Allardyce: Obcokrajowcy zniszczą przyszłość reprezentacji

Allardyce: Obcokrajowcy zniszczą przyszłość reprezentacji 01.01.2010, 12:36, Eryk Delinger 45 komentarzy

Kiedy w środę Arsenal rozbił Portsmouth 4-1 w wyjściowych jedenastkach obu zespołów nie było żadnego Anglika. Wśród 22 zawodników znaleźli się piłkarze z 15 krajów, w tym siedmiu Francuzów. Byli także dwaj Algierczycy oraz po jednym graczu z Bośni, Irlandii, Izraela, Islandii, RPA, Szkocji, Niemiec, Hiszpanii, Belgii, Walii, Kamerunu, Chorwacji i Rosji.

Wśród 14 zmienników byli czterej Anglicy, lecz na boisko wszedł tylko jeden - młodziutki Craig Eastmond zastąpił francuskiego napastnika Samira Nasriego 5 minut przed końcem meczu.

- Przyszłość angielskiej reprezentacji rysuje się w ciemnych barwach - mówi Allardyce - Premier League i FA muszą szybko zacząć działać.

Prezydent FIFY Sepp Blatter już od dawna popiera wprowadzenie "zasady 6 plus 5", która ograniczyłaby ilość obcokrajowców desygnowanych do gry. Zasada ta przeczyłaby jednak europejskim prawom, więc raczej nieprędko zostanie wprowadzona w życie.

Przełom nastąpił dokładnie 10 lat temu - 26 grudnia 1999 roku Chelsea wystawiła w meczu przeciwko Southampton jedenastkę złożoną wyłącznie z cudzoziemców.

Zdanie Allardyce'a podziela Steve Bruce:

- Nie produkujemy już tak wielu graczy jak kiedyś, z wielu różnych przyczyn. Jeżeli my, jako managerowie możemy gdzieś w szerokim świecie znaleźć zawodników o podobnych umiejętnościach za mniejszą cenę, to musimy ich szukać.

- Każdy z nas chciałby mieć drużynę zbudowaną z Anglików, ale na dzień dzisiejszy nie mamy wystarczającej jakości.

Co ciekawe, gdy spojrzymy wstecz okazuje się, że przez ostatnie 10 lat liczba zagranicznych piłkarzy w Premier League... spadła. W 1999 obcokrajowcy stanowili 46,9% zarejestrowanych zawodników, dziś liczba ta wynosi niecałe 45%.

Imponująca gra Anglii w kwalifikacjach do Mistrzostw Świata - dodajmy, pod wodzą cudzoziemca, Włocha Fabio Capello - pokazuje jednak, że angielska piłka ma się dobrze, a ci którzy przewidują jej rychłą zagładę grubo się mylą.

Podstawowa jedenastka reprezentacji Anglii, której piłkarze na co dzień podnoszą umiejętności trenując z najlepszymi zawodnikami z całego świata pod okiem zagranicznych managerów, jest niemal tak mocna jak najsilniejsze drużyny narodowe świata - Hiszpania i Brazylia.

Teorię Allardyce'a wspiera zapewne brak wysokiej klasy zmienników dla gwiazd reprezentacji. Gra Synów Albionu jest zbytnio zależna od kilku kluczowych graczy.

Nie wszyscy uważają mecz bez Anglików na Fratton Park za tragedię.

Irlandczyk Roy Keane, manager Ipswich Town, mówi:

- Może jest to jakieś zmartwienie dla Fabio Capello, ale mi owa kwestia nie spędza snu z powiek.

Dziennikarze Daily Telegraph przygotowali ciekawe zestawienie, pokazujące ilość Anglików w poszczególnych klubach Premier League.

