Wenger: Almunia zbyt wiele od siebie wymaga

Wenger: Almunia zbyt wiele od siebie wymaga 07.02.2010, 11:52, Filip Kliber 43 komentarzy

Francuzki szkoleniowiec Arsenalu twierdzi, że pozycja bramkarza jest najtrudniejszą ze wszystkich, a Manuel Almunia dodatkowo wymaga od siebie więcej, niż powinien.

Po przegranym w zeszłym tygodniu spotkaniu przed własną publicznością z Manchesterem United, Hiszpana zalała fala krytyki. Pierwsza bramka zdobyta przez drużynę gości, a konkretnie Naniego, została zaliczona na konto trzydziestodwulatka po tym, jak ręką wbił piłkę do własnej bramki.

Mimo to Wenger oznajmił, że ma do hiszpańskiego golkipera pełne zaufanie i w dzisiejszym spotkaniu również na niego postawi. Co więcej, Francuz bronił go wyznając, że bramkarz to najtrudniejsza pozycja na boisku.

- Patrząc na mecze najlepszych drużyn Europy można wywnioskować, iż rola bramkarza jest najtrudniejszą z ról, gdyż pod bramką wszystko dzieję się w niezwykle szybkim tempie - mówi Wenger.

- Różnica, jaka występuję w porównaniu bramkarza do innych pozycji, jest zawsze fala krytyki po przegranym meczu. Jeżeli napastnik zmarnuję dwie stu procentowe okazję na strzelenie bramki, lecz później dwie wykorzysta - zostaje bohaterem. Natomiast jeżeli bramkarz rozgrywa świetne spotkanie i przydarzy mu się jedna pomyłka - winy przegranego meczu są zrzucane na niego.

- Bramkarze podczas meczu są pod ogromną presją, gdyż grają ze świadomością "wpuszczę bramkę i pogrążę moją drużynę". To faceci od "czarnej roboty".

- Myślę, że po prostu Manuel zbyt wiele od siebie wymaga.

Menedżer zaznaczył, iż niepewna linia obrony, a nie bramkarz, który ma słabszy dzień może wpłynąć na losy meczu.

- Uważam, że obrońca ma ten sam problem, gdyż także gra pod wielką presją i może przesądzić o losach spotkania. Na przykład, jeżeli zamiast podać do partnera z drużyny, znajdującego się od niego w odległości 5 metrów, podaję do przeciwnika, który wychodzi na pozycję sam na sam z bramkarzem. Zawsze powinno się rozpatrywać akcję od początku do końca, zanim posądzimy bramkarza o wpuszczenie bramki - zakończył Boss.

Arsene WengerManuel Almunia autor: Filip Kliber źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
Michal95 komentarzy: 111313.02.2010, 15:25

To bardzo dobrze, że Almunia dużo od siebie wymaga. Niestety, z całym szacunkiem dla tego bramkarza, jest trochę zbyt słaby aby grać w Arsenalu. Gra nierówno. Przytrafiają mu się koszmarne wpadki jak ta w spotkaniu z Manchesterem. Moim zdaniem nie wytrzymuje stresu w najważniejszych spotkaniach. Mam nadzieję, że to poprawi albo usunie sie w cień i pozwoli zająć miejsce w bramce Arsenauy jakiemuś ewentualnemu nowemu nabytkowi Wengera.

Jamaal komentarzy: 3909.02.2010, 07:16

Almunia to nie jest bramkarz. Jedyny jego sukces to trafienie w crossbar challange ;P

bardeq komentarzy: 10808.02.2010, 08:55

tu akurat wenger gada jak potluczony. to ze broni swoich zawodnikow to spoko, ale w tak nieudolny sposob to wola o pomste do nieba. argumenty w stylu bramkarz czuje presje,ze jak pusci bramke to cala wina spadnie na niego sa zalosne. to jest bramkarz seniorskiej druzyny czy junior mlodszy w lidze okregowej do chu...? jak obronca traci pilke i gosciu strzela sam na sam , to w zyciu nie spotkalem sie z tym zeby ktos obwinial bramkarza. jak eduardo jeb... 3 setki a potem jeszcze nie strzela karnego to wina za przegrany mecz jest jego a nie almuni ktory jak co mecz puscil babola. I to wie kazdy i nikt za nic sie nie przypier... wszyscy za to maja zal ze przecietny bramkarz jak almunia broni w swietnej druzynie jaka jest arsenal, a niepotrafiacy przyznac sie do bledu wenger broni jego i siebie za wszelka cene uzywajac do tego o zgrozo beznadziejnych i inantylnych argumentow. wrrr

