Wenger: To nasz najgorszy sezon

Wenger: To nasz najgorszy sezon 07.12.2009, 13:29, Michał Kowalczyk 48 komentarzy

Arsène Wenger wyznał, że obecny sezon Arsenalu jest najgorszym od wielu lat pod względem ilości kontuzjowanych zawodników. Francuz doświadczył już w swojej karierze wielu okresów, gdzie jego podopieczni łapali jakieś urazy, a mimo to sezon 2009/10 bije wszystkie (anty)rekordy pod tym względem.

Przed sobotnim meczem ze Stokę kontuzjowani byli: Edurado (udo), Abou Diaby (łydka), Nicklas Bendtner (pachwina), Theo Walcott (ścięgno udowe), Robin van Persie (kostka), Gael Clichy (plecy), Kieran Gibbs (stopa), Johan Djourou (kolano). Po końcowym gwizdku na Emirates Stadium do tej ósemki dołączyli: Tomas Rosicky (pachwina), Emmanuel Eboue (noga), Armand Traore i William Gallas (obaj ścięgna udowe).

- Aktualnie to nasza najgorsza drużyna, jeśli chodzi o kontuzje - powiedział Boss.

- Co dziwne, urazów doznają zawodnicy z tej samem formacji. Przed rokiem mieliśmy problemy z defensywą, teraz z kolei ofensywni piłkarze doznają wielu kontuzji.

- Prawdą jest, że mamy więcej kontuzjowanych niż inne czołowe zespoły. Nie znaleźliśmy jednak przyczyny tego stanu rzeczy. Ciężko jest ją jednoznacznie wskazać.

- Dla przykładu Rosicky i Eduardo doznali urazów wynikając z długiej przerwy od piłki. Van Persie z kolei złapał kontuzję w meczu reprezentacji. Theo, jak tylko powrócił, został sfaulowany w meczu przeciwko Birmingham i od tamtego czasu wiele nie zagrał - dodał Francuz.

Arsene WengerKontuzje autor: Michał Kowalczyk źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
karol234 komentarzy: 45309.12.2009, 10:43

wnioski panie wenger i działać a nie biadolić że nie wiadomo o co chodzi, skoro wszyscy wiedzą że są błędy w przygotowaniu i transferach.

Cesc_Fabri_4 komentarzy: 113408.12.2009, 15:48

I ma rację. Skoro kilku zaaawodników ma kontuzje, a mamy kase i nikogo nie kupujemy to jest naprawde nasz najgorszy sezon.

Kleiter komentarzy: 10207.12.2009, 21:44

@madjer: Nie powiedziałbym... Popatrz na ławkę, np. MU. Co jak co, ale praktycznie na każdą pozycję po za obroną mamy od nich o klasę lepszych zawodników (może nie wszystkich, ale sporą większość owszem...).
Więc probelm nie tkwi w tym, że mamy zbyt słabą ławkę rezerwowych. Problem tkwi w tym, że u Nas praktycznie co sezon występuje w pewnym czasie plaga kontuzji, z których przynajmniej jedna jest długoterminowa.
Przez to prawie nigdy nie możemy zagrać optymalnym składem... (wystarczy popatrzeć na ten sezon, wrócił Nasri kontuzji dostał Rosicky, wrócił Eduardo kontuzjowany jest RvP ;/)
Inne zespoły może i mają konztuje, ale nie mają najczęściej aż takiego ich wysypu i te urazy najczęściej nie są aż tak poważne...
IMO, przyczyną tego jest, albo nieudolny sztab medyczny, albo zbyt słabe przygotowanie fizyczne zawodników (i w tym, i w tym coś niestety jest ;/).

madjer komentarzy: 553407.12.2009, 20:51

Inne zespoły też mają problemy z kontuzjami ale jakoś sobie radzą ... My po prostu nie may silnej ławy

