6 pytań do Bossa - sezon 2009/2010

6 pytań do Bossa - sezon 2009/2010 20.04.2010, 15:46, Krzysztof Mierkiewicz 70 komentarzy

Dwaj futbolowi eksperci brytyjskich mediów - Jamie Redknapp i Andy Townsend - postanowili wcielić się w rolę doradców 60-letniego Francuza zasiadającego na ławce trenerskiej Emirates Stadium. Udzielili oni odpowiedzi na sześć pytań, które ich zdaniem dotyczą kwestii kluczowych dla braku większych sukcesów przy Ashburton Grove w tym sezonie. Zapraszamy Was do lektury.

1. Jak to się stało, że Arsenal już od pięciu lat nie sięgnął po trofeum?

AT – Andy TownsendKanonierzy stopniowo pozbyli się niemal wszystkich ‘Niezwyciężonych’, by w ich miejsce wprowadzić graczy z wielkim potencjałem. Wielu z tych młodzieńców to błyskotliwi futboliści, ale tym ruchem z Emirates Stadium odeszło doświadczenie. Dodatkowo, Arsenal wybudował absolutnie wspaniały stadion, a co za tym idzie, na dłuższy czas pozbawił się możliwości zapełniania luk w składzie za pomocą książeczki czekowej. W związku z powyższym, Wenger musiał wybierać spośród graczy słabszych niż ci z szeregów ‘Invincibles’.

JR – Jamie Redknapp – W tym momencie warto spojrzeć na siłę nabywczą Chelsea. The Blues na zawsze zmienili obraz swojej gry i teraz są w stanie przyciągać najlepszych na świecie graczy. Arsenal nie jest w stanie konkurować z lokalnym rywalem na polu wynagrodzeń. Kanonierzy są bardzo powściągliwi, zdecydowali się postawić na młodość. To klub nastawiony raczej na sprzedawanie piłkarzy, o czym świadczą przypadki Toure i Adebayora. Wenger postanowił szlifować młode talenty, ale w tym sezonie szczęście go zawiodło – Van Persie i Fabregas byli kontuzjowani w decydujących dla ostatecznego kształtu tabel momentach.

2. Co Wenger powinien zrobić inaczej w tym sezonie?

AT – Arsenalowi brak siły rażenia. Nie mają ciężkiej artylerii w ataku odkąd kontuzji doznał Van Persie. Bendtner bardzo się starał, by sprostać wyzwaniu, ale czy obrońcy mogą bać się Duńczyka tak, jak bali się zagrań Henry’ego i Bergkampa? United ma Rooneya, Chelsea – Drogbę, a Arsenal? Na liście 5 najlepszych strzelców Premier League nie ma gracza Kanonierów[Fabregas, z 15 trafieniami, jest 8. – przyp. red.].

JR – ‘Niezwyciężeni’ potrafili dosłownie zmieść przeciwników z murawy, a współczesny Arsenal to raczej słaba fizycznie ekipa. Uważam, że w tym sezonie osiągnęli więcej, niż było ich na to stać. Gdybym był fanem tej drużyny z pewnością czułbym dumę z jej osiągnięć – pozostali w wyścigu o mistrzostwo aż do niedzieli. Może po części wynika to z wielu potknięć Chelsea i Man United, ale Kanonierzy walczyli o mistrzostwo wbrew wielu przeciwnościom losu.

3. Czy nadal można podziwiać piłkarską filozofię Wengera?

AT – Każdy, kto kocha piłkę nożną, kocha oglądać Arsenal grający na pełnych obrotach. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy poza dążeniem do tego, by grać ładnie, to ekipa robi jakieś postępy? W nastawieniu Francuza dostrzec można pewną dozę uporu – wiadomo, że nie zmieni on swojej filozofii, choć tej najwyraźniej czegoś brakuje. Spójrzcie na Barcelonę – oni również grają pięknie, ale ta gra jest połączona z ciężką pracą, pressingiem i agresywnym odbiorem piłki. Podopieczni Wengera mają natomiast tylko jeden plan gry. Jeśli coś nie idzie, nie ma planu B.

JR - Oczywiście! Jak można nie być jej admiratorem?! Ten menadżer miał w tym sezonie zimny prysznic – ograła go Blaugrana, a przecież on uważa Arsenal za angielską Barcę. Gdybym był jego piłkarzem, bez wątpienia cieszyłbym się z tego i pewnie każdy jego zawodnik ma właśnie takie nastawienie. Wspaniale się ich ogląda, ale brakuje im równowagi i doświadczenia. Wenger jest uparty i na pewno się nie zmieni.

4. A zatem każdy, kto kwestionuje dalsze prowadzenie Arsenalu przez Francuza powinien zamilknąć, tak?

AT – Pozycja Wengera zarówno w Londynie, jak i całej angielskiej piłce jest niepodważalna. Osobiście uważam, że menadżerom winno się dawać czas na rozwój ich koncepcji. Wenger w Arsenalu posiada władzę tożsamą z tą, jaką w United ma Sir Alex Ferguson. Zmiana tego stanu rzeczy nie gwarantuje trofeów. Boss musi zostać.

JR – Krytykujących tego trenera powinno się zamknąć i wyrzucić klucz! Arsene jest geniuszem, który stworzył wyjątkową drużynę. Ten klub musi teraz wydać sporo pieniędzy, bo już od dawna nie kupił gwiazdy. Pieniądze z City of Manchester Stadium, które wpłynęły na konto The Gunners muszą teraz posłużyć wzmocnieniu kadry – Wenger musi wykorzystać swoją znajomość rynku transferowego. Przewagą Bossa jest Steve Rowley – szef skautingu – on potrafi wynajdować talenty. Rowley jest w branży od długiego czasu i zna się na swoim fachu. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, jak trudno jest zainteresować grą na Wyspach niektórych piłkarzy – nie możemy zapominać, że obowiązuje tutaj ordynacja podatkowa, która zabiera piłkarzom połowę wynagrodzenia.

5. Które pozycje potrzebują wzmocnień?

AT – Trzeba wzmocnić kręgosłup drużyny, ale najważniejszą sprawą jest pozyskanie bramkarza. W Premier League można znaleźć wielu lepszych golkiperów od tych, których ma Arsenal. Kanonierzy muszą mieć w składzie jednego z trzech najlepszych w lidze bramkarzy.

JR – Wenger potrzebuje golkipera. Almunia nie jest najgorszy, ale Francuz musi mieć kogoś innego. Potrzebuje on także środkowego obrońcy, który grałby ze świetnym Thomasem Vermaelenem. Największą walką, jaka czeka Bossa będzie zatrzymanie w składzie Van Persiego i Fabregasa.

6. Czy w przyszłym sezonie Arsenal może podzielić los wypchniętego z Wielkiej Czwórki Liverpoolu?

AT – Tak, jest na to narażony. Spurs potrzebują większej stabilizacji formy, ale już teraz są mocni – Harry Redknapp wykonał kawał dobrej roboty. Nie można też nie zauważyć zasobów finansowych The Citizens. City ponownie wyda duże pieniądze w lecie i, jeśli teraz uda im się zająć 4. miejsce, przyciągną jeszcze lepszych zawodników.

JR – Gdyby w obecnym sezonie brał udział Robin van Persie, Arsenal miałby co najmniej o 10 punktów więcej. Teraz Wenger musi pokazać coś ze swojej magii. Zakontraktował zbyt wielu podobnych do siebie piłkarzy – małych techników jak Arszawin, Rosicky i Nasri. Teraz potrzeba im wzrostu i siły. Nie ma jednak powodów do paniki – strata Wengera jednak byłaby takim z pewnością.

Arsene WengerJamie RedknappPremier League autor: Krzysztof Mierkiewicz źrodło: Daily Mail
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
howareyou komentarzy: 6048 newsów: 722.04.2010, 23:01

@Gunner_995
Niemożliwe, jakoś nie słyszałem o tym. Durne ploteczki w stylu The Sun pewnie. Torres zostanie w LFC.

Gunner_995 komentarzy: 655022.04.2010, 22:31

Taka jest niestety prawda...

