Obywatele znów górą w Londynie: Arsenal 0-1 Man City

Obywatele znów górą w Londynie: Arsenal 0-1 Man City 21.02.2021, 18:31, Patryk Bielski 1172 komentarzy

Na Emirates Stadium bez niespodzianki. Manchester City wygrał ósme ligowe spotkanie z rzędu przeciwko drużynie Arsenalu, przedłużając tym samym swoją passę wygranych we wszystkich rozgrywkach do 18. Trzy punkty Obywatelom zapewnił na samym początku meczu Raheem Sterling.

W porównaniu ze spotkaniem przeciwko Benfice, Mikel Arteta dokonał w wyjściowej jedenastki kilku zmian. Od pierwszych minut na murawie pojawili się Mohamed Elneny, Pablo Mari, Kieran Tierney oraz Nicolas Pepe. Oto składy, w jakich grały obie ekipy:

Arsenal: Leno, Bellerin, Tierney, Holding (82' Holding), Mari, Elneny (86' Ceballos), Xhaka, Saka, Ødegaard (73' Lacazette), Pepe (73' Smith Rowe), Aubameyang.

Manchester City: Ederson, Cancelo, Ruben Dias, Stones, Zinchenko, Bernardo Silva, Fernandinho, De Bruyne (Gabriel Jesus), Mahrez, Gundogan, Sterling.

Początek spotkania należał zdecydowanie do gości, którzy od razu ruszyli na bramkę Leno, co poskutkowało trafieniem Sterlinga już w 2. minucie meczu. Piłkę do swojego kolegi w pole karne dośrodkował Mahrez, a Anglik uwolnił się spod opieki Roba Holdinga i głową umieścił futbolówkę w okienku. W pierwszym kwadransie gry City całkowicie dominowało na murawie, a Arsenal nie potrafił zawiązać żadnej składnej akcji. Co więcej, rzadko bywał przy piłce. Kanonierzy popełniali sporo indywidualnych, niewymuszonych błędów.

W miarę upływu czasu londyńczycy zaczęli grać jednak coraz lepiej. Szczególnie dobrze wyglądała współpraca Bukayo Saki z Kieranem Tierneyem na lewej stronie boiska. Większość akcji kończyła się jednak na niecelnych dośrodkowaniach Szkota. 19-letni skrzydłowy raz znalazł się w dogodnej sytuacji do oddania strzału, jednak ten na piątym metrze zablokował... Aubameyang. Kanonierzy dość składnie wychodzili spod pressingu i gdyby nie szybko zdobyta bramka Obywateli, możliwe, że schodziliby do szatni z bezbramkowym remisem, bowiem City poza dwoma celnymi strzałami nie szturmowało przesadnie bramki Leno.

Obraz gry w drugiej części nie uległ zmianie. Nadal to goście byli stroną przeważającą, ale bramkarze obu ekip mieli niewiele pracy. Mecz był płynny i toczył się w stosunkowo szybkim tempie. City dwukrotnie mogło podwyższyć rezultat spotkania, ale najpierw minimalnie chybił De Bruyne, który sprytnie chciał przelobować Leno, a później w końcówce meczu piłkę tuż obok słupka posłał Cancelo. Kanonierzy w drugich 45. minutach gry nie oddali celnego strzału, w porównaniu do jednego uderzenia City. Goście wygrali ten mecz najmniejszym nakładem sił i choć wynik na to nie wskazuje, przez cały czas kontrolowali jego przebieg.

Oceń piłkarzy Arsenalu | Obejrzyj skrót spotkania

Manchester CityPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Patryk Bielski źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Rowerinho komentarzy: 225223.02.2021, 14:39

Wchodzę po 5 godzinach, @RahU nie odpuszcza, elegancko

Planuję się za kilka lat budować, już zapisałem sobie link do tego newsa, mam do przejrzenia kilka godzin dyskusji nt stawiania domu. To jest to czego potrzebuję, dzięki chłopaki. Można na Was liczyć.

Jeszcze tylko prośba do kogoś z redakcji żeby nowy news główny się jakoś dzisiaj pojawił, żebym niemal musiał odkopywać

Dzięki misie

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:39

@Chakaa: a z tymi drogimi elementami wyposażenia czy inaczej mówiąc "z wyższej półki" też trzeba uważać. Czasem "chińczyk" okazuje się lepszy niż jakiś Villeroy & Boch i mówię to z doświadczenia. Wszystko z głową.

