FC Barcelona - królowa hipokryzji

FC Barcelona - królowa hipokryzji 25.02.2011, 13:56, IceMan 150 komentarzy

Przedstawiony poniżej tekst jest tłumaczeniem artykułu, który ukazał się na stronie Young Guns Blog.

"Stwierdzenie 'futbol to biznes' jest w dzisiejszych czasach prawdziwym i do bólu oklepanym już frazesem. Pieniądze są nieodłączną częścią współczesnej piłki kopanej, ale do niedawna wydawało się, że ostatnim bastionem broniącym się przed zimnym, biznesowym spojrzeniem na ten szlachetny sport jest futbol młodzieżowy, rozwijający nastoletnich kadetów sportu. Rzeczywistość pokazuje coś innego.

W tym tygodniu Arsenal podpisał umowę z 16-latkiem o imieniu Jon Miquel Toral Harper - produktem barcelońskiej La Masii. The Gunners skorzystali ze "sztywnych" hiszpańskich przepisów pracy i zaproponowali nastolatkowi profesjonalny kontrakt zanim mogła to zrobić Blaugrana. Ten incydent jeszcze bardziej zaognił konflikt panujący między dwoma klubami od 2003 roku, gdy to w podobny sposób Kanonierzy pozyskali Ceska Fabregasa. W 2005 na identycznej zasadzie do północnego Londynu przybył jeszcze Fran Merida.

Ten tegoroczny transfer nie rozjuszył jednak Barcy tak bardzo, jak poprzednie transakcje Arsenalu. Sam zawodnik już w poprzednim sezonie poprosił o pozwolenie na opuszczenie Katalonii i podkreślił, że jego marzeniem jest przeprowadzka do Premier League. Mimo tego, temat transferów nastoletnich zawodników został ponownie poruszony w europejskich mediach.

Spytany o całą sprawę Sandro Rosell poddał w wątpliwość moralność takiego postępowania, a następnie powiedział coś takiego:

Istnieją dwie filozofię: nasza, polegająca na inwestowaniu w szkółkę La Masii i inna, oparta na "polowaniu" na młode talenty z całej Europy. Arsenal postępuje zgodnie z tą drugą zasadą.

Ciekawe stwierdzenie. Ale zrozumienie i ocena tego zdania zależy od definicji magicznego słowa "inwestować". Rosell oznajmił, że sprowadzanie dzieciaków z całej Europy jest wbrew katalońskiej filozofii.

Dlaczego więc FC Barcelona ściągnęła 12-letniego Muhammada Demircia z Besiktasu Stambuł i 7-letniego Kaisa z Lyonu? Nie wspominając już o 8-letnim Finie Olivierze Antmanie czy 9-letnim Giancarlo Patinie z Kanady. To tylko kilka pierwszych z brzegu przykładów. Spoglądając na ekipę "Kadetów A", w której występował świeżo upieczony Kanonier Toral można zauważyć, że występuje w niej siedmiu piłkarzy spoza Unii Europejskiej. W drużynie "Kadetów B" jeszcze więcej, bo aż dziewięć.

Pomijam już Leo Messiego i Thiago Alcantarę - piłkarzy będących częścią pierwszego składu, którzy zostali sprowadzeni z południowoamerykańskich drużyn w szczenięcych latach.

Można się spierać, że tak młodych zawodników nie powinno się stawiać w jednym rzędzie z transakcją Torala, bowiem prawdziwe "polowanie" polega na wyławianiu bardziej już ukształtowanych graczy. Takich, w wieku 16 czy 17 lat. Takie stanowisku objął właśnie Rosell.

Nie lubimy, gdy przedstawiciele innego klubu przyjeżdżają do nas i oferują pieniądze za piłkarza tuż przed jego 16. urodzinami. Dla nas liczy się to, aby grupa dzieciaków, która razem dorastała trzymała się u swojego boku i pokonywała dalsze szczeble kariery w Barcelonie.

