Wenger: Najlepsi snajperzy są z Ameryki Południowej

Wenger: Najlepsi snajperzy są z Ameryki Południowej 01.11.2014, 00:35, Michał Pałasz 29 komentarzy

Arsene Wenger stwierdził dla oficjalnej strony klubu, że 80% najlepszych napastników na świecie pochodzi obecnie z Ameryki Południowej.

Szkoleniowiec Arsenalu poparł swoją hipotezę przykładem Alexisa Sancheza. Reprezentant Chile strzelił 8 goli i zanotował 3 asysty w ostatnich 11 meczach. Wenger przyznał, że Sanchez posiada wiele cech typowego zawodnika z Ameryki Południowej, który kształtuje je przy okazji gry w uliczną piłkę nożną.

- Jeżeli porównasz Europę do reszty świata, zauważysz, że prawdziwi napastnicy rozwijają się obecnie tylko w Ameryce Południowej. Spojrzysz na Stary Kontynent i zastanowisz się, skąd pochodzą najlepsi snajperzy? Przynajmniej 80% z nich urodziło się w Ameryce Łacińskiej - powiedział Arsene Wenger.

- Musimy więc zadać sobie pytanie: co poprawić w naszych akademiach, by z powrotem "produkować" napastników? W latach sześćdziesiątych, siedemdziesiątych, czy nawet w roku 1996, kiedy tu przybyłem, w każdym klubie był snajper - taki, który potrafił doskonale grać głową. Obecnie tego brakuje. Niemcy pojechali na Mundial z Klose, który ma już 36 lat.

- Być może upadł u nas futbol uliczny. Tam, gdy masz 10 lat, musisz radzić sobie z 15-latkami. Trzeba pokazać, że jest się dobrym, bystrym. Musisz walczyć i wygrywać piłki niemożliwe do wywalczenia.

- Gdy wszystko bardziej ograniczone jest przepisami, rozwijamy indywidualne umiejętności, ale mniej cechy psychiczne takie jak waleczność. Trochę brakuje nam jej obecnie w piłce nożnej.

Wenger wypowiedział się również na temat wpływu na drużynę Alexisa Sancheza. Dodał, iż Chilijczyk ma odpowiednią sportową klasę, by występować na każdej pozycji w linii ataku.

- Szczerze, najbardziej podoba mi się na środku boiska, ponieważ uwielbiam jego rajdy. Alexis lubi także być przy piłce, dryblować, więc z powodzeniem może występować na skrzydłach. Jakość jego przyjęcia jest bardzo dobra, potrafi również udanie wykańczać akcje. Kupiłem go, gdyż może występować jako snajper, cofnięty napastnik i skrzydłowy - zakończył Wenger.

Alexis SanchezArsene Wenger autor: Michał Pałasz źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
konrii komentarzy: 40602.11.2014, 23:41

moze i są tam najlepsi piłkarze za to najwięcej witamin mają Polskie dziewczyny

pavel_9 komentarzy: 15302.11.2014, 20:00

skoro najlepsi graja w Ameryce PŁd, to dlaczego u nas grają: Giroud, Welbeck, Sanogo, Walcot...plecenie farmazonów ot co...

fabregas1987 komentarzy: 2581501.11.2014, 22:57

W Ameryce Południowej nadal panuje bieda, więc tam chłopaki grają jeszcze na podwórkach/plażach gdzie bramki są zrobione z cegieł czy jakichś drewnianych słupków, a w Europie wszystko się mocno rozwinęło w ostatnim czasie, nawet w Polsce gra się teraz na orlikach, a nie obija piłkę o jakiś mur...

Necro komentarzy: 243401.11.2014, 12:56

A co wam za różnica gdzie Wenger go ustawi? I tak biega po całym boisku i wszędzie sobie dobrze radzi.

Paniu76 komentarzy: 1246401.11.2014, 12:01

Akurat z tym się zgadzam, oby tylko Alexis nie grał na 10 tce.

