Wenger zadowolony ze składu Kanonierów

Wenger zadowolony ze składu Kanonierów 17.12.2011, 20:45, Marcin Stefaniak 33 komentarzy

Arsene Wenger przyznał, że mimo burzliwego okienka transferowego jest zadowolony z tego, jak na tę chwilę wygląda skład Kanonierów.

Francuz jest znany ze świetnego wyczucia czasu. Mówi się, że Wenger doskonale wie, kiedy sprzedać piłkarzy i zazwyczaj pozwala im odejść, kiedy mają za sobą najlepsze lat swej piłkarskiej kariery. Patrick Vieira, Thierry Henry, Marc Overmars, Emmanuel Petit, to tylko kilka z naprawdę wielu przykładów.

Menedżer Arsenalu przyznał, że rok 2011 był inny. Klub opuścili, mając zaledwie 24 lata, Cesc Fabregas i Samir Nasri. Pierwszy z nich odszedł do Barcelony, natomiast drugi wybrał Manchester City. Wenger stwierdził, że te transfery tylko pokazały, jak znaczne zmiany zaszły ostatnimi laty w piłce nożnej.

- Różnica finansowa między nami, a drużynami pokroju Manchesteru City jest po prostu za duża, byśmy byli w stanie zatrzymywać zawodników na dłuższy czas. Tak, rzeczywiście kiedyś straciliśmy Thierry'ego czy Patricka, ale opuszczali oni klub po ośmiu, dziewięciu latach.

- To pierwsza taka sytuacja, kiedy tracimy piłkarzy w wieku, gdzie tak naprawdę zaczynają dopiero wspinać się na najwyższy poziom. Zarówno Cesc, jak i Samir mają 24 lata. To wiek, w którym nastawiasz się na największy rozwój.

- Oczywiście było to spore osłabienie. Musisz mieć trochę odwagi, by dać szansę zawodnikowi, który ma dopiero 18 lat. Żeby pozwolić mu na grę musisz wyrzucić kogoś ze składu, więc jest to jeszcze trudniejsza decyzja.

Wenger musiał odpowiedzieć na utratę dwóch piłkarzy ze środka pola i ostatniego dnia okienka transferowego zdecydował się na ściągnięcie do klubu takich zawodników jak Andre Santos, Per Mertesacker czy Mikel Arteta. Mimo słabego początku Kanonierzy powoli wracają do formy i włączają się do walki o najwyższe cele.

- Osobiście jestem zadowolony ze składu, który posiadam. Do klubu dołączył Gervinho, oczywiście Nasri mógłby grać na środku, ale szczęśliwie zdołaliśmy pozyskać Artetę, który świetnie wypełnił tę lukę.

Arsene Wenger autor: Marcin Stefaniak źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125118.12.2011, 16:12

Ee tam dobrze jest; ]

Kangur96 komentarzy: 158618.12.2011, 15:54

ciekawe ilu ludzi przeczytało twój komentarz, Oldgunner3;?