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:36

@RahU: "czy da się" - tak, wszystko się da. Zgadzam się.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:33

@Chakaa: ale to nie jest w ogóle meritum tej dyskusji. Rozmowa dotyczyła tego CZY DA SIĘ wybudować i wykończyć za określona kwotę mały domek. Idiotyczne jest stawianie dodatkowych wymagań, że wyposażenie ma być z najwyższej półki. Ponadto nie uważam, by WC ze stelażem (zawsze można przecież kupić wolnostojące WC za 200 zł) czy wanna Cersanitu, baterie Grohe to było "robienie po bandzie".

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:29

@RahU: dać się da, pewnie. Ale nie uważam że to jest celem budowy domu, nie po to człowiek przenosi sie z klitki mieszkania do nieco większej klitki tylko wolnostojącej i robionej po bandzie. Tak uważam, gdybym myślał inaczej pewnie zgodził bym się z Tobą w 100% ale no właśnie nie ze wszystkim mogę się zgodzić i dlatego napisałem swój komentarz. thats all

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:26

@Chakaa: same najtańsze rzeczy? Baterie Grohe i Hansgrohe, faktycznie taniocha. Jak chcesz, to wpisz tam sobie sobie umywalkę za 500 zł, nadal zostanie jeszcze 500. Jaki jest cel takich komentarzy? Pisałem o tym, że się da, i to wcale nie kupując najtańsze badziewie, a jak udowadniam, że się faktycznie da, to piszesz że umywalka z przedszkola. To może jeszcze wanna z hydromasażem powinna tam być?

XandeR komentarzy: 969723.02.2021, 14:23

Ciekawe co bedzie pierwsze, koniec pandemii czy powrot Arsenalu do top 6

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:22

@RahU: c'mon - same najtańsze rzeczy tu wrzuciłeś + umywalka chyba jak dla dzieci w przedszkolu taka mała. Od razu mogłeś pisać że to robione po kosztach, jestem pewien że w znakomitej więszkości ludzie nie będą aż tak jechać po bandzie

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:17

@Rafson95: paneli od jakichś 25 lat nie montuje się na klej :) Jeżeli nie układasz paneli z przesunięciem o 1/2 czy 1/3, tylko to co odciąłeś na końcu rzędu dajesz na początek następnego, to odpadu jest bardzo mało, praktycznie tylko przy cięciu wzdłużnym. Podkład pod panele (najzwyklejsza pianka, jeżeli nie masz podłogówki) to jest koszt pomijalny, grosze. Listwy przypodłogowe nie są niezbędne do zamieszkania, sam ich jeszcze nie mam, choć mieszkam już pół roku. Idąc tym tokiem rozumowania potrzebne jeszcze będą karnisze, firany, zasłony, itd.

@Chakaa:

WC + stelaż + przycisk Cersanit
https://www.castorama.pl/zestaw-podtynkowy-wc-cersanit-inteo-z-deska-wolnoopadajaca-id-95480.html
500 zł

wanna narożna Cersanit
https://www.castorama.pl/wanna-cersanit-wega-lewa-150-id-1061563.html
500 zł

bateria wannowa Hansgroge
https://www.leroymerlin.pl/armatura-lazienkowa/baterie-lazienkowe/serie-baterii-lazienkowych/bateria-wannowa-lmh-hansgrohe,p593743,l592.html
360 zł

Umywalka Cersanit
https://www.leroymerlin.pl/ceramika-lazienkowa/umywalki-i-akcesoria/umywalki/umywalka-60-cersanit-adria,p65968,l573.html
130 zł

bateria umywalkowa Grohe
https://www.lazienkaplus.pl/pl/grohe-bauloop-bateria-umywalkowa-stojaca-chrom-23335000,457454,118,i/
200 zł

Lustro
https://www.leroymerlin.pl/meble-lazienkowe/zestawy-i-elementy-mebli-lazienkowych/lustra-lazienkowe-i-akcesoria/lustro-lazienkowe-bez-oswietlenia-fazowane-75-x-60-cm-sensea,p268846,l535.html
50 zł

Słupek (szafka łazienkowa)
200 zł

Farba do łazienki lub tynk strukturalny
150 zł

------

2090 zł

masz jeszcze niecałe 1000 zł do dyspozycji, możesz sobie kupić dozownik na mydło, lampę do łazienki, ręczniki, środki czystości, wieszaki na papier i ręczniki, berło, gumową kaczuszkę...