Arlo komentarzy: 49107.12.2009, 20:06

Jest poza naszym zasięgiem dlatego że ich zawodnicy nie łapią kontuzji w pierwszym meczu po powrocie, kurują się krócej przed terminem. A u nas jak ktoś ma wrócić za 3 tygodnie to się to przedłuża do 1,5 miesiąca. I choćby w tym aspekcie odstajemy : przygotowanie fizyczne. Technicznie możemy być nawet 100 razy lepsi ale co z tego jak nasi zawodnicy są kontuzjogeni. A dlaczego - głównie przez słabe warunki fizyczne. Nie mówcie że to nie ma znaczenia. Z obecnym składem więcej byśmy zdziałali pewnie we Włoszech lub Hiszpanii. Ale w Anglii gra się szybko i twardo i tu często technika to nie wszystko. A jaką przewagę ma Chelsea od nas jeszcze : wole zwycięstwa którą ostatnio Arsenal miał w 2004 niestety. Diaby i Song mają warunki ale na tle tylko naszych zawodników. Petit, Edu czy Viera to nie są. Od początku to mówiłem nasze kontuzje od 4 lat w głównej mierze są spowodowane właśnie warunkami fizycznymi - łatwiej nas skrzywdzić :(
Porównajcie sobie nawet zdjęcie klubowe 2003/2004 i obecne.

galon komentarzy: 72707.12.2009, 19:56

Masz rację Lojtek ale np utd wygrywa z West Hamem na wyjeździe aż 4-0 a my bez 3ech zawodników przywieźliśmy ledwie remis z ich stadionu. Nie ma się co oszukiwać - to swiadczy o jakości zmienników. Poza tym jeśli sztab szuka zawodników to raczej nie tych kontuzjogennych .Jakimś dziwnym trafem kontuzje mnożą się im w Arsenalu...mówię wam trenerzy od przygotowania fizycznego są do d... albo nasz cały system treningowy stawiający na szybkość i technikę nie radzi sobie z takim nasileniem gier w sezonie

Lojtek komentarzy: 23007.12.2009, 19:36

To samo ma MU: Evans, Ferdinand, Vidić, Brown, Neville, O'shea, Fabio, Rafael, i zostaje im tylko Evra w meczu z Wolfsburgiem...

Kleiter komentarzy: 10207.12.2009, 19:07

@Arlo: A jak myślisz co jest przyczyną Naszych niepowodzeń? Bynjamniej nie strategia, czy styl gry tylko notoryczne kontuzje ;/
W decydujących momentach sromotne porażki? No cóż, w tym sezonie niestety z większością mocniejszych drużyn nam nie idze (choć tak naprawdę tylko z CFC przegraliśmy, bo na to zasłużyliśmy), ale w tamtym sezonie było inaczej, tj. ze mocniejszymi wygrywaliśmy, ale gubiliśmy pkt na przeciętniakach.

Nie powiedziałem, że Diaby i Song są jakimiś terminatorami, tylko że wbrew temu co mówiłeś jednak mamy paru bardziej fizycznych pomocników.

Nie powiedziałem, że Robin JUŻ jest rasowym napastnikiem, tylko że MOŻE nim zostać, bo na to zadatki jak najbardziej ma. Z resztą, wystarczy tylko popatrzeć jak Arsenal gra z nim w składzie, a jak bez niego...
Niestety kontuzje robią swoje, chociaż w poprzednim sezonie jakoś nie przypominam sobie, żeby RvP doznał jakiegoś poważniejszego urazu...

