Wenger o brutalnych faulach w lidze
10.10.2010, 14:09, Michał Kowalczyk 32 komentarzy
Menadżer Kanonierów po raz kolejny wypowiedział się na temat niebezpiecznych zagrań, których dopuszczają się niektórzy zawodnicy grający w Premier League. W wywiadzie dla francuskiej telewizji Boss nie krył zażenowania biernością angielskiej federacja piłkarskiej, która - przynajmniej według niego - nie funkcjonuje jak należy i nie reaguje, kiedy powinna.
- Zdumiewające jest to, że piłkarze nie zostają ukarani za brutalne faule - powiedział szkoleniowiec Arsenalu dla TF1.
- Zbyt wiele takich przypadków doświadczyliśmy od początku tego sezonu. Musimy z tym walczyć. Władze niestety nie spełniają swojej roli. Powinniśmy zwalczyć przemoc w piłce jednocześnie zachęcając piłkarzy do oddanej i zaangażowanej gry.
Francuz przyznał rację holenderskiej federacji piłkarskiej, która zawiesiła Nigela De Jonga za brutalny faul, którego rezultatem była złamana noga wypożyczonego do Newcastle United Hatema Ben Arfy.
- Trzeba popierać takie działania. Jak najbardziej zgadzam się z decyzją Holendrów - dodał Wenger.
źrodło: uk.eurosport.yahoo.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Ostra gra to w premiership norma , ale zasady jakieś panują. Wejście de Jonga na pierwszy rzut oka aż tak brutalne nie było , ale z bliższej perspektywy to musiało boleć.
Sezon nie dawno co się zaczął a już było w PL tyle ostrych fauli , że byscie nie zliczyli a nikt nic z tego nie robi i później mamy o to taki obrazek.
Zmiana przepisów to mus. Trzeba w końcu skończyć z chamską i ostrą grą. Można grać agresywnie i równocześnie grać fair. Wszystko zależy od zawodników. To im powinny być wpajane zasady gry. Powinno być jasno ustalane, co robić wolno, a czego kategorycznie się zabrania. Tu ważną rolę odgrywają trenerzy. Niektórzy wręcz wymagają bardzo ostrej gry. Znamy kilka przykładów w Premiership, gdzie ostra gra to coś charakterystycznego dla danego zespołu.
@ kibic_FCB
O ile ze zmianą przepisów co do żółtych kartek się zgadzam, to do czerwonych mam pewne zastrzeżenia. Granie kilka razy w meczu po 5-10 minut w osłabieniu spowodowało by że trenerzy zmuszeni są do zmiany stylu gry swojej drużyny. Wracając do czerw, nawet nie chodzi mi o to, aby brutala zawieszać na taki okres na jaki kontuzjowany jest zawodnik. Myślę, że kara 5 spotkań zawieszenia jest w wielu przypadkach za niska. Powinno być coś ok 15-20 spotkań + spora kara finansowa.
Przepisy to także coś ważnego. Jest kilka sposobów które zmniejszyły by ilość ostrych wejść. Samo karanie kartkami to żadne wyjście. To co napisałem wyżej byłoby jakimś wyjściem. Także analizowanie spotkań i wyciąganie ostrych zagrań to coś co powinno zostać przemyślane. Sporo zagrań umyka arbitrom, wtedy taka komisja zawieszała by delikwentów. Mimo wszystko zawodnicy bardzo często są bezkarni, mogą robić co im się podoba. "Odbębnią" 2-3 mecze kary i dalej grają chamsko. Taki zawodnik musi być pod stałym nadzorem jakiś organów odpowiedzialnych za sędziowanie rozgrywek. Częste łamanie przepisów= zawieszenie na długi okres czasu. Czy nie zmniejszyłoby to ilości ostrych wejść? Można gadać i gadać, zmieni się coś gdy dojdzie do tragedii. Taka jest niestety smutna prawda…
Powinien się ktoś tym w końcu zająć, i zmienić przepisy na surowsze dotyczące fauli !!!
Zgadza się z Bosem, trzeba zmienić i zaostrzyć przepisy bezapelacyjnie bo coraz więcej gwiazd będzie przedwcześnie kończyć karierę. Niestety.
i jeszcze 3 rogi to karny??
