Pierwszy wywiad z Perezem: Superliga uratuje futbol

Pierwszy wywiad z Perezem: Superliga uratuje futbol 20.04.2021, 08:37, Patryk Bielski 50 komentarzy

W mediach wciąż wrze po ogłoszeniu powstania Europejskiej Superligi. Wczorajszego wieczoru głos w sprawie nowego piłkarskiego tworu zabrał Florentingo Perez, który stanął na czele 12 klubów założycielskich. Prezes Realu Madryt mówił między innymi o tym, że nie ma możliwości, by angielskie kluby zostały wykluczone z europejskich rozgrywek w obecnym sezonie, bo prawo stoi po ich stronie. Oto, co miał do powiedzenia 74-letni biznesmen:

- Wiele ważnych klubów w Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii chce znaleźć jakieś rozwiązanie w obliczu bardzo złej sytuacji finansowej. Jedynym sposobem, by to zrobić, jest gra spotkań na najwyższym możliwym poziomie. Superliga pomoże klubom odzyskać utracone zarobki w przeciwieństwie do Ligi Mistrzów. W Realu Madryt straciliśmy dużo pieniędzy, wszyscy przechodzimy tutaj przez fatalną serię. Gdy nie ma zysków, trzeba grać widowiskowe mecze, a Superliga może uratować kluby finansowo.

- Na dzień dzisiejszy PSG nie zostało zaproszone do ligi. Nie rozmawialiśmy nawet z niemieckimi klubami. Obecnie mamy 12 ekip, a chcemy, by było ich 15. Jeśli PSG i Bayern Monachium odmówią, nasze rozgrywki nie zostaną odwołane. To nieprawda.

- Piłka nożna musi ewoluować, jak wszystko w życiu. Musi dostosowywać się do obecnych czasów. Futbol traci zainteresowanie fanów, spadają zyski z praw telewizyjnych. Chcieliśmy Superligi, a pandemia dała nam silny impuls. Na chwilę obecną każdy klub piłkarski jest w finansowej ruinie.

- Weźmy za przykład Premier League. Jeśli czołowe kluby są silniejsze ekonomicznie, wszystkie inne drużyny również takie będą. Chcemy dialogu z UEFA, chcemy ratować piłkę nożną. Superliga nie jest tylko dla bogatych, ale ma na celu ocalenie futbolu. Jeśli nic nie zrobimy, do 2024 piłka przestanie istnieć. To jedyny sposób, by ją uratować, by uratować wszystkich: duże, średnie i małe kluby.

- Boris Johnson powiedział, że zrobi wszystko, by anulować Superligę, ponieważ ktoś powiedział mu, że jeśli ona powstanie, Premier League zniknie. To nieprawda. Wszystko wróci do normy.

- 15 klubów założycielskich to te, które mają największy posłuch w Europie. Inne, jak Napoli, Roma, będą miały szansę wziąć udział w rozgrywkach w pierwszym czy drugim roku, zobaczymy.

- Nowy format Ligi Mistrzów, który miał wejść w życie w 2024 roku to coś absurdalnego. Nie mam żadnego prywatnego interesu w utworzeniu Superligi. Nie jestem właścicielem Realu, a tylko prezesem. Real jest własnością członków. Chcę jedynie ocalić piłkę nożną.

- Real Madryt i inne kluby Superligi nie zostaną wykluczone z rozgrywek Ligi Mistrzów w sezonie 2020/21. To się nie wydarzy. Prawo nas chroni. To niemożliwe.

- Gracze wykluczeni z międzynarodowych rozgrywek i reprezentacji, mówi UEFA? Nie martwcie się. Nie dojdzie do tego. Nie zostaną zbanowani, jeśli dołączą do Superligi.

- Umowa Superligi jest wiążąca. Nikt nie może odejść. Będziemy pracować razem. Wszystkie kluby podpisały kontrakty w sobotę. Nie ma żadnego problemu.

