Arsenal wraca na szczyt Premier League po wygranej z Newcastle

Arsenal wraca na szczyt Premier League po wygranej z Newcastle 26.04.2026, 08:52, Patryk Bielski 1767 komentarzy

Arsenal ponownie zasiadł na fotelu lidera Premier League po skromnym, ale jakże ważnym zwycięstwie 1:0 nad Newcastle United. Mecz rozstrzygnął się już na początku, jednak emocje trwały do samego końca. Dzięki temu triumfowi Kanonierzy pozostają w grze o mistrzostwo, a tabela Premier League nabiera nowego kształtu w decydującej fazie sezonu.

Wczesny gol kluczem do sukcesu

Decydujący moment nadszedł już w dziewiątej minucie, kiedy Eberechi Eze wykorzystał krótko rozegrany rzut rożny i potężnym strzałem pokonał bramkarza rywali. To trafienie nadało ton całemu spotkaniu, pozwalając Arsenalowi kontrolować grę i tempo. Mimo że wynik nie uległ zmianie, Kanonierzy musieli zmierzyć się z problemami kadrowymi. Zarówno Eze, jak i Kai Havertz opuścili boisko po około godzinie gry, co wymusiło zmiany w taktyce. Mimo to Arsenal utrzymał przewagę, a Newcastle nie potrafiło skutecznie zagrozić bramce rywali.

Presja Newcastle i triumf Arsenalu

W końcówce meczu Newcastle zwiększyło nacisk, szukając wyrównania. Yoane Wissa miał doskonałą okazję w 80. minucie, ale jego strzał poszybował nad poprzeczką. Kontrowersyjna sytuacja miała miejsce, gdy Nick Pope został ukarany żółtą kartką za faul poza polem karnym na Viktorze Gyökeresie, co wywołało protesty zawodników Arsenalu domagających się surowszej kary. Ostateczny gwizdek potwierdził zwycięstwo Kanonierów, które umocniło ich pozycję w wyścigu o tytuł.

Arteta o kontuzjach i nadchodzących meczach

Po meczu Mikel Arteta uspokoił kibiców, informując, że urazy Eze i Havertza nie wydają się poważne. - To tylko drobne problemy mięśniowe - powiedział trener. Havertz opuścił boisko już w 34. minucie z powodu bólu w pachwinie, ale Arteta zaznaczył, że to nic poważnego. Eze, który zdobył zwycięskiego gola, został zmieniony w drugiej połowie z ostrożności. Dodatkowo Martín Zubimendi zszedł z boiska z powodu złego samopoczucia.

Przed Arsenalem intensywny okres, który może zadecydować o losach sezonu. Czekają ich półfinał Ligi Mistrzów z Atletico Madryt oraz ligowe starcia z Fulham, West Hamem, Burnley i Crystal Palace. Te mecze będą kluczowe dla układu tabeli Premier League.

Znaczenie wyniku dla tabeli Premier League

Dzięki wygranej Arsenal ma teraz 73 punkty, trzy więcej niż Manchester City, który ma jeszcze jeden mecz do rozegrania więcej. Tabela Premier League jest niezwykle wyrównana, a każdy wynik ma ogromne znaczenie. Manchester United zajmuje trzecie miejsce z 58 punktami, a Newcastle plasuje się na 14. pozycji z 42 punktami. Wygrana Arsenalu nad Newcastle podkreśla ich przewagę w tej rywalizacji i może okazać się kluczowa w walce o tytuł.

KontuzjeMikel ArtetaRaport pomeczowy autor: Patryk Bielski źrodło: heavy.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 12:01

@alexis1908 napisał: "a Sesko się zaciął od września do stycznia xD"
A to że miał kontuzje kolana w tym czasie to nie istotne ?

