Powrót do wygrywania! Arsenal 5-0 Crystal Palace

Powrót do wygrywania! Arsenal 5-0 Crystal Palace 20.01.2024, 14:29, Łukasz Wandzel 1577 komentarzy

Po 3 porażkach z rzędu Arsenal pojechał na obóz do Dubaju, a po kilku tygodniach wrócił do grania, ale przede wszystkim wygrywania w Premier League. W 21. kolejce podejmowali na własnym stadionie drużynę Crystal Palace i bez wysiłku zwyciężyli 5-0.

Piłkarze Mikela Artety zaczęli od strzelania, używając swojej najgroźniejszej broni, czyli stałych fragmentów gry. Po pierwszej połowie, której bohaterem był Gabriel Magalhaes, prowadzili 2-0 po golach z rzutów rożnych. W drugiej połowie dość szybko zapewnili sobie bezpieczne 3-0, a w końcówce dubletem wynik poprawił Gabriel Martinelli.

Składy obu drużyn:

Arsenal: Raya – White, Saliba, Gabriel (81' Kiwior), Zinczenko – Odegaard, Rice (73' Jorginho), Havertz (69' Smith Rowe) – Saka, Jesus (81' Nketiah), Trossard (69' Martinelli)

Crystal Palace: Henderson – Clyne (76' Ahamada), Andersen, Guehi (87' Tomkins), Mitchell – Richards, Lerma, Hughes (68' Ozoh) – Eze, Mateta, Schlupp (76' Franca)

Pierwsze spotkanie na The Emirates po kilkutygodniowej przerwie przebiegło pod całkowitą kontrolą Kanonierów. Gospodarze cieszyli się z gola już w 11. minucie. Leandro Trossard wywalczył rzut rożny, a wykonał go Declan Rice. Środkowy pomocnik dośrodkował na głowę Gabriela Magalhaesa, który otworzył wynik spotkania. Brazylijczyk do przerwy był na boisku pierwszoplanową postacią Arsenalu. W 37. minucie ponownie wykorzystał rzut rożny, świetnie zachowując się w polu karnym. Gola zapisano jednak Deanowi Hendersonowi jako trafienie samobójcze.

Drużyna Crystal Palace poza próbami z dystansu Eberechiego Eze nie stwarzała żadnego zagrożenia pod bramką rywali, a jeszcze gorzej radziła sobie pod swoją. W drugiej połowie nadal nie znalazła sposobu na powrót do tego meczu, a Arsenalowi brakowało tylko jednego – bramek z gry. Taką wypracowali w 59. minucie. David Raya rozpoczął kontrę, Gabriel Jesus z prawego skrzydła dograł do Trossarda, a Belg przyjął piłkę, nawinął obrońcę i pewnie pokonał bramkarza Orłów.

Przy bezpiecznym wyniku Mikel Arteta wpuścił na murawę rezerwowych, dzięki czemu czas na boisku dostali m.in. Emile Smith Rowe i Jakub Kiwior. Najbardziej błysnął Gabriel Martinelli, który bardzo dobrze wykorzystał końcówkę spotkania i przełamał swoją strzelecką niemoc. W doliczonym czasie gry najpierw wykorzystał podanie Nketiaha, wyprzedził defensywę i strzelił na długi słupek. Z kolei kilkadziesiąt sekund później dostał podanie od Jorghinho i w bardzo podobnym stylu przypieczętował zwycięstwo Arsenalu.

Crystal PalacePremier LeagueRaport pomeczowy autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
sickstick komentarzy: 276930.01.2024, 15:30

@Matelko napisał: "Zawodnicy którzy mają szansę zadebiutować kiedyś w pierwszej drużynie z Akademi:

Reuell Walters
Lino Sousa
Myles Lewis-Skelly
Ethan Nwaneri
Amario Cozier-Duberry
Charlie Patino
Mika Biereth
Brooke Norton-Cuffy

Jest trochę tych talentów."