Wcześniej prezydent UEFA, Ceferin, ostro krytykował Andreę Agnelliego, twierdząc, że prezes Juventusu to kłamca: - Agnelli jest największym rozczarowaniem w całej tej sytuacji. Nigdy nie widziałem osoby, która kłamałaby tyle razy, tak uparcie co on. To niewiarygodne.

Perez odniósł się do tych słów: - Prezydent Ceferin obraził dziś Andreę Agnelliego, to niewiarygodne. Nie powinno dochodzić do takich wywiadów względem prezesa światowego klubu, jakim jest Juventus. To nieakceptowalne, UEFA musi się zmienić. Chcemy prezydenta, który nie obraża innych liderów.

- UEFA jest monopolistą, ale musi stać się bardziej transparentna. Chcemy ratować futbol w najbliższym 20-leciu. Jeśli wygrasz Ligę Mistrzów, otrzymujesz od 120 do 130 milionów euro, ale dzięki Superlidze zarobimy znacznie więcej.

- Porozmawiamy z UEFA, tak jak założyliśmy w naszym oświadczeniu. Musimy omówić z nimi pięć miejsc dostępnych dla klubów w naszej Superlidze. UEFA pracuje nad nowym formatem Ligi Mistrzów, ale szczerze mówiąc, nie rozumiem ich. Chcemy ocalić piłkę.

- Powstanie piramida finansowa, w której my, wielkie kluby, będziemy mieli więcej pieniędzy i zainwestujemy je, kupując piłkarzy. Jeśli zaś my stracimy pieniądze, jak to ma obecnie miejsce, cały system futbolu upadnie, podobnie z Ligą Mistrzów.

Florentino PerezSuperliga Europejska autor: Patryk Bielski źrodło: Daily Mail
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
marcin04c komentarzy: 298121.04.2021, 10:09

Prawda jest taka że skoro nie byłoby spadków to po co kupować mega gwiazdy, i płacić im wysokie kontrakty? Można grać byle kim a hajs się zgadza.

Kredens komentarzy: 369320.04.2021, 21:03

ja nie widze żadnych emocji w tej superlidze, co roku ci sami , nikt ine spada nikt nie awansuje, poza tym chodzi tylko o kasę. Nie podoba mi się to i narazie nie zamierzam tego ogladać. Mam nadzieję, ze nie dojdzie to gówno do skutku.

Jack_Herrer komentarzy: 6191 newsów: 19220.04.2021, 20:01

Niestety za wczesnie aby w tej kwestii ufać komukolwiek, ale najważniejsze z tej całej sytuacji to fakt, że zepsucie sięgnęło zenitu i coś w koncu musi się zmienić.

kaman17 komentarzy: 497820.04.2021, 19:49

Pieniądze pieniędzmi*

kaman17 komentarzy: 497820.04.2021, 19:48

Dla mnie topowy klub to taki, który na sukcesy pracuje na boisku, a nie w biurach prezesów. Pieniądze pieniędzy, ale ile czasu będziemy się emocjonować tymi meczami? Zagrają pierwszy mecz, później rewanż, za chwilę znowu będzie gra z tą samą drużyną i tak w kółko.
Gdyby to zaczęło funkcjonować to nie byłoby fenomenalnego Monaco w LM z piłkarzami, którzy teraz stanowią siłę kilku tych "elitarnych" klubów, nie byłoby finału Borussi z Bayernem, w którym grało trzech Polaków. I mógłbym tam wymieniać bez końca. Jak zawodnicy słabszych klubów mają się wybić na szczyt, grając na poziomie ligi Europy? No to przykład Pepe, który w LE bawi się jak chce. A 80% osób, które oglądają go regularnie uważa, że nie powinno go być w Arsenalu. Najbogatsze kluby na świecie i mają problemy finansowe? To niech zrobią kilka kroków w tył i postawią na wychowanków, a nie wydają setki miliony w błoto (Hazard np).
Nie popieram tego syfu.

Marioht komentarzy: 611420.04.2021, 19:28

@PrzeArs: Ty tak serio? Nie chce tych pieniędzy i takiego Arsenalu.