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 12:00

@WygramyTo napisał: "Matematyka mówiła, że Trump przegra z kretesem z Clinton. Były nawet sondaże 90.do 10."
To nie matematyka. Radzę ci nie brać na poważnie wszystkiego co mówią w telewizji. Słaby przykład rzuciłeś.

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:59

@NicolasJover napisał: "ale matematyka mówi nam, że przy dodatkowych minutach najprawdopodobniej strzelił by więcej niż Gyok"

Matematyka mówiła, że Trump przegra z kretesem z Clinton. Były nawet sondaże 90.do 10.

Marzag komentarzy: 50981 newsów: 128.04.2026, 11:59

@vitold napisał: "Wszyscy cenią Sake, tylko widzę że nie możesz przełknąć goryczy i faktu, że jak poodejmujemy podobnie jak w przypadku szweda to Saka wyglada jak kopacz z B klasy xD"
No nie wygląda, Saka często albo otwiera spotkania albo asystuje przy golach otwierających spotkania. A Gyokeres strzela zazwyczaj jak mecz już jest zabity.

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:58

@NicolasJover napisał: "To se policz. Ja policzyłem Gyokeresa jak chciałem coś udowodnić."

No policzyłem i mi stronę wywaliło i musze od nowa xD

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:58

@Marzag napisał: "Jeśli ktoś nie ceni Saki to jest po prostu piłkarskim analfabetą takie są fakty."

Wszyscy cenią Sake, tylko widzę że nie możesz przełknąć goryczy i faktu, że jak poodejmujemy podobnie jak w przypadku szweda to Saka wyglada jak kopacz z B klasy xD

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:58

@vitold napisał: "Niestety nie. Tu trzeba ręcznie"
To se policz. Ja policzyłem Gyokeresa jak chciałem coś udowodnić.

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:57

@arsenallord napisał: "Czacie, że jak zawodnik w 40 minut pierwszej kolejki strzeli 2 gole, ale później zerwie więzadła i nie zagra do końca sezonu to i tak strzelał świetnie. Gol co 20 minut w sezonie.. Tutejsza logika"
Nie, bo przy takich porównaniach bierze się zawodników z sensowną próbką minut, np. 1000+ minut w sezonie. Porównywanie kogoś, kto strzelił 2 gole w 40 minutach, a potem zerwał więzadła, do zawodnika, który grał przez cały sezon, to nie jest logika, to po prostu cherry picking.

@WygramyTo napisał: "Na moda na te per minutki mnie rozwala. Chłop na 100 procent jest pewny, że Sesko przy tylu danych minutach co Gyokeres strzeli więcej goli.

To jest nie do sprawdzenia. XD"


Od wczoraj próbujesz dyskutować z podstawami rachunku prawdopodobieństwa i statystyki. To podstawowa metoda, żeby porównywać efektywność zawodników przy różnej liczbie minut. Oczywiście, że nie jesteśmy w 100% pewni, ile dokładnie Sesko strzeliłby przy minutach Gyokeresa, ale matematyka mówi nam, że przy dodatkowych minutach najprawdopodobniej strzelił by więcej niż Gyok.

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:55

@alexis1908 napisał: "NicolasJover: a Sesko się zaciął od września do stycznia xD"

Dlatego ta całe per minutki są jozia warte, bo może być tak samo

Marzag komentarzy: 50981 newsów: 128.04.2026, 11:55

Jeśli ktoś nie ceni Saki to jest po prostu piłkarskim analfabetą takie są fakty.

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:55

Wiliam Osula na 521 minut w EPL ma 4 bramki, co daje 130 minut na gola! Sestko to 159! Osula strzela więcej niż sesko. Typowy rachunek prawdopodobienstwa xD

Marzag komentarzy: 50981 newsów: 128.04.2026, 11:54

@SoulStorm napisał: "Kai Havertz will miss Arsenal’s Champions League semi-final first leg tomorrow after the injury he picked up against Newcastle.

