Premier League bez systemu VAR?

Premier League bez systemu VAR? 04.06.2024, 21:36, Pitek 25 komentarzy

W zeszłym miesiącu rozpoczęła się debata na temat słuszności funkcjonowania systemu VAR w angielskiej Premier League, którą zainicjował zespół Wolverhampton Wanderes. Wilki uważają, że wideoweryfikacja i wszelkie aspekty z nią związane, nadwyrężają więź między kibicami, a sportem, natomiast sam sposób używania tej technologii, jest sprzeczny z duchem gry.

Pod koniec obecnego tygodnia odbędzie się spotkanie wszystkich klubów Premier League, gdzie cała sytuacja ma odnaleźć swój koniec. Arsenal, Chelsea oraz Tottenham są zwolennikami pozostania systemu VAR na angielskich boiskach. Według dziennika The Telegraph wydaje się mało prawdopodobne, aby wspomniana technologia została wykluczona z piłkarskich rozgrywek. Kilka klubów uważa, że funkcjonujący system wymaga modyfikacji, a nie całkowitego wykluczenia. Władze Premier League zapowiedziały już zmiany w kolejnym sezonie rozgrywek, natomiast zespoły chcą jasnej deklaracji, na jakiej zasadzie będzie działać między innymi technologia automatycznej sygnalizacji spalonego.

Przedstawiciele Premier League wypowiadają się w następujący sposób:

- Premier League może potwierdzić, że dąży do ułatwienia dyskusji na temat VAR z naszymi klubami na dorocznym walnym zgromadzeniu w przyszłym miesiącu. Kluby mają prawo składać propozycje, a my uznamy bieżące obawy i problemy.

- Jednak liga w pełni popiera korzystanie z systemu wideoweryfikacji i pozostaje zaangażowana w dalsze udoskonalanie VAR dla dobra sportowego widowiska oraz fanów.

VAR jest elementem angielskich spotkań od sezonu 2019/20, po tym, jak kluby jednogłośnie zagłosowały za wprowadzeniem technologii w listopadzie 2018 roku. Ciężko ocenić, czy wideoweryfikacja przyczyniła się do trafniejszych decyzji i zredukowania ilości sytuacji spornych na boisku, lecz trzeba przyznać, że samego zamieszania i osłabienia piłkarskich emocji, jest zdecydowanie więcej.

Premier League autor: Pitek źrodło: football.london
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
kuzguwu komentarzy: 544420.06.2024, 13:43

VAR zostaje, oby nie został dotychczasowy sposób jego używania.

notopyk komentarzy: 355412.06.2024, 13:30

var zostaje, ani mi to ziebi ani parzy
beda chcieli to i tak zrobia wałka.. pokazali to w ostatnim sezonie i sezon wczesniej , yyyebac

zdyp komentarzy: 463806.06.2024, 16:30

https://www.premierleague.com/news/4034112
koniec zabawy, var zostaje.

johnnycage1909 komentarzy: 109606.06.2024, 10:33

Znowu kombinacje zeby Liverpool zdobyl majstra

pablofan komentarzy: 225306.06.2024, 07:17

Dla mnie w punkt wypowiedział się J. Mourinho, który po tych rewelacjach nt. usunięcia systemu VAR stwierdził, że złodzieje zawsze będą narzekać na monitoring. Nic dodać, nic ująć.
Var obnaża do bólu niekompetencje, stronniczość i przede wszystkim złą wolę sędziów. Często var wracał do sytuacji z boiska, które olewali i niekiedy były to czerwone kartki bądź przyznany prawidłowy karny, choć i tak znajdują się kwiatki co za ewidentne faule na czerwoną kartkę pomimo tego systemu mają wyebane (kovacic vs ode czy później i Rice). Takie sytuacje dla wielu przeciwników VARu godzą w ducha sportu ;)
City już ma wpływ na sędziów, na lige, a do jego grona dołączyły sroki, które odkąd zostało przejęte przez Arabów coraz częściej popełnia się błędy na ich korzyść.
Jeśli oni nie potrafią ukarać klubu za złamanie 115 zasad „FFP” i wspólnymi siłami przedstawiciele Anglii i krajów Arabskim współpracują nad strategią obronną przed zarzutami, to właśnie słowa Portugalczyka są idealnym podsumowaniem obecnej sytuacji.

