Colin Lewin o kontuzjach

Colin Lewin o kontuzjach 08.04.2010, 17:01, Marcin Wierciński 581 komentarzy

W związku z wyjątkową ilością kontuzji w zespole Arsenalu, Richard Clarke przeprowadził specjalny wywiad z szefem sztabu medycznego The Gunners, Colinem Lewinem. Oto tłumaczenie zapisu tej rozmowy, którą w oryginalnej wersji można znaleźć na oficjalnej stronie klubu z północnego Londynu.

Dlaczego w tym sezonie mamy aż tyle urazów?

Tak naprawdę istnieje wiele przyczyn. Oczywiście jedną z nich jest ilość gier. Gramy po 55-60 spotkań w każdym sezonie. Jeśli porównasz to z innymi drużynami, wyjdzie ci, że my gramy więcej. Obecny sezon jest potworny, patrząc na ilość ciężkich urazów. Normalnie możesz oczekiwać, że w trakcie rozgrywek dojdzie do jednego, czasem dwóch złamań. W tym sezonie mamy ich aż siedem...

Czy to najgorszy sezon, jeśli patrzeć na ilość urazów, odkąd jesteś w Arsenalu?

Tak, do tej pory nie było gorszego. Teraz gramy trochę więcej niż w poprzednim roku oraz przed sezonem, ale niewiele się zmieniło w porównaniu do innych sezonów, poza ilością ciężkich kontuzji. Przez ciężkie kontuzje rozumiem zerwania i złamania po złych wejściach rywali. Nie obwiniamy jednak innych klubów; to po prostu potworny sezon, jeśli chodzi o poważne kontuzje. Statystycznie biegamy najwięcej w Premier League. Mamy również najwięcej sprintów, w porównaniu do innych drużyn Premier League.

Dlaczego to takie istotne?

Ponieważ by grać w ten sposób, musisz mieć odpowiedni poziom przygotowania fizycznego. Dlatego wszyscy są zgodni, wliczając w to managera, że trening musi odzwierciedlać ten poziom. Musisz wziąć pod uwagę, że gramy więcej meczów niż inni, więc mamy też mniej czasu na odpoczynek. Gramy w środku tygodnia, odpoczywamy trzy dni. Inne kluby mają siedem dni. To zwiększa ryzyko. Wiele urazów jest związanych ze zmęczeniem.

Inne drużyny wydają się nie mieć aż tylu kontuzji. Dlaczego?

Trzeba powiedzieć, że zespoły, które grają podobną ilość gier, co my, mają również podobną ilość kontuzji. Zawsze patrzysz na swój zespół jako ten, który ma najgorzej, ponieważ jesteś jego kibicem. Nasi zawodnicy są około 50% bardziej eksponowani niż zawodnicy zespołów, które grają tylko 40 spotkań w sezonie. Innym ważnym czynnikiem jest fakt, że 90% naszych zawodników reprezentuje swoje kraje na arenie międzynarodowej. To kolejne kilka gier w sezonie - statystyki pokazują, że im mniej reprezentantów w kadrze zespołu, tym więcej kontuzji. Ale jeśli porównasz nas do innych zespołów z podobną liczbą gier, nie różnimy się zbytnio.

Inna sprawa, że gdy paru zawodników ma długoterminowe kontuzje, wzrasta eksploatacja i zmęczenie pozostałych piłkarzy, bo nie możesz stosować rotacji.

Co z ilością urazów mięśni?

Jest bardzo podobna do innych sezonów. Nie jest ani lepiej, ani gorzej w porównaniu do innych lat w Arsenalu. Natomiast na tle innych drużyn wygląda to tak, jak z ciężkimi kontuzjami - ilość kontuzji u nas jest podobna do ilości kontuzji u innych zespołów, które mają tyle gier w sezonie. Jeśli więc porównasz nas z drużynami, które grają w europejskich rozgrywkach, ta ilość jest mniej więcej taka sama.

Jak wyglądają twoje stosunki z Arsenem Wengerem?

Pracuję z Arsenem od 14 lat i to jest pewna wartość, bo taki staż buduje stabilność i zaufanie. Codziennie spotykam się z managerem i mamy dobre stosunki. Przesyłamy również tygodniowe raporty Ivanowi Gazaidisowi.

