Wenger wyjaśnia, dlaczego zrezygnował z Demby Ba

Wenger wyjaśnia, dlaczego zrezygnował z Demby Ba 04.01.2013, 00:29, Tomasz Zajac 65 komentarzy

Arsène Wenger wyjaśnił, że nie zdecydował się za zakup Demby Ba – którego uważa za bardzo dobrego piłkarza – z powodu jego stylu gry, który – zdaniem Francuza – podobny jest do gry Oliviera Girouda.

Jak donoszą media, Ba już niebawem podpisze kontrakt z drużyną Chelsea.

Senegalski napastnik miał w 2011 roku trafić do Stoke, jednak nie przeszedł tam testów medycznych. Według Wengera, Chelsea zdecyduje się na zakup 27-latka tylko wtedy, gdy jego zdrowie pozwoli mu na regularne występy.

- Ludzie mówią, że nie udało mu się przejść testów medycznych, kiedy miał trafić do Stoke. Ostatnie doniesienia, jakie słyszałem, są jednak dla niego optymistyczne. Jestem pewien, że Chelsea uważnie przyjrzy się temu problemowi. Jeżeli podpiszą z nim kontrakt, to jego kłopoty ze zdrowiem nie są tak poważne, jak niektórzy sądzą.

- Demba Ba jest według mnie dobrym zawodnikiem, jednak gra podobnie do Girouda, którego niedawno kupiliśmy. Mogliśmy mieć tylko jednego z nich – zakończył Wenger.

Demba Ba autor: Tomasz Zajac źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
tidzejjj komentarzy: 138505.01.2013, 13:55

Właściwie to Wenger ma racje. Z drugiej strony trochę szkoda, że zawodnik z tak niską klauzulą został sprzątnięty z przed nosa.

AlexVanPersie komentarzy: 806404.01.2013, 23:56

FErguson stawia na ostrą rywalizację w ataku,
Wenger stawia na brak konkurencji.

Ksywka Papcio wciąż najodpowiedniejsza

patrykob komentarzy: 3424 newsów: 304.01.2013, 23:52

Ma rację. Giroud będzie lepszy od Demby!

ViruS komentarzy: 35904.01.2013, 19:34

za te pieniądze powinien go brać i się nie zastanawiać

filip999 komentarzy: 3133 newsów: 604.01.2013, 19:32

Oczywiście, że Ba jest podobny do Giroud. Tylko ten pierwszy jest znacznie dynamiczniejszy od drugiego, lepiej porusza sie po boisku, a Giroud to tylko napastnik dostaw noge i nic wylacznie.

gunners007 komentarzy: 954304.01.2013, 18:55

Giroud w następnych meczach, sezonach będzię grał coraz lepiej bo jednak skok z Ligue 1 do PL jest bardzo duży i musi się przystosować do tego stylu gry. Tak poza tym Giroud jest młodszy.

TomiBomi6 komentarzy: 15604.01.2013, 17:45

ach ten wenger...

MateuszPL komentarzy: 7704.01.2013, 16:34

Giroud jest lepszy od Ba, tylko, że Demba gra już w BPL trochę, a dla Giroud to pierwszy sezon więc nie czepiać się tak Wengera.. Giroud jest w stanie nawet strzelić hat-tricka w 15 min co nam prawie udowodnił w ostatnim meczu z Newcastle..

12Titi14 komentarzy: 4302 newsów: 57004.01.2013, 16:14

W sumie Wenger dobrze mówi, rozumiem, że każdy już myślał. o nim w koszulce Arsenalu, ale też jestem zdania, że potrzebny jest skrzydłowy, bo na szpice mamy Walcotta i Giroud'a, a skrzydła już tak pewnie nie wyglądają. Do tego dobry DMF + obrońca środkowy i będzie dobrze.

Lukiner komentarzy: 194904.01.2013, 16:08

Może i tak samo, ale Ba jest bardziej skuteczny...