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:15

@Rafson95: no pralki to nawet nie liczyłem, kolejne 1-1,5k

Rafson95 komentarzy: 1057823.02.2021, 14:14

Tak samo z panelami. Wiem że w skali całej budowy to pierdoły, ale Rahu liczysz sobie panele że wyjdą 77m^2 i że tyle bedzie kosztowała podłoga.

A faktycznie wyjdzie więcej m^2 bo wyjdą skrawki, trzeba kupić podkład pod panele, klej montażowy, listwy przypodłogowe, progi itd.

A jak wszystko inne liczysz na podobnej zasadzie to już się troche może uzbierać.

@Chakaa:
jeszcze pralka

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:09

Chcoiażby lustro kolejne 2 paki, szafka 100

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:08

@RahU: no sam kibel to jest ok 1k, prysznic niecale 1k, umywalka 250 (?) bateria 150-200 (?) o kafelkach jak niżej pisałem też troche koszują, tzn "trochę" - no napewno więcej niż 100zł (XD)

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:06

@RahU: chociaż dziwne to wszystko bo mówisz o domu 77m2, nigdy takiego nie spotkałem, w sensie nie ja tylko mój ojciec który właśnie ogarnia tego typu rzeczy, zawsze 110 najmniej do 200 prawie czasami

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:05

@illpadrino: pewnie, ja też lubię ładne, jakościowe, dlatego wolę kupić baterię Grohe czy Hansgrohe i 'cieszyć się' nią 10 lat, zamiast co 3 lata wymieniać marketowe. Nie zmienia to jednak faktu, że moim zdaniem da się. Jak będziemy podnosić wymagania, to cała dyskusja nie ma najmniejszego sensu, bo będzie jak zakupem auta za 10k, które powinno mieć klimatronic, 19-calowe felgi, silnik V6, niski przebieg, skórzane i regulowane fotele, itd.

@Chakaa: no ale co "ogólnie wszystko"? Podaj przykład konkretny, wyposażenie łazienki za 3000?

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 14:05

@RahU: ogólnie wszystko XD

amiapsycho komentarzy: 78823.02.2021, 14:04

Jak już dyskusja o domach, to takie za ogólne pytanie ale zadam 120m dom pod klucz jaki koszt?

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 323.02.2021, 14:02

@RahU:

Ja bym się w tych cenach nie zmieścił niestety bo lubię ładne rzeczy...
Większość i tak załatwiam od znajomych lub robię sam, wg własnego projektu więc oszczędzam, na marżach i nie czekam po 8 tyg na sofę do Salonu lub stół do kuchni.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 14:00

@Chakaa: Podaj przykład co jest konkretnie zaniżone, to sprawdzimy ceny.

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 13:59

@RahU: Nie wiem, z tego co czytam to jakoś mocno zaniżone te wszystkie ceny o których piszesz, a wiem trochę jak wygląda to cenowo bo ojciec jest przedsawicielem handlowym firmy zajmującej się mniej więcej takimi rzeczami.

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 13:57

@illpadrino: Chyba że tak XD

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:57

@Chakaa: Nie, ująłem 77m2 paneli (w łazience można dać wodoodporne, bardzo fajny komfort pod stopami gdy nie lubisz zimnych płytek) czyli na cały dom, a na ścianie można dać tynk strukturalny lub farbę do łazienek i nie trzeba dawać kafli (te możesz zawsze położyć w przyszłości), więc celowo je pominąłem. Koszt grzejnika łazienkowego już w cenie instalacji grzewczej.

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 323.02.2021, 13:57

@Chakaa:

Dzwonisz po Raha to Ci położy płytki pico bello.