Fabregas_93 komentarzy: 26707.02.2010, 20:37

Potrzebny nam nowy bramkarz i tyle!

Cesc_Fabri_4 komentarzy: 113407.02.2010, 20:09

Almunia w tym sezonie broni jak nie wiem kto. Tylko jak Wenger chce wygrywać, to niech robi transfery, a nie żuli kasę.

boss komentarzy: 8507.02.2010, 19:48

Cały cas wspominam mecze w LM w których bronił Mannone i nie było tak źle w końcu wyszliśmy z 1 miejsca. Wenger mógłby dać mu szanse chociaż na 1 czy 2 mecze. Prawde mówiąc nie mamy już nic do stracenia to co było w naszym zasięgu już się oddaliło na dobre a w big four i tak będziemy. A jeśli będzie bronił świetnie, a Petr i Edwin popełniął kilka błędów mamy szanse dalej walczyć o najwyższy cel ligi.

bartios komentarzy: 55907.02.2010, 18:39

Ja bym sprzedał almunie i kupiłbym Valdesa albo Pepe Reine.

Szef komentarzy: 1303507.02.2010, 17:41

trzeba nam klasowego bramkarza i to od zaraz a nie Almunie, jego czas juz sie skonczyl i mowie to juz od dawna

sebo656 komentarzy: 182507.02.2010, 16:24

ehhh przecież z druzyn chociazby w wielkiej czworce nasz bramkarz jest na szarym końcu...
a i znajda sie z innych druzyn lepsi, wiec jesli almunia nie wytrzymuje presji to czas na zmiany...
dla mnei to wytlumaczenie nie ma wogole sensu

Nie widziałem fantastycznego sezonu 08/09, ale widze cały ten i komentuje "jest do dupy".

batofator komentarzy: 237607.02.2010, 16:06

gdybym miał porównać Wengera do jakiegoś zwierzaka, to niestety chyba byłby to osioł ze względu na jego upór. Zgadzam się z Pajdim

Kaniel komentarzy: 9807.02.2010, 15:50

Na miejscu Wengera kupiłbym Carrasso.

JacOsc komentarzy: 93607.02.2010, 15:36

W sumie wkurza mnie to co mówicie... Almunia obronił nam w sumie cały ubiegły sezon ;/ Bronił fantastycznie. Zasługuje na słowa uznania. Nie można go opieprzać za to, że ma słabszy sezon. Nawet Henremu sie taki trafił! Ale o nim nikt nie mówił jak o Manuelu...

JacOsc komentarzy: 93607.02.2010, 15:35

Fidel? :F Green jest świetny, nie ma porównania...

pajdi komentarzy: 378007.02.2010, 15:17

W lidze jest mnóstwo drużyn , które mają lepszego golkipera w bramce , Manu , Chelesa , Liverpool , City , Porstmuth (James) Aston Villa ( Fidel ) , Bolton (Robinson ? ) Everton ( Howard ) West Ham ( Green ) to są na bank lepsi bramkarze od Almuni ..

szalen komentarzy: 198207.02.2010, 14:47

Nie ma co ukrywać bramkarzy mamy jednych z najsłabszych wśród najlepszych drużyn kontynentu. Trzeba coś z tym zrobić.