Rider komentarzy: 242204.01.2013, 15:41

teraz to już mnie wkurza -_-

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125104.01.2013, 15:40

Jak dla mnie to nie jest taki sam jak Giroud ;). Nie gra tak samo, jest bardziej żywy. A jak nie podoba mu się ograny już w lidze Ba to nie wiem czego on oczekuje :)

Lr556 komentarzy: 153604.01.2013, 15:28

O Boże (Boże, Boże, Bożenko), ale nam stronę zaspamowali Wengeroutowcy :/
A co do Ba... Wenger zwalił na całej linii. Wszyscy jego krytycy zaczęliby fapować, gdyby strzelił dla nas bramkę.

Zbysiacz komentarzy: 18904.01.2013, 14:28

krecik

To przestan marzyc a zacznij zyc nie jeden w swoich marzeniach utonal. Prawda jest ze potrzeba gwiazdeczek i to kazdje z nich a zakladam ze Ba ma to "cos" w sobie zreszta dwoch takich samych napastnikow jeszcze nikomu nie przeszkadzalo w klubie a moze tylko pomoc gdy jeden trafi forme zastepuje go drugi dzisiaj mocna lawka rezerwowych jest bardzo wazna i tez mam nadzieje ze w koncu Wenger poleci(licze na to od okolo 3lat) jak bede chcial byc za klubem ktory nic nie moze wygrac zaczne kibicowac jakiemus podrzednemi klubowi z 5ligi polskiej a klubowi takiemu jak Arsenal!!! Wiec polac Darkowi bardzo dobrze napisal!

krecik349 komentarzy: 567 newsów: 104.01.2013, 14:15

darek

Ale ty srasz,też nie bardzo widzi mi się Ba,wolę nawet 31 letniego Ville jeśli ten transfer dojdzie do skutku,który ma o 2 klasy lepszą technikę niż Ba,i jeszcze marzy mi się A.Lopez z Atletico

sz_darek komentarzy: 68404.01.2013, 14:10

tak tak mamy giroud wiec po co demba mamy diabiego ( nie wazne ze na 2 mecze znajac zycie) ale po co kogos sciagnac na te pozycje. Mamy Łolkota przeciez na szpicy ( ktore cale zycie gral na skrzydle i co by nie było nigdy nie bedzie napastnikiem takim jak Ci z najwyzszej polki takich jak my potrzebujemy) . Mamy przeciez tez wspanialych skrzydłowych o ile Poldi emu raz za czasu wyjdzie jakis mecz to o "Czole" nie ma zbytnio o czym rozmawiac. I wkoncu mamy tez prawdziwe alternatywy na zmiany jak nasza gwiazda master cheefa Gordon Ramsey czy inne Kokeliny. WENGER WAKE UP JEST 2013 ROK mam nadzieje ze Twoj ostatni w tym klubie chyba ze wkoncu cos sie zmieni w co watpie

addson komentarzy: 1504.01.2013, 13:24

Może gdyby przeniósł się na ES w polu byłaby większa ruchliwość, za czym idzie efektywność. Sądzę że to akurat zawodnik który wniósł by coś do drużyny, a że Wenger kieruje się własnymi przemyśleniami...

mleko komentarzy: 33904.01.2013, 13:03

Może Ba nie jest o wiele lespzy od Żiru :p na łąwie ostatnio siedzi ale widac ze jest juz lepiej niz na początku może już za nedługo żiru bedzie miał forme taką jaką w ligue 1 prezentował

Simpllemann komentarzy: 52843 newsów: 52404.01.2013, 12:50

Nic by nie zaszkodziło jakby do nas przyszedł. Podniósłby rywalizację co byłoby z korzyścią dla drużyny.

mitmichael komentarzy: 4924304.01.2013, 11:44

Aaaa to moze dlatego nic oficjalnie jeszcze nie ma odnosnie transferu do Chelsea. Ja tez bym wolał Dembe Ba od Giroud bo mimo, ze to podobny typ zawodnika to jednak lepiej przystosowany do gry w Premier League, potrafi sie lepiej zastawic z pilka (moim zdaniem) no i bramki mowia same za siebie chociaz jeszcze niedawno miał zastoj

Novciu komentarzy: 19504.01.2013, 11:34

Jak narazie Giorud prezentuje pozioma Chamakha a piłkarzy takich jak Ba za takie pieniądze ciężko by szukać.Lewy jest do wyciągnięcia za 3x więcej kasy a w czym jest lepszy od Ba?Ciężko nie skrytykować co niektórych decyzji jeżeli są irracjonalne.

pawelp69 komentarzy: 20504.01.2013, 11:23

10 razy lepszy od drewna giroud

pajdi komentarzy: 378004.01.2013, 11:07

pronik

A w Newcastle mu się udało ?
" Ludzie mówią, że nie udało mu się przejść testów medycznych " -ludzie dużo rzeczy mówią, więc to jest pewnie kolejna plotka wyssana z palca przez dziennikarzy.

