Wenger: Piłka nożna potrzebuje powtórek

Wenger: Piłka nożna potrzebuje powtórek 13.04.2012, 21:59, Kamil Ciborowski 37 komentarzy

Arsene Wenger stwierdził, że powoli dobiega koniec "konserwatyzmu" w futbolu, a sędziowie potrzebują dostępu do powtórek wideo.

W tym tygodniu w mediach pojawiło się wiele komentarzy na temat poziomu sędziowania w Premier League, a niektóre decyzje arbitrów były gorąco dyskutowane. Najwięcej komentarzy dotyczyło faulu Mario Balotellego na Songu a także meczu Manchester United - Wigan.

Wenger od dawna popiera ideę stosowania w futbolu technologii wideo, a teraz wezwał piłkarskich decydentów do podjęcia kroków w tym kierunku:

- Chciałbym ocenić tę sytuację po zakończeniu sezonu. W weekend podjęto wiele złych decyzji, ale musimy ocenić sytuację w skali globu.

- Myślę, że szefowie organizacji futbolowych powinni usiąść i pomyśleć nad rozwiązaniem tego problemu. Nie możemy dłużej być konserwatystami, musimy umożliwić sędziom dostęp do technologii wideo. To będzie pomagać sędziom, a nie kwestionować ich autorytet. To sprawi, że będą się cieszyli większym szacunkiem i zaufaniem, a także popełnią mniej błędów.

- Potrzebujemy powtórek wideo na życzenie sędziego. Wbrew zapowiedziom niektórych, to poprawi płynność gry, nie spowolni jej. Jeśli byłbym sędzią liniowym i wahałbym się, czy był spalony, podniósłbym chorągiewkę. Mając możliwość skorzystania z powtórki, puściłbym grę. W ten sposób można sprawić, że akcje będą jeszcze szybsze i ciekawsze.

- Wierzę, że to właśnie piłka nożna jest najpopularniejszym ze wszystkich sportów, ale to właśnie w futbolu jest znacznie więcej konserwatyzmu, niż w innych dyscyplinach. Ta sytuacja ma zalety, ale jest to także spore utrudnienie pracy sędziów.

- Jeśli sędzia nie jest pewny co do danej sytuacji, niech po prostu zobaczy powtórkę. Oczywiście powtórki nie wyjaśnią każdej sytuacji, jednak odsetek błędnych decyzji na pewno spadnie. Nie uważam, że sędziowie są słabi, jednak we współczesnym futbolu na boisku dzieje się tak wiele, że nie sposób wychwycić każde zagranie. To niemożliwe, niezależnie od tego, jak dobrym jesteś sędzią.

- Na 100 sytuacji, ilość błędów popełnionych przez sędziów byłaby mniejsza, dzięki pomocy powtórek.

Wenger chciałby także, aby spotkania Premier League częściej sędziowali młodzi, utalentowani sędziowie:

- Musimy promować młode talenty, również wśród sędziów. Im większa baza sędziów, tym większe prawdopodobieństwo, że będziemy mieli na naszych boiskach arbitrów światowej klasy. Musimy pomyśleć o promowaniu młodszych sędziów, a to trudne zadanie.

Arsene WengerSędziowie autor: Kamil Ciborowski źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
pamplemousse komentarzy: 186015.04.2012, 20:56

Zgadzam sie oby kiedys do tego doszlo

armata_PL komentarzy: 6219 newsów: 415.04.2012, 12:37

UEFA nigdy się na to nie zgodzi. I tak zrobili łaske że wprowadzili dodatkowych sędziów przy polach karnych. To bardzo ułatwiłoby system gry i na boisku w końcu zapanowałaby sprawiedliwość. Takie rozwiązania doskonale spisują się w tenisie czy hokeju.

Ciastolyna komentarzy: 107715.04.2012, 10:18

Po pierwsze powtórki muszą prędzej, czy później być wprowadzone, a po drugie to ostatnia wypowiedź jest całą prawdą. Młodsi sędziowie to zawsze świeżość i lepsze zdrowie.

Grand22 komentarzy: 57815.04.2012, 09:50

robie to tylko dla fanów barcy:
JESTEM ZA POWTÓRKAMI WIDEO !!!

playdamiano komentarzy: 23714.04.2012, 23:54

Przed chwilą Barcelona znów dostała 3 punkty od sędziów... ja już nie mam sił... WPROWADŹMY POWTÓRKI....a Barcelona przestanie wygrywać.. zobaczycie.

damian199656 komentarzy: 762614.04.2012, 22:35

Te powtórki zniszczyłyby taki 1 zespół, a tego UEFA czy FIFA sobie nie życzą

eriko komentarzy: 87014.04.2012, 15:44

Gdyby wprowadzili powtórki to wreszcie nie byłoby takich kontrowersji jak obecnie.

