Colin Lewin o kontuzjach

Colin Lewin o kontuzjach 08.04.2010, 17:01, Marcin Wierciński 581 komentarzy

W związku z wyjątkową ilością kontuzji w zespole Arsenalu, Richard Clarke przeprowadził specjalny wywiad z szefem sztabu medycznego The Gunners, Colinem Lewinem. Oto tłumaczenie zapisu tej rozmowy, którą w oryginalnej wersji można znaleźć na oficjalnej stronie klubu z północnego Londynu.

Dlaczego w tym sezonie mamy aż tyle urazów?

Tak naprawdę istnieje wiele przyczyn. Oczywiście jedną z nich jest ilość gier. Gramy po 55-60 spotkań w każdym sezonie. Jeśli porównasz to z innymi drużynami, wyjdzie ci, że my gramy więcej. Obecny sezon jest potworny, patrząc na ilość ciężkich urazów. Normalnie możesz oczekiwać, że w trakcie rozgrywek dojdzie do jednego, czasem dwóch złamań. W tym sezonie mamy ich aż siedem...

Czy to najgorszy sezon, jeśli patrzeć na ilość urazów, odkąd jesteś w Arsenalu?

Tak, do tej pory nie było gorszego. Teraz gramy trochę więcej niż w poprzednim roku oraz przed sezonem, ale niewiele się zmieniło w porównaniu do innych sezonów, poza ilością ciężkich kontuzji. Przez ciężkie kontuzje rozumiem zerwania i złamania po złych wejściach rywali. Nie obwiniamy jednak innych klubów; to po prostu potworny sezon, jeśli chodzi o poważne kontuzje. Statystycznie biegamy najwięcej w Premier League. Mamy również najwięcej sprintów, w porównaniu do innych drużyn Premier League.

Dlaczego to takie istotne?

Ponieważ by grać w ten sposób, musisz mieć odpowiedni poziom przygotowania fizycznego. Dlatego wszyscy są zgodni, wliczając w to managera, że trening musi odzwierciedlać ten poziom. Musisz wziąć pod uwagę, że gramy więcej meczów niż inni, więc mamy też mniej czasu na odpoczynek. Gramy w środku tygodnia, odpoczywamy trzy dni. Inne kluby mają siedem dni. To zwiększa ryzyko. Wiele urazów jest związanych ze zmęczeniem.

Inne drużyny wydają się nie mieć aż tylu kontuzji. Dlaczego?

Trzeba powiedzieć, że zespoły, które grają podobną ilość gier, co my, mają również podobną ilość kontuzji. Zawsze patrzysz na swój zespół jako ten, który ma najgorzej, ponieważ jesteś jego kibicem. Nasi zawodnicy są około 50% bardziej eksponowani niż zawodnicy zespołów, które grają tylko 40 spotkań w sezonie. Innym ważnym czynnikiem jest fakt, że 90% naszych zawodników reprezentuje swoje kraje na arenie międzynarodowej. To kolejne kilka gier w sezonie - statystyki pokazują, że im mniej reprezentantów w kadrze zespołu, tym więcej kontuzji. Ale jeśli porównasz nas do innych zespołów z podobną liczbą gier, nie różnimy się zbytnio.

Inna sprawa, że gdy paru zawodników ma długoterminowe kontuzje, wzrasta eksploatacja i zmęczenie pozostałych piłkarzy, bo nie możesz stosować rotacji.

Co z ilością urazów mięśni?

Jest bardzo podobna do innych sezonów. Nie jest ani lepiej, ani gorzej w porównaniu do innych lat w Arsenalu. Natomiast na tle innych drużyn wygląda to tak, jak z ciężkimi kontuzjami - ilość kontuzji u nas jest podobna do ilości kontuzji u innych zespołów, które mają tyle gier w sezonie. Jeśli więc porównasz nas z drużynami, które grają w europejskich rozgrywkach, ta ilość jest mniej więcej taka sama.