Patino, Nwaneri i Walters to już chyba nawet zdążyli zadebiutować

zdyp komentarzy: 455330.01.2024, 12:56

@Marzag: tak ale do wzocnienia jest NIE tylko napadzior. kazde okno to okazja na wzomcnienie, arteta robi swoje teraz CZAS NA EDU!

Matelko komentarzy: 320530.01.2024, 12:29

@DB10Bergkamp: chciałbym doczekać się kolejnego Polaka w pierwszej drużynie Arsenalu. Kiedyś liczyłem mocno na Bielika.

DB10Bergkamp komentarzy: 47930.01.2024, 12:16

@Matelko: juz kilka treningów zaliczył... własnie Rosiaka miałem na myśli kiedy pisałem ze jednego dnia opierdzieli giga meczyk + dołoży cos ekstra np bramke z wolnego a w nastepnym snuje się po boisku jako statysta

Matelko komentarzy: 320530.01.2024, 12:11

Ciekawe czy Michał Rosiak bedzie miał szanse na treningi z pierwszym zespołem.

Matelko komentarzy: 320530.01.2024, 12:04

@AR14: kolega niżej doskonale opisał. Zawodnik który ma 16 lat a wyróżnia się w grupie chłopaków starszych o 3-4 lata to musi mieć talent a nie tylko umiejętności.
Swoją drogą Patino jest wyceniany na 12 mln wg transfermarkt:)

Barney komentarzy: 2091530.01.2024, 11:58

Anthony Taylor głównym sędzia w meczu z Liverpoolem :)

AR14 komentarzy: 130530.01.2024, 11:51

@Matelko napisał: "Jest trochę tych talentów."

Czemu randomowych grajków nazywamy talentami?

Matelko komentarzy: 320530.01.2024, 11:43

Zawodnicy którzy mają szansę zadebiutować kiedyś w pierwszej drużynie z Akademi:

Reuell Walters
Lino Sousa
Myles Lewis-Skelly
Ethan Nwaneri
Amario Cozier-Duberry
Charlie Patino
Mika Biereth
Brooke Norton-Cuffy

Jest trochę tych talentów.

DB10Bergkamp komentarzy: 47930.01.2024, 11:35

@Ups147: masz racje!

dość mocno śledze grupy młodzieżowe Arsenalu i własnie tak jak piszesz takie podejście ma Arteta.
Zawodnicy którzy powinni dostawać reugularnie minuty z niższych grup a Arsenal nie jest w stanie im tego zagwaratnować to własnie szukaja im odpowiedniego klubu aby ich ogrywać i taka szanse wykorzystuja obecnie Patino, Biereth czy Norton-Cuffy. Niektórzy nie robia wielkich postępów jak Rekik albo przepadaja jak Taylor-Hart

Nie zgodze sie tylko do jednego że wśród młodych brakuje jakości...sa perełki albo zawodnicy którzy wyskakuja z super meczami ale nie zawsze utrzymują wysoki poziom jedak mamy nadal kilku którzy by mogli poczuć jeszcze w tym sezonie atmosfere pierwszego składu

Ethan Nwaneri - tego to chyba większośc zna a ma dopiero 16lat
Lino Sousa - jestem mocno przekonany że nie zagrał by gorzej niż Kiwior na lewej stronie i dość czesto trenuje z pierwszym zespołem wiec chyba nie tak daleko od wyjściowego składu
Chidozie Obi-Martin - nasz wonderkid z U16 wiec jakis kwadrans bym jemu dał jeszcze w tym sezonie zamiast bezproduktywnego Eddiego którego może wtedy by wstrząsnęło

jednak nie ma za bardzo co się w tym temacie rozwijać skoro do pierwszego składu na minuty nie łapią sie tacy zawodnicy jak Emile Smith Rowe

metjuAFC komentarzy: 5699 newsów: 130.01.2024, 11:25

@Ups147: to fakt, nikt wartościowy ostatnio nie opuścił akademii. Nie liczę Saki bo on już za Emerego śmigał na LO,PS.
@Szogun: Benzema nigdzie się nie rusza, ewentualnie wewnątrz Arabii.