Nasze codzienne spotkania dotyczą postępów piłkarzy i planowania tego, kiedy kontuzjowani piłkarze będą mogli dołączyć do składu. Rozmawiamy także o liczbie trenujących piłkarzy - kto jest, a kto nie jest na treningu, ponieważ to nie jest takie proste, że jeśli jesteś zdrowy, to trenujesz. Niektórzy piłkarze mają indywidualne programy, więc często nie trenują z zespołem.

W dyskusji o urazach, często pomija się fakt, że musimy kontrolować przygotowanie fizyczne piłkarzy i powstrzymywać ich tam, gdzie to tylko możliwe. Dlatego stale kontaktuję się z Tonym Colbertem w sprawie wytrzymałości i programów kondycyjnych. On jest ważną osobą, jeśli chodzi o ochronę przed urazami.

Cały czas staramy się poprawiać sztab medyczny. Pomiędzy trzema fizjoterapeutami, a lekarz ma ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie w pracy z czołowymi sportowcami. Mamy dostęp do najlepszych lekarzy, najlepszych specjalistów i najlepszej nauki sportowej na świecie.

Jak wygląda obecny sztab medyczny i jak widzisz jego rozwój w przyszłości?

Mamy bardzo dobrego lekarza, trzech doświadczonych fizjoterapeutów, dwóch masażystów, podiatrę i specjalistę od odżywiania, osteopatę oraz wiedzę Colberta na temat siły i kondycji.

Neal Reynolds nas opuści, by zostać głównym fizjoterapeutą w Norwich City. Chcemy mu podziękować za wkład w ciągu jego lat pracy w klubie i życzę mu wszystkiego najlepszego. Był ważną częścią zespołu medycznego w trakcie swojej pracy.

Na jego miejsce przyjdzie Simon Harland. To dobry, doświadczony fizjoterapeuta, który pracuje z najlepszymi sportowcami od 15 lat. Pochodzi z Irlandzkiego Instytutu Sportu, gdzie pracuje z zawodnikami rugby. Cieszymy się, że będziemy z nim współpracować. Korzystamy także z doświadczenia specjalistów z całego świata. Nasi zawodnicy ostatnio byli operowani we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Holandii i USA.

Ciągle monitorujemy i oceniamy sytuację, ponieważ naszym zadaniem jest leczenie i zapobieganie urazów w przyszłości. Nie da się mieć sezonu bez kontuzji. Żaden klub tego nigdy nie osiągnął. Ważne jest, byśmy byli na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i praktyki medycyny sportowej w celu zapewnienia możliwie najlepszych terapii dla naszych zawodników.

Jak się ma sprawa z Ceskiem Fabregasem?

Cesc ma się dobrze. Nie zagra do końca sezonu z powodu pęknięcia kości strzałkowej. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, będzie gotowy na Mundial. Stale monitorujemy jego sytuację. Uraz na pewno jest skutkiem starcia z Carlesem Puyolem pod koniec meczu z Barceloną. Było wiele spekulacji, że Cesc mógł złamać nogę przed meczem z Barceloną, ale to była zwyczajna nieprawda. W meczu z Birmingham został obity, ale jeśli ktoś twierdzi, że mógłby zagrać przez 85 minut w meczu z Barceloną ze złamaniem kości strzałkowej, jest zwyczajnie śmieszny.

Zbadaliśmy Ceska po meczu z Birmingham i na prześwietleniu wyszło, że nie ma złamania. Po starciu z Puyolem, rentgen wykazał, że złamał kość strzałkową, co oznacza, że niestety nie zagra do końca sezonu.

Co z innymi zawodnikami z długoterminowymi urazami?

Johan Djourou miał poważny uraz chrząstki kolanowej. Praktycznie zakończył już swoją rehabilitację i spodziewamy się, że powróci do składu drużyny w ciągu najbliższych kilku tygodni, podobnie jak Kieran Gibbs. Obaj powracają w pełni sprawni po urazach, które mogły zakończyć ich kariery.

Jakieś wieści o Aaronie Ramsey'u?