A major blow heading into one of the biggest nights of the season.
But there is still optimism.
Early signs suggest his recovery is progressing well, with hope he could potentially return to the squad soon — possibly even for Fulham this weekend, though nothing is official yet.
Arsenal will need others to step up now… while hoping one of their key men is back sooner rather than later."

można było się domyślać, oby Saka mógł zagrać inaczej na 0 z przodu gramy

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:53

Kościół Arcziego w natarciu od rana :D

SoulStorm komentarzy: 826728.04.2026, 11:53

Kai Havertz will miss Arsenal’s Champions League semi-final first leg tomorrow after the injury he picked up against Newcastle.

A major blow heading into one of the biggest nights of the season.
But there is still optimism.
Early signs suggest his recovery is progressing well, with hope he could potentially return to the squad soon — possibly even for Fulham this weekend, though nothing is official yet.
Arsenal will need others to step up now… while hoping one of their key men is back sooner rather than later.

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:53

@NicolasJover napisał: "@vitold napisał: "Zachęcam do weryfikacji ile Saka miał decydujących goli w 24/25 w lidze, odejmij karne i nagle Saka robi się średnim zawodnikiem xD

Tylko nie bijcie mnie"
ok. 18-24pkt wg. Ai G+A Saki."
@NicolasJover napisał: "ok. 18-24pkt wg. Ai G+A Saki."

Niestety nie. Tu trzeba ręcznie

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:52

@NicolasJover: a Sesko się zaciął od września do stycznia xD

Marzag komentarzy: 50981 newsów: 128.04.2026, 11:51

@WygramyTo napisał: "Na moda na te per minutki mnie rozwala."
To nie moda, tylko rozum i godność człowieka.

SoulStorm komentarzy: 826728.04.2026, 11:49

Mikel Arteta on why Christian Norgaard has not played regularly:

“Because these guys have been exceptional. I had to leave two players out of the squad [vs. Newcastle]. At the end, Mikel [Merino] is out and they were Christian & Richy [Calafiori], so that’s going to happen.”

“As I said, if the Premier League allows us to have 20 or 22 players, we can have everybody involved & hopefully next season that will be the case.”

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:49

@arsenallord napisał: "Czacie, że jak zawodnik w 40 minut pierwszej kolejki strzeli 2 gole, ale później zerwie więzadła i nie zagra do końca sezonu to i tak strzelał świetnie. Gol co 20 minut w sezonie.. Tutejsza logika"

Na moda na te per minutki mnie rozwala. Chłop na 100 procent jest pewny, że Sesko przy tylu danych minutach co Gyokeres strzeli więcej goli.

To jest nie do sprawdzenia. XD

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:48

@WygramyTo napisał: "Tak już wczoraj o tym gadaliśmy. Ty już wiesz, że mając 2000 minut więcej Sesko na pewno strzeliłby 10 goli więcej"
A już wiem czemu tego nie możesz pojąć - ty się kierujesz gyokeresem który potrafi się zaciąć na 8 meczy kilkukrotnie w sezonie.

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:46

@WygramyTo napisał: "Tak już wczoraj o tym gadaliśmy. Ty już wiesz, że mając 2000 minut więcej Sesko na pewno strzeliłby 10 goli więcej.

To zwykle gdybanie"


To nie jest gdybanie tylko podstawy rachunku prawdopodobieństwa. Im więcej minut grasz przy zbliżonej efektywności, tym więcej goli strzelisz.

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:44

@vitold napisał: "Zachęcam do weryfikacji ile Saka miał decydujących goli w 24/25 w lidze, odejmij karne i nagle Saka robi się średnim zawodnikiem xD

Tylko nie bijcie mnie"

ok. 18-24pkt wg. Ai G+A Saki.

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:44

@NicolasJover napisał: "Ty się cofnij jeśli nie rozumiesz prostych pojęć takich jak efektywność czy rachunek prawdopodobieństwa."