Chakaa komentarzy: 191223.02.2021, 13:54

@RahU: Sory że się wtrącam ale liczysz za łazienke 3k XD, to na surowym betonie zamontujesz te wanne ? płytki itd chyba musza byc xd, kaloryfer, robocizna bo nie wiem czy każdy umie kłaść kafelki/płytki (raczej nie)

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:52

@GenzoArs: no, to już kwestia indywidualnych wymagań. 77m2 na czteroosobową rodzinę to będzie dla jednego mało, podczas gdy inni mieszkają w 5 osób na 40m2 w bloku :) A dzieciakom zawsze możesz zrobić wolierę na dworze... ^_^

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:49

@RahU: racja, ale mój przypadek już jest nieco inny:
77m2 to zdecydowanie za mało - 2 dzieci różne płci :P (to ma znaczenie)
działka - niedaleko Katowic, a tu ceny są dość wysokie.
moje realia są inne niż te wyliczone, ale z tym się zawsze trzeba liczyć.
Niemniej, tak jak pisałem - daliście mi do myślenia z tymi drewnianymi domkami

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 323.02.2021, 13:49

@GenzoArs:

Babie Bale polecam od siebie z moich okolic. Mają fajne domki, które oddają pod klucz.

https://www.babiebale.net/

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:37

@GenzoArs: Kolega niżej napisał, że dał za działkę 30k. Jeżeli nie szukasz czegoś wokół Warszawy, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Krakowa, tylko bliżej większego miasta 60-120k mieszkańców, to bez problemu taka działka na wsi za 20-30k jest do znalezienia. Zostaje Ci na instalacje i wykończenie jakieś 50k. Przy domku 77m2 koszt takich instalacji szacuję na 12-16k (prąd, woda, instalacja grzewcza + piec gazowy). Reszta kasy to wykończenie, malowanie, panele, podstawowe wyposażenie łazienki i kuchni.

Malujesz sam (banalne), rodzina pomaga, więc interesuje Cię tylko koszt farby i wałków - 500 zł.

Panele kładziesz sam (banalne), koszt ok. 3500 zł za średnią półkę (nie najtańszy Classen, ale też nie drogi Quickstep).

Wyposażenie łazienki: stelaż, wc, wanna/prysznic+bateria, umywalka+bateria = 3000 zł.

Wyposażenie kuchni: piekarnik, płyta, zlew, bateria, okap = 3000 zł

Meble kuchenne = 5000 zł z IKEI (skręcasz sam, banalne)

Drzwi wewnętrzne = 3000 zł, montujesz sam (banalne)

Meble: łóżko, stoliki nocne sofa do salonu, szafka, komoda, szafka na buty we wiatrołapie, - 4000 zł

Razem 22 000 zł. Wprowadzasz się, mieszkasz, jesteś u siebie.

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:32

@Marzag napisał: "odniosłem się tylko do tego że Twoim zdaniem się nie da zbudować domu za 200 tys zł."
nie, nie - od początku rozmowy pisałem, ze moim zdaniem nie da się kupić działki, zbudować na niej domu, wykończyć i zamieszkać za 200tys.
i tego zdania nie zmieniłem.
natomiast zmieniłem zdanie co do kwoty 300tys. przekonałeś mnie, że można taniej niż 450-500tys.

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:30

@RahU: tak - do zmieszczenia się w 200k. BEZ DZIAŁKI.
przyznaję Wam rację co do ceny domu. szczerze - zainspirowaliście mnie tymi domami drewnianymi. Właśnie się zaczytuję w tej firmie Danmar.
być może będę dziękował @Marzag: za podesłanie tej strony, bo bardzo ładne te domki.
niemniej muzę się liczyć z wydatkiem 300k, a nie 200 (nie mam działki a i wykończenie na pewno pochłonie ciut więcej) ale t oi tak mniej niż pisałem (400-500).

Marzag komentarzy: 41299 newsów: 123.02.2021, 13:26

@GenzoArs: albo dom 63m za 97 tysięcy, zostało 103 tysiące na wyposażenie i działkę. A co do 88m i wyposażenia + grunt za 80 tys to pewnie wiele osób byłoby w stanie się zmieścić w budżecie.

Takie domy to oczywiście nie są domy o których zazwyczaj myśli się gdy się myśli o wybudowaniu domu. Ale odniosłem się tylko do tego że Twoim zdaniem się nie da zbudować domu za 200 tys zł.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:24

@GenzoArs: Jeżeli akustyka jest najważniejsza (ja mieszkam praktycznie w lesie i nie był to kluczowy element), to dom z ceramiki albo z silki, ocieplony wełną mineralną rozwiązuje sprawę.

@Marzag: fajne te domki, za 130k brutto masz 77m2 użytkowej, bez fundamentu, instalacji wewnętrznych i wykończenia. Spokojnie do zmieszczenia się w 180-200k. Ale zapomnijmy o tym, bo już ustalone było, że tak się nie da.