Aaron powróci do pełnej sprawności. Inni piłkarze odnosili podobne urazy. Operacja przebiegła pomyślnie, a pierwsze oznaki są bardzo dobre. Nie spodziewam się jednak, by Aaron był gotowy wczesną jesienią. Ma kilka specjalnych śrub, które mają chronić przed złamaniami. Specjaliści zachęcają go do chodzenia, gdyż to pomoże w gojeniu urazu. Teraz potrzeba czasu, ale notowania są dobre.

Na koniec - co z Robinem van Persiem?

Robin powróci do pełnych treningów w najbliższym czasie. To będzie duży impuls dla reszty zawodników - zobaczyć jego, a także Kierana i Johana ponownie trenujących z całą drużyną.

Aaron RamseyKontuzjeRobin van Persie autor: Marcin Wierciński źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 22:46

Ten 12 to sędzia, szkoda, że nie jesteśmy United...

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 22:43

Ale to są inni gracze... Arsha i Theo to skrzydłowi napastnicy. Mamy XXI w. Na taką formację, jaką podałeś nie ma najmniejszych szans.

Erzet komentarzy: 2069 newsów: 3509.04.2010, 22:43

howareyou - ten 12 to kibice, tak? :P

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 209.04.2010, 22:42

Graja na skrzydle od kiedy skrzydlowi to napastnicy ? Taka formacja byla 2 lata temu. 2 napastnikow z dwoma skrzydlowymi.

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 22:39

@Kikut123
To nie przejdzie. Tu widzę:
Walcott, Chamakh, RvP, Arshavin.
To nie jest dobra formacja, zarówno Theo i Rusek grają raczej na napastniku, już nie na pomocy, a Song musi grać bardziej z tyłu. Sam Fabregas IMO nie będzie rozgrywać. 4-4-3 jest idealną formacją.

evelred komentarzy: 369109.04.2010, 22:38

Almunii chyba kończy się kontrakt latem

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 209.04.2010, 22:22

Zawader ----> Zaklad o 100 ze nieodejdze ? Tyle razy mowił a wy i tak nie rozumiecie.

"Moge mowic w kolo ze zostaje ale media i tak mi niewierza" - Fabregas

Kikut123 komentarzy: 124909.04.2010, 22:21

howareyou ---> gdzie ty widzisz 4 napastników?

Zawader komentarzy: 135909.04.2010, 22:19

wasze sklady sa bledne bo fabregas zapewne odejdzie

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 22:16

@Kikut123
4 napastnikami? jasne.
Jeśli już, to tak:

------------------------Almunia--------------------
Eboue-----Gallas-----Vermaelen-----Clichy
------------------------Song-----------------------
-------------Fabregas-------Nasri-------------------
----------RvP-----------------Arshavin------------
------------------Chamakh------------------------

Kikut123 komentarzy: 124909.04.2010, 22:10

Co wy Wengera nie znacie, po pierwsze nie wiadomo jakim ustawieniem bedziemy grac ja to widze tak:

------------------------Almunia*--------------------
Sagna/Eboue-----Gallas*-----Vermalen-----Clichy
--------------------------Song---------------------
--------------Fabregas-----------Diaby*---------
Walcott/Nasri-----------RvP-------------Arshavin

* można kupić kogoś na jego miejsce

------------------------Almunia*--------------------
Sagna/Eboue-----Gallas*-----Vermalen-----Clichy
--------------Fabregas----------Song---------
Walcott/Nasri----------------------------Arshavin
-------------RVP------Chamakh/Bendtner--------

Kupił bym bramkarza, środkowego pomocnika i jednego albo dwóch środkowych obrońców.

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 21:31

Śnisz. Chamakh na boku? Przecież to absolutny mistrz gry głową! Van Persie potrafi dobrze dograć, również wrzucić, więc RvP na bok.

arsenal329 komentarzy: 39609.04.2010, 20:53

Mój skład na następny sezon...
---------------------------Almunia--------------------
Sagna-------Vermalen---------Gallas--------Clichy
-----------------------------Song---------------------
---------------Fabregas----------------Nasri---------
Arszawin--------------RvP------------------Chamak
A skład zmienników:
--------------------------Szczęsny-------------------
Eboue---------Silvestre-----------Djorou------Gibs
---------------------------Denilson-------------------
---------------Diaby-------------------Rosa----------
Dudu--------------------Bendtner------------Walcot