Oldgunner3 komentarzy: 978118.12.2011, 13:41

Coś trzeba robić oprócz stwierdzania faktu,że nie jesteśmy w stanie finansowo rywalizować np. z City.Wiadomo,że nawet City nie jest w stanie wykupić wszystkich b. dobrych graczy po za tym nasza kadra jednak nie wygląda tak imponująco jak chciałby boss.1 klasowy bramkarz;aktualnie brak lewego obrońcy[Santos -długa kontuzja;Gibbs wiecznie kontuzjowany];brak prawego [Sagna - kontuzja,Jenkinson kontuzja],a Djourou jest tylko co najwyżej przeciętną imitacją prawego obrońcy.W pomocy trochę lepiej,ale kompletnie brak zmienników.Rosa przeciętny,Arsza słaby,Ox b.dobry,ale nie wykorzystywany[gra tylko w otoczeniu rzadziaków nigdy z podstawowym składem],Benayoun gra mało głównie ze względu na drobne urazy,może nie słaby,ale nic wielkiego nie pokazuje dotychczas nawet podstawowy gracz Ramsey miewa sporo średnich meczy,ale wobec braku alternatywy musi często grać całe mecze.Zdecydowanie równiej gra Arteta,;niezły sezon Theo lecz często brak komunikacji miedzy nim ,a resztą drużyny nie pozwla należycie zdyskontować przewagi którą wypacowuje dzięki swej szybkości i dynamice - tutaj kamyczek do sztabu trenerskiego - niech się w końcu obudzą,bo często można odnieść wrażenie,że Theo gra swój mecz,a reszta zdziwiona.Gervinho gra całkiem,całkiem lecz coś mu brakuje często gra jak jeździec bez głowy - złe decyzje,brak zimnej krwi w prostych sytuacjach.Ogólnie powinni być z niego ludzie.Nasi napastnicy to oprócz wspaniałego Robina - iluzja;zjawisko którego nie ma;Chamakh- jego grę należy skwitować słowami:''dlaczego jeszcze jest w Arsenalu?'',Park jak na razie w pełni anonimowy.Ogólnie patrząc na całą drużynę to zdecydowanie wyróżnia się 3 graczy no i Wojtek;a są to;Robin,Song i Vermaelen.Prawda jest taka,że mamy ciekawą, silna drużynę jeśli wystąpi podstawowy skład;Wojtek-SaagA,Verma.,Kościelny,Santos-Theo,Jack,Arteta,Song,Gervinho-Robin to wszystko jest ok i możemy grać,ale w przypadku kilku kontuzji jest problem gdyż wartościowi zmiennicy to:Ox,Ramsey i Per.Koniec kropka.Ciężko w ''14'' osiągnąć coś w futbolu zawodowym zwłaszcza,że zawsze jest w zespole kilka kontuzji[aktualni 3 kluczowe].Podziwiam natomiast optymizm AW ;może to tylko[mam nadzieję]zasłona dymna gdyż jest zbyt doświadczonym trenerem żeby nie zauważać problemów kadrowych.W sierpniu sprowadzając w pośpiechu kilku graczy reagował niczym strażak i nadspodziewanie łatwo udało się pożar ugasić,ale niemniej jednak wypadałoby ten gmach nieco wzmocnić i zabezpieczyć przed następnymi pożarami.

Barney komentarzy: 2098618.12.2011, 13:02

Wenger jak tak będziesz robił to nigdy nic nie wygramy.

Funt komentarzy: 16718.12.2011, 10:39

A ja bym bardzo chciał powrotu P.Senderosa !!! Jego wczorajsza forma w meczu Fulham była nie do przebicia.Sendi wróć !!!!

Wbeta komentarzy: 108318.12.2011, 10:28

Jak może być zadowolony jak mamy tylko jednego napastnika i zero bocznych ;/
W dodatku linia pomocy nie wyglada tez jakos wyśmienicie Ramsey to niestety nie to samo co Cesc ;/

arsenal141 komentarzy: 13818.12.2011, 09:00

obawiam się że arsenal się razpadnie w ciągu2-3lat;[

arsenal141 komentarzy: 13818.12.2011, 09:00

obawiam się że arsenal się razpadnie w ciągu2-3lat;[

fabregas1987 komentarzy: 2582217.12.2011, 23:55

w tej chwili nasz sklad jest slabszy, ale nadrabiaja determinacja i to jest dobre ;)

Pinat komentarzy: 2017.12.2011, 23:14

@kamil_malin
Brak trofeów jest frustrujący, wiem. Ale uważam że akurat Wenger najlepiej potrafi ocenić umiejętności zawodników, bo skoro potrafi kupić jakiś młodziaków, którzy potem są gwiazdami to nie wierze że nie potrafi ocenić zawodników z naszego obecnego składu.
Jego upartość też nam dużo daje, choćby naszego obecnego kapitana, bo każdy inny trener sprzedałby zawodnika, który tak często odnosił kontuzje. Co do naszego El Filaro to wydaliśmy za niego o ile dobrze pamiętam 2 mln, ale to jakieś wielkie nieporozumienie. W zeszłym sezonie szło nam całkiem nieźle ale zabrakło tego czegoś, tej iskry.
W tym okienku letnim pieniądze na transfery były i to nawet całkiem sporo ale jeśli oferta w wysokości 30mln za takiego Gotze nie wystarczyła no to nie przesadzajmy i nie wyrzucajmy pieniędzy od tak bo nie sztuką jest kupowanie zawodników po 50mln jak np Torresa który teraz grzeje ławe.
Z tego co wiem w Evertonie Arteta zarabiał 80tys tygodniowo a u nas dostaje tylko 70tys. Nie wiem czy podaje dokładne sumy ale mniejsza o to bo chodzi mi głównie o to że u nas dostaje mniej. Wysokość tygodniówek nie zależy od Wengera, a to właśnie one w głównej mierze odstraszają zawodników, bo wiedzą że gdzie indziej dostaną więcej.