Jak wyglądają twoje stosunki z Arsenem Wengerem?

Pracuję z Arsenem od 14 lat i to jest pewna wartość, bo taki staż buduje stabilność i zaufanie. Codziennie spotykam się z managerem i mamy dobre stosunki. Przesyłamy również tygodniowe raporty Ivanowi Gazaidisowi.

Nasze codzienne spotkania dotyczą postępów piłkarzy i planowania tego, kiedy kontuzjowani piłkarze będą mogli dołączyć do składu. Rozmawiamy także o liczbie trenujących piłkarzy - kto jest, a kto nie jest na treningu, ponieważ to nie jest takie proste, że jeśli jesteś zdrowy, to trenujesz. Niektórzy piłkarze mają indywidualne programy, więc często nie trenują z zespołem.

W dyskusji o urazach, często pomija się fakt, że musimy kontrolować przygotowanie fizyczne piłkarzy i powstrzymywać ich tam, gdzie to tylko możliwe. Dlatego stale kontaktuję się z Tonym Colbertem w sprawie wytrzymałości i programów kondycyjnych. On jest ważną osobą, jeśli chodzi o ochronę przed urazami.

Cały czas staramy się poprawiać sztab medyczny. Pomiędzy trzema fizjoterapeutami, a lekarz ma ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie w pracy z czołowymi sportowcami. Mamy dostęp do najlepszych lekarzy, najlepszych specjalistów i najlepszej nauki sportowej na świecie.

Jak wygląda obecny sztab medyczny i jak widzisz jego rozwój w przyszłości?

Mamy bardzo dobrego lekarza, trzech doświadczonych fizjoterapeutów, dwóch masażystów, podiatrę i specjalistę od odżywiania, osteopatę oraz wiedzę Colberta na temat siły i kondycji.

Neal Reynolds nas opuści, by zostać głównym fizjoterapeutą w Norwich City. Chcemy mu podziękować za wkład w ciągu jego lat pracy w klubie i życzę mu wszystkiego najlepszego. Był ważną częścią zespołu medycznego w trakcie swojej pracy.

Na jego miejsce przyjdzie Simon Harland. To dobry, doświadczony fizjoterapeuta, który pracuje z najlepszymi sportowcami od 15 lat. Pochodzi z Irlandzkiego Instytutu Sportu, gdzie pracuje z zawodnikami rugby. Cieszymy się, że będziemy z nim współpracować. Korzystamy także z doświadczenia specjalistów z całego świata. Nasi zawodnicy ostatnio byli operowani we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Holandii i USA.

Ciągle monitorujemy i oceniamy sytuację, ponieważ naszym zadaniem jest leczenie i zapobieganie urazów w przyszłości. Nie da się mieć sezonu bez kontuzji. Żaden klub tego nigdy nie osiągnął. Ważne jest, byśmy byli na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i praktyki medycyny sportowej w celu zapewnienia możliwie najlepszych terapii dla naszych zawodników.

Jak się ma sprawa z Ceskiem Fabregasem?

Cesc ma się dobrze. Nie zagra do końca sezonu z powodu pęknięcia kości strzałkowej. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, będzie gotowy na Mundial. Stale monitorujemy jego sytuację. Uraz na pewno jest skutkiem starcia z Carlesem Puyolem pod koniec meczu z Barceloną. Było wiele spekulacji, że Cesc mógł złamać nogę przed meczem z Barceloną, ale to była zwyczajna nieprawda. W meczu z Birmingham został obity, ale jeśli ktoś twierdzi, że mógłby zagrać przez 85 minut w meczu z Barceloną ze złamaniem kości strzałkowej, jest zwyczajnie śmieszny.

Zbadaliśmy Ceska po meczu z Birmingham i na prześwietleniu wyszło, że nie ma złamania. Po starciu z Puyolem, rentgen wykazał, że złamał kość strzałkową, co oznacza, że niestety nie zagra do końca sezonu.

