648901.08.2012, 18:29

Zgadzam się z Wengerem w zupełności. Takie postępowanie klubów niszczy futbol. Już teraz ceny za zawodników poszły mocno w górę i w ogóle nie odzwierciedlają ich wartości. Podobnie jak ich zarobki, które są wzięte z sufitu.

draka komentarzy: 47701.08.2012, 18:21

Zgadzam się z nim w 100%, nie trawię tych klubów a raczej ich właścicieli. No ale wydaje mi się że gdybym dysponował takimi pieniędzmi niestety brałbym w tym udział :(

Kostas komentarzy: 13701.08.2012, 18:08

filip999 - taa, Montpellier jest tego idealnym przykładem ;D

kanonier12212 komentarzy: 183301.08.2012, 17:31

PSG jest w miare spoko,ale Man City to jest okropny,na transfery.info Mancini napisał ,że klub nie funkcjonuje,bo nie robi transferów i boi się ,że straci mistrzostwo.

czesiek_4 komentarzy: 111201.08.2012, 17:30

Wenger ma racje. My damy zawodnikowi 100 tys to city da 200. My damy 300 to oni 400 itd...

FryzjerPierwszy komentarzy: 76701.08.2012, 17:01

Są takie kluby dla których liczy się tylko $$ a takie dla których liczy się klasa. Dziwią mnie ludzie którzy piszą że Wenger niszczy klub. Proszę was żaden trener nic nie zrobi z tą drużyną jeżeli zarząd czasami nie wykaże takiej inicjatywy jak w przypadku PSG czy MC w pozyskaniu dobrego piłkarza.

David92 komentarzy: 640001.08.2012, 16:50

Nie wiem dlaczego ale najbardziej mnie jakos PSG irytuje z tej "stawki".

vitoAFC komentarzy: 31401.08.2012, 16:48

Tematu pieniedzy,transferów i polityki klubów,podejmowanego przez Wengera,nie chce sie nawet czytac,kogo on broni siebie czy zarząd,twierdząc,że pieniadze psują piłke,z tego co widze to narazie AW i zarząd psują Arsenal i taka jest prawda.i szluss

popekns komentarzy: 742001.08.2012, 16:29

Ma racje Boss. Irytuje już mnie jak Szejkowie niszczą piłkę nożną.

filip999 komentarzy: 3133 newsów: 601.08.2012, 16:22

niestety, ale pieniadze w tych czasach daja mistrzostwo, co pokazalo city

schnor25 komentarzy: 1854601.08.2012, 16:07

Prawda jest taka, że w sumie to nic nie wiemy na temat sytuacji finansowej w czołowych klubach PL. Pominę jakieś rankingi Forbesa etc. Jak wygląda płynność finansowa, jak rysuje się przyszłość na najbliższe 5-10 lat...
Też ubolewam, że z reguły szybko w ostatnich latach odpadamy z walki o zwycięstwo w lidze, pucharach, ale to jest Arsenal, jak ktoś wspomniał, wiadomo jaka jest polityka klubu. Ci cali oligarchowie, szejkowie dzisiaj szastają na prawo i lewo kasą i mają sukcesy, ale nie wiadomo co bd za kilka lat... Przykładu szukać daleko nie trzeba - Rangersi, popadli w długi i wylecieli z ligi, już nie wchodźmy w szczegóły z jakiego powodu...

Mizii komentarzy: 419101.08.2012, 16:07

zeby nie spanować i nie dyskutować dalej napisze, ze jestem fanem klubu, jego historii, trenera, filozofii gry, zawodników, ale nie jestem zwolennikiem zarzadu i jego polityki, bo to przez nią nie may tego, czego każdy kibic pragnie - sukcesów.

Mizii komentarzy: 419101.08.2012, 16:03

każdy moze wygrac z każdym i tu jest racja, lecz by wygrywać regularnie trzeba mieć zawodników nie tylko o wysokich umiejętnościach technicznych, ale także liczy się psychika. Te umiejętności mają tylko najlepsi zawodnicy, a tacy przechodzą do klubów, które mają duże zaplecze finansowe, niestety pieniądz rzadzi światem. Wystarczy zobaczyć co robi Robin. On wszystkie te cechy posiada, a nie oszukujmy się chce przejść do bogatszego klubu, bo my z nasza polityką nie możemy mu zapewnić sukcesów, a mnie jako długoletniego kibica to boli i żal mi na to patrzeć

Czternasty komentarzy: 515 newsów: 201.08.2012, 15:59

To uwielbiam w Arsenalu. Jako jedyni w tym wielkim footballu potrafią reprezentować sobą jeszcze jakiekolwiek wartości ! "Against Modern Football"!

schnor25 komentarzy: 1854601.08.2012, 15:57

Mizii, skład mamy na mistrza, umiejętności czysto piłkarskich nam nie brak. O zwycięstwie decydują inne detale, jak chociażby PSYCHIKA, efekty pracy na treningu oraz nieszczęsne kontuzje (mamy ich nader sporo w sezonie, tak, tak... inne kluby też mają kontuzjowanych zawodników, ale z reguły tylu kluczowych zawodników przeciwnikom nie wypada ze składu). Każdy może wygrać z każdym i nie są to słowa na wyrost.

schnor25 komentarzy: 1854601.08.2012, 15:55

dewolito - zgadzam się z Tobą, są tysiące klubów na świecie, każdy może wybrać swój ulubiony, że tak to ujmę.