Tak już wczoraj o tym gadaliśmy. Ty już wiesz, że mając 2000 minut więcej Sesko na pewno strzeliłby 10 goli więcej.

To zwykle gdybanie

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:43

@arsenallord napisał: "FA nie chce za bardzo przenosić meczów City i mają zagrać 4 kolejne mecze co 3 dni. Muszą coś potracić wtedy"
Ale na kiedy oni by chcieli przenieść te mecze? Jak już się sezon kończy

arsenallord komentarzy: 34182 newsów: 11728.04.2026, 11:43

Czacie, że jak zawodnik w 40 minut pierwszej kolejki strzeli 2 gole, ale później zerwie więzadła i nie zagra do końca sezonu to i tak strzelał świetnie. Gol co 20 minut w sezonie.. Tutejsza logika

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:42

@WygramyTo napisał: "Cofnij się do 1 klasy jeśli 11 to więcej niż 18"
Ty się cofnij jeśli nie rozumiesz prostych pojęć takich jak efektywność czy rachunek prawdopodobieństwa.

arsenallord komentarzy: 34182 newsów: 11728.04.2026, 11:41

FA nie chce za bardzo przenosić meczów City i mają zagrać 4 kolejne mecze co 3 dni. Muszą coś potracić wtedy

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:40

Zachęcam do weryfikacji ile Saka miał decydujących goli w 24/25 w lidze, odejmij karne i nagle Saka robi się średnim zawodnikiem xD

Tylko nie bijcie mnie

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:39

@alexis1908 napisał: "to jakie jest średnie ?"
Dokładnie.

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:39

@WygramyTo napisał: "Jakie to zabawne gdy czytam o giga ważnej 1 bramce Kaia lub Gabiego która zmienia losy tego świata, ale 12 Gyoka przechodzi bez echa"
Dałem tylko przykład martinellego, że każdy dokłada cegielke do sukcesu, a ty wyjeżdżasz z Gyokeresem.

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:38

@WygramyTo napisał: "Jakie to zabawne gdy czytam o giga ważnej 1 bramce Kaia lub Gabiego która zmienia losy tego świata"
Gdzie to przeczytałeś ? Bo chyba jednak to sobie wymyśliłeś. @WygramyTo napisał: "ale 12 Gyoka przechodzi bez echa"
Faktycznie przechodzi bez echa, dyskusja o tych golach trwa od dobrych kilku dni.

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:38

@NicolasJover: w dupie to mam xD o El Capitano mówiłem. @mistrzu973: to jakie jest średnie ?

Gunerxxx komentarzy: 255128.04.2026, 11:37

United dojdzie za rok LM to wróci granie i wyniki jak za Amormia.

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:36

@NicolasJover napisał: "A to nie prawda akurat, bo Sesko strzela więcej."

Cofnij się do 1 klasy jeśli 11 to więcej niż 18

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:36

@mistrzu973 napisał: "Ratuje nas fakt, że u nas te bramki się rozkładają na wielu zawodników i każdy daje coś od siebie, nawet ta tylko jedna bramka martnillego może okazać się kluczowa, nawet nie z perspektywy że dzięki temu zdobyliśmy punkty tylko bardziej że city straciło 2. Ale za to nasza defensywa prezentuje się dobrze."

Jakie to zabawne gdy czytam o giga ważnej 1 bramce Kaia lub Gabiego która zmienia losy tego świata, ale 12 Gyoka przechodzi bez echa

XD

NicolasJover komentarzy: 97928.04.2026, 11:34

@alexis1908 napisał: "Sesko strzela tyle co Gyokeres w słabym United"
A to nie prawda akurat, bo Sesko strzela więcej.