Czemu więc Duma Katalonii próbowała w zeszłym roku sprowadzić 17-letnich Kanonierów: Benika Afobe i Chuksa Aneke? Obaj piłkarze zostali "podpatrzeni" przez skautów Barcy, a sam klub za pośrednictwem agentów próbował ich skusić intratnymi kontraktami.

Rosell nie lubi drużyn oferujących pieniądze za dzieciaki w okolicach 16. roku życia, ponieważ ważne jest dla niego zachowanie więzi między poszczególnymi piłkarzami. Barcelona tak właśnie postępuje. Czy to oznacza, że prezydent Barcelony nie lubi swojego własnego klubu?

Wygląda więc na to, że "polowanie na dzieciaki" i "inwestowanie" może oznaczać, w zależności od miejsca siedzenia, dwie zupełnie inne rzeczy. Ale jeśli obwinia się jeden klub, wówczas za te same grzechy trzeba obwinić wszystkie inne drużyny.

Przepisy dotyczące kontraktowania młodych zawodników powinny być bez wątpienia zaostrzone. Jednak hipokryzja prezentowana w tej sprawie przez FC Barcelonę jest doprawdy przerażająca."

Barcelona autor: IceMan źrodło: Younggunsblog.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Mar713 komentarzy: 8525.02.2011, 18:09

O żesz! Zraszacze na Camp Nou nas czekają... :O

ivexo123 komentarzy: 176625.02.2011, 17:54

Cruyff1992- twój prześmieszny dowcip na poziomie 1 klasy sp rozbawił mnie do łez.

Cruyff1992 komentarzy: 5125.02.2011, 17:43

Farsa to ty jestes ha !

AlexSong17 komentarzy: 100025.02.2011, 17:38

Właśnie za to nienawidzę Barcelony, za tą hipokryzje i uważanie się za nie wiadomo kogo. Czytając to od razu przypomniały mi się zraszacze i głupie komentarze ze strony ich piłkarzy o DNA fARSY innymi słowy kompromitacja...

Alek1992 komentarzy: 17625.02.2011, 17:37

A ja bym jeszcze coś dodał w tej kwestii.
Mówi się o podkupywaniu tych graczy jednakże przedstawiciele (nieraz rodzice) i sami zainteresowani mogą nie wyrazić zgody. Poza tym, jeżeli ktoś Ci oferuje lepszy kontrakt, spełnienie marzeń i możliwość trenowania razem z najlepszym i pod okiem najlepszych to ciężko się nie zgodzić.
Jednak czy Ci 7,13 latkowie myślą o pieniądzach? Nie oni chcą po prostu kopać piłkę w ulubionej koszulce, poznać pierwszy skład i się do niego przebić.
A 16,17 latkowie myślą już poważniej o piłce, chcą się jeszcze uczyć, ale mieć też pewność że będą grać w pierwszym zespole, składzie.
Reasumując, jeżeli dochodzi do transferu to jest porozumienie obydwu stron. Transfer to transfer. Nie można cofnąć czasu. I gadanie na temat że ktoś kogoś podkupił są śmieszne i bezsensowne. Jeżeli by naprawdę "podkupił" a raczej mówiąc przekupił to są na to przepisy.
Niektórzy ludzie nie myślą. Mówią to co im ślina na język przyniesie. Sam tytuł artykułu już prawie wszystko wyjaśnia.

Arkadius92 komentarzy: 169825.02.2011, 17:25

I tu wychodzi cała prawda o Barsie. Bezkrytyczni i zapatrzeni w siebie....