Marzag komentarzy: 41477 newsów: 106.06.2024, 00:59

@Kris3Tears napisał: "VAR w obecnej wersji to jakiś żart"
A i tak jest milion razy lepszy niż brak VARu

Kris3Tears komentarzy: 444105.06.2024, 17:46

VAR w obecnej wersji to jakiś żart

Spejsik komentarzy: 354705.06.2024, 17:41

Co oni wymyślili za argumenty :D

Ups147 komentarzy: 354205.06.2024, 16:42

@RoMbi napisał: "Trzeba ulepszać i rozwijać technologię, system kamer, automatyzację i tak dalej i dalej..."

Technologia jest bardzo dobra, to człowiek zawodzi.

@kubex: Może i masz rację, poprsotu przy takich narzędziach jakie mają teraz sedziowie, moze te błędy bardziej raża po oczach.

tom8203 komentarzy: 151905.06.2024, 16:39

System Var nie jest na brytyjski system myślenia ,nawet Kloop który przesiąkł ich myśleniem ( ciekawe co powie jak będzie trenerem w innej lidze ?!)wypowiedział się na ten temat !

szyszak komentarzy: 94905.06.2024, 16:33

Żeby dobrze używać var potrzebne są także klarowne zasady, za wiele jest sytuacji w których się okazuje że można je różnie interpretować

szyszak komentarzy: 94905.06.2024, 16:25

Żeby dobrze używać var potrzebne są także klarowne zasady, za wiele jest sytuacji w których się okazuje że można je różnie interpretować

RoMbi komentarzy: 1393 newsów: 705.06.2024, 15:33

Jak ja kocham te argumenty z "zabijaniem ducha" i "sprzecznością z duchem gry" XD Co to za duchy dla których lepsze są gole po metrowych spalonych i obrony piłki ręką zawodnika z pola.
Trzeba ulepszać i rozwijać technologię, system kamer, automatyzację i tak dalej i dalej...

kubex komentarzy: 576005.06.2024, 15:09

@Ups147 napisał: "a robią jeszcze więcej baboli niż wcześniej"

Może nie robią więcej baboli tylko, że teraz są one ewidentne, bo jak wszyscy widzą na powtórce VARu, że karnego nie powinno być a sędzia go dyktuje to robi się szum. Ile kiedyś było bramek ze spalonych...

Ale tak jak pisali przedmówcy - narzędzie jest świetne tylko trzeba umieć się nim posługiwać.

Ups147 komentarzy: 354205.06.2024, 14:08

Sędziowie dostali chyba najlepszy możliwy mechanizm do pomocy, a robią jeszcze więcej baboli niż wcześniej. A to czegoś nie sprawdzają, a to sprawdzają klarowne sytuację, a to się gościowi do monitora podejść nie chce. Trzeba zmienić sędziów, bo skoro zwykły kibic potrafi na powtórce telewizyjnej ocenić większość sytuacji lepiej niż sedziowie na Varze, to znaczy że nie nadają się do swojej roboty. No chyba, że to celowe"pomyłki" ;))

Oldgunner3 komentarzy: 990805.06.2024, 11:55

Pytanie nie powinno brzmieć - czy VAR powinien zostać tylko jak nim zarządzać.

Arsenal2004 komentarzy: 401405.06.2024, 11:34

VAR musi zostać, nawet pomimo błędów które są popełniane (bez VARu było by ich jeszcze więcej). Już widzę jak ludzie by płakali jak by ktoś strzelił gola z metrowego spalonego czy po odbiciu od ręki.

Furgunn komentarzy: 939205.06.2024, 09:04

Czyli City mistrzem ?

Adi17 komentarzy: 310705.06.2024, 08:51

@Be4Again napisał: "VAR sam w sobie jest dobry. Problemem są niedostosowane przepisy i sposób jego użycia. Jeżeli AI jest już w stanie programować, pisać piosenki, projektować budynki czy nawet pojazdy, to nie jest w stanie w ułamku sekundy ocenić czy był spalony lub go nie było? Sędzia ewentualnie powinien weryfikować czy AI się pomyliło czy nie. Podobnie jak działa system goal line, sędzie w sekundę dostaje info na zegarek czy piłka przekroczyła linię bramkową czy nie. Przy obecnej technologii i ilości kamer na boiskach nie powinno to być dużym problemem.

Kwestie fauli w polu karnym muszą pozostać w rękach sędziów, ale o spalonych powinna decydować technologia."


Mam to samo zdanie.

@Be4Again napisał: "Kwestie fauli w polu karnym muszą pozostać w rękach sędziów, ale o spalonych powinna decydować technologia."

Spalony to jest najprostsza sprawa - wystarczy półautomatyczny spalony (na szczęście) i wszystko jasne, a nie rysowanie linii w paintcie O_o.