Szogun komentarzy: 28585 newsów: 330.01.2024, 11:22

Ok. Sorki stare informacje wyskoczyły. Myślałem,że znowu coś się urodziło.

Szogun komentarzy: 28585 newsów: 330.01.2024, 11:20

Fraser Flatcher: Exclusive: Arsenal have discussed loan move for Karim Benzema and are considering a move for the French striker.

Ups147 komentarzy: 346630.01.2024, 11:18

@metjuAFC: To już trzeba pytać w innych zespołach, czemu nikt ich nie chce wypożyczyć. Przecież oni mają tam jakieś wystawkę, masz ligi młodzieżowe, masz młoda lm, to nie jest tak, że nie mają się gdzie pokazać. Myślisz, że jakby dostali parę ogonów czy 1 mecz na sezon w dorosłej piłce to by ich ktoś wtedy wziął? Jak patrzę ilu niby utalentowanych gości przewijało przez nasze akademię, a potem gineli, to mnie już po prostu nie dziwi, że mu z nich nie korzystamy.

mruw komentarzy: 413430.01.2024, 11:17

W Arsenalu zdaje się jest polityka wysyłania młodych talentow na wypożyczenia. Zawodnicy którzy są na tyle dobrzy żeby móc pukać powoli do pierwszej jedenastki są po prostu wypożyczani, a jak już są gotowi to wprowadzani. Tak się stało z Salibą, to się dzieje z Bietethem i Patino, to też się działo z Balogunem, ale okazał się za słaby. Po co wystawiać jakiegoś juniora w meczu o puchar tymbarka na 2 min (jest masa grajków z pierwszej drużyny która też chce i potrzebuje minut), jak można mu dać grać normalnie w młodzieżówkach a w zimie wysłać na wypożyczenie gdzieś gdzie będzie miał szansę występować regularnie.

Matelko komentarzy: 320530.01.2024, 11:16

Raya, White, Saliba, Gabriel, Zinchenko, Partey, Rice, Odegard, Saka, Martinelli, Jesus.

Chciałbym doczekać się w tym sezonie takiej wyjściowej jedenastki.

metjuAFC komentarzy: 5699 newsów: 130.01.2024, 11:12

@KapitanJack10: @Ups147: w talim razie dlaczego nie są wypożyczani? Kolejni do zapomnienia? Tu jest problem bo ani nie łapią minut ani nie są wypożyczani. Jedyne na co mogą liczyć to trening z pierwszą drużyną. A co do jakości młodzieży to skoro jest taki problem to może i tutaj potrzebna jest jakaś rewolucja?

Barney komentarzy: 2091530.01.2024, 10:55

Pany co myślicie ,żeby postawić u buka na Złotą rękawice Rayi kurs 7 przy mniejszej ilości meczów i remisie z edersonem lub innym bramkarzem wygrywa Dawid ?

Ups147 komentarzy: 346630.01.2024, 10:54

@metjuAFC: Od tego są wypożyczenia, a nie puchary.