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4825.02.2011, 17:07

@ivexo123

To raczej nie jest kwestia obawy o palenie mostów, po prostu koleś ma pokorę, ma klasę i szacunek dla innych. Z tego, co piszesz wynikałoby, że Pep działa nieco sztucznie, a tak raczej nie jest ;)

ivexo123 komentarzy: 176625.02.2011, 16:58

od zawsze Guardiola trzymał klase jako jedyny w tym cyrku.. mysle ze on chciałby kiedyś trenowac ekipe z EPL i nie chce sobie nigdzie palić mostów, zawsze do kazdego ma szacunek

lamberciak komentarzy: 52725.02.2011, 16:54

Pep jak zwykle duża klasa. Szkoda, że wielu kibiców Blaugrany nie bierze z niego przykładu:

younggunsblog.co.uk/2011/02/guardiola-wenger-speak-on-toral/

Sojusznik komentarzy: 52925.02.2011, 16:51

samir 87

Bandyte ? Sa kibice ktorzy maja po 13 lat i pisza co im na jezyk wpadnie ( spokojnie u was tez) Ale wy jako "starszyzna" dajecie sie prowokowac jak dzieci , i Sie cieszycie jakbyscie mieli z czego . Czy nie moze byc wszedzie kultury ?

Pegaz komentarzy: 57725.02.2011, 16:51

Jak możecie pisać takie rzeczy? Musimy szanować 'więcej niż klub' ponad wszystko! ;p

Brawa dla autora tekstu.

danielho6 komentarzy: 47725.02.2011, 16:39

Co to za chore gadanie? Przecież każdy klub chce być co raz lepszy więc jeśli jest gdzieś na świecie jakiś talent który może być wzmocnieniem dla klubu to normalne, że próbuje się go ściągnąć niezależnie od tego czy ma 9 czy 18 lat. Tak robi każdy klub bo to przecież nie jest na zasadzie niewolnictwa - nikt nikogo nie zmusza, Cesc nie musiał odchodzić z Barcy tak samo jak ten nowy chłopak. A rozmowy o moralności w footbolu i polityce transferowej nie mają sensu bo każdy chce jak najlepiej dla swojego klubu i jeśli jest to tylko zgodne z prawem i wolą zawodnika to nie ma w tym nic co można by potępić.

nurmi15 komentarzy: 36025.02.2011, 16:38

Hahahah A wręcz odrotnie jest katalończycy zaje... ani.

laskapp komentarzy: 83325.02.2011, 16:30

@eyeless
1 wyjatek, mam nadzieje ze cale przeslanie jest jasne i czytelne

Skorupa193 komentarzy: 47625.02.2011, 16:30

Wypowiem jedno urzekające prostotą zdanie:

FC Barcelona mnie denerwuje.

:)

Eyeless komentarzy: 25725.02.2011, 16:27

@laskapp
Taką fantastyczną wtopą zakupową jesli chodzi o Wengera był Francis Jeffers. Aczkolwiek Boss nigdy dużo nie płacił za zawodników.

cavlary komentarzy: 262025.02.2011, 16:24

Też zauważyłem, że fana nie ma :D... Albo tak bardzo się rozpisał na temat naszych błędów?? heh :)

Asiek69 komentarzy: 236625.02.2011, 16:23

tylko przyklasnąć pozostaje ;] święta prawda, a w tym przypadku nawet wiecejniżświętaprawda ;]

laskapp komentarzy: 83325.02.2011, 16:22

barca_fan zniknal --> przestraszyliscie to biedactwo :D

SunTzu komentarzy: 36725.02.2011, 16:16

Barca_Fan - zadarłeś z niewłasciwa kobieta,

Seraphee - piękne słowa

Bialy7 komentarzy: 2925.02.2011, 16:16

Leehu

Good joke, masz u mnie plusa ;)