Rekinos30 komentarzy: 25704.01.2013, 10:55

Przestańcie już z tym BA!! nie jest taki wcale wspaniały, to jest tylko średniak i nic by nie wniósł do naszej gry

pronik komentarzy: 517904.01.2013, 10:51

pajdi
nie przeszedl testow medycznych w Stoke po zeszlym sezonie to i u nas by nie przeszedl

WiluAFC komentarzy: 704.01.2013, 10:50

Nie wierze podobny do Giroud.. moze i tak ale na pewno jest owiele skuteczniejszy i efektowniejszy od francuza. A mialo byc tak pieknie

bartek komentarzy: 29204.01.2013, 10:44

Ale ten człowiek pier... farmazony. Za takie pieniądze nigdzie nie kupi snajpera tej klasy, nawet płacąc mu tygodniówkę 100tys. to wciąż jest okazja. A w przeciwienistwie do Giroud, Ba strzela regularnie i jest po prostu lepszy w tej chwili, natomiast rywalizacja w składzie na pewno by im nie zaszkodziła.
Powinien się Wenger podac do dymisji ale na to nie ma co liczyć.

pajdi komentarzy: 378004.01.2013, 10:36

To czemu Wenger nie kupił go na samym początku za tak śmieszne pieniądze, tylko wolał wydawać 12 mln na pseudo snajpera z Ligue 1..

Jajko komentarzy: 9404.01.2013, 10:13

Przestancie plakac ,teraz na ta pozycje jest Giroud i Walcott, Ba jest zbedny.
Ba > Giroud ? Zadajcie sobie pytanie ile Ba gra w PL juz ,a ile Giroud. Na nastepny sezon stawiam ,ze Giroud bedzie klasowym napastnikiem.

fabregas13 komentarzy: 88204.01.2013, 09:42

Ba > Giroud

tyle w temacie...

imburinho93 komentarzy: 4404.01.2013, 09:41

przecierz oni wcale nie grają podobnie .... Demba jest o wiele zwrotniejszy i barziej pomysłowy , potrafi długo utrzymac sie przy pilce na polowie przeciwnika czym daje kolegom czas na podlaczenie sie do akcji , Giroud jest bardziej lisem pola karnego ... czeka na błędy , no moze piłke tez potrafi zastawic ale technicznie jest gorszy od Ba

Gunner4 komentarzy: 9804.01.2013, 09:35

no cóż... to może Neymar? :D

AntonioThe komentarzy: 3817 newsów: 504.01.2013, 09:23

I tak Arsene nie kupi nikogo lepszego od Ba bo tacy zawodnicy kosztują po 60-80 mln.

Slaw441 komentarzy: 57704.01.2013, 09:16

Ba jest lepszy od Girouda....

IPiotrek komentarzy: 214004.01.2013, 09:05

Zgadzam się ze słowami Wengera. Ba to dobry zawodnik, ale nie ma sensu sprowadzać go na siłę, skoro mamy Giroud.

Przydałby się ktoś kto sam sobie potrafi wypracować sytuacje i dłużej utrzymać się przy piłce w przodzie.

A co do Walcotta podzielam opinię kolegi @Corthal i nadal twierdzę, że dopóki Walcott będzie uważany za najlepszego naszego zawodnika świadczyć to będzie o słabości naszego zespołu.

Nadal jest on chaotycznym graczem, który mało widzi podczas gry, często podejmuje złe decyzje i psuje dużo akcji w sposób jaki nie przystoi w grze na tym poziomie (podobnie jak Gervinho).