KapitanJack10 komentarzy: 5387 newsów: 430.01.2024, 10:50

@metjuAFC: Odniosę się do Twojego komentarza, bo nie chce mi się do wszystkich. @metjuAFC napisał: "Oczekujemy tego, że w meczach o nic czyli takich jak te z istatnich kolejek w LM, gdzie nie musieliśmy już wystawiać pierwszego składu zostanie desygnowany do gry choć jeden z rzekomo bardzo utalentowanych młodzików."
Ostatniej* kolejce LM. Mieliśmy tylko jeden mecz o nic w LM i Arteta dał zagrać rezerwowym. Poza tym od razu w Pucharze FA dostaliśmy Liverpool, a w Carabao Brentford i West Ham. Nie były to idealne mecze do eksperymentowania, bo wciąż oczekiwano od nas wygranych. (A i tak z Brentford zagrał Sagoe.Jr). I dobrze napisałeś o "rzekomo" utalentowaniej młodzieży. Opieramy naszą wiedzę o newsach w stylu "ten i ten jadą z pierwszą drużyną na obóz". I to już w naszych oczach wielkie talenty. Nwanieri był chwytem marketingowym i już został okrzyknięty wonderkidem. W naszej młodzieży było wielu takich, co mieli być gwiazdami, a niewielu się wybiło. Czasem trzeba wziąć pod uwagę, że nawet wyróżnianie się w u21 nie jest wystarczające, żeby sobie poradzić, a u nas nie wyróżnia się nikt. @metjuAFC napisał: "Arteta tymczasem na środek obrony wprowadził mocno eksploatowanego Rice'a."
Gdyby jutro kontuzji dostał Saliba, to cieszę się, że mamy tam wypróbowanego Rice'a, a nie bliżej nieokreślonego 18-latka. @metjuAFC napisał: "Emery nie bał się postawić na Sakę czy ESR. Papcio w obliczu kontuzji Debuchy'ego wprowadził Bellerina."
I gdzie doszli? Nie bali się i walczyli dzielnie o 4 miejsce w lidze, ale niestety nie udało się. Wyniki są najważniejsze.

Koniec końców wracamy do tego co napisałem. Oczekujemy minut. Nie ważne ile, nie ważne dla kogo, nie ważne czy da to pożądany skutek, czy się uda czy nie. Mają być minuty. To nie jest rozwijanie młodzieży. To jest chaos.

metjuAFC komentarzy: 5699 newsów: 130.01.2024, 10:42

@Ups147: stawianie na młodych zawodników, a wprowadzanie graczy z akademii to dwie inne rzeczy i to należy rozróżniać. No właśnie chociażby ten jeden mecz... Spójrz na Liverpool, który w meczach pucharowych korzystał z wychowanków. Tam regularnie co sezon wprowadzani są nowi gracze.

Ups147 komentarzy: 346630.01.2024, 10:32

Artecie można wiele zarzucić, ale pisanie o jakimś stawianiu na młodzież, gdzie my mamy chyba 2 najmłodsza kadrę w lidze, to jest jakaś abstrakcja. Zresztą ile tych spotkań o pietruszkę mieliśmy w tym sezonie? 1 z PSV? Kiedy on ma wystawiać tych wyśmienitych zawodników z akademii? My mamy wygrywać i liczyć się na każdym froncie, a nie bawić się w Football Managera.

FlameDood komentarzy: 140130.01.2024, 10:24

Standardowo 3 pkt dziś to obowiązek. Forest mają mecz w nogach sprzed paru dni, do tego wielu nieobecnych w kadrze. Co może im pójść na rękę to oczywiście mecz u siebie na City Ground gdzie atmosfera jest zawsze gorąca i łatwo się nie gra. Dziś zwycięstwo i nakręcamy się na mecz z Liverpoolem by godnie pożegnać Kloppa na Emirates - oczywiście nasza wygraną.

Zloty komentarzy: 76630.01.2024, 10:20

@GreKa: Napisałem to czego nie robi nasz trener a powinien próbować częściej stawiać na młodych w meczach o nic

dan komentarzy: 59530.01.2024, 10:09

@sWinny: i jeszcze mają mecz z piątku w nogach, tylko 3 punkty.

sWinny komentarzy: 782530.01.2024, 10:07

Ale długa lista nieobecnych w Nottingham. Oby nam się łatwiej grało :)

Fajnie jakby Japonia jutro odpadła to może Partey i tomi byliby dostępni na Lpool. Duże wzmocnienie.

ozzy95 komentarzy: 1937 newsów: 130.01.2024, 09:59

@metjuAFC napisał: "czego oczekujemy? Oczekujemy tego, że w meczach o nic czyli takich jak te z istatnich kolejek w LM, gdzie nie musieliśmy już wystawiać pierwszego składu zostanie desygnowany do gry choć jeden z rzekomo bardzo utalentowanych młodzików."