BARCA_FAN

Raz na wozie, raz w nawozie, znasz takie powiedzenie?? Nie wiem, czy Ci mniej ogarnięci z was, którzy kozaczą na innych stronach nie pojmują że wasza dominacja się kiedyś skończy? I wtedy zostaniecie z całym środowiskiem piłkarskim i kibicami, którzy będą was nienawidzić za to co wyrabiacie teraz. Realu też wielu nie lubi, głównie przez tą śmietankę towarzyską wypowiadającą się na naszej stronie, ale zastanów się, dlaczego cały świat, w zeszłym tygodniu stał murem za Arsenalem. Uwierz mi, że było w tym coś więcej niż tylko chęć pozbycia się pretendenta do zdobycia pucharu.

piootrek2 komentarzy: 101825.02.2011, 16:15

Barcafan... weź sie człowieku nie ośmieszaj xDD

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12625.02.2011, 16:14

BARCA_FAN, jeśli ktoś został wywołany do tablicy, to Arsenal, więc nie wiem skąd dziwota, że to my odpowiadamy na oszczerstwa. Poza tym, nikt normalny nie miesza tej sprawy z wynikami meczów, a niektórzy usilnie próbują wszystko pod to podciągać.

Seraphee komentarzy: 102325.02.2011, 16:10

Barca_Fan

rozumiesz idioto, że to jest odpowiedź na słowa Rosella?! Wy zaczeliście tę gadkę, więc TO WY krytykujecie tym samym wystawiając się na pośmiewisko, bo jest to czysta hipokryzja z waszej strony

henry147 komentarzy: 136625.02.2011, 16:10

dobry tekst

SunTzu komentarzy: 36725.02.2011, 16:10

Bialy7 - Wydaje mi sie, ze nasi kibice prezentuja tak bogata roznorodnosc zdan i opini na wiele tematow, ze dyskusje prowadzone pomiedzy soba, juz sa ciekawe. Tak wiec, czy trzeba do tego kibicow innych druzyn? Czemu nie, ale nie za duzo i nie zaczesto.

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9825.02.2011, 16:09

Wymień te błędy. Potem będziemy rozmawiać.

laskapp komentarzy: 83325.02.2011, 16:09

widze ze temat Fabregasa nigdy nie zniknie niezaleznie od tego czy on u nas zostanie czy pojedzie sobie do Barcelony, tak czy siak...

1.po kiego grzyba Barcelonie ten Fabregas? za kogo on by mial tam grac? za Xaviego? za Inieste? moze za Busquetsa ale wowczas nie mieliby zadnego defensywnego pmocnika, a gdzie kucharek 6...

2.rzeczywiscie barsa robi interes zycia oddajac nam grajka za 700tys i odkupujac po 7 latach za 8x wiecej

3.a propos samego artykulu - nikt tych mlodzikow nie bierze na smycz i ich nie ciagnie do nas na sile (musza sie na to sami zgodzic, ew ich rodzice)

4.lubie barcelone, zawsze docenialem barse i ajax, kiedys mieli 2 najlepsze szkoolki ale poziom i pertraktacji i tonu w sprawach transferowych z nami zniesmaczyl mnie bardzo, barcelona wyhodowala sobie ogromne ego czyli 'to wasza wina, wy go nam ukradliscie, my tak nie robimy (hipokryzja)' i cos czego nienawidze w pilce noznej : 'nas na to stac'!!

Caly moj stosunek do prowadzenia polityki transferowej u nas chcialbym spiac kilkoma faktami:
Arsenal za Wengera wypromowal ogrom grajkow swiatowego formatu (np. Henry, A. Cole, Viera, Adebayor, Ljungberg, Bergkamp), nie moowie ze wychowal ale kupil za marna kase i pozwolil im wyplynac. Poza tym nasz najdrozszy transfer przychodzacy jezeli pamiec nie myli to < 20mln ojro, nie pamietam zebysmy na transferze jakiegokolwiek grajka wyszli 'in minus', nasi skauci docieraja rowniez do Bialorusi, Czech czy Danii..., wybudowalismy nowy stadion i troche pokutujemy za to finansowo ale wyniki trzymamy (nieprawdopodobne)... zusammen do kupy duze brawa - jestesmy jednym z najlepiej zarzadzanych kluboow na swiecie, mysle ze Barsa akurat tego zazdrosci i tyle