Henryk14 komentarzy: 84901.11.2014, 11:38

akurat alexis na skrzydle trochę się marnuje. To nie jest typowy skrzydłowy jak Robben, czy Di Maria. Niech mu da swobodę, niech lata z przodu gdzie chce, ma tyle sił i energii, że wszędzie zdąży hehe

sidtsw komentarzy: 309001.11.2014, 11:34

wenga co za typ.. ma srodkowego ozila to go daje na skrzydlo a teraz zajebisty skrzdydlowy alexis u wengera bedzie gral w srodku ehhh daj juz sobie spokoj bossie

Verminator97 komentarzy: 1490001.11.2014, 11:23

No dużo racji jest w tym co mówi Wenger. Najlepsze przykłady z brzegu to Sanchez, Falcao, Cavani, Aguero czy Jackson Martinez. Coraz więcej graczy z Ameryki Płd. robi wielkie kariery w Europie. Jak widzimy Alexis jest pierwszym Chilijczykiem w Arsenalu. Teraz zawodnicy z Ameryki Płd. są bardzie cenieni przez to też, że widać jakość ich reprezentacji. Zawodnicy z Ameryki Płd. nie dość, że są dobrzy technicznie to zawsze też są waleczni i ambitni. A właśnie takich graczy się najbardziej ceni.

Henryk14 komentarzy: 84901.11.2014, 11:21

Morał z tego taki, że napastnik powinien się szkolić na głónie na ulicach,a zajęcia w klubie traktować jako dodatek. Ja zauważyłem pewną analogię. Niby w Polsce szkolenie młodzieży leży i kwiczy. Po grze naszej kadry widać, że nie potrafią wyminić 2-3 podań w ataku pozycyjnym bez straty, nie mają techniki, gra zawsze była fizyczna i wymęczona itp. Tak było od lat. Jak już wygrywaliśmy to dzięki super formie napastników czyt. Olisadebe, Żurawski, Frankowski, Smolarek, ostatnio Niemców rozłyżył Milik i Lewy.

KingThierryHenry komentarzy: 12501.11.2014, 11:21

Jak dla mnie też Sanchez pasuje jako taki napastnik który i schodzi na skrzydła i czasami do środka. Przypisywanie mu jednej pozycji np. prawo skrzydłowego byłoby marnowaniem jego talentu, on może grać jak napastnik czy jako ofensywna 10-tka

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125101.11.2014, 11:08

No faktycznie coś w tym jest :)

Necro komentarzy: 243401.11.2014, 11:00

Wniosek? Szkółki zabijają indywidualność piłkarzy. Taki Sanchez czy Suarez nawet na obronie by sobie poradzili, a Welbeck już będąc na skrzydle kręci nosem, bo całe życie był szkolony do jednego celu. Dziwi mnie tylko taki Ozil. Też kiedyś opowiadał, że musiał ze starszymi kolegami sobie radzić, że grał w piłkę w jakichś "klatkach" gdzie nie było autów i dzięki temu nauczył się grać. Tylko zawziętości mu brakuje, takiej typowej dla grajka z ulicy.

MatArsenal9870 komentarzy: 216701.11.2014, 10:58

Co do 80% to lekka przesada ale popieram tą wypowiedź, zwłaszcza odniśnie porównania wyników i efektów kształtowania piłkarza w akademii a na ulicy. Sam tego doświadczyłem, inaczej gra się z chłopakami we własnym zakresie a w klubie, gdzie dostosowujesz się do pewnych wytycznych.

Dominik11 komentarzy: 2017001.11.2014, 10:12

tu mniej więcej jest po równo ale wiadomo tam bieda i nie ma za bardzo innej opcji żeby się wybić na świat

Novazzy komentarzy: 351001.11.2014, 10:03

sssss: Messi też za słaby ?

sssss komentarzy: 21101.11.2014, 09:48

Z tym 80% to Wenger przesadził.
Europa: Ibra, Benzema, Rooney, Lewandowski, van Persie,
Ameryka: Suarez, Cavani, Falcao, Costa, Neymar, Aguero, Higuain
Może Ameryka ma lekką przewagę, ale na pewno nie jest ona tak wyraźna. Alexsisa nie zaliczam tu do napastników, bo jeszcze za wcześnie.
Tak teraz myślę, to Europa ma dużo lepszych pomocników, szczególnie środkowych.

stanyal komentarzy: 138101.11.2014, 09:44

Jeden Lord Bendtner wart tyle co wszyscy inni razem :)

Koroniarz komentarzy: 1016301.11.2014, 09:34

Dobrze Wenger gada, ale to przez to że obecnie w Europie szkoli się w klubikach, akademiach, bo jest na to kasa. Młodzi na zachodzie mają wszystko co im potrzeba do grania, a w Ameryce Południowej nie ma na to kasy i dzieciaki bardzo musza sie starac zeby sie wybic. Nawet popatrzcie na nasz kraj, czasy Bońka, Laty itd. wtedy była bieda i im się chcialo grać