Tak panie Wenger nie ma kupowania gówniarzy, tylko kupujemy pożądnych doświadczonych zawodników bo za rok ma być mistrzostwo!!!

Słyszeliście że Torres może trafić do Juventusu?
Benitez podpisał już z Juventusem wstępną umowę i napewno weźmie ze sobą któregoś zawodnika i najprawdopodobniej to będzie Torres, aż mi się nie chce w to wierzyć...
Ale prawie wszędzie o tym mówią...

sebasz komentarzy: 4984 newsów: 52022.04.2010, 22:10

Moje marzenia
1 z akinfeev / hart / neuer
2 z subotić / boateng / ciani / cahill
chamakh już jest
może ktoś ekstra
typu właśnie agbonlahor czy fellaini
oczywiści zakładam pozbycie się
kilku zawodnikow

zaskoczę was bo według transfermarkt
gallas przedłużył kontrakt do 2011
merida do 2012
ale w lato powinno być ciekawie

fabregas1987 komentarzy: 2581422.04.2010, 21:19

arsenal122 -->
Veloso i Matuidi to pomocnicy defensywni, a potrzebni sa oni po to, by w razie kontuzji zastapic naszego jedynego DP alexa Songa ...

dla tych, ktorzy uwazaja, ze Arsenal ma za malo Anglikow:
sprzedac: Almunia, Fabianski(wyp.), Silvestre, Eduardo, Vela(wyp.)
kupic: Hart, Cahill, Agbonlahor, Chamakh, a z wypozyczen wraca Wilshere i Simpson ...

arsenal122 komentarzy: 113022.04.2010, 20:40

dokładnie;)

zuczek1987 komentarzy: 640322.04.2010, 20:35

po co na kolejny napastnik i jeszcze do tego pomocnik ?!?! 2 obrońców i bramkarz i mamy najsilniejszą ekipę w Europie ;)

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 322.04.2010, 20:24

Oto kolejna kropla dzięgciu:
Robin van Persie wreszcie wrócił do gry po kilkumiesięcznej przerwie spowodowanej poważną kontuzją. Kibice Arsenalu Londyn długo czekali na ten moment, lecz teraz mają prawo niepokoić się o to, czy ich ulubieniec zostanie w drużynie na kolejny sezon.

Van Persiego kusi podobno Juventus Turyn. Jeśli wierzyć sportowym mediom, zespół ze stolicy Piemontu jest w stanie dać za reprezentanta Holandii bardzo wiele. "Bianconeri" oferują Arsenalowi wymianę napastnika na Gianluigiego Buffona oraz Felipe Melo, co jest niezwykle interesującą propozycją. Tym bardziej, że "Kanonierzy" od dawna poszukują bramkarza z prawdziwego zdarzenia.

Na chwilę obecną odejście van Persiego z Arsenalu nie wydaje się zbyt prawdopodobne. Jeśli jednak Juventus rzeczywiście oferuje w zamian Buffona i Melo, londyńscy działacze będą musieli mocno się zastanowić. Wszystko zapewne rozstrzygnie się po mistrzostwach świata, na które były snajper Feyenoordu Rotterdam szykuje jak najlepszą formę.

arsenal122 komentarzy: 113022.04.2010, 20:16

fabregas--> po co nam pomocnik? oszalałeś??
kupić dwóch solidnych naprawdę dobrych obrońców. Chamakh i fajnie gdybyśmy mieli Agbonlahor- wkońcu jakiś Anglik:D oprócz Kierana i Theo i Jacka.. z pod. to Theo gra tylko.

kubabielenbialyjelen komentarzy: 5122.04.2010, 20:15

zgadzam się z Tobą fabregas1987

fabregas1987 komentarzy: 2581422.04.2010, 19:54

ja uwazam, ze trzeba kupic po jednym na kazda pozycje:
- Adler/Neuer/Lloris/Hart/Akinfeyeew
- Cahill/Zapata/Sakho
- Matuidi/Veloso
- Chamakh i Agbonlahor/Villa ...