Gunner_995 komentarzy: 655025.02.2011, 16:09

Jeśli macie jaja to przeczytajcie ten artykuł.

kanonierzy.com/shownews_id-16959_Rzecz-o--cule-turze-w-futbolu.shtml

Barca_Fan--->Jasne zazdrościmy wam, że Cesc ma DNA. Zazdrościmy wam, że wygrywacie Ligę Mistrzów i te wszystkie trofea. Udławcie się nimy. Myślicie, że dla nas to jest najważniejsze...

BARCA_FAN komentarzy: 8225.02.2011, 16:04

a Wy za to potraficie oczerniać jak nikt inny... może to po prostu zazdrość?? a zresztą szkoda gadać bo zaraz się zaczną komentarze typu - a czego wam mamy zazdrościć przecież przegraliście itp. chce jeszcze dodać że swoich błędów to nie widzicie ale czyjeś to od razu skrytykujecie!

ivexo123 komentarzy: 176625.02.2011, 16:03

no z prawnego punktu widzenia jesli Cesc kiedyś przejdzie do FCB to ci nie bedą mogli do ligi mistrzów jako wychowanka - prawnie ich wychowankiem nie jest

Gunner_995 komentarzy: 655025.02.2011, 16:02

Oj Soljusznik, Sojusznik... Nie chcę cię obrażać więc niech cię to nie zraża, ale jesteś głupi i ślepy jak każdy kibic Barcelony. Od razu widać, że nim jesteś.

cavlary komentarzy: 262025.02.2011, 16:00

@itachi

W sumie dzięki Tobie się czegoś nowego nauczyłem, bo z prawnego punktu widzenia nie wiedziałem, że tak to wygląda :)...

samir87 komentarzy: 259325.02.2011, 15:59

Sojusznik

Na fcbarca.com był artykuł o transferze Torala Harpera w którym zrobiono z Wengera bandytę:)
Tyle w temacie

Leehu komentarzy: 1049625.02.2011, 15:54

Dobra biały w nicku masz 7 więc twierdze że masz tyle lat ;)

A teraz po małym żarcie na początku mam nadzieje że Bialy7 nie będzie miał mi go za złe to rzeczywiście trzeba się opanować bo robimy to samo co oni Bialy próbuje nas tu na dobrą drogę sprowadzić, a wy po nim jeździcie jakby nie wiem co wam zrobił. Poczekajmy co będzie po rewie z Barcą, choć wolałbym żebyśmy nie zwracali uwagę na kibiców FC Barcelony. Znacie pewnie zdanie że każdą debatę wygra głupi bo na początku sprowadzi mądrego do swojego poziomu a potem pokona go doświadczeniem nie dajmy się prowokować.

A teraz wracam do tematu artykułu zgadzam się z nim. Ten temat pewnie w ogóle nie byłby poruszany gdyby nie Fabragas. FC Barcelona tak naprawdę robi z igły widły, bo nikt tak naprawdę nie zwróciłby na niego uwagi gdyby nie profesjonalny kontrakt z Arsenalem. Barcelona po prostu by go pominęła bo mieli Xavi'ego i Iniestę więc po co im jeszcze jeden środkowy pomocnik tymczasem w Arsenalu Cesc miał bardzo szybki rozwój, który nie byłby w stolicy Katalonii możliwy no chyba że w Espaniolu ;). W Arsenalu Fabregas miał szansę na debiut już w wieku 16 lat. Moim zdaniem to dzięki Arsenalowi on jest teraz kimś. A Barcelona chce go z powrotem i mówi że jesteśmy nie fair, bo ściągnęliśmy go kiedy był nastolatkiem i chcą go od nas odkupić. Był jakiś news przed meczem z Barceloną w tym sezonie że miejsce Fabregasa jest w Barcelonie. To w takim razie miejsce Messiego jest gdzieś w Argentynie i śmiałbym się teraz jakby tamten klub oszczędzał przez ostatnie 20 lat żeby kupić jakiegoś piłkarza i uzbierał te 100 mln Euro, a Barca powiedziała by sory ale on nie jest na sprzedaż. Wcale by mnie to nie zdziwiło.