Klub - liczba Anglików - liczba piłkarzy ogółem - stosunek w procentach

Stoke - 23 - 37 - 62.2%

Aston Villa - 23 - 39 - 59.0%

Tottenham - 23 - 40 - 57.5%

Wolves - 22 - 40 - 55.0%

Birmingham City - 19 - 35 - 54.3%

Burnley - 17 - 34 - 50.0%

West Ham United - 18 - 36 - 50.0%

Everton - 21 - 44 - 47.7%

Bolton - 14 - 30 - 46.7%

Manchester United - 22 - 48 - 45.8%

Hull City - 17 - 38 - 44.7%

Portsmouth - 16 - 40 - 40.0%

Fulham - 16 - 41 - 39.0%

Sunderland - 14 - 36 - 38.9%

Chelsea - 17 - 45 - 37.8%

Arsenal- 18 - 48 - 37.5%

Manchester City - 13 - 38 - 34.2%

Wigan Athletic - 10 - 33 - 30.3%

Liverpool - 13 - 44 - 29.5%

Blackburn - 11 - 38 - 28.9%

Premier LeagueReprezentacja AngliiSam Allardyce autor: Eryk Delinger źrodło: Daily Telegraph
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
Piotrex komentarzy: 112902.01.2010, 17:22

Gdyby nie obcokrajowcy jak: Cesc,RvP,Torres,Drogba i wielki innych PL nie byłaby najlepszą ligą na świecie.

Allardyce jednak ma trochę racji ostatnimi czasy Anglicy zeszli na dalszy plan.

crisadus komentarzy: 850702.01.2010, 11:12

Nic na to nie poradzimy. Dobrze, że liczone są tutaj rezerwy nie tylko pierwszy zespół:) Bo mielibyśmy znacznie mniej procent.

KxAxNxOxNxIxExR komentarzy: 49802.01.2010, 10:47

Arsenal mało anglików.Z jedenej strony i tak mamy dobry zespól a z drugiej to liga angielska.

Arsenalius komentarzy: 151702.01.2010, 10:05

To jest chyba lida anie reprezentacja a pozatym to klubów sprawa kogo wystawiają.

page komentarzy: 1684 newsów: 401.01.2010, 21:06

A ja zgadzam się z Allardyce'em. Angilcy w szeregach Arsenalu byliby tylko wzmocnieniem; nie będe setny raz powtarzał, czemu, bo każdy chwilę pomyśli i wie.

Henry komentarzy: 49701.01.2010, 19:05

-------> grzegorz17
Dla nas jako kibiców danego klubu wiadomo, że nie odgrywa to tak dużego znaczenia, ale patrząc z perspektywy Anglików nie ma się co dziwić. Za kilka lat, będą musieli naprawdę mocno szukać zawodników, na niektóre pozycje.

mdr_AFC komentarzy: 305001.01.2010, 18:36

reprezentacja anglii jest po prostu słaba tak samo jak piłkarze ;) Są wyjątki :P

grzegorz17 komentarzy: 109801.01.2010, 18:12

Dla mnie nie wazne jest pochodzenie.moze byc nawet Eskimosem wazne zeby bardzo dobrze grał i podnosil poziom druzyny i całej ligi.

KxAxNxOxNxIxExR komentarzy: 49801.01.2010, 17:11

Moim zdaniem też to bez różnicy ważne,że gramy good ;)

Sopel123 komentarzy: 90501.01.2010, 17:00

Według mnie to bez żadnej różnicy, czy w zespole jest 5 Anglików czy wcale.

sebo656 komentarzy: 182501.01.2010, 16:27

Nieznajdą tylu dobrych anglików żeby zapełnić luki w klubach. Najlepsza liga swiata to i najlepsi zawodnicy swiata w niej graja, niekoniecznie anglicy.

Szef komentarzy: 1303501.01.2010, 15:37

no coz teraz bardzo trudno to zachamowac a jak sie rzada za anglikow niebotycznych kwot to teraz niech sie nie dziwia

wschowiak komentarzy: 159701.01.2010, 15:31

widocznie nie ma tylu dobrych angielskich piłkarzy...

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56701.01.2010, 15:06

ToMo > już nie bądź taki cwany :P Shawcross trafi do reprezentacji szybciej niż myślisz.

Was15 komentarzy: 43401.01.2010, 14:49

no i co z tego??? jeśli ograniczy sie liczby obcokrajowców to drużyny będą po prostu słabnąć i wtedy i tak nie bd wielkich angielskich talentów

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1501.01.2010, 14:32

ja uważam że to bezsenns ;p

fabregas1987 komentarzy: 2581701.01.2010, 14:14

no i co z tego ??