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:22

@Marzag napisał: "Umieraj:
https://danmardomy.pl/oferta/domy-caloroczne/"

no i fajnie. pokazałeś, że można wybudować dom 88m za 121tys. W STANIE ZAMKNIĘTYM
- a gdzie wyposażenie?
- a gdzie działka?
zostało Ci niecałe 80 tys.
wyposażenie, czyli:
kuchnia, łazienka, ogrzewanie (piec/pompa).

NIKEy komentarzy: 80723.02.2021, 13:21

Ej a może Arteta powinien ustawić Williana na prawej obronie? Zrobić z niego brazylijskiego Jesusa Navasa xd

Nie trzeba będzie go wtedy oglądać jako zmiennika na skrzydle

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:17

@RahU: zgadzam się w 100%. tez bym rozważał dom z drewna. w dzisiejszych czasach nie buduje się domów dla swoich dzieci i wnuków (jak kiedyś wielkie piętrówy dla pokoleń). akumulacyjność cieplna ma swoje plusy i minusy, jak to opisałeś. większym problemem (szczególnie w miastach) może być akustyka i wygłuszenie.

Marzag komentarzy: 41299 newsów: 123.02.2021, 13:13

@GenzoArs napisał: "pokaż mi przykład bo zaraz padnę."
Umieraj:
https://danmardomy.pl/oferta/domy-caloroczne/

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:11

@illpadrino: ja tam się nie boję domów z drewna, też bym taki rozważył, np. jako domek całoroczny w górach.

Twój dom nagrzewa się szybciej, bo tak jak wspomniałem, ma mniejszą akumulacyjność cieplną niż domy murowane. Szybciej się nagrzeje (bo nie nagrzewasz dużych, ciężkich, gęstych murów), ale też szybciej się wychłodzi.

Z tym grzybem przyczyny mogą być inne, np. nieszczelna izolacja, podchodzące gdzieś wody gruntowe, czasem nawet takie ekstremalne sytuacje jak mikropęknięcie jakiejś rury pod posadzką. Jeżeli wentylacja jest dobra (mechaniczna, bo grawitacyjna nigdy nie będzie w 100% skuteczna i trzeba mimo wszystko otwierać okna), to grzyb nie ma prawa się pojawić.

GenzoArs komentarzy: 1982 newsów: 923.02.2021, 13:10

@Marzag napisał: "To jest akurat nieprawda bo są przecież domy drewniane które są dużo tańsze z tym że krócej będą się nadawać do mieszkania niż te tradycyjne."
pokaż mi przykład bo zaraz padnę.
Działka, dom, wyposażenie - budżet 200tys.
Ja chyba w innej Polsce żyję.

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 323.02.2021, 13:06

Nie mówimy tutaj oczywiście o domkach ze ściankami 20cm z wełną w środku. Tylko o konkretnych domkach z pełnego drewna.

sWinny komentarzy: 784323.02.2021, 13:05

@RahU: oczywiście, ze świadomy. Było to jego marzenie i je spełnia po prostu :) dom raczej z grubszych bali, ale tutaj spore znaczenie ma również rodzaj i technika wpustów(połączeń tych bali).

XandeR komentarzy: 969723.02.2021, 13:04

@noth:

I mozna nadal sie bic o 10 mijsce w PL :D

Klub posmiewisko z trenerem trampkarzy

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 323.02.2021, 13:03

@RahU:

Moj rodzinny dom jest w 3/4 z drewna, ma jakieś 40 lat jak nie więcej i przy takim stanie w lato jest w domu chłodniej, a w zimie od razu nagrzewa się w domu bez czekania...
Jak teraz byś postawił dom z drewna podejrzewam, że może być jeszcze lepiej, ale trzeba zatrudnić fachowców, a nie rzeźbiarzy.

Ja jakbym miał stawiać to tylko z drewna lub łączony. Nawiązując. W części domu "nie z drewna" pojawia się grzyb mimo dobrej wentylacji itd, a w drewnianej nie ma śladu, zapach normalny itd.