Co z innymi zawodnikami z długoterminowymi urazami?

Johan Djourou miał poważny uraz chrząstki kolanowej. Praktycznie zakończył już swoją rehabilitację i spodziewamy się, że powróci do składu drużyny w ciągu najbliższych kilku tygodni, podobnie jak Kieran Gibbs. Obaj powracają w pełni sprawni po urazach, które mogły zakończyć ich kariery.

Jakieś wieści o Aaronie Ramsey'u?

Aaron powróci do pełnej sprawności. Inni piłkarze odnosili podobne urazy. Operacja przebiegła pomyślnie, a pierwsze oznaki są bardzo dobre. Nie spodziewam się jednak, by Aaron był gotowy wczesną jesienią. Ma kilka specjalnych śrub, które mają chronić przed złamaniami. Specjaliści zachęcają go do chodzenia, gdyż to pomoże w gojeniu urazu. Teraz potrzeba czasu, ale notowania są dobre.

Na koniec - co z Robinem van Persiem?

Robin powróci do pełnych treningów w najbliższym czasie. To będzie duży impuls dla reszty zawodników - zobaczyć jego, a także Kierana i Johana ponownie trenujących z całą drużyną.

Aaron RamseyKontuzjeRobin van Persie autor: Marcin Wierciński źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
szalen komentarzy: 198208.04.2010, 19:46

Dobrze, że Gibbs i Djorou wracają do składu. Już nie odegrają znaczącej roli w tym sezonie, ale zawsze się przydadzą. Mam nadzieję, że w następnym sezonie nie będziemy mieli takiego problemu z kontuzjami.
No cóż może inne zespoły mają problemy z kontuzjami ale nie wierzę, aby mieli tyle długoterminowych kontuzji. Jedynie MU na początku miało problem. Rio był chyba kontuzjowany przez 3 miesiące. Ale to nie cały sezon.

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 208.04.2010, 19:39

kanonierzy.com/shownews_id-12265_Naldo-nowym-celem-transferowym-.shtml

Kupic go.

Hangelanda nie da rady Wenger juz sam mowil ze niezajmuja juz sie Hangelandem. Zreszta juz sie inne kluby do niego dowalily.

----------------------------------------------------
kanonierzy.com/shownews_id-13131_Matuidi-ponownie-laczony-z-Arsenalem.shtml

Jego też.
----------------------------------------------------
kanonierzy.com/shownews_id-15120_Chamakh-podpisal-kontrakt-z-Arsenalem-.shtml

Jego zakontraktować.

----------------------------------------------------

youtube.com/watch?v=y_tQr7W-zC4

Tego niesamowitego też :P.

----------------------------------------------------
Naldo = okolo 12 mln.
Chamakh = za darmo.
Matuidi = około 8 mln.
Neuer = około 15 mln.

Razem: Około 35 mln.

Tyle Wenger musi wydać zeby marzyć o Premier League oraz Champions League w nastepnym sezonie.

ArsenalFun komentarzy: 19908.04.2010, 19:32

Cieszy na pewno powrót Johana , bo teraz by się przydał jak nigdy :)

jacob83 komentarzy: 59308.04.2010, 19:30

Poza tym tak jak powiedzial Wenger - zakazalbym a przynajmniej ograniczyl miedzynarodowe mecze towarzyskie. To skandal zeby van Persie,grajac nikomu do niczego nie potrzebny mecz towarzyski przy prawie pustych trybunach, lapal kontuzje ktora wylkucza go z gry na pol roku. Kto do ****a placi pilkarzom reprezentacje czy kluby? Mecze eliminacyjne + 1 mecz towarzyski w roku to maksimum na co powinni byc puszczani zawodnicy.