I skoro już wymieniłeś, te wszystkie wyniki i osiągnięcia Chelsea w meczach z nami, to może też wymienisz jakimi składami grały pomiędzy sobą obie te drużyny, hmm? ;P
Wtedy zobaczymy, czy tak naprawdę CFC jest po za naszym zasięgiem, bo nie dorównujemy im umiejętnościami, czy Nasze porażki z nimi spowodowane są zupełnie czymś innym...

kanonierMalri komentarzy: 26607.12.2009, 18:55

Najgorsze jest to ze po powrocie RVP nie wierze w nagly powrot formy, bedzie to samo co sie dzieje z Rosickym o_O

CescAde komentarzy: 32507.12.2009, 18:48

Arlo---> a Diaby i Bendtner?? oni nie sa jacys mizerni.... sa wysocy i dobrze zbudowani a i tak kontuzjowani;/

kanonierMalri komentarzy: 26607.12.2009, 18:44

Nasi gracze to drewna pod wzgledem fizycznym, nie mamy praktycznie zadnego zawodnika ktory gra silowo, potrzebni nam tacy zawodnicy jak: Drogba, Ronney czy Bellamy, co mecz 1 lub 2 kontuzje, to jest jakies smiechu warte, z technika gowno zrobimy jak nasi kluczowe gracze pol sezonu lecza kontuzje, mam wielkie nadzieje na to ze w styczniu w okienku transferowym cos sie wydazy, bez tego lipa, nie spisuje nas na straty, wiadomo, ale przeciez ktos musi dla nas strzelac !!!

amadeo komentarzy: 514907.12.2009, 17:33

no cóż, najwyraźniej danonków nie jedzą [ironia]
a tak na poważnie, to nie jest za wesoło...no ale jak jesteśmy techniczną drużyną, to wiadomo, że z drużynami, które grają fizyczny football, jesteśmy skazani na urazy ;/

cescfan1997 komentarzy: 28007.12.2009, 17:31

No a najgorsze jest to że nie wiemy co jest przyczyną tych kontuzji:D

Arlo komentarzy: 49107.12.2009, 17:26

"Łatwo rozgryźć szybki, kombinacyjny techniczny footbal?! Proszę Cię... Jeżeli tak się gra i ma się do tego odpowiednich zawodników, to jest to najbardziej nieprzewidywalna strategia." ---Ta od tej naszej nieprzewidywalnej strategi to 4 lat bez trofeów, a w decydujących meczach sromotne porażki. Nie no wszyscy mają mocno w gaciach bo na boisko wyjdą Song i Diaby - nie żartuj. Co do Robina to prawda może to zaboli ale jak ktoś co róż łapie kontuzje i w sześc sezonów zdobywa 70 bramek jako rasowy napastnik to jak nazwiesz Thierr'ego czy Ian'a ??? No i masz racje łatwo rozgryźć Chelsea : 1:4 , 0:3 przegrany finał CC, półfinał FA Cup i od 4 sezonów są poza naszym zasięgiem.

Kleiter komentarzy: 10207.12.2009, 17:06

@Arlo: Sry, ale walisz niezłe głupoty za przeproszeniem ;/
Łatwo rozgryźć szybki, kombinacyjny techniczny footbal?! Proszę Cię... Jeżeli tak się gra i ma się do tego odpowiednich zawodników, to jest to najbardziej nieprzewidywalna strategia ;/ Zawodnicy przeciwników nigdy nie mogą być do końca pewni jak zagra, któryś z Naszych, bo opcji ma najczęściej naprawdę wiele.
Łatwo to jest rozgryźć, np. "diament" Chelsea, który polega na dalekim podaniu do Drogby i niech chłopak dalej sobie radzi sam...

Wszyscy w Naszej linii pomocy mają słabe warunki? Skoro Diaby i Song, to cherlaki, które ledwo się trzymają na nogach, to powodzenia... Fakt, może Nasza pomoc nie jest jakaś uber pod względem fizycznym, ale jakoś super słaby na pewno nie są...

RvP skrzydłowym, który nie umie grać tyłem do bramki?! Tu to żeś dojechał ostro... Co jak co, ale gra tyłem do bramki jest jednym z największych atutów Holendra. Zresztą udowodnił, to nie raz (przykład: pierwszy mecz z MC w tym sezonie i bramka Robina na 1:1)...
Z tym, że Van Persie nigdy nie będzie klasowym snajperem też bym się kłócił... Jeszcze przed tym sezonem w tej sprawie miałbym takie samo zdanie jak Ty, jednak to co wyczyniał Robin przed tą feralną konztuzją całkowicie zwerfikowało moje poglądy...