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11507.02.2010, 14:40

Wiadomo, że nie będzie krytykował swoich zawodników na łamach prasy, ale nasz bramkarz zasłużył na nią jak nikt inny. W tym sezonie jest cieniem samego siebie, nie potwierdza założenia, że golkiper im jest starszy, tym lepszy, ponieważ zeszły rozgrywki były o wiele lepsze dla Almunii niż obecne. Hiszpan ma już swoje lata, a na ławce znajdują się jego lepsi i bardziej obiecujący bramkarze, co nie znaczy, że Almunii najchętniej pozbyłbym się wraz z Fabiańskim. Jednym z ważniejszych zadań dla Wengera w letnim okienku transferowym powinien być zakup nowego bramkarza, który będzie zasługiwał na grę dla takiego klubu jak Arsenal.

Nie oszukujmy się, nasz numer jeden znajdowałby się w dole tabeli, jeśli ktoś uwzględniłby najlepszych piłkarzy na tej pozycji w PL. Zmiennicy również pozostawiają wiele do życzenia. Dobry klub nie powinien pozwolić sobie na grę z tak słabymi bramkarzami w składzie. To nieodpowiedzialne i zaważa o końcowych wynikach, bo dla przykładu niektórzy bramkarze potrafią wygrać mecz w pojedynkę. Mam tu na myśli Llorisa, Mandandę, Akinfiejewa, Asenjo, Harta, Sorensena, Adlera, Neuera lub Kameniego, których z chęcią widziałbym na ES.

wronka25 komentarzy: 224507.02.2010, 14:27

w tym sezonie to mamy najslabszych bramkarzy w histori Arsenalu

hollarafal komentarzy: 28507.02.2010, 13:38

Lloriss i almunia na wakacje :)

Strzelba komentarzy: 2369 newsów: 26407.02.2010, 13:33

Musi od siebie dużo wymagać aby być lepszym i wciąż się doskonalić - a jest trochę za słaby na bramkarza Arsenalu.

Kondzior12 komentarzy: 490007.02.2010, 13:31

Trzeba go sprzedać i zapytać się o Llorisa.

mroziu komentarzy: 11407.02.2010, 13:15

I tutaj z calym szacunkiem dla Wengera jednak nie zgodzilbym sie z jego zdaniem. Jak juz kiedys mowiono, ze Wenger nie potrafi pocisanc swocih zawodnikow, zwlaszcza oficjalnie. A moze to i dobrze,ze nie robi tego oficjalnie. Ale mam nadzieje ,ze wie i widzi, ze naprawde Almunia jest srednim bramkarzem i tyle. Tu nie ma co go bronic. On albo gra srednio albo slabo. W lidze angileskiej moge wymienic 10 lepszych bramkarzy od niego, a on gra w 3 zespole ligi!!! Nie rozumiem Wengera w tym temacie. Ile mozna patrzec na kolejne dokladanie cegielek do kolejnych porazek. Praktycznie w wiekszosci goli starconych przez nasz zespol Almunia ma udzial. To kiedy my zobaczymy jak on mecz wybroni....raz na 2 lata. I chodzi o to ze nawet jakby trzymal odpowiedni poziom to by bylo spoko, nie popelnial by tych wszystkich bledow, bronil to co do niego nalezy to byloby dobrze. Ale on i tak gra ponizej tego...

Kleiter komentarzy: 10207.02.2010, 13:14

@page: Proszę Cię... Trudno, żeby publicznie krytykował swoich zawodników...

@gooner80: Akurat to, że Almunia zbyt wiele od siebie wymaga może być prawdą, bo skoro nawet Arshawin mówi, że Manuel na treningach pracuje ciężej niż inni to jednak o czymś świadczy...