kamil_malin komentarzy: 933217.12.2011, 22:58

@ Pinat
To też nie jest tak że Wenger jest dobry, a zarząd zły. Obie strony mają na swoim koncie sporo grzechów.
Dla zarządu liczą się tylko zyski, klub nie musi wygrywać, a w kwestii Wengera już trochę napisałem.

Wyraźnie napisałem, że są sytuacje kiedy stawianie na młodych daje nam pozytywne skutki, ale są także takie przypadki gdzie taka polityka powoduje, że klub się nie rozwija tak jak powinien.

Można było wydać 6-7 mln na Squillaciego, ale dorzucić 4-5 i ściągnąć kogoś lepszego już nie. Takich przykładów można podać więcej. Nie trzeba wielkich kwot, aby odpowiednio wzmocnić skład.

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4817.12.2011, 22:47

W styczniu tracimy Chamakha i Gervinho. Arsene, chociaż jeden raz skończ z tą upartością i zrób tę wielką frajdę i przysługę kibicom i daj krótkoterminowy kontrakt Henry'emu..

Pinat komentarzy: 2017.12.2011, 22:46

Tylko nie zapomnijcie że inne kluby nie budowały nowego stadionu, a to cholernie droga inwestycja. To że Sagna i Santos są kontuzjowani to rzeczywiście czysty przypadek. Zawsze dużo się mówi, że Wenger skąpi na tygodniówki albo na transfery ale ludzie, to nie on dysponuje tymi pieniędzmi! On ich może żądać ale to nie przynosi skutków. Poczytajcie sobie jego wypowiedzi oraz wypowiedzi m.in. naszego kochanego dyrektora ds. finansów. Wenger mówi że chce, że składa zapytania i oferty ale co z tego jak potem taki Gazidis powie że ni ch*ja bo nie potrzeba nowych zawodników. No to przepraszam bardzo ale Wenger ze swojej kieszeni nie będzie płacił piłkarzom, którzy ostatnio mają za duże mniemanie o sobie. Mówicie o Denilsonie? No to powiedzcie mi jaki klub był nim na poważnie zainteresowany w letnim okienku transferowym? A Bendter? Tyle szczekał o tym że się przeniesie ale miał za wygórowane wymagania więc poszedł na wypożyczenie. A teraz coś o samym Wengerze. Po pamiętnej porażce 8-2 na Old Trafford tylu ekspertów i samych kibiców mówiło że walczymy o LE, a teraz co? Z 17 miejsca na 5 i jak jutrzejszy mecz pójdzie po naszej myśli to jesteśmy w TOP4! Z paru młodziaków, niepewnych graczy sprowadzonych w ostatniej chwili i kilku klasowych piłkarzy stworzył zespół, który ma realne szanse na tytuł. Bo taka jest prawda. Jeśli Arsenal będzie grał z taką pasją i zaciętością jak z Chelsea to naprawdę mogą wygrać, bo City czy United jeszcze straci pkt. To że podnieśliśmy się po tak fatalnym początku to zasługa Wengera i proszę, nie zapominajcie o tym. I absolutnie nie zgodzę się z tym że stawianie na młodych zawodników jest chore. Prosty przykład to: Fabregas czy Nasri. Wenger ściąga nieznanych dzieciaków i robi z nich gwiazdy, cze chcieć więcej? Problem polega na tym, że Ci zawodnicy nie mają charakteru wojowników, chociażby jak Gerard z Liverpoolu. Jego zespół jak narazie spisuje się fatalnie ale jakoś nie słyszałem żeby on brał nogi za pas. Przywiązanie do barw klubowych traci znaczenie bo teraz rządzi pieniądz, a klub który ma bogatych właścicieli i na nich żeruje ma hitowe transfery. Mogę się założyć że mając zawodników pójdących w ogień za Arsenalem Wenger stworzyłby drużynę Niepokonanych, ale teraz żyjemy tylko w niepewności czy uda nam się zatrzymać kluczowych zawodników. Oczywiście zgodzę się też z tym że brakuje nam piłkarzy na pewnych pozycjach, a główni mi chodzi o napastnika. Bo jak nie RvP to kto? Według mnie to powinien być priorytet na zimowe okienko transferowe. Ale wszystko zależy od zarządu dlatego liczę że staną oni na wysokości zadania :)