PrzeArs komentarzy: 278420.04.2021, 19:27

Brawo Perez , ratujesz nasz ARSENAL. !!!! Dawać już tą kasę i Arsenal wśród topowych klubów !!

Marioht komentarzy: 611420.04.2021, 19:23

Nie ma to nic wspólnego ze sportem. W sytuacji, gdy inne kluby są pozbawione awansu i zaistnienia w tych rozgrywkach.
Dojna krowa dla zadłużonych po uszy gigantów.
Trzeba było lepiej zarządzać pieniędzmi, jak Bayern chociażby, a nie teraz w obliczu pierwszego kryzysu srać po spodniach.

shzgfx komentarzy: 18920.04.2021, 18:26

@taxi_driver: masz rację, wystarczy spojrzeć na Denver Nuggets

Barney komentarzy: 2084820.04.2021, 18:25

Co za farmazoniarz

Gunner72 komentarzy: 167820.04.2021, 18:06

Niesamowity jest Perez. Już pomijam zdolności zarządzania klubem, ale mógłby wyjść i powiedzieć jakieś formułki, gdzie zainteresowanie tematem byłoby nieduże, a on wychodzi, mówi dość radykalne sprzeczności i sprawia że jest to temat #1

pawel94 komentarzy: 122020.04.2021, 17:55

150 letnia historia piłki nożnej, a chłop pierdzieli jakieś bzdety, że jeśli nic nie zrobią to piłka przestanie istnieć. Ego to on ma wywalone w kosmos, albo coś pił przed wywiadem.

Dominik17 komentarzy: 313620.04.2021, 16:01

@taxi_driver: zobaczymy

taxi_driver komentarzy: 117820.04.2021, 15:41

Wy naprawdę wierzycie w to, że jak będziemy grać w Superlidze, to wrócimy do Topu? Kroenke już cały się ślini na ten mega hajs. Zapomnijcie, że będzie robił dużo transferów. Nie będzie spadków to będzie miał jeszcze bardziej gdzieś niż teraz na którym miejscu w tabeli będziemy niż teraz jesteśmy w PL

Adi17 komentarzy: 297420.04.2021, 15:35

SuperMoneyLeague tak powinna się nazywać. A Perez to mocno odleciał w tym wywiadzie :D

Ranczomen komentarzy: 1230520.04.2021, 15:32

Murem za Florkiem :P

radzio_TRN komentarzy: 2713 newsów: 1320.04.2021, 15:22

@Mariusz28: Dokładnie, Arsenal to w całej tej grupie jest jednym z największych beneficjentów i też się dziwię, że tutaj tyle osób staje po stronie UEFA i broni dotychczasowego formatu. Z naszego, czysto egoistycznego punktu widzenia, ta Superliga to jest gwiazdka z nieba. Podupadliśmy sportowo, a i tak mamy szansę na stałe wejść do ścisłej światowej czołówki zamiast popadać w coraz większą przeciętność, właśnie dzięki tym rozgrywkom.

Dominik17 komentarzy: 313620.04.2021, 15:16

@Mariusz28: też tak uważam, będzie super Liga będzie kasa będą transfery , a ligi i tak nie wywalą drużyn z Big 6 nie ma szans , Zara się zacznie lament że tradycje itp, dobrze wiecie jak świat się zmienia czy na lepsze ? Ciężko powiedzieć mam swoje zdanie na ten temat ale nie o tym jest dyskusja

markiz0 komentarzy: 73720.04.2021, 13:48

W klasycznej piramidzie finansowej kierunek przeplywu pieniedzy jest od dolu do gory, czyli od plebsu do wierchuszki, jezeli przestanie sie pozyskiwac nowy plebs to piramida upada i ludzie zostaja ze stratami. W piramidzie o ktorej mowi Perez przeplyw pieniadza jest od gory do dolu, czyli 12 klubow dostaje kase od sponsorow i potem wydaje ja w supernarkecie tzn. w klubach spoza Superligi. Nie jest to dobre, ale to zupelnie co innego niz klasyczna piramida finansowa.