Jednak to wszystko i tak nie zmienia faktu, że Almunia jest bramkarzem tylko średnim. Jest zbyt mało pewny siebie, ma za słaby refleks, za często panikuję...
Fakt, tamtem sezon miał naprawdę dobry, ale to ile nam w tegorocznych rozgrywkach meczy zawalił woła o pomstę do nieba! Zdecydowanie Manuel nie jest zawodnikiem, który powinien być numerem 1 w takim klubie jak Arsenal.
Po za tym swoje lata On już ma, więc raczej nie spodziewam się, że nagle jego ukryte umiejętności po prostu eksplodują...
IMO, po tym naszym maratonie w PL Boss powinien dać szansę Fabiańskiemu, bądź Mannone. Wtedy pozostaje nam mieć nadzieję, że w przypadku któregoś z nich będziemy świadkami wybuchu talentu. Jeżeli nie, to w lecie raczej konieczny będzie zakup klasowego goalkeepera.

kjubol komentarzy: 101007.02.2010, 13:13

Almunia ostatnio broni bardzo słabo. Zdarza mu się wiele łatwych i głupich błędów. Chciałbym abyśmy go sprzedali i kupili lepszego klasowego bramkarza, ale naszą przyszłością jest Mannone i Szczesny.

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1507.02.2010, 13:05

Almunia jest dobrym bramkarzem, ale jak na zawodnika światowej klasy, to trochę za dużo popełnia prostych błędów.

fabregas1987 komentarzy: 2582207.02.2010, 12:48

mannone i fabian hmn...
ja nadal sie trzymam tego, ze zaden z nich nie jest lepszy od Manuela.
wiadomo, ze Lehmann byl klasa sama w sobie, ale nie mozna nam narzekac, pzreciez wsztscy wiemy, ze niekogo na te pozycje nie kupimy...

radzio_TRN komentarzy: 2724 newsów: 1307.02.2010, 12:42

popatrzmy na innych bramkarzy Top4, przykładowo taki Reina uratował wczoraj Liverpoolowi 3 punkty. Czy możemy tego oczekiwać od Almunii? Jak najbardziej, jesteśmy przecież klasowym zespołem. Ale czy możemy się tego po nim spodziewać? Niestety nie..

Specu1990 komentarzy: 69607.02.2010, 12:41

ja bym postawił już na tego Vito prędzej a najbardziej na Łukasza

gooner80 komentarzy: 129307.02.2010, 12:18

Już widzę ten news z tytułem "Almunia przedłuża kontrakt z Arsenalem do 2013 roku!"

"Zbyt wiele od siebie wymaga", "Mam do niego pełne zaufanie"....o zgrozo, Wenger, na jakiej planecie ty żyjesz!?!

Biggestfan87 komentarzy: 129207.02.2010, 12:15

To jest fakt niestety almunia ma za dużo wpadek i nie zasługuje na dawanie mu kolejnych szans, bo gra w ARSENALU a nie jakimś ligowym przeciętniaku. Co z tego, że czasem zagra dobry mecz jak w większości to puszcza śmieszne bramki i ma niesamowite wachania formy. A boss ufając mu za bardzo denerwuje mnie i pewnie większość kibiców, bo zapomina, że dobry bramkarz ma nieprzeceniony wpływ na końcowe triumfy zespołu. Spójrzmy na United, od lat mają najlepszych bramkarzy na świecie a teraz gdy kariea van der sara dobiega końca chcą zakontraktowaćbufona i przez to ten zespół nie ma praktycznie roku bez trofeów. Sir Alex nie jest naiwny i nie ma zamiaru zaufać przeciętnemu bramkarzowi jak np kuszczak czy foster, bo jest inteligentnym człowiekiem i wie, że bez bramkarza ŚWIATOWEJ KLASY nie ma co łudzić się o wygrywaniu trofeów... A nasz arsene ma troche klapki na oczach, ufa patałachom takim jak almunia i denilson i przez to klub traci szanse na wysokie lokaty. Potrzeba nam bramkarza klasy światowej wtedy komunikacja w szeregach obronnych jes lepsza, wnosi on doświadczenie nieprzecenione w szeregach obronnych i także obrońcy czują się pewniej i grają bardziej na luzie, mając poczucie, że mają za plecami gościa, któremu mogą zaufać i nie grają z duża presją, że jak oni odpuszczą czy zawalą akcję to już na pewno padnie bramka...

PvL komentarzy: 185007.02.2010, 12:11

Manone i Szczęsny to nasi najlepsi bramkarze obecnie!

page komentarzy: 1684 newsów: 407.02.2010, 12:11

Broń dalej ich wszystkich...