Ale trzeba mu oddać to, że na tle mizernie spisujących się kolegów, ostatnie osiągnięcia Theo skutecznie zacierają gorsze momenty w jego wykonaniu.

pepe126p komentarzy: 66104.01.2013, 08:59

Troche w tym racji jest, ale wciąż czekamy Panie Wenger.

piter1908 komentarzy: 510304.01.2013, 08:46

potrzebujemy grajka typu RVP ze znakomitą techniką i wykończeniem ale też takiego który jednym ruchem gubi obrońców i wychodzi na czystą pozycję. Walcott jest szyki ale nie potrafi wziąć na plecy obrońców, gra słabo tyłem do bramki bo brak mu doświadczenia i wzrostu. Wg mnie powinien grać na skrzydle bo ostatnio poprawił wrzutki i robi to b dobrze ale jednocześnie mógłby schodzić do środka tak jak dotychczas ale musi być odciążony od zadań defensywnych.
Myśląc o napastniakch kazdy wymieni bez problemu 7-10 nazwisk ale ilu z nic może być realnym wzmocnieniem jednocześnie nie burząc nam budżetu płac ?

Saddam komentarzy: 8404.01.2013, 08:13

Arsene ma rację potrzebny jest zwinny, szybki i uzdolniony technicznie napastnik do którego Santi, Jack czy Arteta bez wahania posyłać będą prostopadłe piłki. Marzeniem byłby powrót Cesca (tak wiem nierealne, ale kto powiedział że marzenia mają być realne) sprawdzał się wielokrotnie na tej pozycji w Barcelonie. Ciężko jednak znaleźć kogoś takiego wartościowego kogo można wyciągnąć w styczniu. Co do Usmanova to napewno byłby lepszy od Kroenke, którego od przejęcia chyba na meczu widziałem raz. Innych właścicieli i dyrektorów pokazuje realizator w każdym niemal meczu.

kb8konrad komentarzy: 143204.01.2013, 07:27

I tu Wenger ma Rację.
Lubie Ba ale nam potrzeba innego typu zawodnika.

Robizg1 komentarzy: 8506 newsów: 104.01.2013, 07:21

Racja. Trzeba kogos bardziej mobilnego.

mooseq komentarzy: 63204.01.2013, 07:08

Alexsong11
To od dawna wiadome ze jest bogatszy od romana i szejków razem wziętych;D

Ars3n komentarzy: 1235404.01.2013, 07:01

Akurat tu ma racje. Ba do nas nie pasuje i w sumie dobrze, bo i tak go nie chcialem.

arsenalfann komentarzy: 1024304.01.2013, 06:55

Na siłę można się uprzeć. Może ich styl jest podobny ale nie aż tak. Mocno naciągana wypowiedź Wengera i nie bardzo przekonująca.

AlexSong17 komentarzy: 100004.01.2013, 06:48

Przed chwilą z ciekawości sprawdziłem ranking magazynu Forbes, który przedstawia listę najbogatszych ludzi na świecie w 2012r. Zgadnijcie kto jest w top30? No właśnie. Nasz przyszły-niedoszły właściciel Uliszer Usmanov, którego majątek szacuje się na 18,1 mld $! Mój boże.. już sobie wyobrażam te transfery. Powiem wam szczerze, że wolałbym zaryzykować opcje z nim, jako właścicielem aniżeli Stanem Kroenke, który właściwie ma w dupie dobro naszego klubu. Sprzedajemy piłkarzy światowej klasy, a zastępujemy ich średniakami z ambicjami co najwyżej na LE. Ludzie, otwórzcie wreszcie oczy bo żadnych transferów nie będzie, a przynajmniej nie tych z wyższej półki. Pan Stanley ma teraz ważniejsze wydatki, takie jak farma w USA za 80mln Ł.. Tak się zastanawiam, czy ten jankes ma w ogóle jakieś pojęcie o footballu? Oj przepraszam.. Soccerze.

Tuiq komentarzy: 130 newsów: 104.01.2013, 06:37

CO?! Albo ten dziad kłamie w żywe oczy i ma kibiców za idiotów, albo już sam nie wie co mówi! Ba jest milion razy bardziej mobilniejszy niż Giroud i dodatkowo ograny na boiskach PL. Szkoda gadać...