No może właśnie w tym jest problem, że niektórym się tylko wydaje, że to są bardzo utalentowani młodzi gracze, bo jeśli ESR i Saka wypalili ostatnio z Akademii to takich jak oni jest u nas na pęczki i tylko czekają w kolejce blokowani przez Artetę.... Szczerze jak na nasz poziom Akademii taki ESR, Saka, Nelson, Nketiah, Balo to i tak dużo na takie 5 ostatnich lat. Nwaneri ma łątkę talentu, super niech się rozwija i trenuje, nie po to chcieli go zatrzymać pewnie, by nie dostał szansy w dłuższym okresie, ale on też ma 16/17 lat dopiero, ma czas.

Ups147 komentarzy: 346630.01.2024, 09:55

@metjuAFC napisał: "Arteta mocno rozwinął i Martinellego i Sakę, ale nie dodał do zespołu nic nowego choć miał ku temu okazje we wspomnianej LM czy chociażby w pierwszych etapach pucharów Carabao i FA."

A może po prostu przeceniamy nasza akademię i tam nie ma zawodników nadających się do drużyny? Nawet patrząc na to jak te nasze największe talenty po odejściu sobie radzą, to mnie nie dziwi, że u nas nie dostawali szans.

metjuAFC komentarzy: 5699 newsów: 130.01.2024, 09:24

@KapitanJack10: czego oczekujemy? Oczekujemy tego, że w meczach o nic czyli takich jak te z istatnich kolejek w LM, gdzie nie musieliśmy już wystawiać pierwszego składu zostanie desygnowany do gry choć jeden z rzekomo bardzo utalentowanych młodzików. Arteta tymczasem na środek obrony wprowadził mocno eksploatowanego Rice'a. Emery nie bał się postawić na Sakę czy ESR. Papcio w obliczu kontuzji Debuchy'ego wprowadził Bellerina. Arteta mocno rozwinął i Martinellego i Sakę, ale nie dodał do zespołu nic nowego choć miał ku temu okazje we wspomnianej LM czy chociażby w pierwszych etapach pucharów Carabao i FA.

Mastec30 komentarzy: 621030.01.2024, 08:56

@KapitanJack10 napisał: "Zadajmy sobie pytanie czego oczekujemy pod pojęciem "wprowadzania młodzieży"? Skoro zrobienie z 19-latka wkraczającego w świat dorosłej piłki, gwiazdy światowego formatu nam nie odpowiada, a odpowiadałoby danie kilkuset minut komukolwiek z młodzieżówki w jakichkolwiek okolicznościach, to chyba nie myślimy w odpowiedni sposób."

Chwała Artecie że rozwinął kilku młodych których już miał w składzie. Tego mu nikt nie zabiera. Zresztą nie tylko tych rozwinął, innych też ale 4 lata jest na stanowisku. Były różne sytuacje spowodowane kontuzjami, krótką ławką a Mikel dosłownie nie wypróbował żadnego innego zawodnika z akademii. Nie chodzi o to, żeby wciskać ich na siłę ale też rozwój zawodnika często zaczyna sie właśnie od tych kilkuset minut. Raz zaskoczy raz nie. Czasem trzeba zaryzykować. Taki Balogun dostał kupe minut w Reims, nastrzelał bramek i w najgorszym wypadku z kogoś takiego wpada fajna kasa. A w tym sezonie były sytuacje, chociażby mecz z Lens i PSV w LM gdzie można było sprawdzić kogoś w warunkach meczowych. A my tymczasem zamiast minut dla Waltersa dostaliśmy Rice na ŚO w drugiej połowie PSV. I jaki jest w tym sens ? Święte prawo Artety dobierać taki skład jaki chce ale ewidentnie nie ma w nim tej odwagi na postawienie czasem na kogoś innego niż żelazny skład. Już nie wspominając nawet o kimś młodym bez doświadczenia.

WindKai komentarzy: 88530.01.2024, 08:45

O ile poniekąd zgodzę się z tym, że Mikel nie daje szans zawodnikom z akademii, bo zdarzają się spotkania, gdzie można byłoby sprawdzić chociaż jednego młodego piłkarza, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę nasze braki kadrowe (przykładem mecz z PSV czy mecze pucharowe), tak nie zgodzę się co do tego, że Arteta nie daje szans ESR.

