Wenger: Walcott będzie rasowym napastnikiem

Wenger: Walcott będzie rasowym napastnikiem 03.11.2010, 11:51, Tomasz Socha 48 komentarzy

Szkoleniowiec Arsenalu uważa, że niewiele brakuje, by Theo Walcott stał się ‘typową 10’ i podążył tą samą drogą, którą kierował się Thierry Henry. Gdy Francuz dołączył do Kanonierów, podobnie jak Walcott, najpierw grał na skrzydle, a później został wysuniętym napastnikiem, jednak Arsene Wenger nie chce na razie porównywać obydwu graczu.

Wiele wskazuje na to, że Walcott wystąpi dziś w podstawowej jedenastce w meczu Ligi Mistrzów, w którym Kanonierzy zmierzą się na wyjeździe z Szachtarem Donieck.

W tym sezonie Walcotta wyróżniały dwie rzeczy - strzelane bramki i kontuzja kostki. Mody Anglik powrócił do składu przed tygodniem, na mecz w ramach Carling Cup i od razu po kontuzji dwukrotnie znalazł drogę do bramki Srok.

- Theo może być typowym zdobywcą bramek. Gdy zaczyna biec z piłką, nikt nie jest w stanie go dogonić. On jest naprawdę bardzo blisko stania się rasowym napastnikiem, jednak gdy grasz jednym wysuniętym zawodnikiem w ataku, to czasami potrzeba tam kogoś wysokiego, a czasami kogoś szybkiego, gdy gra się długa piłką - mówi Wenger na oficjalnej stronie Arsenalu.

- Strzelając dwie bramki w meczu z Newcastle, Theo pokazał, że może grać jak typowy napastnik, kiedy drużyna gra z kontry. Jednak częściej gramy z drużynami, które preferują inną piłkę, z takimi jak West Ham, kiedy obrona jest cofnięta głęboko do defensywy. Dlatego na tę chwilę wystawiam Walcotta na skrzydle - dodaje menedżer Kanonierów.

- Ciężko jest porównać Theo i Thierryego. Czy jeden jest repliką drugiego, algo drugi pierwszego? Nie. Jednak obaj mają podobne cechy. Potrafią wykańczać akcję i są bardzo inteligentni - dodaje Wenger.

- W Anglii wszyscy są bardzo niecierpliwi. Thierry dołączył do nas gry miał 23 lata. Theo ma obecnie lat 21. Dajmy mu jeszcze dwa i wyobraźmy sobie, jak będzie wtedy wyglądał. Nie zapominajmy też, że Thierry dołączył do nas jako skrzydłowy. Obserwowałem go, gdy miał zaledwie 14, 15 lat i już wtedy wiedziałem, że on będzie w przyszłości potrafił zdobywać bramki - kończy menedżer Arsenalu.

Arsene WengerTheo Walcott autor: Tomasz Socha źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
karlo komentarzy: 906903.11.2010, 22:24

Foto jest świetne, coś jak taniec z gwiazdami , złota edycja. A tak na poważnie Theo jest super ale czy może godnie zastąpic Henryka, no na ku temu predyspozycje.

Griz komentarzy: 3596 newsów: 27303.11.2010, 20:32

KanonierTH1411-----> wg. mnie RvP sprawdziłby się na skrzydle lepiej niż Arszawin. Myślę tez, iż na skrzydle również pokazałby pełnie swoich możliwości. W praktyce skrzydłowy to bardziej napastnik niż pomocnik, z tym, ze gra przodem do bramki rywala i musi częściej wracać, ale również może zejść do środka i strzelić bramkę. Dobrzy skrzydłowi tez strzelają dużo goli, np. Messi, C. Ronaldo, Bale. Jeżeli nie wierzysz w RvP na skrzydle, to powinieneś być zwolennikiem transferu jakiegoś skrzydłowego (np. Ashley Young), bo Arsza już się wypalił.

Arsene1 komentarzy: 35503.11.2010, 19:45

Are you kidding me? Henry to legenda i od początku to potwierdzał w każdym meczu. Taki piłkarz nie rodzi się często.

laskowski19051995 komentarzy: 494503.11.2010, 19:17

Nie tylko Theo może być tak samo dobrym zawodnikiem jak Terry Henry, w Arsenalu jest wielu dobrych zawodników, którzy na pewno będą kiedyś bardzo rasowymi napastnikami :)

Tomu15 komentarzy: 77303.11.2010, 18:52

Foto akurat pasuje:d

krystian097 komentarzy: 1003.11.2010, 18:43

W pełni się zgadzam.Może grac jako napastnik, a także w roli skrzydłowych.Będą z niego ludzie : )

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 18:41

GrizAFCfun
Wystawianie Van Persie'go do pomocy to byłaby totalna głupota. To jest nasz najlepszy napastnik i w obecnej formacji (czyli 4-3-3) to on jest głównym kandydatem do zajęcia miejsca w środku ataku.