Największym problem są przewinienia dotyczące ręki w polu karnym. Dopóki będzie milion interpretacji to var nic nie da w tej kwestii.

Be4Again komentarzy: 363205.06.2024, 08:47

VAR sam w sobie jest dobry. Problemem są niedostosowane przepisy i sposób jego użycia. Jeżeli AI jest już w stanie programować, pisać piosenki, projektować budynki czy nawet pojazdy, to nie jest w stanie w ułamku sekundy ocenić czy był spalony lub go nie było? Sędzia ewentualnie powinien weryfikować czy AI się pomyliło czy nie. Podobnie jak działa system goal line, sędzie w sekundę dostaje info na zegarek czy piłka przekroczyła linię bramkową czy nie. Przy obecnej technologii i ilości kamer na boiskach nie powinno to być dużym problemem.

Kwestie fauli w polu karnym muszą pozostać w rękach sędziów, ale o spalonych powinna decydować technologia.

Mastec30 komentarzy: 658605.06.2024, 08:41

Największym problemem są zbyt skomplikowane przepisy, które co roku są przez Fifa zmieniane, np odnośnie ręki w polu karnym. Potem już przeciętny kibic nie rozumie kiedy ta ręka ma być a kiedy nie a sędziowie mając VAR robią polowanie na szczegóły, żeby daną sytuacje odrzucić. Podtrzymują ją dopiero wtedy kiedy nic nie znajdą. I do tego sędziowie główni mając VAR stracili zdolność podejmowania decyzji. Dużo rzeczy puszczają licząc, że VAR ich uratuje a zdarzało się już w tym sezonie (m.in z nami) że VAR nie miał dobrego ujęcia żeby zweryfikować sytuacje więc podtrzymywał decyzje. A ta decyzja mogłaby być inna gdyby sędzia główny wiedział, że ne bedzie dobrego ujęcia żeby to zweryfikować. Puścił to, żeby sam był czysty. To jest największy absurd w używaniu tej technologii. Przez co coraz częściej jestem w stanie przyznać że ulepszenia tutaj wiele nie dadzą bo te problemy siedzą głęboko w ludziach i to jest kwestia pozbycia się pewnych nawyków a nie ulepszania technologii

marcin04c komentarzy: 306604.06.2024, 22:48

Powinni wprowadzić coś podobnego jak jest w siatkówce. Chellenge dla każdej drużyny, a nie że o sprawdzeniu decydują sędziowie.

Bartek_ komentarzy: 32104.06.2024, 22:13

Myślę, że nikt rozsądny nie chce usunięcia VARu, bo byłaby to głupota. Trzeba rozwijać system ustalać coraz lepsze zasady jego funkcjonowania. Statystyki są nieubłagane - od czasu wejścia VARu w życie spadła liczba pomyłek sędziowskich. Pamiętajmy też, że na dalsze pomyłki sędziowskie wpływa głównie czynnik ludzki, a za pomocą technologii jesteśmy w stanie go niwelować.

sWinny komentarzy: 792404.06.2024, 22:09

var to genialne narzędzie. Tylko trzeba je umiejętnie wykorzystywać. Myślę, że dużym ułatwieniem będą już pół automatyczne spalone od nowego sezonu, bo przecież do tej pory sędziowie z Var próbbowali nanosić te piksele z różnym efektem.

sickstick komentarzy: 290904.06.2024, 21:40

Przypomnę że w ostatnim sezonie bez VARu 18/19 Arsenal (5. w tabeli) przegrał z 2pkt z Chelsea (3. w tabeli) po tym jak w jednej z ostatnich kolejek Chelsea wygrała swój mecz po golu Davida Luzia z 2-metrowego spalonego. Naprawdę ktoś chciałby powrotu do tamtych czasów? xD

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Everton 19.05.2024 - godzina 17:00
2 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City38287391
2. Arsenal38285589
3. Liverpool382410482
4. Aston Villa382081068
5. Tottenham382061266
6. Chelsea381891163
7. Newcastle381861460
8. Manchester United381861460
9. West Ham3814101452
10. Crystal Palace3813101549
11. Brighton3812121448
12. Bournemouth381391648
13. Fulham381381747
14. Wolves381371846
15. Everton381391640
16. Brentford381091939
17. Nottingham Forest38992032
18. Luton38682426
19. Burnley38592424
20. Sheffield Utd38372816
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland255
C. Palmer2110
A. Isak201
O. Watkins1913
D. Solanke193
Mohamed Salah1810
Son Heung-Min179
P. Foden178
B. Saka168
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com link link 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29