Komentarze użytkownika Be4Again
Znaleziono 5144 komentarzy użytkownika Be4Again.
Pokazuję stronę 7 z 129 (komentarze od 241 do 280):
@Arsenal2004: Pewnie tak samo jak stracili Raye i Toneya. Brentford to stabilny projekt, już interesują się ciekawymi zawodnikami z Hutchonsonem na czele.
Moim zdaniem Brentford robi bardzo dobry deal, sprzedaje zawodników w ich peaku cenowym. Za kasę z Mbeumo, Wisse i Norgarda będą w stanie kupić 4 młodszych, równie utalentowanych zawodników i jeszcze im zostanie kasa na zainwestowanie w akademię. Jak wiadomo potrafią takich wyławiać.
Obiektywna analiza.
Kto to jest ten Gyokeres, widział go ktoś w akcji w ogóle?
Skąd Chelsea ma kasę na Simonsa…?
Aaa… nie, czekaj….
@Artetaballer napisał: "Jest spore prawdopodobieństwo, że prędzej czy później Barcelona będzie pytała o Simonsa.
Nie mniej i tak uważam, że Eze jest gorszym wyborem. Simons daje uniwersalność z ławki zbliżoną do Trossarda. Tyle samo gra na pozycji LS jak i 10... bardzo szybko może wygryźć Gabiego z pierwszego składu i dać więcej kreatywności"
Pełna racja. Oceniając pod kątem czysto piłkarskim Simons jest po prostu bardziej "unikatowym" zawodnikiem, dla którego jakiś klub "rozbije bank", ponieważ tacy zawodnicy zdarzają się bardzo rzadko. Eze to solidny ligowiec, który gwarantuje pewien pułap wysokiego poziomu poniżej, którego nie schodzi jednak nie jest to zawodnik, o którego kluby będą się "zabijać". To nie ta klasa talentu i umiejętności.
Nie chodzi mi żeby umniejszać Eze, ponieważ jak ktoś czytał moje wcześniejsze komentarze to wie, że jestem jego fanem i widziałbym go u nas. Jednak jak Simons jest dostępny w podobnej kwocie (wcześniej RBL mówiło o 80-90mln) to tutaj nie ma się za bardzo co zastanawiać. Eze za dwa lata będzie wart mniej niż połowę tego co dzisiaj, Simons przy odrobinie szcześcia może być wart 100mln+ i wcale nie jest powiedziane, że będzie "mniejszą" wartością niż Eze.
@artur759 napisał: "Tak, bo zawsz młody zawodnik rozwija się parktycznie liniowo i jeśli jest dobry w wieku 22 lat to w wieku 27 będzie wybitny - w fifie rzeczywiście tak działa."
Tylko, że już dzisiaj Simons nie jest na pewno słabszym zawodnikiem od Eze. Ja bym postawił ich na równi, za Eze przemawia większe doświadczenie i znajomość EPL, za Simonsem szerszy zakres umiejętności i dwa razy wyższy "sufit". @artur759 napisał: "Wystarczy spojrzeć, gdzie w wieku 22 lat był Mount i gdzie był Eze, a gdzie są Ci gracze obecnie..."
Gdzie był Elanga w ManU, a gdzie jest dzisiaj. Gdzie był Antony w ManU, a gdzie jest dzisiaj? Mount jakby deczko mądrzej wybrał też pewnie byłby w innym miejscu. Niewykluczone, że Eze jakby dzisiaj poszedł do Mularni to mógłby skończyć nie lepiej jak Mount. @artur759 napisał: "Cenowo myślę, że Holender będzie tańszy, ale i tak dołożyłby do Eze bez dwóch zdań."
Wątpię. Eze ma klauzulę, ale jak widać nikt za bardzo nie chce jej płacić więc CP prawdopodobnie będzie musiało zejść z ceny lub przyjąć kogoś w rozliczeniu.
Jak Simons jest w cenie Eze to nie ma się co zastanawiać i trzeba kupić Simonsa. Jednak coś nie chcę mi się wierzyć żeby RBL był skłonny spieniężyć kontrakt Simonsa za mniej niż 80-90mln euro.