MiEvo komentarzy: 6163 newsów: 1414.04.2012, 14:31

Technologia powinna wejść jak najszybciej. Taka która pomaga przy kontrowersyjnych sytuacjach. No ale tego nie będzie bo wtedy pupile UEFA tacy jak Barcelonka nie będą mogli odwalać swojego teatru.

mitmichael komentarzy: 4924314.04.2012, 13:31

Wracajac wlasnie do powtorek - fajnie napisane:

Nie będzie kar, nie będzie wideo, nie będzie niczego

Decyzja o braku faulu za zagranie piłkarza Manchesteru City niezmiernie budzi wśród kibiców zdziwienie i oburzenie zarazem, choć federacja przyznała, że w tej sytuacji jest "bezsilna". - Związek jest bezsilny, tak? Bezsilny, żeby oskarżyć Balotelliego, bezsilny, żeby wprowadzić technologię linii bramkowej, bezsilny, żeby zaaprobować powtórki wideo jak w rugby czy krykiecie... - wylicza inny z użytkowników, który ma wyjście z tej sytuacji. - To daje do myślenia na temat tego, w czym federacja jest dobra. W takim razie powinna zostać rozwiązana - napisał.

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 214.04.2012, 12:37

Bussaca ! Znajdę cie.

kwiatinho komentarzy: 1312814.04.2012, 12:16

Ale wtedy Uefa nie będzie mogła prać brudnych pieniędzy... Przekręty przekręty i jeszcze raz przekręty...
Premier League powinna zapoczątkować nowy system mimo niechęci władz Fify i Uefy. Walić ich. Każdy kibic chce żeby wygrał lepszy na boisku. Co sezon sędziowanie jest na gorszym poziomie. Praktycznie w każdej kolejce w każdej lidze sędziowie wypaczają jakiś wynik.

ArseneAl komentarzy: 2341714.04.2012, 12:13

@Qbkins88
Popieram w 100%
Ale jak mówiliście wcześniej ograniczyło by to w dużym stopniu korupcję więc FIFA i UEFA na to nie pójdą.

Gunner48 komentarzy: 792914.04.2012, 11:45

Nie wprowadzą tego. Nie mamy nawet pojęcia ile przekrętów jest teraz. Powtórki wideo w większości przypadków uniemożliwiło by pranie czarnych pieniędzy.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125114.04.2012, 11:29

Bez przesady. Czasem dzięki tym błędom sędziowskim mecz robi się nawet ciekawszy ;]

fabregas1987 komentarzy: 2581414.04.2012, 10:47

jak akcja moze byc szybsza, skoro sędzia bedzie sprawdzał na powtorkach wideo ??

QuaresmaMiz14 komentarzy: 274814.04.2012, 10:43

Jakby coś takiego nastąpiło Barcelona odpadła by w
grupie LM ; )

GONZO84 komentarzy: 22414.04.2012, 09:11

Wątpię czy dopuszczą powtórki video.. wtedy FiFa miała by problem z ustawianiem meczów, a taka sbarcelona odpadała by z ligi mistrzów w 1/4 .. Kiedy nasz Boss zwróci im uwage zawsze dostaje surowego bana i po kieszeni.. i nigdy nie przyznaja racji. Zobaczcie ile razy nasz klub przegrywa na niesłusznych interwencjach.. No każy pamięta kartke Robina w rewanżu z sbarcelona..Ale o zmianach można pomarzyć..

JB89 komentarzy: 4414.04.2012, 08:24

Moim skromnym zdaniem sedzia techniczny powinien miec dostep do takich zeczy,i problem bylby zglowy

Qbkins88 komentarzy: 31814.04.2012, 00:57

do piłki nic wsadzić nie można (gdyż są wymieniane, ktoś kopnie w trybuny- podają następną

czasu niech nie zatrzymują bo będzie jak ktoś tu pisał ostatnie sekundy i co strzał z 40m

nie mówię żeby nagrania sprawdzali co 5 min czy był aut czy nie czy musnął ręką w środku boiska czy nie ALE w sytuacjach wypaczających wynik -> gol lub nie złamał mu prawie noge lub aktorzyna

a czasu starczy bo jak sędzia główny gwizdnie, zanim podbiegnie do miejsca zdarzenia i prawdopodobnie uspokoi graczy to techniczny/ni obejżeliby powtórkę z 4 razy z 4 kamer i przekazali głównemu