Emilowi szans najbardziej nie dają kontuzje i aktualna taktyka w której nie może się odnaleźć. Może, gdy kontuzje będą go omijać, to "nauczy się" tej roli 8ki czy 10ki w naszym aktualnym systemie. Aktualnie Mikel wprowadza go powoli z ławki, pewnie mając w głowie historie jego urazów.

Anglik w sezonie 20/21 opuścił 15 spotkań z powodu kontuzji, w sezonie 22/23 opuścił tych spotkań 14, a w aktualnym sezonie pauzował od 31 października do 10 grudnia, opuścił 9 spotkań.

Do tego dochodzi fakt, że jak każdy piłkarz po dłuższej absencji, Anglik jest wprowadzany ostrożnie, żeby nie odnowić urazu.

Jeśli ESR w końcu będą omijać kontuzje, a do tego zarówno na treningach, jak i na boisku kiedy dostanie swoje minuty, będzie pokazywał się z dobrej strony, to Mikel na pewno będzie na niego stawiał, czy to z ławki czy to od pierwszych minut.

Żeby nie było, sam bardzo lubię tego chłopaka, to NASZ człowiek, Kanonier, który jest zarówno naszym piłkarzem jak i kibicem. Życzę mu żeby omijały go wszelkie kontuzje, żeby wskoczył na najwyższy poziom i zagościł na stałe w pierwszym składzie.

Póki co z CP dał całkiem niezłą zmianę, co prawda nasi rywale byli już na deskach, ale mimo wszystko. Wyglądał świeżo, pokazywał się do gry, oby tak dalej i jak już napisałem, oby tylko omijały go kontuzje.

Dzisiaj gramy z Nottingham Forest, zobaczymy ile minut ESR dostanie od Artety, ale najważniejsze to wygrać ten mecz, a później w końcu ograć Liverpool.

FilipCz komentarzy: 186530.01.2024, 08:44

@KapitanJack10: i na co Ci tyle plusów z jednego komentarza? Pisz normalnie, nie wygłupiaj się :X

PS. Mądrego to dobrze posłuchać, yy poczytać.

sidtsw komentarzy: 308630.01.2024, 08:40

@Garfield_pl: no i za tą własnie trafnsormacje najbardziej szanuje Artete, ale czas zacząć mityczną piątą faze, mam nadzieje ze juz w nastepnym sezonie bo cierpliwosc niektorym sie konczy.

johnnycage1909 komentarzy: 107330.01.2024, 08:30

Dawac meczowego newsa

GreKa komentarzy: 339230.01.2024, 08:01

@Zloty napisał: "Dajemy odpocząć zawodnikom podstawowego składu w meczach o nic i przy okazji odbudować formę rezerwowych
Czego nie rozumiesz ?"

To przeczytaj jeszcze raz co napisałeś o ESR

Garfield_pl komentarzy: 2799930.01.2024, 07:58

Bekkering to mi słownik zmienił z Bellerina :D

Garfield_pl komentarzy: 2799930.01.2024, 07:57

@sidtsw napisał: "jak to mozliwe ze po tak dlugim czasie, i tak wielu okienkach Arcziego w klubie ciagle tyle dziur w skladzie i wąska kadra o ktorej on sam mowi???"
To pokazuje jak w czarnej d... Byliśmy w ostatnich latach;) ostatnio gdzieś widziałem, że 3 lata temu w obronie smigali Luiz Sokratis Mustafi Kolasinac Bekkering Holding ....