R4d3k99 komentarzy: 169007.02.2010, 12:08

Zgadzam się z Wengerem. Bramkarz to trudna pozycja, co nie zmienia faktu, że Almunia jest średniakiem. Czasami jak ma dzień, to broni jak w transie, ale to rzadkie przypadki.

boss komentarzy: 8507.02.2010, 12:07

Bramkarz na bramce jest jak dupa od srania. Po to właśnie on tam stoi i czasmi wybroni, żeby nie Vermaelenna obronie to byłoby o wiele gorzej. Raz czy dwa go zabrakło i porażka.

Theo_Fan komentarzy: 180707.02.2010, 12:06

Mam nadzieje ze dzis takich babolow nie bedzie robil :)

Topek komentarzy: 13961 newsów: 12607.02.2010, 12:06

Pytanie, co miał powiedzieć? Nie mówi się do prasy, że mój bramkarz jest beznadziejny, skoro na dobrą sprawę jest jedynym wyjściem. Zobaczymy co się będzie działo w lecie, bo jeśli dalej sytuacja będzie tak wyglądać, to trzeba poczynić pewne kroki.

loudspeaker komentarzy: 7707.02.2010, 12:05

wolne żarty :D Almunia jest średniakiem i tyle...

Kozak0700 komentarzy: 92007.02.2010, 12:04

ludzie a co mial mediom powiedziec " Tak, Manuel jest slabym bramkarzem za slabym na arsenal" ? nie raz mu punkty zawdzieczalismy a gdyby obrona nie dala sie wyrolowac przez naniego to do tego by nie doszlo co nie zmienia fktu ze bramke zawalil

bacary komentarzy: 2294 newsów: 1107.02.2010, 12:03

Nie wiem co wy macie do Almuni, zdarzają się mu wpadki to fakt, a tak to broni dobrze, np. ostatni mecz z MU 1 gol jego wina a przy 2 kolejnych nie miał praktycznie szans... Więc ja nie wiem czemu wy tak piszczycie, ale dobra. Mam nadzieję że dziś Almunia pokaże klasę i zamknie japę takiemu Javie i innym krytykom.

Piotrex komentarzy: 112907.02.2010, 12:03

Almunia to przeciętny bramkarz który nigdy nie będzie miał umiejętności jak Jens.
Najlepszym wyjściem byłoby kupienie nowego bramkarza latem ale Wenger go nie kupi bo ma po pierwsze za duże zaufanie do Hiszpana po drugie nie chce wydać pieniędzy bo klasowego bramkarz bo to kosztuje.

boss komentarzy: 8507.02.2010, 12:02

W takiej lidze jak Premiership bramkarz powinien od siebie wymagać, ale co z tego, że od siebie wymagać jak bronić nie umie. On popełnia więcej błędów niż Fabiański, który nie jest w formie i Mannone razem wzięci. Jeszcze w grudniu Wenger mówił, że Almunia jest w świetnej formie tylko dlaczego tego nie widać.

crisadus komentarzy: 850707.02.2010, 12:01

Panie Wenger, nie ośmieszaj się pan. Manuel jest słabym bramkarzem. On może bronić, w średniakach pokroju Sunderlandu czy Boltonu, a nie w Arsenalu:/

radzio_TRN komentarzy: 2724 newsów: 1307.02.2010, 12:01

taa.. zbyt wiele od siebie wymaga, przecież jest bramkarzem idealnym i nie musi wymagać od siebie więcej.. brak słów.

Java289 komentarzy: 115307.02.2010, 11:57

"Myślę, że po prostu Manuel zbyt wiele od siebie wymaga." Hahahahahahahahaahhahahahahahahaha nie no widze że ambicje tego pana to zająć 3-4 miejsce w top4 i wyjść z grupy z LM bo mając takiego bramkarza i jeszcze go broniąc mówiąc że za dużo od siebie wymaga to ja nie wiem co on sobie mysli

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Everton 19.05.2024 - godzina 17:00
? : ?
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com