Griz komentarzy: 3596 newsów: 27303.11.2010, 18:05

Walcott ma predyspozycje do bycia rasowym snajperem, ale jeśli w Anglii, to jedynie w grając 4-4-2. Osamotniony byłby bezradny w walce z rosłymi obrońcami.

Formacje ofensywne:
---------------------Song----------------------
-------------------------------------------------
-------------------Fabregas--------------------
-Nasri--------------------------------v.Persie-
--------------------------------------------------
----------Walcott------------Bendtner---------

4-1-3-2 mi z tego wyszło, ale wiadomo o co chodzi;) myślę, że tak grając ze średniakami, byłoby zwykle 5/6/7/8 : 0, ale z mocnymi rywalami byłoby ciężko w obronie i pewnie nie zdawałoby to egzaminu.

andrzej93 komentarzy: 119603.11.2010, 17:50

wydaje mi się że mamy wystarczająco mocny środek ataku by go tam wystawiać, a poza tym Theo pokazał że potrafi zejść ze skrzydła i wybiec ze środka na prostopadłą
A kto by grał na lewej? Bendtner, Chamakh czy jakiś pomocnik typu Nasri ja Walcotta widzę no może jak się jakiś młody wejdzie 1 składu

andrzej93 komentarzy: 119603.11.2010, 17:46

Xavi alonso to połączenie Xabiego Alonso z realu i Xaviego z Farsy

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 17:45

fabregas47
Fakt źle napisałem bo chodziło mi o Xabiego Alonso. Ale było to spowodowane tym, że u bomby był Xavi i Xavi Alonso ;D

luq007 komentarzy: 289903.11.2010, 17:45

Hmm jakos przyzwyczailem sie do niego na skrzydle i te sprinty bokiem :D

Ciasteck2 komentarzy: 446703.11.2010, 17:28

Może jednak prawoskrzydłowy? Jakoś napastnik to...nie leży jakoś xD

kasiacesc komentarzy: 187803.11.2010, 17:24

bomba177 jest od dziś moim idolem ;D
Sposób w jaki pisze nazwiska (i imiona) piłkarzy Barcelony (i nie tylko) mnie powala na staw skokowy.

VoXy komentarzy: 205703.11.2010, 17:23

"Xavi alonso" hahahaha ;D

Theo44 komentarzy: 427303.11.2010, 17:19

Patryk...a Ty jak zwykle szydzisz. Ja od dzisiaj bede pisal Xavi Alonso...naprawde podoba mi sie ta konstrukcja. Takze droga Bombo wiecej komentarzy. Moze jakies podsumowanie poszczeg zawodnikow Kanonierow??. B. jestem ciekaw Twojej opinii o takich pilkarzach Keszc Fabrengas, Marognu Szamagh czy chocby Andwrej Agarszavin?

fabregas47 komentarzy: 988 newsów: 203.11.2010, 17:16

KanonierTH1411 mu chodziło o XaViego a tobie chodzi ma XaBiego drobna pomyłka ale faktycznie jest się z czego pośmiać:)

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 16:53

bomba177
Oprócz tego że twój komentarz został napisany fatalnie stylistycznie to jeszcze pełno w nim błędów rzeczowych.
Xavi Alonso gra w Realu i CR7 też, Milito zaś reprezentuje Inter. Pique, Adriano i Puyol to obrońcy, Xavi i Iniesta pomocnicy, zostaje więc tylko Villa i Messi + Pedro i Bojan. Tak więc Barcelona ma tylko 4 napastników. U nas jest RvP, Chamakh, Walcott, Bendtner, Arshavin, Vela i JET. Mamy więc zdecydowanie szerszą kadrę i nie jest ona gorsza jakościowo (tylko Messi jest po za zasięgiem).
Co do Ronaldo, meczy to ty raczej nie oglądasz. To że ma nażelowane włosy to nie znaczy że jest "dziewczynką". Ronaldo to niezwykle szybki, skuteczny, silny, świetnie wyszkolony technicznie, bardzo dobrze grający w powietrzu gladiator. Ale cóż niektórzy pozostają przy stereotypach lub opowieściach z sezonu 03/04.