Myślę że w przyszłam sezonie będzie OK :p

laskowski19051995 komentarzy: 494509.04.2010, 19:29

Stanowczo za dużo tych kontuzji :[

BarTT komentarzy: 4909.04.2010, 18:42

Eksperci nie spią;) Również masz racje, kontuzjogenny może być sport lub zawodnik , który powoduje kontuzje u innych zawodników.
Dzieki za trafną uwagę ;>

BarTT komentarzy: 4909.04.2010, 18:25

drugster--->

Rozumiem ,że masz prawo do własnej opinii i ją otwarcie wyraziłeś, lecz capslock mógłbyś wyłączyć , poczytac/obejrzec cokolwiek o Chamack'u , a także zamknąć słownik? ;)

Osobiście uwazam ,że nasi zawodnicy sa niestety kontuzjogenni. Dodając do tego odrobine braku szcześcia, mamy do czynienia z masa kontuzji. ;)

NiCk23 komentarzy: 21209.04.2010, 17:15

drugster---> glupi jestes ! Chamakh jest wyjbisty !. To bedzie mocne wzmocnienie !.

ArsenaLik komentarzy: 11509.04.2010, 16:18

EE to jednak fake ;). Photoshop czyni cuda ;D

ArsenaLik komentarzy: 11509.04.2010, 16:16

football-shirts.co.uk/fans/arsenal-home-shirt-1011-leak_6105

Czyżby to nasze nowe domowe koszulki?;P

Arsenal1994 komentarzy: 749709.04.2010, 15:51

Przeplata słabe mecze z dobrymi?
Czyli te słabe to aż! 2, z Barca i MU...
Chyba na prawdę oglądamy inne mecze i inne sezony. Abou w tym sezonie jest niesamowity, i nie gra dobrze tylko z ogórkami, bo chyba Aston Ville takim czymś nie można nazwać...
Tak jak powiedział Axxxe, ten "o jeden drybling za dużo" - to mu w końcu przejdzie, ale i tak trzeba go pochwalić bo w tym sezonie odwala kawał dobrej roboty.

luq007 komentarzy: 289909.04.2010, 15:40

Po co to piszesz pod kolejnym artykulem bo nie rozumiem?

drugster komentarzy: 6409.04.2010, 12:06

PRECZ Z CHAMAKHIEM!!! NIGDY DLA ARSENALU!!
WYPALONY STYGMATAMI LENISTWA DEZYNWOLTURY I BREWERII!!

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 709.04.2010, 09:19

@olo_18
Nie zrozumiałeś mnie. Też uważam, że Theo to technicznie bardzo niewiele może zaprezentować w porównaniu z niektórymi innymi naszymi zawodnikami, to właśnie dlatego podałem ten przykład. Bo dla mnie technika to kontrola nad piłką, której Abou nie ma tak perfekcyjnie opanowanej, a ty pisałeś o kreatywności, pomysłowości Diabiego i jego wizji gry, co z samą techniką nie ma aż tak wielkiego związku. :)

aRamsey komentarzy: 948609.04.2010, 08:47

Arsenal1994----> tu nie chodzi jedynie o mecz z Barceloną, DIaby w tym sezonie potrafił przeplatać bardzo dobre występy z tymi nie najlepszymi (chociażby MU na OT)

armata88 komentarzy: 63109.04.2010, 08:32

chodzi mi o artykuł z goal com pod tytułem dlaczego Wenger nigdy nie wygral LM

Arsenal1994 komentarzy: 749709.04.2010, 00:17

Diaby powinien ustabilizować formę?
Chyba oglądamy inne mecze i inne sezony.
Ale, spoko nie czepiam się, 1 słaby mecz z Barceloną na Emirates to o wiele za dużo...

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12609.04.2010, 00:10

polandblood, spora część w tym filmiku to gra formacjami, gdzie skrzydłowych w ogóle nie ma, więc o czym tym mówisz. Z Barceloną jak dla mnie z pomocy bez oporów to grał jedynie Diaby. Nasri wplątywał się w jakieś dziwaczne pojedynki 1vs3, które głównie kończyły się stratami.