fabregas47 komentarzy: 988 newsów: 222.04.2010, 19:53

Acolt--->W czas się skapłeś....Pozatym Mario chce zostać

Acolt komentarzy: 2009 newsów: 622.04.2010, 19:30

Słyszeliście że Mario Balotelli jest podobno na liście transferowej? :)

n0thing komentarzy: 5103 newsów: 36222.04.2010, 19:21

Marex --> sorry, nie zauważyłem :P

yatq --> kolejna bzdura, myślisz, że Wenger sprzeda jednego z najlepszych strzelców Arsenalu Juventusowi ?

bartios komentarzy: 55922.04.2010, 19:08

maq---> no tak, ale za pieniądze z Edu moglibyśmy zainwestować w Francuza.

yatq komentarzy: 146722.04.2010, 18:50

sport.onet.pl/pilka-nozna/liga-angielska/juventus-gotow-oddac-melo-i-buffona-za-van-persieg,1,3213967,wiadomosc.html

hmmm... nieciekawie to wygląda - może boss chce sprzedać v.Persiego i kupic wlasnie Agbonlahora w zastepstwo? mam nadzieje ze to sa plotki wyssane z palca

^Slim^ komentarzy: 26722.04.2010, 18:44

@arsenal329, kto to Fellini? Jeśli chodziło Ci o Chiellini`ego to on jest nie do wyciągnięcia z Juve.

maq komentarzy: 996 newsów: 15522.04.2010, 18:43

Bartios ----> z tego co mi wiadomo Chamakh przychodzi do nas na zasadzie wolnego transferu ,czyli za free :) Za Llorisa bysmy musieli wydac troche wiecej.

bartios komentarzy: 55922.04.2010, 18:38

musimy zrobić mieszankę młodości z doświadczeniem. Wydaje się proste- jednak to muszą być specjalni zawodnicy. Okno transferowe widziałbym tak: (nie wszyscy zawodnicy są na liście życzeń Arsenalu)Bramka:Hugo Loris za powiedzmy 10 milinów. Oczywiście Chamakh jako odrobinę cofnięty do tyłu napastnik za jakieś 8-12 milionów. Dobrze by było kupić też Kalou( jakiś miesiąc temu był news że jest na sprzedaż) i tu cena jest niewiadoma, może 14 mln? Sprzedaż Eduardo za 12 mln i Mannone za (do AC Milanu) też byłaby korzystnym rozwiązaniem.

janiu14 komentarzy: 119522.04.2010, 18:30

Maq ---> nie gadaj że zamieniłbys Robina z 1 linii ataku na aktorzyne Chamakha:D noł łej.

n0thing komentarzy: 5103 newsów: 36222.04.2010, 18:08

Przed nami trudny mecz, ale myślę, że damy radę:

-------------Fabiański--------------
---Eboue (najbardziej niedoceniany piłkarz Arsenalu)---Campbell---Silvestre---Clichy---
----------Nasri--Song---------
----Walcott---------------Rosicky-------
-----------------Van Persie-----------------

arsenal329 komentarzy: 39622.04.2010, 18:07

Ale gallas w przeciwieństwie do Sola łapie częste kontuzje z tego powodu w tym wieku nie będzie wymiatac jak sol w wieku 36 lat...Jeśli Wenger nie kupi kogoś i nie wygra żadnego trofeum to go wywalą a on nie będzie ryzykowac swojej posady...Więc uważam że transfer jest całkiem realny :%

maq komentarzy: 996 newsów: 15522.04.2010, 17:58

arsenal329 ---> W tym roku skonczy 33lata ,a jak widac dobrze sobie radzil w tym sezonie...
(Campbell skonczy 36lat ,a mimo tego AW dawal mu szanse gry w wielu meczach od pierwszej miniut.)
Myslisz ,ze AW kupi nowego prawego obronce?
Na 90% tak sie nie stanie zapewniam Cie.

arsenal329 komentarzy: 39622.04.2010, 17:56

*w tym wieku...