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9803.11.2010, 16:37

Komentarz użytkownika "bomba177" ustawiłem sobie jako tapetę na pulpicie ażebym mógł się pośmiać za każdym razem jak odpalę komputer.

AlexVanPersie komentarzy: 806403.11.2010, 15:49

@bomba177
Przeczytaj to, co napisałeś. A z następnym piwem poczekaj do wieczora, aż się mecz zacznie.

bomba177 komentarzy: 5103.11.2010, 15:49

Adam3462:!
Co ty gadasz Barcelona jest lepsza wejdź se na fcb24h.com tam o nich jest sporo jest napisane .
Jak Graliśmy z Barcą to przegraliśmy 4:1.
I po pierwsze tam gram Messi , Villa , Piqe , Xavi , Xavi alonso , Adrianno , Pouyol , Iniseta , Millito .
Sporo najlepszych graczy a Cristiano Ronaldo nie będe mówił o tym lalusiu bo to nie piłkaż tylko dziewczynka

Kaziu09 komentarzy: 325303.11.2010, 15:43

Bardziej skrzydło ;)

bomba177 komentarzy: 5103.11.2010, 15:43

Zgadzam sie z managerem kanonierów "Dajmy mu jeszcze dwa i wyobraźmy sobie, jak będzie wtedy wyglądał". najlepiej niech on będzie taki pomoc , obrona bo on z Diaby, Clichy i Rosicky.
Bo najlepiej by tak było i sie naprawde dużo zmieniło Arsenal ostatnim razem grał 4-4-2 ale oni wtedy tak normalnie grali tak Defensywno-ofensywnie bo oni wtedy tak na remisach jechali a teraz 4-3-3 powino sie zmienić.

Piootrus komentarzy: 4151 newsów: 1503.11.2010, 15:18

Ci piłkarze się trochę różnią. Nawet bardzo trochę. Po pierwsze zmieniła się formacja Arsenalu jak i wielu innych drużyn i dziś przedstawia się to jako 4-3-3 a nie 4-4-2 więc myślę że o wiele lepiej będzie widzieć Theo jako lewego napastnika niż wysuniętego środkowego.

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223703.11.2010, 15:06

Peter_HK44 - "Drugiego takiego nie mamy" ... no i jeszcze dlugo miec nie bedziemy

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223703.11.2010, 15:05

Theo nada sie i do ataku i na skrzydło , jedna bardziej widze go na tej drugie pozycji , z jego szybkoscia to najlepsze rozwiazanie...

Peter_HK44 komentarzy: 168703.11.2010, 14:57

Szef>>>
"Theo (...) moze kiedys pobic rekord zdobytych bramek dla nas ktory Henry zrobil."

Byłoby pięknie, ale to nierealne. Henry w Arsenalu to był piłkarz-fenomen. Tacy gracze jak on pojawiają się co kilkanaście lat. Theo może zostać graczem bardzo dobrym, może zostać Legendą Arsenalu, ale nie zostanie drugim Henry'm i nie pobije jego rekordu.

Na pewno wielu fanów AFC, chciałoby, żeby tak się stało, ale przemawia przez to tęsknota za Thierry'm. Bo to był ostatni klasowy snajper Arsenalu. I odkąd odszedł drugiego takiego nie mamy...

adam3462 komentarzy: 273203.11.2010, 14:56

Atak mamy na dzień dzisiejszy lepszy od Barcelony. A Walcott jest chyba największym kreatorem.

drugster komentarzy: 6403.11.2010, 14:42

Nie wiem, czy będzie dobrym napastnikiem, ale instruktorem walca wiedeńskiego z pewnością.

Gunner_995 komentarzy: 655003.11.2010, 14:17

A nasz Jackie zamiast zapitalać na treningu to na Twitterze siedzi :P

concrete13 komentarzy: 869803.11.2010, 14:10

ja tam go widzę tylko na skrzydle.. ale ..

page komentarzy: 1684 newsów: 403.11.2010, 14:07

No to jak w końcu, napastnikiem (9) czy rozgrywającym (10)?