Wystarczy spojrzeć gdzie był Eze w wieku Simosna żeby zrozumieć, że Holender ma zupełnie innej skali talent i zakres możliwości piłkarskich niż Anglik. Simons ma wszystko żeby być zawodnikiem klasy World Class, a Eze mimo mojej szczerej sympatii do niego, to po prostu bardzo dobry ligowiec, który dużo lepszy już raczej nie będzie. Simons jest o wiele bardziej unikatowy.
Jednak jak Simons ma być droższy o 20-30mln od Eze to nie ma to dla nas za bardzo sensu i w takim rozrachunku lepiej wychodzi kupno Anglika. Drugi minus Simonsa to jego chęć powrotu do FCB. Zainwestujemy w niego czas, pieniądze, a za 2-3 lata będzie chciał wymusić transfer do FCB za psie pieniądze...
Można się spierać kto jest dzisiaj lepszym zawodnikiem Eze czy Simons? Zwolennicy jednego bądź drugiego będą mieć swoje sensowne argumenty. Jednak jak spojrzymy na to w jakim wieku jest Simons i gdzie w jego wieku był Eze to jest to po prostu przepaść… Simons ma zupełnie inny poziom talentu i zakres umiejętności. Od dwóch sezonów gra w BL, zaliczył występy europejskich pucharach, gra w silnej kadrze. Eze w jego wieku był bliżej nie znanym zawodnikiem, który przechodził z Championship do CP. Simons to zawodnik wzbudzający zainteresowanie topowych klubów.
Simons ma wszystko żeby być dużo lepszym zawodnikiem od Eze. Dzisiaj kto jest lepszy? Może delikatnie Eze z uwagi na doświadczenie i obycie w EPL. Czysto piłkarsko Simons wydaje się o wiele bardziej utalentowany.
Mbeumo to w mojej opinii najlepszy zawodnik ligi spoza tzw. mainstreamu. Solidne zdrowie, waleczny, utalentowany i do bólu skuteczny w swojej grze. On miał chyba tylko jedną kontuzją przez całą karierę w Brentford (5lat). Skręcenie kostki.
Jedyny zawodnik w ManU od czasów CR7, którego będę lubił.
Jak duet Cunha + Mbeumo nie szarpnie tego "muła" to znaczy, że nikt nie jest w stanie tego zrobić...
@Artetaballer napisał: "Madueke stylem gry przypomina bardziej Mahreza, Raphinie niż Doku."
Ojojoj kolega tak popłynął, że trzeba mu koło ratunkowe rzucić : D Ma ktoś?
Madueke to zawodnik stricte bazujący na swojej dynamice i pojedynkach 1:1. Absolutnie to nie jest techniczny zawodnik jak Mahrez czy Raphinia. Co jednocześnie nie oznacza, że jest drewniakiem... Profilem o wiele bliżej mu do Doku, Walcotta czy nawet Salaha (broń Boże nie chodzi o poziom tylko o charakterystykę).
Jak mamy już:
- Zubiego
- Norgarda
- Rice
- Merino
- MLS (podobno ma dostawać minuty na 6tce i to ma niby być jego docelowa pozycja. Choć nie wiadomo czy już w tym sezonie)
A tylko dwa sloty dla ŚP/ŚPD w składzie. Nie ma co sobie nim głowy zawracać.
@Taki napisał: "A moim zdaniem my powinniśmy patrzeć na siebie i odpuścić Madueke którego Chelsea wyceniła na 50 mln. a jest wart połowę."
Też racja, wszystkie kluby EPL biorą udział w tym cyrku... Jakieś Mudryki za 70mln tylko napędzają tą spiralę absurdalnych wycen. Nie dziwię się, że władze ligi próbują przystopować radosną rozrzutność klubów. Powinni jeszcze bardziej dokręcić te przepisy zwłaszcza dla transferów z zew. ligi. Ciekawe komu, poza klubom EPL, Eintracht byłby w stanie opchnąć Ekitike za 90mln czy RBL Sesko? Klubiki żyjące z sprzedaży talentów by troszeczkę wyhamowały na pięcie, a kluby EPL więcej środków mogłyby inwestować w marketing i szkolenie młodzieży żeby mieć w składzie więcej wychowanków niż "najemników".
@artur759: Spoko, dzięki za info. Ja nie z tych co się czepia źródeł bo tak naprawdę póki klub nie udostępni danych finansowych to wszyscy opierają się na spekulacji. Dane kontraktowe przeważnie nie są udostępniane. Poza podstawowymi danymi jak kwota odstępnego czy okres trwania.