Powiedzmy sobie szczerze że nie byłoby konfliktu z Barceloną gdyby nie Fabregas. On pewnie i tak w końcu przejdzie do Barcy, ale mam nadzieje że jeszcze nie taraz

ivexo123 komentarzy: 176625.02.2011, 15:54

Wczoraj spotkałem się z bardzo trafnym powiedzeniem i to nawet na FCBarca.com. Barca chce zjeść ciastko i mieć ciastko wiec Cesc w ich opinii jest wychowankiem mimo ze opuscił klub w wieku 16 lat ale i wychowankiem Barcy jest Puyol czy Pedro (obaj przyszli w wieku 17 lat). Nawet ktoś kto nie zna sie na footballu od razu widzi ze cos jest nie tak. Wydaje im się również, że zawodnik powinien być wychowankiem klubu w którym pierwszy raz kopnął piłke po czym szybko okazałoby się ze ani ich kapitan, ani messi, ani iniesta, ani pedro, ani thiago (ktokolwiek to jest, podobno lepszy od Cesca) a najlepsze, ze Cesc wtedy tez nie byłby ich wychowankiem. Przykład chlopców z artykułu to jakaś prowokacja, mało tego - więcej_niż_prowokacja. Skoro już jesteśmy przy określeniu więcej niż klub to mogę zaryzykować utratę wacka ale jestem pewny, że Barca w ramach umowy z UNICEFem zgarnia młodych, czarnych, bezbronnych murzynków z Afryki i o tym też się nic nie mówi. Jak mi któryś więcej_niż_fan powie zaraz że te pieniądze w 100% idą na cele charytatywne to od razu niech się zastanowi czy klub piłkarski to instytucja charytatywna a już tym bardziej klub piłkarski zadłużony na prawie 500 mlnów euro. Jakoś nie chce mi sie wierzyć, żeby kogokolwiek zadłużonego na 500 mln euro bylo stać na bezwarunkowe przesyłanie grubych milionów na konto akcji charytatywnych. Hipokryzji Barcelony ciąg dalszy - transfery. Śmieją sie z CFC ze kupiła sobie Torresa za 50 mlnów, a sami na zmiane srodkowego napastnika od Eto do Villi przez Ibrahimovicia dali prawie 100 mlnów w ciagu trzech lat, do prawdy wyborny interes. Na czterech bezuzytecznych zawodników Czuchrynskiego (25 mlnów), Caceresa (16 mlnów), Henrique (10 mlnów), Hleb (17 mlnów) wydali ogólnie 68 mlnów euro. Do tego transfery wyżej wspomnianych Villi i Ibrahimovica (ponad 100 mlnów euro, z tym że pewnie Milan wykupi go po sezonie za 23 mlny więc na czysto Villa kosztował ich 90 mlnów euro), Dani Alves (25 mlnów), Pique (5 mlnów), Milito (coś koło 20 mlnów), Abidal (coś koło 10 mlnów?) co razem daje nam piękną sumę 230 mlnów euro, ale przecież "Barca wychowuje, inni kupują" dla równowagi, Arsene Wenger za cały swój skład wydał niecałe 90 mlnów euro, dziękuje dobranoc