Mariusz28 komentarzy: 495120.04.2021, 13:14

Sytuacja zagmatwana, nie ma co. Natomiast dziwie się, że kibicom Arsenalu taki pomysł nie odpowiada. Ligi Mistrzów to my nawet nie powąchamy przez długi czas, jest szansa grać z drużynami topowymi, zarobić przy tym nie małe pieniadze. To jest dla nas szansa, nie ma co. I wiem - Perezowi na pewno nie ma co ufać, te pobudki o uratowaniu piłki nożnej itp. Heh. Na pewno wielu ludzi na tym swoje zarobi, wszędzie są układy i przekręty.

ziom komentarzy: 190020.04.2021, 12:44

@Furgunn: Przecież do Superligi nie awansujesz bez specjalnego zaproszenia Pereza! Poziom ligi angielskiej spadnie ponieważ ważniejsze będą wyniki w Superlidze od rozgrywek ligowych!Po co kluby będą się biły o czołowe lokaty w lidze skoro M.United czy Arsenal mają zapewnione w Superlidze wieczne miejsce więc one co roku mogą być poza top 6.Po drugie kluby uczestniczące w Superlidze odjadą finansowo takiemu Evertonowi czy Leicester które staną się sklepem do wykupowania ich gwiazd dla klubów z Sperligi.Po trzecie zabiorą! wielką kasę większości klubów na świecie.Wyobraźcie sobie sytuację,że negocjujecie nowy kontrakt z np.Adidasem i jaką macie pozycję skoro was nie ma w Superlidze!Przecież top 4 nie da awansu do takich rozgrywek a tylko specjalne zaproszenie od Pereza.Real czy Barca toną w długach.........co mnie one obchodzą.Nawarzyli piwa to niech je teraz wypiją.Przez lata oni żyli ponad stan i przepłacali piłkarzy i menadżerów.Gdzie ich Akademie i wychowankowie?

PanMisiek komentarzy: 61420.04.2021, 12:42

jak ktoś tyle razy powtarza, że chce ratować piłkę nożną, to można mieć pewność, że chodzi o coś dokładnie odwrotnego. A jak niby na powstaniu Superligi skorzystają mniejsze i słabsze kluby?

killer0303 komentarzy: 36620.04.2021, 11:41

"Piramida finansowa" i wszystko jasne a później ABW i inne twory będą latami przeglądać papierki

drewniane_krzeslo komentarzy: 280620.04.2021, 11:05

Piłka nożna ma być pretekstem do zarabiania pięniędzy z tytułu praw telewizyjnych. Po za tym jest spora dysproporcja bo nie sądzę żeby wielkie kluby chętnie wspomagały mniejsze potencjalnymi transferami. Spowoduje to większy rozłam bogate kluby będą bogatsze a biedne biedniejsze.

Z jednej strony cieszy, że Arsenal będzie płynny finansowo z drugiej strony już teraz w żaden sposób nie oddaje piłki i to jest smutne. Josh Kroenke podkreślał przywiązanie do tradycji i zasad okazuje się, że nijak ma to się do rzeczywistości. Jeżeli wszystko dojdzie do skutku będzie rozłam poważny rozłam zwłaszcza, że zignorowano zdanie kibiców.

kuzguwu komentarzy: 538320.04.2021, 11:01

Jeśli nie będzie się to wiązało z wyjściem tych klubów ze swoich lig narodowych, to jest to do zaakceptowania.

bizooon komentarzy: 687020.04.2021, 10:45

"Powstanie piramida finansowa" :)
A jak tak to spoko....

Furgunn komentarzy: 921020.04.2021, 10:45

Superliga to przyszłość piłki nożnej czy tego chcemy czy nie. Uważam że ten format się sprawdzi, po pierwszym sezonie większość klubów będzie chciała dołączyć.

maniek56 komentarzy: 300720.04.2021, 10:25

Mam nadzieję że piłka nożna straci wielu prawdziwych kibiców przez te ruchy, a najlepiej gdyby zbojkotować całą superlige, nie oglądać, nie chodzić na stadiony, wtedy może zrozumieją że sport to coś więcej niż pieniądze.