chicken1990 komentarzy: 120930.01.2024, 07:54

@KapitanJack10: Nie do końca tak to wygląda jak opisujesz. Były sytuacje gdzie tym chłopakom można było dać kilka minut na okrzepnięcie z atmosferą dużego stadionu. Były mecze o pietruszkę w których mogli dostać trochę czasu ale akurat Arteta im tych szans faktycznie nie daje. Mecz z PSV? Może taki Lino Sousa by uniósł ciężar i nie musielibyśmy się męczyć z Kiwiorem na boku obrony.
Porównaj składy z faz grupowych LE za Wengera i Emerego a za Artety.
Mikel kosztem Saliby zgłosił do rozgrywek fazy grupowej Mariego który był wtedy kontuzjowany do grudnia więc i tak nie mógł grać.
Guardiola i Klopp jakoś potrafią dać młodym te minuty. I to nawet w ważnych meczach. Przypomnij sobie zmiany Kloppa w Pucharze Anglii. 70 minuta i wchodzi dwóch małolatów. Szerzej nieznany nikomu Bobb robi punkty dla City.

Zloty komentarzy: 76630.01.2024, 07:49

@GreKa: Dajemy odpocząć zawodnikom podstawowego składu w meczach o nic i przy okazji odbudować formę rezerwowych
Czego nie rozumiesz ?

sidtsw komentarzy: 308630.01.2024, 07:45

w końcu dzień meczowy.. COYG !!!

Furgunn komentarzy: 922430.01.2024, 07:41

Transfery, transfer, chociaż jakieś wypożyczenie.
Na ostatnie dni stycznia to moje życzenie.

:D

GreKa komentarzy: 339230.01.2024, 07:37

@Zloty napisał: "co robi nasz trener w meczach o nic daje 15 Emilkowi który z Saka uratowali mu stanowisko pracy kiedy w Arsenalu paliła się trawa na stadionie ze złości niezadowolonych kibiców"
Czyli co? Nie trzeba trenować, można być pod formą. Gramy za zasługi? Za zasługi z przed dwóch sezonów?

Zloty komentarzy: 76630.01.2024, 07:18

@KapitanJack10: Puchar Angli według mnie to powinien być test dla młodych tak samo pucha ligi czy jak to się nazywa.Gaurdiola pokazał też młodych w lide mistrzow w meczu o pietruszkę.A co robi nasz trener w meczach o nic daje 15 Emilkowi który z Saka uratowali mu stanowisko pracy kiedy w Arsenalu paliła się trawa na stadionie ze złości niezadowolonych kibiców

Marzag komentarzy: 41242 newsów: 129.01.2024, 23:11

@zdyp napisał: "mowilem Ci, 1go przychodzi Marzag i oglasza; w styczniu nie da sie wzmocnic! ;dd"
Czasem się da, ale to są rzadkie sytuacje zwłaszcza że my potrzebujemy wzmocnień na pozycji napastnika, nikt nie sprzeda Ci swojego podstawowego napastnika w formie w środku sezonu. Więc finalnie masz wybór, kupić kogoś kto prawdopodobnie nie będzie wzmocnieniem, albo poczekać do lata i kupić kogoś poważnego.

KapitanJack10 komentarzy: 5387 newsów: 429.01.2024, 23:06

@metjuAFC napisał: "Szkoda, że Arczi nie wprowadza młodzieży do drużyny. Zazwyczaj jak już są powołani okupują ławkę rezerwowych."
Wprowadzanie młodzieży to bardzo populistyczne sformułowanie i łatwo Artetę krytykować, ale imo to nie takie proste jak się wydaje.
Czego w zasadzie oczekujemy mówiąc "Niech wprowadza więcej młodzieży". Bo mam czasem wrażenie, że chcielibyśmy, żeby niczym w Ekstraklasie był próg minut, który w ciągu sezonu musi być osiągnięty przez zawodnika u19. I to jeszcze z zastrzeżeniem, że zawodnik musi zadebiutować w obecnego szkoleniowca. Wtedy byłoby dobrze. 'Arteta dał łącznie 1500min w sezonie młodzieżowcom - tak, on umie wprowadzać młodych do składu'.
Przecież to głupie.
Grać mają najlepsi. Mając w obwodzie utalentowanego grajka, można myśleć o dalekiej przyszłości i szukać mu minut. Ale po pierwsze nie na siłę, a po drugie nie ma żadnej zasady mówiącej, że rozwinąć może się tylko taki piłkarz, który dostawał ogony w pucharach w seniorskiej drużynie. W skrócie: masz wonderkida w u21? Dawaj mu minuty, ale jak mu nie dasz to brak tych ogonów nie zniszczy mu kariery.