Mizii komentarzy: 419114.04.2012, 00:48

jeśli zgodzą się na powtórki wówczas korupcja będzie mocno ograniczona, przez co UEFA straci dużo kasy, dlatego uważam, że nie prędko się zgodzi na wprowadzenie technologii do piłki nożnej

KanonierTH1411 komentarzy: 482814.04.2012, 00:31

Oldgunner3
Czasu nie trzeba zatrzymywać, bo się doliczy jak teraz i tez będzie dobrze. To jest nawet lepsze bo gdy ktoś idzie np sam na sam od połowy boiska po kontrze, a czas mu się skończy i będzie musiał strzelać z 30 metrów to nie będzie miało sensu. Teraz jest to bardziej elastyczne w tej kwestii. Nie ma co za dużo zmieniać, wystarczy dodać powtórki wideo i ewentualnie drugiego technicznego (jeden od powtórek, drugi dla trenerów żeby mógł ich uspakajać). A nawet jeśli czas byłby zatrzymywany to nie ma jakiejkolwiek opcji żeby mecz trwał 60min. Mecz piłkarski od zawsze i na zawsze będzie trwał 90 minut.

meisterek komentarzy: 228914.04.2012, 00:10

Prawa jest taka, lecz, te powtórki mają już do dyspozycji sędziowie techniczni. :)

Oldgunner3 komentarzy: 973114.04.2012, 00:07

Właśnie tak jak to przedstawia KanonierTH1411 jest czas na wszystko - przerwy w grze są b. długie czy to przy rz. wolnych ,zwłaszcza w okolicach pola k. czy też w wypadku kontuzji b. lub mniej realnej.Poszedłbym dalej - grajmy 2 razy po 30` z zatrzymywanym czasem gdy piłka stoi jak w p. ręcznej - to znacznie ukróciłoby proceder gry na czas - chcesz ściemniać to proszę bardzo - i tak ci to doliczymy nawet z procentem.Oprócz coraz brutalniejszych wślizgów jest coraz więcej aktorstwa które nie tylko należy,ale i trzeba ukrócić dla dobra naszej dyscypliny.Może należy podpatrzeć inne dyscypliny np. bratnią naszej rugby - tam gdy ktoś jest kontuzjowany gra toczy się dalej ,a gracz kontuzjowany jest opatrywany na boisku. A może należy stworzyć etos gracza [tak jak w rugby]który nie ściemnia - i którego nawet rodzimi kibice wygwizdają gdy ten zacznie udawać włoskie padolino czy coś w tym rodzaju . Możliwości jest wiele należy tylko wybrać te najlepsze i przede wszystkim trzeba działać!

holyart32 komentarzy: 36114.04.2012, 00:03

Wiecie co jest najbardziej żenujące w tym wszystkim ,źe taki gostek jak Eduardo został zawieszony na 2 spotkania po tym jak nurkował w polu karnym jak pamiętamy 2 lata temu a taki SKUR... MARIO śmieje się teraz bo będzie pauzował jedynie jedno spotkanie więcej od Eduardo co jest niewspółmierne do czynu który mógł zakończyć się tym samym jak faul właśnie na naszym ex-nurku. Powinno się wprowadzić te powtórki i tyle. Zwłaszcza, że takich sytuacji nie ma zbyt wiele. Mogło by to być na zrobione tak, że jest zatrudnionych 2-3 dodatkowych sędziów którzy monitorują takie najbardziej sporne sytuację i na bieżąco przekazują je sędziemu żeby ten nie biegał. Tak jak to ma miejsce czasami w koszykówce. Tam nikt nie płacze, że one są. Mowa oczywiście o meczach o większą stawkę czyli eliminacje, turnieje, puchary, w lidze niech sędzia zapierdziela jak działacze lig stwierdzą, że to za dużo sędziów jak na jeden mecz. Sędzia na linij bramkowej. Bzdura. Człowiek wylądował na Księżycu (tak mama mówiła) a nikt nie potrafi przyczepić do piłki jakiegoś "czegoś" co po przekroczeniu linij bramkowej da sygnał głównemu, że piłka przeszła całym obwodem. No nie da się tak ? TECHNIKA IDZIE DO PRZODU A PIŁKA STOI W MIEJSCU ...EH.

KanonierTH1411 komentarzy: 482813.04.2012, 23:46

Dokładnie, gdy np sędzia liniowy nie jest pewny co do spalonego to nie podnosi chorągiewki i nawet jeśli spalony był a druzyna zdobyła bramkę sędzia techniczny odraz widzi wszytko na powtórkach i sygnalizuje głównemu że gol nie powinien zostać uznany. Jeśli chodzi o sytuację z Songiem, ta sytuacja trwała ze 2min, w tym czasie widzieliśmy powtórki ze wszystkich możliwych ujęć i jeszcze pozostało mnóstwo czasu. To przyspieszyłoby grę a nie ją zwolniło i do tego wyeliminowałoby 90% błędów.