dicpauca komentarzy: 296625.02.2011, 15:54

dobry artykul..
po wypowiedziach pilkarzy i przestawicieli Barcelony (oprocz Guardioli- do niego mam ogromny szacunek.. no i moze znalazlo by sie jeszcze ze dwoch graczy, nie wiecej) caly czas utwierdziam sie w przekonaniu, ze nie maja za grosz pokory i wrecz wycieka z nich wspomniana hipokryzja.. zauwazylem to juz jakis czas temu..
kibicow/fanow nie oceniam.. sa ci prawdziwi, wierni, oddani i szanujacy inne zespoly.. ale sa tez sezonowcy, ktorzy bluzgaja na innych, uwazaja ze sa bogami i wogole co to nie oni.. szkoda tylko ze cierpia na tym wszyscy, tez ci, ktorzy kibicuja Barcy od zawsze, nawet gdy nie odnosila masowych sukcesow.. pozdro dla normalnych..

Sojusznik komentarzy: 52925.02.2011, 15:54

samir 87

A ty byś "nie pluł jadem " Gdyby na np stronie Fc barca.com ktoś dal taki artykuł ze Arsenal To jedna Wielka hipokryzja , a co więcej czytając komentarze użytkowników którzy ****a się znają na piłce tylko potrafią powiedzieć ze ten klub jest żałosny ****owy najgorszy i wg... bo co ? Bo Fabregas nie ma jaj żeby powiedzieć NIE IDE DO BARCELONY ??? Sami się nakręcacie ludzie ... jak już chcecie być tacy super to nie wytykajcie komus błędów nie patrząc na swoje . Tyle w temacie .

marafc komentarzy: 94 newsów: 125.02.2011, 15:49

pozwoliłem sobie skomentować dwa dni temu całą tą sytuację na moim blogu, chętnych odsyłam na clockend.cba.pl

Bialy7 komentarzy: 2925.02.2011, 15:39

kanonier91

Po prostu jestem zdania że o wiele fajniej prowadzić dyskusję z kibicami innych klubów (oczywiście na poziomie), bo mają odmienne zdanie niż koledzy "po fachu", a nie lubię się kisić cały czas tylko w towarzystwie kibiców swojej drużyny. A z niektórymi fanami Barcy też się da normalnie porozmawiać, mówię to jako sympatyk Realu ;)

kanonier91 komentarzy: 457025.02.2011, 15:25

nie nie o to chodzi... tylko ja jako kibic Arsenalu zawsze stoję po stronie klubu jak i kibicow. Wiem ze niektorzy zachowuja sie jak szczeniaki i obrazaja kibicow innych klubow ale jest to wynikiem ich frustracji z roznych powodów(tak to sobie przynajmniej tłumacze :P ) i dlatego trochę się uniosłem ze przyszedl kibic innego klubu i pokazuje nam jakcy to my jestesmy ale ok masz racje co do prawa komentowania...

patrykob komentarzy: 3424 newsów: 325.02.2011, 15:24

Barcelona to klub hipokrytów. Nie nawidzę ich. A w szczególności: Messiego, Xaviego, Pique i Puyola. Niech wreszcie odwalą się od Fabsa i zrozumieją, że on chce grać w Arsenalu!
Co do samego artykułu w pełni się z nim zgadzam. Barcelona podbiera bardzo młode talenty innym klubom, a Arsenal kupuje zawodników w wieku 16-20 lat, aby pomóc im się rozwinąć. Moim zdaniem to ściąganie młodszych zawodników takich w wieku do 12,13 lat jest "nieetyczne" jak to powidział Rossel. Ci chłopcy powinni zostać w swoich krajach i tam się rozwijać, a Barcelona zamiast ściągać ich do Hiszpanii powinna stworzyć szkółki w miejscach gdzie utalentowanej młodzieży jest na prawdę dużo. I ściągać tą młodzież dopiero w wieku właśnie okoła 16 lat do siebie, gdy będą już widzieli, czy ten zawodnik się nadaje. Niektóre z tych dzieci w Barcelonie się nie rozwiną i co? Mają wracać do siebie do kraju i stracić kilka lat nauki, czy zostać w Hiszpani i wychowywać się całe dzieciństwo poza swoim krajem. Także to Barcelona powinna przemyśleć to co robi, a nie Arsenal, bo ściągając już w miarę ukształtowanego piłkarza do siebie ogranicza się margines błędu i dzięki temu piłkarska młodzież, która nie jest materiałem na naprawdę dobrych piłkarzy zostanie u siebie w kraju i będzie wiodła normalne, spokojne życie

Galaretek komentarzy: 525.02.2011, 15:22

To lubię.