jacob83 komentarzy: 59308.04.2010, 19:26

Tu nie chodzi o sztab medyczny - uwiezcie mi,w takiej firmie jak AFC pracuja najlepsi specjalisci - ale o dobrych zmiennikow w skladzie. Zeby przejsc przec ten caly,ciezki sezon trzeba miec 25 ludzi na mniej wiecej takim samym poziomie. Po co utrzymywac takich darmozjadow jak Silvestre? Dlaczego gdy wypada nam podstawowy napastnik to Wenger musi grac pol sezonu utalentowanym ale bardzo niestabilnym jeszcze Bendtnerem a gdy co gorsza wypada i ten, to w ataku widzimy pilkarza ktory nie ma szans wygrac ani jednego pojedynku glowkowego (Arszawin). Nie chce juz wymieniac nazwisk ale z obecnego skladu to bym wy****l przynajmnie ze 3 pseudograjkow (jednego juz wymienilem ).

Necro komentarzy: 243408.04.2010, 19:20

Moim zdaniem, to po prostu niektórzy piłkarze są felerni. Większość urazów to van Persie, Dudu, Rosicky czy Diaby. Taki Fabregas miał sporo urazów lecz tylko dlatego, że jest najbardziej kopany przez przeciwników. Taki Gallas - tu trzeba skrytykować Wengera - zawsze pod koniec sezonu nie daje rady. Niestety, ale jeśli piłkarz gra w każdym meczu przez cały sezon, szczególnie gdy ma już 32 lata to nie ma co się dziwić. Są jednak piłkarze, którzy są prawie cały czas dostępni, czyli Bendtner, Song, Sagna czy Eboue. I tu się nasuwa wniosek, że ci silni fizycznie nie mają problemów z kontuzjami. Da się wygrywać mecze grając niskimi, technicznymi piłkarzami, ale niestety są oni podatniejsi na kontuzje. Trzeba trochę wzmocnić siłę naszych piłkarzy. Taki Pires - mimo wybitnej techniki - przerasta połowę naszego składu o głowę.

CLEVER komentarzy: 197908.04.2010, 19:16

kingArsenal --> w pucharze ligi i pucharze Anglii i tak nie gra praktycznie nikt z 1 składu. Odpuścić Ligę mistrzów? Chyba żartujesz...

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 208.04.2010, 19:15

Ciekawe jak to mozliwe ze Barcelona wygrała wszystko w poprzednim sezonie :O ? Wiem ze to La Liga a nie Premier League ale nieprzesadzajmy. Wygrali wszystko ,nic nieodpuszczali a my narzekamy na kontuzje.
Musimy kupić gladiatorów takich jak Campbell i Vermaelen a nie chuderlaczkow co sie sypia po paru faulach.

kingArsenal komentarzy: 18908.04.2010, 19:09

Czyli co gramy za dużo meczy w sezonie ??
To w przyszłym sezonie odpuścimy ligę mistrzów ,puchar Anglii i puchar ligi a skupmy się tylko na lidze i wygramy na bank :P:P
i w końcu jakiś puchar ;)

Yeti komentarzy: 460 newsów: 7108.04.2010, 19:07

"Wiem że mieli problemy z obroną na początku sezonu ale to było dwóch piłkarzy a nie 6-8"

Ferdinand, Brown, O'Shea, Vidić, Evans - naprawdę dla Ciebie to 2? United nie miało nikogo, kto mógłby grać w środku obrony - przesuwano tam Evrę, Carricka czy Fletchera...

"To samo Chalsea... u niej też nie słychać żeby Drogba Lampard Czech Anelka i Cole byli kontuzjowani wszyscy na raz."

W Chelsea kontuzje jednocześnie mają Iwanowić i Ashley Cole + Essien od dłuższego czasu. Iwanowić i Cole byli najlepszymi zawodnikami Chelsea w tym sezonie.