Serio z domem z drewna nic się nie dzieje jak się go postawi dobrze, tylko trzeba do tego fachowców.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 13:01

@sWinny napisał: "Mój kumpel buduje domek drewniany chyba koło 120m i firma wycenila mu to na 240 tyś około. Nie wiem czy drogo, ale faktycznie wszyscy mówią, że aż tak ciepła to nie będzie trzymać. Najwyżej obłoży suporkiem i do przodu :)"
Jeżeli byłby z typowych bali, grubych na 25-30cm (a patrząc na cenę, raczej nie będzie), to z akumulacją ciepła nie byłoby tak źle. Jeżeli będzie to typowy kanadyjski szkieleciak ocieplony wełną, to tak, będzie się szybko wychładzał, ale kolega raczej świadomy, skoro się zdecydował?

sWinny komentarzy: 784323.02.2021, 12:57

Według Jamesa Benge, Arsenal zidentyfikował Tariqa Lampteya oraz Maxa Aaronsa jako ewentualnych następców Hectora Bellerína, który ponownie rozważa odejście z północnego Londynu. Duże znaczenie ma tutaj status homegrown. Kanonierzy sa ponadto skłonni do wysłuchania ofert za Reissa Nelsona.

Zr armatki

damianARSENAL komentarzy: 853423.02.2021, 12:57

Arsenal wytypował Maxa Aaronsa oraz Tariqa Lampteya jako następców Hectora Bellerina, który rozważa odejście z klubu.

/James Benge

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997323.02.2021, 12:55

oj widze tutaj kompletny brak doswiadczenia, bo czym jest koszt wybudowania tego domu, do kosztu jego wykonczenia, czyli momentu w ktorym wlacza sie do akcji plec piekna;)

sWinny komentarzy: 784323.02.2021, 12:55

Mój kumpel buduje domek drewniany chyba koło 120m i firma wycenila mu to na 240 tyś około. Nie wiem czy drogo, ale faktycznie wszyscy mówią, że aż tak ciepła to nie będzie trzymać. Najwyżej obłoży suporkiem i do przodu :)

Marzag komentarzy: 41299 newsów: 123.02.2021, 12:46

@illpadrino napisał: "Co znaczy krócej, bo aktualnie domy z drewna to najlepsza"
Kiedyś z ciekawości zerkałem na usługi jednej z firm która takie rzeczy robi. I gwarancję dawali na 25 lat.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214323.02.2021, 12:45

@illpadrino napisał: "Trzeba po prostu też takie klimaty lubić, nie każdy będzie się czuł dobrze w domu z drewna mimo, że nawet mieszkanie w takim jest zdrowsze np."
Czy zdrowsze - tu bym polemizował. No i nie tylko trzeba lubić takie klimaty, ale też mieć świadomość, że chata drewniana nie ma dużej akumulacji cieplnej, że takim dom przez parę lat osiada, że o drewno trzeba dbać, odnawiać, impregnować, itd.

zniwiarz01 komentarzy: 9423.02.2021, 12:45

@RahU napisał: "ja kiedyś słuchałem lamentów koleżanki, że ta budowa domu taka droga, nic się nie zgadza z kosztorysem, że ona się już wybudowała, że poszło pół bańki, że nie wszystko jeszcze skończone. No to podjechałem zobaczyć, a tam jakiś kosmiczny projekt domu z dachem wielospadowym, tu kopertowy, tam jakieś lukarny, wykusze, cuda wianki. Chata nieotynkowana, ale przed wjazdem 500m2 kwadratowych drogiego polbruku, brama wjazdowa, itd. A po dłuższej rozmowie wyszło, że jechała do pierwszej lepszej hurtowni, brała po cenach jakie jej podali, dachówka nowoczesna, płaska, bardzo droga (ale ładna przecież), więźba KVH, bo jej dekarz powiedział, że wytrzyma lata i inaczej nie da rady (dobrze, że BSH jej nie wcisnął), itd itd. Długo mógłbym wymieniać. Postawienie domu kosztuje X, a postawienie domu bez wiedzy i głowy kosztuje 2X."
Dla mnie to też jest śmieszne ale wielu ludzi niestety tak robi. Mam taki sam przykład szwagierki, zakłada że dom musi kosztować przynajmniej 500 tys bo koleżanki jej powiedziały. Niestety jeżeli się nie chce otworzyć głowy że można i próbować szukać tańszych alternatyw to dom kosztuje później tyle ile kosztuje.

PS. Działka kosztowała mnie 30 tys, w odległości 50 km od Wrocławia

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com