Michal95 komentarzy: 111301.01.2010, 14:09

Wydaje mi się, że przepis dotyczący liczby Anglików w składzie nie zostanie wprowadzony zbyt szybko, ponieważ angielska piłka klubowa odnosi sukcesy na arenie europejskiej i trenerzy nie bedą chcieli z nich rezygnować wprowadzając do składu slabszych graczy niż posiadają obecnie.

osiem1989 komentarzy: 16101.01.2010, 14:02

aRamsey - masz racje;) ale wielu jest mkodych nieogranych w PremierLegue graczy

aRamsey komentarzy: 948601.01.2010, 13:47

zobaczcie wszyscy mówią że mamy krótką ławkę, a tylko MU nam w ilości zawodników w kadrze dorównuje

pawelmatrix125 komentarzy: 2501.01.2010, 13:45

Myśle że przynajmniej w małym stopniu powinna być ograniczona liczba obcokrajowców. Gdybym był Anglikiem z pewnością wolał bym oglądać rodaków .

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1501.01.2010, 13:43

Stoke 62.2% my 37.5%, co z tego jak prędzej zobaczymy 3 naszych w reprezentacji Angli niż 1 ze Stoke. Liczby nie zawsze mowia prawde.

aleksander14 komentarzy: 12301.01.2010, 13:35

To nie powinno mieć znaczenia ile jest Anglików w Arsenalu. Jest to klub, który ma mało Anglików ale im to wystarcza

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1501.01.2010, 13:30

Hehe...
ale w stoke city ci nibi "anglicy" w piłe grać nie umią ;DDD dlaczego w reprezentacji angli nikogo nie ma kto gra w stoke???
Jeszcze zmienią słowa kiedy Wilshare pokaże klase:P

cescfabregas1991 komentarzy: 136601.01.2010, 13:29

oby nikt nie wymyślił zadnego nowego głupiego pomysłu z tym ograniczaniem piłkarzy boi cienko będzie.....

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56701.01.2010, 13:23

mirand14 > pomijając niższe szczeble rozgrywek, za granicą grają tylko trzej Angole. Beckham (Galaxy/Milan), Derbyshire (Olympiakos chyba) i nasz ukochany Pennant (Real Saragossa).

aRamsey komentarzy: 948601.01.2010, 13:22

tylko ci Anglicy w Arsenalu są U-21 ;P przyszłość mamy zapewnioną, o ile nie poodchodzą

Ciachowy komentarzy: 13801.01.2010, 13:21

No trudno. Widać Reprezentacja Anglii nie będzie "wielka" jak kiedyś.

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56701.01.2010, 13:19

Teraz najlepsze - cała "afera Fratton Park" i związana z tym medialna zadyma biorą w łeb kiedy weźmiemy pod uwagę, że w świetle prawa Almunia jest Anglikiem, a Traore i Song mogliby nimi być gdyby tylko chcieli :P Z całej trójki tylko Song nie mógłby już grać dla Anglii. Swoją drogą Alex trochę spieprzył sprawę - karierę reprezentacyjną zaczynał od młodzieżówek Francji i naturalną koleją rzeczy byłaby dziś gra dla Les Bleus. Zapewne bał się ogromnej konkurencji w pomocy Francuzów, nikt nie mógł przecież przewidzieć, że stanie się jednym z najlepszych DMów Europy.

Stanek komentarzy: 827 newsów: 34101.01.2010, 13:19

Jak to mówi mój tata "Anglicy są za słabi żeby grać w angielskiej lidze" i chyba coś w tym jest :D

Fabregas410 komentarzy: 19401.01.2010, 13:16

Jego drużyna ma procentowo najmniej anglików, więc czemu się wypowiada.

mirand14 komentarzy: 66101.01.2010, 13:12

to głupota z ograniczeniem obcokrajowców
w innych ligach myślicie że nie ma anglików oni występują tam w roli obcokrajowców
w każdej lidze jest sporo obcokrajowców w końcu od tego są transfery!!!!

grabos komentarzy: 59201.01.2010, 13:09

xd fajna ta angielska liga ;)