Kondzior12 komentarzy: 490008.04.2010, 19:04

Powiedział wszystko co każdy wie o stanie zdrowia naszych piłkarzy.

kubex komentarzy: 575308.04.2010, 19:00

Nie przekonał mnie tekst że w innych zespołach jest tyle samo kontuzji.. Widzieliście żeby ManU radził sobie wczoraj bez 6 graczy z podstawowej jedenastki ? Wiem że mieli problemy z obroną na początku sezonu ale to było dwóch piłkarzy a nie 6-8. To samo Chalsea... u niej też nie słychać żeby Drogba Lampard Czech Anelka i Cole byli kontuzjowani wszyscy na raz. Warto by było żeby Wenger usiadł ze sztabem i pomyśleli co jest źle... No chyba że mamy za wąski skład i grają ciągle Ci sami ale z drugiej strony to nie prawda bo... oni nie grają bo maja kontuzje :P

GunnersFan9 komentarzy: 8705 newsów: 808.04.2010, 18:57

Pamiętacie jak pisałem wam o Javierze Hernandezie z Chivas de Guadalajara? Pokazałem nawet filmik na którym młodzik wali bramki mimo swojego niskiego wzrostu.Dzisiaj oficjalnie został zawodnikiem Manchesteru United;/

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11508.04.2010, 18:52

Cenię nasz sztab medyczny za to, że wiele razu uratował karierę kilkunastu zawodnikom, ale nadal uważam, że może być on przyczyną nieustających kontuzji. Nasi klubowi lekarze zapewne robią wszystko, co w ich mocy, ale zwykle nie udaje się im przywrócić piłkarzy na wyznaczony czas. Z drugiej strony nie można zapominać, że nie łatwo pracuje się z graczami podatnymi na kontuzje, a takich u nas z pewnością nie brakuje. Wymiana połowy składu nic nie da, także pozostaje wierzyć w nasz sztab medyczny i zdrowie Kanonierów. :)

Zdaję sobie sprawę, że urazy są wpisane w futbol, ale my w porównaniu do innych klubów nie radzimy sobie z nimi najlepiej czego dowodem są przeciągające się absencje Robina, Djourou lub Gibbsa i notoryczne wypadanie z gry Fabregasa, Eduardo i Rosicky'ego. Większość z wymienionych Kanonierów napędza Arsenal do kolejnych zwycięstw i wiele od nich zależy. Bez nich zupełnie sobie nie radzimy, co pokazuje, że gdyby mogli grać cieszylibyśmy się z jakiegoś trofeum. Z tak wielką ilością urazów nie mamy czego szukać w kontekście rywalizacji o puchary. Musimy coś zmienić. Na szczęście niedługo na boisku zobaczymy van Persiego, który będzie miał szansa dokończyć udany sezon, a być może na ostatnie spotkania załapią się Gibbs i Djourou. Zaczyna robić się kolorowo, ale w następnym sezonie musi być lepiej :)

CLEVER komentarzy: 197908.04.2010, 18:49

Ja już się nie mogę doczekać nowego sezonu. Nienawidzę końcówek, bo Arsenal jest zawsze zdziesiątkowany. Za to bardzo mnie ciekawią te obietnice Wengera po dwumeczu z Barceloną odnośnie nieżałowania pieniędzy na wzmocnienia latem :)

Strzelba komentarzy: 2369 newsów: 26408.04.2010, 18:34

Topek, olo_18 dokładnie, temu panu należy się duży szacunek za to co zrobił dla tej drużyny, gdyby nie on na pewno byłoby jeszcze gorzej jeśli chodzi o kontuzje. Cieszy fakt, że RvP, Djourou i Gibbs niedługo wrócą :)

Adamo1006 komentarzy: 49008.04.2010, 18:27

Bardzo konstruktywna i obiektywna wypowiedź Colin'a. Podziwiam tych wszystkich, którzy uważają, że drużyna powinna przejść przez sezon bez żadnych kontuzji albo tylko z niewielkimi urazami. Co nam da teraz szukanie przyczyn? Gramy tym co mamy i nie ma wyjścia. Przecież każdy lekarz czy masażysta chce dla swoich piłkarzy jak najlepiej, ale niekiedy nawet i najlepsze przygotowanie fizyczne to za mało.