A co do samego Artety argument o wprowadzaniu młodych jest bez sensu. Bo gdy mówi się o tym, że Arteta ma jedną z najmłodszych 11 w lidze, to mówi się "ale to nie on ich wprowadzał". Saka zagrał za Emery'ego 15 razy. Gabi 11 razy. Saka był wtedy lewym wahadłowym/lewym skrzydłowym. Martinelli połowę meczów zaczynał jako napastnik i był wart ok 20mln. Obaj byli utalentowani, ale to wciąż były dzieciaczki. Progres jaki zaliczyli za Mikela to jest kosmos. Naprawdę uważacie, że to zasługa Emery'ego? Arteta nie bał się dawać Salibę na wypożyczenie za wypożyczeniem. Wiedział, że nie jest gotowy, a nie może go rozwijać na tak newralgicznej pozycji. Pewnie niejeden z nas by powiedział "jak ma talent to niech się ogrywa", "gorszy niż Luiz nie będzie". Być może dzieciak by się spalił na starcie i teraz byśmy mieli kichę a nie top ŚO ligi? Miało być tak nieumiejętne zarządzanie zawodnikiem, a wyszedł strzał w 10. No tak, ale to Emery go kupił, a rozegrał się na wypożyczeniach.
ESR też był wprowadzony przez Unaia. Całe 9 meczów. Później wybuch formy za Artety, seria kontuzji i teraz ma nad sobą płaszcz ochronny. Nic na siłę.

Rozwój tej 4 jest niewątpliwy za Artety. Z dzieciaków stali się podstawowymi zawodnikami czołowej ekipy z PL i reprezentantami topowych krajów. Problem w tym, że pierwsze ogony złapali wcześniej, więc cała zasługa musi Artecie zostać odebrana.

Zadajmy sobie pytanie czego oczekujemy pod pojęciem "wprowadzania młodzieży"? Skoro zrobienie z 19-latka wkraczającego w świat dorosłej piłki, gwiazdy światowego formatu nam nie odpowiada, a odpowiadałoby danie kilkuset minut komukolwiek z młodzieżówki w jakichkolwiek okolicznościach, to chyba nie myślimy w odpowiedni sposób.

sidtsw komentarzy: 308629.01.2024, 23:05

@Garfield_pl: jak to mozliwe ze po tak dlugim czasie, i tak wielu okienkach Arcziego w klubie ciagle tyle dziur w skladzie i wąska kadra o ktorej on sam mowi???

Jogurt komentarzy: 166029.01.2024, 22:50

tak sobie pacze na transfermarkt i kadra city liczy 23 zawodnikow, w tym 4 bramkarzy :O kilku mlodzikow a poza tym wszyscy top lvl.
dla przyklady my mamy 26, w tym 3 bramkarzy. a co do reszty zawodnikow to jednak troche nam do city brakuje :|

Fabri4 komentarzy: 9981 newsów: 5029.01.2024, 22:28

Ile możemy zgarnąć za takiego Parteya, bo jego sprzedaż to lepsza niż transfer Mbappe

Garfield_pl komentarzy: 2799929.01.2024, 22:22

Arteta: “It wasn't possible to do any January deals. We didn't have capacity to improve the team in the way that we think we want to improve it. So we decided not to do something yet”.

“We have one of the thinnest squads in the league, that's for sure”, told @tntsports.

metjuAFC komentarzy: 5699 newsów: 129.01.2024, 21:46

@Garfield_pl: te słowa są budujące, ale rzeczywistość jest inna. ESR największą szansę dostał kiedy Artecie pod koniec 2020 roku palił się grunt pod nogami. Tak naprawdę potem przepadł po jednej z kontuzji. Szkoda, że Arczi nie wprowadza młodzieży do drużyny. Zazwyczaj jak już są powołani okupują ławkę rezerwowych.

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com