Ja już pisałem: żółta kartka to zejście na 5 albo 10 minut z boiska.
Natychmiastowe osłabienie drużyny.
Faul z czerwoną kartką po którym przeciwnik nie jest w stanie kontynuować gry- 5 meczy zawieszenia.
Naprawdę można wiele sensownego wymyślić. Trzeba chcieć.
Niech do cholery wprowadzą takie coś, że jeżeli ktoś spowoduje kontuzje u zawodnika to pauzuje tyle ile zawodnik (oczywiście chodzi mi o specjalne z kontuzjowanie, powinna byc powołana specjalna komisja, która będzie sprawdzac czy zawodnik działał z premedytacją i
aby zawodnik musiał pokryc koszty leczenia, rehabilitacji, oraz odszkodowanie powinna byc też tka zasada, że za przekroczenie 10 fauli jest zawieszenia na jeden mecz, o i jeszcze jeżeli klub przekroczy 30 fauli to ukarany zostaje finansowo klub i menager albo odejmuje im się punkty w zależności ile razy przekroczyli konto 30 fauli.
Rozumiem, że piłka angielska jest bardziej fizyczna niż np.: hiszpańska, ale no to przekracza już ludzkie pojęcie, że tacy co potrafią komuś nogi połamac i co gorsza zrobic to specjalnie to nie zostają w znacznym stopniu ukarani.
A teraz jeszcze do kibic_FCB sądzę, że dotyka to piłkarzy i słabszych i lepszych tylko, że o słabszych się nie mówi.
@kibic_FCB
Masz rację, ale to wszystko stanie się za bardzo długi okres czasu, a mi się wydaje jednak, że FIFA wcześniej zacznie coś z tym robić.
Poza tym czy ja wiem czy większość sędziów poza Anglią tego nie toleruje? Sędziująć spotkania na arenie międzynarodowej (MŚ czy LM, nie ma znaczenia) zdają się być dużo bardziej surowi niż w swoich rodzimych ligach.
Sprawa rozwiąże się "sama".
Drwale (personalnie) stanowią niewielki procent ogółu zawodników ale ich "działalność" dosięga głownie zawodników ponadprzeciętnych czy gwiazd Ligi.
A tych gwiazd światowej piłki - mówiąc brutalnie- jest w Anglii coraz mniej. Poza Wyspami tak ostra gra nie jest tolerowana przez sędziów- jeśli zabraknie tych technicznie grających zawodników to sukcesy angielskich klubów w Europie mogą się skończyc.
Będzie to skutkowało tym, że zostanie przykręcony kurek z kasą.. zmaleje oglądalność, ilośc widzów na stadionach, sprzedaż koszulek..
I wtedy FA BĘDZIE ZMUSZONA zareagować.
Np taki Torres powiedział głośno, ze myśli o zmianie klimatu bo gra w Anglii jest groźna dla jego zdrowia.
Myślicie że Fabregas, Nasri, nawet Wilshere zostaną na wyspach jak będą nieustannie brutalnie faulowani a drwale pozostaną bezkarni?
De Jong dostał jakaś karę?? Ma szczęście że nie został oskarżony o antysemityzm bo wtedy miałby przyspieszoną przeprowadzkę do jakichś Emiratów albo Chin- gdzie indziej piłki by juz nie pokopał.
Właśnie tej bierności angielskiej federacji nie moge zrozumieć. No bo OK, brutale są i zawsze będą i tego się nie zmieni bo niektórzy ludzie taką już mają naturę. Dziwi mnie tylko, że nikt nie robi kompletnie niczego aby z tym walczyć. Nie chodzi już o to, że działania są nieskuteczne ale, że ich NIE MA, nawet najdrobniejszych.
Ciekawe jak nasz zawodnik wkoncu skosi brutalnie kogos ? To co bedzie moiwl Wenger? Ze taka jest liga angielska pewnie xD
@Arsene1
Zgadzam się co do tego, że przepisy powinny zostać zmienione!