Szef komentarzy: 1303503.11.2010, 14:01

afcforever>>> to czy Theo nie bedzie lepszy od Thierry'ego nie jest wcale takie bez szans bo Theo juz nauczyl sie strzelac bramki i jezeli kontuzje go beda omijac to moze ich strzelac naprawde duzo, a kto wie ile lat bedzie u nas gral, moze kiedys pobic rekord zdobytych bramek dla nas ktory Henry zrobil.

Wiem ze teraz trudno sobie to wyobrazic ale wg mnie Theo moze byc kims kto bedzie legenda tego klubu

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 13:37

Gunner_995
Masz rację, bo takie wypowiedzi trenera mogą zawodnika niesamowicie zmobilizować, jednak my jako kibice będziemy oceniać graczy tylko z ich obecnej gry i tylko tak możemy teraz porównać tą dwójkę piłkarzy. Co do tego czy Walcott będzie grał na szpicy, to wydaje mi się że jeśli do końca kadencji Bossa nie zmienimy systemu gry (a nie zapowiada się na to, bo mamy bardzo młoda kadrę) to Theo na szpicy zbyt często oglądać nie będziemy. Ale zrozumiałem twoją wypowiedź i w pełni się z nią zgadzam.

amadeo komentarzy: 514903.11.2010, 13:34

Theo jak dla mnie to typowy skrzydłowy, z jego szybkością nie ma sobie równych...musi jedynie popracować nad dryblingiem. A co do typowego snajpera - myślę, że będzie nim za niedługo Bendtner - przemawia za tym przede wszystkim jego wzrost. Nicklas jest zresztą starszy od Theo o rok, więc ta dwójka może grać wiele lat se sobą...jeszcze jakby Vela się do ich poziomu dostosował, to byłoby pięknie.

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 13:29

AlexVanPersie

Dobrze zauważyłeś że Walcott zaczyna mieć ten spokój przed bramką rywala. Kiedyś gdy był w polu karnym nie miał pojęcia co zrobić z piłką, czyli jak to mówił Henry "nie potrafi zachować zimnej głowy". Teraz to się zmienia, jednak dla mnie Theo powinien ten spokój i to opanowanie przed bramką rywala wykorzystywać jako PN, bo tam będzie mógł także w pełni wykorzystać swoją szybkość. Bo nie ma co ukrywać że ŚN powinien też dobrze rozegrać piłkę, a tego (przynajmniej na razie) Theo nie posiada. Gdy ma piłkę to od razu ma zamiar zabrać się z nią pod bramkę rywala. Dlatego Walcott jest idealnym środkowym napastnikiem na kontry ale nie w ataku pozycyjnym.

Gunner_995 komentarzy: 655003.11.2010, 13:25

Kanonier---> W porzednim poście powiedziałeś coś świętego. "Thierriego nie da się podrobić".Tak to prawda.
Ale Titi zawsze był idolem dla Teodora, więc Walcottowi pewnie schlebiają takie wypowiedzi Bossa i może będzie dążyć żeby osiągnąć taki poziom jak Titi. A to czy Theo będzie następcą Titiego i czy będzie grał na szpicy, jest tylko w rękach Arsene'a...

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 13:19

Midgardsorm
Co fakt to fakt, ale wolne Theo bije coraz częściej więc już niedługo powinniśmy widzieć jak zacznie zdobywać bramki z tego stałego fragmentu gry.
Mówiąc już o różnicach to dodam jeszcze, że mimo tego że Theo ma bardzo dobrą technikę, to Thierry operował futbolówką perfekcyjnie na każdy możliwy sposób, po za tym więcej widział na boisku, często potrafił rozegrać piłkę jak rozgrywający i jak mówił już Midgardsorm uderzyć z dystansu. Choć Thierry nie grał najlepiej głową, to jednak i w tym elemencie jest lepszy od Walcotta. Reasumując, dla mnie osobiście, Theo to typowy boczny napastnik, czyli skrzydłowy, zaś Henry to typowy środkowy napastnik.

AlexVanPersie komentarzy: 806403.11.2010, 13:18

Porównywanie "dosłowne" Henry'ego i Theo nie ma sensu. Wengerowi chodzi o to, że Theo ma potencjał na "10" i że będzie na tej pozycji zdobywał gole. Bedzie to oczywiście robił w swoim stylu, czyli wykorzystując swoją niesamowitą prędkość i spokój.