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 109.04.2010, 00:09

Co do Diabyego to chłopak jest naprawdę dobrze wyszkolony technicznie nawet jak na swój wzrost.Chyba jedynym słabym techniczne piłkarzem Arsenalu jest Bendtner.Co do Theo to niestety oprócz szybkości nic wielkiego w zanadrzu nie ma.Czasami to wystarcza czasami nie.Najgorzej jednak u niego wyglądają zwody.W tym aspekcie gry to jest na minusie i mówienie jednak ze Theo to klasa światowa to jeszcze za wcześnie,Jednak już widać efekty pracy samego zawodnika.Już jest lepiej na przykład z lewa noga,oby tak dalej.

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 109.04.2010, 00:00

"howareyou"Tak jak napisałem niżej ,praktycznie każdego naszego piłkarza gra się zmieniła po przejściu do Arsenalu zaczynając od Robina kończąc na Hlebie(Już u nas nie gra ale przed przejściem do Arsenalu również grał całkiem inaczej)olo_18 Lewa strona Arsenalu wygląda lepiej gdy gra tam para Francuzów niż gdy tam gra grający w kratkę Arshavin.Wolę naprawdę,żeby schodził do srodkda niż grał jak Theo bazujący cały czas na szybkości i poza tym nic specjalnego nie pokazywał.Arshavin może i nawet strzelać po 10 bramek w meczu ale jak tego meczu nie wygra Arsenal to nie robi to na mnie wrażenia.Bardziej cenie dwie bramki Samira przeciwko ManU.Nasri właśnie pokazał "jaki jest niewidoczny" grając bez oporów z Barcelona, ale niestety całkiem sam to on meczu nie wygra."howareyou"Ten filmik który napisałeś w poście widziałem chyba już z 40 razy.Fajnie się go ogląda.:)A tu coś dal tych co mówią,żę nie umie grać na skrzydle .youtube.com/watch?v=WHA8P7G_y3Q&feature=related

aRamsey komentarzy: 948608.04.2010, 23:58

imo ta 'niekonwencjonalność' Diabiego często jest dla niego zgubna, jego dryblingi są często bezsensowne i zupełnie niepotrzebne, wręcz jakby dążył do straty piłki... DIabi piłkarzem jest na razie dobrym i nic ponadto... jago główną wadą wg. mnie jest to że nie potrafi ustabilizować formy

aRamsey komentarzy: 948608.04.2010, 23:54

ej, no nie porównujmy takich zawodników jak Henry, Dennis czy Ibra do Diabiego... to inne poziomy

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 23:54

@olo18
No bo my różnie rozumiemy to pojęcie, ale jak Theo przyjmie piłkę to też można się spodziewać nie wiadomo czego, przecież w sekundę może się obrócić w nie wiadomo którą stronę i przejść rywala. Jak dla mnie technika to w 90% kontrola nad futbolówką, reszta to wizja gry.

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 23:52

@aRamsey
Powiedz o Ibrahimoviciu, że trudno mieć genialną technikę z taką posturą. Słaby argument. Żeby być dobrym technicznie nie trzeba być szybkim kurduplem jak Messi, właściwie to nie jest nawet wskazane. Zresztą sami powinniście wiedzieć, przecież to w Arsenalu grywał Dennis Bergkamp, którzy szybkością nie grzeszył, co pozwalało mu bazować tylko i wyłącznie na technicznym geniuszu, przez co tak bardzo uwielbiałem go jako piłkarza.
Nie odbierajcie tego jako rodzaj krytyki Diabiego, zresztą nad każdym aspektem gry można popracować.

luq007 komentarzy: 289908.04.2010, 23:50

Fajnie uslyszec ze sztab robi wszystko zeby bylo lepiej. Mysle ze Wenger przejrzy troszke na oczy i zakupi kilku zawodnikow w lato zeby byla rotacja w skladzie, bedziemy wtedy mieli wieksze szanse ze pol skladu nie bedzie znowu kontuzjowane..