@artur759: To by było dosyć niespotykane. Jeżeli to prawda to nabieram jeszcze większego szacunku do Berty i jego ekipy.
Madueke na pewno dostanie podwyżkę do poziomu 80-100k p/w z procentową podwyżką wraz z trwaniem kontraktu (podobno umowa na 5 lat).
Oczami wyobraźni widzę jak w bezpośrednim meczu ładuje nam gola z 30m w końcówce spotkania i tracimy z nimi 2pkt...
Lubimy tak :)
Moim zdaniem LFC i UTD powinni solidarnie odpuścić Ekitike i Sesko. Wypadałoby dać pstryczka w nos klubom, które wyceniają napastników z dorobkiem 15 goli w BL na 90-100mln euro... Przecież to się w głowie nie mieści.
Potencjał, potencjałem, ale realna wartość tych zawodników na dzisiaj to jest 60-70mln w maxie... Dla porównania Kvara, który od kilku sezonów jest w ścisłym topie najlepszych zawodników w Europie, został sprzedany za ok 70mln. Gdzie do niego Sesko czy Ekitike?
Każdy taki przepłacony zawodnik podnosi poprzeczkę w kolejnym okienku transferowym... Niedługa za zawodników z Ekstraklapy będzie trzeba płacić po 40mln... Dajcie spokój.
Kaj on jes?
@Marcinafc93 napisał: "Dziś ma rzekomy lot do Londynu i jutro testy, zobaczymy"
Przecież już latały jakieś fotki z lotnisk sprzed kilku dni z Gyokiem lecącym do Londynu...
Jakby było klepnięte to przecież Arsenal by wysłał po niego prywatnego Jeta, a nie czekał aż on Raynairem przyleci :D
@NicolasJover napisał: "Ale on ma klauzulę, w dodatku bardzo korzystną, bo jest ona płatna w ratach. Ważne jest więc dogadać się z samym zawodnikiem."
W klauzuli jest zapis o ratach? Wydawało mi się, że to wola CP a nie zapis w kontrakcie.
@artur759 napisał: "tyle dobrze, że są chyba oznaki, że z Eze mamy chyba już coś uzgodnione - już nie pamiętam kto, ale ktoś z lepszych dziennikarzy typu Romano pisał coś tego typu - może nie, że kontrakt już dopięty, ale coś tam jest. Do tego chłopak z naszej akademi i chyba nasz kibic."
Mam nadzieję bo mocno liczę na ten transfer. Jednak nigdy nie wiemy wszystkiego, a nawet jak wiemy i jesteśmy prawie pewni to transfer może się wykrzaczyć na ostatniej prostej... Tak jak było z Mudrykiem (los nad nami czuwał), niby był dogadany, po słowie z MA, Zinchenko się dwoił i troił żeby go ugadać, a na ostatniej prostej weszła Chelsea, otworzyła walizkę z forsą i było po temacie. Wszystko prysło. @artur759 napisał: "Za Eze i tak trzeba wpłacić klauzulę albo dogadać się ewentualnie w kwestii wyminny - klauzula jest rozbita już na korzystne raty, więc tutaj nie ma problemu. Jeśli Cuhna kosztował 62 banki, MGW 60, Kudus 55, Madueke 50, Mbuemo pewnie kolo 70 to Palace raczej na pewno nie zgodzi się na nic poniżej klauzli 68 baniek w 4 ratach to uczciewa cena."
Chelsea ma zawodników, których może włączyć w wymianę. My w teorii też i teraz pytanie jakie preferencję będzie mieć CP. Eze może być z nami po słowie, ale co z tego skoro to Chelsea się dogada z CP? Oni mają 9xŚO, CP ma w czym wybierać :D Do tego mogą im dorzucić Broje lub Chukwuemeke na wypożyczenie. CP szuka piłkarzy, a karta Eze może im posłużyć do ściągnięcia zawodników, których nie mieli by szans kupić w normalnych okolicznościach.
Mam nadzieję, że to tylko plotki... Licytowanie się z Chelsea na pewno nam nie ułatwi negocjacji.
@Mastec30 napisał: "Jeżeli to był wet dream Artety to chyba logiczne że chciał go mieć od razu. Po prostu uznał że będzie ważniejszym zawodnikiem niż uznala większość kibiców i trzeba to uszanować. Boisko go zweryfikuje. Arteta moim zdaniem wywalczył sobie prawo do takich decyzji."
Mimo, że mnie Madueke nie przekonuje, to tak jak trafnie stwierdzasz MA ma u kibiców kredyt zaufania. Mimo kilku wpadek transferowych, które były jego autorskimi pomysłami...
Jednak ja nie podważam sam decyzji personalnej tylko czasu, w którym została podjęta. Chelsea po zainkasowaniu $ za Madueke zaczęła sondować zawodników, którzy są na naszej liście... Trochę sami ukręciliśmy na siebie bat.
@artur759 napisał: "Chelsea have opened talks with Ajax to sign defender Jorrel Hato this summer. Ajax are asking for £60m, but Chelsea are confident they can lower the fee closer to £40m."
Taktyczny błąd z naszej strony. Madueke, jeżeli to był wet dream MA, powinien był zostać kupiony na końcu. Dzięki naszej kasie Chelsea odblokowała sobie możliwości. Już pojawiają się plotki o zainteresowaniu Eze, Rogersem czy Hato właśnie... Madueke nie wzbudzał większego zainteresowania, mogliśmy najpierw skupić się na innych celach (choćby Eze), a nie wspomagać Chelsea w środku TW, które teraz będzie "mieszać" na rynku...
@coooyg11 napisał: "GK - ALISSONA > RAYA
PO - FRIMPONG =< TIMBER
ŚO - KONATE = SALIBA
ŚO - VAN DIJK > GABRIEL
LO - KERKEZ =< MLS
ŚPD - GRAVEN = ZUBIMENDI
ŚP - MAC < RICE
ŚPO - WIRTZ >= ODEGAARD
PS - SALAH > SAKA
N - DIAZ >= HAVERTZ
LS - GAKPO > MARTINELLI
Myślę, że takie jest realne zestawienie aktualnych składów, gdzie Arsenal niby zdecydowanie wygrywa?
Czerwonych można nie lubić, ale umniejszanie im po takim sezonie jak zagrali jest śmieszne :)"
Masz rację, nie można im umniejszać. Jednak prawda jest też taka, że oni przegrali dokładnie tyle samo meczy co my - 4 w zeszłym sezonie. Zaważyły remisy i to, że Arsenal nie potrafił utrzymać prowadzenia lub postawić kropki nad i w meczach gdzie przeważał. Jak dla mnie, mocno uogólniając uważam, że o mistrzostwie zdecydował atak. W obronie i pomocy wyglądaliśmy pewniej w przekroju całego sezonu od LFC jednak oni deklasowali nas w formacji ofensywnej (nie mówię o bezpośrednich spotkaniach, tylko o całym sezonie).
Dlatego ja bym przedstawił to tak:
Obrona + GK: Arsenal > LFC
Pomoc: Arsenal >= LFC
Atak: Arsenal < LFC
O ile dysproporcje w obronie i w pomocy można rozpatrywać w kontekście niuansów to w ataku była przypaść na korzyść LFC.
Jak będzie w nowym sezonie? Eze + Gyok może wyrównać szanse w ataku między zespołami. Jak utrzymamy jakość w pierwszej i drugiej linii to możemy realnie myśleć o mistrzostwie.
@thegunner4life napisał: "Moim zdaniem po odejściu Salaha spotka ich to co inne kluby, które miały takich mega kozaków na ataku. Ciężko będzie go zastąpić i znaleźć kogoś kto wali po 30 bramek na sezon. I na pewno nie będzie to Rodrygo."
Liverpool to nie jest one star team czy one season wonder. Podobnie mówiło się o nich jak odchodził Sterling, Coutinho, Torres czy Suarez. Faktycznie Salah jest ich legendarnym zawodnikiem i prawdopodobnie szybko im się nie trafi ktoś podobny, ale często też bywa tak, że odejście lidera sprzyja przeniesieniu odpowiedzialności na zespół, a nie na jednostkę jak to było wcześniej. Dla przykładu Kurnik w pierwszym sezonie po odejściu HK zajął wyższe miejsce w tabeli i ogólnie grali lepiej niż rok wcześniej. 2pkt im brakło do CL. W kolejnych latach to się rozsypało, ale to bardziej wina trenera i strategii budowania zespołu niż absencji HK. W pierwszym roku pokazali, że możliwe jest życie w Kurniku bez HK.
W przypadku LFC największe zagrożenie to, że VVD i Salah mają 34 i 33 lata... To może być ich ostatni lub przedostatni sezon na Anfield. Jednego lidera jest zastąpić ciężko, ale dwóch? Już pod koniec zeszłego sezonu było widać, że Salah obniżył swoją wydajność, podobnie jak VVD. To będzie wyczyn, utrzymać poziom jak w jednym momencie będzie trzeba zastąpić VVD i Salaha.
@Goooner1 napisał: "powinieneś założyć nowe konto, bo twój nick jest jakiś z d..y. Walczymy o najwyższe cele a nie o czwarte miejsce."
Wiesz dlaczego Bóg wymyślił ironię i sarkazm?
- Bo zabijanie idiotów to grzech.
Dziękuj Bogu, że żyjesz :)
@Er4s napisał: "Rozumiem Newcastle. Przy obecnej sytuacji na rynku mogą sobie wołać za Isaka taką kwotę o jakiej jest mowa ale nikt mi nie powie że 150 baniek że chłopaka, który nie oszukujmy się ciągoty do urazów ma to nie jest po*****a akcja.
Za 150 mamy rok starszego Gyokeres + np. Eze i Norgaarda. Kosmos. Wyobraźcie sobie że odpukać Isak w 3 kolejce zrywa więzadła…."
Dlatego Arsenal jak usłyszał wycenę to podziękował. Na taki zakup pozwalasz sobie w momencie jak masz kompletny skład i brakuje Ci tej przysłowiowej wisienki na torcie w postaci topowego napastnika. Nie naglą Cię inne wydatki i wykładasz cały budżet na jedną gwiazdę.
W cenie Isaka mamy Gyoka+Eze+Norgarda (wątpię żeby cena Isaka zamknęła się na 150mln euro, to raczej podstawa...). Więc dla nas wybór oczywisty, lepiej w tej cenie mieć 3 zawodników.
Szczerze to wątpię żeby Liverpool też miał się szarpnąć na ten ruch. Oni za rok będą szukać następcy Salaha, VVD i Alissona(ten Gruzin jakoś mnie nie przekonuje). Po takim okienku, gdzie wydadzą ponad 300mln raczej przez kolejne 2 okienka będą powściągliwi. Podobnie jak my... Dodatkowo kolejny zawodnik z "grubym" kontraktem mocno ich obciąży. Salah ma 400k p/w, VVD 350k p/w, Wirtz 250k p/w, Isak raczej też by dostał coś ok 300k p/w. To już się robi lekko "grubo"... A w przyszłym sezonie przedłużani pewnie będą Mac Allister, Gravenberch, Gakpo i Szobo (wszyscy kontrakt do 2028). Każdy pewnie będzie chciał 200k+.
@Theo10 napisał: "Chyba tylko w bańce k.com."
Podaj mi 3 bardziej "gorące" nazwiska w bieżącym okienku transferowym.
@Goooner1 napisał: "Kto Ci powiedział, że transfer Gyokeresa wisi na włosku?"
Agenci piłkarscy po prostu mają w zwyczaju schodzić z swoich prowizji jak negocjacje idą gładko :D
Kto Tobie powiedział, że idą gładko? @Goooner1 napisał: "Berta robi ten sam scenariusz co z Mosquera. Wie, że piłkarz chce tylko do nas i stara się to wykorzystać do maximum."
Porównujesz zawodnika z 3-4 rzędu, z rocznym kontraktem, który odmówił Valencii przedłużenia umowy do prawdopodobnie "najgorętszego" nazwiska w Europie w tym okienku, gdzie Sporting ma okazję zrobić deal życia? :D Rlly? @Goooner1 napisał: "Oferta 200 mln za Gabriela albo Salibe to tak jakby ktoś zaoferował 250 za isaka. A narazie Liverpool zaoferował 120. Isak ma jeszcze 3 lata kontraktu. Newcastle nie musi go sprzedawać, przynajmniej nie w tym roku. Jedyna szansa, ze odejdzie teraz, będzie tylko jak sam wymusi transfer."
Nie ważne ile, po prostu każdy ma swoją cenę. 150mln euro przełamie Newcastle, jestem tego pewien. Oni też głupi nie są i wiedzą, że tak naprawdę Isak ma w tym momencie swój peak cenowy. W przyszłym roku będzie miał 27 lat i jego wycena będzie niższa. Jak nie dojdą do porozumienia z nowym kontraktem to sprzedaż jest raczej nieunikniona.
Jak Isak nie podpisze nowej umowy to on i jego środowisko będą naciskać na transfer i wokół klubu oraz zawodnika zrobi się gnój podobny do tego widzimy na linii Sporting - Gyok.
@alexis1908 napisał: "a to dlaczego City nie stać żeby płacić 80 mln ? Przecież to klub na tej samej zasadzie co City może nawet bogatszy najwyżej pójdą walki pod stołem i będzie -10 dla Evertonu i tyle w temacie ."
https://angielskieespresso.pl/post/145754/2024/09/19/newcastle-united-anthony-gordon-alexander-isak-bruno-guimaraes-kontrakt/?srsltid=AfmBOorW0FtuUxb9iQasPowcScNef9qRt4tSuT8py8vnLNgssKGZuY_i
Bogaty właściciel to nie wszystko, teraz liczą się przede wszystkim zyski generowane przez klub, a Newcastle w tym aspekcie jest poza czołówką.
@Goooner1 napisał: "Isak był celem nr 1 Artety. Jego idealnym napastnikiem, jakby wiedział, że jest szansa żeby go ściągnąć, to by probował( McNickolas i Ornstein to mówili). Mógłby odpuścić Madueke i wziąć kogoś na wypożyczenie. £ 120 mln za isaka to nie jest cena z kosmosu. Moim zdaniem Isak zostanie w Newcastle. A za Gyokeresa się targują bo trzymają mocne karty, on chce tylko do nas i zapowiedział, że w sportingu już nie zagra. To na ch.. mamy przepłacać."
Powiem Ci dziwną masz logikę, z jednej strony 120mln f to nie jest cena z kosmosu i Arsenal mógłby ją wyłożyć, a z drugiej strony usilne zbijanie ceny za Gyoka, gdzie transakcja wisi na włosku, tylko po to by zaoszczędzić z 5mln jest spoko :D To mamy tą kasę czy nie mamy? :D Jak Cię stać na Ferrari to nie targujesz się o 500 pln za Mercedesa...
Po drugie nie ma czegoś takiego jak "niedostępny" zawodnik, wszystko jest kwestią ceny, a Newcastle to nie jest top klub który jest w stanie zatrzymać na dłużej zawodnika klasy world class. Dlaczego Isak nie podpisał nowej umowy gwarantującej mu najwyższe wynagrodzenie w klubie? Myślisz że jakby szejkowie dzisiaj przyjechali i płożyli 200mln za Gabriela lub Salibe to Berta z Mikelem by się nie zaczęli drapać po głowie?
Zgadzam się z Tobą, że Isak to ciężki orzech do zgryzienia, ale na pewno nie niemożliwy. Dlaczego Newcastle oficjalnie ruszyło po Ekitike? Przecież ich nie stać żeby płacić ponad 80mln za zmiennika Isaka. Wątpliwe też żeby Howe chciał przejść na system z dwoma 9tkami. W Newcaste wiedzą, że jak Isak odmówi podpisania nowej umowy to może sam zacząć naciskać na transfer więc wtedy lepiej go po prostu drogo sprzedać teraz, a za kasę kupić 2-3 jakościowych zawodników. Finalnie Newcastle może wyjść na tym na + bo kadrę mają wąską.
Dla nas ta opcja odpadła przez cenę, ponieważ mamy braki na innych pozycjach i Mikel z Berta stanęli przed dylematem czy pójść all in i skusić Newcastle do sprzedaży Isaka za 140-150mln euro czy w tej cenie kupić Gyoka + Eze + Norgarda? +/- tak to gdzieś sumarycznie wyjdzie.
@Goooner1 napisał: "Mi się wydaje, ze szanse wyciągnięcia Isaka w tym oknie są zerowe. Jakby jakieś były to Arteta by próbował. £120 mln to nie są jakieś kosmiczne pieniądze."
:D I dlatego szarpiemy się z Sportingiem od miesiąca o kilka mln i strukturę bonusów :D
120mln £ to ok 140 mln € czyli prawie dwa razy tyle ile płacimy za Gyoka (w podstawie). To są ASTRONOMICZNE pieniądze.
Arsenal może i byłby w stanie je wyłożyć, ale tylko w sytuacji kiedy faktycznie jedyną pozycją wymagającą wzmocnienia byłaby 9tka. My jednak budżet transferowy musimy rozłożyć na 5-6 zawodników, a nie na 1-2.
Liverpool ma szansę za większe pieniądze sprzedać Diaza i Nuneza, na tej dwójce spokojnie mogą wyciągnąć ok. 100mln € do tego Chiesa za jakiś 10-15mln. My sprzedając Trossarda, Kiwiora, Nelsona, Lokongę i Zinchenkę może wyciągniemy max 80-85mln €...
@ramshere napisał: "a jest tu ktos kto sledzi regularnie Real/La Lige ? czy ten Rodrygo w ogole wpasowalby sie w lige angielska i Arsenal?"
Oglądam RM i moim zdaniem nie jest to zawodnik, który podniesie jakość w naszym zespole. W RM od początku jego kariery mówi się o jego potencjale, o tym jak świetnie wygląda na treningach i o tym jak wysoko ma postawioną granicę własnych możliwości. Tyle, że Rodrygo ma już 24 lata i nadal wygląda jak nie do końca ukształtowany zawodnik... Najlepszy sezon miał dwa lata temu. Grał najrówniej i wydawało się, że będzie tylko lepiej. Niestety nie do końca się tak wydarzyło...
Na pewno pozycja na prawej stronie ma wpływ na jego grę i słabsze statystyki, ale ciężko wytłumaczyć pozycją sytuację kiedy po prostu łapie najmniej kontaktów z piłką, hurtowo przegrywa pojedynki i dryblingi... Nie uważam żeby pod tym kątem w EPL miał łatwiej gdzie obrońcy są szybsi i bardziej fizyczni niż w LL.
Rodrygo to zawodnik z DNA geniusza piłkarskiego, tylko jak to u tego typu zawodników bywa ten geniusz nie zawsze się objawia... Coś jak Ozil, potrafi być niewidoczny, zaliczyć kilka nonszalanckich wtop, zespół gra przez niego w 10tkę, ale czasem jednym zagraniem potrafi odwrócić losy meczu. Podobnie jest z Rodrygo. Kibice raz go kochają, a raz nienawidzą. W zespole Wengera taki zawodnik byłby wisienką na torcie i jednocześnie symbolem radosnego footballu stosowanego przez Bossa. Mikel stawia badziej na pragmatyzm taktyczny i współpracę zawodników w każdej formacji. Podobnie trochę jak Alonso, dlatego Rodrygo szybko wypadł z jego układanki...
Jestem zdania, że Rodrygo to byłaby fajna opcja na podobnej zasadzie jak kupowaliśmy Alexisa z FCB czy Ode z RM. Zawodnik wypychany z klubu, w promocyjnej cenie. Za Rodrygo trzeba zapłacić (wykup plus jego kontrakt) jak za jednego z najlepszych zawodników na świecie, a moim zdaniem jemu jest daleko do ścisłej topki.
Za 80/90mln i 300k p/w. to śmierdzi flopem dekady na kilometr.
@Artetaballer napisał: ""Bez sensu jest sprowadzanie umiejętności Rodrygo do samych statystyk. On pozwala przenieść ciężar gry na lewą stronę i uwolnić Sake. O ile po przyjściu Zubiego można spodziewać się innej gry, tak przy Eze + Rodrygo poziom możliwości ułożenia składu jest olbrzymi""
Dobrze, to na jakiej podstawie stawiasz taką tezę? Kiedy ostatnio widziałeś Rodrygo na LS od podstawy w kilku spotkaniach z rzędu? Dwa lata temu?
Rodrygo to wielka niewiadoma. Więcej przy nim jest znaków zapytania niż pewników. Po drugie skąd pomysł, że my ściągniemy Eze + Rodrygo? To okienko lecimy na grubo, ale bez przesady... Przecież jak przyjdzie Mosquera, Gyok, Eze, Rodrygo + Ci którzy już są lub są w trakcie testów to przecież kwota łączna zakręci się w okolicy 400mln. Dlatego to kolejny nonsens i moim zdaniem nie ma szans na sprowadzenie Eze+Rodrygo, chyba że sprzedamy Trossarda i GM.
@Artetaballer napisał: "No i po co wyciągasz jedno zdanie z kontekstu. Skopiuj całą wiadomość i odpowiedz. Dziennikarzem jesteś?"
Nie przeinaczyłem sensu. Jako jeden z powodów, dla którego powinniśmy kupić Rodrygo, stawiasz to to żeby nie miał go Liverpool :D
Nie ważne, że gość jest przeszacowany i przehypowany lepiej jak altcoiny w swoim peaku, ważne żeby rywal go nie miał :D Kto na takiej podstawie podejmuje decyzję transferowe na poziomie 80-90mln?
Oglądam mecze RM, jest to drugi klub w kolejności którego śledzę wyniki i jak mam tylko okazję to oglądam spotkania. Mam wśród znajomych zapalonych "madrytystów" i praktycznie cały fanbase z pocałowaniem ręki chce oddać Rodrygo za 80mln+. Dlaczego? Przecież Rodrygo to taki fenomenalny zawodnik. Ano dlatego, że Rodrygo to trochę taki typowy brazylijski skrzydłowy. Bajeczny technicznie i do bólu nieregularny... Do tego ma krnąbrny charakter i najlepiej chciałby być zwolniony z obowiązków taktycznych.
Mecze fantastyczne potrafi przeplatać z serami spotkań gdzie notuje najmniej kontaktów z piłką w całym zespole do tego przegrywa wszystkie dryblingi i pojedynki. Jak Realowi nie szło to Rodrygo nie szło jeszcze bardziej, jak RM grał swoje to Rodrygo potrafił odpalić. Trochę jak u nas Jesus, który strzela tylko wtedy kiedy zespół gra dobrze i z reguły wygrywa lub remisuje. W ciężkich meczach przepada. Tak samo jest z Rodrygo dlatego w RM chcą go sprzedać bez żalu, ponieważ to zawodnik momentów, a w topowym klubie musisz trzymać formę przez cały sezon, a nie przez 10 kolejek w sezonie...
Rodrygo by się odnalazł w systemie gdzie mógłby być tzw. "wolnym elektronem" i robić co chce bez obciążania go zadaniami taktycznymi. W taktyce MA nie ma miejsca na coś takiego.
Naprawdę bardzo bym się zdziwił jakby Rodrygo odnalazł się w realiach EPL. Rodrygo nie lubi grać z przeciwnikami grającymi fizyczny football, a w EPL 90% ligi tak gra.
@Artetaballer napisał: "Rodrygo trzeba ściągnąć.. nawet dlatego, żeby sąsiąd go nie miał."
Większej głupoty nie słyszałem... Dobrze, że takim tokiem nie ściągnęliśmy finalnie Mudryka czy Martineza...
Niech ten Rodrygo idzie do tego Livepoolu. Niech wyłożą na niego 90 mln plus dadzą mu tygodniówkę na pozimie 300k p/w. Pozostaje tylko siąść i patrzeć jak to się wyp***doli na plecki.
Abstrahując od tego, że Rodrygo to giga przehypowany zawodnik to zobaczcie jak to będzie u nich wyglądać finansowo. Komin płacowy płonie...
Salah: 400k p/w.
VVD: 350k p/w.
Rodrygo: ~300k p/w.
Isak: ~250k p/w.
Wirtz: 250k p/w
Przecież to jest szalone... Wcale niewykluczone, że Isak też będzie miał oczekiwania na poziomie 300k p/w... Utrzymanie tej 5tki będzie ich kosztować rocznie jakieś luźne 80mln :D
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
Podsumowanie kolejki PL2025/26 #1: Spektakl, debiuty i kontrowersje
- 20.08.2025 11 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #36: Trzy punkty na trudnym terenie
- 19.08.2025 13 komentarzy
-
Okiem kibica #1: 15-letni fenomen
- 17.08.2025 7 komentarzy
-
Panie, Panowie… PREMIER LEAGUE! - wstęp do sezonu 2025/26
- 15.08.2025 804 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne #35: Maestro Regista
- 14.08.2025 11 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Przeładować armatę i na cel obrać Simonsa. Jeżeli jest do wyjęcia w cenie Eze to nie ma się co zastanawiać. Simons przy odrobinie szczęścia za rok będzie warty 100 mln! To zawodnik, który już dzisiaj jest na poziomie Eze i dodatkowo ma potencjał na bycie zawodnikiem absolutnie topowym!
Jeżeli Chelsea go kupi za kasę od nas za Madueke to będzie to porównywalne z tym jak wymienili Havertza na Palmera…