Faule były są o będę jaki jest futbol i Liga angielska tym bardziej ostra.
sory za ,
,oby naszym sie to nie przytrafiło
Ale oni są nieodzowną częścią tej ligi i nic tego nie zmieni. Nie można tak po prostu nazwać ligi wspaniałą jeśli to się nie zmieni bo to oszukiwanie samego siebie. Oni zabijają prawdziwą piłkę. Praktycznie co kolejkę są takie ostre zagrania gdzie w innych ligach tego nie ma tak często. Nie jest to plus naszej ligi jak niektórzy się szczycą. To jest po prostu hańba. Tak samo moge powiedzieć że liga jest słaba jak odejme ileś tam wybitnych gwiazd. Po prostu nie można tak bo wszyscy tworzą tą ligę. Nie potrafię tłumaczyć i raczej tego lepiej nie zrobię. Nadal uważam że to najlepsza liga ale uważam że przepisy itp są poniekąd żałosne.
i za jakiś czas znów będzie news o tym że inni krytykują to co Boss mówi i tak w kółko..
@Arsene1
Ale skoro ich jest kilkunastu, a w lidze gra ok. 500 zawodników to jak możesz mówić, że liga jest żałosna? Jak słusznie zauważył patryk, Oni są żałośni, liga jest wspaniała.
Chodzi o to że takich graczy jest co najmniej kilkunastu jak nie więcej i ciągle tak samo grają a ich czyny nie mają żadnych konsekwencji. Liga bez nich była by wspaniała. Liga z nimi jest żałosna i jak nic z tym nie zrobią to piłkarze będą się bali w ogóle grać ładnie dla oka bo taki rzeźnik wejdzie ci kosą i wybije to z głowy.
Nie.
@Arsene1
W tym momencie sugerujesz, że grają tu sami idioci, popaprańcy i łamacze nóg, zdajesz sobie z tego sprawę?
patryk zawodnicy tworzą ligę i nie nazwałbym jej "świetną liga" z tego powodu.
nie zgodzę sie że ta liga jest żałosna itp. Patrząc na potencjał większości zespołów to ścisła czołówka tyle że w prawie każdym zespole jest takich 2 zawodników typu de jong którzy mają za zadanie właśnie taką destrukcję i takich zawodników i managerów którzy na to zezwalają trzeba eliminować
Kontuzji w piłce nożnej nigdy się nie wyeliminuje. Ale co innego twarda ostra gra a co innego wyjście na boisko z zamiarem robienia tatuażu korkami na nodze rywala. Jednak czasami trudno to udowodnić.
@patryk878
Dokładnie. Nic dodać, nic ująć.
Na przykładzie Ben Arfy świetnie to widać. Gra sobie utalentowany chłopaczek we Francji - jest wszystko OK. Wybija się ponad przeciętność, nie może się jednak znaleźć w drużynie - dostaje szansę zdobycia doświadczenia w średnim klubie (którego grę mógłby napędzać - być jego ważną częścią, po prostu po to, żeby stawać się coraz lepszym piłkarzem) w najlepszej lidze na świecie. I co? W ilu spotkaniach w Newcastle zdążył zagrać, zanim dopadł go jakiś bałwan typu De Jong? Straszny pech Hatema. Niech wraca do zdrowia jak najszybciej, to jeden z moich ulubionych francuskich piłkarzy w końcu. :)
Allardyca, Pulisa, McCarth'yego, Henry'ego i jeszcze kilku takich powinno sie wykluczyc ze straktur pilkarskich.
dojdzie wkoncu do tego ze co tydzien w co drugim meczu w kazdej kolejce ligowej bedziemy ogladac takie makabryczne kontuzje
Arsene1 -> Jest trochę inaczej. To żałośni zawodnicy mający mało wspólnego z piłką nożną i sportem grają w świetnej Lidze :)
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że gramy w żałosnej lidze mającej mało wspólnego z piłką nożną i sportem.
liga angielska powinna być twarda ale nie brutalna
ja takze popieram ...
Co on tam może wiedzieć, gdzie Wengerowi to takich wielkich trenerów jak Pulis czy Allardyce? Oni to mają wspaniałe drużyny, które grają w rugball [ewentualnie w footby :P], nie niszczą angielskich tradycji jak Wenger i jego banda szklanych Francuzów!
Ja też się zgadzam, a jak już wcześniej pisałem FIFA zaczyna coś z tym robić. Jeżeli FIFA coś zacznie to FA tym bardziej będzie musiało... taką mam w każdym bądź razie nadzieję...