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 23:48

youtube.com/watch?v=PmAnLflPg6k

To miał być link.
To oczywiste, że w Arsenalu nie będzie grywał w podobny sposób, ale również często drybluje, tylko, że nie robi tego w tak genialny sposób jak robił, gdy był młodszy. Zawsze uważałem, że z tego gościa wyrośnie piłkarz na miarę właśnie Krystyny, ale teraz i tak cieszę się, że nie skończył jak Quaresma.

aRamsey komentarzy: 948608.04.2010, 23:48

przy takiej posturze jaką ma Abou, trudno mieć genialną technikę... jak dla mnie Nasri > Diaby

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 23:46

@polandblood
W wypadku Nasriego - nie zrozumiałeś mnie, bo mi nie chodziło o durne kiwki a'la Leo Messi, że przebiegnę obok obrońcy, tylko coś bardziej w stylu Ronaldo.
Zobacz jak Nasri grał w Marsylii:
http://www.youtube.com/watch?v=PmAnLflPg6k
W Arsenalu styl gry Samira trochę się zmienił, w Marsylii wg. mnie grał bardziej technicznie, ale to dlatego, że po prostu mógł sobie pozwolić na więcej - nie wiem co było w tym śmiesznego, ale ok.

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 108.04.2010, 23:42

"howareyou"Tak Rosa to świetny technik i i myślę, żę nadal jest lecz zauważ, że przez kontuzje razem Eduardo nie rozwinęli się tak jak by mogli.Następny sezon właśnie będzie dla nich kluczowy, ponieważ rozczarowują w tym, a niestety nie stać nas na płacenie bezproduktywnym piłkarzom podczas gdy od paru lat nic nie wygraliśmy.Obawiam się, żę już nigdy mogą nie odbudować swojej formy.

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12608.04.2010, 23:42

Jak już zeszliście na taki temat, to ja osobiście wielkim fanem potencjału Nasri'ego nie jestem. Uważam, że robi się czasem na jego temat więcej szumu niż potrzeba. Owszem, jest to zawodnik wartościowy, ale z przydatnością zaraz po Cesku i Robinie, to się nie zgodzę. Z tym braniem odpowiedzialności na barki również, bo w wielu spotkaniach, szczególnie wyjazdowych to on jako jeden z pierwszych się wyłączał. Na razie w moim odczuciu jest to zawodnik, który ma przebłyski wysokiej formy, ale na dłuższy czas jeszcze jej w Arsenalu nie utrzymał. Co do pozycji, to na skrzydle za bardzo go nie lubię, bo cały czas musi schodzić do środka, by cokolwiek konkretnego zdziałać. Wolałbym go widzieć na środku, ale tam akurat trójka Song-Diaby-Fabregas prezentuje się najlepiej i może tylko kogoś zastępować. Wtedy może pokazać się również pod względem rozgrywania, a jest w tym niezły.

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 23:37

@olo_18
Zależy, co rozumiemy przez "technika". Abou często ma takie sytuacje, że piłka po prostu mu się nie klei do nogi, nieczysto trafia w piłkę itd, zdarzają mu się kiksy znacznie częściej niż Fabregasowi czy Nasriemu, a jego dryblingi bardzo często są... dziwne. Fabregas i Nasri to technicznie zupełnie inna klasa niż Diaby, tak uważam. Co do Veli to myślałem o nim, ale zbyt rzadko grywa, żeby stwierdzać takie fakty na jego temat, bo na treningach to może czarować, jak to Fabiański wspominał, ale na meczach niekoniecznie musi mu wszystko wychodzić.
I uważam, że zgubiłeś Rosickiego.