To co najbardziej mnie przekonuje do słów Wengera jest opanowanie Walcota, jego instynkt kilera. Prawie zawsze zdąży "rozejrzeć" się przed strzałem i wybrać miejsce gdzie strzeli.
Pierwsza zdobyta bramka przez Theo ze Newcastle, spokój, rozejrzał się, podciął piłkę nad bramkarzem. Jak Bergkamp, jak Henry:)

Po tym jak Arsene z leniwego defensywnego Songa zrobił pracowitego box to box defensywno-ofensywnego pomocnika nic mnie już nie zdziwi.

Gunner_995 komentarzy: 655003.11.2010, 13:11

Theo jest o 11 cm niższy od Titiego... Więc to jest jego najsłabszu punkt...

KanonierTH1411 komentarzy: 482803.11.2010, 13:08

Walcott nie będzie nowym Henry'm. Theo jest co prawda szybszy, choć wydawało się że Henry miał nieziemską szybkość, to jednak warunki fizyczne nie pozwolą mu grać w ŚN, tym bardziej w systemie 4-3-3. W naszym systemie środkowy napastnik musi być szybki, wysoki, silny, dobrze zbudowany i musi umieć grać tyłem do bramki oraz posiadać świetną technikę. Titi te wszystkie cechy posiadał, dlatego był najlepszym piłkarzem na świecie (mimo że tej nagrody nigdy nie dostał był lepszym zawodnikiem od choćby Ronaldinho czy Szwczenki, który w 2004 roku zdobył Złotą Piłkę). Walcott raczej takiego do takiego poziomu nie dojdzie, a już na pewno Theo nie jest repliką Henry'ego, bo Thierry'ego nie da się podrobić.

kanonier_89 komentarzy: 93903.11.2010, 12:48

Dla mnie Theo lepiej pasuje na skrzydło niż na szpicę. Henry z niego raczej nie będzie, ale nigdy nie mów nigdy. Widać poprawę w strzałach Walcotta. Musi jeszcze popracować bardziej nad dryblingiem i kontrolą piłki. Niestety jedyne czego mi brakuje u Theo to większego wzrostu, gdyż z taka dynamiką jaką posiada to mógłby nieźle zamieszać w powietrzu

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 703.11.2010, 12:34

Akurat Theo popracował nad strzałem z dystansu i potrafi już uderzyć całkiem nieźle. Nie to co Titi, ale dajmy mu czas... Zmysłu snajperskiego jak Thierry oczywiście również nie ma, zastawiać piłki również w ten sposób nie potrafi, ale jest szybszy - i wykorzystuje swoje umiejętności w coraz większym stopniu. W dodatku Theo to straszny profesjonalista. To nie jest Bendtner, że znajduje się go w klubie bez gaci, a potem rozbija auto, to nie jest Jack, który o 4 nad ranem klepie się z jakimś gościem w klubie. Nie, żebym coś do nich miał, bo to ich życie - ale Theo jest spokojny, trochę jak Cesc - a tacy piłkarze z reguły mają po prostu łatwiej. Walcott to w dodatku jeden z najbardziej przywiązanych piłkarzy do naszego klubu i za to właśnie bardzo go cenię. IMO to gość, z którym faktycznie można wiązać nasza przyszłość i coś czuję, że Arsene łatwo nie odpuści zrobienia z niego takiego typowego snajpera... co - nie powiem - wcale nie jest według mnie najlepszym rozwiązaniem. Theo na skrzydle to masakra dla rywala i to jest fakt. On na prawym, na lewe coś w stylu Arshavina w formie i na środek PRAWDZIWY snajper - to jest recepta na najlepszy atak na świecie. :)

Peter_HK44 komentarzy: 168703.11.2010, 12:31

Jakieś podobieństwa między Henry'm a Walcott'em na pewno są. Jednak nie oszukujmy się - Theo nigdy nie osiągnie poziomu Thierry'ego. To był gracz wyjątkowy. Klasa światowa. Walcott nie ma tak wielkiego potencjału.

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41203.11.2010, 12:18

Jest sporo różnic - Henry potrafił przywalić z dystansu a Walcott nie; Thierry potrafił strzelać z wolnych a Theo nie; Francuz był mocny fizycznie i potrafił zastawiać piłkę a Anglik nie. Ale podobieństwa jednak są. Dajmy Theo jeszcze parę lat to może wtedy rozwinie także i inne umiejętności i będzie można go porównać do Henry-ego.

gabi86 komentarzy: 26603.11.2010, 12:08

Ja jednak widzę Theo na skrzydle.

batofator komentarzy: 237603.11.2010, 12:05

Pozostaje tylko wierzyć Wengerowi i w końcu doczekać się następy Thierryego.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com