arsenal329 komentarzy: 39622.04.2010, 17:51

maq--->Człowieku Gallas nie wyrobi w wieku ...Sagna jest dobry ale nam potrzebny jest lepszy ...Bramkarz: Hart/Nauer

maq komentarzy: 996 newsów: 15522.04.2010, 17:48

Sklad na przyszly sezon widzialbym tak:

-------------Nowy bramkarz?--------------
---Sagna---Gallas---Vermealen---Clichy---
-----------------Song--------------------
-----------Fabregas------Nasri-----------
----V.Persi------------------Arshavin----
-----------------Chamakh-----------------

W razie kontuzji sa tacy zawodnicy jak:
Almunia,Mannone
Eboue,Hoyte,Djourou,Traore,Gibbs,Campbell,Nowy obronca?
Denilson,Eastmond,Rosa,Diaby,Walcott,Ramsey?
Merida,Vela,Bendtner,Edu?

W nastepnym sezonie widzialbym 3 nowych zawodnikow:
bramkarz,srodkowy obronca i chamakh.
Pozbyc sie mozna za to:
Silvestra,Fabianskiego i Edu ktory jest bez formy i nie wnosi nic do gry takie jest przynajmniej moje zdanie :P

Mysle ze taki sklad w zupelnosci by nam wystarczyl.
To tyle ode mnie dziekuje dobranoc :)

arsenal329 komentarzy: 39622.04.2010, 17:23

Mój skłąd na przyszły sezon...
-------------------------Hart--------------------------
W.D.Wiel-------Vermalen-----Fellini---------Clichy
-----------------------------Song---------------------
-------------Fabregas----------------Nasri-----------
R.V.P----------------------Chamack---------Szawa

Ławka:Rodguel,,Denilson,Almunia,Sagna,Gallas
Wniosek...Kupic Harta. Może to byc trudne bo jeśli City dostanie się do CL to nic z tego a jak tak się nie stanie to szansa jest gdyż ambicje tego zawodnika sięgają b. wysoko.
Fellini ...całkiem realne jest on dobrym zawodnikiem bo Evertonu nie ma nawet w pierwszej ósemce.
Chamack...On jest u nas na 99,99%
Rodguell...Możliwe gdieś na 60%
Sprzedac/wyporzyczyc :Vela,Dudu,Fabian,

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 222.04.2010, 16:52

Karnego niepowinno byc bo aktorstwo sie zaczelo przed polem karnym. Sedzia Rostowski w programie "Gwizdzie na to" ktory leci na nsport mowil ze jesli faul jest rozpoczety przed polem karnym a konczy sie w to wazne jest miejsce gdzie faul sie rozpoczol.

GunnersFan9 komentarzy: 8703 newsów: 822.04.2010, 16:45

Arsenal23;-sędzia też się nie popisał w tej sytuacji.Skoro nie rzut karny to żółta kartka dla zawodnika za wymuszenie.

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 222.04.2010, 16:29

youtube.com/watch?v=QcX2yBNh0c0

A mowili ze jest taki uczciwy.

Szef komentarzy: 1303522.04.2010, 15:37

dobry wywiad, wiele prawdy tutaj jest zawarte, szczegolnie to ze brak nam klasowego bramkarza i mocnych fizycznie zawodnikow

holekmichal komentarzy: 53822.04.2010, 13:14

zal juz patrzec jak arsenal jest upokarzany przez wilkie kluby;/ wiec albo wenger kupi powaznych zawdonikow albo powinnismy go pozegnac. mysle ze wenger wie kogo tylko nie chce przeznaczyc na to odpowiedniej sumy i to jest blad.