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 108.04.2010, 23:31

Przypadkiem klikałem dodaj komentarz,za co przepraszam, kończę już wcześniejszą wypowiedz.Olo_18 napisałeś, żę "Nasri nie bierze na siebie ciężaru gry w Arsenalu i często nie gra tak odważnie jak we Francji, tylko trochę asekuracyjnie.
W mojej opinii czy idzie gra, a tym bardziej jak nie idzie to tylko i wyłącznie Nasri bierze ciężar gry na swoje ramiona.Co jak co ale chłopak robi to świetnie, jednak przesuniecie go do środka by go zabiło piłkarsko.
"howareyou" "Prawda co do Nasriego jest taka, że w Marsylii dryblował świetnie, stylowo trochę jak Ribery czy nawet Ronaldo""W Arsenalu gra spokojniej, no ale tu są lepsi obrońcy"Tak gra spokojniej bo są lepsi obrońcy.Bez urazy ale trochę mnie to rozśmieszyło.Po 1 we Francji Samir robił w drużynie tyle co powinno robić troje ludzi.Z tym się zgodzę lecz zauważ kto w Arsenalu jak wejdzie w pole karne to nie poczeka na kolegę który będzie lepiej ustawiony na pozycji.Nie ma w drużynie takiego samoluba jak Robben który nie odda piłki.Możę jest Arshavin choć on nie robi tego tak często.Na tym polega piękno gry Arsenalu między innymi.Myślę że Nasri by coś więcej dryblował gdyby Wenger dał mu więcęj swobody.Zresztą popatrz sobie na grę piłkarzy takich jak Rosicky czy Hleb przed przybyciem do Arsenalu.Istne demony wpadające w pole karne.Przychodzi taki zawodnik do Arsenalu i już nie ma czegoś takiego.

pedro61 komentarzy: 219908.04.2010, 23:11

Bardzo potrzebny i pouczający wywiad nt. m.in.przyczyn urazów piłkarzy Arsenalu.Może wreszcie niektórzy komentatorzy zrozumieją,że liczba kontuzji nie jest spowodowana słabym przygotowaniem fizycznym piłkarzy,czy inną nieporadnością Bossa,tylko skutkiem liczby rozgrywanych pojedynków oraz nastawienia drużyn przeciwnych.W tych okolicznościach przed zbliżającym się sezonem MUSI dokonać istotnych wzmocnień,ażeby uniknąć sytuacji z sezonu bieżącego.

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 108.04.2010, 23:11

Moim skromnym zdaniem jeśli Diaby ma większy potencjał od Nasriego to Diaby jest najbardziej utalentowanym graczem w Arsenalu.Bez urazy dla kogoś tam ale patrząc na przegląd pola,technikę,drybling,przyspieszenie,szybkość wizje gry,przegląd pola,charakter boiskowy,prowadzenie piłki przy nodze,przydatność dla drużyny to przewyższa Abou i po Cescu oraz Robinie jest najbardziej przydatnym zawodnikiem Arsenalu.Nasri nie radzi sobie na skrzydle?Tak,jeszcze niech mi ktoś wciska jak kiedyś, że Bendnter haruje cały mecz jak i cały czas biega.Nasri właśnie bardzo dobrze gra na skrzydle,szczególnie na lewym gdzie wspólnie z Gaelem tworzą świetny uzupełniający się duet.

Pawelsz komentarzy: 1008.04.2010, 23:04

Boruc ma 30 lat i szczyty formy już za sobą, więc wątpię by Wenger go wziął

Gunner_995 komentarzy: 655008.04.2010, 22:56

howareyou----> Nie no pewnie...Ale Robin,Cesc,Rosa, Samir i Andrew to co innego...

Edu914 komentarzy: 122708.04.2010, 22:53

Wtedy dużo dobrych zespołów się nim interesowało. Pamiętamy przecież paradu z Euro2008. Wydaje mi się, że z pomocą Wengera dałby rade grać tak jak wtedy :)

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 708.04.2010, 22:51

Wyszkolenie techniczne - jak dla mnie to mistrzami są u nas Van Persie, Fabregas, Rosicky, potem Nasri i Arshavin, Diaby jest gdzieś za nimi... On nie jest wcale takim technicznym geniuszem. Oczywiście - jest dobry, ale bez przesady...

TITO999 komentarzy: 11508.04.2010, 22:48

Edu-->może masz rację, w sumie jeśli dobrze pamiętam to jakieś dwa lata temu (gdy Boruc był w życiowej formie) to Wenger się podobno nim interesował.

Gunner_995 komentarzy: 655008.04.2010, 22:47

Sory że tak z innej beczki...

Dawać mi do nas tego El Nino! On jest poprostu świetny!

Edu914 komentarzy: 122708.04.2010, 22:45

Właśnie o tym mówie. Artur w lidze szkockiej zrobił już wszystko. Pozwalają mu tam na co chce itd.
W PL miałby cos do osiągnięcia nowego i jestem przekonany, że przełożyło by się to na życie prywatne !
Plus to, że Wenger zrobił by swoje w tej sytuacji:P

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com