Logan komentarzy: 804.01.2013, 06:36

to sprzedać Girouda i tyle....!!!!

Necro komentarzy: 243404.01.2013, 03:50

soccernet.espn.go.com/player/_/id/7975/jermain-defoe?cc=5739
soccernet.espn.go.com/player/_/id/125088/luis-suarez?cc=5739
soccernet.espn.go.com/player/_/id/67507/theo-walcott?cc=5739

Necro komentarzy: 243404.01.2013, 03:48

Corthal - oto statystyki wymienionych przez ciebie piłkarzy:
- Defoe 21 meczów, 10 bramek, 2 asysty i 86 oddanych strzałów co daje 0,48 bramki na mecz i 11,6% skuteczności strzałów
- Suarez 20 meczów, 15 bramek, 3 asysty i 123 oddane strzały co daje 0,75 bramki na mecz i 12,2% skuteczności strzałów
- Walcott 16 meczów, 8 bramek, 6 asyst i 34 oddane strzały czyli 0,5 bramki na mecz oraz 23,5% skuteczności strzałów

Jak widać, Walcott dobrze wykorzystuje sytuacje, a przecież na szpicy zagrał ledwo 2 czy 3 mecze! W pucharach dodatkowo strzelil 5 goli i zaliczył 2 asysty w zaledwie dwóch meczach, ratując drużynę, która przegrywała już 4-0! Nie wiem co według ciebie miałby on wyczyniać, aby uzyskać twoje uznanie. Jestem pewien, że gdyby w tym sezonie był do tej pory cały czas zdrowy i grałby na szpicy, a reszta drużyny nie dawała dupy to prowadziłby w klasyfikacji strzelców. Tu masz linki ze statystykami.

http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/7975/jermain-defoe?cc=5739
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/125088/luis-suarez?cc=5739
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/67507/theo-walcott?cc=5739

Demba Ba 14,6% skuteczności strzału
RvP 21,6%
Defoe 11,6%
Suarez 12,2%
Walcott 23,5%

Novciu komentarzy: 19504.01.2013, 03:38

No kurde Giroud i Ba to ten sam poziom i styl gry? Sorry ale nie wierzę co czytam...Rozumiem że co niektórzy bronią Francuza że potrzebuje się troche zaaklimatyzować ale moim zdaniem nie będzie w stanie nigdy zrobić różnicy,chęci ma ale nie ma tego czegoś co dostrzegam w Senegalczyku choćby.

Corthal komentarzy: 110904.01.2013, 02:16

Wenger niby ma rację, tyle że w takim klubie jak Arsenal potrzebujemy dwóch równorzędnych graczy na każdą pozycję- biorąc pod uwagę że gramy 4-3-3 potrzebujemy na boisku tylko jednego napastnika, więc oprócz Giroud musi być ten drugi... mhm Chamakh? Eee... więcej nominalnych środkowych napastników w klubie nie mamy. Opcjonalnie Podolski, Gervinho, Arshavin- grę całej trójki na pozycji "klasycznej 9-tki" można określić jednym słowem- nieporozumienie.

Jeżeli chodzi o Walcotta- nie oszukujmy się, czasem wyjdzie dobrze na pozycję, strzeli jak to niektórzy komentatorzy mówią "w stylu Henry'ego", ale w międzyczasie zmarnuje dwie setki i odda 3 strzały w gołębie zamiast wyłożyć partnerowi piłkę na czystą pozycję. To nie jest zawodnik który dostając jedno podanie w meczu jest w stanie strzelić gola- to właśnie ce****e zawodników którzy sięgają po Złotego Buta i można powiedzieć to o van Pershingu albo o Ba (oglądnijcie sobie nasz mecz z Newcastle- dostał 2 piłki i strzelił 2 gole), ale na pewno nie o Angliku.

Jeżeli nie Ba właśnie to niech Wenger szuka kogoś zwinnego, szybkiego i bramkostrzelnego- Defoe, Suarez, Lopez. Takie trzy nazwiska, powinien szukać kogoś o podobnej charakterystyce... i pozbyć się szrotu- na zawsze, a nie wypożyczać to tałatajstwo!

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com