kamil_malin komentarzy: 933217.12.2011, 22:26

@ malyglod
Pisałem o tym wielokrotnie. Zespół z sezonu 2007/08 który walczył o mistrzostwo i o mały włos nie zdobyłby tytułu potrzebował słownie DWÓCH wzmocnień. I wcale nie mówimy o kupnie zawodników za 30-40mln, lecz dwóch zawodników po 15-20mln. Wenger tego nie zrobił, powiem więcej. On fundamenty, która tamta drużyna miała wręcz rozwalił!
Nie chcę gdybać co wtedy by się stało. Ale sądzę, że sytuacja byłaby lepsza.

Jestem strasznie sfrustrowany tym co widzę. Bo nagle wielkim problemem są pieniądze. Można zbudować zespół walczący o najwyższe cele, nie wydając potężnych kwot. Tylko w odpowiednim momencie, trzeba kogoś kupić, a nie stawiać na "Denilsona", który może wypalić. Tu jest podstawa naszych problemów. Jest ich oczywiście więcej, ale skupiłem na na problemach kadrowych.

Xdkarol komentarzy: 98817.12.2011, 22:24

Czyli z serii nie zrobię Wam transferów, bo wierze w ochłapy takie jak Chamakh. Nie no super.

DeKa komentarzy: 964 newsów: 217.12.2011, 22:20

bigWorm
z tego co wiem nie ma lekko

malyglod komentarzy: 649117.12.2011, 22:19

kamil_malin, SamirRosicky->
miałem coś napisać od siebie, ale zgadzam się z waszymi wypowiedziami.
Dodam tylko tyle, że to że nie jesteśmy tak bogaci jak City nie przekreśla dobrych transferów i zwycięstwa w lidze. Nie powinno też stanowić wymówki do pozostawiania w klubie graczy typu Denilsona.

kamil_malin komentarzy: 933217.12.2011, 22:10

Wenger jest zadowolony ze składu, bo on inaczej publicznie swojej opinii nie wyrazi. Byłby to sygnał dla zawodników, że Francuz na nich nie liczy. Przecież było wiele sytuacji, w których skład wyglądał bardzo przeciętnie, a mimo to Boss twierdził, że nie potrzebujemy wzmocnień czy zmian. Momentami ma się wrażenie, że zaufanie jakim obdarza młodych zawodników jest wręcz chore. W wielu przypadkach, takie ryzyko się opłaca, jednak są takie chwile kiedy trzeba postąpić inaczej. Niestety Francuz tego nie potrafi. Bo jak można wytłumaczyć trzymanie na siłę i wiara w to, że talent Denilsona, czy kilku innych zawodników pokroju Brazylijczyka wystrzeli?

Ja się nie zgadzam z Wengerem. Są pozycje na których rzeczywiście jest nieźle, ale zobaczymy choćby co się dzieje na bokach obrony. Podstawowa para Sagna-Santos wygląda dobrze, ale rezerwowi to potężna niewiadoma. Wiecznie kontuzjowany Gibbs, oraz młody i niedoświadczony Jenkinson to nie są zawodnicy, którzy zapewnią nam odpowiedni poziom przez dłuższy czas. Wszyscy to widzą, wszyscy chcą zmian, ale charakter Wengera nie pozwala aby do kadry doszedł klasowy zmiennik. Więc jak można być zadowolonym ze składu, skoro w połowie sezonu nie można skorzystać z czwórki bocznych obrońców?! I przyczyny są różne, można obwiniać Wengera i można mówić o pechu. Ale ta druga wersja z góry jest spalona. Bo jak można mówić o pechu skoro sytuacja powtarza się od 6-7 sezonów?
Podobnie można powiedzieć o rezerwowych napastnikach czy skrzydłowych. Oni są, ale to piłkarze, którzy są w stanie coś wnieść. Serię dobrych spotkań Chamakha czy Arszawina nie pamiętają nawet najstarsi górale. Ale oczywiście, skład jest wystarczająco silny!
Jedno jest pewne, w kwestii myślenia Wengera nic się nie zmieni... jego polityka raz na jakiś czas przyniesie nam chwile radości, ale będą to jedynie krótkie momenty. Bez choćby delikatnych zmian, na więcej nie ma co liczyć. Bo co roku, w kluczowym momencie sezonu zabraknie nam kilku podstawowych zawodników i dodatkowo rezerwowi będą grali słabo.