Tak naprawdę jedynym Twoim stwierdzeniem z jakim się zgodzę to, to że mamy świetnych technicznie grajków, którzy niestety, tak jak to ładnie ująłęś szybko się wykruszają ;)

fabregas1987 komentarzy: 2582207.12.2009, 17:00

co tam to tylko 12 graczy bez ktorych nic nie osiagniemy...(sarkazm)

Arlo komentarzy: 49107.12.2009, 16:20

"Nie znaleźliśmy jednak przyczyny tego stanu rzeczy. Ciężko jest ją jednoznacznie wskazać." - ludzie to nie jest żaden pech czy klątwa tylko słabe i mierne warunki fizyczne naszych zawodników! Jak można tego nie zauważać. W naszej linii pomocy wszyscy mają takie same warunki - niski, niezbyt dobrze zbudowany, słabo trzyma się na nogach; Jedyny plus techniczny- chociaż poniekąd dlatego gramy taktyką "1000 podań" którą łatwo rozgryźć. w naszych mistrzowskich sezonach wygrywaliśmy bo mieliśmy silny środek pola i prawdziwych snajperów. RVP nigdy nie będzie rasowym napastnikiem bo to jest skrzydłowy, który powinien schodzić do środka i na zwodzie strzelać. Tymczasem Boss z braku innych napastników wystawia Holendra na linii ataku w lidze angielskiej, w której aby strzelać bramki seryjnie jako snajper trzeba umieć się przepychać i grac tyłem do bramki przeciwnika. Robin tego nie umie, zresztą jedyny z naszej drużyny który się nie wywraca od popchnięcia i umie przyjąć piłkę mając na plecach przeciwnika to Bendi. Reszta pada jak muchy a mistrzem jest tu Denilson który podejrzewam, że w ogóle nie ma środka ciężkości. Mamy szklanych zawodników, którzy co prawda grają ładnie, ale szybko się wykruszają.

gooner80 komentarzy: 129307.12.2009, 16:15

Z jednej strony szkoda mi bossa, bo jest w sytuacji nie do pozazdroszczenia, ale z drugiej w końcu zasmakował w pełni swojego lekarstwa, czyli 0 transferów i anielska cierpliwość w stosunku do niektórych ze swoich w swoich cherlawych chłopczyków, bo przecież nowy zawodnik zatrzymałby rozwój Denilsona... bla bla bla....

PvL komentarzy: 185007.12.2009, 16:05

Albo wyżej wymienieni zawodnicy nie umieją się rozgrzewać, albo nasz sztab medyczny jest to d~~~!

IronHide_AFC komentarzy: 164207.12.2009, 16:04

- Aktualnie to nasza najgorsza drużyna, jeśli chodzi o kontuzje - powiedział Boss
Arsene osmielił się już stworzyć drużynę dla zawodników "injury" xD

Co kontuzji "tylko" zawodników z ofensywy znam powód dlaczego tak jest
Bez obrazy ale to najczęściej zawodnicy którzy niestosują siły i agresji np.Rosa czy Eduardo ;(

Dareek komentarzy: 10207.12.2009, 15:57

tak, wypadaja najważniejsi piłkarze, na szczęscie formacja defensywna sie trzyma, nie mogew sobie wyobrazic co by sie stało gdyby wypadł teraz Gallas czy Vermalean

Mówicie że mamy słabą ławke?
inne czołowe kluby miały by podobne problemy przy takiej ilości kontuzji np u nas nie ma Walcotta, RvP, Bendtnera,Eduardo to tak jak by w Manchestrze wypadli Nani, Rooney, Berbatov i Owen, i kto by wtedy grał
a nam zostaje jeszcze Arshavin i Vela

Gracjanbuli komentarzy: 52907.12.2009, 15:51

tak to jest jak sie ma zespol juniorow

ThierryHenry4ever komentarzy: 11407.12.2009, 15:29

Nowy rekord !!!!

Szef komentarzy: 1303507.12.2009, 15:27

no to Senderos pewnie sobie pogra w pierwszym skladzie juz nie dlugo

qwert komentarzy: 38207.12.2009, 15:20

wenger OBUDZ SIE!!! CIAGLE TYLKO WIERZE I WIERZE W TYCH ZAWODNIKOW A ONI CIAGLE CIE ZAWODZA.....(DENILSON,SONG,CLICHY,BENTNER,WALCOTT,EDUARDO)!!!!!!!

galon komentarzy: 72707.12.2009, 14:50

jeśli zawodnik łapie kontuzje to wypada na dobre z rytmu meczow/treningowego. Nie ma szans aby taki Eduardo zagrał świetny mecz zLiv ,nie mówiac o Diabym który raz na dziesięc meczy zagra dobrze.wolałbym aby znowu "przez przypadek" nie skrobnął samobója lub nie złamał kosci któremuś z naszych zawodników. Niestety wygląda to tragicznie a Wenger spokojnie mówi,że na zakupy nie rusza bo i tak nie kupi nikogo dobrego w styczniu...zgroza . W mniemaniu naszego trenera dobry zawodnik musi byc młody ,nikomu nie znany i mieć najlepiej nienaganną technikę ..a to ,że znowu będzie miał 160cm i 50kg oraz ,że nie będzie się przejmował grą obronna to już inna sprawa

fabri04 komentarzy: 338507.12.2009, 14:41

baska---> podobno tak jeszcze wróci Theo, Dudu, Diany i Song wiec nie wygląda to tak strasznie, ale i tak jest kiepsko...

Dragun11 komentarzy: 9507.12.2009, 14:40

Przerąbane...z tymi kontuzjami to faktycznie coś jest nie tak. Zaraz w ogóle nie będzie komu grać =/
A tu liga mistrzów jeszcze do wygrania ;)

baska_17skc komentarzy: 3161 newsów: 207.12.2009, 14:40

Wie ktoś czy Traore, Gallas i Eboue będą wstanie zagrać z LFC??

galon komentarzy: 72707.12.2009, 14:37

zaczyna się tłumaczenie przed kolejnym sezonem pt " dajmy szanse młodym ,wierzę w ten zespół" Bez kilku wzmocnień - tak kilku - nie jednego czy dwóch nie mamy szans włączyć się do walki o mistrza!!! Naławkach rywali siedzą goscie zarabiający po 100 tys tygodnoiwo,gotowi wejść i wkażdej chwili zastąpić kontuzjowanego zawodnika. A u nas ciągłe beczenie,ż enie ma kim grać - trzeba było o tym pomyślec wcześniej Panie Wenger bo plaga kontuzji ciągnie się za nami już 4 lata... a może zmień Pan trenerów od przygotowania fizycznego

Wojtas94 komentarzy: 23507.12.2009, 14:24

Ma racje ..... teraz to karzda wygrana bedzie graniczyła sie z cudem
przesadzam mamy jeszcze Fabregasa ;]

Paaluch komentarzy: 20007.12.2009, 14:17

Już mi się smiać chce od słuchania o tych kontuzjach ;/

Stiv komentarzy: 9207.12.2009, 14:04

No niestety nasi zawodnicy sa filigranowi i delikatni,ale za to niszcza technika.Nie ma u nas duzych zawodnikow jak kiedys,wiera itd...ale przydalo by sie miec takiego fizycznego zawodnika ktury sie dobrze poprzepycha

sidtsw komentarzy: 309707.12.2009, 14:02

Wenger nie badz skapy i zmien polityke w koncu...Kup pan Ville albo Dzeko:-)) bo zanim RvP wroci to juz bedziemy bez szans :-((

GunnersFan9 komentarzy: 8706 newsów: 807.12.2009, 13:50

przyczyna jest prosta.Mamy w składzie wielu technicznych piłkarzy którzy wręcz ośmieszają swoimi zagraniami obrońców.Jak wiemy takiego typu rzeczy działają jak płachta na byka.Uda sie raz,drugi,trzeci a za czwartym obronca poprostu straci nerwy i poprostu kosci z trawa takich zawodników przez co wychodza kontuzje.Oczywiscie trzeba sie tez liczyc z tym ze kontuzje zdarzaja sie przypadkowo.Czemu Chelsea nie ma takich styuacji? ich skład składa sie przewaznie z fizycznych zawodników a technika zchodzi na drugi plan.Gdy atakuja,atakuja wszyscy.Identycznie jest z obrana,gdzie wiele ataków zatrzymuje sie juz na pomocy a czemu? w srodku rzadzi Essien,Mikel i Lampard na tyłach wspierani przez Terry'ego i Carvalho.W przodzie silny fizycznie Dorbga.My mamy łamliwych piłkarzy i nie da sie tego ukryc no ale z tego co wiem w szeregach ManU tez jest duzo kontuzji.W Liverpoolu do siebie dochodza jeszcze Gerrarg i Torres wiec tak jak u nas gralibysmy bez Cesca i Robina.Nie mozemy zwalac winy na to ze mamy wiele kontuzji w druzynie.Wydaje mi sie ze kłopot lezy po tej stronie,ze posiadamy zbyt wielu ofensywnych piłkarzy którzy sa najbardziej narazeni na kontuzje bo defensywni przewanie sa slini fizycznie,mocni na nogach.Sam Ferguson kiedys wypowiadał sie ze bład w taktyce Wengera opiera sie na duzej ilosci ofensywnych zawodików a defensywnych w naszych szeregach brakuje.

piresfan komentarzy: 104107.12.2009, 13:46

Niektórzy są "delikatni", ale Gallas, RvP,
Clichy? Może dobra technika kopaczy
Arsenalu nie zostawia przeciwnikom
innej możliwości, jak tylko gra faul?

qwert komentarzy: 38207.12.2009, 13:41

nasi pilkarze to takie ,,panieneczki,, niestety

CLEVER komentarzy: 197907.12.2009, 13:41

No w sumie Wenger mogl sie spodziewac wielu kontuzji bo tak jest co roku ale nie mogl przewidziec tego ze bedzie ich az tyle...

qwert komentarzy: 38207.12.2009, 13:40

NASI SA ZA SLABI FIZYCZNIE CIEZKO TO POJAC WENGER WIADOMO ZE DROGBE NIE BEDZIE BOLALO COS CO ODCZUJE NP ARSHAVIN...ALE WIDAC WENGER NIC NIE ROZUMIE...NASZE DZIECI SA ZA DELIKATNE NA TA LIGE!!!!

waldek83_1983 komentarzy: 5507.12.2009, 13:38

A trzeba było pomyśleć o zmiennikach w letnim okienku.

wschowiak komentarzy: 159707.12.2009, 13:36

dokładnie .... a końca nie widać ....

CLEVER komentarzy: 197907.12.2009, 13:36

na mase? a co ma do tego masa? mam znajomego ktory wazy grubo ponad 90 kilo i lamie sie jak zapalka... Poza tym nie powiesz chyba ze Theo powinien nabrać masy? Gdyby wazyl wiecej to stracilby na szybkosci ktora jest jego glownym atutem...

sebo656 komentarzy: 182507.12.2009, 13:34

w okresie przygotowawczym powinni przejsc ostry trening siłowy.... bo to juz jest paranoja

grygu komentarzy: 149807.12.2009, 13:32

Drużyna powinna brać coś na masę i obowiązkowo siłownia :D

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com