Kondzior12 komentarzy: 490001.01.2010, 12:58

Każdy opowiada , że Arsenal ma najmniej anglików a jak przyszło co do czego to jest aż osiemnastu.
A Liverpool co ma dużo :P

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223701.01.2010, 12:57

Racja , po pierwsze watpie zeby wprowadzili ten o to system "6+5" , ale jesli wprowadza po jakims czasie , oczywiscie ten czas nadszedl by wtedy kiedy ktos by mial jakies powazniejsze argumenty. Wiec jesli mialby byc ten system wprowadzony to za kilka lat bedziemy mieli pozadna kadre z wieloma utalentowanymi Anglikami. Mam jeszcze takie pytanie , z tym systemem 6+5 jest tak ze tylko Anglicy czy Brytyjczycy?

rurek komentarzy: 8001.01.2010, 12:51

jak to ktos powiedzial na tej stronce- nie ma tylu dobrych anglikow zeby kluby z PL mogli ich w wiekszosci wystawiac w pierwszej 11

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11501.01.2010, 12:51

Z tobą też muszę się zgodzić. ;) Angielskie kluby powinny pomagać reprezentacji w rozwijaniu umiejętności piłkarzy, ale nie w taki sposób. Reprezentacja a gra w innej drużynie to całkiem różne sprawy, więc żeby przekonać FA i FIFA nie można używać tak żałosnych argumentów, ale na szczęście to już nie nasz problem. ;)

Oczywiście Blackburn ma aż dziesięciu mniej piłkarzy w kadrze od nas, a w Arsenalu regularnie gra mało Anglików, ale te statystyki przekonują mnie przynajmniej co do tego, że nie musimy martwić się na zapas, bo przyszłość mamy zapewnioną. :)

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56701.01.2010, 12:49

Och, jaka ta Chelsea angielska. A Liverpool? Toż to prawdziwa duma angielskiego futbolu! Tylko podły Arsenal morduje brytyjskie talenty masowym importem Iworyjczyków i Francuzów...

Wielkie brawa należą się Aston Villi. To niewiarygodne, że drużyna pełna z natury raczej topornych i niezbyt uzdolnionych technicznie (przepraszam, Jack) Anglików może zajść tak wysoko w tabeli, jednocześnie grając futbol atrakcyjniejszy (momentami, bo murować też potrafią jak nikt i wbrew pozorom mecz z nami to niezły przykład, potrzebowaliśmy najlepszego pomocnika na świecie żeby ich otworzyć) m.in. od Manchesteru Utd, czy nawet Chelsea. Przy czym, jeżeli poruszamy tą kwestię, trzeba oddać The Blues sprawiedliwość - w tym sezonie można w ich grze czasem zaobserwować coś widowiskowego :P

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223701.01.2010, 12:45

W sumie to Lord ma racje , haha nie przyjrzalem sie temu tak blizej ale rzeczywiscie 29% Anglikow w skladzie to jest cos... :]

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223701.01.2010, 12:44

Znowu wraca ten temat , nie wiem pewnie mowie tak bo w Arsenalu nie ma Anglikow , ale naprawde kurde po co wprowadzac jakies "6+5" skoro to jest liga , to nie sa reprezentacje zeby tutaj musieli grac Anglicy , mysle ze to i tak zabardzo nie pomogloby rozwojowi Angielskiej piłki. Troche mnie bawi to , że z 18 Anglików 1 skład albo chociaz ławke ma ... 3?

waldek_89 komentarzy: 573501.01.2010, 12:43

można by rzec że to jest jakieś zagrożenie dla angielskiej piłki, jeśli chodzi o obcokrajowców, ale przeglądając powyższą listę nie jest tak źle jak każdy mówi.

R4d3k99 komentarzy: 169001.01.2010, 12:42

Arsenal ma 18 Anglików a niestety, tylko Theo Walcott, Kieran Gibbs i od czasu do czasu Jack Wilshere i Craig Eastmond grają.

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11501.01.2010, 12:40

Najlepsze jest to, że mówi to trener drużyny, która ma najmniej Anglików w składzie. :D Więcej już chyba na ten temat nie napiszę, bo niepotrzebnie dyskutują na ten temat. ;)

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com