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56708.04.2010, 18:27

Miło przeczytać, że zasili nas kolejny fizjo z doświadczeniem w rugby, to może się przydać :P

Ze wszystkich naszych połamanych najbardziej szkoda mi Robina i Kierana. Robin był do listopada najlepszym piłkarzem EPL, z nim w składzie prowadzilibyśmy teraz w lidze. Gibbsy z kolei dostał od losu wielką szansę w związku z kontuzją i kiepską formą Clichy'ego. Niestety Mangala bezlitośnie mu ową szansę odebrał. Gdyby tak się nie stało, Kieran byłby teraz pewniakiem do wyjazdu na MŚ.

ntn_17 komentarzy: 72008.04.2010, 18:26

mydlą nam oczy i tyle, mamy więcej urazów niż żołnierze amerykańscy po Wietnamie a on nam powie że inne kluby mają tak samo

Kanonierka15 komentarzy: 2185 newsów: 508.04.2010, 18:05

Miło, że Lewin się wypowiedział, ale trzeba przyznać też, nie nic mądrego nie powiedział. Na pewno nie mamy tyle samo kontuzji, co Chelsea, United, czy nawet Barca, chociaż to jest zupełnie inna liga, więc nie powinnam tego porównywać. Jeszcze lepiej byłby gdyby to nasz klubowy lekarz - Gary O'Driscoll - zabrał głos, w końcu to on jest od leczenia, a Colin od masowania.
Widzę jednak, że wszyscy razem z Wengerem przychylają się ku mojemu zdaniu - sprawa leży w przygotowaniu fizycznym do sezonu. Widocznie, popełniane są jakieś błędy. Mam nadzieję, że w następnym sezonie nie będzie z tym problemów.
Johan miał wrócić najpóźniej w sierpniu, świetnie więc słyszeć, że za kilka tygodni powróci razem z Kieranem do treningów. To jednak oznacza .. brak transferu.
Mam nadzieję, że do połowy kwietnia Robin zagra choć 5 minut w rezerwach. Nie mogę się doczekać jego powrotu ;).

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 18:01

racja :P kocham ten klub i staram się robić wszystko co w mojej mocy żeby mu pomuć lecz nie mogę dużo nie wiem co bym musiał robić :D może w pojade na jakiś mecz kanonierów :D

Topek komentarzy: 13945 newsów: 12608.04.2010, 17:59

Yeah, znowu przybywa wielka grupa doktorów medycyny. Ja się ciągle dziwię co tacy eksperci w każdej dziedzinie robią na tym portalu - marnujecie się chłopaki. Większość sztabu pracuje już po kilkanaście lat, ale i tak nagle stali się amatorami, którzy nie wiedzą jak leczyć podstawowe urazy.

aps119 komentarzy: 10408.04.2010, 17:56

Tyle kontuzji w ciągu tego sezonu a Arsenal na świetnym miejscu w tabeli, walczy o mistrzostwo. Brawo.

karol234 komentarzy: 45308.04.2010, 17:54

bajki nam opowiada ale co ma zrobić przecież się nie przyzna że to jego wina, a pewnie tak jest bo ilość drobnych urazów mięśniowych z których potem robią się nigdy do końca nie zaleczone kontuzje to wina złego przygotowania fizycznego zawodników. w arsenalu nie ma ani jednego zawodnika w kadrze który by zagrał choćby w 90% meczów w sezonie a to już jest prawdziwa abstrakcja na tym poziomie. i takie tłumaczenia to nie dla nas.