Koroniarz komentarzy: 1016301.11.2014, 09:34

Dobrze Wenger gada, ale to przez to że obecnie w Europie szkoli się w klubikach, akademiach, bo jest na to kasa. Młodzi na zachodzie mają wszystko co im potrzeba do grania, a w Ameryce Południowej nie ma na to kasy i dzieciaki bardzo musza sie starac zeby sie wybic. Nawet popatrzcie na nasz kraj, czasy Bońka, Laty itd. wtedy była bieda i im się chcialo grać

Vebber komentarzy: 16801.11.2014, 08:46

Tylko czekać na 4 miejsce i patrzeć jak Sanchez się skuma OCB i zwinie się do lepszego klubu...

tenZparagwaju komentarzy: 78801.11.2014, 08:39

Myślę, że tamtejsi snajperzy dzięki graniu na ulicach posiadają więcej luzu i niekonwencjonalności od naszych europejskich wyszkolonych tylko i wyłącznie w szkółkach napadziorów. A akurat na napadzie należy zaskoczyć

Waskitcz komentarzy: 448801.11.2014, 06:42

Prawda, kiedyś:
Del Piero, Henry, Klose, Raul, Teraz: Cavani, Suarez, Aguero i Costa (wychowany w Brazyli)

Widać po najlepszych drużynach świata ostatnich lat jak kombinują z Fabregasem i Göetze na szpicy a Torres i Klose byli tylko alternatywami.

Niemcy wiele by dali by Lewandowski był takim ich Costą :P

michalm1 komentarzy: 702001.11.2014, 03:27

Zgadzam sie z Wengerem ze najlepsi sa z Ameryki Poludniowej i tak bedzie jeszcze przez dlugi czas. W Europie jest coraz mniej takich dzieciakow bo to wina wspoleczesnego zycia. Kiedys kazdy dzieciak wybiegal na podworko, kopal pilke az bedzie ciemno albo i dluzej a w tej chwili wiekszosc dzieci siedzi przed komputerem, nieco starsi imprezuja itd. W Ameryce Poludniowej gdzie panuje wieksza bieda te dzieci sa skazane na granie w pilke, to w zasadzie tez jedyna droga do jakiegos lepszego zycia. Sam kiedys gralem bardzo dlugo w pilke i wciaz wiele potrafie bo cale zycie kopalem pilke na podworko i pomimo tego ze w klubie trenowalem od 6 roku zycia to 80% umiejetnosci zawdzieczam sam sobie tym ulicznym kopaniem.
Co do Alexisa to mam nadzieje ze bedzie grac wlasnie za plecami Welbecka jako srodkowy ofensywny zawodnik, bo tam jego umiejetnosci mozna najlepiej wykorzystac. Tak samo gra w reprezentacji i roznica jest kolosalna jesli chodzi o efektywnosc gry...swoja droga efektownosc tez. W srodku pola ma wiecej miejsca, ma mozliwosc sie rozpedzic z pilka i mijac zawodnikow czy napedzic akcje i zagrac jakas prostopadla pilke.

PEHA komentarzy: 242101.11.2014, 02:32

Sanchez jeśli pare lat u nas pogra, zdobyłby puchary i cały czas był liderem na boisku byłby wielbiony jak Henry. To jest ten sam typ na legende.

Szymon95snk komentarzy: 29201.11.2014, 01:46

sanchez

miki9971 komentarzy: 6508 newsów: 201.11.2014, 01:38

Piotrek95@ Jak smiesz zapominac o Ibrakadabra...

sobpiotr komentarzy: 123701.11.2014, 01:15

No na ostatnim Gran Derbi Benzema zjadł Suareza;p

Piotrek95 komentarzy: 964501.11.2014, 01:07

Wenger ma rację, tylko popatrzmy na typowych napadziorów, Suarez, Aguero, Higuain, Falcao, Cavani itd a u nas w Europie? Lewandowski czy może Benzema ewentualnie Rooney...

rysiek098 komentarzy: 248901.11.2014, 00:40

No w ostatnim meczu najwięcej czasu spędził na środku boiska między połową a bramką rywala. Widać, że nie jest rasowym skrzydłowym tylko typowym zawodnikiem, który gra bardzo ofensywnie i jak ma tylko możliwość to uderza na bramkę. Klasa.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com