Lehu komentarzy: 12520.04.2021, 10:22

Mógłby wreszcie powiedzieć jak będą ratować te mniejsze kluby, ponieważ wątpię żeby nagle zaczęli płacić po 30-40 mln za jakiegoś łebka ze Slavii czy innej Legii żeby tylko uratować te kluby

mikowhy komentarzy: 3215 newsów: 1020.04.2021, 10:16

Gada jak typowy polityk, a niektórzy tu piszą o jakiś konkretach xd „chcemy ratować piłkę nożna, bez nas by ona upadła, chcemy uratować też małe kluby”

pLYTEK komentarzy: 411820.04.2021, 09:59

@Stary zgred powiedział: "Powstanie piramida finansowa, w której my, wielkie kluby, będziemy mieli więcej pieniędzy i zainwestujemy je, kupując piłkarzy."

Rowerinho komentarzy: 225220.04.2021, 09:50

@pLYTEK napisał: "Stary zgred otwarcie mówi o tworzeniu piramidy finansowej, a tu jeszcze ludzie mu brawo biją. przerażające"

Chyba nie znasz definicji piramidy finansowej

pLYTEK komentarzy: 411820.04.2021, 09:39

Stary zgred otwarcie mówi o tworzeniu piramidy finansowej, a tu jeszcze ludzie mu brawo biją. przerażające

anolis komentarzy: 107320.04.2021, 09:37

Teraz rozumiem czemu Liverpool zaczął grać byle jak, jak również czemu piłkarzom Arsenalu w zasadzie nie chce się ostatnio nawet biegać. Hajs i tak będzie.

Galithar komentarzy: 914 newsów: 420.04.2021, 09:23

@ziom: PSG nie zaprosił bo to ziomeczki UEFY, pewnie nie chciał aby Ci mieli dostęp do informacji wewnętrznych.

Galithar komentarzy: 914 newsów: 420.04.2021, 09:22

@marcin04c: Powiedz mi co Cię obchodzi czy zarabiać będzie Uefa i ledwo co oddadza dla zwycięskiego klubu czy głównie kluby które biorą udział? a jak Perez przytuli parę baniek więcej niż teraz mi to nie przeszkadza, bo Arsenal dostanie dużo więcej niż teraz i odbije się od dna. Uefa może tylko straszyć, a nie jestem w stanie sobie wyobrazić aby takie tęgie głowy(bo ludzie bogaci nie są idiotami) nie były zabezpieczone przed takim machaniem łapkami na lewo i prawo skurczybyków z UEFY. Piękne jest to jak niektórzy bronią skostniałą, skorumpowaną organizację, która nie za wiele robi a ciągnie kasę, aż strach. Kluby tak na prawdę dostają ochłapy aby zamknąć im buzie, ale w dobie kryzysu gospodarczego/pandemicznego musiało się to skończyć. Kluby w tym nasz po prostu chcą ominąć pośrednika, który nic im tak na prawdę nie daje.

enrique komentarzy: 1905120.04.2021, 09:17

Jak wczoraj usłyszałem podczas jego tyrady "futbol umiera, my tu umieramy !" to po prostu wyłączyłem.
Może by tak utworzyć skarbonkę na rzecz Superligi ? Przecież oni tam umierają...

bestzarogiem komentarzy: 25620.04.2021, 09:07

no lm juz nie ekscytuje tak jak kiedyś, poprostu się przejadła więc jakiś krok na przód był potrzebny, ale nie mam pojęcia czy piłka na tym dobrze wyjdzie

Bukayoforever komentarzy: 353620.04.2021, 09:01

@Thierry_H: przestanie istniec bo jej popularnosc spadnie do niesamowicie niskiej a UEFA zabierze jeszce wiecej kasy niz wczesniej

radzio_TRN komentarzy: 2713 newsów: 1320.04.2021, 09:01

Zamiast Ligi Mistrzów mi tam pasuje. UEFA chciała wydymać kluby zmieniając format rozgrywek wbrew ich woli, byle tylko trzaskać na nich więcej hajsu, więc elo. Jeżeli nie ma się to odbyć kosztem Premier League, to Superliga jest dla Arsenalu fantastyczną szansą na powrót na dobre do grona potęg zamiast konsekwentnego staczania się i utraty znaczenia na salonach.

simson16 komentarzy: 461420.04.2021, 09:00

Ściemnia na każdym kroku!!!