Mizii komentarzy: 419101.08.2012, 15:54

dewolito
Zastanów sie zanim coś napiszesz, albo czytaj ze zrozumieniem jeśli mówisz bym kibicował innemu klubowi, ja napisałem, że chciałbym żeby nasz klub miał większy budżet i kupił kilku świetnych zawodników, bo tylko oni są w stanie doprowadzić klub na szczyt i zagwarantować sukcesy, a wiadomo, że każdy kibic chce by jego klub je odnosił, więc się nie wymądrzaj...

KrisRM komentarzy: 8201.08.2012, 15:53

po części ma rację, ale z drugiej strony liga angielska byłaby nudniejsza gdyby nie było Chelsea i City

dewolito komentarzy: 3201.08.2012, 15:51

Mizii

Wiec kibicuj innemu klubowi. Juz to kiedys pisalem, przeciez nikt nie moze Wam rozkazac zebyscie kibicowali Arsenalowi ktory nie ma nieograniczonych kwot na transfery.

Polityka klubu jest znana od DAWNA i dobrze wiecie ze sie nie zmieni podczas jednego okienka tylko po to, zebyscie byli szczesliwi.

Tez mi jest przykro kiedy Arsenal nie jest w stanie walczyc o najwyzsze cele poniewaz przez kontuzje wypada polowa skladu i musza grac mlodziki, podczas gdy np. w Man City mozna wystawic dwie pierwszorzedne druzyny.

To jest Arsenal, tutaj kibicujesz prawdziwym pilkarzom, ktorzy chca grac ladny futbol i nie gwiazdorzyc. Prosta sprawa.

Kasy niebotycznej na transfery nigdy NIE BYLO i NIE BEDZIE. Simple as that =]

Mizii komentarzy: 419101.08.2012, 15:46

a ja bym nie narzekał gdyby nasz zarząd dał Wengerowi taki budżet na transfery jakie ma Chelsea, czy PSG i gdybyśmy kupili kilku światowej klasy zawodników...

wujaszenko komentarzy: 28001.08.2012, 15:40

Już w tamtym roku PSG wydało na transfery sporo kasy ok. 50 mln euro a kto ich w lidze pojechał? Montpellier, którego prezesem jest koleś zarządzający wywozem śmieci w tym mieście. W tym roku będzie to samo PSG nic nie osiągnie zlatan napewno sobie nie poradzi w lidze francuskiej , podobnie jak Lavezzi. Jedyny udany transfer paryżan to Nene, który przyszedł z AS Monaco za śmieszne pieniądze a teraz gra pierwsze skrzypce i dla mnie przyćmi takiego zawodnika jak zlatan :)

ELViS95 komentarzy: 70801.08.2012, 15:38

krzysiu357 - pier**l fife, graj w pesa ;P

kanonierosll komentarzy: 197901.08.2012, 15:38

od dłuższego czasu na to narzeka. może próbuje zwrócić uwage zarządu na kase na transfery :)

MiEvo komentarzy: 6163 newsów: 1401.08.2012, 15:34

Zaraz zlecą się kibice Chelsea i będą płakać, że to wcale nie pieniądze rosyjskiego milionera dały im sukcesy. Uwielbiam to

hei007 komentarzy: 352801.08.2012, 15:33

CFC to akurat musi tyle wydać, by trochę ten skład odmłodzić i 'prze remontować', co innego tyczy się już PSG, ale co my możemy na to poradzić. Oczywiście wygrywając ligę, transfery za 50 mln zwracają się o tak...

MajsterLM komentarzy: 124901.08.2012, 15:02

Chelsea była na 6 miejscu ,no ale zgadzam się z Wengerem...

havoc komentarzy: 1913 newsów: 401.08.2012, 14:59

moim zdaniem pomimo wielu wad taka sytuacja ma tez swoje plusy, biedny klub za swoja gwiazdę może wyciągnąć nawet 30-50mln co pozwala im na swobodna egzystencje także na rynku transferowym i na polu pracy z młodzieżą

jarek1 komentarzy: 59601.08.2012, 14:58

Szczerze mowiac to Wenger niech sie nie wypowiada na ten temat wiadomo jak jest i ciezko cos tu bedzie zmienic .

fifa czy UEFa to maja tak naprawde to gleboko w Dupie biznes sie kreciy i to jest wazne .

lampard315 komentarzy: 4701.08.2012, 14:55

Po części ma racje. Ale Chelsea w tym okienku sobie na te transfery zarobiła. 60 mln zdobyliśmy za LM i na pewno nie małą sumkę udało się uzbierać za FA Cup. No i również coś tam za ligę wpadło (pomimo słabego miejsca). Na chwilę obecną The Blues na zakupy wydali ok.60 mln, także mieści się to w zarobkach za trofea. Arsenal wiecznie oszczędza, ale gdyby tak zainwestować w lepszy skład i wydać te 60 mln, zdobyć parę pucharów, powalczyć w lidze i wszystko się zwraca, to jest inwestycja.

Arsenal4Ev3R komentarzy: 1068701.08.2012, 14:52

Chelsea ukończyła sezon na 6, a nie na 5 miejscu. Niech to Finansowe Fair Play już wchodzi.

krzysiu357 komentarzy: 61801.08.2012, 14:49

wiecie moze kiedy demo fify 13 wychodzi?

HellSpawn komentarzy: 618501.08.2012, 14:48

FFP... Przecież to będzie pewnie dało się obejść z każdej strony. Już prawnicy tych bogaczów o to zadbają. No niestety przyszła era szejków, miliarderów z nieograniczonymi środkami którzy "bawią" się swoimi "zabawkami" czyli klubami.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com