holekmichal komentarzy: 53822.04.2010, 13:10

w przyszlym sezonie konieczne jest wywalczenie trofeum. liczy sie tylko liga mistrzow i mistrzostwo angli! Wenger musi zrozumiec to co robi zle i niestety wkoncu trzeba wylozyc odpowiednia sume. Kupywanie chmacka to tez takie troche lanie wody. poprostu jest okazaja zeby tanio go kupic a wenger to wykorzystuje. mysle ze w sumie dobrze robi ale nie moze mowic ze to powazne wzmocnienie. gdyby kupil ville cz torresa to byloby inaczej. konieczne jest wzmocnienie druzyny zawodnikami o ktorych sie mowi ze sa mlodymi gwiazdami nie takimi ze co z nich kiedys moze byc. Mysle ze wenger za bardzo sklada uwage na francuzach. Uwazam ze nasri nie jest jakis swietnym wzmocnieniem lepszy juz byl hleb. swietnym wzmocnieniem byl arshavin i takich graczy powinien szukac. nasri to co najwyzej nadaje sie na lawke. slyszalem ze wenger mysli zeby sprowadzic hazarda ale to bedzie blad- nie poradzi sobie jest slaby fizycznie i wogole takich zawodnikow wenger powineine omijac

holekmichal komentarzy: 53822.04.2010, 13:10

w przyszlym sezonie konieczne jest wywalczenie trofeum. liczy sie tylko liga mistrzow i mistrzostwo angli! Wenger musi zrozumiec to co robi zle i niestety wkoncu trzeba wylozyc odpowiednia sume. Kupywanie chmacka to tez takie troche lanie wody. poprostu jest okazaja zeby tanio go kupic a wenger to wykorzystuje. mysle ze w sumie dobrze robi ale nie moze mowic ze to powazne wzmocnienie. gdyby kupil ville cz torresa to byloby inaczej. konieczne jest wzmocnienie druzyny zawodnikami o ktorych sie mowi ze sa mlodymi gwiazdami nie takimi ze co z nich kiedys moze byc. Mysle ze wenger za bardzo sklada uwage na francuzach. Uwazam ze nasri nie jest jakis swietnym wzmocnieniem lepszy juz byl hleb. swietnym wzmocnieniem byl arshavin i takich graczy powinien szukac. nasri to co najwyzej nadaje sie na lawke. slyszalem ze wenger mysli zeby sprowadzic hazarda ale to bedzie blad- nie poradzi sobie jest slaby fizycznie i wogole takich zawodnikow wenger powineine omijac

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 322.04.2010, 13:08

Co prawda to prawda.Pamięta się rewelacyjny sezon Flaminiego który grał naprawdę kapitalnie tylko po to żeby sprzedać zawodnika który był w najlepszej formie.Trzeba kupić zawodnika który wniesie cos do zespołu tak jak Verminator.

oldirtybastard komentarzy: 8522.04.2010, 12:52

transfery = trofea, Arsen to tak jak bys bronił się przed dobrymi zawodnikami, po co kształtować cały zespół rok w rok kogoś oddajemy i tracimy kolejny sezon, kupmy kogoś i miejmy gotowego zawodnika do gry na najwyższym poziomie

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 322.04.2010, 08:41

Brakuje Nam pomocników lub napastników którzy potrafią huknąć z dystansu, a nie pchać się na siłę w pole karne co w wypadku skomasowanej obrony Woves,Burnley czy WHU nie ma żadnego sensu. Oraz silnych obrońców którzy trochę na styl włoski lekko pokopią, przytrzymają piłkę i dokładnie rozegrają.Na razie po raz kolejny musimy czekać na następny sezon.Kibicuje Kanonierom od dawien dawna ale ten sezon był jednym z najgorszy od wielu lat.

luq007 komentarzy: 289921.04.2010, 11:00

Nie mam nic przeciwko jego polityce ale powinno byc tak ze druzyna powinna miec konkretna ekipe i niech graja te mlodziaki ale niech bedzie nowy bramkarz i obronca srodkowy. niech kregoslup druzyny sklada sie z konkretnych doswiadczonych zaowdnikow. A mlodzi niech powoli sie szlifuja zeby ich pozniej zastapic. A nie tak jak u nas ze w skaldzie nie ma zadnej takiej osoby oprocz jedynego Campbella ktory cos w zyciu osiagnal i ma spore doswiadczenie. Pozniej tak to wyglada ze sie cos nie klei i gubimy sie na boisku jak dzieci we mgle bo nie ma kto pociagnac tego wszystkiego a jak Nie ma Fabsa to juz w ogole.
Czasem mi sie wydaje ze oni czekaja az ktos ich obudzi i powie ze graja teraz mecz i ze to sie dzieje naprawde.

szalen komentarzy: 198221.04.2010, 10:12

Inne spojrzenie na problemy Arsenalu. To co jest tu napisane to prawda, nie ma co ukrywać. Trzeba trochę wydać. Wenger jest ekonomistą to powinien wiedzieć, że wydanie większej sumy pieniędzy to inwestycja w zespół.