Bukayoforever komentarzy: 353620.04.2021, 08:59

@marcin04c: XDDDDD a powiedz mi czy ty nie obudziles sie odpieor bo pilka nozna oparta jest na kasie juz od jakis 20 lat...

Bukayoforever komentarzy: 353620.04.2021, 08:57

to ratujcie jatujcie szybko bo mi sie nawet nie chce patrzyc na tych smieciow z UEFY co teraz wielce poszkodowanych zgrywaja tylko ymmm dlaczego kluby odchodza i sie buntuja no napewno nie dlatego ze zabieramy im kase no napewno nie. JAZDA ZE SCIERAMI Z UEFY

ziom komentarzy: 190020.04.2021, 08:56

Perez jest śmieszny w tym co mówi.;-)PSG nie zaprosił ponieważ chciałby ściągnąć gwiazdy PSG do siebie a on nie ma na to pieniędzy.:-)Biedny ten Real,przez wiele lat dawał kosmiczne kontrakty zawodnikom i ich agentom a teraz obudził się z ręką w nocniku ponieważ nie ma on kasy na transfery gwiazd które zrobiłyby im różnicę na boisku.Gdzie jest ich Akademia?Gdzie są ich wychowankowie?

Thierry_H komentarzy: 1010 newsów: 120.04.2021, 08:54

"Jeśli nic nie zrobimy, do 2024 piłka przestanie istnieć." Po tym zdaniu przestałem czytać, co za brednie...

marcin04c komentarzy: 298120.04.2021, 08:54

Kłamie aż strach. Nic go nie obchodzi po za kasą. Żenujący typek. Nie jest właścicielem Realu ale dostanie posadkę prezesa super ligi gdzie na pewno zarobi więcej. Jeszcze to nierówne rozdzielanie pieniędzy w super lidze.

Rynkos7 komentarzy: 674620.04.2021, 08:53

Ciężko się nie zgodzić ze spadkiem popularności piłki nożnej, głównie wśród młodzieży. Przynajmniej w swoim otoczeniu to widzę. Młodzi interesują się głównie grami, e-sportem. Za to starsze osoby są już trochę znudzone obecnym formatem rozgrywek. Zresztą UEFA nie może mieć pretensji do klubów Super Ligi. Sama pozwoliła na wejście takich "tworów piłkarskich" jak PSG oraz Manchester City, więc nie może mieć pretensji że kluby szukają swoich sposobów na zarabianie.

Slaviola komentarzy: 1237620.04.2021, 08:49

Perez wiadomo jaki jest, jednak trzeba przyznać że ma gadane, więc co mówić i robi to z przekonaniem.

Galithar komentarzy: 914 newsów: 420.04.2021, 08:47

Polecam jeszcze posłuchać co footroll mówi o superlidze i całej sytuacji. W sumie się ciesze z formatu zaproponowanego przez Superligę. Środek tygodnia hicior w weekend gramy w lidze angielskiej. Te rozgrywki mają po prostu zająć miejsce topowych rozgrywek zamiast Ligi Mistrzów, a samą LM sprowadzić do aktualnej roli Ligi Europy. Im dłuzęj nad tym myślę tym widzę więcej korzyśći z omijania zabetonowanego grona uefa i ich przekrętów.

Patriko komentarzy: 526920.04.2021, 08:42

No trzeba przyznać, że Perez się w tańcu nie miota i jest pewny swoich argumentów. Sam dalej nie wiem co o tym wszystkim myśleć.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton32981527
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com