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:34

@alexis1908 napisał: "to już mocne United ? ;) szybko się zmienia zdanie tutaj jeszcze wczoraj ktoś pisał że Sesko strzela tyle co Gyokeres w słabym United ;)"
Nie napisałem, że jest mocne, ale pisanie że jest słabe też jest nie na miejscu, zwłaszcza że w tym sezonie wygraliśmy z nimi 0:1 i przegraliśmy 2:3

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:32

@vitold napisał: "Aktualnie najwyżej znajdującym się zawodnikiem Arsenal w klasyfikacji strzelców EPL jest Gyokeres z dorobkiem 12 goli i zajmuje dopiero 7 miejsce. Bardzo źle to wygląda. Jeszcze gorzej wygląda kolejne miejsce zajmowane przez Arsenal. Jest to Saka zajmujący.... 38 miejsce z 6 golami, podkreślam!!!! CHŁOP BYŁ KONTUZJOWANY PRZEZ 68 DNI.

DRAMAT OFENSYWA XD"

Ratuje nas fakt, że u nas te bramki się rozkładają na wielu zawodników i każdy daje coś od siebie, nawet ta tylko jedna bramka martnillego może okazać się kluczowa, nawet nie z perspektywy że dzięki temu zdobyliśmy punkty tylko bardziej że city straciło 2. Ale za to nasza defensywa prezentuje się dobrze.

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:32

@mistrzu973: to już mocne United ? ;) szybko się zmienia zdanie tutaj jeszcze wczoraj ktoś pisał że Sesko strzela tyle co Gyokeres w słabym United ;)

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:31

@mistrzu973 napisał: "To słabe United jest na 3 miejscu"

I ma tylko 4 gole mniej w lidze

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:30

@alexis1908 napisał: "albo ten Ode też jest dobry co Bruno w słabym United robi w sezon prawie takie same liczby jak on w 3 xD"
To słabe United jest na 3 miejscu

Marzag komentarzy: 50981 newsów: 128.04.2026, 11:29

@WygramyTo napisał: "Szkoda, że jak Gyo dla niektórych ma za mało goli to nie można poczytać w drugą strone , że to wina innych."
Wina Berty ze go sciagnal z Portugalii, tam by dalej strzelal pasterzom.

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:28

@WygramyTo: albo ten Ode też jest dobry co Bruno w słabym United robi w sezon prawie takie same liczby jak on w 3 xD

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:26

A Eze nie ma 7/ z czego 4 nabite na Tottach/

vitold komentarzy: 770828.04.2026, 11:23

Aktualnie najwyżej znajdującym się zawodnikiem Arsenal w klasyfikacji strzelców EPL jest Gyokeres z dorobkiem 12 goli i zajmuje dopiero 7 miejsce. Bardzo źle to wygląda. Jeszcze gorzej wygląda kolejne miejsce zajmowane przez Arsenal. Jest to Saka zajmujący.... 38 miejsce z 6 golami, podkreślam!!!! CHŁOP BYŁ KONTUZJOWANY PRZEZ 68 DNI.

DRAMAT OFENSYWA XD

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:19

@WygramyTo napisał: "Zaskoczenie dla mnie. Wyżej niż Gabi,Saka prime?"
Tak, bo prezentuje zazwyczaj równą, wysoka formę, daje często coś ekstra, a do tego liczby całkiem przyzwoite.

alexis1908 komentarzy: 1116628.04.2026, 11:19

@WygramyTo: według mnie Madueke

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:17

@mistrzu973 napisał: "Leandro Trossard."

Zaskoczenie dla mnie. Wyżej niż Gabi,Saka prime?

mistrzu973 komentarzy: 115028.04.2026, 11:17

@WygramyTo napisał: "Tak z ciekawości najlepszy gracz ofensywny ery Artety ostatnich 3 lat / z całym szacunkiem tego sezonu nie liczę/ to kto?"
Leandro Trossard.

WygramyTo komentarzy: 49028.04.2026, 11:15

Tak z ciekawości najlepszy gracz ofensywny ery Artety ostatnich 3 lat / z całym szacunkiem tego sezonu nie liczę/ to kto?

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady