Oficjalnie: Arsenal dołącza do Europejskiej Superligi!

Oficjalnie: Arsenal dołącza do Europejskiej Superligi! 19.04.2021, 08:14, Patryk Bielski 1811 komentarzy

Arsenal na łamach swojej oficjalnej strony internetowej potwierdził, że dołączył do 11 europejskich potęg piłkarskich jako założyciel Europejskiej Superligi, której mecze będą odbywać się w środku tygodnia.

Kluby nadal pracują nad wieloma rzeczami i będą informowały swoich fanów o rozwoju sytuacji. Więcej informacji w poniższym oświadczeniu:

Wiodące europejskie kluby ogłaszają stworzenie nowych rozgrywek - Superligi. Dwanaście czołowych drużyn piłkarskich zebrało się dzisiaj, by ogłosić, że zgodziły się na zorganizowanie nowych rozgrywek w środku tygodnia o nazwie Superliga, które będą kierowane przez kluby założycielskie, czyli AC Milan, Arsenal, Atletico Madrid, Chelsea, Barcelona, Inter Milan, Juventus, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Real Madrid i Tottenham Hotspur. Przewiduje się, że ten skład zostanie powiększony o kolejne trzy kluby przed sezonem inauguracyjnym, który rozpocznie się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Idąc dalej, kluby założycielskie z niecierpliwością czekają na rozmowy z UEFA i FIFA w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów zarówno dla samej ligi jak i ogólnie piłki nożnej.

Powstanie Superligi następuje w czasie, gdy globalna pandemia przyspieszyła niestabilność w obecnie istniejącym europejskim modelu ekonomicznym piłki nożnej. Co więcej, przez wiele lat kluby założycielskie stawiały sobie za cel poprawę jakości i intensywności istniejących rozgrywek europejskich w każdym sezonie oraz stworzenie formatu, w którym najlepsze kluby i zawodnicy będą regularnie rywalizować.

Pandemia pokazała, że z korzyścią dla całej piramidy piłkarskiej potrzebna jest odpowiednia wizja strategiczna i zrównoważone podejście handlowe. W ostatnich miesiącach miał miejsce dialog z interesariuszami piłki nożnej na temat przyszłego formatu rozgrywek europejskich. Kluby założycielskie uważają, że rozwiązania zaproponowane w tych rozmowach nie rozwiązują fundamentalnych problemów, w tym konieczności zapewnienia lepszej jakości spotkań i dodatkowych środków finansowych dla całej piramidy piłkarskiej.

Format rozgrywek:
• 20 uczestników, w tym 15 klubów założycielskich oraz 5 kolejnych drużyn, które co roku zakwalifikują się do rozgrywek na podstawie osiągnięć z poprzedniego sezonu.
• Mecze w środku tygodnia. Wszystkie uczestniczące kluby nadal rywalizują w rozgrywkach krajowych, zachowując tradycyjny terminarz spotkań.
• W sierpniu kluby rozgrywają mecze w dwóch grupach podzielonych na 10 ekip. Grają mecze u siebie i na wyjeździe, po czym najlepsza trójka z każdej grupy automatycznie kwalifikuje się do ćwierćfinałów. Drużyny, które zajmą czwarte i piąte miejsce, zmierzą się w dwumeczu play-off o miejsce w dalszej fazie. Do finału, który odbędzie się pod koniec maja, zostanie wykorzystany format dwumeczu, natomiast o puchar drużyny zagrają na neutralnym terenie 1 mecz.

Tak szybko, jak to możliwe po starcie rozgrywek mężczyzn zostanie uruchomiona adekwatna liga kobiet, która pomoże w rozwoju kobiecej piłki.

Nowe rozgrywki zapewnią znacznie większy wzrost ekonomiczny i wsparcie dla europejskiej piłki nożnej przez długoterminowe zobowiązania do nieograniczonych płatności solidarnościowych, które będą rosły wraz z przychodami ligi. Te płatności będą o wiele wyższe niż te generowane przez obecne europejskie rozgrywki i oczekuje się, że przekroczą 10 miliardów euro w trakcie pierwszego okresu.

Ponadto rywalizacja będzie oparta na trwałych regulacjach finansowych, a wszystkie kluby założycielskie podpiszą się pod ramami finansowymi. W zamian za swoje zaangażowanie w projekt, kluby założycielskie otrzymają kwotę w wysokości 3,5 miliarda euro wyłącznie na wsparcie swoich planów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury i zniwelowanie skutków pandemii COVID.

Fliorentino Perez, prezes Realu Madryt i pierwszy przewodniczący Superligi, powiedział: - Pomożemy piłce nożnej na każdym poziomie i wzniesiemy ją na należne jej miejsce na świecie. Piłka to jedyny światowej sport, który ma ponad 4 miliardy fanów, a naszym obowiązkiem jako wielkich klubów jest spełnienie ich marzeń.

Wspierający projekt Andrea Agnelli, prezes Juventusu i wiceprzewodniczący Superligi, stwierdził: - Nasze 12 klubów założycielskich reprezentuje miliardy fanów na całym świecie i 99% europejskich trofeów. Zebraliśmy się w tym krytycznym momencie i umożliwiliśmy reformy europejskich rozgrywek, stawiając grę, którą kochamy na trwałych fundamentach, znacznie zwiększając solidarność i dając fanom i piłkarzom możliwość regularnej gry w najważniejszych meczach.

Joel Glazer, wiceprzewodniczący Manchesteru United i Superligi, powiedział: - Przez zgromadzenie najlepszych klubów i piłkarzy ze świata, którzy będą ze sobą grać przez cały sezon, Superliga otworzy nowy rozdział europejskiej piłki nożnej i zapewni światowej klasy rywalizację, a także zwiększenie wsparcia finansowego dla szerszej piramidy piłkarskiej.

Superliga Europejska autor: Patryk Bielski źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Bukayoforever komentarzy: 353620.04.2021, 09:03

@rosiu71: tylko tak starsza oni bardziej sie boja tego ze te kluby same nie beda z czasem chcialy grac w swoich ligach a pilkarze w reprezentacjach

Slaviola komentarzy: 1237720.04.2021, 09:03

@rosiu71:

Jak nie będą występowały.

Tylko nie w LE/LM, normalnie w Ligach krajowych będą grać dalej. Przecież gdyby było inaczej, byłby to kompletny bezsens.

Qarol komentarzy: 1450220.04.2021, 09:03

@rosiu71:

W ligach będą, w pucharach nie.

darros komentarzy: 83920.04.2021, 09:02

@rosiu71: W krajowych ligach tak,w europejskich pucharach nie.

Slaviola komentarzy: 1237720.04.2021, 09:02

Jedno musicie przyznać, bez względu czy podoba Wam się ta Super League czy nie.

Arsenal tylko zyska przez to że znaleźliśmy się w tym gronie kilkunastu zespołów SL.

Change my mind!

rosiu71 komentarzy: 77020.04.2021, 09:00

Czyli kluby które grają w super lidze nie będę występowały w swoich ligach i innych europejskich pucharach ?

Rynkos7 komentarzy: 680720.04.2021, 08:59

@Garfield_pl:
Dokładnie. Ja po sobie widzę spadek zainteresowaniem rozgrywkami. I tymi krajowymi jak i europejskimi. Większość meczów grupowych LM sobie odpuszczam, nie pamiętam już kiedy ostatnio oglądałem mecz, w którym nie grałby żaden klub z TOP6, jak np. Fulham-Sheffield Utd i inne. A UEFA jeszcze rozszerzyła rozgrywki LM do 36 zespołów, czyli sprawiła, że będą one jeszcze bardziej nudne.

Arsenal2004 komentarzy: 372420.04.2021, 08:57

@Slaviola: Szczerze to nie jestem przekonany do tej SL ale nie będe kłamać bo oglądać pewnie będe.

Slaviola komentarzy: 1237720.04.2021, 08:57

@NaZawszeArsenal:

Chodzą plotki że Netflix będzie pokazywać mecze na żywo w ramach abonamentu.

W sumie byłoby to świetne rozwiązanie.

Tylko by nie poszli drogą PPV, bo nienawidzę takiej dystrybucji treści sportowych.

NaZawszeArsenal komentarzy: 123820.04.2021, 08:54

Ciekawe kto będzie pokazywać te mecze Super Ligi. Założę się, że tanio nie będzie obejrzeć taki mecz.

Slaviola komentarzy: 1237720.04.2021, 08:52

Hehe.

A ja mam bekę z tych, co teraz gadają że nie będą oglądać super ligii, bo to "zabija" football.

A jestem pewien, że pierwsze lepsze spotkanie w SL, choćby Arsenal - Barcelona i będą pierwsi ślinić się przed ekranem.

zdyp komentarzy: 455920.04.2021, 08:52

@Piotrek95: ok, danke. myslalem ze masz jakies dane\slupki z np platform stream.\tv ze sa spadki

QnLeo (redaktor) komentarzy: 31420.04.2021, 08:51

Wszystkim oburzonym powstaniem Euro Super Ligi chce powiedzieć, że to nie jest żadna nowość w Europie, bo to samo stało się w 2000 roku w koszykówce. 9 najbogatszych klubów zbuntowało się po tym, jak FIBA zmieniła zasady sprzedaży praw telewizyjnych i założylu nową federację ULEB. Teraz koszykarska Euroliga to najważniejsze rozgrywki klubowe w koszykówce, które cieszą się dużą popularnością, a zasady są podobne. 11 dużyn ma stałe miejsce, 2 mają dzikie karty, 5 co roku awansuje do tej ligi. Wszystko sprawnie dział, ludzie to oglądają, są emocje i jest rozrywka, bo obecnie sport to przede wszystkim rozrywka.

Bukayoforever komentarzy: 353620.04.2021, 08:43

moim zdaniem Super Liga to najlepsze co moglo spotkac w tym momencie pilke nozna tak wiem ja tez na poczatku bylem przeciw tej Lidze ale po zrobieniu kilku/ kilkunasto godzinnego reaserchu to moim zdaniem nawet nie ma jednego argumentu ktory by mowil ze LM jest lepsza bo zacznijmy od tego ze to juz stzrasznie strasznie dawno pilka jest oparta na pieniadzach i nie liczy sie wygrywanie trofeuf tylko zgarnianie gotowki a myslicie ze dlaczego kluby sie zbuntowaly i chca odejsc od UEFY a no dlatego ze nasza kochana UEFA okrada tak kluby ze to jest nie pojete to tak jak bys wzial udzial w wyscigu samochodem kolegi ale ty z wygranej dostajesz tylko 1% bo to nie twoj samochod a reszte dostaje kolega. Smiesza mnie teraz najbardziej komentarze ze P$G to teraz na stzrazy futbolu stoi ale szkoda ze oni nie maja wyjscia bo wlasciciel klubu ma wykupione cos tam z transmitowaniem wszytskich meczy ligi miatrzow wiec gdyby odeszlo PSG to LM by upadla a gdyby upadla nikt by tych meczy nie ogladal a PSG by stracilo kase a zreszta chyba nikt nie pamieta jak francuska duma pilki noznej wydawala ogromne kwoty na transfery albo zobaczcie sobie jakie wysokie kontrakty tam maja zawodnicy a i jesli ktos mowi ze te male kluby beda mialy twraz zle to pomyslcie o finansowym fair play jak byla akcja ze City go przekroczylo i bedzie zawieszone w europejskich pucharach ale oczywiscie jakims dziwnym trafem UEFA przegrala sprawe bo przeciez nie dla tego ze bedzie mniejsza ogladalnosc i mniejsza kasa a gdy jakis tam malo znany klub przekroczyl finansowe fair play to oczywiscie przegral spor bo co im zrobi to ze jakies 3000 kibicow tego klubu nie obejrzy meczu albo czekajcje to jest najlepsze UEFA NIE POZWOLI GRAC PILKARZOM Z SUPER LIGI W MS I ME tak juz to widze jak wszyscy beda ogladac Anglie gdzie najlepszym zawodnikiem bedzie BARKLEY a jesli chodzi wam o to ze to jest robione pod azjatow to niby czemu jsst coraz wiecej meczy o 12, 13 to nie jest robione pod azjatow?

grzegorz1211 komentarzy: 1030220.04.2021, 08:42

Wierzę w przejrzystość. Wiem, ile zarabia LeBron James, ponieważ zostało to upublicznione. A nie wiem, ile zarabia prezydent UEFA - Perez w programie "El Chiringuito"

BarcArsenal komentarzy: 135320.04.2021, 08:38

@Arsenal2004: a ja myślę że walka może wzrosnąć mając w walce 6 jeszcze potężniejszych zespołów dzięki kasie z Superligi (a potem może kolejne drużyny za awans do niej)

Garfield_pl komentarzy: 2812620.04.2021, 08:37

@Arsenal2004 napisał: "Nie wiem co już myśleć o tej Super Lidze. Najbardziej mi szkoda że PL ma tym ucierpi bo tak naprawde będzie tylko gra o mistrza. Jak ktoś straci na niego szanse to już właściwie nie będzie miał o co grać. Teraz przynajmniej drużyny grały o Europejskie puchary."
Ale przecież i tak w pucharach najczęściej grała top 6,a to UEFA niewiadomo dlaczego dała możliwość że nawet 7 miejsce w pl może dać puchary europejskie, kosztem drużyn ze słabszych lig. Ba tak naprawdę, to sama LM gdzie powinni grać mistrzowie, grały drużyny z miesjc 3,4 z największych lig. I tak jak już ktoś tu wczoraj wspomniał, mistrzowie z mniejszych lig musieli grać eliminacje a drużyny z większych lig walczyły o magiczne top4 i bezpośredni awans. Jeśli dogadają się z krajowymi federacjami, to za chwilę kibice zapomną o tym " skandalu", jak będą wjeżdżać mega pieniądze, transfery itd, czego wielu się domaga od lat, a teraz oburzeni :D a fajnie będzie w weekend oglądać PL, a w tygodniu dla rozrywki top kluby walczące że sobą, zamiast daremnych często meczów grupowych w LM, czy LE. Te rozgrywki zostaną dla pozostałych, niech też się dorobią.

aguero10 komentarzy: 857120.04.2021, 08:30

Jako kibice możemy sobie pogadać i piłkarze to samo i tak będą grać i tak bo muszą zarabiać .
Dzięki Super Lidze będzie większa szansa na lepszych piłkarzy i granie z najlepszymi a nie jeździć po Kazachstanach w LE .
Ja tam jestem za tym aby do tego projektu przystąpić .
Co do UEFY moga sobie straszyć i tyle .

Garfield_pl komentarzy: 2812620.04.2021, 08:26

@Czeczenia napisał: "Gdyby kluby stworzyły inny format superligi, np. ze stałymi miejscami dla "wielkiej dwunastki", ale też z możliwością kwalifikacji jak do obecnej LM dla np. czterech drużyn, to ta Superliga wjechałaby na białym koniu.

Wiadomo, fuck Uefa, której pomysł na nową LM jest iście absurdalny. Ale tutaj trzeba było chociaż zachować pozory, że to nie jest gra o pieniądze, a walka ze starym układem. Chociaż pozory."

Ale przecież dokładnie ma tak być, jeśli dołączy psg. Bayern Borussia to będzie 15 klubów a pozostałe 5 w ramach eliminacji będą mogły grać tam, i zarabiać więcej. Motywacja dla reszty klubów będzie, a reszta jak whu, Everton będą grać w LM i też zarabiać. Tylko UEFA straci najwiecej, ale sami sobie winni.

veron komentarzy: 459220.04.2021, 08:20

Diego Llorente’s late equaliser for Leeds ensures they remain 10th in the Premier League and in the Champions League for next season

no tak w sumie będzie :D :D

Armata500 komentarzy: 4362 newsów: 13020.04.2021, 08:19

Rozumiem wszystkie zarzuty wobec Superligi, rozumiem, że dla wielu osób taki pomysł może być absurdalny i skandaliczny. Jednak jeszcze większym absurdem są dla mnie komentarze niektórych kibiców, którzy twierdzą, że przestaną oglądać piłkę nożną i kibicować np. Arsenalowi.

Mam dobrego znajomego, który wydawał mi się zawsze być zaślepionym Arsenalem. Emocjonował się meczami, denerwował mocno i miał zwalony dzień, kiedy Arsenal przegrywał. I właśnie ta osoba wczoraj napisała mi, że jeśli Superliga będzie grała, on porzuci Arsenal i oglądanie piłki nożnej w ogóle i przerzuci się na siatkówkę na Jastrzębski Węgiel, bo wstyd mu, że jego klub bierze udział w niszczeniu piękna, historii i tradycji europejskiej i angielskiej piłki nożnej. No i to jest dopiero absurd.

Klub to klub, zawsze będę mu kibicował i oglądał jego spotkania. Mogę nie popierać wielu rzeczy, np. nie cierpię tego klękania w Premier League, nie podobają mi się wyniki klubu od lat, nie podoba mi się obecna gra, od której prawie co mecz krwawią oczy, ale trwam przy Arsenalu i trwał będę, niezależnie od tego gdzie będzie grał. Gra w Superlidze, nawet jeśli nie popieram tego tworu, nie powinna wpływać na fakt kibicowania, wspierania klubu. Dlatego nie rozumiem takich deklaracji, a też znajomy nie jest jedyną taką osobą, bo spotkałem się z podobnymi komentarzami. Na szczęście to chyba mniejszość.

Już to widzę, jak nasze pikniki z Emirates Stadium odwrócą się od klubu i przestaną przychodzić na Arsenal i oglądać mecze w pubach i w telewizji. Mrzonki. Przyjdzie co do czego, to 95% będzie oglądała mecze z wywieszonym jęzorem i odliczała minuty do meczu z Barceloną, Realem czy Juventusem, będzie dyskusja tylko o piłce. No ale teraz można się wyszumieć i składać deklaracje bez pokrycia, że oo, nie obejrzę już meczu Arsenalu, brzydzę się Arsenalem, a kysz szatanie, ale ze mnie buntownik z wyboru. Żenuje mnie to.

Jestem też przekonany, że będziemy normalnie grać w Premier League, tak samo jako pozostałe 5 klubów. Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, że PL czy La Liga bez tych czołowych klubów po prostu straci jakikolwiek sens, zatem nie wierzę, że ligi krajowe upadną przez Superligę.

Arsenal2004 komentarzy: 372420.04.2021, 08:19

Nie wiem co już myśleć o tej Super Lidze. Najbardziej mi szkoda że PL ma tym ucierpi bo tak naprawde będzie tylko gra o mistrza. Jak ktoś straci na niego szanse to już właściwie nie będzie miał o co grać. Teraz przynajmniej drużyny grały o Europejskie puchary.

Garfield_pl komentarzy: 2812620.04.2021, 08:17

@Qarol napisał: "No tak, bo przecież UEFA to szlachetna organizacja, która zawsze na pierwszym miejscu stawia wartości moralne, a nie pieniądze. Małe kluby rozkwitają pod jej skrzydłami, równość i braterstwo. Można się wzruszyć.

Oczywiście, że Perezowi zależy na kasie, ale na kasie, która de facto się mu należy, bo to największe kluby napędzają co roku LM czy puchary w ogóle, a dostają za to ochłapy.

UEFA chce wyciągać łapy po pieniądze klubów, bo zmniejszy się jej koryto. O to jest wojna."

Dokładnie, i chyba każdy wie, że chodzi tu o kasę. Jak dla mnie jeśli kluby zostaną w krajowych ligach, to UEFA niech upadnie nawet ;) dość się dorobili na wałkach itd., karma wraca ;)

Spejsik komentarzy: 342020.04.2021, 08:17

@Qarol napisał: "No tak, bo przecież UEFA to szlachetna organizacja, która zawsze na pierwszym miejscu stawia wartości moralne, a nie pieniądze. Małe kluby rozkwitają pod jej skrzydłami, równość i braterstwo. Można się wzruszyć."
Co by nie mówić, UEFA stworzyła rozgrywki na tych mniejszych klubów żeby jakiś tam hajs też dostawały (oczywiście, na pierwszym miejscu było to, żeby UEFA dostała jak najwięcej).

Spejsik komentarzy: 342020.04.2021, 08:14

Uff, dobrze, że się znalazła taka miłościwa 12, która się poświęci dla mniejszych klubów poprzez wpychaniu sobie większej kasy to kieszenie.
Bohaterowie.

Qarol komentarzy: 1450220.04.2021, 08:13

No tak, bo przecież UEFA to szlachetna organizacja, która zawsze na pierwszym miejscu stawia wartości moralne, a nie pieniądze. Małe kluby rozkwitają pod jej skrzydłami, równość i braterstwo. Można się wzruszyć.

Oczywiście, że Perezowi zależy na kasie, ale na kasie, która de facto się mu należy, bo to największe kluby napędzają co roku LM czy puchary w ogóle, a dostają za to ochłapy.

UEFA chce wyciągać łapy po pieniądze klubów, bo zmniejszy się jej koryto. O to jest wojna.

Piotrek95 komentarzy: 964520.04.2021, 07:59

@Simpllemann: Pół wywiadu wczoraj mówił o wielkich pieniądzach, w tym dla Realu i o tym że są potrzebne.
@simson16: No tak, ale to będą pieniądze dla wielu klubów, nie tylko dla Realu, który faktycznie jest w złej formie finansowej i to Perez przyznał.
Chodzi o to że taka koszykówka mając 5 razy mniej fanów na świecie generuje dużo większe pieniądze. Dlatego powstaje SuperLiga gonić, NBA, NFL

Oczywiście że Real na tym zarobi - podobnie jak Arsenal ale nie rozumiem dlaczego myślicie że miliarderowi Florentino Perezowi brakuje na chleb i chce to stworzyć i dlaczego tak Was to boli

Piotrek95 komentarzy: 964520.04.2021, 07:54

@zdyp: tu akurat dobry Polski dziennikarz o tym ładnie pisze. https://twitter.com/mati_swiecicki/status/1383915597759537157

simson16 komentarzy: 461420.04.2021, 07:53

@Piotrek95: ale jesteś Naiwny, stworzenie nSuperLigi, jest tylko po to żeby mieć więcej kasy ,nic po za tym...Przecież Rumennigge wyjaśnił prosto, skończycie z wysokimi transferami, skończcie z Mega zarobkami piłkarzy i Agentów i problem sam się rozwiąże, Real I Barcelona są na skraju bankructwa, dlatego ten twór powstaje...Ale jak ty uważasz inaczej to musisz, wyjść z tej piwnicy...

Simpllemann komentarzy: 52843 newsów: 52420.04.2021, 07:52

Jeśli Perez mówi, że Superliga jest po to, by ratować futbol, to ja mu wierzę. Jeśli nic nie wspomina o wielkich pieniądzach, to wiem, że nie zależy mu na nich. Liczy się tylko dobro futbolu.

swistak86 komentarzy: 120220.04.2021, 07:50

Przecież takie cotygodniowe szlagiery po roku się znudzą xD co za dużo to nie zdrowo...

aguero10 komentarzy: 857120.04.2021, 07:49

Nagelsmann w Tottkach czy Bayernie ?

Arsenal2004 komentarzy: 372420.04.2021, 07:48

Już wiem Borrusia nie dołączy do Super Ligi bo Halland ma ustawiony dzwonek Ligi Mistrzów w telefonie xd

Piotrek95 komentarzy: 964520.04.2021, 07:43

A, to Wy tak serio w dobie netfliksa, YouTube nie wierzycie że spada oglądalność piłki xd
Pewnie że zapodam linki potwierdzające moje słowa

zdyp komentarzy: 455920.04.2021, 07:34

@Piotrek95: moze zapodasz jakis link do tych spadkow ogladalnosci, mistrzu

Piotrek95 komentarzy: 964520.04.2021, 07:31

@alexis1908: no nie chce Ci się komentować bo nie masz nic do napisania. Przecież taki jest trend, coraz mniej ludzi ogląda piłkę nożną i to są znaczne spadki. Myślałem że tego już nie trzeba nikomu tłumaczyć

Czeczenia komentarzy: 1248920.04.2021, 07:31

@eRr: tak, wiem, masz rację. Ale nie wiadomo chyba jeszcze jak ten system kwalifikacji miałby wyglądać. Tym bardziej, że inne kluby startują też w rozgrywkach UEFY, co oczywiście jest problematyczne dla obu stron. Nie zadbano tu o interes pozostałych klubów, dlatego nie jest to cios wymierzony tylko w UEFĘ, a w całe środowisko.