I zgadzam się z tym co napisał SamirRosicky.

kanonier91 komentarzy: 457017.12.2011, 22:03

Arteta na środku spisuje się bardzo dobrze. Z każdym kolejnym meczem gra pewniej:) Licze na jakiś znaczący transfer w zimowym okienku... Przynajmniej jeden ale taki z pompa :)

chica10 komentarzy: 1745 newsów: 217.12.2011, 21:53

Dokładnie. Różnica jest taka, że my jesteśmy drużyną, a City to zbieranina piłkarzy i nic poza tym.

bigWorm komentarzy: 6217.12.2011, 21:48

a śledzi któs poczynania nasriego? Jaką ma forme? błyszyczy jak u nas błyszczał czy przygasł :P ? konkurencja go stłamsiła? bo nie gra caly czas w podstawie?

Wisnia1770 komentarzy: 17117.12.2011, 21:38

Ostatnio jakoś Boss coś często się podnieca nowymi jakościowymi Piłkarzami ...

Wajdos komentarzy: 163517.12.2011, 21:30

Cesc sresc. Wiadomo było że odejdzie. Ale Nasriego żałuje do dziś. Wielka szkoda. Rok temu był magiczny...

HellSpawn komentarzy: 618517.12.2011, 21:28

Wolę Artete na środku niż Na$riego...

mitmichael komentarzy: 4924317.12.2011, 21:22

Troche ubytkow w składzie jeszcze jest ale nie mozemy narzekac - 1 i 2 sezony temu bylismy w gorszej sytuacji. Mam nadzieje, ze jutro na tle takiego rywala jak City pokazemy, ze jestesmy w swietnej dyspozycji i mozemy pokonac kazdego.

Ars3n komentarzy: 1235417.12.2011, 21:15

Jak tak mowi to tylko mozna liczyc na to ,ze w zimie specjalnie nie wzmocni skladu. Czasem mysle ,ze lepiejj byloby dla nas skonczyc w zimie na 15. miejscu zeby cos ruszylo z transferami,a tak Wenger zobaczyl ,ze takim skladem moze osiagnac top4 i nie wzmocni nas oraz powie ,ze niedlugo wraca Wilshere,Sagna.Gibson ktorzy i tak juz w tym sezonie nie wzmocnia bo wroca pod koniec.

SamirRosicky komentarzy: 285317.12.2011, 21:09

Takie newsy najbardziej martwią. Uświadamiają, że ten klub nie potrafi grać przez dłuższy okres na najwyższym poziomie, bo nie jesteśmy w stanie zatrzymać piłkarzy.

"Różnica finansowa między nami, a drużynami pokroju Manchesteru City jest po prostu za duża, byśmy byli w stanie zatrzymywać zawodników na dłuższy czas." - zaraz, zaraz. Kluby pokroju Manchesteru City? Jest City, daleko nic, jest Chelsea i United i znowu daleko nic. Nie trzeba być miliarderami jak City żeby zatrzymywać piłkarzy. Do tego biedni nie jesteśmy, notujemy zyski, jako jeden z nielicznych klubów, a mimo to niektóre drużyny są w stanie się zadłużać by utrzymać najważniejszych zawodników.

Mico17 komentarzy: 6910 newsów: 117.12.2011, 21:08

Eldo

EdekSilva9 komentarzy: 273117.12.2011, 21:01

trzeba kogos kupić jeszcze

karlo komentarzy: 906917.12.2011, 20:59

Muszą być transfery.Przynajmniej jeden napastnik.

schade komentarzy: 386217.12.2011, 20:51

No właśnie chociaż jednego klasowego napadziora, no Wenger nie bądź skąpy :)

beliar komentarzy: 163917.12.2011, 20:49

czyli co z transferów nici?? Poldiego chociaż kup

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com