Oldgunner3 komentarzy: 973113.04.2012, 23:38

Tak jak mam czasem obiekcje co do polityki Wengera odnośnie transferów etc. tak tu w 100% go popieram - po prostu tak dłużej być nie może!Najpopularniejszy sport świata w którym pośrednio i bezpośrednio uczestniczy kilkaset milionów ludzi na świecie jest sterowany nieudolnie przez grupę tetryków i ramoli pozbawionych wyczucia czasu i elementarnej sprawiedliwości.Do ostatnich przypadków dodałbym mecz chelsea- Wigan gdzie po dwóch mega-spalonych gospodarze zdobyli 2 gole wygrywając 2:1.Nie może być tak,że technika jest na takim poziomie,że NASA może zobaczyć gdzie kto sika,a my w najpopularniejszej dyscypl. świata nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy był gol czy nie bądź czy był spalony.A przecież nie jest to kwestią opanowania technologii lecz chęci jej zastosowania.Sam lubię i doceniam tradycję,ale tam gdzie ona powinna powinna być obecna.W piłce jak i w większości dyscyplin następuje progres który objawia sie m.in. tym,że jest coraz szybsze tempo,ale i też coraz częściej piłkarze starają się oszukać sędziego etc. Jednym słowem piłka n. staje sie coraz b. dynamiczniejszą dyscypliną wiec potrzeba nowych skuteczniejszych rozwiązań.Zresztą co tu dużo mówić - ikona tradycji - sport dżentelmenów tenis - wydawałoby się sport przesiąknięty tradycja aż do bólu w którym nic nie trzeba zmieniać ;a jednak mimo sędziów liniowych stał się sportem tak szybkim,że trzeba w niektórych sytuacjach odwołać się do techniki.Jakbym był zwolennikiem ogólnej teorii spiskowej pomyślałbym,że ktoś może jakaś grupa ma w tym interes żeby nie dopuszczać rozwiązań które byłyby n sprawiedliwsze i pomocne sędziom.W zamian otrzymujemy surogaty w postaci piątego sędziego czy coś w tym rodzaju.Mr Blatter i spółka czas się k.... obudzić!!!!.....

pan0sa komentarzy: 15813.04.2012, 22:37

nie no bocznych niech zostawią xD

krawiec256 komentarzy: 54213.04.2012, 22:37

zlikwidować sędziów bocznych, dobry program i 4 kamery video wystarczą :)

pan0sa komentarzy: 15813.04.2012, 22:35

no teoretycznie 90 min ale praktycznie duużo dłuzej

Yave komentarzy: 170413.04.2012, 22:31

Luki: podejrzewam że mecz trwałby 90 minut

Luki342 komentarzy: 275313.04.2012, 22:26

czternasty gdyby było odliczanie czasu to wiesy ile by mecz trwal

mitmichael komentarzy: 4924313.04.2012, 22:23

Potrzebuje i to bardzo ale i tak ich nie bedzie bo wtedy mafia jakim jest FIFA i UEFA przestanie czerpac zyski a na to nie moga sobie pozwolic.

Czternasty komentarzy: 515 newsów: 213.04.2012, 22:13

Niech UEFA zacznie wprowadzać właśnie zmiany w grze, a nie na trybunach. Piłka nożna dla kibiców ;)

Czternasty komentarzy: 515 newsów: 213.04.2012, 22:11

Tak samo powinno się zmienić odliczanie czasu. Jak w każdym innym sporcie, każda zmiana, każdy faul i inna przerwa w grze= zatrzymany licznik czasu. Nie byłoby problemu gry na czas oraz niesprawiedliwości w doliczonym czasie gry, który potrafi się przedłużyć na widzimisię sędziego.

Kangur96 komentarzy: 158613.04.2012, 22:07

Brawo, teraz jeszcze FIFA musi się zgodzić (w co wątpię). Ale fajnie, że trenerzy opowiadają się za unowocześnieniem sędziowania.

RuteQ komentarzy: 93113.04.2012, 22:06

Wenger chce wprowadzić filozofie Arsenalu nawet wsród arbitrów:). Znając jego pewnie i 18 latka byłby w stanie wystawić do sędziowania hehe

Orandzo komentarzy: 338013.04.2012, 22:05

Zgadzam się

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com