Bialy7 komentarzy: 2925.02.2011, 15:20

kanonier91

Wydawało mi się że po to są komentarze, żeby pisać w nich swoje uwagi ;) To raz, dwa to jaką napinkę? Kulturę wam popsułem? Czy ja kogoś obrażam? Przeklinam? spamuję? To że Tobie nie pasuje moja opinia, to nie znaczy że każdemu nie musi pasować ;)

samir87 komentarzy: 259325.02.2011, 15:19

Bialy

Obawiam się, że tego nie da się naprawić...:P
Niektórzy kibice Barcy tu przychodzą i na początku jest wszystko ładnie i pięknie, a po chwili plują jadem

siloe21 komentarzy: 63425.02.2011, 15:18

dosyć ciekawy artykuł

itachi komentarzy: 1183 newsów: 2025.02.2011, 15:18

Do argumentów podanych w newsie, dodałbym jeszcze nazwiska ściągniętych do Barcy z innych klubów:
- Puyola (17 lat)
- Pedro (17)
- Busquetsa (17)
- Jeffrena (16)
- Iniestę (12)

Szczyt bezczelności, to jest sprawa Ceska Fabregasa, który przecież nie rozpoczynał w Barcelonie, tylko w Arenys de Mar, skąd przeszedł do Mataro i dopiero następnie, w 1997 r. (w wieku 10 lat), do Barcelony. Barcelona nie jest ani pierwszym klubem Fabregasa, ani też on sam nie jest jej wychowankiem od strony formalnoprawnej. Przepisy UEFA nadają status wychowanka zawodnikowi, który po 15 roku życia spędził min. 3 lata gry. Zatem jeśli Cesc przeszedł do Arsenalu w wieku 16 lat i gra w nim do teraz, to jest on wychowankiem Arsenalu.

Było to już w różnych miejscach mówione, ale trzeba to powtarzać i przeklejać do oporu, aż w końcu zrozumieją, że za cholerę racji nie mają.

kanonier91 komentarzy: 457025.02.2011, 15:16

Bialy7... skoro masz tyle lat to na jaka chorobę przychodzisz tu i piszesz nam jacy to kibice jestesmy i jak sie zachowujemy? powinienmes chyba wiedziec w tym wieku ze wiekszosci z nas nie interesuje Twoje zdanie na nasz temat... przyszedles i tylko napinke zrobiles a wczesniej byla kultura tu... tyle w temacie

Bialy7 komentarzy: 2925.02.2011, 15:11

kanonier91

Patrz wypowiedzć Lomana, wszystkowiedzący człowieku.

samir87

Widziałem, nie mówię że kibice Barcy są bez winy. Lubię wasz klub, szczerze, ale nie lubię polskich kibiców Arsenalu (oczywiście nie mówię o wszystkich, są ludzie i parapety) bo wypominacie im, jacy to oni nie są, a robicie i mówicie dokładnie to samo i to jest dla mnie prawdziwa hipokryzja. Mam 22 lata (chociaż kanonier91 i spółka i tak będą wiedzieli lepiej) i potrafię obejrzeć sobie mecz z kibicami Barcy czy Arsenalu, nie opluwając się przy tym żółcią. Polecam spróbować, fajna sprawa.

Joker_224 komentarzy: 520725.02.2011, 15:08

@Bialy7
Bo to jest różnica między stereotypem, którego się wszyscy ślepo trzymają, a tym gdzie coś jest jednak na rzeczy

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com