MDKanonier11 komentarzy: 5121.04.2010, 07:50

Łatwo powiedzieć że Arsenal stawia na młodych perspektywicznych piłkarzy, tylko jest to proces bardzo długi i napewno nie będzie tak że uda się stworzyć cała drużynę z takich piłkarz i nagle z super juniorów powstanie drużna na miare Barsy. Polityka Wengera jest niestety jest taka że jeśli ktoś wyłoży fajne pieniądze to on nie nie zastanawia długo. Sprzedanie Kolo Toure i Adebayora do City osłabiając Arsenal i wzmacniając City naszym najlepszym obrońca i snajperem-samobujstwo. Najbardziej szkoda Kolo, Ade nie żałuje ani troche. Tylko co dalej, musiał minąć sezon żeby Arsene zrozumiał że napastnika mu zbraknie. Jak już decyduje sie na sprzedaż kogokolwiek to musi być alternatywny ruch wcześniej wykonany.

Barteqqqq komentarzy: 104320.04.2010, 23:04

Pozostaje patrzeć z pozytywnym nastawieniem na przyszły sezon

Kondzior12 komentarzy: 490020.04.2010, 22:26

Na przyszly sezon sadze , ze Arsene kupi kogoś doswiadczonego i dobrego i bedziemy walczyc o trofea do ostatnich sil i kolejek.

Najduk_ komentarzy: 7320.04.2010, 21:53

taak..Arsenal inwestuje w młodych. Ale zobaczymy za kilka lat kiedy to się zwróci! Można grać jak Milan z samymi doświadczonymi zawodnikami i teraz właściwie się nie liczyć w europejskiej piłce. Arsenal ma młodych piłkarzy i w ich wieku są trzecią drużyną w Anglii! to nie jest sukces?
martwi mnie jedynie to, że jak tutaj jest napisane, Arsenal wychowuje piłkarzy ale na sprzedarz..

lukasz19031989 komentarzy: 136220.04.2010, 20:17

Następny sezon to 125 lecie klubu.Nie wyobrażam sobie aby Arsenal nic nie wygrał znowu.

SZAKALAKA komentarzy: 23520.04.2010, 19:28

jak by byl robin to bysmy roz...... ta jeb... barcelonke...jeszcze mamy szanse na mistrzostwo
jeszcze zostaly 3 kolejki a co zatym idzie do zdobycia jeszcze 9pkt...

Skorupa193 komentarzy: 47620.04.2010, 19:18

Niestety, kilka czynników pozbawiło Arsenal w tym sezonie trofeów. Zgadzam się z twierdzeniem, że z Robinem mielibyśmy więcej punktów. ManU i Chelsea w tym sezonie były na prawdę do ogrania - niestety nie dla nas. Sądzę, że kanonierzy.com zrobią jeszcze jakieś podsumowanie sezonu, tam będzie można ogółem zebrać wszystko ze sobą i przeanalizować.

Strzelba komentarzy: 2369 newsów: 26420.04.2010, 19:08

Może teraz coś się ruszy w związku z transferami bo Wenger wie że nie może już sobie pozwolić na kolejny przegrany sezon.

MimikTHEGunner komentarzy: 7120.04.2010, 18:58

Nie wiem jak dla Was, ale rzeczą za którą kocham Arsenal jest to, że Boss (w tym zarząd klubu) nie wydaje gigantycznych pieniędzy na zawodników (gwiazd). Cenię Wengera za to, że potrafi sprowadzić do klubu piłkarzy, którzy po pierwsze są młodzi, utalentowani, a mało kto zwracał na nich uwagę. I przede wszystkim nie są to kwoty kosmiczne, jak w przypadku np Realu. Wenger szlifuje zawodników, każdego z osobna i wszystkich razem jako zespół. Wizja Boss'a jest jedną z kilku na tej ziemi. Wiem, że gdyby nie nieszczęsne kontuzje, grając w składzie: Almunia, Sagna, Gallas, Vermalean, Clichy, Song, Diaby, Fabregas, Arszawin, Rosicky, Van Persie wygralibyśmy ligę. To, co prezentowaliśmy na początku sezonu w płenym składzie było piękne. Kiedy słyszę komentarze typu: Wenger musi zacząć wydawać pieniądze, nakupować Bóg wie jakich zawodników to serce mi się kraje, bo szukanie graczy młodych o niebywałych umiejętnościach którzy mogą zasilić ARSENAL i później to robią jest wpisane w historię tej drużyny pod wodzą Wengera. Oczywiście wzmocnienia są potrzebne, chociażby ze względu na potrzebnych zmienników dla obrońców, DF, czy Van Persiego (choć w tym przypadku sprawę załatwi raczej Chamakh), ale niech ARSENAL pozostanie Arsenalem, bo przy odpowiedniej stabilności będzie zwyciężał. Arsene na pewno popełnia błędy, jak każdy, ale sposób w jaki prowadzi ten team, cenił będę zawsze. Mam nadzieję, że są tacy którzy myślą podobnie. Dziękuję.

siersciu komentarzy: 591 newsów: 120.04.2010, 18:37

ok....mialem milczec w tej sprawie ale przyznam się...w przyszłym roku mija 20 lat jak kibicuje Arsenalowi i w związku z tym Boss wstrzymywał sie z zakupami i zdobywaniem pucharów.W przyszłym roku w związku z moim jubileuszem bierzemy wszystko:)

Kanonierka15 komentarzy: 2185 newsów: 520.04.2010, 18:32

Najprostszą odpowiedzią na pierwsze pytanie, byłyby kontuzje. Faktycznie, urazy podstawowych zawodników bardzo przyczyniły się do braku triumfów, jednak to nie jedyny powód. Nie możemy odmówić naszym zawodnikom gry do końca, ale moim zdaniem śmiało możemy zarzucić im lekceważenie rywali. Przynajmniej 30% ligowych pojedynków moglibyśmy rozstrzygnąć na swoją korzyść w ciągu pierwszych 30 minut, podczas gdy my męczyliśmy się przez 90 minut i jeszcze trochę. Kanonierzy ostrzeliwali bramkę rywala bez większego przekonania myśląc, że skoro nie udało się teraz - wpadnie później. Często przedobrzaliśmy nasze akcje, po czym psuliśmy ostatnie podanie, czy oddawaliśmy niecelny strzał.
Aby następny sezon skończył się dla nas lepiej, Boss musi przekonać chłopaków, że nawet Barcę są w stanie pokonać, jeśli zechcą. Każdy wie, jak Kanonierzy bardzo trzęśli spodenkami przed Katalończykami i bardzo niesłusznie, pokazaliśmy, że potrafimy im dorównać.
W stosunku do poprzedniego sezonu widać wielki postęp, zarówno u poszczególnych zawodników, jak i całej drużyny. Pokazuje to, że filozofia Bossa przynosi korzyści. Jedyne, czego brakuje Kanonierom to właśnie planu B i jeszcze większego zaangażowania.
To oczywiste, że musimy kupić bramkarza. Przydałby się również jakiś rezerwowy DP, bo bez Songa nasza drużna kompletnie sobie nie radzi. Koniecznością jest nowy, odważny i wysoki partner dla Vermaelena. Trzeba również pomyśleć o prawym obrońcy, młodym i zdolnym.
Oprócz wzmocnień potrzebne są czystki, wątpię by Boss wywalił Manuela i Łukasza razem, ale ten pomysł byłby naprawdę dobry.
W naszym klubie panuje porządek, poczynając od władz, kończąc na sprzątaczkach. Nie mamy się o co martwić, lepiej patrzmy w górę niż w dół.

SZAKALAKA komentarzy: 23520.04.2010, 18:31

((w()w)w).youtube.com/watch?v=nxEh7Fi2PfA

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com