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 17:50

arsenallord----> jeden już jest niejaki Marouane Chamakh

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 17:48

Szynek11----> zgadzam się :P

n0thing-----> nie zgodzę się z tobą bo jak dobrze jestem poinformowany robin już trenuje tylko Boss czeka aż wgra się tak jak był wgrany przed kontuzją :P

arsenallord komentarzy: 29731 newsów: 11708.04.2010, 17:48

Tragiczny sezon pod względem kontuzji. Trzeba zwiększyć kadrę kilkoma piłkarzami

Szynek11 komentarzy: 10008.04.2010, 17:45

Skoro Lewin wypowiada sie ze w naszych szeregach jest podobna ilosc kontuzji jak w innych klubach to cos nie tak musi byc ze sztabem medycznym. Wystarczy popatrzec na Rooneya z MU ktory w tydzien po skreconej kostce zagral 60min.

n0thing komentarzy: 5103 newsów: 36208.04.2010, 17:44

Lukasyno --> nie wiem czy tak rywale będą się obawiali, bo minie trochę czasu kiedy Robin wróci do swojej najlepszej formy po takim okresie.

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1508.04.2010, 17:39

Karuzel---> Na opalenizne z mundialu, chyba nie ma co liczyć, bo jest to inna półkula i u nich w czerwcu jest zima ;p

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 17:38

no też tak myślę a RvP chyba do końca kwietnia ma już biegać po boisku :D Rywale strzeżcie się :P

Karuzel komentarzy: 35208.04.2010, 17:35

Ten koleś od rugby moze coś wniesie. Bo ten sport t dopiero jest kontuzjogenny. Mam nadzieje ze przyszły sezon bedzie pod tym wzgledem dla nas bardziej łaskawy. I, że wszyscy nasi zawodnicy wrócą zdrowi i opaleni;] z mundialu.

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 17:32

P.S. Ktoś może wie kiedy Robin Van Persi wraca ??:P

kasiacesc komentarzy: 187808.04.2010, 17:32

To nie jest tak, że jako kibice Arsenalu zawsze myslimy, ze my mamy najgorzej, żeby sie nie wiem usprawiedliwić?
To poprostu fakt....spójrzmy na taki MU czy Chelsea KIedy oni ostatnio nie mieli 5 czy 6 podstawowych ( grająćych na codzień w podstawowym składzie) zawodników? Przed meczem z Barca nie mieliśmy: Songa, Cesca, Gallasa, RvP, Arshavina i jeżeli doliczyć do tego Djouru, Gibbsa czy Aarona, którzy byli naszymi zmiennikami to już jest 8 kontuzji + Campbell, który nie był zdolny do gry przez zmęczenie!! A przecież oni graja tyle samo meczów co my. W LM, FA Cup, CC i PL.

Nie wiem co jest powodem aż tylu kontuzji, ale to jest irytujące...;/;/

Lukasyno komentarzy: 608.04.2010, 17:30

moim zdaniem nie powinni się usprawiedliwiać ilościami gier tylko coś w końcu z tym fantem zrobić ! Może zmienić go na coś korzystnego

dnl9 komentarzy: 583 newsów: 508.04.2010, 17:24

ta teoria że pod względem kontuzji nie różnimy się bardzo od zespołów mających podobną ilość gier chyba nie ma za bardzo odzwierciedlenia w rzeczywistości...

fabregas1987 komentarzy: 2582008.04.2010, 17:19

oj wracaj Robin, wracaj,
ale tak na serio, mi sie jednak wydaje, ze mamy wiecej kontuzji od innych, bo zawsze przed meczami mowi sie, ze ktos tam ma ze 4, gora 5 kontuzji, a my co ? w tej chwili 9 !!!

trumi komentarzy: 114608.04.2010, 17:12

Myślę że niema racji. W porównaniu do Chelsea czy Manchesteru naszych największych rywali to na ich tle wyglądamy słabo. Mamy najwięcej kontuzji a gramy podobną ilość gier.

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com