aguero10 komentarzy: 857120.04.2021, 07:19

Transfer dla klubu to jeszcze pryszcz .
To tygodniówki zżerają klubu gdzie obecnie piłkarze zarabiają kosmiczne pieniądze . Nie wspominając już o ich agentach którzy życzą sobie gruby hajs za podpis swojego klienta .
Ale taka jest obecnie piłka żeby się liczyć musisz wydawać . Jeśli jakiś piłkarz mówi o przywiązaniu i całuje herb to już nic nie znaczy w następnym klubie będzie robił to samo tylko za większą kasę .

eRr komentarzy: 1020.04.2021, 07:17

@Czeczenia: Z tego co czytałem takie właśnie jest ich główne założenie, 15 stałych klubów + 5 z eliminacji.

Czeczenia komentarzy: 1248920.04.2021, 07:12

Gdyby kluby stworzyły inny format superligi, np. ze stałymi miejscami dla "wielkiej dwunastki", ale też z możliwością kwalifikacji jak do obecnej LM dla np. czterech drużyn, to ta Superliga wjechałaby na białym koniu.

Wiadomo, fuck Uefa, której pomysł na nową LM jest iście absurdalny. Ale tutaj trzeba było chociaż zachować pozory, że to nie jest gra o pieniądze, a walka ze starym układem. Chociaż pozory.

sWinny komentarzy: 783420.04.2021, 07:07

Zadłużone kluby na krocie, płacące za byle jwdnosezonowe gwizdki gruby hajs mają problemy. Duże problemy, więc tworzą patologiczne rozgrywki ulepszone z których nie można spaść. Gratulacje!
Co tydzień przez cały rok będzie 10 ogromnych szlagierów, które oczywiście bardzo stracą na prestiżu po chwili bo ludziom się to szybko znudzi.
Kto będzie grać w lidze mistrzów i jaki sens będzie tam występować skoro nie będzie tych najlepszych? Żenujące to jest co oni wyprawiają.

alexis1908 komentarzy: 360320.04.2021, 06:22

@Piotrek95: "wielkie umysły jak Perez" Perez to potrzebuje kasy bo Real zadłużył się na Bernabeu i już nie stać na Mbappe czy Neymara. Tak samo jak zresztą większość tych "super" klubów zwłaszcza katalonce bo oni tona w długach . Więc ubzdurali sobie super lige. A co do twoich bredni o tym że dzieciaki nie będą ogladac piki nożnej to nawet mi się nie chce komentować :)

alexis1908 komentarzy: 360320.04.2021, 06:01

@Piotrek95: Ale ty bredzisz czlowieku.

Marcinafc93 komentarzy: 32837 newsów: 120.04.2021, 05:58

Florentino Perez: "Why Tottenham? It’s a good question, I know they don’t win anything but I like Harry Kane so why not." #rmalive

haha

matikanonier komentarzy: 207120.04.2021, 05:02

@ljungberg77: @Wojtek1988:
Haha
Coś pięknego xD
Od x miesiący rzygać mi się chciało jak czytałem wypociny tego gościa.
Admin. Wiecie co z tym zrobić :)

Alffik komentarzy: 104220.04.2021, 02:14

@Pietraszko: to nie ma znaczenia. Wszystko, co państwowe w końcu upadnie ;)

Pietraszko (zawieszony) komentarzy: 141920.04.2021, 01:52

@Alffik: szkoda, że wyciąłeś resztę komentarza z wyjaśnieniem.

cwalin komentarzy: 236420.04.2021, 01:51

@Piotrek95: no bo ta młodzież obecnie jest totalnie zjeb..a.

cwalin komentarzy: 236420.04.2021, 01:49

Tak czy inaczej ludzie będą mieli większy problem niż żydowska superliga.

cwalin komentarzy: 236420.04.2021, 01:48

@Alffik: ten towarzysz pietraszko to koleś który ma razem w awatarze na stronie Arsenalu.To zwykły troll który nie pisze o piłce tylko inicjuje dyskusje np.na temat czy można nazwać murzynka murzynkiem.

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com